Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan

Aramiz

Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin minä tulen takaisin. Itse asiassa tässä on mennyt jo melko monta sukupolvea, eikä hän ole vielä palannut takaisin. Onko Jeesus tehnyt virheen, vai onko
tekstin kirjoittaja tehnyt virheen? Kysyisin vain

Maran ata

20

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus tarkoitti

Löysin yhden sivun, jossa asia on
      mielestäni parhaiten Suomessa:

http://wwnet.fi/users/veijone/generation.htm

THIS GENERATION * TÄMÄ SUKUPOLVI

THIS GENERATION: 1914/17 100/90 YEARS = 2014/2007

Mathew 24:6: And ye shall hear of wars and rumours of wars: see that ye be not troubled: for all these things must come to pass, but the end is not yet.
      7: For nation shall rise against nation, and kingdom against kingdom: and there shall be famines, and pestilences, and earthquakes, in divers places.
      8: All these are the beginning of (sorrows) this generation!
      34: Verily I say unto you, This generation shall not pass, till all these things be fulfilled. This generation in Bible.

DIES GESCHLECHT: 1914/17 100/90 = 2014/2007
      Matthaeus 24 (Luther Bibel 1545): 6 Ihr werdet hören Kriege und Geschrei von Kriegen; sehet zu und erschrecket nicht! Das muß zum ersten alles geschehen; aber es ist noch nicht das Ende da.
      7 Denn es wird sich empören ein Volk über das andere und ein Königreich über das andere, und werden sein Pestilenz und teure Zeit und Erdbeben hin und wieder.
      8 Da wird sich allererst die Not anheben.
      34 Wahrlich, ich sage euch, dies Geschlecht wird nicht vergehen, bis daß dieses alles geschehe.

DETTA SLÄKTE: 1914/17 100/90 = 2014/2007
      Matteus 24:6 Och I skolen få höra krigslarm och rykten om krig; sen då till, att I icke förloren besinningen, ty sådant måste komma, men därmed är ännu icke änden inne.
      7 Ja, folk skall resa sig upp mot folk och rike mot rike, och det skall bliva hungersnöd och jordbävningar på den ena orten efter den andra;
      8 men allt detta är allenast begynnelsen till 'födslovåndorna'.
      34 Sannerligen säger jag eder: Detta släkte skall icke förgås, förrän allt detta sker.

Mattheüs 24:6 Wanneer jullie allerlei berichten over oorlog horen, maak je dan niet ongerust. Er moeten wel oorlogen komen, maar die wijzen er niet op dat het einde er al is.
      7 Over de hele wereld zullen volken tegen elkaar worden opgehitst. Er zullen hongersnoden en aardbevingen zijn. Nu hier, dan daar.
      8 Maar dat is allemaal nog slechts het begin van de ellende.
      34-35 Als deze dingen gebeuren, is het einde van de tijd gekomen. De hemel en de aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zeker niet.

LATIN: HEAC GENERATIO: Matthew 24:6 audituri autem estis proelia et opiniones proeliorum videte ne turbemini oportet enim haec fieri sed nondum est finis
      7 consurget enim gens in gentem et regnum in regnum et erunt pestilentiae et fames et terraemotus per loca
      8 haec autem omnia initia sunt dolorum
      34 amen dico vobis quia non praeteribit haec generatio donec omnia haec fiant.

TÄMÄ SUKUPOLVI: 1914/17 100/90 = 2014/2007

Matteus 24:6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
      7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
      8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
      34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Englanninkielinen ystävämme on otsikoinut sivunsakin Matteus 24:8:n käännöksen mukaan: http://www.thebeginningofsorrows.com, "surujen alkua". Kreikan alkutekstin sana on "odin", päämerkitys "synnytyskipu", jollaisessa merkityksessä se esiintyy UT:ssa ja 14 kertaa (Novum 5 s. 790). Viittaa varsinkin 1 Tess 5:3:een, missä vihan aika "heidät" yllättää niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon "meidän" päästessä pakoon yläilmoihin ja tietäessämme milloin se synnytys tapahtuu, siis Jerusalemin valerauhan jälkeen.

Maailmansota noin 1914-1917 oli siis alkua synnytyskivuille, ja yhdeksää raskauskuukautta vastaa 90 vuotta. Olen sanonut seurakunnan viimeisen vuodenkin olevan selkeästi tiedettävissä alkuna ehkä Venäjän ja EU:n liitto, ja sitä kuvanneen tapahtuma Saaran ollessa noin 90 vuotta: "Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika" (Room. 9:9.).
      Eikä Aabraham silloin sattumalta ollut satavuotias. "Eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut" (Room. 4:19). Iisakin syntymä oli siis ihme, mikä ennakoi pikkutarkasti tätä sukupolvea synnytyskipuineen ja seurakunnan ylösottoihmettä.
      Haulla kantaisät Kuosmanen ei löytynyt mitään, mutta ehkäpä tilanne muuttuu, kun otan hyllystäni kirjan: Juhani Kuosmanen "Kantaisät" (Ristin Voitto 1986) ja yhden lainauksen siitä s. 56: "40 vuotiaana Iisak avioitui Rebekan kanssa. Tuo ikä oli ehkä sinä aikana yleinen naimaikä, koskapa Eesaukin avioitui samanikäisenä." Tai sitten oli kysymys siitä, että kaikki oli profetiaa: 40 vuotta Jerusalemin vapautuksesta 1967 on 2007, ja silloin solmivat kansat liittonsa, ja me pääsemme häihin yläilmoihin! Harri Veijonen.

TÄMÄ SUKU

Jotkut ovat tutkistelleet juu-sarjaani. Ei siinä mitään häpeämistä ole, vaikka se on kirjoitettu viime vuosituhannella. Esimerkiksi juu2.htm mainitsi isoisäni eliniän sukupolven pituuden merkkinä. Hän oli syntynyt 29. 9. 1886 ja kuollut 10. 8. 1983 (Lempiäisten sukua Uudeltakirkolta 18. 12. 2002/Kauko Lempiäinen). Elinaikansa oli 96 v. 10 kk. 11 pv. Sanoin katoamaan ehtimättömän sukupolven alkaneen 9. 12. 1917. Siihen tuo elinikä lisää on vuosi 2014 lokakuun 20. Eli aivan oikea vähäinen määrä elää Jeesuksen tarkoittaman sukupolven ihmisiä, jopa miehiä vielä Messiaan näkyvästi palatessa syksyllä vuonna 2014.
      Sukuni vanhin nainen taas oli Emma, joka eli 102-vuotiaaksi. Vaikka laskettaisiin sukupolven ikää ensimmäisen maailmansodan alkuhetkistä, siihen aikaan syntyneitä on muutamia elossa vielä syksyllä 2014. Ja 3. 7. onnea minun isälleni! Joko syntyessäsi Paholainen tiesi sinut minun isäkseni ja pani alulle Antikristuksen? Tänäänkö Paholainen astuu Gorban sisään ja sanoo: olet vallassani, meidän on tultava valtaan 9 kk:ssa. Minä itse olin syntynyt 8. 1., eli päivänä vuodessa, jona Jeesus Kristus sikisi Pyhästä Hengestä. Eikä vielä puhuttu Mustien Saarasta mitään, mutta Kristuksen suvun sopii häipyä maan päältä sukupolven ollessa 90 vuotta. Harri Veijonen

• eon

PROFETIAA JUUTALAISILLE JA NYKYJÄRJESTELMÄLLE

Mistä löytyy maininta sukupolvesta? Matteus 24, Markus 13 ja Luukas 21 sekä Ilm. 6 "ratsastajat".

Tarkkaan tutkittaessa voi nähdä ennustusten käsittävän juutalaisen järjestelmän lopun piirteitä, jotka toteutuivat 100 luvulla. Rooma toteutti Jeesuksen ennustaman Jerusalemin tuhon v. 70 ya. Miksi juutalainen järj. tuhottiin? Syy oli siinnä, kun he eivät ottaneet vastaan Jeesusta. Pappiensa kiihottamana ja kansallishengen voimistuessa he kapinoivat Roomaa vastaan.

Ennustuksilla olisi myös maailmanlaajuinen täyttymys, alkaen vuodesta 1914 - ns. "maailman loppuun" saakka. Jeesus ennusti tiettynä aikana olevan: totaalista sotaa, suuria maanjäristyksiä, nälänhätää ja ruttotauteja (Esp. tauti, hiv, syöpää ym.) Loppu huipentuu Suuren Babylonin eli väärän uskonnon tuhoon (Ilm. 18:1-4). Väärä uskonto on jakava voima ja kapinoi Jeesusta ja rauhaa vastaan, johtaen Harmagedoniin (16:12-16).

• pävä, jolloin
        eon kirjoitti:

PROFETIAA JUUTALAISILLE JA NYKYJÄRJESTELMÄLLE

Mistä löytyy maininta sukupolvesta? Matteus 24, Markus 13 ja Luukas 21 sekä Ilm. 6 "ratsastajat".

Tarkkaan tutkittaessa voi nähdä ennustusten käsittävän juutalaisen järjestelmän lopun piirteitä, jotka toteutuivat 100 luvulla. Rooma toteutti Jeesuksen ennustaman Jerusalemin tuhon v. 70 ya. Miksi juutalainen järj. tuhottiin? Syy oli siinnä, kun he eivät ottaneet vastaan Jeesusta. Pappiensa kiihottamana ja kansallishengen voimistuessa he kapinoivat Roomaa vastaan.

Ennustuksilla olisi myös maailmanlaajuinen täyttymys, alkaen vuodesta 1914 - ns. "maailman loppuun" saakka. Jeesus ennusti tiettynä aikana olevan: totaalista sotaa, suuria maanjäristyksiä, nälänhätää ja ruttotauteja (Esp. tauti, hiv, syöpää ym.) Loppu huipentuu Suuren Babylonin eli väärän uskonnon tuhoon (Ilm. 18:1-4). Väärä uskonto on jakava voima ja kapinoi Jeesusta ja rauhaa vastaan, johtaen Harmagedoniin (16:12-16).

maailman loppu tulee?

• jossa

Jeesus sanoo: "tämä sukupolvi ei katoa ennenkui MINÄ tulen takaisin? " Itse en muista tällaista kohtaa lukeneeni mutta en suoralta kädeltä väitä, etteikö sellaista olisi.

• Rauhaa ja hei

Matt 24 luku puhuu kolmestas asiasta:

- Jerusalemin hävityksestä (40 vuotta myöhemmin 70 jkr)
      - Keskiajan vainoista
      - Maailman lopusta

Näistä kolmesta Matt 24 puhuu sisäkkäin.
      Asiat eivät ole aika järjestyksessä kun Matt ei osannut niitä aikajärjestukseen laittaa.

Alkuseurakunta odotti Jeesusta takaisin jo omana elinaikanaan.

Nuo kysymäsi Jeesuksen sanat kuuluvat mitä ilmeisimmin Jerusalemin hävityksen yhteyteen.

On muita tapoja tulkita:

- "Sukupolvi" tarkoitaa juutalaisia yleensä, kansanheimoa, tai että se sukupolvi joa näkee maailmanlopun tapahtumien alun, näkee lopunkin, eli tuollaista lyhyttä aikaa.

Minusta tuo Jerusalemin hävitys, tai sitten tuo viimeinenkin vaihtoehto sopivat.

Teologiassa on joukko kyysmyksiä joissa on koulukuntia, kun ei ole täysin varmaa ilmoitusta ja vastausta olemassa.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• olisiko mahdollista

että kristityt eivät yleensäkään ole alkuunkaan ymmrtäneet mistä Jeesus puhuu, puhuessaan Ihmisen Pojan tulemuksesta?

• pul. ter.

Kuolemansa jälkeen Jeesus tuli takaisin opetuslastensa luo.
      Jeesuksen paluu maailman lopussa on ennustettu myös profeettojen kautta; SAKARJA 12
      1. Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on
      jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
      2. Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
      3. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
      4. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
      5. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
      6. Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
      7. Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
      8. Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
      9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
      10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
      11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.
      12. Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta erikseen: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen,
      13. Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.

• on sanojan persoona mukana

Hän kyllä ilmestyi useaan eri otteeseen ihmisille kuolemansa jälkeen. Tuomas joka oli melkein ikuinen epäilijä, sai myös kokea tuon jälleen näkemisen ja siitä syntyneen riemun, he jakoivat sen yhdessä.

• Viikunapuu on Israel. Jeesus kirosi hedelmättömän viikunapuun ja viikunapuu kuivettui. (Luuk 13:6-9, Matt 21:19) Kun Israel ei kansana ottanut vastaan Kristusta, Messiasta, niin tämä Jeesuksen profetia Israelista toteutui.

Jeesus puhuu Israelin uudesta alusta lopunajan merkkinä: "Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat." (Matt 24:32-34)Sama Markuksessa 13:28-30.

Israel on ollut monet kerrat maanpaossa jonkun yhden kansan luona, mutta vain kerran hajotettuna monien kansojen sekaan eli n. 70 - 1948. Daniel 12:7 sanoo, että kun yhden osan hajotus päättyy, lopunajan ennustukset täyttyvät. Israelin yksi osahan on nyt Israelissa ja loput vielä maailmalla palaten vasta Googin sodan jälkeen (Hes 39:28).

Eli me elämme nyt tuon sukupolven aikaa, joka alkoi 1948. Pakanain ajat alkavat olla täyttymässä (Luuk 21:24), sillä 1967 Israel valloitti Jerusalemin vanhan kaupungin.

Tempaus, antikristus, Israelin herääminen ja Jeesuksen toinen tuleminen maan päälle jne. tapahtuvat tuon 1948 alkaneen sukupolven aikana. Kuinka pitkä sitten on sukupolvi, onko se 120 vuotta? Joka tapauksessa ennenkuin kuin tuo sukupolvi kaikkineen vaipuu hautaan nämä lopunajan tapahtumat tapahtuvat.

• sukupolvi

Sukupolven pituus on 40 vuotta.

• sukupolvi kirjoitti:

Sukupolven pituus on 40 vuotta.

olen kuollut.

• matkalla kuultua

Liityin hellutalaisiin 70 luvun alussa. Kovasti tuosta sukupolvesta todella puhuttiin 48 sukupolvi 40 vuotta on Jeesuksen tulemus. Ehkä puheet on vaienneet, aika on käynyt ohi. Hieman epäusko on astunut mieliin kaikkeen opetukseen tuolla. Nytkin on kirjapöydällä täynnä kirjallisuutta kaikesta utopiasta joka tulee osoittautumaan uskovien surulliseksi harhaksi ja rahastukseksi.
        No onpahan saarnan aiheita.

alla laina Olavi Kokkonen Ilmestyskirja avautuu s. 374 pätkä.
        Ylösnousemuksista opetusta vuoroja ja eri vaiheita.
        Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen muutamat pyhät. Matt 27: 52-53 Seurakunta on seuraava ryhmä. 1 Kor 15:23 Sitten 144000 pelastuvaa juutalaista, vihan ajan puolivälissä. Ilm 12:5 Samoin kaksi säkkipukuista temmataan taivaaseen vihan ajan lopussa. 11:3,8,11-12. Viimeisen ryhmän muodostavat vihan ajalla surmatut marttyyrit, joilla on oma milleniumin alussa Ilm 20:4
        Vanhurskasten ylösnousemuksia tapahtuu noin 2000 vuoden aikana. Kuolleiden ylösnousemukset tapahtuvat Jeesuksen tulemuksen yhteydessä. Tempauksen yhteydessä nousevat Kristuksessa kuolleet, toiseen tulemukseen liittyvät kahden säkkipukuisen ja vihan ajan marttyyrien ylösnousemukset. jne.

Mielestäni todennäköisesti mennään metsään näillä ajatuksilla. Eräs tunnettu Israelin opettaja toi esille tilaisuudessa hyvin lukeneen jälkipolvensa ajatuksen johonkin tähän malliin muististani kaiveltuna.
        ”Tämä tytär ei nyt usko pelastuksen Jumalaan, mutta kun tämä salainen tempaaminen tapahtuu, niin usko syntyy siinä ja hän lunastaa matkalippunsa martyyriyden kautta”. Ajatus oli jotenkin tämänkaltainen proffalla ollut, mutta äärettömän vaarallinen ajatus. Miettikääpä.

Tämä heillä on yksi tulkinta, mutta kohdallani pelkistän Jeesuksen tulon yhdeksi ja ainoaksi tapahtumaksi ilman välivaiheita uskoville. Hän tässä tapahtumassa hakee seurakuntansa ylös jne.
        ON OLTAVA AINA VALMIIT.
        Toinen ylösnousemus tapahtuu tuomion ylösnousemus, se meidän pitää muistaa. Uneen ei pidä painaa päätä, ja muihin valintoihin. Tällaiset ajatukset kirjoittautui mieleeni tuosta sukupolvinäköalasta.

• sukupolvi
        uskova_1 kirjoitti:

olen kuollut.

"Väestötieteessä sukupolven pituutena käytetään synnyttäneiden naisten keski-ikää. Tällä hetkellä esimerkiksi Suomessa sukupolven pituus on noin 30 vuotta, - - ".

• Nuo arvelut 40-vuodesta voivat pitää paikkansa sukupolven vaihdosten suhteen, mutta kun tuossa Raamatun kohdassa sanotaan, että "tämä sukupolvi ei katoa", niin eihän sukupolvi katoa sukupolvenvaihdokseen, vaan vasta kuollessaan.

1. ja 2. Mooseksen kirjassa on ihmisten ikiä:
        Aadam yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta
        Seet yhdeksänsataa kaksitoista vuotta
        Enos yhdeksänsataa viisi vuotta
        Keenanin yhdeksänsataa kymmenen vuotta
        Mahalalel kahdeksansataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta
        Jered yhdeksänsataa kuusikymmentä kaksi vuotta
        Hanok kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta
        Metusalahin yhdeksänsataa kuusikymmentä yhdeksän vuotta
        Lemekin seitsemänsataa seitsemänkymmentä seitsemän vuotta
        Iisak sata kahdeksankymmentä vuotta
        Jaakob sata neljäkymmentä seitsemän vuotta.
        Leevin sata kolmekymmentä seitsemän vuotta
        Kehati sata kolmekymmentä kolme vuotta
        Amram sata kolmekymmentä seitsemän vuotta

Jumala kuitenkin mäaräsi ihmisiän lyhemmäksi eli 120 vuodeksi turmeluksen takia: "Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta." (1 Moos 6:3)

Jotkut kuitenkin elivät vielä tuonkin jälkeen yli 120 vuotiaiksi, kuten alun listasta näkyy.

Jos ajattelee nykyään, niin eipä taida olla varmoja tietoja, että kukaan enää nykypäivänä olisi tuota 120 vuotta ylittänyt.

• lienee

selitys sen jälkeen kun tämäkään ei toteudu? Puolivälissä ollaan jos tulkitsette tämänkin niin että kunhan joku joka eli 1948 on yhä hengissä. Yksi ikivanha akka on sitten todistamassa? (naiset elävät miehiä pidempään).

Kristinuskon apokalyptiikkaa en myös ymmärrä, on ylöstempauksia, 1000- vuotista valtakuntaa, pilvien pällä tuloa, "pedon" heittämistä tuliseen järveen... hurjaa menoa. Miksi ihmeessä?

• elinpäivät
        uskova_1 kirjoitti:

Nuo arvelut 40-vuodesta voivat pitää paikkansa sukupolven vaihdosten suhteen, mutta kun tuossa Raamatun kohdassa sanotaan, että "tämä sukupolvi ei katoa", niin eihän sukupolvi katoa sukupolvenvaihdokseen, vaan vasta kuollessaan.

1. ja 2. Mooseksen kirjassa on ihmisten ikiä:
        Aadam yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta
        Seet yhdeksänsataa kaksitoista vuotta
        Enos yhdeksänsataa viisi vuotta
        Keenanin yhdeksänsataa kymmenen vuotta
        Mahalalel kahdeksansataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta
        Jered yhdeksänsataa kuusikymmentä kaksi vuotta
        Hanok kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta
        Metusalahin yhdeksänsataa kuusikymmentä yhdeksän vuotta
        Lemekin seitsemänsataa seitsemänkymmentä seitsemän vuotta
        Iisak sata kahdeksankymmentä vuotta
        Jaakob sata neljäkymmentä seitsemän vuotta.
        Leevin sata kolmekymmentä seitsemän vuotta
        Kehati sata kolmekymmentä kolme vuotta
        Amram sata kolmekymmentä seitsemän vuotta

Jumala kuitenkin mäaräsi ihmisiän lyhemmäksi eli 120 vuodeksi turmeluksen takia: "Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta." (1 Moos 6:3)

Jotkut kuitenkin elivät vielä tuonkin jälkeen yli 120 vuotiaiksi, kuten alun listasta näkyy.

Jos ajattelee nykyään, niin eipä taida olla varmoja tietoja, että kukaan enää nykypäivänä olisi tuota 120 vuotta ylittänyt.

==> Meidän elinpäivämme
        ovat seitsemänkymmentä vuotta
        taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ---

• aika ajoin
        lienee kirjoitti:

selitys sen jälkeen kun tämäkään ei toteudu? Puolivälissä ollaan jos tulkitsette tämänkin niin että kunhan joku joka eli 1948 on yhä hengissä. Yksi ikivanha akka on sitten todistamassa? (naiset elävät miehiä pidempään).

Kristinuskon apokalyptiikkaa en myös ymmärrä, on ylöstempauksia, 1000- vuotista valtakuntaa, pilvien pällä tuloa, "pedon" heittämistä tuliseen järveen... hurjaa menoa. Miksi ihmeessä?

pari vuosituhatta. Lukemattomat ihmiset ovat menneet retkuun, jättäneet maansa viljelemättä, haaskanneet omaisuutensa "jumalan valtakunnan työhön" ja saarnaajien rahapusseihin. Sitten pettyneet, eläneet, kituneet ja kuolleet kurjuudessa ja köyhyydessä.

Varsinkin 1800-luvun Amerikassa oli paljonkin tällaista villitystä liikkeellä mutta muuallakin, mm. Ruotsita lähti kyläkunnittain jengiä Jerusalemiin, jossa piti olla kultaiset kadut. Jengi kuoli kurjuuteensa Jerusalemin rähjäisille kujille.

Yleensä yhteiskunnalliset muutokset, epävarmuus, vakiintuneen turvallisuuden järkkyminen, sosiaalisten rakenteiden muutokset, turhautuminen, yms. voivat altistaa yksilöitä ja kokonaisia populaatioita millenistisille utopioille perustuvalle julistukselle. Seurauksena voi olla massahysterian kaltainen "herätysalto", jolloin ihmiset menettävät oman elämänsä konrollin toimien oman elämänsä ja hyvinvointisa kannalta inhimillisesti katsoen täysin järjettömästi.

• Aramiz
        aika ajoin kirjoitti:

pari vuosituhatta. Lukemattomat ihmiset ovat menneet retkuun, jättäneet maansa viljelemättä, haaskanneet omaisuutensa "jumalan valtakunnan työhön" ja saarnaajien rahapusseihin. Sitten pettyneet, eläneet, kituneet ja kuolleet kurjuudessa ja köyhyydessä.

Varsinkin 1800-luvun Amerikassa oli paljonkin tällaista villitystä liikkeellä mutta muuallakin, mm. Ruotsita lähti kyläkunnittain jengiä Jerusalemiin, jossa piti olla kultaiset kadut. Jengi kuoli kurjuuteensa Jerusalemin rähjäisille kujille.

Yleensä yhteiskunnalliset muutokset, epävarmuus, vakiintuneen turvallisuuden järkkyminen, sosiaalisten rakenteiden muutokset, turhautuminen, yms. voivat altistaa yksilöitä ja kokonaisia populaatioita millenistisille utopioille perustuvalle julistukselle. Seurauksena voi olla massahysterian kaltainen "herätysalto", jolloin ihmiset menettävät oman elämänsä konrollin toimien oman elämänsä ja hyvinvointisa kannalta inhimillisesti katsoen täysin järjettömästi.

Kuitenkin virallinen tempaus on niin kuuluva, että kaikki silmät tulevat tämän tempauksen näkemään näkemään. Näinhän tämä asia on kirjoitettu.

Yksi Harvinainen Tosi tempaus on Rekortoitu Kheopsin pyrämiidien luona Egyptissä. Tässä oli Filmi kamara jäänyt päälle Ja tämä ikuistettu Filmi todisti Tämän 28 ihmisen katoamisen avaruuteen Seuraavana aamuna löydettiin vain tyhjä Bussi Ja Filmikamera joka vielä pyöri. ihmiset olivat kadonneet. Tässä asiassa ei kerrottu minkä alan uskoa nämä ihmiset edusti. Rotger Moore selosti tämän tarinan tarkan kulun jälki käteen Kehitetyn Filmin perusteella.

Maran ata

• uuughh
        Aramiz kirjoitti:

Kuitenkin virallinen tempaus on niin kuuluva, että kaikki silmät tulevat tämän tempauksen näkemään näkemään. Näinhän tämä asia on kirjoitettu.

Yksi Harvinainen Tosi tempaus on Rekortoitu Kheopsin pyrämiidien luona Egyptissä. Tässä oli Filmi kamara jäänyt päälle Ja tämä ikuistettu Filmi todisti Tämän 28 ihmisen katoamisen avaruuteen Seuraavana aamuna löydettiin vain tyhjä Bussi Ja Filmikamera joka vielä pyöri. ihmiset olivat kadonneet. Tässä asiassa ei kerrottu minkä alan uskoa nämä ihmiset edusti. Rotger Moore selosti tämän tarinan tarkan kulun jälki käteen Kehitetyn Filmin perusteella.

Maran ata

aika!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7733
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4087
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      48
      3650
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      3206
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2752
    6. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      40
      2715
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2684
    8. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2623
    9. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      140
      2588
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2549
    Aihe