käy ties minkä edellä, mutta olen kuitenkin ylpeä. Ensimmäisen kerran olen saanut jouluvalmistelut siihen malliin, että vain loppusilaus enää puuttuu. Hyvä minä!
Nyt tietysti iskee pelko, että jotain todella tähdellistä puuttuu, mutta ainakin hetken saan nauttia. Vielä kerran: Hyvä minä!
Ylpeys
8
484
Vastaukset
- ylen tyhmä
Niin olen minäkin saavutuksistani, joulu ei poikkea muista päivistä. Siihen ei ole uskonnollista syytä kumpaankaan suuntaan.
Miksi mässätä jouluna? Miksi kaikenlainen hässäkkä? Miksi hermoilla lahjojen ja ruokien kanssa?
Siitä olen ylpeä, että nämä asiat eivät kosketa minua. Lahjoja voi jakaa minä vuodenpäivänä tahansa, jos on aihetta. Samoin voi järjestää juhlatkin. Se koko "jouluhysteriasta."- samaan
Mutta aina viime hetkellä on iskenyt paniikki.
Vaikka en siivoa enkä tee ruokaa tavallista enempää niin kummilapset, lapsenlapset, sukulaiset....
Kaikkia pitäisi muistaa, kun eivät usko etten halua mitään lahjoja.
En ole pitänyt koskaan joulusta, työelämässä ollessani oli aina erittäin sressaavaa aikaa.
Siitä jäi vastenmielisyys joka ei koskaan elämäni aikana lopu. - KristaTee
Jotenkin osasin odottaa tuollaista kommenttia. Mutta ei se minua maan pinnalle pudota. Onhan jokaisella oikeus viettää joulunsa niinkuin itse parhaaksi katsoo. Enkä minä höösää. Joulu nyt vain sattuu olemaan (ainakin minulle) tärkeä juttu.
Joulu on rauhaa, kynttilöiden loistetta, hyvää ruokaa ja ennen kaikkea lasten/lastenlasten riemua. - ibiza*
KristaTee kirjoitti:
Jotenkin osasin odottaa tuollaista kommenttia. Mutta ei se minua maan pinnalle pudota. Onhan jokaisella oikeus viettää joulunsa niinkuin itse parhaaksi katsoo. Enkä minä höösää. Joulu nyt vain sattuu olemaan (ainakin minulle) tärkeä juttu.
Joulu on rauhaa, kynttilöiden loistetta, hyvää ruokaa ja ennen kaikkea lasten/lastenlasten riemua.rauhallisuuden ja talven taittumisen sekä päivän pitenemisen juhla...
Minulle tärkeintä siinä on kuitenkin se että "harmooniset" perheineen saapuvat aattona ja voimme viettää yhteisiä hetkiä parina päivänä heidän kanssaan... Tottakai pistän parastani tämän "laatuajan" onnistumiseksi... - minäkin nykyisin
Täytyy kunnioittaa, kun olet päässyt jo siihen, mihin itse pyrin.
Itse olen päässyt jo korttien kirjoittamisesta, lahjojen ostamisesta ja joulukoristeiden ripustelusta. Ruoka on se, jota tulee hankittua ehkä liikaa, mutta ei liiallisuuksia.
Jouluna kun saa syödä yölläkin ja minä toteutan sitä ympärivuoden, mutta Jouluna on valikoima suurempi.
Nyt vain on kiireitä selvitellä loppuvuoden paperit oikeaan mappiin, että voi Uuden Vuoden aloittaa taas "puhtaalta pöydältä". Olen nimittäin heitellyt 2 kk niitä ympäri lattiaa, yksin kun asun. Oli niin kiva löytää kaikki helposti, mutta nyt ei ole todellakaan kivaa.
Kyllä minä muistan ne vuodet hyvin, kun Joulua laitettiin. Aina sen joku miesporukka osasi tumperoida juopottelullaan ja sanomalla sitä turhaksi hössötykseksi.
Nyt, kun se "hössötys" on loppu, niin ihmeellisiä tarinoita kuulee näiltä samaisilta, elossa olevilta, niistä IHANISTA JOULUISTA, joita kerran vietettiin.
On hienoa kokea itsensä tarpeelliseksi ja jopa onnistua pyrkimyksissään!
Onnitteluni!
Epäitsekkyydessäni olen suonut tämän mahdollisuuden aina vaimolleni.
Aikanaan hän teki riivatun paljon ylimääräistä työtä joulun edellä.
Koko hiivatin suku koolla mässäämässä.
Viimeiset vuosikymmenet hänkin on ottanut rennommin.
Vaatimattomat valmistelut. Joitain somisteita hän levittelee.
Hoitaa kaikki (vähäiset) joululahjahankinnat.
Itse en ole koskaan ostanut joululahjoja.
Tarpeen ja hetken mielenjohteen mukaan kylläkin.
Teille vaimoni säälittelijöille. Hänellä on täydellinen vapaus ja mahdollisuus toteuttaa tässäkin asiassa mielitekojaan ja oikeasti tuntea itsensä tarpeelliseksi, perustellusti!On hienoa, että joku saa ajoissa joulun valmiiksi.
Minulla kun on kaikki alkutekijöissään, mutta eiköhän tästä jouluksi saada huusholli ainakin päällisin puolin siivottua.
Komerossa en aio asua, eikä niihin vieraatkaan kurki, joten ne voi siivota sitten kun inspiraatio yllättää.
Silloin kun vielä kävin navetalla, niin päätin, että sitten joskus minullakin on joulu ajoissa, ettei aattona enää tarvitse muuta kuin ruoat laittaa pöytään.
Ja siihen olen päässytkin ilman stressejä.
Joten eiköhän se joulu siitä tule, parin viikon päästä ollaan paremmalla puolella.- oli.
meillä oli joulu valmis lähes viikkoa ennen kuin pitäisi, silloin kun lapset olivat kotona ja pieniä.
kuusikin tuotiin 1-2 päivää ennen ja lähes joka kerta se alkoi kasvamaan,
oli sitten mistä vaan ostettu.
Silloin ei todella olut mitään töitä aattona.
Nyt ei ole vielä tehty mitään joulua, kyllä vähän harmittaa, niin harmittaa oikeasti,
vanhuus ei tule yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3511337- 711320
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3001042Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀451018Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30849Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆227848Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40815vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli137796Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20787Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42784