En pysty enää kiinnostumaan kenestäkään

Anonyymi-ap

Olen henkisesti loppu ja rikki.

29

368

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kiinnostu itsestäsi ja omasta hyvinvoinnistasi? Sinä olet tärkeä. <3

• Anonyymi00002

Olen yrittänyt tätä, välillä se onnistuu. Mutta niissä tilanteissa joissa tajuaa että on muille ilmaa parisuhdemarkkinoilla niin se saa joka kerta masentumaan syvästi. Tämä on sivusta.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Olen yrittänyt tätä, välillä se onnistuu. Mutta niissä tilanteissa joissa tajuaa että on muille ilmaa parisuhdemarkkinoilla niin se saa joka kerta masentumaan syvästi. Tämä on sivusta.

Höpsisköpsis. Se on kätevää kun ei pyöri ympärillä turhia tyyppejä. Se oikea on kuitenkin vaan se yksi, niin sinulle on tehty asiat helpoksi, ettei tarvitse etsiä väärien kautta sitä. Älä nyt niin näe asiaa että et olisi kiinnostava, se ei ole totta. <3

• Anonyymi00007

Sivusta. Huomannut itsessä sen, että jollei koe onnistumisia vaan kohtaa enemmän vain ikäviä asioita, vastoinkäymisiä, pettymyksiä ym. Silloin on vaikeampi kiinnostua juuri mistään sellaisesta, mihin on vaikea uskoa kaiken kokeman jälkeen. Työtön, jonka elämää kurjistetaan ja vaikeutetaan monilla tavoin harvemmin nauttii arjestaan.

Töitä ei ole tarjolla ja tulevaisuus eläkkeineen huolestuttaa, et miten pärjäät tulevaisuudessa, jos tulee sairauksia ym. ikävää, jotka vaatii säästöjä, varallisuutta. Lähtökohtaisesti tällainen tilanne voi olla passivoivaa ja tällainen voi kadottaa toivon paremmasta tulevasta? Silloin vastuullinen ei halua olla riippana kenellekään. Luottamus, kiinnostuksen herättäminen??

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sivusta. Huomannut itsessä sen, että jollei koe onnistumisia vaan kohtaa enemmän vain ikäviä asioita, vastoinkäymisiä, pettymyksiä ym. Silloin on vaikeampi kiinnostua juuri mistään sellaisesta, mihin on vaikea uskoa kaiken kokeman jälkeen. Työtön, jonka elämää kurjistetaan ja vaikeutetaan monilla tavoin harvemmin nauttii arjestaan.

Töitä ei ole tarjolla ja tulevaisuus eläkkeineen huolestuttaa, et miten pärjäät tulevaisuudessa, jos tulee sairauksia ym. ikävää, jotka vaatii säästöjä, varallisuutta. Lähtökohtaisesti tällainen tilanne voi olla passivoivaa ja tällainen voi kadottaa toivon paremmasta tulevasta? Silloin vastuullinen ei halua olla riippana kenellekään. Luottamus, kiinnostuksen herättäminen??

Ymmärrän oikein hyvin, mitä puhut. Mutta voitko ajatella niin, että et identifioidu kaikille työttömänä, vaan aitona ihmisenä. Säilytä se syke mikä sinulla on ollut aina. Älä kadota sitä, vaikka tiukkaa tekee. Muista, et ole yksin.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ymmärrän oikein hyvin, mitä puhut. Mutta voitko ajatella niin, että et identifioidu kaikille työttömänä, vaan aitona ihmisenä. Säilytä se syke mikä sinulla on ollut aina. Älä kadota sitä, vaikka tiukkaa tekee. Muista, et ole yksin.

Kiitokset tästä, ennakoin vähän kaikkea elämässä olevaa ja tulevaa ja siksi minulle on merkityksellistä nähdä valoa tunnelin päässä, mut jollei sitä näy niin olen epävarmempi tulevasta ym. Olen aktiivinen liikkuja, sen koen vähän kuin terapiana itselleni.

Suurin virheeni on se, että jättäydyn helposti ulkopuolelle asioissa/ tilanteissa, joissa koen toisarvoisuutta. Riittävyyden merkitys on suuri ja ilman sitä jättäydyn helposti taka-alalle. Tästä on kiittäminen isääni, joka ei ollut mikään maailman paras isä.

Luottamuksen puute muita kohtaan on ongelmani (isäni synnyttämä heikkous). Valitettava tosiasia, josta en ole ylpeä. Tämä vaikuttaa moneen seikkaan arjessani. Tunnollinen olen ollut töissäni, siitä pari burn outtia todisteena. Kelpaanko enää työelämään? Epäilen sitäkin?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kiitokset tästä, ennakoin vähän kaikkea elämässä olevaa ja tulevaa ja siksi minulle on merkityksellistä nähdä valoa tunnelin päässä, mut jollei sitä näy niin olen epävarmempi tulevasta ym. Olen aktiivinen liikkuja, sen koen vähän kuin terapiana itselleni.

Suurin virheeni on se, että jättäydyn helposti ulkopuolelle asioissa/ tilanteissa, joissa koen toisarvoisuutta. Riittävyyden merkitys on suuri ja ilman sitä jättäydyn helposti taka-alalle. Tästä on kiittäminen isääni, joka ei ollut mikään maailman paras isä.

Luottamuksen puute muita kohtaan on ongelmani (isäni synnyttämä heikkous). Valitettava tosiasia, josta en ole ylpeä. Tämä vaikuttaa moneen seikkaan arjessani. Tunnollinen olen ollut töissäni, siitä pari burn outtia todisteena. Kelpaanko enää työelämään? Epäilen sitäkin?

Kyllä sinä kelpaat työelämäänkin, jos vaan itse haluat kelvata. Varmasti tiedät myös paremmin kokemuksesta, missä oman jaksamisesi raja kulkee. Omasta kokemuksestani olen saanut todeta, että burn outit uusii helposti myöhemmin, jos ei ole tarkkana. Olisi monissa asioissa pitänyt toimia toisin, muttei ole osannut. Jälkikäteen vasta tajunnut.

Liikunta on kyllä se, mikä itsellenikin on tärkeää. Nyt jäänyt vähemmälle, kun sairastin influenssan vähän aikaa sitten. Mielestäni on hieno juttu, että olet tiedostanut, mitkä asiat ovat vaikuttaneet omaan persoonasi. Varmasti monillakin on haavoja lapsuudesta, kaikki vaan eivät niitä uskalla tai osaa kohdata. Mutta silloin kun tietää mistä mikäkin johtuu, on niille asioille myös jotain tehtävissä. Vaikka yrittää purkaa sitä ohjelmointia, mitä on lapsuudenkodissa ja koulussa pakkosyötetty.

Kyllä se taas siitä, kun vaan jaksaa säilyttää pienen uteliaisuuden elämää kohtaan. Ja yrittää kiinnostua asioista. Ollaan riittäviä, muista se.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Höpsisköpsis. Se on kätevää kun ei pyöri ympärillä turhia tyyppejä. Se oikea on kuitenkin vaan se yksi, niin sinulle on tehty asiat helpoksi, ettei tarvitse etsiä väärien kautta sitä. Älä nyt niin näe asiaa että et olisi kiinnostava, se ei ole totta. <3

Sivusta myös, mutta silloinhan vasta pyöriikin vääriä tyyppejä ympärillä, jos unohtaa/ ei jaksa juuri sillä hetkellä huolehtia hyvinvoinnistaan ja arvostaa itseään.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä sinä kelpaat työelämäänkin, jos vaan itse haluat kelvata. Varmasti tiedät myös paremmin kokemuksesta, missä oman jaksamisesi raja kulkee. Omasta kokemuksestani olen saanut todeta, että burn outit uusii helposti myöhemmin, jos ei ole tarkkana. Olisi monissa asioissa pitänyt toimia toisin, muttei ole osannut. Jälkikäteen vasta tajunnut.

Liikunta on kyllä se, mikä itsellenikin on tärkeää. Nyt jäänyt vähemmälle, kun sairastin influenssan vähän aikaa sitten. Mielestäni on hieno juttu, että olet tiedostanut, mitkä asiat ovat vaikuttaneet omaan persoonasi. Varmasti monillakin on haavoja lapsuudesta, kaikki vaan eivät niitä uskalla tai osaa kohdata. Mutta silloin kun tietää mistä mikäkin johtuu, on niille asioille myös jotain tehtävissä. Vaikka yrittää purkaa sitä ohjelmointia, mitä on lapsuudenkodissa ja koulussa pakkosyötetty.

Kyllä se taas siitä, kun vaan jaksaa säilyttää pienen uteliaisuuden elämää kohtaan. Ja yrittää kiinnostua asioista. Ollaan riittäviä, muista se.

Työelämään pääsy on tehty vaikeaksi. Hakenut olen jo kuusi vuotta eli satoja hakemuksia, sellaisiakin, joissa ei suuria vaatimuksia mm. harjoittelijan paikkoja, vaikka koulutus ym. Ovat siihen jo pohjana, samoin paikkoja, joista on 10+ vuoden työkokemus.

Olen laskenut rimaani paljon, mut sekään ei ole auttanut. Yhteen sain vastauksen, että hakijoita oli ollut lähes 700 paikkaan? Et tällainen on työttömän arki Suomessa. Uskoa koetellaan sen jälkeen, kun toivoa on jo mennyt?

Merkonomi pohjalta vaikea ponnistaa, tradenomiksi olisi pitänyt näköjään vähintään opiskella, et työllistyisi nykyisin? Toki on heitä akateemisiakin paljon työttömänä. Suhteet taitavat olla se paras keino työllistyä, mut harvassa taitaa olla rekryfirmatkin, joissa tarvetta senioreille?

• Anonyymi00003

Kasvattaa kuorta ja hajottaa korvinväliä kun hoitaa tarpeitaan yhdenillan jutuilla.

• Anonyymi00006

En harrasta yhden illan juttuja en ole koskaan harrastanut inhoan niitä. Aloittaja.

• Anonyymi00024

Mistä tämä tällainen tulkinta aloittajan (joka on palstaäijä) elämäntyyleistä tuli, wanhurskas? Naiselta sivusta

• Anonyymi00005

Samaa mieltä. Ei pysty ei kykene.

• Anonyymi00008

Samoin. En todellakaan käsitä mikä tämän kaiken tarkoitus on ollut sillä ei tästä nyt ainakaan mitään hyvää ole seurannut. Väsynyt pettymyksiin, huonoihin vaihtoehtoihin ja kontrolloiviin paskoihin, joilla on mielessään ainoastaan heidän oma etunsa. Enkä nyt tarkoita miehiä vaaan ihmisiä yleisesti. Huvittavinta on kuitenkin, että jos minä edes julkean ajatella mikä olisi minulle hyväksi tai ilmaisen mitä haluan ja mitä tarvitsen niin voi sentään. Kyllä on itsekästä ja kiittämätöntä, kun en ole onnellinen tässä tilanteessa.

• Anonyymi00009

Pitäisiköhän sun pyrkiä saamaan sitä hyvää sellaisilla tavoilla että se ei sodi muita ihmisiä vastaan.

• Anonyymi00010

Tämä viesti ei ole aloittajalta.

• Anonyymi00011

Ylempi viesti ei aloittajalta.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Pitäisiköhän sun pyrkiä saamaan sitä hyvää sellaisilla tavoilla että se ei sodi muita ihmisiä vastaan.

Tämä oli viisas neuvo ihan kaikille. Ihmiset on luotu olemaan toistensa kanssa. Tekemällä hyviä ja positiivisia asiota toisille ja itselleen pääsee elämässä paljon pidemmälle. Arvosta ihmisiä ympärilläsi ja näytä se sanoilla ja teoilla, niin saat samaa takaisin.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Millähän tavoin olen sotinut muitaa ihmisisä vastaan? Työnhaku, opiskelu tai halu alöytää parisuhdekumppani tuskin sotivat kenenkään tavoitteita vastaan. En minä enäää suostu väistymään puolituttujen ja ventovieraiden takia, koska aivan samalla tavoin minulla on vapaus tavoitteisiin ja onnellisuuteen ja merkityksellisyyteen, kuin kenellä tahansa toisellakin.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tämä oli viisas neuvo ihan kaikille. Ihmiset on luotu olemaan toistensa kanssa. Tekemällä hyviä ja positiivisia asiota toisille ja itselleen pääsee elämässä paljon pidemmälle. Arvosta ihmisiä ympärilläsi ja näytä se sanoilla ja teoilla, niin saat samaa takaisin.

Kokemukseni perusteella noin ei todellakaan ole ja arvostaminen ei tuo arvostamista. Tosin niinhän minäkin aiemmin luulin, mutta ei ilmeisesti pidä paikkaansa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eipä tämä sinunkaan ns sodankäynti tämän naista esittävän hahmon kanssa hyvältä näytä. TT

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Eipä tämä sinunkaan ns sodankäynti tämän naista esittävän hahmon kanssa hyvältä näytä. TT

” Huvittavinta on kuitenkin, että jos minä edes julkean ajatella mikä olisi minulle hyväksi tai ilmaisen mitä haluan ja mitä tarvitsen niin voi sentään. ” Oliko tämä kappale tästä palstaäijän avauksesta esimerkiksi sellaista julkeaa itsekkyyttä, omien etujen ajamista jne? Lisäys edelliseen ja lol. T

• Anonyymi00027
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Auttamisesta saa hyvän mielen.

• Anonyymi00016

Antaa olla. Rikki olen täysin enkä ehjäksi tule koskaan. Ei ole mulle ketään tarkoitettu. Tarjotin ihmisiä on ollut useita mutta aina kun olen ojentanut käteni tarttuakseni niihin ne on vedetty pois.

• Anonyymi00028

Oletko kasvotusten kertonut avuntarpeestasi?

• Anonyymi00020

ota kossua, niin me muutki hallituksen/virasto mafian uhrit joudutaa tekemään, ei tätä muuten kestä..Asunnottomaksi viel
      ä pitäisi sairaana ryhtyä.
      "Ei elämästä selviä hengissä"

• Anonyymi00021

Tarkoitatko aloittajaäijä ettei asumisasiat ole kunnossa- oletko karjunut liikaa rappukäytävässä eli hylätty liiat laukat?

• Anonyymi00025

sama surullinen tarina alusta loppuun

• Anonyymi00026

Minulla ei ole tarvetta rakastua keneenkään. Ystävyyssuhde riittää minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe