Leeviläisyys, mitä se on?

Leeviläinen

Tässä keskustelupalstalla on monesti otettu puheeksi ns. leeviläisyys. Yleensä negatiivisessa hengessä. Voiko kukaan selvittää mistä on kysymys? Nyt tulee vastauksia: "googleta leeviläisyys", tai "mitä sillä tiedolla teet"? Luulen, en tosin tiedä, että tämä leeviläisyys on jotenkin eronnut esikoislaestadiolaisesta liikkeestä ja siksi saanut (ulkopuolisen mielestä) huonon maineen esik. lest. liikkeen piirissä? Mistä lienee kysymys? Opinkappaleista vai henkilöistä? Kirjoitusten perusteella on itseään esikoisiksi nimittävien kirjoittajien kauna erittäin suurta tätä leeviläisyyttä kohtaan! Miksi?

24

4106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on näreet

      heillä ku on sama henki tuomita herran omia.

      • teutatess

        Ensikerran kuulen käsityksen, pikkleeviläiset Joskus olen kuullut, Pikkuesikoiset (rauhansanalaiset). Aloittaja jo kirjoittikin aika hyvin , minusta se oli juuri henkilöistä ja tavoista . Ketä tarkoitat pikkuleeviläisillä ?
        Heitäkö Joita koistinen ja Mäkelä johtaa ?
        Vai niitä joita sanotaan tolppaväliläiski ?
        Vai yleensäkö niitä jotka ovat kireitä ?
        Vai niitäkö jotka löysiä ?

        Huomaatko kysymyksiä on aika monta vielä, täsmennä niin voit saada jonkun vastauksen .


      • Tästä on poistettu joskus viesti..
        -


    • H. Matara

      Nimimerkki leeviläinen ei muistaakseni ole lestadiolainen. Ehkä siksi sanan "leevilainen" merkitys ei ole avautunut, vaikka se on tämän tästä esillä tällä palstalla.

      Jos nimimerkki haluaa ottaa asiasta selvää, niin lue tarkkailemalla asiasisältöä, äläkä ryhdy olettamiesi tunteiden tulkiksi.

      Vain harvat esikoislestadiolaiset, ne (henkilöt)jotka ovat kyseisen leeviläisyyden lähipiiristä, suhtautuvat itse leeviläisiin millään tunteella.

      Monin verroin surullisempaa on se, että aivan samoja piirteitä on noussut entistä voimakkaammin esiin esikoislestadiolaisuudessa, noin 15 viimeksi kuluneen vuoden ajalla.

      Huono kehitys lähti liikkeelle sen jälkeen kun G. Jönsson kuoli, ja tämä vaiheiltaan hyvin salaperäinen vallanvaihdos tapahtui ruotsinlapissa. Sen jälkeen liikkeen opetukseen on tullut hengellisesti tarkasteltuna hyvin sairaita piirteitä, joista näkyvin on nimeltään täysin Raamatun vastainen "lapinluottamus". Käytännössä siis vaatimus luottaa rutsinlapissa asuviin "vanhimpiin".

      Lue toistamiseen sana VAATIMUS, että paremmin ymmärtäisit mistä on kysymys. Toinen Raamatun vastainen kummajainen es.lest. liikkeessä on muun seurakunnan yläpuolella oleva erehtymätön "äitiseurakunta", joka otettiin käyttöön -60 luvulla, tämän nyt puheena olevan leeviläiskapinan tuoksinassa.

      Näitä kummallisuuksia riittää, eikä niitä liikkeen ulkopuolinen ikinä tule ymmärtämäänkään, koska ne ovat voimakkaan hengellisiä liittyen teemaan uskonvanhurskaus/lainvanhurskaus.

      • Leeviläinen

        "Nimimerkki leeviläinen ei muistaakseni ole lestadiolainen. Ehkä siksi sanan "leevilainen" merkitys ei ole avautunut, vaikka se on tämän tästä esillä tällä palstalla."

        En todellakaan ole, muistisi on hämmästyttävä, huomioonottaen näiden viestiketjujen höpöviestien sisällön.
        Sanan "leeviläine" merkitys ei ole todellakaan minulle avautunut! Siksi kyselenkin! Vaan ovat vastaukset puutaheinää, niinkuin tällä palstalla kaikki yleensä ovat. Asiallisia kirjoittajia asiallisiin kysymyksiin on vähän, muutamat fiksut vastaavat hienosti, mutta suurin osa vastaajista on hurmahenkisiä kiihkoilijoita tai mitäänsanomattomia pellejä!

        "Lue toistamiseen sana VAATIMUS, että paremmin ymmärtäisit mistä on kysymys. Toinen Raamatun vastainen kummajainen es.lest. liikkeessä on muun seurakunnan yläpuolella oleva erehtymätön "äitiseurakunta", joka otettiin käyttöön -60 luvulla, tämän nyt puheena olevan leeviläiskapinan tuoksinassa."

        Mm. tätä lausetta en ymmärrä, vaikka luin viiteen kertaan sanan "vaatimus"? Yksinkertainen kysymykseni oli: miten eroaa tämä leeviläisyys esikoislaestadiolaiseta liikkeestä ja mitä pahaa se on tehnyt ansaitaaksen vihan (?) esikoisten puolelta? En tiedä, joten kysyn? Vastata ei kenenkään tarvitse...


      • Rakennuttaja
        Leeviläinen kirjoitti:

        "Nimimerkki leeviläinen ei muistaakseni ole lestadiolainen. Ehkä siksi sanan "leevilainen" merkitys ei ole avautunut, vaikka se on tämän tästä esillä tällä palstalla."

        En todellakaan ole, muistisi on hämmästyttävä, huomioonottaen näiden viestiketjujen höpöviestien sisällön.
        Sanan "leeviläine" merkitys ei ole todellakaan minulle avautunut! Siksi kyselenkin! Vaan ovat vastaukset puutaheinää, niinkuin tällä palstalla kaikki yleensä ovat. Asiallisia kirjoittajia asiallisiin kysymyksiin on vähän, muutamat fiksut vastaavat hienosti, mutta suurin osa vastaajista on hurmahenkisiä kiihkoilijoita tai mitäänsanomattomia pellejä!

        "Lue toistamiseen sana VAATIMUS, että paremmin ymmärtäisit mistä on kysymys. Toinen Raamatun vastainen kummajainen es.lest. liikkeessä on muun seurakunnan yläpuolella oleva erehtymätön "äitiseurakunta", joka otettiin käyttöön -60 luvulla, tämän nyt puheena olevan leeviläiskapinan tuoksinassa."

        Mm. tätä lausetta en ymmärrä, vaikka luin viiteen kertaan sanan "vaatimus"? Yksinkertainen kysymykseni oli: miten eroaa tämä leeviläisyys esikoislaestadiolaiseta liikkeestä ja mitä pahaa se on tehnyt ansaitaaksen vihan (?) esikoisten puolelta? En tiedä, joten kysyn? Vastata ei kenenkään tarvitse...

        He halusivat säilyttää profeettansa Lestadiuksen tekstit saarnakirjoissa lyhentämättöminä. Toiset hymyilevät vinosti, kun heistä tulee puhe, ja ovat kuvanneet heidät joinakin hirviöinä, jotka tarvitsevat paskaa ja persettä uskonsa ylläpitämiseksi. Ja että he rakentavat autuutensa omiin töihinsä, kun haluavat luopua synnistä vähän eri rajalle asti kuin valtasuunta. Ja ken nyt mitäkin on keksinyt.

        Meidän lähiseudulla heitä on ja hyvinhän niiden kanssa tulee juttuun, arkielämässä myöskin valtasuunnan uskovaiset, olen huomannut.


      • poiouiyuyt
        Rakennuttaja kirjoitti:

        He halusivat säilyttää profeettansa Lestadiuksen tekstit saarnakirjoissa lyhentämättöminä. Toiset hymyilevät vinosti, kun heistä tulee puhe, ja ovat kuvanneet heidät joinakin hirviöinä, jotka tarvitsevat paskaa ja persettä uskonsa ylläpitämiseksi. Ja että he rakentavat autuutensa omiin töihinsä, kun haluavat luopua synnistä vähän eri rajalle asti kuin valtasuunta. Ja ken nyt mitäkin on keksinyt.

        Meidän lähiseudulla heitä on ja hyvinhän niiden kanssa tulee juttuun, arkielämässä myöskin valtasuunnan uskovaiset, olen huomannut.

        Juttuun pitää tulla kaikkien kanssa.
        Ongelma on siinä, että he luulevat jokaisen LLL:n suusta tulleen sanan olevan jumalansanaa. Siksi pitää persekin olla mukana, samoin saarnoista poistetut toistot ja virheet.
        Eivät nämä kaverit anna Jumalan sanalle sitä arvoa, mitä tulee. Se näkyy pukusäännöistäkin.


      • Rakennuttaja
        poiouiyuyt kirjoitti:

        Juttuun pitää tulla kaikkien kanssa.
        Ongelma on siinä, että he luulevat jokaisen LLL:n suusta tulleen sanan olevan jumalansanaa. Siksi pitää persekin olla mukana, samoin saarnoista poistetut toistot ja virheet.
        Eivät nämä kaverit anna Jumalan sanalle sitä arvoa, mitä tulee. Se näkyy pukusäännöistäkin.

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.


      • Armahdettu syntinen
        Rakennuttaja kirjoitti:

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.

        Rakkaudesta lähtevä toiminta on helppo erottaa lain waatimuksien pohjlta tapahtuvasta toiminnasta.

        Missä Herran Henki on, siellä on vapaus.


      • 654321
        Rakennuttaja kirjoitti:

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.

        Ulkonainen mikä hyvänsä on iso askel metsään, jos siitä tehdään velvollisuus.
        Ei voida puolustaa pukusääntöä sillä, että adventistit pitävät sianlihan syntinä.


      • ?????
        Rakennuttaja kirjoitti:

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.

        Hän oli pappina Ruotsin kirkossa, tavallinen erehtyvä ihminen joka turvasi Kristukseen.

        Hänestä on tehty patsaita jo tähänkin mennessä aivan liian paljon ja niitä on kumarreltu hämmästyttävän syvään. Olisi mielestäni korkea aika lestadiolaisessa liikkeessä katsoa vihdoin uskon alkajaan ja päättäjään Jeesukseen Kristukseen.
        Hän on seurakunnan herra ja ruumiin Vapahtaja.


      • teutatess
        654321 kirjoitti:

        Ulkonainen mikä hyvänsä on iso askel metsään, jos siitä tehdään velvollisuus.
        Ei voida puolustaa pukusääntöä sillä, että adventistit pitävät sianlihan syntinä.

        Saniokaan Pietarille, kun se suuri lakana laskeutui Taivaasta, siinä oli monta jotka oli ennen pidetty epäpuhtaina. Kristus sanoi syö ja tämä tapahtui kolme kertaa, ja joka kerta mainittiin ei se ihmistä pahenna mikä menee suusta sisään .

        Puku sääntö on ihmisen tekemä, Sitä pitäisi pitää syntinä, ja sitä se onkin. Viimeisenä sellaiset kaikki palaa. Elementit palavuudessa sulavat.

        Sitten joku arvosteli Jumalaa, että Hän tappoi sen eläimen, josta teki nakavaatteet A E:lle, Nyt taitaa unohtua että Jumalalle on kaikki mahdollista, Hän otti parkitun nahan eläimeltä ? ja teki ne vaatteet, mieti hiukan .


      • Tunteellinenn
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

        Rakkaudesta lähtevä toiminta on helppo erottaa lain waatimuksien pohjlta tapahtuvasta toiminnasta.

        Missä Herran Henki on, siellä on vapaus.

        Loppu kirjoitukseesi vahvistan. Riippuu vain minkä herran henki. Sillä kristityllä on aina sota lihaa ja maailmaa vastaan, josta tulee oma hirmunen pukukoodi. Ja parhaiten pukeutuu se joka eniten paljastaa.
        Jumalan pojalla ei sanojensa mukaan ollut mitään tekemistä tämän maailman jumalan kanssa.
        Leeviläisyys ihanasti vapahtaa seuraamasta sitä ja antaa vapauden uskossa ylkään, Herraan Jeesukseen. Paistaa että leeviläisten jumala on Taivaissa.


      • Rakennuttaja kirjoitti:

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.

