Käyn ahon

1943

laitaa minä ilman paitaa. Tunnelma on tänään kuin muinoin lapsena, jolloin kesät olivat kuumia ja oli ahomansikoita. Muistaako kukaan, kun tämä kappale arvosteltiin huonoksi Levyraadissa? itse olen aina pitänyt siitä ja sehän on muutenkin melko suosittu. Kesätunnelma välittyy

9

494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nämä hetket taivaissa leijaillaan, kauas häviää kaikki muu, kun kaksi kiertolaista rakastuu.. by Anna Erksson. Naiivi, mutta niiin ihana kesälaulu.
      pidän myös Sommaren är kort.. oliko Tomas Ledin?

Nyt on oikein lempeän hellivä elokuun lämpö, viinimarjatkin tuntuivat suussani kuumilta äsken kun napsin nitä jälkiruuaksi puskista. Valmistin muuten lounaaksi trendikkään kylmän kurkkukeiton, josta kyllä siippani sanoi jääneensä nälkäiseksi.

Muuten sinilevä on vallannut etelärannikon, en uskaltanut aamu-uinnille. Kunnon tuuli sen kyllä taas hajottaa.

• 1943

pikkuisissa metsäjärvissä tai lammissa sisämaassa. Koskaan ei vielä ole ollut levää. Viimeiset viinimarjat pitää vielä poimia. Metsävatut alkavat jo olla ylikypsiä. Nauttikaamme kesästä.

• lomailija

pidän kovasti tuosta laulusta, siinä on hyvä kesän tunnelma. Rakastan pyöräilemistä ja puutarhassa tonkimista. Helteestä en pidä, mutta varjossa on leppeää. Tänään olen ollut helteestä huolimatta erittäin energisellä tuulella ja tulosta on syntynyt, nimittäin kotona siivouksessa ja puutarhassa rikkaruohoamisessa
      sekä pensasaidan leikkaamisessa. Uimassa en ole käynyt tänä kesänä lainkaan, mutta uiminen ei ole minun juttuni.

• Oletpa sinä ollut tosiaan energinen.
        Minäkään en pidä helteestä, enkä ole tehnyt tänään yhtään mitään, pakollisia huushollitöitä lukuun ottamatta.
        Kai sitä tähän ikään ehtineenä voi joskus vain olla, onhan sitä jo työtäkin tullut tehtyä.

Ulkona tykkään olla ja tonkia puutarhassa, mutta tällä säällä, kiitos ei. Pienen aikaa kun on pää alspäin ja siitä nousee seisomaan lyö maailman mustaksi.

Paras olla visusti päivän "kalposessa"!

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

Oletpa sinä ollut tosiaan energinen.
        Minäkään en pidä helteestä, enkä ole tehnyt tänään yhtään mitään, pakollisia huushollitöitä lukuun ottamatta.
        Kai sitä tähän ikään ehtineenä voi joskus vain olla, onhan sitä jo työtäkin tullut tehtyä.

Ulkona tykkään olla ja tonkia puutarhassa, mutta tällä säällä, kiitos ei. Pienen aikaa kun on pää alspäin ja siitä nousee seisomaan lyö maailman mustaksi.

Paras olla visusti päivän "kalposessa"!

tällä säällä jaksa hillua. Eilen hulautin viimeisen mehupullon avonaisena keittiön matolle. Jo kerran pestyt matot piti pestä. Uimassa kävin ja saunomassa naapurikunnan uimarannalla. Ja neljä tyynyä pesin, kun on toiveita kuivumisesta. Muuten olen vaan ihan hyvällä omatunnolla.

• 1943 kirjoitti:

tällä säällä jaksa hillua. Eilen hulautin viimeisen mehupullon avonaisena keittiön matolle. Jo kerran pestyt matot piti pestä. Uimassa kävin ja saunomassa naapurikunnan uimarannalla. Ja neljä tyynyä pesin, kun on toiveita kuivumisesta. Muuten olen vaan ihan hyvällä omatunnolla.

Olin töissä iltavuorossa ja huomenna kova aamu, kun moni meistä lomalla ja jotkut sairaana. Pelkään taas etukäteen miten jaksan ja selviän. Se siitä lempeästä työelämästä vanhemmalla iällä!!
        Kateeksi käy teitä. Kun olis tuolla ukolla töitä, sanoisin piut paut tälle oravanpyörälle.

• 1943
        annakatri kirjoitti:

Olin töissä iltavuorossa ja huomenna kova aamu, kun moni meistä lomalla ja jotkut sairaana. Pelkään taas etukäteen miten jaksan ja selviän. Se siitä lempeästä työelämästä vanhemmalla iällä!!
        Kateeksi käy teitä. Kun olis tuolla ukolla töitä, sanoisin piut paut tälle oravanpyörälle.

vuoden olen ollut eläkkeellä ja nautin- vaikka yksin jäinkin eläkeiän kynnyksellä.

• Atolfia

hoitoon puoleksi päivää. Olimme asukaspuistossa pari tuntia ja kyllä oli kuuma auringossa. Onneksi löytyi varjopaikkojakin, joissa välillä vilvoittelimme.

Kyllä voikin 2 vuotias olla energinen. Juosta sai koko kaksi tuntia niska limassa. Hetken paikoillaan ja sitten taas mentiin.

Hauskaahan se oli, mutta tällaiselle ikäihmiselle juoksu helteessä on melkoinen voimain koettelus.

Iltapäivä menikin lekotellessa keinussa. Laitoin lakanan keinun eteen roikkumaan ja keinuttelin sen takana varjossa lueskellen.

Huomenna on yhtä lämmin päivä, mutta tiettävästi ei lapsenlapsia ole tulossa.

• 1943

lapsenlapsia ole, koska olin jo nelikymppinen kuopuksen saadessani. Esikoinen oli oikea rasavilli. Työtoverit pitivät minua huonona äitinä, kun sanoin, etten hänen kanssaan uimarannalle mene. Olisi ollut vauva ja tämä vahdittavana, koska minulla ei ollut apuvoimia. Samoin kehuivat, että omat lapsensa olivat kesäisin ruskeita kuin pavut. Niin kelpo äitejä oltiin minuun verrattuna. Vaan onpahan ihan edustavat nuoret neidot kasvaneet minun hoivissani. Lasten kanssa ollessa on usein niin, ettei itse voi päättää, milloin ottaa päivätorkut. Se ottaa voimille. Mieheni oli usein aivan poikki, kun tulin työmatkalta ja hän oli vastuussa lapsista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe