Pähkäilyä, Tuli tuossa mieleen ns. "Luterilaista kasteoppia" Apt.2-lukua peilaten. Ajatelkaa, on monia maita, Jossa ihminen on tullut uskoon, mutta ei uskalla mennä kasteelle, eikä aina saa ikänä vesikastetta. Hän on kuitenkin tehnyt parannuksen ja saanut syntinsä anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan-----Apt.2-luku
38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu…
41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.
V: Eli tässäkin on ensin, parannuksen teko ja usko (mielellä vastaanottaminen) ja sitten kaste. Kaste on sen merkki ja vahvistus. Tässä yhteydessä voi mainita, että molemmat tulee olla.
Tunnustuskirjoissamme sanotaan: "Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7).--------
Apt.2_luku
43
153
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Luterilaiseen kasteoppiin riittä tietysti itse Martti Lutherin sanat, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kumppuun koko tämän elämän ajaksi. Löytyy Vähä katekismus, liitteet. Vai ajatteletteko kirjoittaa luterilaisuuden uusiksi?
Lutherilla kun on monenlaista opetusta ja kääntäjät ovat tuoneet niihin omia näkemyksiään. ----Augsburgin tunnustuksessa todetaan, että sakramentit vaativat uskoa ja ”niitä käytetään oikein silloin, kun ne uskossa otetaan vastaan ja niillä uskoa vahvistetaan”.
Lutherin käsityksen mukaan Jumala vaikuttaa (lahjoittaa ensin uskon, jonka hän lukee vanhurskaudeksi. Tämän käsityksen lähtökohtana on seuraavat Jeesuksen sanat: ”Menkää kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko se kadotetaan”. (Mark.16:15-16). Ensin siis evankeliumin sana, joka synnyttää uskon, sitten kaste. Usko on selvästi pääasia, joka ottaa huomioon kasteen.- Anonyymi00025UUSI
Luterilainen kirjoitti:
Lutherilla kun on monenlaista opetusta ja kääntäjät ovat tuoneet niihin omia näkemyksiään. ----Augsburgin tunnustuksessa todetaan, että sakramentit vaativat uskoa ja ”niitä käytetään oikein silloin, kun ne uskossa otetaan vastaan ja niillä uskoa vahvistetaan”.
Lutherin käsityksen mukaan Jumala vaikuttaa (lahjoittaa ensin uskon, jonka hän lukee vanhurskaudeksi. Tämän käsityksen lähtökohtana on seuraavat Jeesuksen sanat: ”Menkää kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko se kadotetaan”. (Mark.16:15-16). Ensin siis evankeliumin sana, joka synnyttää uskon, sitten kaste. Usko on selvästi pääasia, joka ottaa huomioon kasteen.Uskoa, uskoa. Eihän tässä nyt mitään muuta edes ole. PITÄÄ VAIN USKOA KUN KÄSKETÄÄN. Pelastus on nimenomaan Lutherinkin sanoin vain YKSIN USKOSTA, ei kai nyt kukaan täyspäinen muuten kuvittele, että viattoman uhrin kidutuskuolema ja ihmislihan syöminen pelastaa!
- Anonyymi00002UUSI
Pyhä Henki tulee ihmisen sisälle ennen kuin kasteessa sydän on puhdistettu synnistä, mukaanlukien perisynnin kadotustuomio poistettu.
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan nokikolariksi. Ei Hän muuten Pyhä olisikaan.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
40 Tästä sukupolvesta.
Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana.Alustuksessa oli tämä kohta kerrottu. Tärkeä on huomio: Jae.41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin.....Kun ottaa mielellänsä kasteen tarkoittaa jo ensin syntynyttä parannusta ja uskoa.
- Anonyymi00022UUSI
Luterilainen kirjoitti:
Alustuksessa oli tämä kohta kerrottu. Tärkeä on huomio: Jae.41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin.....Kun ottaa mielellänsä kasteen tarkoittaa jo ensin syntynyttä parannusta ja uskoa.
Syntisyyden tunnustaminen on ehto kasteelle.
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia.
- Anonyymi00003UUSI
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Emme opeta, että "kun lapsi kastetaan, sielu taivaaseen vilahtaa". Tämä oppion, room.kat "ex operate, operatio" oppia. Useat kirkolliset väittävät, että kaste antaa lapselle armon ja uskon, siis tehtynä tekona. VL:ssä opetetaan, sitä vastoin, että pienet lapset uskovat, jo äitinsä kohdussa. Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87 ). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden. Niinkuin Nooa perheineen oli jo vanhurskas, kun arkkiin menivät, ja pelastuivat veden kantamana. Samoin kastekkin on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona. Näin siis kaste kuuluu sille, joka on sovitettu ja, jolla on hyvä omatunto, kuten on pienen lapsen tila syntyessään. Raamattu käyttää tästä kasteen kohdasta 1.Piet.3:21, sanaa "eperooteema" , LIITTO. Tätä sanaa käytettiin jo ennen uudeentestamentin kirjojen syntyä vanhoissa papyruksissa. Luther käänsi tämän myös liitoksi. Näin myös tätä liittoa korostaa, yksi kaste opetus.
- Anonyymi00004UUSI
Oikea Usko on hengellinen asia. Kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi00005UUSI
Ei se sanan vastaanottaminen mitään uskoontuloa tarkoita.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.Apt.10. Korneliuksen tapauksen tapaus: Niin vastasi Pietari: ”Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin (eli olivat uskoon tullet), vedellä kastamasta (eli sakramentti otetaan vastaan uskolla), ja hän (Pietari) käski kastaa heitä Herran nimeen. Tuttu on myös Paavalin lausuma: ”Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi” (Room.10:10). Augsburgin tunnustuksen puolustuksessa todetaan, että usko tuo mukanaan Pyhän Hengen, kuten edellä kerrotusta Korneliuksen esimerkistä käy ilmi. Kääntäen on todettavissa, että Pyhä Henki vaikuttaa uskon sanan kautta.
- Anonyymi00006UUSI
Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi ja vasta sitten käskyjen opetus. Silloin ihminen ymmärtää opetuksen oikein.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""Mielestäni kastekäsky on analoginen vanhimpana pidetyn evankeliumin l.
Markuksen kastekäskyn kanssa.” Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa
evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Mark.16:15)
Kasteen saamisen edellytys on usko; kastamalla ei tehdä opetuslapsiksi. Näin
sekä Vanhassa kirkkoraamatussa v. 1776 että nykyisessä 1992 käännöksessä
alkutekstin mukaisesti. Vuoden 38 käännöskään ei suoranaisesti liene väärä,
mutta juuri Markusta pohjana käyttäen harhaanjohtava."
Kirkolliskokouksessa uudesta raamatun käännöksestä ensin oli sovittu lähetyskäsky oiken, mutta sitten eräät piirit halusivat muuttaa pisteen kaksoispisteeksi. Näiden oppi nojaa tuohon Matteuksen kaste kohtaan.- Anonyymi00032UUSI
Luterilainen kirjoitti:
"Mielestäni kastekäsky on analoginen vanhimpana pidetyn evankeliumin l.
Markuksen kastekäskyn kanssa.” Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa
evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja saa kasteen, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Mark.16:15)
Kasteen saamisen edellytys on usko; kastamalla ei tehdä opetuslapsiksi. Näin
sekä Vanhassa kirkkoraamatussa v. 1776 että nykyisessä 1992 käännöksessä
alkutekstin mukaisesti. Vuoden 38 käännöskään ei suoranaisesti liene väärä,
mutta juuri Markusta pohjana käyttäen harhaanjohtava."
Kirkolliskokouksessa uudesta raamatun käännöksestä ensin oli sovittu lähetyskäsky oiken, mutta sitten eräät piirit halusivat muuttaa pisteen kaksoispisteeksi. Näiden oppi nojaa tuohon Matteuksen kaste kohtaan.Tiedätkö myös sen, että Markus oli Luukkaan kirjuri ja kumpikaan ei ollut Jeesuksen seurassa, kuten esim. Johannes ja Matteus, jotka olivat koko toimintansa ajan Hänen seurassaan.
Tuossa ylempänä Anonyymi00006
2026-03-29 21:24:25, on ymmärtänyt asian oikein, mitään muita lähetyskäskyjä ei Raamattu tunne.
Kaikki neljä apostolia kertoo kyllä tapahtumista oikein, mutta omista näkökulmistaan ja osa varmaan toisten opetuslasten kertomina.
- Anonyymi00007UUSI
Ja tarkastellaanpa, että miten tämä sitten todellisuudessa meni. Termi Pyhä henki, löytyy Ap.19, mikä tieto kumoaa kokonaan Jeesuksen ylösnousemuksen ja paljastaa, että Jeesus jäikin kirottuna helvettiin:
Apostolien teot:
"19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN."
Paavalin Apostolien tarinahan oli, että Jeesuksen ylösnousemuksen piti olla Pyhän hengen vuodatus opetuslapsille. Todellisuudessa Jeesus lupasiklin lähettää totuuden Hengen, ei Pyhää henkeä.
Ja tässä tämä kirous, mistä syystä Jeesus on helvetissä lunnaina uskovaisten sieluista:
Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."
Onhan se tietysti mahdottoman vaikea asia ajatella, että johtaako KIROUS todella taivaaseen.- Anonyymi00008UUSI
"Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pois pesemiseksi."
Ja sitten tutkikaamme, että mikä on tämä synti-asia Paavalin opin mukaan mihin kristinusko perustuu. löytyy Roomalaiskirje 7 luku:
7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN; SITÄ MINÄ TEEN. Niin en nyt enää tee sitä minä, VAAN SYNTI, JOKA MINUSSA ASUU..
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Ja nämä uskovaiset paskiaiset valehtelevat teille, että palvomalla Jeesusta tosi Jumalana kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina, he pääsevät taivaaseen, kun todellisuudessa, että pääsevät Paavalin sanoin täyttämään HIMOJAAN ja PALVELEMAAN lihalla synnin lakia. Keksikääpä törkeämpiä valheita Jeesuksen nimeen. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja sitten tutkikaamme, että mikä on tämä synti-asia Paavalin opin mukaan mihin kristinusko perustuu. löytyy Roomalaiskirje 7 luku:
7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN; SITÄ MINÄ TEEN. Niin en nyt enää tee sitä minä, VAAN SYNTI, JOKA MINUSSA ASUU..
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Ja nämä uskovaiset paskiaiset valehtelevat teille, että palvomalla Jeesusta tosi Jumalana kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina, he pääsevät taivaaseen, kun todellisuudessa, että pääsevät Paavalin sanoin täyttämään HIMOJAAN ja PALVELEMAAN lihalla synnin lakia. Keksikääpä törkeämpiä valheita Jeesuksen nimeen.Ja lisäyksenä - on kyllä niin mittari täynnä näitä uskovaisten valheita, ettei ole tosikaan.
Näitä Johanneksen opetuslapsia kehoitettiin uskomaan Jeesukseen: apt.19:4 "Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."....Opetuslapset saivat kohdassa Pyhän Hengen kätten päälle panon kautta: Jae. 6 "ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat"-------------Luterilaisissa kastekirjoissa selitetään sellaista, mitä Raamatussa ei lue: Käsittelen keskeistä ”kastekohtaa”. Kol2:11 Jonka kautta te myös ympärileikatut olette sillä ympärileikkauksella, joka käsittä tapahtuu, syntisen ruumiin pois panemisen kautta, lihassa, Kristuksen ympärileikkauksella,
12 Ynnä hänen kanssansa kasteen kautta haudatut, jossa te myös hänen kanssansa olette nousseet ylös uskon kautta, jonka Jumala vaikuttaa, joka hänen kuolleista herättänyt on." (Kol.2:11-12.)
Eli raamatunkohdassa ilmenee, että ensin on tapahtunut "sydämen ympärileikkaus" (parannus, ihan ilman käsiä) ja sen jälkeen liiton merkiksi vanha ihminen haudattu kasteessa yhdessä Kristuksen kanssa kuolemaan. Roomalaiskirjeen kohta käyttää samaa kielikuvaa (Room.6). Jos kuolema olisi yllättänyt "sydämen ympärileikkauksen" jälkeen ennen kastetta, olisi ihminen kuitenkin pelastunut uskon kautta. Kastamatta jättäminenhän ei kadota, vaan kasteen halveksuminen. ---------------Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja lisäyksenä - on kyllä niin mittari täynnä näitä uskovaisten valheita, ettei ole tosikaan.
Uudesti ylhäältä syntyminen
Joh.3:5-6
”Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki”. Liha ei uudestisynny koskaan uskovaisessakaan ja lapsi on syntyessään kaksiosainen. Jos lapsuudenuskon on menettänyt, niin parannuksen armon kautta, uskossa syntyy silloin uudelleen.
Tässä ei voida puhua Kristillisestä kasteesta koska sitä ei ollut voimassa, eikä siitä tiedetty mitään, eikä Jeesus ollut sitä asettanut. Myöskin asianyhteyden mukaan siinä on kyse elävästä vedestä (Joh.4). Tässä olisi kyse epäuskoisesta aikuisesta, jonka täytyy syntyä uudesti ylhäältä, sillä lasten ei tarvitse syntyä enään uudesti, jos ovat lapsen uskossa pysyneet.: ”Ellette tule niin kuin lapset, ette pääse sinne sisälle”.
Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: "ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle Taivaan valtakuntaan" (Matt.18:1-14). Epäuskoisen aikuisen tulee syntyä uudesti ylhäältä, mutta ei sellaisen tarvitse syntyä uudesti ylhäältä, joka on lapsen uskossa pysynyt.
Elävä Vesi
On paikallaan tarkastella mitä Raamatussa tarkoittaa elävä vesi. Joh.4, todistaa, mitä Jeesus puhui, vedestä ja Hengestä syntymisestä. Jeesuksen sanat samarialaiselle naiselle: ”Joka siitä vedestä juo, jonka minä hänelle annan, ei hän janoo iankaikkisesti (Kysymys on iankaikkisen elämän sanoista), vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä veden lähteeksi, joka kuohuu iankaikkiseen elämään”. (Joh.4:14).
1.Piet.1:22. Ja tehkäät puhtaaksi teidän sielunne totuuden kuuliaisuudessa, Hengen kautta, veljelliseen rakkauteen, joka vilpitöin olis, ja olkaat keskenänne palavaisessa rakkaudessa puhtaasta sydämestä,
23. Niinkuin ne, jotka jälleen syntyneet ovat, ei katoovaisesta, vaan katoomattomasta siemenestä, elävästä Jumalan sanasta, joka ijankaikkisesti pysyy.
Apt.10. Korneliuksen tapauksen tutkielma: Niin vastasi Pietari: ”Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin (eli olivat uskoon tullet), vedellä kastamasta (eli sakramentti otetaan vastaan uskolla), ja hän (Pietari) käski kastaa heitä Herran nimeen. Tuttu on myös Paavalin lausuma: ”Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi” (Room.10:10). Augsburgin tunnustuksen puolustuksessa todetaan, että usko tuo mukanaan Pyhän Hengen, kuten edellä kerrotusta Korneliuksen esimerkistä käy ilmi. Kääntäen on todettavissa, että Pyhä Henki vaikuttaa uskon sanan kautta.
Samarian tapauksessa (apt.8:8:5-17) on teksti teologisesti erittäin monitahoinen ja rikas. Asiaa on tarkasteltava uskon näkökulmasta. Näiltä ihmisiltä puuttui Pyhä Henki. Miten tämä oli mahdollista? Tällöin todetaan, ettei samarialaisilla ollutkaan vielä tässä vaiheessa elävää todellista uskoa, sillä ”Pyhä Henki” saadaan uskolla. Paavali sanoo myös: ” Me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”. (Gal.3:14). Tämä on todettavissa tekstistä, joka osoittaa, että kuulioiden sydän oli ”jaettu”: he kuuntelivat ja ylistivät Simon-noitaa sen jälkeen, kun he olivat yksimielisesti ottaneet vaarin Filippoksen saarnasta. Tässä tilassa he uskoivat myös Filippoksen evankeliumin julistukseen. Toisin sanoen, he uskoivat samanaikaisesti sekä Simon-noidan puheeseen, että Filippoksen julistukseen. Tällöin ei voinut syntyä vanhurskauttavaa uskoa. Teksti osoittaa syvällisesti, ettei ilman uskoa voi tulla vanhurskaaksi, eikä saada kasteen siunausta. Kun Pietari ja Johannes siunasivat samarialaiset kättenpäällepanemisen kautta (= Kuva evankeliumin julistamisesta) syntyi usko, jaAnonyymi00008 kirjoitti:
Ja nämä uskovaiset paskiaiset valehtelevat teille, että palvomalla Jeesusta tosi Jumalana kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina, he pääsevät taivaaseen, kun todellisuudessa, että pääsevät Paavalin sanoin täyttämään HIMOJAAN ja PALVELEMAAN lihalla synnin lakia. Keksikääpä törkeämpiä valheita Jeesuksen nimeen.Gal.3:27-29 kertoo muun evankeliumin mukaisesti, että uskon kautta olemme Jumalan lapsia ja kaste on merkki ja sinetti ja vahvistus siitä uskovalle.
Jeesus siis sanoo: "Te olette puhtaat sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin" (Joh.15:3).
(Tii.3:4-7), ei tässäkään ole kysymys kasteesta uudestisynnyttävänä, vaan uskoon liittyvänä sakramenttina, eli merkkinä ja sinettinä. Uudistuminen tapahtuu Pyhän Hengen (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta (Jae.6). Kolmiyhteinen Jumala pelastaa: Isä (Jae.4), Pyhä henki (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta(jae.6).
Aivan samoin, Paavali oli synnyttänyt korintialaiset evankeliuminsanalla:
1.Kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Paavalihan oli kastanut vain muutaman korintossa:
14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
apt.22:16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
Tapahtumahan oli seuraava: apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Mikä oli kasteen merkitys tässä? Tämän mukaan näyttäisi sille, että Paavali sai Pyhän Hengen, eli uudestisyntyi ennen kastetta. Kaste on Pyhän Hengen merkki ja sinetti, uskon vahvistus. Näin tämän mukaan on…- Anonyymi00012UUSI
Luterilainen kirjoitti:
Gal.3:27-29 kertoo muun evankeliumin mukaisesti, että uskon kautta olemme Jumalan lapsia ja kaste on merkki ja sinetti ja vahvistus siitä uskovalle.
Jeesus siis sanoo: "Te olette puhtaat sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin" (Joh.15:3).
(Tii.3:4-7), ei tässäkään ole kysymys kasteesta uudestisynnyttävänä, vaan uskoon liittyvänä sakramenttina, eli merkkinä ja sinettinä. Uudistuminen tapahtuu Pyhän Hengen (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta (Jae.6). Kolmiyhteinen Jumala pelastaa: Isä (Jae.4), Pyhä henki (Jae.5) Ja Jeesuksen Kristuksen kautta(jae.6).
Aivan samoin, Paavali oli synnyttänyt korintialaiset evankeliuminsanalla:
1.Kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Paavalihan oli kastanut vain muutaman korintossa:
14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
apt.22:16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
Tapahtumahan oli seuraava: apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Mikä oli kasteen merkitys tässä? Tämän mukaan näyttäisi sille, että Paavali sai Pyhän Hengen, eli uudestisyntyi ennen kastetta. Kaste on Pyhän Hengen merkki ja sinetti, uskon vahvistus. Näin tämän mukaan on…Kyllä, Gal.3:13 Paavali kirosi Jeesuksen Kristuksena KIROUKSEKSI, ja pelastus on, kun saa uskovaisten kertomana uudestisyntymällä PYHÄLLÄ hengellä demonit kimppuunsa, joita kaksi pappia nyt manaa uskovaisista pois uutisen mukaan.
- Anonyymi00010UUSI
Miksi nyt kun siihen on oikeuden lupa, ei oikein kunnolla herjata toinen toisiaan ja nimitellä, vaan melko järkevästi perustellaan kantojaan. Nythän pitäisi olla helvetti irti siinä miten toisiaan nimitellään ja jankataan samoja herjoja, eikä selitellä aivan ymmärrettävästi asioita.
Nyt ymmärretty jotain väärin.- Anonyymi00016UUSI
No, se on tuotava seuraavaksi Pyhä markkinatorin ihmissyöntiateria pois Pyhistä kirkoista, ja nautittava nykyaikaisemmin kaikilla festivaaleilla, kun kesäkin on tulossa. Varmasti muitakin viattomia uhreja löytyy kuin Jeesus oli.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
No, se on tuotava seuraavaksi Pyhä markkinatorin ihmissyöntiateria pois Pyhistä kirkoista, ja nautittava nykyaikaisemmin kaikilla festivaaleilla, kun kesäkin on tulossa. Varmasti muitakin viattomia uhreja löytyy kuin Jeesus oli.
Kun kerran kunniaan on nyt saatu KKO:n avulla tautiluokitusasiat Päivi Räsäsen voimin muutenkin, niin nyt myös ihmislihansyöntihimo eli Wendigo-psykoosi kunniaan - edeltä Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luku, kristinuskon tärkein oppikirje, kun KAIKELAISINE HIMOINEEN hän, Paavali, on luonut kerran pelastuksen.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kun kerran kunniaan on nyt saatu KKO:n avulla tautiluokitusasiat Päivi Räsäsen voimin muutenkin, niin nyt myös ihmislihansyöntihimo eli Wendigo-psykoosi kunniaan - edeltä Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luku, kristinuskon tärkein oppikirje, kun KAIKELAISINE HIMOINEEN hän, Paavali, on luonut kerran pelastuksen.
Se on Raamatusta Paavalin Pyhää Jumalan sanaa.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se on Raamatusta Paavalin Pyhää Jumalan sanaa.
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Jeesus ei tunnusta miestä omaksi apostolikseen. Oikeiden Karitsan apostolien nimet löytyy Apt1.
Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein väärin opetetaan.
Apt.1
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
- Anonyymi00011UUSI
Jänkkä jänkkä jänklä. On se nyt perkeleestä, kun kun ei ymmärretä, että miten moraalia ja etiikkaa opettaneen, muinaisen opettajan kidutusmurha pelastaa, kun vaan otetaan puhuvan Pedon kuvan merkki kastella otsaa!
- Anonyymi00013UUSI
Ja vielä enemmän perkeleestä, jos te ette nyt usko Paavalia, että jos ette usko, niin joudutte helvettiin. Jumala sanoo selvällä suomen kielellä 5. Mooseksen kirja 4:10 alkaen.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ja vielä enemmän perkeleestä, jos te ette nyt usko Paavalia, että jos ette usko, niin joudutte helvettiin. Jumala sanoo selvällä suomen kielellä 5. Mooseksen kirja 4:10 alkaen.
Ihan teidän parhaaksi Pasvali yksin ja hänen kirjurinsa on kirjoittanut teille Apostolien teot, ja kirjoitellut lukemattoman määrän Paavalin kirjeitä, että ette joudu Jumalan helvettiin.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihan teidän parhaaksi Pasvali yksin ja hänen kirjurinsa on kirjoittanut teille Apostolien teot, ja kirjoitellut lukemattoman määrän Paavalin kirjeitä, että ette joudu Jumalan helvettiin.
Ja kirjoittanut myös tähän tarvittavan määrän tekstiä Jeesuksen suuhun, ja hävittänyt Jeesuksen alkuperäisen opetukset harhaan johtavina, kun ne oli täysin turhanpäiväistä plääräystä kunnon kidutusmurhan sijasta, että te uskoisitte.
Noh, munkit teki källin. Eivät hävittäneetkään, vaikka käskettiin. Ne löytyivätkin liki parituhatta vuotta myöhemmin, mutta ette te niillä mitään tee. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja kirjoittanut myös tähän tarvittavan määrän tekstiä Jeesuksen suuhun, ja hävittänyt Jeesuksen alkuperäisen opetukset harhaan johtavina, kun ne oli täysin turhanpäiväistä plääräystä kunnon kidutusmurhan sijasta, että te uskoisitte.
Noh, munkit teki källin. Eivät hävittäneetkään, vaikka käskettiin. Ne löytyivätkin liki parituhatta vuotta myöhemmin, mutta ette te niillä mitään tee.Nyt on tärkeintä, että ihmissyöntiateria saadaan seuraavaksi Paavalin himokunniaan Herran kuoleman Pyhäksi julistamiseksi hänen 1.Korinttolaiskirjeen 11:23 luvun mukaisesti, kun kertoo Jeesuksen kavalletun. Kuten hän sanoo, ellei ihmissyöntiä tehdä oikein, niin tulee vikapääksi ruumiiseen ja vereen.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Nyt on tärkeintä, että ihmissyöntiateria saadaan seuraavaksi Paavalin himokunniaan Herran kuoleman Pyhäksi julistamiseksi hänen 1.Korinttolaiskirjeen 11:23 luvun mukaisesti, kun kertoo Jeesuksen kavalletun. Kuten hän sanoo, ellei ihmissyöntiä tehdä oikein, niin tulee vikapääksi ruumiiseen ja vereen.
Onko, Päivi Räsänen, nyt varmasti tautiluokitusasiat kohdillaan myös Wendigo-psykoosin osalta?
- Anonyymi00019UUSI
Täällä käy omia monologejaan baalin palvoja, sekä luterilainen, mitään kesksustelujahan nämä eivät ole, mutta ei siinä mitään...
- Anonyymi00021UUSI
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita. - Anonyymi00023UUSI
Syntisyyden tunnustaminen on ehto kasteelle.
Syntinen olin jo syntyssäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia. - Anonyymi00024UUSI
Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua, eikä sitä saa vaihtaa lahkolaisten tarjoamiin anabaptistisiin uudestikasteisiin, höyryäviin hernesvelleihin.
- Anonyymi00027UUSI
Anabaptistinen lahkokaste on paha hengellinen synti, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Anabaptistinen lahkokaste on paha hengellinen synti, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
Joissakin lahkoissa KolmiyheistäJumalaa, Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä kutsutaan Saatanaksi.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
- Anonyymi00030UUSI
Kristuksen omaksi Kastettuja alettiin kutsua kreikankielen sanalla "pistis", uskovainen eli uskolle kuuliainen, koska hän oli kasteessa saanut uskon Hengen lahjan.
Ensin syntien pesu kasteessa, vasta sitten sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki.
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan.
Ap. t. 16:15
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Kasteessa annetaan uskon Henki synneistä puhdistettuun tyhjään sydämeen.
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun",
Ihmisen oma usko ennen kastetta on vain este ja tulppa oikean uskon Hengen lahjan saamiselle.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesukselle.- Anonyymi00031UUSI
Käännyttämällä aikaasaatu harhaoppinen lahkousko, päänusko on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
Älä mene pirullisiin uskonlahkoihin käännytettäväksi uskoon.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- Anonyymi00033UUSI
Harhaoppiset lahkolaiset hokee ensin usko vasta sitten kaste, jolla juonella ne yrittää käännyttää ihmisen omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa ja siihen pääälle antikristilisen lahkokaste, pelkkä vesikaste, millä ihminen sidotaan harhaoppiseen uskonlahkoon.
- Anonyymi00034UUSI
Harhaoppisissa uskonlahkoissa ennen uutta lahkokastetta lapsena kristityksi kastettu voidaan laittaa vaikka lukemaan kirous lapsena saadusta kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Anonyymi00035UUSI
Sinäkö et ole lukenut raamattua?!
Siellä lukee, että lopulta itseään ensimmäisiksi luulleet tulevatkin viimeisiksi ja sokeiksi, kun muut saavat näkönsä.
Tarina oli huijaus, Paholainen varastikin uskovaisten sielun, kun sai heidät palvomaan Jeesusta uhrinaan.
Kuuntele seuraavan kerran, että mitä pappi sanoo hautajaisissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"
Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä1772768Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa752519SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1772143Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää241901Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1121590Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.831333HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363221253Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1131153- 811083
Nyt Zelenskyi pommittaa drooneillaan jo Suomea!
Kouvola kohteena: https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=1072441042