Mitä Keskustelua?

Koulut-taja

Täällä käydään? Vapaa keskustelu? Voiko täällä todella vapaasti keskustella??

17

612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi!

ja se siitä!

• ja hyvien tapojen

mukaisesti saanee.
      Kyllä meidänkin vieraat meillä käydessään noudattavat meidän kotimme sääntöjä.

• sinä vieraillesi

sääntökirjan käteen ja sanot, että näiden mukaan mennään. Eipä teillä taida samoja vieraita kovin usein käydä...

• keskustelua aiheesta

muistatko monrepon, vaikka kaikki eivät tasan muista, kun eivät olleet edes syntyneet.

• Juniperus

Jopa tuolla 50 -palstalla asti. En ole vielä törmännyt rajoituksiin parin kuukauden kokemuksella.

• olen ja vain

muutaman viikon kokemuksella. pari kertaa olen yrittänyt lähettä aivan tavallista kommenttia johonkin , niin kuin nyt tätäkin ja olen saanut VAROITUKSEN "olet jo lähettänyt samanlaisen viestin...mitä sanotaan massapostituksesta"! En edes osaa lähettää mitään massapostituksia. Enkä tosiaankaan ollut lähettänyt vielä yhtään viestiä, ennen tuota uhkausta. Niin että mitähän ne tarkoittavat, ono kellän kokemusta moisesta ja vielä tällä palstalla??

• olen ja vain kirjoitti:

muutaman viikon kokemuksella. pari kertaa olen yrittänyt lähettä aivan tavallista kommenttia johonkin , niin kuin nyt tätäkin ja olen saanut VAROITUKSEN "olet jo lähettänyt samanlaisen viestin...mitä sanotaan massapostituksesta"! En edes osaa lähettää mitään massapostituksia. Enkä tosiaankaan ollut lähettänyt vielä yhtään viestiä, ennen tuota uhkausta. Niin että mitähän ne tarkoittavat, ono kellän kokemusta moisesta ja vielä tällä palstalla??

Se teksti tulee ilman muuta, jos painat kaksi kertaa "lähetä viesti", siihen ei ole mitään muita selityksiä.

Niitä rajoituksia tekee sheriffi, joka valitettavasti poistelee asiallisiakin viestejä.
        Ja siksipä täältä kirjoittavat häipyvät.

• sitten muuta
        Tellastiina kirjoitti:

Se teksti tulee ilman muuta, jos painat kaksi kertaa "lähetä viesti", siihen ei ole mitään muita selityksiä.

Niitä rajoituksia tekee sheriffi, joka valitettavasti poistelee asiallisiakin viestejä.

kuin sheriffi vaihtoon...

• sanottu
        sitten muuta kirjoitti:

kuin sheriffi vaihtoon...

kuin tehty...

• Wanha Rouva
        Tellastiina kirjoitti:

Olen kirjoitellut täällä pari vuotta. Yhtään ainoaa aloitustani ja/tai kirjoitustani ei ole poistettu (olen käyttänyt myös muuta nikkiä). Sen sijaan minut on erinäisten palstakirjoittajien toimesta tuomittu moneen kertaan. Palstanpitäjä eli sääntöjen katsoja ei ole reagoinut,sen sijaan monet kirjoittajt suvaitsevat vain ja ainoastaan tietyntyyppisiä mielipiteitä. Keskustelu on vaikeaa, koska keskustelu saa olla vain positiivista, ja positiivisuuden määrittelee muutama oman päänsä mukaan. Niistä määreistä on usein positiivisuus hyvin kaukana.

Eräs syy, miksi uudet kirjoittajat häipyvät, lienee se, että asiallisiin keskustelunavauksiin - jos ne koskettavat yhteiskuntaa, filosofiaa tai todellakin täysin myönteisiä ajatuksia ja toimia - reagoi vain muutama eikä keskustelua synny. Kun sen sijaan haukutaan ja kaivellaan esiin vaikkapa palstanpitäjän tai jonkun muun vikoja, nehän ovatkin huippusuosittuja aiheita. Peili ei ole kovin usein käytössä, vaikka keskustelu olisi siihen oiva väline konkreettisen peilin lisäksi.

Kaikkein härskein haukkuminen on sentään saatu kuriin ja siitä olen iloinen. Aikaisempaan vuoteen verattuna nimittely on loppunut lähes kokonaan. Kiitos Susan Kuronen! Sen sijaan toivoisin,että kävijät ymmärtäisivät, että kovin herkkänahkainen ei julkisilla areenoilla sovi olla, eikä käsittää kaikkea sanottua loukkaukseksi. Niin on myös oikeassa elämässä, muuten siitä tulee kestämätöntä.

Oi, voi, kunhan suuret ikäluokat oikeasti jäävät eläkkeelle ja astuvat mm. tälle palstalle, takaan että meno muuttuu. Tässäkin palstassa on tietynlaista sukupolvien kähinää. Ja luultavasti palstalla käy "keskustelemassa" paljon vanhempaa väkeä kuin 60 ,koska monet aloitukset ovat selkeästi hieman tästä ajasta irrallaan. Ei siinä silti mitään pahaa ole. Kaikkea aikansa.

• "selkeästi hieman"
        Wanha Rouva kirjoitti:

Olen kirjoitellut täällä pari vuotta. Yhtään ainoaa aloitustani ja/tai kirjoitustani ei ole poistettu (olen käyttänyt myös muuta nikkiä). Sen sijaan minut on erinäisten palstakirjoittajien toimesta tuomittu moneen kertaan. Palstanpitäjä eli sääntöjen katsoja ei ole reagoinut,sen sijaan monet kirjoittajt suvaitsevat vain ja ainoastaan tietyntyyppisiä mielipiteitä. Keskustelu on vaikeaa, koska keskustelu saa olla vain positiivista, ja positiivisuuden määrittelee muutama oman päänsä mukaan. Niistä määreistä on usein positiivisuus hyvin kaukana.

Eräs syy, miksi uudet kirjoittajat häipyvät, lienee se, että asiallisiin keskustelunavauksiin - jos ne koskettavat yhteiskuntaa, filosofiaa tai todellakin täysin myönteisiä ajatuksia ja toimia - reagoi vain muutama eikä keskustelua synny. Kun sen sijaan haukutaan ja kaivellaan esiin vaikkapa palstanpitäjän tai jonkun muun vikoja, nehän ovatkin huippusuosittuja aiheita. Peili ei ole kovin usein käytössä, vaikka keskustelu olisi siihen oiva väline konkreettisen peilin lisäksi.

Kaikkein härskein haukkuminen on sentään saatu kuriin ja siitä olen iloinen. Aikaisempaan vuoteen verattuna nimittely on loppunut lähes kokonaan. Kiitos Susan Kuronen! Sen sijaan toivoisin,että kävijät ymmärtäisivät, että kovin herkkänahkainen ei julkisilla areenoilla sovi olla, eikä käsittää kaikkea sanottua loukkaukseksi. Niin on myös oikeassa elämässä, muuten siitä tulee kestämätöntä.

Oi, voi, kunhan suuret ikäluokat oikeasti jäävät eläkkeelle ja astuvat mm. tälle palstalle, takaan että meno muuttuu. Tässäkin palstassa on tietynlaista sukupolvien kähinää. Ja luultavasti palstalla käy "keskustelemassa" paljon vanhempaa väkeä kuin 60 ,koska monet aloitukset ovat selkeästi hieman tästä ajasta irrallaan. Ei siinä silti mitään pahaa ole. Kaikkea aikansa.

tästä ajasta irrallaan. Mitä mahtaa tarkoittaa?? Selkeästi, mutta kuitenkin vain hieman. Ja toisaalta, tästä ajasta on syytäkin olla irrallaan ja vieläpä monesta syystä! Vaikka "parvessa on helppo lentää", tämä aika on monin tavoin suorastaan "hourupäistä"!

• Wanha Rouva
        "selkeästi hieman" kirjoitti:

tästä ajasta irrallaan. Mitä mahtaa tarkoittaa?? Selkeästi, mutta kuitenkin vain hieman. Ja toisaalta, tästä ajasta on syytäkin olla irrallaan ja vieläpä monesta syystä! Vaikka "parvessa on helppo lentää", tämä aika on monin tavoin suorastaan "hourupäistä"!

Sanotaan nyt vaikka niin, että annan joululahjan, kun en täsmennä, mitä mainitsemani "hieman erillään ajasta" oikeasti tarkoittaa. Uskon, että näin on parasta kaikkien kannalta.

• mielipideXY
        Wanha Rouva kirjoitti:

Sanotaan nyt vaikka niin, että annan joululahjan, kun en täsmennä, mitä mainitsemani "hieman erillään ajasta" oikeasti tarkoittaa. Uskon, että näin on parasta kaikkien kannalta.

Se mikä on tästä ajasta irrallaan lienee sinun mielipiteesi. Joku toinen voi nähdä asiat toisin.
        Minua taas välillä hämmästyttää, nämä kuusikymppiset ikiteinit joilla maailma pyörii rataa, miehet, vaatteet ja huvit. Minusta ne eivät enää ole tässä iässä niitä päällimmäisiä arvoja. Epäilen ovatko he todella 60 . Ihminen kypsyy ja kehittyy, toivon mukaan. Tämä on taas minun mielipide.

• Juniperus
        mielipideXY kirjoitti:

Se mikä on tästä ajasta irrallaan lienee sinun mielipiteesi. Joku toinen voi nähdä asiat toisin.
        Minua taas välillä hämmästyttää, nämä kuusikymppiset ikiteinit joilla maailma pyörii rataa, miehet, vaatteet ja huvit. Minusta ne eivät enää ole tässä iässä niitä päällimmäisiä arvoja. Epäilen ovatko he todella 60 . Ihminen kypsyy ja kehittyy, toivon mukaan. Tämä on taas minun mielipide.

En usko, että sellaista aikaa ihmisen elämässä tulisikaan, ettei miehen ja naisen suhde olisi tärkeä niille, joilla suhde on tai jotka suhdetta kaipaisivat. (Tiedän jopa yli 80-vuotiaan parin, joka on edelleenkin sairaalloisen mustasukkainen, ja omistamisenhalu kertoo suhteen tärkeydestä.)

Itsestäänselvää ei ole sekään, onko välinpitämättömyys parisuhteesta kypsymistä ja kehittymistä vaiko taantumista.

• Wanha Rouva
        mielipideXY kirjoitti:

mielipidepalsta, jolloin mielipide kai on yhden ihmisen mielipide vai luetko kommentit siten,että ne on annettu ohjeeksi muille kuinka oikein on? Minusta on herttaisen samantekevää, onko joku samaa tai eri mieltä, kunhan itse tiedän mitä mieltä olen tai en ole. Eikä siinä tarvitse käyttää ehtomuotoa lienee vaan on. Että eipä yritetä kävellä toisen mielipiteen yli ts. mitätöidä, olitpa itse mitä mieltä tahansa.

Ihmiset ovat erilaisia, sille ei mahda mitään, vaikka joku miellään panisi kaikki yhteen nippuun ja toteaisi, että tämä on meidän yhteinen mielipide. Sitä se ei ole koskaan.

Ei kai seksuaalisuus ole ikiteiniyttä? Tässä menee puurot ja vellit sekaisin eli seksuaalisuus ja toisalta henkilön arvot = arvomaailma, eivät ne ihan sama asia sentään ole. Kai ne arvot se isompi juttu on.

Jos jonkun kuuskybäsen vaatteet ja tantsut on edelleen aatteet, minkäpä mahtaa, onnea vaan, jos niine hyvineen pärjäilee. Seksuaalisuus taas ei välttämättä edellytä, että on myös vaatteista ylenpalttisen kiinnostunut ja/tai elämän huvipuolestakaan. Me olemme seksuaalisia olentoja syntymästämme saakka, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Joillakin tämä puoli on voimakkaammin kehittynyt, toisilla joku muu. En paheksu, enkä moralisoi, tulkoon jokainen uskollaan autuaaksi.

Kypsyminen ja kehittyminen eivät ole välttämättä kytköksissä ikään. Voi olla, että ei kypsy eikä kehity. Niitäkin on nähty. Vaan tulevatko he paheksumisesta sen kypsemmiksi?

• oletko vähän

sekaisin?

Alamaailma ilmaisee itseään?

• onnon

Kaikki tekstit eivät ole ihan rationaalisia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1337
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      71
      1320
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      300
      1042
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      45
      1018
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      849
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      227
      848
    7. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      815
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      137
      796
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      787
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      784
    Aihe