mercruiser 1,7 diesel savuttaa

Onko aihetta huoleen

Minulla on uudesta asti (2v) ko.kone savutellut aika runsaasti myös lämpimänä,onkohan normaalia vai olisko "sytty"myöhäisellä.Lisäksi vetolaitteen öljysäiliön pohjalla on pieni kerros eriväristä öljyä,joka on paksumpaa,ei kuitenkaan näytä vedeltä.

8

1457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScandiNaval

Kumma kun nyky turbodieselit eivät kestä käyttöä. Luulisi, että valmistaja olisi ottanut huomioon, että omistaja ei osaa käyttää laitetta, vaan laittaa heti kylmällä koneella kaasun pohjaan. Kummallista, jos turbo hajoaa em. käytöstä, tai kun kovan ajon jälkeen kone vain sammutetaan laituriin tullessa.

"Kyllä ne ennen ovat kestäneet..."

• perfektionisti

En tiedä mitä "skandinaavi"yrittää sanoa, mutta tämä kone on lämmitelty ja jäähdytelty erityistä huolellisuutta noudattaen.Köyhän ei nääs kannata pitää omaisuuttaan kovin huonosti.Tarkoitin totta kun sanoin että kone on savuttanut hiukan uudesta asti,ei uudet dieselautotkaan savuta uutena.
        Ei savutusta voi kuitenkaan verrata johonkin vanhan Volvon käyntiinlaittamiseen.Mites muitten "ihmedieselit" savuttelee?

• perfektionisti kirjoitti:

En tiedä mitä "skandinaavi"yrittää sanoa, mutta tämä kone on lämmitelty ja jäähdytelty erityistä huolellisuutta noudattaen.Köyhän ei nääs kannata pitää omaisuuttaan kovin huonosti.Tarkoitin totta kun sanoin että kone on savuttanut hiukan uudesta asti,ei uudet dieselautotkaan savuta uutena.
        Ei savutusta voi kuitenkaan verrata johonkin vanhan Volvon käyntiinlaittamiseen.Mites muitten "ihmedieselit" savuttelee?

Kaikki korkeaviritteiset dieselit savuttavat jossain määrin, Volvo Pentalla se alkoi 31- ja 41-mallisarjoista...

Ja voin kertoa että Audi A3 TDI savuttaa myös, ja ovat uudesta asti tehneet niin (3 kpl, käyttöonotto 01.08)....

• hoitoaine talveksi oikein
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Kaikki korkeaviritteiset dieselit savuttavat jossain määrin, Volvo Pentalla se alkoi 31- ja 41-mallisarjoista...

Ja voin kertoa että Audi A3 TDI savuttaa myös, ja ovat uudesta asti tehneet niin (3 kpl, käyttöonotto 01.08)....

Tihentäkää moottoriöljyjen ja suodatinten vaihtovälejä ja käyttäkää parasta laatua.

Laittakaa oikein hoitoaine ruiskupuolelle talveksi.

Eikä puolet öljystä ja vesilöpöä
        talveksi muhimaan.

• perfektionisti
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Ehkäpä olet oikeassa että tämä määrä savuttelua on täysin normaalia.Nimimerkkikin voi kertoa mistä on kysymys?:).Olen lorauttanut tankkiin viimeisellä ajokerralla reiluhkosti dieselkorjaamojen suosittelemaa "Forcea"(olikohan se nimi niin?)
        Jospa siitä olisi vähän apua polttoainepuolelle.Huollot kyllä olen tehnyt säntillisesti.

• vain tällä pitkä ajo, sitte...
        perfektionisti kirjoitti:

Ehkäpä olet oikeassa että tämä määrä savuttelua on täysin normaalia.Nimimerkkikin voi kertoa mistä on kysymys?:).Olen lorauttanut tankkiin viimeisellä ajokerralla reiluhkosti dieselkorjaamojen suosittelemaa "Forcea"(olikohan se nimi niin?)
        Jospa siitä olisi vähän apua polttoainepuolelle.Huollot kyllä olen tehnyt säntillisesti.

Tihentäkää moottoriöljyjen ja suodatinten vaihtovälejä ja käyttäkää parasta laatua.

Laittakaa oikein hoitoaine ruiskupuolelle talveksi.

Eikä puolet öljystä ja vesilöpöä
        talveksi muhimaan. "

• 2xperfektionisti
        perfektionisti kirjoitti:

1. Tankin puhdistus ja tankkaus 100% Talvidieselillä ja sillä pitkä ajo
        isollakin nopeudella puoli tuntia.

2. Täydellinen ja oikeaoppinen talvihuolto ohjekirjan ja valmistajan ohjeiden mukaan.

• diesel.

Taitaapi olla tuo kone pumppusuutin-mallia? Nehän savuttaa aina enemmän tai vähemmän. Sama juttu kuin autoissa VW konsernin tuotteissa jotka vasta nyt on siirtymässä uudempaan teknologiaan.

Common rail diesel ei savuta, paitsi korkeintaan pari sekuntia heti käynnistyksen jälkeen. Kokemusta on sekä veneestä, että autosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2501
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2130
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1962
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1800
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1568
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1102
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1079
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      950
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      925
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      898
    Aihe