Moikka.
Onko täällä paljon perheitä jotka elävät kulissiliitossa ja jotka miettivät joka toinen päivä eroa?
En tiedä mitä pitäisi oikein tehdä, kaikkea on yritetty mutta ollaan nykyään ihan erilaisia ihmisiä. Tuossa yhtä ilmoitusta luin jossa heti jos mies haluaa avioeroa syyllistetään hänet varmasti herkästi siihen että hänellä on toinen nainen. Ja epäilenpä että on ne asiat toistekkin päin eli nainenkin siihen syyllistetään.
Onko täällä paljon ihmisiä jotka painivat saman asian kanssa?
kulissiliitossa?
59
10132
Vastaukset
- hakee eroa
(saa sen vihdoinkin aikaiseksi, vaikka olisi miettinytkin "kulisseja") oikeastaan vain yhdestä syystä: hänellä on toinen nainen. Harvemmin miehen erohakemukseen johtaa vaimon alkoholismi tai huumeet.
Nainen tekee aloitteen huomattuaan, ettei liitto toimi. Toista miestä ei yleensä vielä siinä vaiheessa ole, vaan nainen tietää pärjäävänsä yksinkin.- tm(m38)
ja te olete nyt sitten eronneet, vai?
- klassinen syy
tm(m38) kirjoitti:
ja te olete nyt sitten eronneet, vai?
...
Myönnän kyllä, että loppujen lopuksi parempi näin, vaikken itse olisi eroa todennäköisesti koskaan hakenutkaan - en sen pelkän kulissin takia. - yx-mies
Niin harvemmin mies hakee vaimon alkoholismin, huumeiden tai mielenterveysongelmien takia
Miksihän ?
Jos on lapsia niin ne jää tässä yhteiskunnassa sille äidille, sosialitoimi tekee miehestä aina sen syylisen.
Jos rakastat lapsiasi niin miehenä on jäätävä ja kestettävä ryypyreissut, vieraatmiehet ym. huono kohtelu - sataa vettä
paitsi, jos paistaa. Mutta silloinkin voi sataa vettä. Joten se siitä ja "yleensä" -sanan käyttökelpoisuudesta tällaisessa asiassa.
Mistä ihmeestä muuten olet noi yleistykset kaapannut???
- Npks
Elimme pitkään kulissia. Nyt olemme eronneet, ja kyllä kannatti!
Kummallakaan meistä ei ollut toisia suhteita, muttei ollut myöskään suhdetta keskenämme.- eronnut
Juuri sama tilanne kuin edelliselläkin kirjoittajalla. Kyllästyin vuosien jälkeen kulissiavioliittoon ja ilmoitin miehelleni, että haluan erota. Silloin ei kummallakaan ollut muitakaan suhteita. No mies reppana alkoi heti etsimään paikallislehden treffipalstalta uutta. Säälittää tosin, kun sen koko elämä keskittyy nyt uuden hakemiseen. Itse huomasin elämänlaatuni parantuneen heti, kun erilleen muutettiin. Ei ole vielä ketään uuttakaan miestä kuvioissa, mutta uskon hänet joskus tapaavani. Eihän tässä ole mihinkään kiire.
- tm(m38)
elitte kulississa..ja kumpi otti eron?
Niin minkäikäisiä olitte, noin suunnilleen - Npks
eronnut kirjoitti:
Juuri sama tilanne kuin edelliselläkin kirjoittajalla. Kyllästyin vuosien jälkeen kulissiavioliittoon ja ilmoitin miehelleni, että haluan erota. Silloin ei kummallakaan ollut muitakaan suhteita. No mies reppana alkoi heti etsimään paikallislehden treffipalstalta uutta. Säälittää tosin, kun sen koko elämä keskittyy nyt uuden hakemiseen. Itse huomasin elämänlaatuni parantuneen heti, kun erilleen muutettiin. Ei ole vielä ketään uuttakaan miestä kuvioissa, mutta uskon hänet joskus tapaavani. Eihän tässä ole mihinkään kiire.
Onko sinulla e-mailosoitetta. Vaihdetaanko kuulumisia. Tarinasi kuullostaa niin kovin tutulta!
- osoite
Npks kirjoitti:
Onko sinulla e-mailosoitetta. Vaihdetaanko kuulumisia. Tarinasi kuullostaa niin kovin tutulta!
- tm(m38)
niin, eli kertokaa ikä, noin 20,30,40 ja oliko teillä lapsia kun erositte..
- Npks
Kulissia jatkui vuosia. Olemme n. nelikymppisiä ja lapsiakin on.
Eron otti exä viime kädessä, vaikka minä sitä pitkään halusin. Hän löysi laastarin, joka auttoi hänet ulos liitosta.
- tai sitten ei
Meillä ikää noin 40. Viimeisten seitsemän vuoden ajan olen jokaikisenä päivänä ajatellut, että jonain päivänä lähden. Enkä sekuntiakaan ole ajatellut, että haluaisin mieheni kanssa viettää lopun elämääni.
En lähde vielä, koska on lapsia. Joutuisin kuitenkin olemaan miehen kanssa tekemisissä eron jälkeenkin, joten ero ei auttaisi pääsemään oikeasti eroon. Ja sitä eniten toivon, ettei tarvitsisi koskaan edes nähdä miestä, jota inhoan sydämeni pohjasta.
Mitään parisuhdetta ei ole ollut muutamaan vuoteen, enkä sellaiseen mieheni kanssa ryhtyisikään - oksettaa pelkkä ajatuskin.
Mieheni tietää ajatukseni, mutta kuvittelee, että hän on luojan lahja naiselle, eikä ota tosissaan puheitani. Reppana, jota en tosin sääli.
Olen järjestänyt työaikani niin, että olen kotona päivisin miehen ollessa töissä, ja iltaisin, kun mieheni on kotona, minä teen töitä. Lisäksi opiskelen, niin ei tarvitse katsella lomillakaan ällöttävää itserakasta miestä makaamassa sohvalla ja kehumassa itseään.
Mieheni on vastenmielinen narsisti, jonka elämään ei mahdu ketään muuta kuin hän itse. Joka narsistin kanssa on elänyt, tietää, mistä on kyse. Itsekkyydellä ei silloin ole rajoja.
Mutta muutama vuosi tässä vielä on ennen kuin viimeinenkin lapsista muuttaa pois kotoa - ja minä samalla ovenavauksella.
Ulkopuolisia suhteita ei kummallakaan ole ollut. Tai mistä minä mieheni suhteista tiedän, mutta lähinnä säälin niitä naisia, jos niitä on ollut. Itsekään en uutta suhdetta haikaile, koska toista kertaa en riskiä ota. Sisältöä elämään on joutunut jo niin pitkään hakemaan jostain muualta kuin avioliitosta, joten eiköhän se onnistu sittenkin, kun pääsee tästä liitosta eroon.- Ei samaa kokenut
"Mutta muutama vuosi tässä vielä on ennen kuin viimeinenkin lapsista muuttaa pois kotoa - ja minä samalla ovenavauksella."
Jotenkin tuntuu siltä, että olisi fiksumpaa häipyä jo ennen tuota, niin sinun ei tarvitsisi miestä nähdä niin paljon.
En kyllä itse uhraisi elämääni tuollaisen takia yhtään vuotta enempää sen jälkeen kun tajuaisin missä mennään. Mutta kullakin on kuormansa, ja henk.koht. tilanteensa.
Voimia! - Anonyymi
Tiedätkö mitä toksinen ilmapiiri vaikuttaa lapsiisi henkisellä tasolla.Mä en ois päivääkään tollanen äijän kanssa.Lasteni takia olisin lähtenyt vaikka olisi mitä omaisuutta puoliksi.En ymmärrä naisia jotka tuhlaavat elämäänsä runkkareitten takia.pilaavat lastensa henkisyyden samalla.
- näytelmässään,
Et usko kuinka paljonns.kulissi avioliittoja onkaan suomen maassa.
Olen itse elänyt 15vuotta kulissi avioliitossa ja kiitän luojaani että vaimoni oli rohkea ja katkaisi liittomme,vaikka se tuntui kuultuani silti samalta kuin paras kaveri olisi iskenyt puukolla selkään.
Jos nyt muistelen tuota avioliittoa muistan tunteen kuinka tunsin eläväni kodin ulkopuolella ja kotona vaan olin, viettäen aikaani tulevasta haaveillen.
Kaikkein pahinta liitoissa on se että toisesta tulee läheinen mutta väärällä tavalla,liitossa oleminen on tae turvallisuuden tunteelle,ja sellaista on paha katkaista.
Kumpikin tietää asian oikean puolen,muttei asiasta vaan puhuta,eletään ja odotellaan ihmeitä tapahtuvaksi...
Kulissi avioliitto on VÄÄRIN,molemmmat kärsii,lapset kärsii!!!
OHJEENI ON.
Tuumasta toimeen ja pistäkää näytelmänne poikki,on aivan sama kumpi tekee aloitteen erosta,mutta siinä ei tulisi viivytellä..
On totta että kulissi liiton päättyessä tulee pelkotila,yleensä miehille.
Silloin haetaan väkisin seuraa netistä ym.,koska ei haluta jäädä yksin.
Itse elän onnellisesti uudessa avioliitossa nyt,ja samoin tekee ex vaimoni.
Ilman ex vaimoni rohkeutta olisin voinut pahoin suhteessamme,ja vaimoni myös.
ROHKEUTTA VAAN PELIIN.- Kirsikka60
Minä haluaisin tehdä tuon irtioton vaikka heti tänä päivänä - olenhan puhunut siitä jo vuodenvaihteesta lähtien (ja miettinyt jo vuosikausia)!!! Mutta aina kun yritän kertoa miehelle tunteistani ja ajatuksistani, alkaa valtava riita ja kaikki ikivanhat jutut kaivetaan esiin (ja jopa kerrotaan lapsille)...
Välillä mies itkee ja välillä raivoaa - ja kiristää omaisuuden jaolla, lähinnä talon omistuksella. Minä haluaisin jo ihan käytännön syistä (lähinnä lasten kannalta) jäädä taloon, eivätkä lapset haluaisi siitä pois missään tapauksessa.
Kerro mistä saisin sen voiman, että uskaltaisin viimein tänään sanoa miehelle, että huomenna vien paperit eteenpäin????? Viime viikolla jo näytin paperit hänelle, mutta kuulemma hän ei tule missään tapapuksessa laittamaan niihin nimeään...
Meidän avioliittomme ei ole ollut normaalia perhe-elämää enää vuosikausiin eikä siitä sellaista tule enää millään keinolla! - Arska
Kirsikka60 kirjoitti:
Minä haluaisin tehdä tuon irtioton vaikka heti tänä päivänä - olenhan puhunut siitä jo vuodenvaihteesta lähtien (ja miettinyt jo vuosikausia)!!! Mutta aina kun yritän kertoa miehelle tunteistani ja ajatuksistani, alkaa valtava riita ja kaikki ikivanhat jutut kaivetaan esiin (ja jopa kerrotaan lapsille)...
Välillä mies itkee ja välillä raivoaa - ja kiristää omaisuuden jaolla, lähinnä talon omistuksella. Minä haluaisin jo ihan käytännön syistä (lähinnä lasten kannalta) jäädä taloon, eivätkä lapset haluaisi siitä pois missään tapauksessa.
Kerro mistä saisin sen voiman, että uskaltaisin viimein tänään sanoa miehelle, että huomenna vien paperit eteenpäin????? Viime viikolla jo näytin paperit hänelle, mutta kuulemma hän ei tule missään tapapuksessa laittamaan niihin nimeään...
Meidän avioliittomme ei ole ollut normaalia perhe-elämää enää vuosikausiin eikä siitä sellaista tule enää millään keinolla!Haloo ! Mietipä asiaa miehesi kannalta. Sinä haluat erota ja jäädä asumaan taloonne ja saada lapset ja... On hyvinkin mahdollista, että liittonne ei enää toimi, mutta jos olisin miehesi housuissa en minäkään olisi erosta innoissani jos käytännössä menettäisin kaiken !
- Kirsikka60
Arska kirjoitti:
Haloo ! Mietipä asiaa miehesi kannalta. Sinä haluat erota ja jäädä asumaan taloonne ja saada lapset ja... On hyvinkin mahdollista, että liittonne ei enää toimi, mutta jos olisin miehesi housuissa en minäkään olisi erosta innoissani jos käytännössä menettäisin kaiken !
Ei mies halua taloa itselleenkään - ja hänellä on muuta omaisuutta huomattavan paljon enemmän kuin minulla! Minulla on vain se talon puolikas...
Ja kun lapset eivät MISSÄÄN tapauksessa suostuisi jäämään isänsä kanssa asumaan!
Lapset ovat jo teini-ikäisiä ja vanhempi kohta täysi-ikäinen (mutta vammainen). - Arska
Kirsikka60 kirjoitti:
Ei mies halua taloa itselleenkään - ja hänellä on muuta omaisuutta huomattavan paljon enemmän kuin minulla! Minulla on vain se talon puolikas...
Ja kun lapset eivät MISSÄÄN tapauksessa suostuisi jäämään isänsä kanssa asumaan!
Lapset ovat jo teini-ikäisiä ja vanhempi kohta täysi-ikäinen (mutta vammainen).Selvä, reagoin turhan voimakkaasti tietämättä kaikkia taustoja...
- Npks, kokemusta on!
Kirsikka60 kirjoitti:
Meidän avioliittomme ei ole ollut normaalia perhe-elämää enää vuosikausiin eikä siitä sellaista tule enää millään keinolla!Ennäkin, jos tunnet voivasi huonosti liitossa, ei lähtö talosta voi olla ratkaiseva tekijä. Uusia taloja löytyy ja jos ei löydy, olet onnellinen muussa asumismuodossa. Ei sinun onnellisuutesi voi olla kiinni talosta.
Toiseksi en ymmärrä miten se miehesi sinua kiristää sillä talolla? Ilmeisesti hän tietää, että et halua siitä luopua. Sinulla on oikeus omaan puolikkaaseen ja siihen miehesikin omaisuuteen, mikäli avioehtoa ei ole.
Sen vaan sanon, että kerran se kirpaisee, mutta lopussa kiitos seisoo. Muuta siitä talosta lastesi kanssa muualle. Ositusta mies ei voi loputtomiin vastustaa, tosin sitä ei ole pakko tehdä, jos molemmat ovat sitä mieltä. - dailys
Kirsikka60 kirjoitti:
Meidän avioliittomme ei ole ollut normaalia perhe-elämää enää vuosikausiin eikä siitä sellaista tule enää millään keinolla!talosta. Talo myyntiin tai mies korvaa maksaa sinulle siitä kuuluvan osan. Aina lapset ensin vastustavat muuttoa muualle mutta kun se on tehty, niin huomaavat kuinka onnellisia ovat kun äitikin on rauhallinen ratkaisun tehtyään. Kokemusta on, kerran on lapsi (yläaste ikäinen) yöpynyt vanhassa kotonaan 5 v.aikana. Ihmiset suotta tarrautuvat entisiin kuvioihin. Lisäksi on paljon parempi aloittaa uusi elämä uusissa ympyröissä Jätä vain vanha taaksesi ja katse tulevaisuuteen ilman rasitteita.
- Kirsikka60
dailys kirjoitti:
talosta. Talo myyntiin tai mies korvaa maksaa sinulle siitä kuuluvan osan. Aina lapset ensin vastustavat muuttoa muualle mutta kun se on tehty, niin huomaavat kuinka onnellisia ovat kun äitikin on rauhallinen ratkaisun tehtyään. Kokemusta on, kerran on lapsi (yläaste ikäinen) yöpynyt vanhassa kotonaan 5 v.aikana. Ihmiset suotta tarrautuvat entisiin kuvioihin. Lisäksi on paljon parempi aloittaa uusi elämä uusissa ympyröissä Jätä vain vanha taaksesi ja katse tulevaisuuteen ilman rasitteita.
Kiitos kannustuksesta, mutta kun se on niin vaikeaa..!
Kyllä minä itse voisin asua ihan missä tahansa, mutta ne lapset... Pojalla on sen verran suuria ja äänekkäitä harrastusvälineitä, että muu kuin omakotitalo ei tulisi kysymykseen.
Ja vanhempi lapsista, joka on sairas, itkee jo puolesta lauseesta, kun pelkää joutuvansa muuttamaan tutusta kodistaan - vaikka täyttää jo 18!!!
Lisäksi on vielä pojan koulu ja kaverit, joiden takia ei voida kauas muuttaa, ja meidän nurkilla asunnot menevät tosi nopeasti ja hidas ei ehdi vapaina olevia edes huomata...
Kaiken kaikkiaan olisi helpoin ja kivuttomin ratkaisu, JOS minä voisin lunastaa talon itselleni. Ja tätä nimenomaan mies itse ehdottikin talvella, kun erosta ensimmäistä kertaa vakavasti keskusteltiin - mutta sen jälkeen hän taas on muuttanut mieltään moneen kertaan!
- sinulle!
Määrittele käsite kulissiliitto. Mitä se sinulle tarkoittaa?
- tm(m38)
Ollaan avioliitossa, toista kohtaan ei ole, rakkautta, hellyyttä ja eletään vain kaverina.
Heh, kun ollaan niin onnettomia ettei esim. lasten takia erota. - miltei
tm(m38) kirjoitti:
Ollaan avioliitossa, toista kohtaan ei ole, rakkautta, hellyyttä ja eletään vain kaverina.
Heh, kun ollaan niin onnettomia ettei esim. lasten takia erota.kaikki parisuhteet muuttuvat "kaverisuhteiksi" ennen pitkää. Jokainen aikuinen, jolle on kertynyt elämänkokemusta tietää, että parisuhde muuttuu vuosien aikana. Siitä huolimatta vaikka intohimo ym hiipuu välittää toisesta ja rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Moni luulee, ettei ole tunteita toista kohtaan, mutta niitä on kuitenkin. Kuvitelkaa tilanne, että kuulette että puoliso/kumppani on joutunut vakavaan onnettomuuteen. Jos se ei yhtään hätkähdytä, niin tunteet ovat kuolleet, jos päinvastoin tunteita kuitenkin on. Täydellinen välinpitämättömyys toisesta ja hänen tekemisistään kertoo tunteiden kuolemisesta.
Moni, joka haluaa erota/on eronnut, tuntee silti mustasukkaisuutta entisestä puolisosta ja tajuaa sitten , että tunteet eivät ole kuolleet. - tm(m38)
miltei kirjoitti:
kaikki parisuhteet muuttuvat "kaverisuhteiksi" ennen pitkää. Jokainen aikuinen, jolle on kertynyt elämänkokemusta tietää, että parisuhde muuttuu vuosien aikana. Siitä huolimatta vaikka intohimo ym hiipuu välittää toisesta ja rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Moni luulee, ettei ole tunteita toista kohtaan, mutta niitä on kuitenkin. Kuvitelkaa tilanne, että kuulette että puoliso/kumppani on joutunut vakavaan onnettomuuteen. Jos se ei yhtään hätkähdytä, niin tunteet ovat kuolleet, jos päinvastoin tunteita kuitenkin on. Täydellinen välinpitämättömyys toisesta ja hänen tekemisistään kertoo tunteiden kuolemisesta.
Moni, joka haluaa erota/on eronnut, tuntee silti mustasukkaisuutta entisestä puolisosta ja tajuaa sitten , että tunteet eivät ole kuolleet.välitän vaimostani kuten sanoit, jos hän kuolisi tai joutuis vakavaan onnettomuuten niin ilman muuta surisin sitä, vaikka olisimme eronneet taikka olisimme yhdessä. Lapsille hän on kuitenkin aina äiti ja jo senkin takia se olisi suuri menetys. Mutta ei se sitä sano että häntä rakastan.
Välitän kyllä, mutta en sen kummempaa. Olen ihmisenä sellainen etten halua pahaa, edes ajatella. Meitä on moneen junaan ja ihmiset vain ovat erilaisia. Positiivisesti yritän ajatella, vaikka tässä asiassa olenkin pulassa. - kulissiton
tm(m38) kirjoitti:
välitän vaimostani kuten sanoit, jos hän kuolisi tai joutuis vakavaan onnettomuuten niin ilman muuta surisin sitä, vaikka olisimme eronneet taikka olisimme yhdessä. Lapsille hän on kuitenkin aina äiti ja jo senkin takia se olisi suuri menetys. Mutta ei se sitä sano että häntä rakastan.
Välitän kyllä, mutta en sen kummempaa. Olen ihmisenä sellainen etten halua pahaa, edes ajatella. Meitä on moneen junaan ja ihmiset vain ovat erilaisia. Positiivisesti yritän ajatella, vaikka tässä asiassa olenkin pulassa.Suomen kielen sanaa rakastan olen aina inhonnut.
Puhun mieluummin tykkäämisestä ja välittämisestä.
Ei englannin kielessäkään jatkuvasti hoeta love verbia. Siellä käytetään myös muita välittämistä ilmaisevia sanoja.
Minua on moni mies kertonut rakastavansa. Välittäminen on ihan eri juttu.
Välittäminen on huolenpitoa, hellyttä, ajan antamista. Kulkemista rinnalla elämän kaikissa tilanteissa.
Rakastaa voi vaikka mitä vain. Vaikka rakastankin suklaata, niin ei sitä aina tee mieli.
En nyt välitä suklaasta, mutta välitän ajatuksia avioeropalstalla.
Kieltä voi kieputtaa kuten miehiäkin. Tykkään enemmän suomenkielen kieputtamisesta. Olen jo elämäni aikana laittanut niin monen miehen pään korkkiruuville, että en enää välitä rakastamisesta. - tm(m38)
kulissiton kirjoitti:
Suomen kielen sanaa rakastan olen aina inhonnut.
Puhun mieluummin tykkäämisestä ja välittämisestä.
Ei englannin kielessäkään jatkuvasti hoeta love verbia. Siellä käytetään myös muita välittämistä ilmaisevia sanoja.
Minua on moni mies kertonut rakastavansa. Välittäminen on ihan eri juttu.
Välittäminen on huolenpitoa, hellyttä, ajan antamista. Kulkemista rinnalla elämän kaikissa tilanteissa.
Rakastaa voi vaikka mitä vain. Vaikka rakastankin suklaata, niin ei sitä aina tee mieli.
En nyt välitä suklaasta, mutta välitän ajatuksia avioeropalstalla.
Kieltä voi kieputtaa kuten miehiäkin. Tykkään enemmän suomenkielen kieputtamisesta. Olen jo elämäni aikana laittanut niin monen miehen pään korkkiruuville, että en enää välitä rakastamisesta.no olen selvällä suomenkielellä aivan erimieltä. Mutta kinaamaan en lähde..kukin ajattelee miten haluaa.
Tästä huomamme että miksi elämä ei ole helppoa, niin monta ihmistä kuin meitä on niin monta mielipidettä myös.. :) - muuten
tm(m38) kirjoitti:
no olen selvällä suomenkielellä aivan erimieltä. Mutta kinaamaan en lähde..kukin ajattelee miten haluaa.
Tästä huomamme että miksi elämä ei ole helppoa, niin monta ihmistä kuin meitä on niin monta mielipidettä myös.. :)että suomen kieli ei ole yhdyssana?
- ap.
muuten kirjoitti:
että suomen kieli ei ole yhdyssana?
että kerroit..
- jos sais
miltei kirjoitti:
kaikki parisuhteet muuttuvat "kaverisuhteiksi" ennen pitkää. Jokainen aikuinen, jolle on kertynyt elämänkokemusta tietää, että parisuhde muuttuu vuosien aikana. Siitä huolimatta vaikka intohimo ym hiipuu välittää toisesta ja rakastuminen muuttuu rakkaudeksi. Moni luulee, ettei ole tunteita toista kohtaan, mutta niitä on kuitenkin. Kuvitelkaa tilanne, että kuulette että puoliso/kumppani on joutunut vakavaan onnettomuuteen. Jos se ei yhtään hätkähdytä, niin tunteet ovat kuolleet, jos päinvastoin tunteita kuitenkin on. Täydellinen välinpitämättömyys toisesta ja hänen tekemisistään kertoo tunteiden kuolemisesta.
Moni, joka haluaa erota/on eronnut, tuntee silti mustasukkaisuutta entisestä puolisosta ja tajuaa sitten , että tunteet eivät ole kuolleet.Mihin perustuu väitteesi "miltei jokainen parisuhde muuttuu kaverisuhteeksi.." ?
En ole tuttavapiirissäni sellaista havainnut. Kyllä jokaisesta pariskunnasta näkee, että heidän välillään on muutaKIN kuin kaveruutta. Vaikka olisivat olleet yhdessä 10, 20 tai kuten eräät 38 vuotta. Työkaverideni suhteista en tiedäkään, enkä naapureiden. Eli kerron vain niistä jotka voin sanoa tuntevatni. Vaikka on naapureissakin hyviä tuttavia, onnellisia pariskuntia. Olen nähnyt myös eroja, erilaisista syistä, erilaisin lopputuloksin.
Ne, joilla suhteessa ei enää muuta ole kuin kaveruutta niin parempi sekin kuin viha ja ilkeily.
- pärjäätte?
Oma avioliittoni on muuttumassa hyvää vauhtia kulissiavioliitoksi, koska puolisoa ei enää kiinnosta intiimi puoli liitossa, syynä pitkäaikainen masennus ja muutkin sairaudet. Eikä oikein pystykään siihen. Olen jättänyt eropaperit,syynä ei ole tuo edellä mainittu, vaan liittyy paljon muitakin syitä, mm. jatkuvaa riitelyä ym.
En halua elää elämääni tällä tavalla. Mutta puolison mielestä pitää jatkaa, koska hän rakastaa minua eniten maailmassa, kuulemma. Pohjimmiltaan on hyvä ihminen ja uskon tuohon rakkauteensa. Muita suhteita ei ole kummallakaan. Nyt mietin ja mietin, pitäisikö perua ero, koska olen niin "julma" ihminen, että ajattelen vain itseäni ja omaa tulevaisuuttani. Siis kysymys kuuluu: Miten kestää seksitöntä elämää ja kulissia vielä seuraavat n. 30 vuotta? Mistä saatte voimia? ystävistä kyllä, liikunnasta kyllä, työstä, mutta silti! Onko elämä vain niitä, kun oikea rakkaus puuttuu?- tm(m38)
sitä kestää seksitöntä liittoa ja vielä sitä ettei rakasta toista vain välittää(arg, kohta joku taas tuota kommentoi)
Oikea rakkaus, voisin jutella siitä vielä paljon mutta en tässä, mutta kun sen tuntee menee pää ihan sekaisin, tosin joku sanoo siihen että jos oma liitto on kulisissa kaikki ulkopuolinen tuntuu silloin hienolle. Vaikka en sitä mitenkään ole hakenut. No joo.. mutta en tiedä miten voimia saisi, ainakin itse sitä tällä kirjoittelulla yritän saada.
- väsynyt kolmikymppinen...
Kulissiliittoko?
Kaipa se sitä on. Yhdessä nyt kohta 10 vuotta ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Matkustan kohtuullisen paljon työni takia, vaimolla myös vaativa työ.
Molemmat ollaan melko tempperamenttisia. Iso ero lie se että minä suutun ja lepyn nopeasti. Vaimo taas suuttuu ja rauhoittuu, mutta kaikki suuttumiset ja pettymykset tuntuvat kirjautuvan hänellä miinuksiksi muistin syviin lokeroihin.
Plussaa on tosin sinne melko hankala saada.
Joitakin vuosia sitten tapeltiin paljon. Nyt paljon vähemmän. Seksi loppui käytännössä ns. normaalitasolla eka lapsen odotukseen. Sen jälkeen se on ollut todella työn takana olevaa vonkaamista ja suurelta osin vieläpä turhaa.
Aiheet siitä miksi vaimoa ei haluta ovat jonkin verran muuttuneet. Vauva ajan ymmärrän hyvin, mutta nyt hän ei ihan tunnu itsekään tietävän miksei haluta.
Vuosi sitten asioista puhuttiin kovasti ja molemmat huomasivat tehneensä suuria perusvirheitä. Niistä puhuttiin ja yritettiin toimia toisin ja se auttoi.
Siihen seksiin se vaan ei tunnu auttavan.
Harmittaa valtavasti, mutta nyt on yhä enemmän tunne siitä että vaikka itse tykkään vaimostani kovasti ja häntä tarvitsisin ja haluaisin monella tavalla, tunne ei ole molemmin puolinen.
Olen lastenhoitaja ja kodinhoitaja, jne. En aviomies!
Tästä sitten seuraa se että olen alkanut miettimään josko me saisimme nuo lapset hoidettua eronkin jälkeen ja ehkäpä säilytettyä välimmekin siinä prosessissa.
Joka tapauksessa minä haluan ja tarvitsen enemmän läheisyyttä ja intiimiä yhdessä oloa.
Mieluusti vaimoni kanssa, mutta jos se ei ole mahdollista, ehkä löydän jostain jonkun joka sitä arvostaisi.
Meillä on kaikki periaatteessa todella hyvin, mutta se yksi asia puuttuu ja sen myötä kaikki.
Kulissit siis kunnossa, mutta....
Ja tiedän että meitä kohtalontovereita on todella paljon.
Minua hämmästyttää se että vaikka tiedämme paljon, kompastumme samoihin kiviin yhä uudelleen. Nykyisten siippojen kanssa ja sitten taas ehkä uusien.
Tsemppiä samankaltaisessa tilanteessa oleville!- ongelmissa
jotka ovat tuttuja suurimmalle osalle pariskunnista. Tarkoitan seksiä ja siihen rinnastettavia juttuja, hellyydenosoituksia ym.
Veikkaan, että valta-osa naisista kokee seksin ennen pitkää "velvollisuutena" miestä kohtaan, sillä kun se kuumin huuma on parisuhteesta haihtunut, vie se myös seksihalut naiselta.
Ja varsinkin jos parisuhdetta ei ole hoidettu heti häiden jälkeen säännöllisillä kahdenkeskisillä hotellireissuilla ym..
Muuten parisuhde voi olla naisenkin mielestä toimiva, mutta naiselle seksi ei ole niin tärkeä kuin miehelle.Näistä on juttuja/neuvoja joka puolella ja foorumilla. Mm olen käynyt vilkaisemassa Avioliitto palstaa ja sieltä löytyy mm dr Benin neuvoja. Lue ja näytä vaimollekin, mitä mieltä dr Ben on. Hänellä on hyvät teesit/säännöt mm siitä, miten mies pidetään tyytyväisenä avioliitossa.
Itse olen nainen, takana vuosikymmenien avioliitto ja kokemusta on. Tosin ero oli monien tekijöiden summa. Nykyinen suhde on pian 8v vanha ja toimii, mutta se seksi. Halut eivät käy yksiin miehen kanssa. Muutos tuli n 3-4v jälkeen. Tiedän ja tiedostan miehen halut, miehen erilaiset tarpeet ja olen saanut itseni haluamaan miehen vuoksi, vaikka aina se ei tunnu oikeudenmukaiselta itseä kohtaan.
Joka tapauksessa sama ilmiö tulee jatkumaan vaikka maailman tappiin, sillä miehen ja naisen ero seksiin on erilainen. Niinpä moni sitten eroaakin, kun ei ole enää seksiä. Toinen ei saa ja toinen ei enää halua. Haluton luulee, että tunteet ovat kuolleet, kun ei enää haluta ja hän joka haluaa ei voi loputtomiin "vongata" koska toinen on "kylmä"...Sama kierre jatkuu suhteesta toiseen, jos ei havahdu ja yritä hakea muutosta.
Jotkut parit ovat löytäneet toisensa uudelleen parisuhdeleireillä tai seksiterapeutin vastaanotolla. Tai yksinkertaisesti opettamalla itseään ymmärtämään toisen tarpeet. Kirjoja asiasta ja aiheesta löytyy kyllä. Esim John Gray:
Mars ja Venus vuoteessa. - nainenn
ongelmissa kirjoitti:
jotka ovat tuttuja suurimmalle osalle pariskunnista. Tarkoitan seksiä ja siihen rinnastettavia juttuja, hellyydenosoituksia ym.
Veikkaan, että valta-osa naisista kokee seksin ennen pitkää "velvollisuutena" miestä kohtaan, sillä kun se kuumin huuma on parisuhteesta haihtunut, vie se myös seksihalut naiselta.
Ja varsinkin jos parisuhdetta ei ole hoidettu heti häiden jälkeen säännöllisillä kahdenkeskisillä hotellireissuilla ym..
Muuten parisuhde voi olla naisenkin mielestä toimiva, mutta naiselle seksi ei ole niin tärkeä kuin miehelle.Näistä on juttuja/neuvoja joka puolella ja foorumilla. Mm olen käynyt vilkaisemassa Avioliitto palstaa ja sieltä löytyy mm dr Benin neuvoja. Lue ja näytä vaimollekin, mitä mieltä dr Ben on. Hänellä on hyvät teesit/säännöt mm siitä, miten mies pidetään tyytyväisenä avioliitossa.
Itse olen nainen, takana vuosikymmenien avioliitto ja kokemusta on. Tosin ero oli monien tekijöiden summa. Nykyinen suhde on pian 8v vanha ja toimii, mutta se seksi. Halut eivät käy yksiin miehen kanssa. Muutos tuli n 3-4v jälkeen. Tiedän ja tiedostan miehen halut, miehen erilaiset tarpeet ja olen saanut itseni haluamaan miehen vuoksi, vaikka aina se ei tunnu oikeudenmukaiselta itseä kohtaan.
Joka tapauksessa sama ilmiö tulee jatkumaan vaikka maailman tappiin, sillä miehen ja naisen ero seksiin on erilainen. Niinpä moni sitten eroaakin, kun ei ole enää seksiä. Toinen ei saa ja toinen ei enää halua. Haluton luulee, että tunteet ovat kuolleet, kun ei enää haluta ja hän joka haluaa ei voi loputtomiin "vongata" koska toinen on "kylmä"...Sama kierre jatkuu suhteesta toiseen, jos ei havahdu ja yritä hakea muutosta.
Jotkut parit ovat löytäneet toisensa uudelleen parisuhdeleireillä tai seksiterapeutin vastaanotolla. Tai yksinkertaisesti opettamalla itseään ymmärtämään toisen tarpeet. Kirjoja asiasta ja aiheesta löytyy kyllä. Esim John Gray:
Mars ja Venus vuoteessa.yhä useammin nainen on se, joka kärsii seksittömyydestä. Siitä ei vain puhuta, ja ihan "normaalisti" seksiä haluava nainen mielletään joksikin nymfoksi tai päällepäsmäriksi (eli syy on kuitenkin naisessa - miestä ei enää kiinnosta kun ei voi toteuttaa metsästysviettiään halukkaan naisen kanssa).
En tiedä onko minulla sitten "miehen libido", mutta joskus tuntuu todella vaikealta ymmärtää seksittömyyttä ilman mitään varsinaista syytä. Sen kyllä tiedän, että suuret murheet yms aiheuttavat helposti kuivan kauden, mutta ne ovat ohimeneviä. Kyllä hyvässä suhteessa seksiä pitäisi olla säännöllisesti. Ei tietenkään joka päivä, nykyään tuntuu että kerran viikossa-tahtiinkin saa olla enemmän kuin tyytyväinen.
Miehen haluttomuus ja naisen halukkuus on kuitenkin yleisempää kuin luullaan. Tämä stereotypia pihtaavasta naisesta ja vonkaavasta miehestä alkaa vanhentua, ainakaan omien tuttavieni joukosta ei löydy yhtään tällaista esimerkkiä.
Kaikessa auttaa kuitenkin keskustelu. Avoimuus suhteessa on syytä säilyttää, mikäli haluaa enemmän onnen kuin ahdistuksen täyttämiä vuosia.
Tuohon varsinaiseen aiheeseen, kulissiliittoon. Luulen että aika moni pohtii jossain vaiheessa, että ollaanko tässä nyt yhdessä vain tottumuksen takia. Olenko tässä liitossa vain helpon elämän (mutta henkisesti vaikean) ja esimerkiksi kunniallisen aseman takia? Olen huomannut, että sinkkuja, ja etenkin yh-äitejä säälitään tai pidetään jollain tavalla b-luokan kansalaisina, epäonnistujina. Suurimpia epäonnistujia (jos tätä termiä täytyy käyttää) kuitenkin ovat ne, jotka pelkäävät elämää, eivätkä uskalla tavoitella unelmiaan. Tottakai harkintaa saa ja pitää käyttää, mutta jos sydän on jo vuosikausia sanellut asioiden todellisen laidan, olisiko jo aika kuunnella sitä? Elämän kestävä liitto on ihana ajatus, mutta se on henkisesti tyydyttävää vain oikean ihmisen kanssa, niin myötä- kuin vastamäessä. - Pärjäätte
nainenn kirjoitti:
yhä useammin nainen on se, joka kärsii seksittömyydestä. Siitä ei vain puhuta, ja ihan "normaalisti" seksiä haluava nainen mielletään joksikin nymfoksi tai päällepäsmäriksi (eli syy on kuitenkin naisessa - miestä ei enää kiinnosta kun ei voi toteuttaa metsästysviettiään halukkaan naisen kanssa).
En tiedä onko minulla sitten "miehen libido", mutta joskus tuntuu todella vaikealta ymmärtää seksittömyyttä ilman mitään varsinaista syytä. Sen kyllä tiedän, että suuret murheet yms aiheuttavat helposti kuivan kauden, mutta ne ovat ohimeneviä. Kyllä hyvässä suhteessa seksiä pitäisi olla säännöllisesti. Ei tietenkään joka päivä, nykyään tuntuu että kerran viikossa-tahtiinkin saa olla enemmän kuin tyytyväinen.
Miehen haluttomuus ja naisen halukkuus on kuitenkin yleisempää kuin luullaan. Tämä stereotypia pihtaavasta naisesta ja vonkaavasta miehestä alkaa vanhentua, ainakaan omien tuttavieni joukosta ei löydy yhtään tällaista esimerkkiä.
Kaikessa auttaa kuitenkin keskustelu. Avoimuus suhteessa on syytä säilyttää, mikäli haluaa enemmän onnen kuin ahdistuksen täyttämiä vuosia.
Tuohon varsinaiseen aiheeseen, kulissiliittoon. Luulen että aika moni pohtii jossain vaiheessa, että ollaanko tässä nyt yhdessä vain tottumuksen takia. Olenko tässä liitossa vain helpon elämän (mutta henkisesti vaikean) ja esimerkiksi kunniallisen aseman takia? Olen huomannut, että sinkkuja, ja etenkin yh-äitejä säälitään tai pidetään jollain tavalla b-luokan kansalaisina, epäonnistujina. Suurimpia epäonnistujia (jos tätä termiä täytyy käyttää) kuitenkin ovat ne, jotka pelkäävät elämää, eivätkä uskalla tavoitella unelmiaan. Tottakai harkintaa saa ja pitää käyttää, mutta jos sydän on jo vuosikausia sanellut asioiden todellisen laidan, olisiko jo aika kuunnella sitä? Elämän kestävä liitto on ihana ajatus, mutta se on henkisesti tyydyttävää vain oikean ihmisen kanssa, niin myötä- kuin vastamäessä.Samaa mieltä. Yleistys "naisten haluttomuudesta" ei pidä paikkaansa ja joutaisi jo romuttaa. Vaikka olen viisikymppinen, halut hyrrää kovastikin, mutta puolison sairaus ja masennus estää asian harrastamisen. Toisilla voi olla muita syitä, mutta se, että vain miehet kokevat puutetta ei ole totta.
- kyllä on
Pärjäätte kirjoitti:
Samaa mieltä. Yleistys "naisten haluttomuudesta" ei pidä paikkaansa ja joutaisi jo romuttaa. Vaikka olen viisikymppinen, halut hyrrää kovastikin, mutta puolison sairaus ja masennus estää asian harrastamisen. Toisilla voi olla muita syitä, mutta se, että vain miehet kokevat puutetta ei ole totta.
puutteessa olevia naisiakin, mutta aina kun joku nainen kirjoittaa niistä kokemuksistaan, niin kuvaannollisesti useamman lukijan kulmakarvat nousevat...Onpa erikoista, että mies ei halua?
Arvailut alkavat...miehen täytyy olla homo, hänellä on ulkopuolinen suhde jne... - villityskö
näyttää vaimolle tuo kirjoitus. Ehkä hän ryhtyisi vähän miettimään asioita. Meillä seksi pelasi hyvin, silti mies viidenkympin villityksessä vaihtoi puolta nuorempaan.On kuulema nuoruus jäänyt elämättä kun mentiin pentuina naimisiin. Nyt vain kärsii viisi lasta, kaksi lastenlasta ja minä myös.
- entinen vaimo
nainenn kirjoitti:
yhä useammin nainen on se, joka kärsii seksittömyydestä. Siitä ei vain puhuta, ja ihan "normaalisti" seksiä haluava nainen mielletään joksikin nymfoksi tai päällepäsmäriksi (eli syy on kuitenkin naisessa - miestä ei enää kiinnosta kun ei voi toteuttaa metsästysviettiään halukkaan naisen kanssa).
Tuohon varsinaiseen aiheeseen, kulissiliittoon. Luulen että aika moni pohtii jossain vaiheessa, että ollaanko tässä nyt yhdessä vain tottumuksen takia. Olenko tässä liitossa vain helpon elämän (mutta henkisesti vaikean) ja esimerkiksi kunniallisen aseman takia? Olen huomannut, että sinkkuja, ja etenkin yh-äitejä säälitään tai pidetään jollain tavalla b-luokan kansalaisina, epäonnistujina. Suurimpia epäonnistujia (jos tätä termiä täytyy käyttää) kuitenkin ovat ne, jotka pelkäävät elämää, eivätkä uskalla tavoitella unelmiaan. Tottakai harkintaa saa ja pitää käyttää, mutta jos sydän on jo vuosikausia sanellut asioiden todellisen laidan, olisiko jo aika kuunnella sitä? Elämän kestävä liitto on ihana ajatus, mutta se on henkisesti tyydyttävää vain oikean ihmisen kanssa, niin myötä- kuin vastamäessä.Meidänkin liitossa mies oli se, joka pihtasi.
Jollei hän ollut alfauros, ei hän ollut homo, ei masentunut, eikä fyysisesti potenut mitään sellaista sairautta, joka olisi ollut este seksille. Enkä itse ollut ja ole rupsahtanut vaimoke, joka halusi seksiä uutisten jälkeen lauantaisin, pimeässä ja peiton alla.
Ilmeisesti aktiiviset miehet naivat passiivisia naisia? Aktiivinen nainen tuntuu olevan miehelle jonkinlainen uhka. Luulisi, että kaksi villiä nautiskelijaa etsisivät toisensa, mutta monesti ei niin vain näytä käyvän.
Ehkä nainen, joka on halukas, ei miesten mielestä ole hyvä äiti? Miehillä tuntuu olevan niistä asioista todella yksioikoisia ajatuksia.
Kuten joku kirjoittikin, haluton mies on ilmiselvästi naisen vika. :) - miksi samanhaluiset
entinen vaimo kirjoitti:
Meidänkin liitossa mies oli se, joka pihtasi.
Jollei hän ollut alfauros, ei hän ollut homo, ei masentunut, eikä fyysisesti potenut mitään sellaista sairautta, joka olisi ollut este seksille. Enkä itse ollut ja ole rupsahtanut vaimoke, joka halusi seksiä uutisten jälkeen lauantaisin, pimeässä ja peiton alla.
Ilmeisesti aktiiviset miehet naivat passiivisia naisia? Aktiivinen nainen tuntuu olevan miehelle jonkinlainen uhka. Luulisi, että kaksi villiä nautiskelijaa etsisivät toisensa, mutta monesti ei niin vain näytä käyvän.
Ehkä nainen, joka on halukas, ei miesten mielestä ole hyvä äiti? Miehillä tuntuu olevan niistä asioista todella yksioikoisia ajatuksia.
Kuten joku kirjoittikin, haluton mies on ilmiselvästi naisen vika. :)harvoin kohtaavat? Useimmilla ne seksihalut ovat samalla "aaltopituudella" suhteen alussa, mutta parin-kolmen vuoden jälkeen halut eivät käykään enää yksiin..Sitä voi pohtia miksi.?Ihannepari kai olisi erotomaanin ja nymfomaanin parisuhde...
- PoikamiesPoloinen?
Ahhh! Miten nautinkaan lukiessani näitä kirjoituksia. Sori vaan, mutta itse olen sinkkumies ja sinkkuahdistus valtaa alaa, sallinette että nautiskelen lukiessani vakiparien olemattomasta seksielämästä ja kulissiliitoista. Taidanpa varata Thaimaan-matkan ja mennä thaityttöjen hierottavaksi, vieressä lasillinen kylmää olutta. Hyvät jatkot sullekin.
- ~~Heidi~~
En tietysti tiedä taustoja, kuinka kauan olette olleet yhdessä, onko lapsia, mitä olette yrittäneet, millä tapaa ette tule toimeen ja jne.
Minua suuresti ärsyttää miesten (naistenkin) haavekuvat ja itsekkyys parisuhteissa. Todellakin RAKASTAMINEN ja RAKASTUMINEN ovat kaksi eri asiaa, joita ei pitäisi sotkea toisiinsa. Arki tulee suhteisiin, hoidetaan lapsia, kotia, käydään töissä, sitä normaalia rutiinia. Yhteistä aikaa ei helposti ole ja jos sitä järjestetään, siihen äkkiä kasataan liikaa odotuksia ja taas ei tunnu siltä miltä pitäisi.
Se, oletko sitten valinnut kumppanisi jo alunperin ihan väärin perustein, on toinen tarina. Oletko vain halunnut jonkun ettei tarvitse elää yksin, joku jonka huomio on sinua alkuun immarrellut ja olet siitä sokeutunut. Sitten yhtenä päivänä ymmärrät että sinulla olisi ollut mahdollisuus parempaan..Elämä on. On tehty valintoja ja otettava vastuu teoistaan. Tässä tapauksessa olet naivi ja suorastaan tyhmä.
Omassa parisuhteessa on turvallinen rutiini. On lapsi, kaunis omakotitalo ja hyvätuloinen kiltti ja rakastava mies. Mitään suurta "tunteiden paloa tai päätä sekoittavaa lemmenhuumaa ei ole". Olen tyytyväinen, kait joku voisi sanoa että elän jonkin sortin kulussissa, sanokoot puolestani. Mielestäni tämä on järkisuhde, eikä se siitä vaihtamalla paranisi. En vaihtaisi vuokrakaksioon ja pennin venytykseen, vaikka lempeä olisi kuinka. Kyllä siinäkin arki astuu kuvioon ja pian. Vielä kun sattuisi että miehellä on siitetty lapsia omasta takaa useampi, huh. Jätän suosiolla nämä uusperhekuviot muille järjestelyineen ja katkerine ex-puolisoineen.
Mikä toimii toisella, ei toimi toisella, näihän se on. Aina se ruoho on vihreämpää "olevinaan" aidan toisella puolella. Toisten miesten huomio on minuakin imarrellut mutta enpä ole koskaan OIKEASTI harkinnut eroavani. Mitä jää käteen alkuhuuman kadottua?
Miten määritellään rakkaus? Jos minulta kysytään se on yhtä kuin kumppanuus, välittää toisesta, tuntee toisen ja keskinäinen kunnioitus toimii.
Monelle on vaikea pala hyväksyä, romanttinen rakkaus on hiipuvaa, näin se vain on.
Hyvää kevään jatkoa kaikille ja tehkää JÄRKEVIÄ valintoja.- tm(m38)
mielipiteet, siksi tänne kirjoitin että niitä saisin. Ihan ymmärrettävää puhetta, tosin jäin sitten miettimään miksi tätä keskustelupalstaa luet?
- ~~Heidi~~
tm(m38) kirjoitti:
mielipiteet, siksi tänne kirjoitin että niitä saisin. Ihan ymmärrettävää puhetta, tosin jäin sitten miettimään miksi tätä keskustelupalstaa luet?
Tuttavani käy läpi näitä kysymyksiä parhaillaan. Ja ihan tottapuhuen surffailin tuolla vauvakuume-puolella ja mielenkiinnosta eksyin tänne :)
- tm(m38)
~~Heidi~~ kirjoitti:
Tuttavani käy läpi näitä kysymyksiä parhaillaan. Ja ihan tottapuhuen surffailin tuolla vauvakuume-puolella ja mielenkiinnosta eksyin tänne :)
niinpä, eli liikenteessä siis kulissia sielä sun täällä. No mitähän meinaat tuttavallesi ehdottaa ja oikeastaan mitähän tuttavasi sitten oikeesti tekee. No joo.. mukavaa vauvakuumetta vain sinulle.
- ~~Heidi~~
tm(m38) kirjoitti:
niinpä, eli liikenteessä siis kulissia sielä sun täällä. No mitähän meinaat tuttavallesi ehdottaa ja oikeastaan mitähän tuttavasi sitten oikeesti tekee. No joo.. mukavaa vauvakuumetta vain sinulle.
Enhän minä voi sanoa mikä on toiselle paras vaihtoehto. Sen verran mitä on keskusteluita käyty, tuntuu hän olevan asioista kanssani samaa mieltä. Siinä tilanteessa tosin on kolmas osapuolikin. Ei sitä oikein tässä iässä jaksa aloittaa ihan nollasta, opetella tuntemaan toista, toisen tavat ja jne. Mitä jos valinta osoittautuu ihan katastrofaaliseksi, se tuntemaan oppiminenkin kun vie vuosia..Pari vuotta ennen kuin pystyy arvioimaan suhdetta objektiivisesti. Luultavimmin järkisyistä jatkavat yhdessä ja unohtavat "haihattelut". Arki rullaa hyvin, toivottavasti saavat romantiikka puolen kuntoon. Toivottavasti sinäkin :)
- tm(m38)
~~Heidi~~ kirjoitti:
Enhän minä voi sanoa mikä on toiselle paras vaihtoehto. Sen verran mitä on keskusteluita käyty, tuntuu hän olevan asioista kanssani samaa mieltä. Siinä tilanteessa tosin on kolmas osapuolikin. Ei sitä oikein tässä iässä jaksa aloittaa ihan nollasta, opetella tuntemaan toista, toisen tavat ja jne. Mitä jos valinta osoittautuu ihan katastrofaaliseksi, se tuntemaan oppiminenkin kun vie vuosia..Pari vuotta ennen kuin pystyy arvioimaan suhdetta objektiivisesti. Luultavimmin järkisyistä jatkavat yhdessä ja unohtavat "haihattelut". Arki rullaa hyvin, toivottavasti saavat romantiikka puolen kuntoon. Toivottavasti sinäkin :)
mistä sitä tosiaan tietää ja ennustaa oikeastaan mitään. Ymmärrän hyvin tuon kolmannen osapuolen tapauksen, se vaikeuttaa asioita..ja jos olisi neljä niin vielä enemmän.
Asiat vain joskus menevät sekaisin, monestakin syystä ja ei niitä kaikkia asioita voi täällä puida, siinä menisi hiukan aikaa enemmän.
Tsemppiä sinulle myös. - Veijari-77
Hienoa että on vielä järkeviä naisia tässä maassa. Onnea sinulle elämässäsi, vaikka noin fiksu "flikka" tuskin onnea edes tarvitsee. Sut pitäisi laittaa opettajaksi kouluun pitämään elämän tosiasioista ja parisuhteesta luentoa. Nää nykynaiset on monesti niin käsittämättömiä. Miehesi täytyy olla onnellinen mies kun on noin hyvän naisen saanut.
- 'erotettu' nainen
Kyllä vain olen täällä jonkun kerran käynyt mieltä purkamassa ja muiden mietteitä lukemassa. Jonkin verran aluksi helpotti, mutta sitten alkoi suorastaan ottaa päähän. Asenne.
Nykyään vilkaisen pari kertaa viikossa, eikä oikeastaan ole mitään tarvettakaan. On hyvä avartaa omaa maailmankuvaa selvittämällä muiden kokemuksia ja käytännön neuvoja, mutta kyllä lopulta oma järki ja tahto ratkaisee. Kukaan ei voi sanoa mikä minulle tai meille on parasta. Miten minun pitäisi ajatella ja toimia. Helposti täällä aletaan juuri syytellä ja naljailla ett' "lähde nyt jo kävelemään", tai "siitäs sait, ilkeä akka" -tyyliin. Mies on myös se jota eniten syytetään.
Mutta avioliitossa on kaksi ihmistä. Kumpikin on valintansa aikoinana tehnyt, ja kumpikin kantakoon oman vastuunsa. Jos toinen osoittautuu huijaavaksi siaksi, veltoksi nahjukseksi, koko kylän lumpuksi, nalkuttavaksi akaksi tms., niin siitä joko on ollut viitteitä jo ennen avioliittoa, taikka toinen on ihmisenä muuttunut niin paljon, ettei enää olekaan se sama persoona jonka kanssa meni naimisiin. Tai minä olen muuttunut enkä itse huomaa. Tai olen yrittänyt muuttaa toista (ts. en ole nähnyt hänessä kaikkia puolia ennen avioliittoa).
Ihmisellä on oikeus muuttua. Siitä häntä on turha syyttää. Jokainen ihminen on mikä on, ja jos en halua jonkunlaisen tyypin kanssa elää, se on minun ratkaisuni: joko jään tai lähden. On myös minun ratkaisuni petänkö häntä vai elänkö vihkikaavan mukaisesti. Toinen mieskään ei ole syyllinen jos petän omaa miestäni, tai eroan toisen miehen takia. Ne ovat minun ratkaisujani. On myös minun ratkaisuni jos haluan elää kulissiliitossa, tietäen että ero olisi kaikille vielä pahempi vaihtoehto. Ei tässä asiat niin huonosti ole kuin luulisi. Jos kulissiliitto sitten kuitenkin alkaa ahdistaa, silloin asialle on tehtävä jotain. Mutta mitään syytä ei ole alkaa muutoksiin ellei ole tarvetta. Ja sen tarpeen ratkaisee jokainen itse omalla kohdallaan. Neuvot ovat hyviä jos on epävarma, mutta kun sitten ratkaisuja tekee, on paras olla varma että ne tapahtuvat oman järjen tai sydämen äänellä eikä muiden painostuksesta. Tai jos puoliso alkaa tehdä ratkaisuja, etkä voi tilanteelle mitään itkemälläkään, on parempi vain hyväksyä eikä jäädä ruikuttamaan ja katkeroitumaan.
Surut ovat suruja ja itseensä pettymiset mitä ovat, mutta toista ihmistä pitää kunnioittaa sen verran ettei alennu syyttelemään ja nimittelemään ketään. Sellaista kypsymätöntä käytöstä en juuri tällä palstalla enää jaksanut.
Sinulle toivon vain, että saisit mietittyä asioita omalta kohdaltasi, myös kumppanisi ja kenties lastenne kannalta. Tunnetko, että tilanne on hyvä (ei nyt, mutta myöhemmin asioita mietittyäsi), vai etkö koe sitä mielekkääksi. Sen lisäksi asiasta on puhuttava myös toisen osapuolen kannalta. Vain te tiedätte lopulta mikä on teille parasta.
Aurinkoista kesän odotusta.- Kirsikka60
Kirjoitit hyvän kommentin ja yhdyn siihen täysin. Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää, millaista toisen elämä oikeasti on, mutta kyllä täältä jonkinverran kuitenkin saa kannustusta ja vahvistusta omille ajatuksille - kunhan osaa suodattaa pois nuo tyhjän haukkumiset ja syyllistämiset.
Takerruin kuitenkin tuohon yhteen kohtaan, missä kirjoitit ihmisen muuttumisesta... Luin juuri ajatelmia ihmisen oikeuksista - ja yksi oli oikeus muuttaa mieltään. Kuitenkaan juuri tuota minulle ei sallittaisi! Joka kerta kun riidellään miehen kanssa erosta, niin hän syyttää minua siitä, että en osannut hänelle kertoa näitä tuntemuksiani yli 10 vuotta sitten, kun aloimme rakentaa taloa!!! En todellakaan ole tuntenut silloin samalla tavalla kuin mitä nyt tunnen - eikö minulla olekaan oikeutta muuttua ja muuttaa mieltäni omasta elämästäni??? - 'erotettu'
Kirsikka60 kirjoitti:
Kirjoitit hyvän kommentin ja yhdyn siihen täysin. Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää, millaista toisen elämä oikeasti on, mutta kyllä täältä jonkinverran kuitenkin saa kannustusta ja vahvistusta omille ajatuksille - kunhan osaa suodattaa pois nuo tyhjän haukkumiset ja syyllistämiset.
Takerruin kuitenkin tuohon yhteen kohtaan, missä kirjoitit ihmisen muuttumisesta... Luin juuri ajatelmia ihmisen oikeuksista - ja yksi oli oikeus muuttaa mieltään. Kuitenkaan juuri tuota minulle ei sallittaisi! Joka kerta kun riidellään miehen kanssa erosta, niin hän syyttää minua siitä, että en osannut hänelle kertoa näitä tuntemuksiani yli 10 vuotta sitten, kun aloimme rakentaa taloa!!! En todellakaan ole tuntenut silloin samalla tavalla kuin mitä nyt tunnen - eikö minulla olekaan oikeutta muuttua ja muuttaa mieltäni omasta elämästäni???...tuo että 10 vuotta sitten olisi pitänyt tietää.
Niin... varmasti miehelläsikin on omat ajatuksensa ja tunteensa. Kuullessaan sinulta eropuheita hänkin luultavasti miettii mielessään vaikkei aina siltä näyttäisi? että mikä elämässä meni vikaan, mikä teidän suhteessanne meni vikaan. Vaikka hän olisi ensisijaisesti pettynyt itseensä, hän kuten niin moni muukin purkaa sen kaatamalla vastuun toisen osapuolen niskaan. Jolloin toinen osapuoli (tässä sinä) ottaa itseensä (mikä on normaalia) jne jne. Kierre on valmis.
Enhän tietenkään tiedä mitä miehesi miettii, mutta tuokin on mahdollista. Monella kovalla ja kylmällä ihmisellä kuitenkin on vain kuori jolla he suojaavat itseään. Mistä se kuori on tullut... vaikea arvioida. Ehkä kokemuksista, heikosta itsetunnosta, lapsuuden kasvatuksesta..
Myönnän että itselläni on tullut suusta aivan samanlaisia syytöksiä "mikset kertonut silloin..", mutta asiaa pohdittuani olen miehelle sitten myöntänyt, että olisinhan itse voinut aikoinaan tehdä kuten järki sanoi eli toisin, ja toisaalta asiat todellakin olivat muuttuneet siitä lähtötilanteesta. Mutta kun kiukutti ja tunsi tulleensa petetyksi.
Siitähän se kulissi omala kohdalla kai on lähtenytkin. Luottamus toiseen rapistunut ja ottanut itse vastuun omalta osaltaan. Hmm. Kumpikin tiedämme, että toinen ei voi luottaa toisen olemassaolon jatkuvuuteen ja joihinkin asioihin. Rakastamme toisiamme niin hullulta kuin se kuulostakin, ja siitä syystä ei ole tarvetta eikä kykyä esimerkiksi pettää. Silti tämä liitto ei ole sitä mitä haluaisimme. Yritämme kuitenkin tehdä sen minkä voimme, koska tiedostamme miten lähellä reunaa olemme.
Mitäkö teemme? Yritämme pitää kiinni läheisyydestä ja ystävällisyydestä. Vältämme riitaa, huutoa, toisen mielen pahoittamista. Mutta se ei aina onnistu. Minä pahoitan mieleni joskus liian pienistä. Ja olen tosi temperamenttinen enkä mahda sille mitään. Italialainen raivari ;) Tosin, siinä olen kehittynyt, etten enää kiihdy aivan huippuun ja tasaannun nopeammin. Vaikka joka kerta mies on muka ihmeissään. Kyse on samoista asioista joita ei suhteessamme pitäisi esiintyä, ulkopuolisia tekijöitä joita mies ei saa pidettyä kurissa. Vain hänellä olisi mahdollisuus. Ehkä hän suhtautuu niihin välinpitämättömämmin kuin minä.
Joka tapauksessa kun olen kokonaisuutta miettinyt niin kyllä tämä kulissia on. Koska tiedän, että jonain päivänä en enää jaksa. Ei ole miehellekään oikein tällainen. Jos hän ei ole kiinnostunut hoitamaan erinäisiä asioita pois päiväjärjestyksestä en voi häntä pakottaakaan siihen. Mutta niin kauan kuin toisen lähellä on hyvä, ja näen että hänkin edes yrittää ja minä yritän, niin kauan tämä jatkukoon.
Olipahan tajunnanvirtaa ;)
En tunne tapaustasi, Kirsikka60, mutta toivon Sinulle voimia ja reipasta mieltä. Avoimuutta, rohkeutta ja uskoa parempaan. :)
- päättänyt
Moi,
Oli pakko vastata tähän, kun niin prikulleen saman asian kanssa olen paininut, ja jo vuosia. Pitkään ajattelin, että olen ja pysyn tässä kulississa lasten vuoksi, jotta heillä pysyisi koti ehjänä.
Nyt olen vihdoin ja viimein tullut järkiini. En tarvitse miestäni mihinkään. Olen hakemassa asuntoa ja muutan pois, kun sopivan löydän. Lapsilla säilyy isä, minulla ei ole mitään syytä estää lapsia olemasta isänsä kanssa tekemisissä. Olen valmis sopimaan yhteishuoltajuudesta, tosin mies mitä suurimmalla todennäköisyydellä yrittää pistää kampoihin ja yrittää pitää minut tässä kulissa sillä, että uhkailee etten saa lapsia mukaani. Mutta tiedän, että tulen lapsemme mukaani saamaan, koska olen täysin kunnollinen äiti, käyn töissä ja pystyn taloudellisesti yksinkin elättämään itseni ja lapseni.
Minulla on hyviä ystäviä, olen kaunis ja kypsä aikuinen nainen. Nyt vihdoin olen saanut itseni tajuamaan, että miehelläni ei ole minulle mitään tarjottavaa.
Keskityn nykyään vain pitämään itsestäni ja lapsistani huolta. Mies keskittyköön olemaan isä lapsilleen.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Kun ei onnistu niin ei onnistu. Mieluummin yksin kuin valheellisessa ja huonossa parisuhteessa.
Voimia kaikille samassa tilanteessa vielä kamppaileville. Tähän asiaan ei varmastikaan ole yhtä ja ainoaa oikeaa ratkaisua, jokainen tekee omansa. Minä olen päätökseni tehnyt ja olo on nyt erittäin helpottunut.
T. tuleva ex-vaimo- tm(m38)
ja hyvä päätös varmaankin. Olen noita asioita monesti miettinyt mutta lyhyesti vain en ole saanut mitään aikaiseksi. Oli nuo aatokset aivan kuin minun suusta...aivan.
Mutta miten sitä vaan saisi itsestään sen jonkin irti että pääsisi lähtemään, kerro minulle se kun olet ex-vaimo.
tsemppii
- mamma hirmu
kyllä elän päivästä toiseen liitossa joka on kulissia! Tuntuu tosi hirveeltä kun pitäisi erota. Muuten kaikki olisi tosi helppoa. mutta miten selität sen lapselle joka on maailan viattomin ja ihanin. miten sanot sille että et enää rakasta sen isää ja sen isä on täys hömppä joonas etten sanois kusipää.
- tm(m38)
mutta on tämä tilanne jotenkin meidän saamattomuutta, eikö vain. Elämme elämää jota emme toivo mutta kuitenkin liitossa pysymme.
Kyllä lapset ymmärtävät ja suurimmaksi osaksi se olisi varmasti lapsille hyväksi, ero nimittäin.
Juuri lapset kysyivät isovanhemmilta vkl että miksi te ette koskaan riitele, tuli syvä hiljaisuus. Kyllä mekin joskus. Mutta siinä vain näkee että lapsille olisi kaikkein tärkeintä rauhallinen ja turvallinen lapsuus.
t.paraskin puhumaan..tm(m38) hoh hoh
- Anonyymi
Homo
- Anonyymi
Ei haittaa vaikka onkin. Ollut tiedossa kauan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217