Mitä se tarkoittaa? Mikä on varatun vastakohta, varaamaton, kelpaamaton? Onko naimisissa oleva varattu vaiko sitoutunut? Entä kihloissa oleva?
Kuka on varattu?
53
426
Vastaukset
- Anonyymi
En osaa sanoa- vielä valikoimassa?
- Anonyymi
Niin kuka lopulta on varattu
- Anonyymi
Myös, kuka varatun on varannut ja millä oikeudella?
- Anonyymi
Olenkohan mä nyt jotenkin outo, kun mun mielestä vapaa on sellainen, kenellä ei ole ketään sydämessä romanttisessa mielessä. Varattu/Sitoutunut on sellainen, joka on valinnut itselleen ja sydämessään jonkun, koska tunteet on jo vahvoja! Toki, jos tilanne on yksipuolinen, niin ei silloin homma päde.
En vain itse ymmärrä, miksi pitää sekoilla muiden kanssa, jos selkeästi sydän huutaa jonkun toisen perään ja tunne on molemminpuolinen ja vaikka vielä ei varsinaisesti tai virallisesti ole "vielä" yhteen mentykään. Ihan teiniaikojen touhuja sellaiset joka suuntaan tie auki.- Anonyymi
"Olenkohan mä nyt jotenkin outo, kun mun mielestä vapaa on sellainen, kenellä ei ole ketään sydämessä romanttisessa mielessä."
Tuohan on yksinäisen ihmisen pakkomielteinen tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olenkohan mä nyt jotenkin outo, kun mun mielestä vapaa on sellainen, kenellä ei ole ketään sydämessä romanttisessa mielessä."
Tuohan on yksinäisen ihmisen pakkomielteinen tilanne.No ei ole. Tämä on se miten minä itse toimin. Mitä tässä on pakkomielteistä?
Onko ihmiset oikeasti vieraantuneet sitoutumisesta? Ei mulla ole mitään tarvetta viihdyttää monia yhtä aikaa.
Jos tunteet on lievät ja pelkkää kiinnostusta ilmassa, niin silloin jokainen menee niin kuin tahtoo... myös minä. Silloin, jos tunteet on jo vahvemmat, niin en edes pysty olemaan kenenkään toisen kanssa.
- Anonyymi
Ei aavistustakaan. Ihan outo adjektiivi edes ihmisten kohdalla tuollainen "varattu". Käytännössä kuka vaan ja missä tilanteessa vaan voi olla vapaa tai varattu, kun käytännössä on kyse vain siitä miten se ihminen itse sen asian näkee. Ihminen ei ole tyyliin vessa, joka on selkeästi vapaa tai varattu.
- Anonyymi
Minkä suhteen ja millainen ihminen voi päättää olevansa vapaa? Vanki ei ainakaan voi niin päättää.
Tarkoitatko että ihminen voi toisinaan olla niin sanotusti vapaamielinen ja muulloin kahlittumielinen? - Anonyymi
Se on just näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä suhteen ja millainen ihminen voi päättää olevansa vapaa? Vanki ei ainakaan voi niin päättää.
Tarkoitatko että ihminen voi toisinaan olla niin sanotusti vapaamielinen ja muulloin kahlittumielinen?Et siis puhunutkaan vapaudesta parisuhdemielessä? Vai mistä ihmeestä tämä vankeus nyt tähän pölähti. Aloitus ei ainakaan millään tavalla viitannut vankeuteen. Vai oletko sinä vankina parisuhteessa. En ole puhunut vapaamieliyydestäkään yhtään mitään. Ihmeellisiä keskustelun sekoittamisyrityksiä taas.
Parisuhteensa suhteen ihan jokainen, ainakin Suomen kaltaisessa maassa asuva, on täysin vapaa päättämään oman vapautensa. Avioliittokin on korkeintaan hidaste, jos sitäkään. Henkilö on juuri niin vapaa lähtemään parisuhteesta tai aloittamaan parisuhteen kuin hän itse kokee. Ihminen voi olla sydämeltään varattu, vaikka olisi parisuhteeton, leski, tmv. Vastaavasti ihminen voi myös olla, ainakin omasta mielestään, vapaa tulemaan ja menemään miten tahtoo, vaikka olisi millaisessa liitossa. Se varattuus tai vapaus on ihmisen omien korvien välissä, hänen omissa arvoissaan, tunteissaan ja ajatusmailmassaan. - Anonyymi
Varatusta puhuminen on yleistä puhekieltä. Toki tilalla voi mainita myös hän seurustelee, hän on parisuhteessa, hän on naimisissa jne. Ei siinä viitata omistussuhteeseen ellei toisin ole sovittu. Mielestäni tämä on hiustenhalkomista, kun suurin osa todennäköisesti ymmärtää sanan sisällön ja sen, että eri kontekstissa sanan merkitys on eri. Vrt. varattu vessa - varattu (parisuhteessa)
Se mitä ihminen sisäisesti kokee on asia erikseen ja eikä varattu sana liity tässä kohtaa tunnetilaan ja kokemukseen vaan ulkoiseen määritelmään parisuhdestatuksesta.
Miksi näitä edes tarvitsee pohtia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varatusta puhuminen on yleistä puhekieltä. Toki tilalla voi mainita myös hän seurustelee, hän on parisuhteessa, hän on naimisissa jne. Ei siinä viitata omistussuhteeseen ellei toisin ole sovittu. Mielestäni tämä on hiustenhalkomista, kun suurin osa todennäköisesti ymmärtää sanan sisällön ja sen, että eri kontekstissa sanan merkitys on eri. Vrt. varattu vessa - varattu (parisuhteessa)
Se mitä ihminen sisäisesti kokee on asia erikseen ja eikä varattu sana liity tässä kohtaa tunnetilaan ja kokemukseen vaan ulkoiseen määritelmään parisuhdestatuksesta.
Miksi näitä edes tarvitsee pohtia?Vaan kun ei sillä ole yhtään mitään väliä onko seurusteleeko, onko kihloissa naimisissa tai ihan mitä tahansa. Se ei tee ihmisestä varattua, ellei se henkilö itse koe olevansa varattu. Jokainen vähänkään ajatella osaava tajuaa tuon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun ei sillä ole yhtään mitään väliä onko seurusteleeko, onko kihloissa naimisissa tai ihan mitä tahansa. Se ei tee ihmisestä varattua, ellei se henkilö itse koe olevansa varattu. Jokainen vähänkään ajatella osaava tajuaa tuon.
Ja siis tietenkin jokainen saa ihan vapaasti pistää painoa ihan mille tahansa hölynpölylle, liitoille, kihloille, sormuksille, papin aamenille tai mille tahtookaan, mutta mikään niistä ei tee kenestäkään varattua. Jokainen vala kestää juuri tasan niin kauan, kun se halutaan pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun ei sillä ole yhtään mitään väliä onko seurusteleeko, onko kihloissa naimisissa tai ihan mitä tahansa. Se ei tee ihmisestä varattua, ellei se henkilö itse koe olevansa varattu. Jokainen vähänkään ajatella osaava tajuaa tuon.
Aivan. Hänen sisäistä kokemustaan ei kuitenkaan voi päätellä ulkoapäin ja juuri siksi kyse on nyt hiusten halkomisesta. En minä voi tietää esimerkiksi satunnaisesta kaupassa käsikädessä puolisonsa kanssa kulkevasta kokeeko hän olevansa varattu. Näkemäni perusteella kuitenkin teen päätelmän, etten ainakaan yrittäisi flirttailla hänelle, koska hän on todennäköisesti parisuhteessa eli varattu.
Yritätkö sinä nyt perustella rakastumistasi parisuhteessa olevaan ja hänen iskemisyritystään sillä, että mielestäsi rakkautesi kohde ei ole välttämättä varattu ellei koe niin, vaikka sormessa on vihkisormus ja työpöytää koristaa vaimon ja kahden lapsen valokuvat? Vai koetko sinä parisuhteessa olevana, ettet ole varattu?
Sinänsä jokainen tekee valintansa enkä kritisoi kehen kukakin rakastuu. Jokainen myös itse määrittää onko varattu vai ei. Yleisesti ottaen, jos on sitoutunut parisuhteeseen ei ole vapaa aloittamaan suhdetta loukkaamatta puolisonsa tunteita ellei ole kyse avoimesta liitosta tai polyamoriasta. Kyseisissäkin suhdemuodoissa on yleensä pariskunnan keskinäiset säännöt ja vastuussa yhteisten sääntöjen noudattamisesta. Sinkku taasen ei ole sopinut kenenkään kanssa olevansa sitoutunut yhteisiin sääntöihin vaikkapa siitä kenen kanssa saakäydä treffeillä, harrastaa seksiä jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Hänen sisäistä kokemustaan ei kuitenkaan voi päätellä ulkoapäin ja juuri siksi kyse on nyt hiusten halkomisesta. En minä voi tietää esimerkiksi satunnaisesta kaupassa käsikädessä puolisonsa kanssa kulkevasta kokeeko hän olevansa varattu. Näkemäni perusteella kuitenkin teen päätelmän, etten ainakaan yrittäisi flirttailla hänelle, koska hän on todennäköisesti parisuhteessa eli varattu.
Yritätkö sinä nyt perustella rakastumistasi parisuhteessa olevaan ja hänen iskemisyritystään sillä, että mielestäsi rakkautesi kohde ei ole välttämättä varattu ellei koe niin, vaikka sormessa on vihkisormus ja työpöytää koristaa vaimon ja kahden lapsen valokuvat? Vai koetko sinä parisuhteessa olevana, ettet ole varattu?
Sinänsä jokainen tekee valintansa enkä kritisoi kehen kukakin rakastuu. Jokainen myös itse määrittää onko varattu vai ei. Yleisesti ottaen, jos on sitoutunut parisuhteeseen ei ole vapaa aloittamaan suhdetta loukkaamatta puolisonsa tunteita ellei ole kyse avoimesta liitosta tai polyamoriasta. Kyseisissäkin suhdemuodoissa on yleensä pariskunnan keskinäiset säännöt ja vastuussa yhteisten sääntöjen noudattamisesta. Sinkku taasen ei ole sopinut kenenkään kanssa olevansa sitoutunut yhteisiin sääntöihin vaikkapa siitä kenen kanssa saakäydä treffeillä, harrastaa seksiä jne.Kumpaakaan noista ei voi päätellä ulospäin. Siksipä ei kannata hypätä suhteseen selvittämättä tätä asian, ei suhteessa jo olevan, eikä myöskään sinkun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä jokainen tekee valintansa enkä kritisoi kehen kukakin rakastuu. Jokainen myös itse määrittää onko varattu vai ei. Yleisesti ottaen, jos on sitoutunut parisuhteeseen ei ole vapaa aloittamaan suhdetta loukkaamatta puolisonsa tunteita ellei ole kyse avoimesta liitosta tai polyamoriasta. Kyseisissäkin suhdemuodoissa on yleensä pariskunnan keskinäiset säännöt ja vastuussa yhteisten sääntöjen noudattamisesta. Sinkku taasen ei ole sopinut kenenkään kanssa olevansa sitoutunut yhteisiin sääntöihin vaikkapa siitä kenen kanssa saakäydä treffeillä, harrastaa seksiä jne.Yleisesti ottaen suhteessakin oleva voi tehdä ihan mitä mielensä tekee. Toisinaan myös kumppaninsa suostumuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä jokainen tekee valintansa enkä kritisoi kehen kukakin rakastuu. Jokainen myös itse määrittää onko varattu vai ei. Yleisesti ottaen, jos on sitoutunut parisuhteeseen ei ole vapaa aloittamaan suhdetta loukkaamatta puolisonsa tunteita ellei ole kyse avoimesta liitosta tai polyamoriasta. Kyseisissäkin suhdemuodoissa on yleensä pariskunnan keskinäiset säännöt ja vastuussa yhteisten sääntöjen noudattamisesta. Sinkku taasen ei ole sopinut kenenkään kanssa olevansa sitoutunut yhteisiin sääntöihin vaikkapa siitä kenen kanssa saakäydä treffeillä, harrastaa seksiä jne.Minä olen jo sen verran elämää nähnyt, etten suhtaudu asioihin noin naiivista. Mä kuulun niihin sinkkuihin, jotka ovat varattuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä jokainen tekee valintansa enkä kritisoi kehen kukakin rakastuu. Jokainen myös itse määrittää onko varattu vai ei. Yleisesti ottaen, jos on sitoutunut parisuhteeseen ei ole vapaa aloittamaan suhdetta loukkaamatta puolisonsa tunteita ellei ole kyse avoimesta liitosta tai polyamoriasta. Kyseisissäkin suhdemuodoissa on yleensä pariskunnan keskinäiset säännöt ja vastuussa yhteisten sääntöjen noudattamisesta. Sinkku taasen ei ole sopinut kenenkään kanssa olevansa sitoutunut yhteisiin sääntöihin vaikkapa siitä kenen kanssa saakäydä treffeillä, harrastaa seksiä jne.Sinä kysyitkin kuka on varattu, et sitä kuka on sitoutunut. Nuo ovat kaksi ihan eri asiaa ja vain toinen niistä on ihmisen kohdalla kummallinen määritelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleisesti ottaen suhteessakin oleva voi tehdä ihan mitä mielensä tekee. Toisinaan myös kumppaninsa suostumuksella.
