Volvo Penta AD41 ja DP vetolaite ajettuna n. 1000h. MItä mielestänne pitää tarkistaa kun ostaa veneen jossa on tällainen moottori? Paljonko voi ajaa ennen koneremonttia?
Vastaukset 3
Mutta nyrkkisääntönä voi pitää että 41-sarja kestää ilman suurempia murheita 4000-5000 tuntia, edellyttäen että huollot on tehty, moottoria käytetty oikein, ja että moottori ei käy jatkuvalla ylikuormalla.
Vetolaite kestää saman kuin moottorikin, edellyttäen että huoltotoimenpiteet tehdään kunnolla. On hyvä muistaa että Volvon 200-sarjan vetolaitteet ovat kestävyydeltään aivan eri luokkaa kuin kilpailijoilla.- vielä ystävällisesti.
Kerro tarkka vetolaitteen tyyppi vielä ystävällisesti.
- että huollot
on tehty ! Siis öljyt ja suodattimet on vauhdettu n.100h välein.
Vetariin täytyy viimeistään nyt vaihtaa kardaanin palje sekä sen murrosnivelet ! Jos siihen on vaihdettu öljyt edes 200h:n välein ei se muuta tarvitse !
Omallani aqad41 on ajettu nyt 1200h ja silloin tarkistin venttiileiden säädöt, ei tarvinnut säätää, mutta apulaitteet sitten tarvitsevatkin hoitoa: laturin hiilet ja laakerit, vesipumpun siipipyörä, laturin/vesipumpun kiilahihnat, ohjaustehostimen öljyt, turbon painepuolen siivet oli niin töhnässä että ei ennään ahtanut ennen löpöllä pesua samoin välijäähdyttimen kenno piti liottaa (ja hammasharjata) puhtaaksi.
Peruskone kestää 10000 tuntia kunhan apulaiteet ja kausihuollot on kunnossa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1371976Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja180903Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91897- 60830
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37818Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47752- 73701
Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat49701Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö278690Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34632