mercruiser 1,7 diesel savuttaa

Onko aihetta huoleen

Minulla on uudesta asti (2v) ko.kone savutellut aika runsaasti myös lämpimänä,onkohan normaalia vai olisko "sytty"myöhäisellä.Lisäksi vetolaitteen öljysäiliön pohjalla on pieni kerros eriväristä öljyä,joka on paksumpaa,ei kuitenkaan näytä vedeltä.

8

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScandiNaval

      Kumma kun nyky turbodieselit eivät kestä käyttöä. Luulisi, että valmistaja olisi ottanut huomioon, että omistaja ei osaa käyttää laitetta, vaan laittaa heti kylmällä koneella kaasun pohjaan. Kummallista, jos turbo hajoaa em. käytöstä, tai kun kovan ajon jälkeen kone vain sammutetaan laituriin tullessa.

      "Kyllä ne ennen ovat kestäneet..."

      • perfektionisti

        En tiedä mitä "skandinaavi"yrittää sanoa, mutta tämä kone on lämmitelty ja jäähdytelty erityistä huolellisuutta noudattaen.Köyhän ei nääs kannata pitää omaisuuttaan kovin huonosti.Tarkoitin totta kun sanoin että kone on savuttanut hiukan uudesta asti,ei uudet dieselautotkaan savuta uutena.
        Ei savutusta voi kuitenkaan verrata johonkin vanhan Volvon käyntiinlaittamiseen.Mites muitten "ihmedieselit" savuttelee?


      • perfektionisti kirjoitti:

        En tiedä mitä "skandinaavi"yrittää sanoa, mutta tämä kone on lämmitelty ja jäähdytelty erityistä huolellisuutta noudattaen.Köyhän ei nääs kannata pitää omaisuuttaan kovin huonosti.Tarkoitin totta kun sanoin että kone on savuttanut hiukan uudesta asti,ei uudet dieselautotkaan savuta uutena.
        Ei savutusta voi kuitenkaan verrata johonkin vanhan Volvon käyntiinlaittamiseen.Mites muitten "ihmedieselit" savuttelee?

        Kaikki korkeaviritteiset dieselit savuttavat jossain määrin, Volvo Pentalla se alkoi 31- ja 41-mallisarjoista...

        Ja voin kertoa että Audi A3 TDI savuttaa myös, ja ovat uudesta asti tehneet niin (3 kpl, käyttöonotto 01.08)....


      • hoitoaine talveksi oikein
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kaikki korkeaviritteiset dieselit savuttavat jossain määrin, Volvo Pentalla se alkoi 31- ja 41-mallisarjoista...

        Ja voin kertoa että Audi A3 TDI savuttaa myös, ja ovat uudesta asti tehneet niin (3 kpl, käyttöonotto 01.08)....

        Tihentäkää moottoriöljyjen ja suodatinten vaihtovälejä ja käyttäkää parasta laatua.

        Laittakaa oikein hoitoaine ruiskupuolelle talveksi.

        Eikä puolet öljystä ja vesilöpöä
        talveksi muhimaan.


      • perfektionisti
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kaikki korkeaviritteiset dieselit savuttavat jossain määrin, Volvo Pentalla se alkoi 31- ja 41-mallisarjoista...

        Ja voin kertoa että Audi A3 TDI savuttaa myös, ja ovat uudesta asti tehneet niin (3 kpl, käyttöonotto 01.08)....

        Ehkäpä olet oikeassa että tämä määrä savuttelua on täysin normaalia.Nimimerkkikin voi kertoa mistä on kysymys?:).Olen lorauttanut tankkiin viimeisellä ajokerralla reiluhkosti dieselkorjaamojen suosittelemaa "Forcea"(olikohan se nimi niin?)
        Jospa siitä olisi vähän apua polttoainepuolelle.Huollot kyllä olen tehnyt säntillisesti.


      • vain tällä pitkä ajo, sitte...
        perfektionisti kirjoitti:

        Ehkäpä olet oikeassa että tämä määrä savuttelua on täysin normaalia.Nimimerkkikin voi kertoa mistä on kysymys?:).Olen lorauttanut tankkiin viimeisellä ajokerralla reiluhkosti dieselkorjaamojen suosittelemaa "Forcea"(olikohan se nimi niin?)
        Jospa siitä olisi vähän apua polttoainepuolelle.Huollot kyllä olen tehnyt säntillisesti.

        Tihentäkää moottoriöljyjen ja suodatinten vaihtovälejä ja käyttäkää parasta laatua.

        Laittakaa oikein hoitoaine ruiskupuolelle talveksi.

        Eikä puolet öljystä ja vesilöpöä
        talveksi muhimaan. "


      • 2xperfektionisti
        perfektionisti kirjoitti:

        Ehkäpä olet oikeassa että tämä määrä savuttelua on täysin normaalia.Nimimerkkikin voi kertoa mistä on kysymys?:).Olen lorauttanut tankkiin viimeisellä ajokerralla reiluhkosti dieselkorjaamojen suosittelemaa "Forcea"(olikohan se nimi niin?)
        Jospa siitä olisi vähän apua polttoainepuolelle.Huollot kyllä olen tehnyt säntillisesti.

        1. Tankin puhdistus ja tankkaus 100% Talvidieselillä ja sillä pitkä ajo
        isollakin nopeudella puoli tuntia.

        2. Täydellinen ja oikeaoppinen talvihuolto ohjekirjan ja valmistajan ohjeiden mukaan.


    • diesel.

      Taitaapi olla tuo kone pumppusuutin-mallia? Nehän savuttaa aina enemmän tai vähemmän. Sama juttu kuin autoissa VW konsernin tuotteissa jotka vasta nyt on siirtymässä uudempaan teknologiaan.

      Common rail diesel ei savuta, paitsi korkeintaan pari sekuntia heti käynnistyksen jälkeen. Kokemusta on sekä veneestä, että autosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe