Itse tässä taannoin huomasin,että kodistamme tuo puuttuu, samoin ei yhtään virsikirjaa.
Raamatun sain silloin joskus vihki tilaisuudessa 38v, sitten mutta se lienee heitetty muiden vanhojen kirjojen kanssa roskiin.
Ei sillä,että sitä kaipaisinkaan mutta tuli vain kerran mieleen kun muistin,että vihki tilaisuudessa sellaisen valkoisen sain.
Löytyykö kotoanne
25
961
Vastaukset
- sitte toi
virskirja löytyypi, mutta minä virretä viis veisaan. Testamentit oon joutunu uusimaan niinku toi Jahveki. Op
- susa51
Meillä on lapsuuden kodista raamattu. Sitten löytyy vihkiraamattu, taskukokoinen raamattu on hyllyssä, pojan rippikouluajoilta.
Muistaakseni löytyy vielä lasten kuvaraamattu jostain, ehkä varastoon vietynä. - yhtäkkiä
susa51 kirjoitti:
Meillä on lapsuuden kodista raamattu. Sitten löytyy vihkiraamattu, taskukokoinen raamattu on hyllyssä, pojan rippikouluajoilta.
Muistaakseni löytyy vielä lasten kuvaraamattu jostain, ehkä varastoon vietynä.tuntuis, et on helppo rukoilla. Ei tartte jumalaa kaukaa hakea, miten on noitten värssyjen laita? Op
- tallessa on
Kyllä myös erillinen Uusitestamentti,virsikirja, ja muita hengellisiä veisuukirjoja.
iso vanha kuvitettu perintöraamattu, jonka etusivuilla on käsinkirjoitettuja merkintöjä lähisuvun vaiheista. Lisäksi muutamia eri-ikäisiä virsikirjoja suomeksi ja ruotsiksi.
Vanhojen kirjojen heittäminen roskikseen, on minulle täysin ylivoimainen tehtävä. Lahjoitan niitä mieluummin jonnekin kierrätettäväksi. Asuntoyhtiömme perustettu kirjasto on nykyään helpoin paikka kirjojen kunnialliseksi "hävittämiseksi". Sieltä tosin yrittää melkein aina joku kirja lähteä mukaani ja päästä omaan ennestään ylikuormitettuun hyllyyni.;))- Pirre*
on, ja virsikirjojakin löytyy.
- raamatuilla ja virsikirjoilla
tekeekään, turhia tilaa vieviä ovat kirjahyllyssä.
- tyhmän kirjahyllyssä on tilaa
pitääkö kirjahyllyssä olla tilaa??minulle täysin vieras käsite ollut siitä asti kun kirjahyllyn olen itselleni saanut. täynnä liian täynnä on aina ja lisää hamuan kirjoja. voisin mennä kirjan kanssa vihille jos se kävisi päinsä niin pajon raj´kastan kirjoja.
- mutta kun ei ole aikaa
tyhmän kirjahyllyssä on tilaa kirjoitti:
pitääkö kirjahyllyssä olla tilaa??minulle täysin vieras käsite ollut siitä asti kun kirjahyllyn olen itselleni saanut. täynnä liian täynnä on aina ja lisää hamuan kirjoja. voisin mennä kirjan kanssa vihille jos se kävisi päinsä niin pajon raj´kastan kirjoja.
lukea kirjoja, on kato muuta tekemistä ja monenlaiset harrastukset,että ei jouda kirjoja lukemaan.
- Kähmis
Neliosainen suuri väriraamattu. (perintökalu)
Biblia vuodelta 1908, UT englanniksi ja kolme edellistä käännöstä "normaali"raamattuja.
Kuten joku tossa ylempänä itsestään kirjoitti, minullekin on kirjojen poistaminen lähes ylivoimainen tehtävä. Pakkaa koko ajan kasaantumaan lisää. Kohta pitää taas kai hyllyä laajentaa. vihkiraamattumme vuodelta 2000 on kauniisti esillä hyllykössämme.
Aiemmin ei (omasta) kodistani Raamattua löytynyt...- se on
Suosikkini on opiskeluaikojen laulumoniste ja siinä "stalinin valtakunta".
E-liikeiden ja työväenyhdistysten ravintoloissa se laulettiin usein lähempänä puolta yötä.
Sitten poistuimme. - käyttelin
Raamattu on tönkkömuikkujen pistämätön paino.
Kiitän: vahvoja kansia, riittävää painoa. - Puidenhalaaja
Vaikka en kuulu kirkkoon, olen lukenut aika paljon raamattua. Sehän kuuluu maailmankirjallisuuden klassikoihin ja sieltä löytyvät mm. kauneimmat rakkausrunot kautta aikojen eli Korkea Veisu. Vaikkapa näin: "Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on minun rakkaani nuorukaisten keskellä; minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on minun suussani makea"
- Anskuliini
on palanut tulipalossa, mutta sain ex-ältä raamatun kun hänellä oli useampi.
Virsikirjaa en ole vielä ostanut, saisin äidin virsikirjan jos vain pyytäisin isältä.
Kirkollisissa tilaisuuksissa on aina virsikirjoja talon puolesta. - täti puskasta
vihkiraamattu, jossa kahden lapsemme kastepäivät merkitty.
Raamattu on mustakantinen, koska halusimme vanhantestamentin.
Virsikirjatkin löytyy. - namisuku
...Äitini ja Isäni VihkiRaamattu ja Omat 3 VihkiRaamattua:)(
Vanhempieni Raamattu ja Uusimman Liittoni Raamattu ovat Käytössä=) - VeliEetu
Iso Biblia nahkakansilla painettu sortavalan kirjapainossa 1923 löytyy. Isoisän peruja joka oli viimesen päälle uskovainen ihminen. Teksti on vanhaa suomea ja aika vaikealukuinen, mutta historiallista arvoa sillä on jo edesmenneiden ihmisten lyijykynä merkintöineen ja kirjoituksineen.
- Otto-Vaan
Muistin mailla olevan kaksi raamattua,vuosilukuja en
muista.Teksti on sitä koukero vanhaa.Sana sanalta
saa arvailla mitä siinä lukee.Koko taitaa muistin
mukaan olla n.50x25 cm.Toinen saattapi olla 1800
luvulta on sellanen muisti kaiku olemassa.
Korttipakka löytyy!
Kirkon jäseniä olimme ja olemme edelleen, mutta tuomarille valat vannottiin.- sitroen.
Biblia löytyy minultakin kuin VeliEetulta. Äidin isän peruja.
Toinen on Kuopiossa 1903 painettu "Biblia, Koko Pyhä Raamattu". Lienee anoppivainaan isän peruja.
Johanneksen Ilmestyskirjasta löytyy asiaa pian tulevasta mikrosirusta, jota ilman kukaan ei voi ostaa eikä myydä mitään. Kannattaa seurata ja verrata tapahtumia kirjan ennustuksiin!
- Otto-Vaan
Jossakin se on, kaapin kätköissä.Kuin myös virsikirjakin,
mie olen vähän huono veisaamaan.Paremminkin
kallistun kuuntelun puolelle.
Joskus ihan yllätän itseni ja meen kuuntelemaan
kun kanttori pistää uruilla parastaan.
Tykkään urku musiikista, mutta noi uudet virret on
....vähä hanurista.:)
Parempia oli minusta vanhat virret, noin kuuntelijan kannalta. - roskiin?
Raamattuja löytyy useampikin kotoa, mutta tunnustan hyvin vähän niitä lukeneeni.
Sen verran kuitenkin on kunnioitusta Raamattua kohtaan, että ei tulisi mieleenkään heittää niitä roskiin.
Enkä ymmärrä, että yleensä joku voi niin tehdä. - meiltä, onko
se jostain syystä pakko olla?
Ei oo virsikirjaa, ei katekismusta, enkä tarvi.
Joka veisaa niin veisaa ulukomuististansa.- TaikaröNsy
Virret on muutettu,lisätty,ei niitä millään kaikkia sanoja voi muistaa ulkoa ;)vaikka kuinka olis veisannut.
Raamattu on, vanhin perintönä 1800 luvun puolelta,
vihkiraamattu,oma raamattu,engalanninkielinen raamattu,muutamia uusia testamentteja,virsikirjoja,Siionin virretkin pariin kertaan.
Miksikö?
Olen saanut niitä,perintönä ja työn puolesta,olen ostanut vanhoja myös kirpputoreilta ja antikasta.
Jopa lukenutkin,mutta leuhkimaan ei pääse lukemisen paljouden pyhyydellä.
Upeaa runoutta esim."Laulujen laulu" ja viisautta "Salomon sananlaskut".Nekin uudelleen käännettyinä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235853- 601997
- 271449
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2351238- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531097Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️681084- 511052
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431046Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995