Millä ihmeellä saisi lisää säpinää työhön? Olen 55 vee nainen, ollut näissä hommissa muutaman vuoden ja homma, sinänsä ihan hyvä, alkaa maistua puulta. Olen kyllä hakenut uusia haasteita ja olin mm. soveltuvuustestissä yhteen vaativampaan paikkaan, mutta jäin kakkoseksi.
Tuntuu tosi tylsältä tulla joka aamu fyysisesti samaan paikkaan ja tehdä suunnilleen samoja hommia. Ei asiakaskontakteja eikä mitään työmatkoja tai muuta säpinää.
Sinänsä työpaikassa ei ole mitään vikaa, työilmapiiri ja työkaverit ok.
Odottelen ideoitanne! Mieluiten asiallisia, ei tyyliin "ota rakastaja" tai muuta sen sellaista.
Säpinää työhön!
11
594
Vastaukset
säännöllinen tili riitä motivaatioksi?
Minulla riitti, jaksoin yli 30 v samaa työtä samassa työpaikassa. Kaipaamaasi säpinää oli vain esinahan jatkuvasti uusiutuvat vittuilut ja perusteettomat syytökset.Penskojen iän ja talovelkojen johdosta jaksoin samassa työpaikassa mutta 5:ssä eri tehtävässä 14-vuotta.
Heti kun penskat tavoittivat lukioiän ja velat oli maksettu, vaihdoin työpaikkaa ja paikkakuntaa.
Perheen kanssa olin muuttanut neljästi.
Tuon jälkeen en enää "jämähtänyt" pitemmäksi ajaksi mihinkään.
3 - 4 vuotta samassa tehtävässä oli minulle riittävästi.
Ehkä tuosta johtuen oli helppo lopettaa "ajoissa" ( 9-vuotta sitten )tuon tyypin puutteentorjunta ja ryhtyä elämään itselleen!
Eli, suosittelen riittävää itsekkyyttä!
- lopettaisit
Lopeta askarointi ja etsi muuta sisltöä elämääsi!
- 55 vee venla
Aloitukseni oli kyllä ihan tosimielessä tehty.
Kyllä minusta päivätyön tulee olla haastavaa ja siinä tulee olla riittävästi draivia. - vaan tulos
55 vee venla kirjoitti:
Kyllä minusta päivätyön tulee olla haastavaa ja siinä tulee olla riittävästi draivia.Haastavuudesta olen samaa mieltä.
Itselläni on niin köyhä mielikuvitus että 2 - 4 vuotta samassa tehtävässä riitti.
En enää pystynyt luomaan mitään uutta tai esimieheni olivat esteenä.
Siispä vaihdoin työpaikkaa.
Yhdessä olin kyllä 14-vuotta mutta neljässä erilaisessa tehtävässä.
50 totesin kääntävi mielenkiintoni toisaalle ja keskityin vapaa-aikaani.
Suosittelen sinullekin!
Kyllä siellä luovuudelle tilaa on! - kovin rutiininomaista,
55 vee venla kirjoitti:
Kyllä minusta päivätyön tulee olla haastavaa ja siinä tulee olla riittävästi draivia.niin käytä luovuuttasi ja omia inspiraatioitasi hyväksesi.
Tiedän, että kokeilemalla voi työstä tulla kivempaa.
Ja jos keksit jonkun näppärämmän keinon toteuttaa työsi,
kerro siitä pomollesi.
Voit ensin kokeilla ja sitten perustella
pomollesi hyvin. Huomaa, että tutkit ensin
kunnolla, mitä voisit tehdä toisin ja tietysti
se kunnollinen perustelu (voi tulla liksaa lisää).
Taidat jotenkin "kadehtia toisten matkoja", ei
ole sen väärti. Työreissu ei enää tänään ole
yhtäku hyviretki.
Usko vain asiakaspalvelu on niitä paskimpia hommia mitä töissä voi olla.
Saa olla jatkuvasti kaatopaikkana ja kuulla samat asiat esim. puhelimessa
ainaki 200 kertaa per päivä.
Ei ainakaan mun ihanneduunia, siis asiakaspalvelu.. - 55 vee venla
kovin rutiininomaista, kirjoitti:
niin käytä luovuuttasi ja omia inspiraatioitasi hyväksesi.
Tiedän, että kokeilemalla voi työstä tulla kivempaa.
Ja jos keksit jonkun näppärämmän keinon toteuttaa työsi,
kerro siitä pomollesi.
Voit ensin kokeilla ja sitten perustella
pomollesi hyvin. Huomaa, että tutkit ensin
kunnolla, mitä voisit tehdä toisin ja tietysti
se kunnollinen perustelu (voi tulla liksaa lisää).
Taidat jotenkin "kadehtia toisten matkoja", ei
ole sen väärti. Työreissu ei enää tänään ole
yhtäku hyviretki.
Usko vain asiakaspalvelu on niitä paskimpia hommia mitä töissä voi olla.
Saa olla jatkuvasti kaatopaikkana ja kuulla samat asiat esim. puhelimessa
ainaki 200 kertaa per päivä.
Ei ainakaan mun ihanneduunia, siis asiakaspalvelu..Miksi ihmeessä kateus sotkettiin tähänkin keskusteluun?
Olen ollut aiemmin elämässäni matkatöissä ja tykkäsin siitä kovasti! Tiedän sen hyvät ja huonot puolet, joten miksi sitä kadehtisin. Kyllä minulle kelpaisi matkustaminen edelleen, tosin en jaksaisi joka aamu aamukolmelta ruveta lähtemään liikenteeseen.
Ja kyllä energiaa riittää sekä töihin että vapaa-aikaan. Mitä se semmoinen ajattelu on, että tässä iässä muka pitäisi katsella vain vapaa-ajan aktiviteetteja?
- on säpinää
Vaihda työsi ja mene pankkiin kassalle niin rupeaa löytymään säpinää. Saat olla asiakkaiden haukuttavana, milloin olet liian vanha, hidas, lihava, milloin mitäkin. Humalikot kehuvat sinua vallan kauhiasti. Saat kuunnella koko yhteiskuntakirjon vaikeukset, sääliä vanhuksia, lasten hätäiset kasvot, velallisten masennukset, huumeveikot, vammaiset, mielisairaat ym. ym. Saat kuulla joka päivä, että vanhat jo joutaa eläkkeelle, kun on niin paljon nuoria työttömänä.
- pankeissa ole
enää vanhoja, eläkkeelle ne on jo siirretty.
Eläkeikä oli jo kauan sitten 58v. - kauan sitten
pankeissa ole kirjoitti:
enää vanhoja, eläkkeelle ne on jo siirretty.
Eläkeikä oli jo kauan sitten 58v.Niin olikin eläkeikä kauan sitten 58v. Nyt se on 63v.
- pankissa
missä muka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei225822- 601987
- 251419
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2301215- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531087Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️671062Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431046- 511042
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985