Nautintoaineista vielä huom, ei mainos tämä

Joo, on se niin että tutkimuksien tulokset riippuvat siitä kuka tutkimuksen teettää ja kuka sen maksaa.
Kananmunissakin on kolesterolia sen mukaan onko tutkimuksen tilaaja kanayhtiö vai joku muu.

Joku väitti tutkimuksessa että urheiluja palautuu 60% nopeammin jos juo kahvia, voi taivahan talikynttilät, heh, kaikkea sitä kuulee ja kehdataan painaa muka tutkimuksiksi.

Luin joskus kirjaston miltei kaikki mahdolliset terveysalan kirjat.
Tohtori oli positiivinen kaveri noissa hommissa, mutta hiukan minua vaivasi, mitenkä paljon mahtaa hänen pillerikauppa painaa asiassa.
Päätin lukea ruotsalaisen vastaavanlaisen terveystohtorin kirjan, ja havaitsin että Tolonen on vilpitön mies, pillerikauppansa ei asiassa painanut kun/ja ruotsalainen gollega puhui samat asiat samoin, eikä ole pillerikauppias.

Lisäravinteet ovat hyvä asia, uskon niihin ja kuukaudessa minulla uppoaa tasan 50 euroa lisäravinteisiin.

Tolonen on puhunut jotakin myönteistä vihreästä teestä, ja siinähän on puolet vähemmän kofeiinia kuin kahvissa, mutta toki yrteistä tummista varman samat vaikutukset saadaan löytymään.

Pysyn kyllä sanassani että perheessä on viisasta karttaa kofeiinia, ja piristysjuomiakin.
lasten hyvä tottua täysiraittiuteen eikä keskushermostostimulaattoreihin.

Masennus on kekushermoston aineenvaihduntahäiriö, ja kofeiini käy suoraan keskushermostoon. Hermostomyrkky.
Ei ihme etteä terveyskeskuksen penkillä luin esitteen että kahvi aiheutaa masennusta.

Jos nyt tutkitaan parkinsonin tautiin sairastuneita ja kahvin ja teen yhteyttä sairaudessa, niin rinnalle pitää ottaa sama otos adventtikansaa tutkimuksiin ja katsoa sairastavatko he parkinsonin tautia. Varmaan yksi 1000 ihmisen otos kahvi/tee/ ja yrttileireistä vähintään oltava.

Minä en saarnaa tässä, faktaa ajattelen, olen kaikkia aineita käyttänyt, paitsi huumeita.
Vihreää teetä tänään laimeana, ja joskus tavallista ja kaakaota.
Saatan sortua kahviinkin, mutta olen hakemassa taas viimmesen päälle terveellisiä elämämäntapojani joista 2 vuoden ajaksi poikkesin, ja kohtelin itseäni huonosti.

Siunausta
jari laurila

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus Amerikassa asuessani ihmettelin, että mikä ihmeen hössötys oli menossa kahvin vaarallisuudesta. En ollu moiseen törmännyt Suomessa enkä muissa maissa asuessani. Kahvi oli ollut siihen asti ihan neutraali makuasia, toiset tykkäsivät ja toiset eivät. Ja niinhän se oikeasti onkin: makuasia.

      Vasta jälkeenpäin tajusin, että minähän asuin Adventtikirkon Pääkonferenssin liepeillä ja adventisteja pyöri joka puolella vouhottamassa ellenismejään "tieteellisenä tietona".

      Väärän profeetan usko ja pelko on vaaraksi ihmiselle, ei kahvi.

      • alex-kasi

        mutta sinun oli.

        Kyllä se totta on että kahvi vaikuttaa hermostoon aiheuttaa symämen tykytystä ja sen sellaista ja ei sitä pitäisi lapsille antaa.. siitä ei ole epäilystäkään - vai sanotkovastaan?

        Olen keskustellut näistä ruoka-asioista mm perhe-lääkärimme kanssa ja kyllä sekin on totta että jos esimerkiksi syö likaa rasvaa ja sokeria on se terveydelle haitallista, mutta jos taas syö kasvisruokia ja vain valkoista lihaa ja kalaa on hyvä käyttää lisä ravinteita sillä ehkä ei tietoisuus riitä siihen että mitä kaikkea tulisi syödä - pelkällä perunalla kun ei oikein pärjäile. Minäkin olen alkanut syömään enemmän kasvisruokia (juureksia ja hedelmiä ja sen sellaista) kuin aikoinani, tein ihan vain lääkärin kehoituksesta, kala on kuuleman mukaan oikein terveellistä .. ja muutenkin sain hyviä ohjeita jotka ovat sopivia minulle...

        Kahvi kohtuullisesti käytettynä ei ole vaarallista mutta liika on tietysti liikaa. Joten ei Ellen nähtävästi kovin väärässä ollut tässä kahvi asiassa.. tai sanotaan ainakin että mikään pelkkä MAKU ASIA se ei ole.



        Joten jos haluaa hoitaa terveyttään niin kannattaa kuunnella hyviä neuvoja. Lääkärit yleensä tietävät mikä on hyväksi ihmiselle ja mikä ei.


      • Varoituksen sanat

        Väärän profeetan usko ja pelko on vaaraksi ihmiselle, ei kahvi.


    • Siitä ei saa nauttia

      jarlaun filosofiaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe