Moottoriveneily-keskustelu

Valikoitunut porukka

Vaikuttaa siltä, että tälle keskustelupalstalle on valikoitunut oikea persaukisten valiojoukko, joka toisessa viestissä joku yrittää keksiä keinot harrastaa veneilyä ilmaiseksi ja mikään ei saisi maksaa mitään. Löytyykö Suomesta enää veneilijöitä, jotka olisivat valmiit maksamaan hyvästä palvelusta ja laadukkaista tuotteista?

17

1653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ihan ymmärrä. Onhan täällä toisaalta juttua jos jonkinlaista, mutta silti...

Jokainen harrastaa veneilyä tietty mieltymystensä ja kukkaronsa mukaan.

Toivottavasti et ole niin tyly, että ylenkatsot
      niitä, joilla ei ole varaa tai halua ostaa hulppeaa venettä ja varusteita sekä käyttää kaikista kalleimpia palveluja.

Itse arvostan kyllä esimerkiksi hyviä satamapalveluja ja olen niistä valmis
      maksamaan, mutta enemmän arvostan luonnonsatamahelmiäni. :)

• Kaikki Käy

Se on minulle yhdentekevää miten kukakin veneilee, tai jättää veneilemättä, mutta mielestäni sinne sovimme me kaikki. Minulle veneily on elämäntapa ja vietänkin veneessä useamman kuukauden vuodessa. Oma veneeni on vanhahko puuvene jossa on sopivankokoinen, mutta pienikulutuksinen diesel keskimoottori. Tällainen putputtelu sopii minulle, sillä minun kiireet loppuvat laiturille. Myöskään tutkaa ja plotteria ei varustukseeni kuulu, mutta kompassi, kaiku ja gps on. En katso ylen, vaikka toiset noita em. varusteita käyttävätkin. Itse olen yli 40v pärjännyt ilman ja olen valintaani tyytyväinen. Veneeni säilytän omassa laiturissani josta en maksa kenellekään ja satamapalveluita kesässä käytän noin 5-6 kertaa. Tuolloin olen valmis maksamaan käyttämistäni palveluista, mutta miksi maksaa sellaisesta mitä ei tarvitse tai halua? Oma mielihaluni kohdistuu luonnonsatamiin missä on mahdollisimman vähän ollut kävijöitä ja mieluiten olen sellaisessa jossa ei ole muita. Kenties olen erakkosielu, mutta enhän talvellakaan matkusta turistilomalle vaan olen metsänkeskellä mökillä ja sielläkin suurimman osan ajasta yksin. Tällainen elämäntapa sopii minulle ja tunnen oloni hyväksi tuolloin. Suurten ihmismassojen keskellä olo tuntuu ahdistavalta ja epämiellyttävältä. Miksi siis hakeutuisin sellaisiin tilanteisiin. Toisaalta joillekkin tulee ahdistus ollessaan yksin ja heidän ei pidäkkään sellaiseen tilaan hakeutua. Yritänkin tässä sanoa, että meitä on moneksi ja miksi halveksia tai kadehtia jotakuta toista. Jokainen valitkoon itseään miellyttävän tavan elää ja toteuttaa itseään sekä unelmiaan. Itse olen löytänyt oman tapani, enkä muuta haluakkan. Toivottavasti mahdollisimman moni löytää oman onnensa omasta elämästään, ettei tarvitse kadehtia toisen. Vanhan puuveneeni kauniissa salongissa nauttimani rommitoti hyvän kirjan kera luonnonhelmassa laineiden liplatusta kuunnellessani antaa minulle sellaisen tunteen jota en osaa edes sanoin kuvailla, mutta parempaa se on kuin huono avioseksi.

• palvelu

"Löytyykö Suomesta enää veneilijöitä, jotka olisivat valmiit maksamaan hyvästä palvelusta ja laadukkaista tuotteista? "

Mistä sinä tuollaisia Suomesta löydät? Suomessa palvelujen hinnat ovat niin korkeat, että niiden saaminen laadukkaaksi on jokseenkin mahdotonta eli hinta/laatu-suhdetta ei saa hevin kohdalleen. Sitten homma vielä menee niin, että kun joku rupeaa tekemään jotakin kohtuu hinnalla ja hyvin, hän saa nopeasti niin paljon tilauksia, että toimitusajat alkavat venymään ja se on sitten taas siinä.

Käytännössä moni asia on pakko nyhjätä itse vaikka ammattilaisella voisi olla taidot ja välineet paremmin hallinnassa.

• yrittää syyllistää !

Noin puhuu velkainen yrittäjä, joka yrittää myydä ylihintaisia palveluita !!!!
      Maksa velkasi, älä ruikuta !!!

- miksi minä menisin rahastettavaksi johonkin satamaan, laituriin, tms ?
      - miksi ostaisin ylihtaisen veneen ?
      - miksi ostaisin ylihintaisia palveluita ?

Ahneet räkänokat luulee että ihmiset on aivan tolloja ja rahastettavia !

• Hyvää syksyä vaan...

varmaan palstasta tai sanotaakon tulitko vahingossa väärään satamaan. Nauticat-kippareille on oma CLUB´nsa kerhotilat jossain Turun saaristossa vai missä lie. Tää on tämmöinen kaiken kansan veneilypalsta. Ei tarvi välttämättä omaa venettäkään!

• useita

ja se tekee meistä erilaisia ja on rikkaus jota tulee arvostaa.

Veneily on hieno harrastus, ja kukin nauttii siitä omalla tyylillää ja saa siitä toivottavasti hyvää mieltä ja akkujaan ladattua, jos näin voidaan sanoa :)

Veneily, siis veneellä kulkeminen, yöpyminen ja siellä asustelu on toki se yksi osa hienoa harrastusta. itse koen kuitenkin, että toinen ja myös antoisa puoli on veneen kunnostus, huolto ja pikku timpraus. Siinä on useita asioita, joita voisi teettää myös yrittäjällä, mutta itse nautin siitä, kun saan puuhastella ajan kanssa veneeni kimpussa. Ja mikä parasta, opin siinä kokoajan lisää paattini tekniikasta, ja se oppi saattaa olla arvokasta tietoa, tilanteessa jos tekniikka reissussa pettää, tai kanssa veneilijällä on ongelmia.

Turvallista veneilykauden loppua :)

• Jaatsi

Itse veneilen melko vaatimattomalla kalustolla. Teen itse mahdollisimman paljon veneeni ylläpitoon liittyviä askareita, mutta osaamisen puutteen johdosta teetän ammattilaisilla tärkeimpiä turvallisuuteen ja toimintavarmuuteen liittyviä töitä kuten moottorin ja vetolaitteen huollot. Veneen tekniikan oppiminen olisi kuitenkin arvokasta.

Tällä hetkellä veneenä on 7 metrinen liukuva matka/retkivene, mutta käytän miltein yhtälailla vanhempieni 9-metristä lasikuitufiskaria. Aiemmin minulla on ollut muutamia pieniä avoveneitä ja pieni jenkki DC. Purjehdusta en ole kokeillut. Viihdyn vesillä veneellä kuin veneellä ja siksi ihmetyttää monien kirjoittajien ylimielisyys erilaisella kalustolla veneileviä kohtaan.

Jos näen merellä uuden arvokkaan ison matkaveneen, en voi olla ihailematta sellaista ja tuntematta iloa sellaista käyttävän puolesta. Jos olisi varaa, niin tietysti sellaisella veneilisin itsekin ja teettäisin kaikki työt jollain ja näin tukisin pienyrittäjiä. Sekin on arvokasta.

• paikkaansa

omalta kohdaltani.

Ammattilaisten huoltoapua käytetään kun se on tarpeellista. Hyvältä huollolta saa myös kaupanpäällisinä hyvää tietoa. Perusjutut tehdään itse. Tämä on sitä aiemmin mainittua oheispuuhastelua, joka on osa harrastuksen nautintoa.

Itse en yövy veneessä, koska olen kaupunkilainen. Määrämittaiset veneilyretket ovat parhaita.

• fountai

Aivan tämä palsta on perse aukisille vasenmistolaisille puuvene kuskeille museo moottoreilla ajaville,homeesta haiseville,perse merilevää kasvaville porukoille.

• V_eneilijä

no mitäs sinä täältä haet?

• KR81

Kyllä voin maksaa esim. pentan varaosista oikean hinnan,mutta tällä hetkellä kun koittaa hakea osia noin 20 vuotta vanhaan moottoriin ja vetolaitteeseen niin hinnat on aivan ryöstö tasoa. Onneksi olen löytänyt Ruotsista Hyvän ja luotettavan varaosa toimittajan joka myy tarvitsemani varaosat noin 40-60% halvemmalla kuin Suomessa.

Toisin sanoen suomesta puuttu volvo pentan tarvike osia myyvä taho.

• on.....

tuo mainitsemasi ruotsalais yritys joka osia pentaan myy edullisemmin ? laita linkki tai yrityksen tietoja. saattaa olla tarpeen.

• K81R
        on..... kirjoitti:

tuo mainitsemasi ruotsalais yritys joka osia pentaan myy edullisemmin ? laita linkki tai yrityksen tietoja. saattaa olla tarpeen.

tarvike osia Ruotsista

http://www.crommarine.com

• Veneilen milloin haluan .. ...

Mikähän tuokin sälli tosiaan on.
      Minä ainakin vältän näitä kiskuri hintapaikkoja.
      Ja aina otan mistä ilmaiseksi saan. Ja harrastan paljon muutakin. Jos toisten antaa nyhtää kaikki pois niin ne vain pahenee.

• vm-52

Kyllä se vaan valitettavasti on niin, että porukkaa (ihmisiä) kusetetaan ja yritetään rahastaa oikein kunolla jos et itse hoksaa olla varuillasi. Paras tapaus mitä tältä kesältä itse tiedän on kun eräs tuttavani oli suomenlahdella heinäkuussa veneen (Busterin) pohjaa pesettämässä. Oli j...lauta ryöstetty yli 100 €uroa! Tällainen jos mikä on jo tolkutonta ahneutta ja ryöstöä ja eipä tuo ole ainoa paikka missä tiedän harjoitettavan vastaavaa toimintaa.

Tuon hintaiset palvelut on käytännössä tarkoitettu helsingin suunnan uusrikkaille jupeille jotka ei tajua mistään mitään ja ovat valmiita maksamaan mitä vain mistä vain. Valitettavaa mutta totta.

• Not-real

Kyllä niitäkin löytyy, tosin ei täältä.
      P.S. Satutko tietämään mistä saisi ilmasiin rautalankaa ja teippiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe