Kaikki ohi

parissa kuukaudessa

Johan on ollut meillä vauhti. Miehellä iski kriisi, en osannut auttaa, en kyennyt tavoittamaan henkisesti, en aina fyysisestikään. Eropäätös parin ison riidan jälkeen alle kuukaudessa, viikossa siitä hän asui muualla. Sitten hän kävi usein, ei halunnut päättää mitään, lapset luuli, että muuttaa takaisin.
No, muutti viikonlopuksi ja lähti. Viikon päästä ilmoitti, että ero on lopullinen. Kaksi viikkoa siitä, että on löytänyt uuden. Ositussopimus tehty, asiat sovittu, lopullisen eron voimme hakea parin viikon päästä.

Hengästyttää, ahdistaa, tulee valtava määrä muutoksia, enemmän kuin sielu sietää ja sydän kestää.
Lapset eivät vielä oikein ymmärrä, en taida itsekään. Pakko oli hankkiutua terapiaan, ettei mene ihan rikki. On kuitenkin arki pyöritettävänä ja työssä käytävä. Ja ettei pura kaikkea surun katkeruutta sen lähteneen niskaan, sillä on ne lapset välissä.

Miten tästä selvitään? Miksi minä yritän lukea rivienvälistä, että ehkäpä hän vielä välittää, vaikka hyvin tiedän, että tämä on nyt niin loppu kuin ikinä mikään voi olla. Kaikki vaan tapahtui niin nopeasti, että tottumus varmaan tilanteeseen tulee paljon jäljessä.

Miten te muut? Tiedän, että monelle on käynyt samoin! Kauanko kestää nousta jaloilleen, lakata heräämästä omaan itkuunsa?

5

1470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilaa uudelle

Vanhan loppuminen tekee tilaa uudelle ja uuden
      alkamiselle, siinä jos missä uteliaisuus herää.
      Tulevaisuudella on jotain meitävarten , joten
      ei pidä kieriskellä itsesäälissä pilaamassa
      OMAA elämäänsä!!!!!!!!!

• siitä jo 9 kk

Hei!
      Kyllä samankokeneita on. Jos yhtään lohduttaa, niin minulla kaikki kävi vielä nopeammin. 30 vuotta yhdessä ja yhtenä päivänä kumppani vain
      ilmoitti, että on löytänyt uuden ja haluaa olla
      sen kanssa. Pari viikkoa aivan sumua sekä äidillä
      että lapsilla (14 ja 17), eikä mitään ennakkovaroitusta, ei signaalin signaalia.
      Lasten takia pidin kotona 4 viikkoa, sitten sanoin että voi mennä.Mutta se ei toki tehnyt itse asiaa sen helpommaksi. Itku tuli kuukausia
      milloin missäkin. Kun vielä satun olemaan tällainen katoava luonnonvara eli kotiäiti, on huoli tulevaisuudesta kova. Miten tämänikäinen
      työllistyy, miten jaksan, miten lapset jaksavat.
      Kun yhtäaikaa yrittää selvitä erosta, löytää työtä ja saada asumisasiat kuntoon, tukea lapsia...ja unohtaa, on aika kovilla.
      Mutta nyt alkaa kyllä jo vähän helpottamaan!
      Uskon että pari vuotta kun on mennyt niin aika
      paljon on jäänyt taakse ja katse on jo tulevaisuudessa.

• silema

Yritä käsitellä asiat sinulle sopivimmalla tavalla ystävät , ammattiauttajan,,,,,,Itse kirjoitin kaiken tuskan ulos. Myös ihanien ystävieni tuki auttoi todella paljon. Asiat kyllä selviävät, kun teet töitä niiden eteen. Se kannattaa. Tulevaisuuudessa on varmasti sinullekin jotakin mukavaa varattuna. Valmistaudu ottamaan vastaan.
      Voimia sinulle ja hyvää kevättä ja muista elää elämääsi.

• Itku

Kuulostaa tutulta. Mieheni haki eroa viikon päästä kotoa lähdettyään ja tietysti vielä yksin, sain tiedon vasta kun posti toi kirjeen käräjäoikeudesta.
      Samantien muutti uuden naisensa luo (jota muka ei ollut vielä kotoamuuttopäivänä) ja nyt jo ennenkuin eromme on lopullinen hankitaan jo yhteistä asuntoa. Vielä vuosi sitten en voinut kuvitella meille käyvän koskaan näin, onhan takana jo lähes 30 vuotta yhteistä taivalta iloineen ja suruineen. Mutta miestä vie nuorempi nainen. Ei siinä vanha rouva mahda mitään. Millään ei ollut enää merkitystä, ei lapsilla ei kodilla ei ystävillä, ei millään.

En osaa sanoa kuinka kauan vie, että heräisi itkemättä ja surematta. Muutto pois entisestä kodista ja kaiken jakaminen ja nyt myös työttömäksi jääminen ovat ajaneet minut sellaiseen umpikujaan, etten oikein uskalla tulevaisuuden verohoa heilautella. Huominen tulee murheineen ja on vain tämä päivä ja hetki elettävänä jne. Lapsen vuoksi täytyy jaksaa herätä aamuisin ja huolehdittava hänestä ja kodin arkiaskareista. Ehkä vielä tulee se aamu, jolloin itkua ei enää tule ja voi katsoa avoimin silmin uuteen päivään ja tuntea vielä olevansa onnellinen. Mutta aikaa tämä tuntuu vievän ja voimia. Kuitenkin uskon, että vain tämä tuskantie on se oika tapa käsitellä tämä kammottava kriisi, johon on tahtomattaan joutunut. Ei tästä vapaudesta pysty vielä nauttimaan. Kävin eroseminaarin ja sain sieltä paljon lohtua ja taitoja käsitellä eroa ja siihen liittyviä tunteita. Toivottavasti sinullakin on mahdollisuus hoitaa itseäsi ja saada tukea ammattiauttajilta, ystäviltä ja sukulaisilta. Hoida itseäsi niin jaksta hoitaa lapsesi ja työsi. Ja muista että kaikesta huolimatta itku auttaa ja vahvistaa. Voimaa on se että uskaltaa olla heikko.
      Halaus!

• 2 kk kuluttua

Ilmeisesti mieheni kävi kriisiään läpi. Hän tunsi, että olin syy hänen pahaan oloonsa. Mies jäi kiinni pettämisestä, halusi erota vaikka ehdotin, että yrittäisimme kohdata ongelmamme. Hain ammatti-ihmisiltä keskusteluapua ja selvisi, että minulla on pitkään jatkunut masennus. Sain siihen mielialalääkettä, olen keskustellut ystävieni kanssa asiasta (lähinnä kuunnelleet). Ensimmäiset 2 kk olivat hirveitä, en pystnyt nukkumaan, syömään jne. Laihduin silloin 10 kiloa.Luin paljon kirjallisuutta, jotka käsittelivät parisuhdetta sekä eroa, koin tästä olevan paljon apua sillä itse pystyin jotenkin ymmärtämään lukemani perusteella miksi näin kävi
      Mies muutti pois kotoa vajaa 2 kk näiden tapahtumien selvittyä. Heti tämän jälkeen olotila koheni huomattavasti. Nyt miehen muutosta on kulunut 2 kk ja elämä on IHANAA JA NAUTITTAVAA. Lasten kanssa menee hyvin, tosin mies ei sitoudu lasten tapaamisiin niin kuin on sovittu (paljon menoja), elatusmaksua ei ole suostunut allekirjoittamaan... nämä kaikki kuitenkin tuntuu niin pieniltä murheilta sen rinnalla, mitä olen viimeisinä vuosina tuntenut. Tällä hetkellä en kaipaa ketään miestä rinnalleni vaikka en koekaan olevani "miesten vihaaja". Nautin olostani ja tuntuu kuin olisin jonkun uuden tai uusien mahdollisuuksien edessä.
      Eli tässä minun vinkkejä: hae ammattilaiselta apua, keskustele, keskustele, keskustele, lue, lue... Näistä oli minulle apua, toivottavasti löydät helpotusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe