Generaattori

keksijä1

Pyöritin 40kW generaattoria traktorilla ja kytkin sen suoraan voima virta pistokkeeseen ja sähkömittari rupesi jauhamaan taaksepäin. Onko normaalia?

Entäs jos on sähköt poikki ja generaattori jauhaa niin rupeaako se pistelemään sähköä naapureihin asti?

9

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellepeloton?

      mielestäni ei, kiekkomittarissa käsittääkseni on jarru estämään takaperin pyörimistä... kaippa joku viisaampi osaa täsmentää.

      mutta virta kumminkin kulkisi naapureillekkin yleisen sähkökatkon aikana... sitä en tiedä, särkyykö omas ja naapurien herkät elektroniset laitteet epätasaisella jännite syötöllä.
      kun naapureita on riittävästi, koneesi ei tuota riittävästi tehoja kuin 40kW... sitten voi hajota jotain... mutta asiasta kokeneemmat voivat oikaista jos olen väärässä.

    • ja siksi sinun

      pitäisi tehdä erillinen sopimus sähköyhtiösi kanssa.

      Pääkeskuksessa pitää standardin mukaan olla vaihtokytkin joka erottaa verkosta , kun agregaatti laitetaan päälle,....

      Mutta jos on esim. oma tuulivoimala voi tehdä erillissopimuksen, että myy ylimääräisen sähkön verkkoon...

      Kts. sähkölaitoksesi sivuilta.

      • Eli, koska kyseessä on vaihtovirta, ja koska sinun generaattorisi ei osaa tahdistua valtakunnan verkon kanssa, niin tajuus ei ole sama. Periaatteessa jokaisen laitteen olisi jo pitänyt poksahtaa, joten alkuperäinen viesti lienee provosointiin tarkoitettu.


      • kateelliset

        Sähköyhtiöt ovat hinnoitelleet sähkönmyynnin liittymissopimuksen niin kalliiksi, ettei kenenkään kannata sitä ylläpitää.
        Se on sähköyhtiöiden tapa suojautua ostovelvoitteelta.

        Kannattaa ylimääräisellä sähköllä pyörittää vaikka vanhan tuuligeneraattorin siipiä.


    • onn...

      kuten toinenkin kirjoittaja sanoo, et ole pyörittänyt generaattoria suoraan töpselin kautta, samaan aikaan muun sähkön ollessa päällä, koska savu nousisi ja proput palaisi.

      • ei ole

        ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.


      • mieltä,
        ei ole kirjoitti:

        ilmeisesti pyörittänyt mitään, kunhan keksii juttuja.

        mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.


      • ap.
        mieltä, kirjoitti:

        mutta jos hän nyt kumminkin on tehnyt kysymyksen mukaisen liitosjohdon, on johdossa pistotulpat molemmissa päissä ja siten erittän vaarallinen.

        Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.

        Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.

        Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.

        Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia?


      • vehkeitä..
        ap. kirjoitti:

        Pyöritin ihan oikeasti koska generaattori tarvitsee "alkupotkua" että lähtee sähkö tulemaan. Sitä voi antaa sille toisesta pienemmästä generaattorista sähkökatkon tullen. Liittää vain molemmat generaattorit eri töpseleihin ja isompikin heräilee mukaan.

        Miksi nuo miun omatekemät johdot on "erittäin vaarallisia". Kunhan muistaa että ensin genuun ja sitten seinään ja sitten genu käyntiin ja sitten kun sähköt tulee niin genu pois ja töpseli ensin seinästä irti.

        Jos pienempi generaattori pyörii ja sähköt tulee takaisin niin jostain syystä pistokkeen sulakkeet palaa niinkuin joku epäilikin. Isommalla sitä ei tapahdu ja isompi tarvitsee pienen rinnalleen koska muuten ei tule sähköä.

        Isomman sain halvalla huuto.netistä. Siinä on varmaan jotain vikaa vai onko tuollainen normaalia?

        Taitavat olla vanhoja vehkeitä, jos eivät itse tajua herätä henkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe