Olin ihmeissäni. Saarnaaja videoi ettei raamatullisen voi mennä lääkäriin koska pitää 100 prosenttia luottaa Jumalaan. Jos käy lääkärissä olet epäuskoinrn. Näin saarnaaja Toni Torppa. Ei kai saa käyttää hoitaja Akaan
Mutta kun katkaisin koipeni. Kai se pitää lastoittaa. Appi sai aivoinfarktin ei ambulanssia jo. Lapsi vaatii insuliinia SOK tautiin?
Kovin on lakihenkinen
Ei lääkäriin vain rukoilla. Raamattuopettajan video
24
190
Vastaukset
- Anonyymi00001
Torppa on myös Suomen tunnetuimpia putinisteja ja hänellä on yhteisiä ohjelmia Patmos-lähetyssäätiön tutkimusjohtaja Juha Ahvion kanssa.
Jäljet johtaa sylttytehtaalle.
Pe.ku - Anonyymi00002
Jumalaa rukoillaan hengessä ja totuudessa että Jumalan Henki vaikuttaisi ihmisissä, ei sen vuoksi että Jumala tekisi ihmisen työt.
Jos vaikka aikoo rakentaa talon, ei kannata rukoilla että Jumala rakentaa sen, hakee pankista lainaa, ostaa tarvikkeet ja nikkaroi sen pystyyn, vaan pitää rukoilla että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa niissä ihmisissä, jotka tulevat sitä rakentamaan, että se rakennetaan rauhan, ilon ja rakkauden hengessä eikä sitä puida käräjätuvassa mitä on tullut tehtyä.
Samoin kun menee lääkäriin, pitää rukoilla että lääkäri olisi Pyhän Hengen vaikutuksessa, että lääkekoukussa tehden enemmn hoitovirheitä kuin mitä hoitoa.
Siksi meillä on Jumala,joka on henki. - Anonyymi00003
Tämä on kuvaava esimerkki siitä, miten tosissaan uskominen koetaan mielettömäksi. Jumalaan voi toki uskoa, mutta tolkun ihminen säilyttää siinä jonkun maltillisuuden.
Jos oikeasti uskottaisiin, että Jumala on hyvä ja kaikkivoipa ja ihmeitä tapahtuu, niin olisi luonnollista uskoa myös siihen, että jos uskovaisen on tarkoitus parantua vaivoistaan, niin Jumalan auvulla hän paranee. Ja jos ei parannu, niin se on Jumalan tahto. Lääketiede on turhaa.
Mutta kun on kysymys omasta (tai esim lasten) terveydestä ja hengestä, niin uskoa reivataankin realistisempaan suuntaan ja käytännössä ymmärretään, että eihän Jumalan apuun voi missään tärkeässä asiassa luottaa ja jos haluaa pysyä hengissä kannattaa turvautua lääketieteeseen. Sitten kun on taas terve voi julistaa, miten tiede muuttuu jatkuvasti ja on vain "vajavaista ihmistietoa". - Anonyymi00004
Meneekö lääkäriin vai luottaako Jumalaan joka on luvannut olla ihmisten se lääkäri!!
Mikä on sinun uskosi määrä Jumalaan siis aikuisten oikeasti?
En siis nyt kysy mikä on kirkollinen liturginen "uskosi" vaan kysyn mikä on reaalinen uskosi. Menetkö siis lääkääriin vai luotatko ja uskotko Jumalaan ja Hänen lupauksiinsa?
".... , sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".- Anonyymi00010
Tässäpä oiva keino sote-säätöihin.
Jokaisen sote-sairaalaan yhteyteen pieni rukoushuone tai teltta.
Sitten vastaanotossa kysytään oletko luterilaisen kirkon tai muun kristillisen yhteisön jäsen.
Jos vastaus on myöntävä, ihminen ohjataan (tai viedään, jos ei pysty liikkumaan) oireista riippumatta rukoilemaan.
Hoidetaan vain ne jotka eivät usko ihmeitätekevään Jumalaan. Toisaalta Jumala ei ole ketään parantanut. Ei edes Raamatussa.
Jeesus käski hänen seuraajiansa parantaa sairaat. Mutta esimerkiksi Essayah meni sairaalaan.
- Anonyymi00005
Ehkä siinä tapauksessa jos oikeasti viiraa, jos tuntuu että vanne kiristää päätä ja päähän tulee aivan hulluja ajatuksia, niin kannattaa ensin rukoilla Jumalaa, että antaisi sen viisauden mitä luvattu on antaa auliisti ja sitten hetki katsoa etä vieläkö päässä on hulluja ajatuksia ja vasta sen jälkeen lähteä kallonkutistajan pakeille hakemaan sellaiset lääkkeet että velat tuntuu saatavilta.
Jos taasen on joku muu vaiva, niin kannattaa rukoilla että kun menee lääkäriin, lääkäriksi sattuu aivan oikea lääkäri, eikä valelääkäri, joka netistä katsoo mikä potilasta vaivaa ja määrää hoidon ja lääkkeet mitkä netti antaa ohjeeksi. Siihen Jumala pystyy vaikuttamaan että lääkäri sattuu vahingossa osaamaan ammattinsa ei ole valelääkäri eikä itse missään lääkekoukussa.- Anonyymi00009
"Ehkä siinä tapauksessa jos oikeasti viiraa, jos tuntuu että vanne kiristää päätä ja päähän tulee aivan hulluja ajatuksia, niin kannattaa ensin rukoilla Jumalaa, että ..."
Tämä osoittaa Jumalaan uskomisen negaatiota, kirkollistako?
Toisaalta Jumalaan uskon toista ääripäätä edustaa vuoria siirtävä usko!
Missä kohdin sinä olet näiden kahden ääripään välillä?
- Anonyymi00006
Torpan kommenteissa joku kysyy annetaanko diabetes1 lapsen tarvitsemaa insuliinia. Torppa vastaa että pitää rukoilla mitä tekee.Voit itse tarkistaa Toni Torpan videolta mennäkö lääkäriin. Voi olla että poistaa tyhmät kysymykset.
- Anonyymi00008
Jos lapsen vanhemmat aidosti kysyvät pitäisikö 1-tyypin diabetesta sairastavaa lasta pitää hengissä lääketieteellisellä hoidolla vai vain rukoilla (ja käytännössä antaa kuolla), niin LAPSI TULISI OTTAA VÄLITTÖMÄSTI HUOSTAAN! Hän on hengenvaarassa!
- Anonyymi00007
Netin huono puoli on että kaikki mahdolliset sivistymättömät mutta intomieliset ohjeistaa muita. Esim minä en ole pappi enkä lääkäri enkä osaisi auttaa ja en kirjoita ohjeita. Kuulijalle vastuu.
Olkaa kriittisiä. Davidin oksa vei uhrit kuolemaan. - Anonyymi00011
Kun minä sairastuin masennukseen, helluntailainen työkaverini kielsi minua menemästä lääkäriin, koska hänen kokemansa mukaan se on vienyt pois uskosta kaikki jotka ovat niin tehneet. Mielettömyyttä riittää noissa hihhulilahkoissa.
- Anonyymi00012
"Kun minä sairastuin masennukseen, helluntailainen työkaverini kielsi minua menemästä lääkäriin, koska ...."
Periaatteessa ystäväsi oli oikeassa sillä Jumala on meidän parantaja eli lääkäri. Jokainen lääkärille meno on vain epäuskoa Jumalan kykyisyyteen parantaa.
Itsekin menen lääkärillä mikä todistaa sen että en omaa "vuoria siirtävää" uskoa, vaan olen aika surkealla tavalla vaiheessa tässä uskon asiassa vaikka olen ollut jo vuosikymmeniä uskossa Jeesukseen ja asetun kyllä Hänen turvaansa.
Mikä on luterilaisen kirkon jäsenten usko vaikka sitä kirkoissa suureen ääneen julistetaan? - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Kun minä sairastuin masennukseen, helluntailainen työkaverini kielsi minua menemästä lääkäriin, koska ...."
Periaatteessa ystäväsi oli oikeassa sillä Jumala on meidän parantaja eli lääkäri. Jokainen lääkärille meno on vain epäuskoa Jumalan kykyisyyteen parantaa.
Itsekin menen lääkärillä mikä todistaa sen että en omaa "vuoria siirtävää" uskoa, vaan olen aika surkealla tavalla vaiheessa tässä uskon asiassa vaikka olen ollut jo vuosikymmeniä uskossa Jeesukseen ja asetun kyllä Hänen turvaansa.
Mikä on luterilaisen kirkon jäsenten usko vaikka sitä kirkoissa suureen ääneen julistetaan?Hei. Varmaan monta kertaa Jeesus auttaa vaikka mt asioissa. .mutta on siis epäuskoa jos meet lääkäriin kipsauttamaannkatkenneen jalan. Minun murtunut tai rannetta ei maalla lapsena kipsattu ja luutui vinkelivonkeli. Piti leikata ja suoristaa aikuisena. Se siitä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mikä on luterilaisen kirkon jäsenten usko vaikka sitä kirkoissa suureen ääneen julistetaan?"Periaatteessa ystäväsi oli oikeassa sillä Jumala on meidän parantaja eli lääkäri. Jokainen lääkärille meno on vain epäuskoa Jumalan kykyisyyteen parantaa."
Ei vaan "neuvo" oli pahin mahdollinen.
Masennukseen voi kuolla, jos sitä ei hoida.
Tuollaiset hihhulit ovat Saatanan asialla ja lähimmäistensä vihollisia!
- Anonyymi00013
Vaarallinen harhaanjohtaja on tuo Torppa. Ei kristinusko ole tuollaista eikä Raamattukaan kokonaisymmärryksessä sellaista opeta. Uskova rukoilee, menee lääkäriin ja hoitaa maalliset asiansa parhaan kykynsä mukaan. Emme elä teokratiassa emmekä Vanhan Testamentin aikoja emmekä Paratiisissa, odotamme Jeesuksen paluuta ja varomme eksyttäjiä.
- Anonyymi00014
Hyvin sanottu
Aivan. Eihän kukaan tee kuten Jeesus edellyttää, että hänen seuraajansa parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen. Samalla Suomi kaatuu Soteen.
Ja kristityt odottavat Jeesuksen paluuta, huoh.- Anonyymi00017
Näin juuri!
Tietenkin Jumala herätti mätänemistilassa olevan Lazaruksen henkiin ja tietenkin Jumala loi 2000 miljardia galaksia, mutta onhan selvää, että keuhkoputkentulehduksen parantaminen on täysin Jumalan kykyjen yläpuolella oleva asia!
Jotain realismia! - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Näin juuri!
Tietenkin Jumala herätti mätänemistilassa olevan Lazaruksen henkiin ja tietenkin Jumala loi 2000 miljardia galaksia, mutta onhan selvää, että keuhkoputkentulehduksen parantaminen on täysin Jumalan kykyjen yläpuolella oleva asia!
Jotain realismia!Jumala ei ainoastaan kyennyt herättämään mätinemisvaiheessa olen Lasaruksen henkiin, vaan Jumala herätti henkiin maassa olevan mullan ja rakensi siitä elävän ihmisen.
Uskomme määrän voimme testata kumpaan luotamme syövän sattuessa lääkäriin vai Jumalaan?
Itse olen vielä vaiheessa eli menen myös lääkärin pakeille.
Eli uskoni Jumalan on vielä raakasti keskeneräistä!! - Anonyymi00020
torre3 kirjoitti:
Aivan. Eihän kukaan tee kuten Jeesus edellyttää, että hänen seuraajansa parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen. Samalla Suomi kaatuu Soteen.
Ja kristityt odottavat Jeesuksen paluuta, huoh.Siis syntisairaat saavat syntinsä anteeksi!
- Anonyymi00018
Torppa poisti kommentit. Mikähän luulee olevansa
Arthur Kukkula. ⛰️ Torpan poika.😇
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1374654BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2043900- 2103132
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1092999Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main712813- 1191626
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok71579- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2461143MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1391087