Tietenkin voi. Tämä on vapaa maa. Termi varattu ei liity millään tavoin siihen mitä parisuhteessa on sovittu vaan kyse on ulkoisesta informaatiosta. Varattu ei liity myöskään tekemisen rajoittamiseen tai kuvaa ihmisen sisäistä kokemusta.
Usko tai älä, minulle on tultu asiakaspalvelutyössä kertomaan vihaisen naisen taholta, hänen miehensä olevan varattu, kun ilmeisesti juttelin miehen kanssa liian ystävällisesti ja nauroin hänen vitseilleen. Kyse ei ollut edes flirttailusta.
Yleisesti ottaen parisuhteeseen sitoutumisella on merkitystä. Jos et halua käyttää sanaa varattu niin jokainen on vapaa valitsemaan sanan, joka hänen mielestään on paremmin tilannetta kuvaava.
Kuten jo mainitsin avoimet suhteet polyamoria ovat suhdemuotoja joissa ollaan puolison luvalla useammassa suhteessa. Usein niissäkin on kuitenkin ns. pesäkumppani ja sovitut säännöt siitä mikä on okei. On jokaisen omalla vastuulla noudattaako sovittuja toimintatapoja.
Sekin taasen haluaako sinkku suostua kenenkään sivukumppaniksi, on hänen valintansa. Siinä mielessä tieto siitä onko varattu ja sitoutunut suhteeseen vai sinkku ja vapaa, on oleellinen. Etenkin, jos sinkkuna tällä hetkellä oleva tahtoo monogamisen suhteen.
En jaksa/halua inttää sinun kanssasi, koska keskustelemme tästä aiheesta eri tasolla. Se mistä aloitin oli pelkkä sanan määritelmä. Sinä kuitenkin tahdot vääntää vapaudesta tehdä mitä haluaa ja sitooko suhteessa oleminen. No ei sido ellei itse niin halua. Toisaalta olisi erittäin huomaavaista puolisoa kohtaan, jos ei anna ymmärtää olevansa sitoutunut häneen, jos tahtoo useamman kumppanin tai elää sinkun elämäntapaa. Toisaalta ei ole tippaakaan minun, sinun tai kenenkään muunkaan asia määritellä muiden suhteiden sääntöjä tai mitä he saavat tehdä. Kyse on aina pariskunnan keskinäisistä sopimuksista ja siitä kuinka he itse parisuhteensa määrittävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kysyitkin kuka on varattu, et sitä kuka on sitoutunut. Nuo ovat kaksi ihan eri asiaa ja vain toinen niistä on ihmisen kohdalla kummallinen määritelmä.
En kysynyt kuka on sitoutunut. En myöskään kysynyt kuka on varattu. Missä kohtaa sanan määrittelemisestä tuli arvailua pariskuntien sitoutumisasteen suhteen.
Sinänsä termi varattu on yleisesti käytetty sana puhekielessä, joten millä perusteella määrität sen kummalliseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin voi. Tämä on vapaa maa. Termi varattu ei liity millään tavoin siihen mitä parisuhteessa on sovittu vaan kyse on ulkoisesta informaatiosta. Varattu ei liity myöskään tekemisen rajoittamiseen tai kuvaa ihmisen sisäistä kokemusta.
Usko tai älä, minulle on tultu asiakaspalvelutyössä kertomaan vihaisen naisen taholta, hänen miehensä olevan varattu, kun ilmeisesti juttelin miehen kanssa liian ystävällisesti ja nauroin hänen vitseilleen. Kyse ei ollut edes flirttailusta.
Yleisesti ottaen parisuhteeseen sitoutumisella on merkitystä. Jos et halua käyttää sanaa varattu niin jokainen on vapaa valitsemaan sanan, joka hänen mielestään on paremmin tilannetta kuvaava.
Kuten jo mainitsin avoimet suhteet polyamoria ovat suhdemuotoja joissa ollaan puolison luvalla useammassa suhteessa. Usein niissäkin on kuitenkin ns. pesäkumppani ja sovitut säännöt siitä mikä on okei. On jokaisen omalla vastuulla noudattaako sovittuja toimintatapoja.
Sekin taasen haluaako sinkku suostua kenenkään sivukumppaniksi, on hänen valintansa. Siinä mielessä tieto siitä onko varattu ja sitoutunut suhteeseen vai sinkku ja vapaa, on oleellinen. Etenkin, jos sinkkuna tällä hetkellä oleva tahtoo monogamisen suhteen.
En jaksa/halua inttää sinun kanssasi, koska keskustelemme tästä aiheesta eri tasolla. Se mistä aloitin oli pelkkä sanan määritelmä. Sinä kuitenkin tahdot vääntää vapaudesta tehdä mitä haluaa ja sitooko suhteessa oleminen. No ei sido ellei itse niin halua. Toisaalta olisi erittäin huomaavaista puolisoa kohtaan, jos ei anna ymmärtää olevansa sitoutunut häneen, jos tahtoo useamman kumppanin tai elää sinkun elämäntapaa. Toisaalta ei ole tippaakaan minun, sinun tai kenenkään muunkaan asia määritellä muiden suhteiden sääntöjä tai mitä he saavat tehdä. Kyse on aina pariskunnan keskinäisistä sopimuksista ja siitä kuinka he itse parisuhteensa määrittävät.Siksipä termi varattu onkin käyttökelvoton kun puhutaan ihmisistä. Ketään ei voi varata. Sellainen toiminto on yksinkertaisesti mahdoton. Henkilö itse voi sitoutua, mutta kokaan ei voi varata ketään. Kukaan ei ole varattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa/halua inttää sinun kanssasi, koska keskustelemme tästä aiheesta eri tasolla. Se mistä aloitin oli pelkkä sanan määritelmä. Sinä kuitenkin tahdot vääntää vapaudesta tehdä mitä haluaa ja sitooko suhteessa oleminen. No ei sido ellei itse niin halua. Toisaalta olisi erittäin huomaavaista puolisoa kohtaan, jos ei anna ymmärtää olevansa sitoutunut häneen, jos tahtoo useamman kumppanin tai elää sinkun elämäntapaa. Toisaalta ei ole tippaakaan minun, sinun tai kenenkään muunkaan asia määritellä muiden suhteiden sääntöjä tai mitä he saavat tehdä. Kyse on aina pariskunnan keskinäisistä sopimuksista ja siitä kuinka he itse parisuhteensa määrittävät.Se, että jotkut ihmiset niin tyhmiä, että kuvittelevat varata ketään, on ihan niiden ihmisten oma ongelma. Jokainen vähänkään älyä omistava tajuaa moisen olevan harhaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa/halua inttää sinun kanssasi, koska keskustelemme tästä aiheesta eri tasolla. Se mistä aloitin oli pelkkä sanan määritelmä. Sinä kuitenkin tahdot vääntää vapaudesta tehdä mitä haluaa ja sitooko suhteessa oleminen. No ei sido ellei itse niin halua. Toisaalta olisi erittäin huomaavaista puolisoa kohtaan, jos ei anna ymmärtää olevansa sitoutunut häneen, jos tahtoo useamman kumppanin tai elää sinkun elämäntapaa. Toisaalta ei ole tippaakaan minun, sinun tai kenenkään muunkaan asia määritellä muiden suhteiden sääntöjä tai mitä he saavat tehdä. Kyse on aina pariskunnan keskinäisistä sopimuksista ja siitä kuinka he itse parisuhteensa määrittävät.Minä muuten puhun ja olen koko ajan puhunut vain ja ainostaan sanan varattu määritelmästä. Sinä taas aloitit puhumalla vankeudesta. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo sen verran elämää nähnyt, etten suhtaudu asioihin noin naiivista. Mä kuulun niihin sinkkuihin, jotka ovat varattuja.
Ole vapaasti varattu. Kuulostaa yksipuoliselta suhteelta tai FWB:ltä.
Kyllä minäkin voin sydämeni kyllyydestä kokea olevan varattu kenelle tahansa. Se onko suhteessa realiteetteja tai konkretiaa onkin asia erikseen. En ole kuitenkaan niin naiivi, että olettaisin parisuhteessa olevan miehen rikkovan vakaata suhdettaan, jos saa sinkulta hetkellisesti huvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä muuten puhun ja olen koko ajan puhunut vain ja ainostaan sanan varattu määritelmästä. Sinä taas aloitit puhumalla vankeudesta. 👍
Sekoitat useamman kommentoijan kirjoituksia keskenään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että jotkut ihmiset niin tyhmiä, että kuvittelevat varata ketään, on ihan niiden ihmisten oma ongelma. Jokainen vähänkään älyä omistava tajuaa moisen olevan harhaa
En enää edes vaivaudu yrittämään sinulle selittämistä, että tässä asia yhteydessä en liitä sanaan varattu samoja assosiaatioita kuin sinä. Todennäköisesti hän josta voidaan mainita hänen olevan varattu, on hakeutunut suhteeseen vapaaehtoisesti eikä ole kenenkään väkipakolla varattuna pidetty saatika vahdittu.
Sinähän saat täysin vapaasti valita itsellesi sopivan sanan ja käyttää kyseistä sanaa parisuhteen yhteydessä, jos sana varattu herättää sinussa negatiivisia mielikuvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole vapaasti varattu. Kuulostaa yksipuoliselta suhteelta tai FWB:ltä.
Kyllä minäkin voin sydämeni kyllyydestä kokea olevan varattu kenelle tahansa. Se onko suhteessa realiteetteja tai konkretiaa onkin asia erikseen. En ole kuitenkaan niin naiivi, että olettaisin parisuhteessa olevan miehen rikkovan vakaata suhdettaan, jos saa sinkulta hetkellisesti huvia.Tietysti se on yksipuolista, eikö kyseessä ole mikään suhde. Juurihan kerroin olevani sinkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti se on yksipuolista, eikö kyseessä ole mikään suhde. Juurihan kerroin olevani sinkku.
Hän tai minäkään emme ole suhteessa. Emme toisiimme, emmekä keneenkään muuhunkaan. Hän ei ole, koska hän ei halua parisuhdetta ja minä en ole, koska en ole kiinnostunut kenestäkään muusta. Minun sydämeni ei ole vapaa, minä en ole vapaa. Olen varattu, mutta en voi sanoa olevani sitoutunutkaan, sillä ei ole mitään mihin sitoutua. Hänkään ei ole vapaa, sillä häntä ei kiinnosta mikään sellainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoitat useamman kommentoijan kirjoituksia keskenään.
Tottakai. Niinhän kaikki aina väittävät 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En enää edes vaivaudu yrittämään sinulle selittämistä, että tässä asia yhteydessä en liitä sanaan varattu samoja assosiaatioita kuin sinä. Todennäköisesti hän josta voidaan mainita hänen olevan varattu, on hakeutunut suhteeseen vapaaehtoisesti eikä ole kenenkään väkipakolla varattuna pidetty saatika vahdittu.
Sinähän saat täysin vapaasti valita itsellesi sopivan sanan ja käyttää kyseistä sanaa parisuhteen yhteydessä, jos sana varattu herättää sinussa negatiivisia mielikuvia.Moni on suhteessa, kun nyt on vain sattunut sellaiseen päätymään, eikä ole VIELÄ siitä lähtenyt. Monet ihmiset nyt vain ovat sellaisia, roikkuvat parisuhteissa, kun eivät osaa olla yksinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo sen verran elämää nähnyt, etten suhtaudu asioihin noin naiivista. Mä kuulun niihin sinkkuihin, jotka ovat varattuja.
Minä en rajoittaisi vapauttani sinkkuna ollessani miehen takia, joka ei halua parisuhdetta kanssani. Sanoisin ettei minulta saa parisuhde-etuja (sitoutumista) ellei halua olla kanssani parisuhteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai. Niinhän kaikki aina väittävät 😆
No ajattele niin, jos haluat. Vankeus maininnat eivät ole kirjoittamiani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on suhteessa, kun nyt on vain sattunut sellaiseen päätymään, eikä ole VIELÄ siitä lähtenyt. Monet ihmiset nyt vain ovat sellaisia, roikkuvat parisuhteissa, kun eivät osaa olla yksinkään.
Ja heidätkö pitäisi pelastaa suhteestansa ihan vain varmuuden varalta? Silloin on hiedän omalla vastuullaan tehdä ratkaisunsa suhteen osalta. Monelle se on myös kasvun paikka, kun joutuu kohtaamaan yksin olemisen suhteen päättyessä.
Luotto olisi suunnaton, jos tietäisin puolison olleen aiemmin suhteissa, joissa hän on ollut vain jottei joutuisi olemaan yksin.
- Anonyymi
Jos ei saa naista niin ite ainakin sanon eunukiksi
- Anonyymi
Nainen, joka on miehen nainen, mutta ei vielä naimissa, on varattu nainen.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa!
Nainen, joka on miehen nainen, ja on kihloissa miehelleen, mutta ei vielä ole naimisissa, on varattu nainen jonka mies on varannut itselleen.
- Anonyymi
Joku vanha sanonta on että nainen on vapaa kunnes antaa miehen työntyä analaukkoon.
- Anonyymi
Lasketaako sormi jos ei miehellä ota eteen?
- Anonyymi
Varattu on omasta vapaasta tahdostaan parisuhteeseen sitoutunut. Olipa kyseessä avioliitto, avoliitto, kihlaus, seurustelusuhde jne.=varattu.
Vastakohat varatulle =Vapaa eli sinkku, joka ei seurustele tai muutoinkaan ole sitoutunut parisuhteeseen. Kelpaamiseen vapaana oleminen ei liity. Mielestäni tämä on vapaan merkitys tässä kontekstissa.
Muissa yhteyksissä vapaus on tietenkin eri asia ja vaikka esimerkiksi valinnan vapaus on mitä suurimmin kannattamani, niin mieluummin olisin kategoriassa varattu, siinä mitä parisuhteisiin tulee.- Anonyymi
"Varattu on omasta vapaasta tahdostaan parisuhteeseen sitoutunut. "
Noinpa, "varattu" onkin siis "sitoutunut".
Minusta käsite "parillinen" on neutraali ilmaisu sille että henkilö ei ole "pariton". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Varattu on omasta vapaasta tahdostaan parisuhteeseen sitoutunut. "
Noinpa, "varattu" onkin siis "sitoutunut".
Minusta käsite "parillinen" on neutraali ilmaisu sille että henkilö ei ole "pariton".Nyt puhutaan eri nimityksistä yhdelle ja samalle asialle. Eikä aloittaja kysynyt määritelmää varatulle ja mikä on varatun vastakohta? Mielestäni sanalla varattu ei ole sen suurempaa sävyä kuin informaatio siitä, että ihminen on parisuhteessa. Toki on hyvin henkilökohtaista mitä sävyjä kukin sanoihin liittää ja jos on esimerkiksi sitoutumiskammoinen saattaa varattu sana särähtää korvaan.
Miksi ilmaisun pitäisi olla neutraali? Jotta kaikki tunteisiin liittyvä riisutaan sanallisesta ilmaisusta. Mielestäni sana parillinen kuulostaa kylmältä, tunteettomalta ja paperinmakuiselta virastokieleltä tai sukkalaatikkoon ja lapasiin liitettävältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan eri nimityksistä yhdelle ja samalle asialle. Eikä aloittaja kysynyt määritelmää varatulle ja mikä on varatun vastakohta? Mielestäni sanalla varattu ei ole sen suurempaa sävyä kuin informaatio siitä, että ihminen on parisuhteessa. Toki on hyvin henkilökohtaista mitä sävyjä kukin sanoihin liittää ja jos on esimerkiksi sitoutumiskammoinen saattaa varattu sana särähtää korvaan.
Miksi ilmaisun pitäisi olla neutraali? Jotta kaikki tunteisiin liittyvä riisutaan sanallisesta ilmaisusta. Mielestäni sana parillinen kuulostaa kylmältä, tunteettomalta ja paperinmakuiselta virastokieleltä tai sukkalaatikkoon ja lapasiin liitettävältä."Varattu" ei ole lainkaan järjellinen ilmaisu nykyajassa, sen sijaan "sitoutunut" on.
Mutta, nainen voi olla "sitoutunut" esimerkiksi perjantaina päivällä, mutta illemmalla, parin lasillisen jälkeen, hän ei enää ole ollenkaan vahvasti "sitoutunut" siitä huolimatta että onkin parillinen, pariton mies voi silloin poimia parillisen naisen helposti yökylään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Varattu" ei ole lainkaan järjellinen ilmaisu nykyajassa, sen sijaan "sitoutunut" on.
Mutta, nainen voi olla "sitoutunut" esimerkiksi perjantaina päivällä, mutta illemmalla, parin lasillisen jälkeen, hän ei enää ole ollenkaan vahvasti "sitoutunut" siitä huolimatta että onkin parillinen, pariton mies voi silloin poimia parillisen naisen helposti yökylään.Sitoutunut - sidottu - jne. onko vapaampi ilmaisu, jos tälle linjalle lähdetään?
- Anonyymi
Tänään varattu, mutta huomenna kännissä pikkujouluissa hyvinkin vapaa vai miten se menikään
- Anonyymi
1. Korinttilaiskirje 6:16 FI1776
[16] Taikka ettekö te tiedä, että se, joka porttoon ryhtyy, hän on yksi ruumis sen kanssa? Sillä he tulevat, sanoo hän, kaksi yhdeksi lihaksi. - Anonyymi
Ainoa tilanne, jossa ihminen voi olla varattu, on jos hän itse sanoo sinulle olevansa varattu. Kaikissa muissa tilanteissa hän on vapaa.
- Anonyymi
Juurikin noin. Jos ihminen on tarjolla tai ehkä jopa tyrkyllä, niin silloin hän on vapaa, täysin suhdestatuksestaan riippumatta. Se, kannattaako parisuhteelliseen, mutta vapaaksi itsensä katsovaan sotkeutua on taas oma kysymyksensä. Varattuun, taas ei pysty sotkeentumaan, vaikka hän olisi sinkkukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin noin. Jos ihminen on tarjolla tai ehkä jopa tyrkyllä, niin silloin hän on vapaa, täysin suhdestatuksestaan riippumatta. Se, kannattaako parisuhteelliseen, mutta vapaaksi itsensä katsovaan sotkeutua on taas oma kysymyksensä. Varattuun, taas ei pysty sotkeentumaan, vaikka hän olisi sinkkukin.
😂😂😂
- Anonyymi
Mutta, jos parillinen nainen sanoo olevansa vapaa, niin hänhän valehtelee niin että korvat lepattaa.
- Anonyymi
Suhteeseen sitkostunut :)
- Anonyymi
Se voi tarkoittaa sitä, ettei ole vielä löytänyt uutta itselle mieluisaa kumppania! Minä haluan samanikäisen uuden kumppanin kuin itse olen!
- Anonyymi
No kaipa se on yleistermi sille, joka on parisuhteessa eli ei ole sinkku.
Vastakohtia voi jokainen keksiä mielessänsä; tällaiseen joutavan päiväiseen spekulointiin tosin ei kannata hirveästi aikaansa tai aivojaan tuhlata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512