        Niin kaikki on Jumalan , että Hän saattoi tehdä paratiisissa
        mitä halusi, toiseksi olen saanut sen käsityksen että enkeli
        sen tai ne eläimet tappoi mistä ne nahkavaatteet oli .
        -


      • Leeviläinen kirjoitti:

        "Nimimerkki leeviläinen ei muistaakseni ole lestadiolainen. Ehkä siksi sanan "leevilainen" merkitys ei ole avautunut, vaikka se on tämän tästä esillä tällä palstalla."

        En todellakaan ole, muistisi on hämmästyttävä, huomioonottaen näiden viestiketjujen höpöviestien sisällön.
        Sanan "leeviläine" merkitys ei ole todellakaan minulle avautunut! Siksi kyselenkin! Vaan ovat vastaukset puutaheinää, niinkuin tällä palstalla kaikki yleensä ovat. Asiallisia kirjoittajia asiallisiin kysymyksiin on vähän, muutamat fiksut vastaavat hienosti, mutta suurin osa vastaajista on hurmahenkisiä kiihkoilijoita tai mitäänsanomattomia pellejä!

        "Lue toistamiseen sana VAATIMUS, että paremmin ymmärtäisit mistä on kysymys. Toinen Raamatun vastainen kummajainen es.lest. liikkeessä on muun seurakunnan yläpuolella oleva erehtymätön "äitiseurakunta", joka otettiin käyttöön -60 luvulla, tämän nyt puheena olevan leeviläiskapinan tuoksinassa."

        Mm. tätä lausetta en ymmärrä, vaikka luin viiteen kertaan sanan "vaatimus"? Yksinkertainen kysymykseni oli: miten eroaa tämä leeviläisyys esikoislaestadiolaiseta liikkeestä ja mitä pahaa se on tehnyt ansaitaaksen vihan (?) esikoisten puolelta? En tiedä, joten kysyn? Vastata ei kenenkään tarvitse...

        No ensinnä VT:ssä oli yksi Jaakobin poika Leevi, jonka suvusta
        valittiin ( Mooses ja Aaron ) se tapahtui n.1447 eKr.
        -
        Siitä suvusta teki HERRA papillisen suvun joka oli Herran valinta
        ja kesti ainakin koko VT:n ajan, UT:n aika oli Apostolien aika .
        -
        Kun tullaan 1900 luvulle, alkaa liikehdintä. ja jossakin A: Iisakssonnin
        ajassa tapahtuu , tämä ero Leeviläisiin (1965) AI, kuolee samana vuonna
        mutta Leeviläiset jatkaa. Omaa rataansa.
        -
        Se eroavuus oli tiukkisten ja taviksien suppea kokonaisuus
        eli haluttiin pikkutarkasti noudattaa jotain sääntöä ...
        -


      • Anonyymi
        Rakennuttaja kirjoitti:

        Antavat he kuitenkin Lestadiukselleen sen arvon, jonka jokaisen lestadiolaisen tulisi antaa. Pukusäännöistä en tiedä, ne nyt on joka uskonsuunnassa, yhdessä tiukemmat, toisessa väljemmät. Ihan ilman tietysti olisi vapaamielisille nykyihmisille hyvä, mutta ei kelvannut Jumalalle paratiisissa sekään ihan, kun tappoi luomansa elukan ja teki vaatteet pariskunnalle.
        Minusta tuntuu, että semmonen uskovainen, joka tulee tippa linssissä pyytämään anteeksi kun on naurahtanut minun puoliruokottomalle vitsille, ei kyllä pidä sitä varten erikoisia vaatteita, että näkisivät ihmiset, kuinka hyvä fariseus tässä menee. Joku muu syy siihen on. Täältä palstalta kyllä saa lukea, että heidän uskonsa on ulkonaisissa, koska heillä on sääntöjä, mutta eikö silloin ole kaikkien usko ulkonaisissa, joilla vain on jokin sääntö, mikä tahansa.

        kuten jälleen kerran huomannee lukija: Ei henkeä voi piirtää eikä kirjoittaa vaikea on sanoittaakin. Siksi eläväuskoiset kristityt lestadiolaisetkaan eivät ole käytäneet aikaansa yrittääkseen vastata kuolleen uskon kysymyksiin. Ne kun ovat aina vain ulkonaisista hengettömistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuten jälleen kerran huomannee lukija: Ei henkeä voi piirtää eikä kirjoittaa vaikea on sanoittaakin. Siksi eläväuskoiset kristityt lestadiolaisetkaan eivät ole käytäneet aikaansa yrittääkseen vastata kuolleen uskon kysymyksiin. Ne kun ovat aina vain ulkonaisista hengettömistä asioista.

        Noinko Sinusta tuntuu, sinä ylpeä ja mielestäsi eläväuskoinen kristitty? Ymmärrätkö sinä, että vähintään sadoissa lahkoissa ympäri maapalloa on kaltaisia "eläväuskoisia", jotka luottavat vaIN JA AINOASTAAN siihen omaan lahkoonsa ja ylpeinä pilkkaavat muita?

        Vai "eivät ole käyttäneet aikaansa yrittääkseen vastata kuolleen uskon kysymyksiin"? Voiko tuota nyt paremmin ja kuvaavammin kertoa, esikoislestadiolaisuuden olemusta?


    • Matt-Johan

      leviittain uskonkäsitys. Näitä kulki aikoinaan myös Jerusalemin ja Jerikon välisellä tieosuudella, muttei net voineet auttaa ryöväreiltä lähes kuoliaaksi lyötyä ja ryövättyä miestä. Siihen tarvittiin eräs laupias ihminen ja Hän oli samarialainen.
      Täällä myös kirjoittelevat monet leeviläisyydestä, mutta ne ovat niitä, jotka yleensä eivät tiedä siitä yhtään mitään tosiasiaa; huutelevat vain kuulopuheita ja juoruämmien juttuja.

      • Papparainen

        vaan keskustelevia kuulopuheisia naisia. Naiset eivät tykkää, jos heitä nimitetään ämmiksi. Nämä leeviläiset ovat sitten laupiasta porukkaa varmaa koska ovat sitä sukua.


      • Juorujen uhri
        Papparainen kirjoitti:

        vaan keskustelevia kuulopuheisia naisia. Naiset eivät tykkää, jos heitä nimitetään ämmiksi. Nämä leeviläiset ovat sitten laupiasta porukkaa varmaa koska ovat sitä sukua.

        Mutta Paavalikin neuvoo välttämään kelvottomia ämmäin juttuja. siis ämmiä on ollut jo Paavalin aikaisessa kristillisyydessä.


      • teu
        Papparainen kirjoitti:

        vaan keskustelevia kuulopuheisia naisia. Naiset eivät tykkää, jos heitä nimitetään ämmiksi. Nämä leeviläiset ovat sitten laupiasta porukkaa varmaa koska ovat sitä sukua.

        Kerroit naisista nätisti, mutta tuo arvelusi laupiaasta leeviläisestä ei osunut nappiin. Siitä syystä, että se ohikulkija oli "leviitta" ja se on sama kuin leeviläinen . Silti yhtään vieroksumatta, heissä on laupiaita tietenkin samalla tavalla kuin meissä .


    • Anonyymi

      Tai sitte iha vaan ihminen (mies?) teki ne vaatteet ihmisille teurastamastaan eläimen nahasta, koska ei halunnut esitellä ajoittain pystyssä olevaa…….. lipputankoaan……. jokaiselle. Kätevää eikö vain?

    • Leeviläisyys on yksi osa Lestadiolaisuus-nimistä rypästä. Nimi tulee ryhmän ehkä tunnetuimman henkilön etunimestä. Henkilön nimet näissä yhteyksissä ovat ikäänkuin haukkumanimiä, mutta niillä on kuitenkin taipumus vakiintua. Mikään virallinen nimi ei kuitenkaan ole. Kun tämäntapaisia ryhmiä syntyy, niin kannanotot ja kritiikit ovat joskus hyvinkin rajuja eikä missään suhteessa itse asiaan. Vanhat aatamit vain tulevat silloin niin helposti esille.. Ryhmä on elänyt omaa elämäänsä ja on mielestäni saavuttanut olemassaolon oikeutuksen yhtenä osana Lestadiolaisuuden monipolvista kokonaisuutta.

    • Anonyymi

      Leevillä oli iso penis josta kaikki olivat kateellisia. Tästä syystä Leeviä vihattiin vaikka naiset hänestätykkäsivätkin. Leevillä oli myös enemmän lampaita ja kameleita kuin pienimunaisilla kadehtijoillaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      101
      1944
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      93
      1363
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      476
      1060
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      938
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe