moi!
tietääkö kukaan summertime biisin sanoja suomeksi, kuulin vaan kun joku laulo sitä joskus...?
summertime suomeksi
9
7618
Vastaukset
- tuota
Gershwinin veljesten Summertimea eli Kesäyötä (suom.san. Sauvo Puhtila) löydä, niin ainakin Suuri Toivelaulukirja no. 8 pitää se sisällään. Löytynee ainakin kirjastoista. Vieno Kekkonen ja lauluyhtye Jokerit sen ovat muistini mukaan ainakin suomeksi levyttäneet.
- mabba
Kesäyö, tuoksut tuhlaten antaa, ruusun lehteen kastehelmiään luo. Varjo utuinen öisen linnun pois kantaa, jo vaieten tuuli laulun tuo.
On aamuun aikaa, käy tanssi varjojen hiljaa, kunnes heräämään aamu kukkaset saa, on vielä aikaa lammen kuultavaan pintaan yön kesäisen toiveet heijastaa.- sanat on
Saukin tekemät, niin kyllä täytyy jälleen kerran todeta, että Saukki oli yksi niitä Suuria Sanoittajia. Ei mitään tyhjänpäiväistä kolmen fraasin toistoa, vaan sanoituksia joissa on sisältöä ja ajatusta!
- minä baa
Summertime and the livin is easy
Fish are jumpin and the cotton is fine
Oh your daddys rich and your ma is good lookin
So hush little baby, dont you cry
One of these mornings
Youre goin to rise up singing
Then youll spread your wings
And youll take the sky
But till that morning
Theres a nothin can harm you
With daddy and mammy standin by
ett tää suomeks?- mabba
heh, kyl se se sama biisi on. eihän ne juuri koskaan menee samoilla sanoilla:)
- Umpahpah
Laila Kinnusen versio:
https://www.youtube.com/watch?v=D-eGjpSKP5I - hunajaa.korville
Ella Fitzgeraldin ja Louis Armstrongin lyömätön versio kappaleesta "Summertime":
https://www.youtube.com/watch?v=LDF4_qVgbFU
Yllä olevissa englanninkielisissä sanoissa on muutama virhe puuttuvien heittomerkkien lisäksi:
there's nothing can harm you
you'll take to the sky - Anonyymi
Kesäyö, sanat saukki, laulaa ainakin Laila Kinnunen
"Kesäyö, tuoksut tuhlaten antaa... - Anonyymi
Joskus 80-90 -luvulla kuulin ja jopa nauhoitin version, jonka muistelin olleen 22-pistepirkon esittämä. Saattoi olla live-versio, upea paneutuva tulkinta. Eipä löydy, vaikka miten kaivelisin, kuka tai mikä mahtoi esittäjä olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078953
- 936810
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656580Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345511Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665093- 553551
- 503385
- 513152
- 562942
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512926