Kaikki kallistuu

Kävin eilen hiukan kallistelemassa ja huomasin, että kallista oli.

Tavallinen vodkapaukku kallistunut viime syksystä 4,50:stä 6,70:een. Hinnannousu muutamassa kuukaudessa 49%. On niin kallista, ettei enää paljon passaa kallistella.

Ravintoloissa käynti loppuu, ravintolatoiminta loppuu ja siirrytään Virosta tuotuun viinaan ja kotijuhlintaan.

14

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

Lähdepä pohjoisesta Viroon viinanhakumatkalle! Halvemmaksi tulee kävellä Alkoon (jos sellainen on kävelymatkan päässä, kaikilla ei ole).

Siinäkin saattaa kengänkannat kallistua putelin lisäksi. Onneksi himo iskee ani harvoin, vaikka Alko onkin lähikauppaetäisyydellä.

• Tarkoitukseni oli kirjoittaa ikäänkuin kaiken kallistumisesta ja sen seurauksista.

Voitaisiin tietysti keskustella talven kallistumisestakin kun se pitäisi hakea kaukaa pohjoisesta.

• ymmärtämätön#
        Ruuneperi kirjoitti:

Tarkoitukseni oli kirjoittaa ikäänkuin kaiken kallistumisesta ja sen seurauksista.

Voitaisiin tietysti keskustella talven kallistumisestakin kun se pitäisi hakea kaukaa pohjoisesta.

Niin ja ennustit kansan siirtyvän Virosta tuotuun viinaan.Siihen hintriikka antoi kommenttinsa.
        Vastauksestasi saa käsityksen ettei se sopinut aloitukseesi,vai käsitinkö väärin.

• Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

Tarkoitukseni oli kirjoittaa ikäänkuin kaiken kallistumisesta ja sen seurauksista.

Kaikki kallistuu. Talvikin kallistuu kevättä kohti! Ja vielä tammikuun lopulla olisi täytynyt Meri-Lapin korkeudelta lähteä Tunturi-Lappiin talvea etsimään. Vasta viime pyryillä se tänne saatiin.

Eläminen kallistuu rahassa laskettuna koko ajan. Ja elämä itse kallistuu iltaa kohti... Köyhän ei oikeastaan kannattaisi elää olenkaan, mutta kun kuoleminenkin on hävyttömän kallista!

• ymmärtämätön# kirjoitti:

Niin ja ennustit kansan siirtyvän Virosta tuotuun viinaan.Siihen hintriikka antoi kommenttinsa.
        Vastauksestasi saa käsityksen ettei se sopinut aloitukseesi,vai käsitinkö väärin.

Etäisyydetkin tietysti ovat merkitseviä. Lama on nostanut hintoja juuri havintola-alalla ja sitä uhkaa kuolema. Ei noin suurin korotuksin voida pitkään pärjätä, asiakkaat kaikkoavat.

• ymmärtämätön# kirjoitti:

Kyllähän kaikki kallistuu, sen me huomaamme lähes päivittäin, kun käymme kaupassa. Mutta kyllä talvikin kallistuu kohti kevättä. Se onkin paras kallistuma.

• Hintriika* kirjoitti:

Kaikki kallistuu. Talvikin kallistuu kevättä kohti! Ja vielä tammikuun lopulla olisi täytynyt Meri-Lapin korkeudelta lähteä Tunturi-Lappiin talvea etsimään. Vasta viime pyryillä se tänne saatiin.

Eläminen kallistuu rahassa laskettuna koko ajan. Ja elämä itse kallistuu iltaa kohti... Köyhän ei oikeastaan kannattaisi elää olenkaan, mutta kun kuoleminenkin on hävyttömän kallista!

Hännisen veljesten kirja "Kallis köyhyys" tuo esille mitä on olla köyhä Vanhasen hyvinvointi valtiossa. Kallis köyhyys väittää, että jo köyhänä olo on niin kallista ettei siihen huono osaisilla ole varaa.

Kuten Hintriikka toi asian esille kuoleminen on tosi kallista, olenkin laskeskellut jos tuhkauttaisi itsensä, olisiko halvempaa.

Kaikki todella on kallistunut, minäkin menin ostamaan konjakki putelusta Ystävänpäiväksi.
        8€ sai kolmen vartin pullosta enemmän maksaa kuin syksyllä.Sanoivat kuljetuskustannukset nostavat hintaa.

Kallistumisessa on hyvätkin puolensa, talvi on kallistumassa kevääksi ja aurinko kohtelee kaikkia tasapuolisesti.

• köyhästelijä*
        Ruuneperi kirjoitti:

Etäisyydetkin tietysti ovat merkitseviä. Lama on nostanut hintoja juuri havintola-alalla ja sitä uhkaa kuolema. Ei noin suurin korotuksin voida pitkään pärjätä, asiakkaat kaikkoavat.

En maksa ravintolassa yhdestä pihvistä viittätoista euroa rehuineen,kun kaupasta saa kilon mureaa paistia samalla hinnalla.

• aritzona``

Ei ole varaa käydä syömässä tai olusilla edes tavisten Rossossa.Mökötetään kotona,että saisi edes jokapäiväisen leivän.

• Barinja 7

Hei,,nyt se on sitten maapallon kallistuskulma
        aurinkoon päin,eikö olekin hauskaa,valoa riittää,
        ja jos tuo sähkö vielä kallistuupi,otetaan taas päreet käyttööön. Tjena moss. Heräile hyvin :)

• !!!

Kun ostaa kaupasta vuodesta toiseen jotain määrättyä tavaraa, niin viime syksystä lähtien huomaa, kun uusi satsi tulee kauppaan, niin aina on tullut joku centti lisää.

Anteeksi vaan, mutta voisitko neuvoa minua vielä skype asiassa. SINULTA TULI NIIN HYVÄT OHJEET, JOITA ILMAN EN OLISI PÄÄSSYT PUUSTA PITKÄÄN.

Nyt kysyn, mikä on vikana kun yritän soittaa 01 ja 02 alkaviin numeroihin niin soittoääni kuuluu ja hetken kuluttua kuuluu niin kuin rusaus ja tulee teksi, että osta skype aikaa. Voin vaivattomasti soittaa Ruotsiin sekä Suomen maassa oleviin lankapuhelimiin. Esim. kun yritän soittaa Tokmannin numeroon joka on 0207287000 skypesta seuraavasti 358207287000 niin ei onnistu. Mitä minä oikein töppään. Ohjeet olisi minulle tärkeät.

• Ostamatta aikaa ei skypestä voi soittaa lankapuhelimiin. Hälyyttää kyllä kerran, ei muuta.

• !!!
        Ruuneperi kirjoitti:

Ostamatta aikaa ei skypestä voi soittaa lankapuhelimiin. Hälyyttää kyllä kerran, ei muuta.

Kerroin, että skypessä on rahaa. Muualle lankapuhelimiin onnistuu. Laitoin esimerkin numerosta. Oliko numero Tokmannille oikeassa muodossa.

• !!!
        Ruuneperi kirjoitti:

Ostamatta aikaa ei skypestä voi soittaa lankapuhelimiin. Hälyyttää kyllä kerran, ei muuta.

Kun kyselin, että miksi en pääse 01 jne numeroihin. Minua kismitti asia. Kävin Gigantissa, siellä. kun on hyvin palvelualttiita myyjiä. Kerroin ongelmasta, niin hän kertoi että jos jäljellä on liian vähän rahaa, niin se voi tehdä tällaista. Minä, kun noviisi olin näissä asioissa, niin ostin ensimmäisen kerran 5,45E/kk. Nyt jatkossa, kun neuvoit otan 11.8o maksavan saldon.Kiitos kaikista neuvoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe