Raamatussa ei puhuta lapsen ymmärrettävästä iästä.
"Ymmärrettävä ikä" on järkeilyoppi ja helluntaiuskomus sulkee pois Pyhän Hengen.
Jeesuksen verta symboloiva mehu ehtoollisella on toinen järkeisoppi helluntailaisuudessa.
- ymmärrettävä ikä -
55
330
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaisten "oikea jeesus" kaataa ihmisiä.
Onko kaatamiseen alaikärajaa ?- Anonyymi
Helluntailaisten kokouksissa ei ole mitään Jeesusta koskaan ollutkaan. Muut henget ja voimat siellä ihmisiä eksyttää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten kokouksissa ei ole mitään Jeesusta koskaan ollutkaan. Muut henget ja voimat siellä ihmisiä eksyttää...
Luterilainen, saatana on sinun isäsi, et pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi, etkä ole aieminkaan pystrynyt kieltämään herraasi, tämän maailman ruhtinasta!
- Anonyymi
Kun saatanaa pukkaa helluntaihengestä
"Luterilainen, saatana on sinun isäsi."
- helluntailaisuudessa vaikuttaa demonit ja pahat henget- Anonyymi
Juu, taas kerran kuka tahansa, vaikka koko maailma, voi nähdä, ettet pysyt kieltämään herraasi!
- Anonyymi
Esim. henkilökohtainen Herran puoleen kääntyminen on hyvän valitsemista.
Ja edellyttää ymmärtämistä.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut
( Jes 7)
Jumala haluaa kuulla sen hyvän valitsemisen ihmiseltä itseltään.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
"Otollisella ajalla minä olen kuullut".
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
"yksi kaste " Ef: 4 : 5 Kristukseen on aina otollinen päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolit eivät kastaneet ketään Kristukseen. Huomaan, ettet pysty kieltämään herraasi saatanaa!
San varoittaa niistä jotka kutsuvat itseään kristityiksi ja oikeiksi kristityiksi: Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Kristus on yksi Jeesuksen nimistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>"yksi kaste " Ef: 4 : 5 Kristukseen on aina otollinen päivä. >>
Ei välttämättä ole.
Herran puoleen kääntyminen on Raamatun ilmoituksen mukaan "otollinen aika", pelastuksen päivä.
Ja kuten tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu, Jumala tahtoo kuulla itsekultakin itseltään jotakin, mikä tekee siitä hetkestä "otollisen ajan".
On kysymys henkilökohtaisesta hyvän valitsemisesta.
Kääntymys, Herran puoleen kääntyminen, on henkilökohtainen ja uskon kautta.
Jumalan armon vastaanottaminen tapahtuu Herran puoleen kääntymisenä evankeliumin kuulemisen vaikuttaman uskon kautta.
Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.
Kaste ilman uskoa ei ole otollinen aika, jolloin Jumala kuulee, vaan silloin on otollinen aika, kun ihminen sydämestään kääntyy Herran puoleen, huutaa henkilökohtaisesti avuksensa Herran nimeä ja sitä seuraa kaste.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Herran puoleen kääntyminen on Raamatun ilmoituksen mukaan "otollinen aika", pelastuksen päivä.
Ja kuten tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu, Jumala tahtoo kuulla itsekultakin itseltään jotakin, mikä tekee siitä hetkestä "otollisen ajan".
Jumalan armon vastaanottaminen tapahtuu Herran puoleen kääntymisenä evankeliumin kuulemisen vaikuttaman uskon kautta.
Kaste ilman uskoa ei ole otollinen aika, jolloin Jumala kuulee, vaan silloin on otollinen aika, kun ihminen sydämestään kääntyy Herran puoleen, huutaa henkilökohtaisesti avuksensa Herran nimeä ja sitä seuraa kaste.
Usko Toivonenanna kunnia Jumalalle uskosta , sillä Jumala antaa uskonlahjan .
aito usko ei ole oma teko > oma ratkaisu ,
"Se ON Jumalan teko, että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6 : 29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
anna kunnia Jumalalle uskosta , sillä Jumala antaa uskonlahjan .
aito usko ei ole oma teko > oma ratkaisu ,
"Se ON Jumalan teko, että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6 : 29Pelastus on Jumalan lahja, "uskon kautta".
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef 2)
Ja Herran puoleen kääntyminen on ihmisenkin valinta.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
Kuten voimme lukea, "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut "
Jumala edellyttää ihmisen kääntymystä puoleensa, kuten Raamattu ilmoittaa kuinka "ihminen avuksensa huutaa Herran nimeä".
Ja uskohan tulee pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta.
Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää, itsekutakin kääntymykseen pelastuksen evankeliumin kautta.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2Kor 5)
Tämän Jumala haluaa kuulla: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut "
Pelastuksen päivänä.
Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen Lasta opetetaan kyllä jo äidin sylissä. On kyllä totta että esimerkiksi varhaisnuoren järjen juoksu on kehittyneempää (paljonkin paljonkin) ja etevämpää. Mutta mikä tarkalleen tuossa mainitsemassasi valitsemissa on se koukku johon tarvitaan ymmärrystä sitten enemmän? Esimerkiksi evankeliumitekstien hahmottaminen vaatii jo pienehkö sivistystä. Kukaan ei tule taivasten valtakuntaan ohi evankeliumiteksteistä ammenttavan historian kulun, ja Jumalan Pojan opetuksien omaksumisen? Mitä itse olet mieltä, mikä se ikä on tällaiseen, mikäli näin hassusti asia esitetään?
Minua välillä huvittaa nämä "ymmärryksen iät". Sillä jo pikkulapsella on jonkinlaista ymmärrystä. Koulun penkillä homma liukuu!Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Usko ToivonenMistä sellaisessa otollisessa ajassa on kyse? Sillä Raamattuu puhuu etsikkoajasta. Sellainen ihminen jonka omatunto kipuilee, haluaa tietää vaikka Jumalasta (ja Jeesuksesta) jotain syvempää, _haluaa pelastua kadotukselta_, sellainen alkaa etsimään taivasten valtkuntaa, kuten Vapahtajamme opetti. Sellainen ihminen tajuaa jossain vaiheessa Jumalan henkeyttämällä ymmärryksellä että on kaivannut _koko ikänsä_ Jumalan olemassaoloa, taivaaseen pääsylippua. Kyllä sellaisen kaste toimii, oli se sitten missä iässä/elämän vaiheessa tahansa hankittu.
- Anonyymi
Kuilumies kirjoitti:
Mistä sellaisessa otollisessa ajassa on kyse? Sillä Raamattuu puhuu etsikkoajasta. Sellainen ihminen jonka omatunto kipuilee, haluaa tietää vaikka Jumalasta (ja Jeesuksesta) jotain syvempää, _haluaa pelastua kadotukselta_, sellainen alkaa etsimään taivasten valtkuntaa, kuten Vapahtajamme opetti. Sellainen ihminen tajuaa jossain vaiheessa Jumalan henkeyttämällä ymmärryksellä että on kaivannut _koko ikänsä_ Jumalan olemassaoloa, taivaaseen pääsylippua. Kyllä sellaisen kaste toimii, oli se sitten missä iässä/elämän vaiheessa tahansa hankittu.
Vastaus kysymyksiisi löytyy tuosta tekstikohdasta.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Eli, kun sovituksen sanaa, uskon sanaa, sanaa rististä, armon evankeliumia, pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan, tai sen äärellä ollaan esim. lukemalla, niin Raamatun ilmoituksen mukaan silloin on läsnä Jumalan voima, Herran käsi, Pyhä Henki.
Silloin on otollinen aika kääntymykseen, silloin on pelastuksen päivä.
Kuten Antiokiassa, kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta julistettiin.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Ja Korneliuksen kodissa.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
Otollinen aika käy ilmi näistä molemmista esimerkeistä, pelastuksen päivä käy ilmi näistä mlemmista esimerkeistä.
Myös sovelias ikä ottaa vastaan evankeliumin sana käy tästä ilmi.
"Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
Synnin tunto, se on sovelias ikä.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Sana puhuu ymmärryksestä: pappi Esra toi lain seurakunnan eteen, sekä miesten että naisten, kaikkien, jotka voivat ymmärtää, mitä kuulivat.
Sana myös varoittaa, niin jotka ymmärtävät: joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
Sana puhuu ymmärtävästä iästä: Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?" - Anonyymi
Raamatussa kerrotaan lapsikastajien HENGELLISESTÄ PEDOFILIASTA, kun he kastavat vauvoja ja lapsia "Kristuksen morsiamiksi".
Hes. 13:18
ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat TAIKASITEET kaikkiin ranteisiin ja TEKEVÄT HUNNUT KAIKENKORKUISIIN PÄIHIN pyydystääksensä sieluja!
Sen lisäksi näissä kirkoissa harjoitetaan myös laajalti maallistakin pedofiliaa. - Anonyymi
Ihmisen oman uskonratkaisun tekeminen on eri eri asia kuin Jumalan teko.
Jeesuskin ympärileikattiin vauvana pakolla helluntailaisuuden mukaan.
Lahkolaiset myös demonisoivat "vauvakastettuja".- Anonyymi
No, ovatko kaikki ympärileikatut uskon kannalta, kuten Herra Jeesus?
Tai, ovatko kaikki kastetut uskon kannalta, kuin Herra Jeesus?
Ovatko kaikki "uskon kautta" Herran puoleen kääntyneitä?
Usko Toivonen
- Anonyymi
Eihän helluntailaiset edes tunnusta kokouksissaan yhteistä uskoaan.
Suun tunnustus siis puuttuu.- Anonyymi
Kysymys on sydämen uskosta.
Ihminen voi huulillaan olla mukana uskontunnustusta lukemassa, mutta hänen sydämensä ei välttämättä yhdy uskontunnustukseen.
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana
( Matt 15)
Raamatun ilmoittama usko Herraan Jeesukseen, on sydämen uskoa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi huulillaan olla mukana uskontunnustusta lukemassa, mutta hänen sydämensä ei välttämättä yhdy uskontunnustukseen.
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana
( Matt 15)
Usko ToivonenHelluntaihenki ruokkii korvasyyhyllään omavahurskaista pelastusvarmuus oppiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Matt 15)
Usko Toivonensinäkö muka näet ihmisen SYDÄMEN .
"Ihminen näkee ulkokuoren , mutta Hera näkee sydämen ."
1 Sam : 17: 13 - Anonyymi
Mutta messusissaan luterilaiset tunnustavat yhteistä uskoa homojen ja lespojen ja avionrikkojien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinäkö muka näet ihmisen SYDÄMEN .
1 Sam : 17: 13Usko ja Pasi Toivonen demonisoivat hengessään ja "sydämen uskossaan" "vauvapakkokastettuja."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Matt 15)
Usko ToivonenKristityn kastetun lapsen usko on Hengen uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ja Pasi Toivonen demonisoivat hengessään ja "sydämen uskossaan" "vauvapakkokastettuja."
Jumala ei katso yhdenkään ihmisen ULKOKUORTA .
"Hän tietää minkälaista tekoa me olemme , hän muistaa meidät tomuksi"
Ps: 103 : 14 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityn kastetun lapsen usko on Hengen uskoa.
Olkoopa pikkulapsilla hengen uskoa, mutta Raamattu ilmoittaa: sydämän uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinäkö muka näet ihmisen SYDÄMEN .
1 Sam : 17: 13Totta on, että Jumala näkee ihmisen sydämen tilan, kulee sydämen ajatuksetkin.
Sydämen tila on nähtävissä ja kuultavissa myös meillekin.
Raamatun ilmoitus sydämen tilasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. ( Luuk 6)
Ja teot seuraavat sydämen tilaa.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)
Ihminen toimii sydämen tilansa mukaisesti.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei todellisuudessa perustu lainkaan uskoon jonka Jeesus vaikuttaa (eivät tunnusta tällaista uskoa), vaan ihmisjärkeilyyn, jota he kutsuvat "Pyhän Hengen ohjaukseksi", mutta jota se ei ole.
Kyseessä on sama nestoriolainen harhaoppi, jota mm. jt:t ja adventistit tunnustavat.
Kun tapaat helluntailaisen, ensimmäiseksi hän kiistää Jeesuksen herruuden ja Hänen sijaansa pyrkii itse asettautumaan herraksesi, ottamalla "auktoriteetin" kuten heille opetetaan ja kysyy mitä henkilökohtaisimman ja hänelle kuulumattoman kysymyksen: "Oletkos se sinä siinä uskossa?" ("Onkos se Tämä Tässä uskossa?")
Kun katsot hänen muuta käytöstään, siihen kuuluu yleensä mm.
a) tuima, käskyttävä katse / rivo, vino virnistys
b) hivuttautuminen sinua fyysisesti mahdollisimman lähelle (seksuaalinen ahdistelu ja alistaminen)
c) käden laskeminen olkapäällesi tai hipelöimään selkääsi (seks. ahdistelu).
Toiseen ihmiseen ei kuvatta kosketa, hipaistakaan. Ei henkisesti, hengellisesti eikä fyysisestikään. Tämän sanoo selvästi myös tänä päivänä jo Suomen lakikin.
- Älä vastaa mitään, poistu heti paikalta, äläkä enää koskaan mene tuollaisten "herrojen" / "herratarten" / muunsukupuolisten hellureiden lähettyville. Tai:
- Kysy häneltä, jos haluat rupattelua S:n henkivallan kanssa: "Kuka / "mikäs se sitten sinä siinä" olet? Mitä tarkoitat? Ja miksi asia sinulle kuuluisi? Mitä sinä sillä tiedolla teet?"
Kysymyksen tarkoitus on ainoastaan: seksuaalista sekä erilaista, henkistä väkivaltaa käyttäen loukata ja murtaa ihmisen itsetunto ja oma tahdonvoima ja näin alistaa ihmisiä erilaisille hyväksikäytöille (taloudellinen, seksuaalinen jne).
Ja tämäkin kirjoitukseni perustuu jo pienestä lapsesta alkaen, omiin, henkilökohtaisiin kokemuksiini helluntailaisuudesta, heidän uskonnonuhrinaan.
He näkivät ja tiesivät tämän kaiken, mutta EI YKSIKÄÄN HEISTÄ (tietenkään) auttanut.
Joten ei kannata hellareiden nyt alkaa outtailla, syyttää "valheista" ja uhriuttaa itse itseään, sillä HE eivät ole uhreja.- Anonyymi
Uskonnon Uhrit ry:n perustaja oli entinen HELLUNTAILAINEN.
- Anonyymi
Kirje efesolaisille 6:11
Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. - Anonyymi
Kannattaisi itse kunkin helluntaiuskonnon uhrin jo kasvattaa itsensä "ymmärtävään ikään" ja alkaa itse suojella itsellään uskonnon valhenimellä harjoitettavaa monirikollisuutta vastaan.
"Et voi nähdä koko taulua, ennen kuin itse astut ulos sen kehyksistä." (Luin tämän lauseen vuosia sitten Uskontojen uhrien sivustolta.)
Ja kun itse on astunut ulos ja nähnyt tuon taulun, myös oman kärsimyshistoriansa siinä, niin aidommin hyvä ihminen ainakin yrittää toimia toisin kuin nuo valhepastorit "seurakuntineen" ja auttaa näiden muitakin rikosuhreja, siten kuin itse kykenee.
Muutenhan me uhritkin olisimme yhtä syyllisiä kuin nuo itse uskontokriminaalitkin.
- "Jos sinä et auta itseäsi (ja voimiesi mukaan mahd. muitakin apua tarvitsevia), kuka sinua / heitä auttaa?" (Juutal. snl)
- "Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itse itseään." = Itse on tajuttava tilanteensa, lyötynä ja potkittuna lattian nurkassa. Ja itse harkiten noustava ylös. (Minä)
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? (Jeesus)- Anonyymi
Jos etsii väärästä paikasta, kuten helluntailaisten kokouksista sitä Jeesusta, ei voi koskaan löytää.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. - Anonyymi
Varmaan uskontojen uhreissa on paljon oikeasti vääryyden kokeneita.
Mutta paljon voi olla myös Jumalan sanaan loukkaantuneita.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos etsii väärästä paikasta, kuten helluntailaisten kokouksista sitä Jeesusta, ei voi koskaan löytää.
Room. 10:20
Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.Jeesus asuu siis luterilaisten kastemaljoissa, aivan kuten Herra itse varoitti: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
- Anonyymi
Olisihan se hyvä, todella hyvä, jos tämä olisi totta heti pienenä lapsena.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. ( Jes 7)
Kuinka moni synti jäisikään tekemättä, lihan himot, haureus, maailman menoissa ryvettyminen jne ..
Heitä ei koskisi Raamatun imoitus. "olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä".
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Ymmärrys siitä, että hylkää pahan ja valitsee hyvän, saa vasta aikaan muutoksen, entinen on jäänyt pois ja uusi on tullut tilalle.
" jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän".
Ja se ymmärrys on synnin tunto, mikä saa aikaan kääntymyksen Herran ( hyvä valinta ) puoleen.
Usko Toivonen- Anonyymi
perisynnin kiellätte , siis kiellätte olevanne Aadamin ja Eevan jälkeläisiä .
"Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva , sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti ."
1 Moos: 3 : 20
"Niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
kuolema on tullut kaikkien osaksi , koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5 : 12
pieniä vauvojakin kuolee , ja myös sairaudet on tulleet "synnin kautta" , vielä nykyäänkin
syntyy syntymästään sairauden omaavia ja jopa koko elämän ajan kestäviä sairauksia ,
epämuodostumia , raajavammaisia , siis ihan syntymästään .
- ennen syntiinlankeemusta , paratiississa ei ollut kuolemaa ei sairauksia , ei mitään
epäpuhdasta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
perisynnin kiellätte , siis kiellätte olevanne Aadamin ja Eevan jälkeläisiä .
"Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva , sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti ."
1 Moos: 3 : 20
"Niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
kuolema on tullut kaikkien osaksi , koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5 : 12
pieniä vauvojakin kuolee , ja myös sairaudet on tulleet "synnin kautta" , vielä nykyäänkin
syntyy syntymästään sairauden omaavia ja jopa koko elämän ajan kestäviä sairauksia ,
epämuodostumia , raajavammaisia , siis ihan syntymästään .
- ennen syntiinlankeemusta , paratiississa ei ollut kuolemaa ei sairauksia , ei mitään
epäpuhdasta .Jeesus todisti pienet lapset soveliaiksi taivasten valtakuntaan ilman kääntymistä.
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. (Matt 18)
Tämä Jeesuksen todistus on luotettava.
Syntihän erottaa ihmisen taivasten valtakunnasta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Raamattu ilmoittaa: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Ihmisen täytyy uskoa. pieni lapsi ei ymmärrä mitään. hän ehkä huutaa, kun pappi roiskuttaa vettä.
- Anonyymi
pieni lapsi uskoo , > luottaa .
"yhden näistä pienistä , jotka uskovat" Mark: 9: 42
"usko on luja luottamus" Hebr: 11: 1
- Anonyymi
Mehu on niille, joille ei käy viini. Minä olen ottanut aina viinin
- Anonyymi
Mark 16 :16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Tässä mainitaan syy kadotukseen: joka ei usko
Siis ihminen voi ennen kuolemaansa kääntyä Jeesuksen puoleen ja pelastua, vaikka ei ole kastettu - Anonyymi
kumpi on suurempi teko , Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus , vai minun uskoni !
kristillinen kaste :
"Sen PERUSTUKSENA on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
1 Piet : 3 : 21- Anonyymi
Niin.
Uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen itsensä kastattaminen.
38 Pietari sanoi heille: "Kääntykää ja kastattakoon kukin teistä itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
( Apt 2, Aapeli Saarisalo UT)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin.
Uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen itsensä kastattaminen.
38 Pietari sanoi heille: "Kääntykää ja kastattakoon kukin teistä itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksisaamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
Usko ToivonenApostolisena aikana he "kääntyivät" Vanhasta liitosta , Mooseksen laista , uhreista , ja ympärileikkauksesta Uuteen liittoon uskomalla Kristukseen .
"Katso , vanha on kadonnut , uusi on sijaan tullut" 2 Kor: 5 : 17
"Vanha liitto katosi" , lakkasi , KAIKKI se mikä ENNEN oli Mooseksen lain
säädöksissä ja ympärileikkauksessa , > "iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17 < )
Kristuksessa alkoi myös uusi ajanlasku Jkr.
me siis synnymme suoraan Uuden liiton ajanlaskuun , - ilman "Vanhaa takana".
synnymme "suoraan " Uuden liiton kansaan :
Uuden liiton KÄSKY :
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt : 28 : 19
"parannus" ei ole OMAN ELÄMÄNSÄ parantamista kelvollisemmaksi Jumalalle ,
(omaa elämäänsä saa ja on lupa parantaa ihan jokaisen päivänä , emmekä sittenkään
ole omien tekojen tai ajatustemme ansiosta ole Jumalalle "paremmin kelpaavia . . .
Vanha Jumalan käsky , > ympärileikkauksen liitto LAKKASI ja Uudessa liitossa :
"Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
Kol: 2 : 11-12 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolisena aikana he "kääntyivät" Vanhasta liitosta , Mooseksen laista , uhreista , ja ympärileikkauksesta Uuteen liittoon uskomalla Kristukseen .
"Katso , vanha on kadonnut , uusi on sijaan tullut" 2 Kor: 5 : 17
"Vanha liitto katosi" , lakkasi , KAIKKI se mikä ENNEN oli Mooseksen lain
säädöksissä ja ympärileikkauksessa , > "iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17 < )
Kristuksessa alkoi myös uusi ajanlasku Jkr.
me siis synnymme suoraan Uuden liiton ajanlaskuun , - ilman "Vanhaa takana".
synnymme "suoraan " Uuden liiton kansaan :
Uuden liiton KÄSKY :
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt : 28 : 19
"parannus" ei ole OMAN ELÄMÄNSÄ parantamista kelvollisemmaksi Jumalalle ,
(omaa elämäänsä saa ja on lupa parantaa ihan jokaisen päivänä , emmekä sittenkään
ole omien tekojen tai ajatustemme ansiosta ole Jumalalle "paremmin kelpaavia . . .
Vanha Jumalan käsky , > ympärileikkauksen liitto LAKKASI ja Uudessa liitossa :
"Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
Kol: 2 : 11-12Kastamallako opetuslapsia?
Jos ajatellaan Suomen tilannetta, niin tuo kastaminen on hoidettu kyllä hyvin, mutta missä opetuslapset?
Taas jos ajtellaan, mitä Raamattu ilmoittaa apostolien toiminnasta, niin aina ensin julistettiin evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja se jälkeen evankeliumin kuulleet uskoon tulleet kastattivat itsensä.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastamallako opetuslapsia?
Jos ajatellaan Suomen tilannetta, niin tuo kastaminen on hoidettu kyllä hyvin, mutta missä opetuslapset?
Taas jos ajtellaan, mitä Raamattu ilmoittaa apostolien toiminnasta, niin aina ensin julistettiin evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja se jälkeen evankeliumin kuulleet uskoon tulleet kastattivat itsensä.
Usko ToivonenEivät he kastattaneet itseään vaan heidät kastettiin
Kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät he kastattaneet itseään vaan heidät kastettiin
Kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsiaToki ottivat kasteen, kastattivat itsensä.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
( Apt 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastamallako opetuslapsia?
Usko Toivonenhe kastattivat HETI itsensä , perhekuntansa ja omaisensa kun ensimmäisen kerran
uuden käskyn kasteesta kuulivat .
"hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu " Apt : 16: 15
"hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin heti " Apt: 16: 33
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
te saatte Pyhän Hengen lahjan,
sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja KAIKKIA niitä , jotka
ovat ETÄÄLLÄ - keitä ikinä Herra meidän Jumalamme kutsuu ." Apt : 2 : 38 -39
myös "kolmetuhatta" sielua kastettiin samana päivänä , eivät he kolmetuhatta siellä
mitään uskon puheenvuoroja pitäneet , ja se , että ottivat kasteen , se kertoi , että
uskoivat uuden kaste - käskyn . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
he kastattivat HETI itsensä , perhekuntansa ja omaisensa kun ensimmäisen kerran
uuden käskyn kasteesta kuulivat .
"hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu " Apt : 16: 15
"hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin heti " Apt: 16: 33
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
te saatte Pyhän Hengen lahjan,
sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja KAIKKIA niitä , jotka
ovat ETÄÄLLÄ - keitä ikinä Herra meidän Jumalamme kutsuu ." Apt : 2 : 38 -39
myös "kolmetuhatta" sielua kastettiin samana päivänä , eivät he kolmetuhatta siellä
mitään uskon puheenvuoroja pitäneet , ja se , että ottivat kasteen , se kertoi , että
uskoivat uuden kaste - käskyn .Jokaisessa noissa esilleottamissasi kohdissa julistettiin ensin evankeliumi.
Ja uskoon tulleet kastattivat itsensä. Ottivat kasteen.
Kysymys on itsensä kastattamisesta, ei toisen kastattamisesta.
Ja lupaus ei ole kaste, vaan evankeliumin sanoma Jeesuksesta Kristuksesta.
Aloitetaan Apt 2.
Ne kolme tuhatta sielua, jotka ottivat evankeliumin sanan vastaan, kastattivat itsensä.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)
Apt 4 vahvistaa, että kysymys on evankeliumin kautta uskoon tulleista.
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
Nyt uskovien miesten luku nousi jo n. viiteen tuhanteen.
Lyydia ja perheväkensä sai kuulla ensin evankeliumin ja sitä seurasi kaste.
9 Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä".
10 Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia. ( Apt 16)
Muistamme, että Paavali todisti Jeesuksen Kristuksen lähettäneen hänet evankeliumia julistamaan.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. (1Kor 1)
13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. ( Apt 16)
Tässä todetaan, että kaikki evankeliumin kuulijat olivat naisia ja uskohan tulee kuulemisesta.
Vanginvartijan tapauksessa myös koko perhe sai kuulla evankeliumin ja aiavn kuten vanginvartijalle sanottiin, kuinka pelastua ..
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Ja tässä kävi juuri siten, kuin Paavali ja Siilas tuossa profetoivat, "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Kaikki kodissa olleet tulivat uskoon evankeliumin kuulemisen kautta ja heidät kastettiin.
Ja kuten huomaamme, kukaan ei todista tässä, että on tullut kasteeseen uskovaksi, vaan Herraan uskovaksi.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Tässä taas pastori Enkeli Mäntä, ja tänään meillä on käsissämme todellinen herkku: puhutaanpa siitä, miksi veren litkiminen on täyttä HUMPUUKIA. Kyllä, tässä sitä ollaan. Jos olet joskus miettinyt, mitä järkeä on moisessa touhussa, et ole yksin. Tämä on jotain sellaista, joka vaatisi vähintäänkin erikoisluvan hyvän maun rajojen ylittämiseen.
Aloitetaanpa siitä, että kautta historian on ollut monenlaista kummallista toimintaa, johon ihmiset ovat ryhtyneet. Otetaan esimerkiksi jotkut alkuasukkaat, jotka aikanaan söivät kuolleiden aivoja. Kyllä, se ei ole mikään urbaanilegenda, vaan täyttä totta. Mikä näitä ihmisiä oikein ajoi? Usko siihen, että aivojen syöminen siirtäisi viisauden tai voiman kuolleesta elävään. Tietenkään tämä ei todellisuudessa toiminut, vaan aiheutti enemmän ongelmia kuin hyötyä – ja kyllä, saattaa olla syytä miettiä kahdesti ennen kuin ottaa mallia tällaisesta "viisaudesta".
Ja sitten meillä on tämä idea veren juomisesta. Jotkut kuvittelevat, että veressä on jotain mystistä voimaa, joka siirtyy juojaan. Tosi vakavasti otettavaa, eikö? Ajatus siitä, että veren litkiminen antaisi meille jonkinlaista erityistä yhteyttä henkimaailmaan tai toisi mukanaan erityisiä voimia, on suoraan sanottuna naurettavaa. Mitä seuraavaksi, pitäisikö meidän alkaa syömään raakoja maksoja kuin jotkut keskiaikaiset parantajat, koska sekin "parantaa"?
Tässä kohtaa on pakko todeta, että kaikenlaisen veren juomisen glorifiointi on täyttä HUMPUUKIA. Me emme elä ajassa, jolloin tällaiset toimet olivat vielä uskottavia (jos ne koskaan olivatkaan). Nykyään ymmärrämme, että veri on vain verta, eikä sillä ole mitään maagisia ominaisuuksia. Se ei tuo mukanaan viisautta, voimaa tai mitään muutakaan – paitsi ehkä vatsavaivoja, jos sitä oikeasti alkaisi litkimään.
Joten seuraavan kerran, kun kuulet jonkun puhuvan veren juomisesta jossain mystisessä rituaalissa, muista: se on pelkkää HUMPUUKIA, eikä sillä ole mitään todellista vaikutusta – paitsi ehkä aiheuttaa kummastusta tai pahoinvointia.
Siunauksin,
Pastori Enkeli Mäntä- Anonyymi
> Pastori Enkeli Mäntä <
tarjoo pelkkää ihmisen mielen ajatuksia
"Sillä minun ajatukseni ei ole teidän ajatuksianne" Jes: 55 : 8-9
jo Vanhan liiton aikana piti olla "veriuhrit" , > syntiuhrina ,
>"Sillä jos ei kauristen ja härkäin VERI ja hiehon tuhka , saastaisten päälle vihmottuna ,
pyhittää lihanpuhtauteen , kuinka paljoa enemmän Kristuksen VERI , hänen , joka
IANKAIKKISEN Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle , puhdistava meidän
omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa . < - Anonyymi
Lieneekö "pastori mäntä" näitä kieltäjiä.
27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren". ( Apt 5)
Näitä on ollut jo n. 2000 vuoden ajan, mutta veren evankeliumin julistaminen Herrastta Jeesuksesta Kristuksesta on edelleen keskuudessamme.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Se mikä on Jumalasta, sitä ei voi kukistaa.
Se on suuri ilo, kun Jeesukseen uskovia häväistään sanan säilällä. Se on osoitus siitä, että Raamatun ilmoitus on totta.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Jesaja 7:14-16 lapsi oppii erottamaan hyvän ja pahan. Melko nuorena tämä tapahtuu. Tarkkaa ikää ei tarvitse tietää. Hellarit pitävät vanhempia vastuussa lastensa teoista Jumalalle 12-vuotiaaksi asti. 13-vuotias joutuu helvettiin, jos ei usko Jeesukseen ja Raamatun kertomuksiin.
- Anonyymi
helluntailaisuus on : IHMIS - OPPI .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230