Riippuuko onnellisuutesi

muista ihmisistä?

Pystytkö olemaan onnellinen vaikka muut ympärilläsi olisivat onnettomia? Riittääkö yksi onneton ihminen lähelläsi tekemään sinut onnettomaksi?

17

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maddy

"Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another..."

• ltq

psykopaatti, jos en reagoisi ympäristön kärsimykseen?

• vänksy

onnettomuus voi vaikuttaa mun omaan olooni. Mitä läheisempi ihminen, sen enemmän se vaikuttaa. Muiden ihmisten olotilat ei vaikuta mun tuntemuksiini.

• random_N

Jos joku oikein pinnistelee, niin tekee varmaan hallaa fiiliksiini. Enkä koe oloani järin onnelliseksi, jos jokin oma toilailuni pahoittaa jonkun mielen perustellusti. Joku tuulella käypä tättähäärä jos on naama rutussa niin se ei aiheuta toimenpiteitä.

Yksi onneton ihminen ei tavallisesti tee minusta onnetonta.

• Mulla on taipumusta vähän ilmapuntarina oloon. Lapsena aloin kuulemma itkeä, kun vieras lapsi kaatui ja satutti itsensä. Tuo on kai aika tavallista, mutta on niitäkin lapsia, jotka eivät ole moksiskaan.

Kyllä mun on vaikea olla onnellinen, jossa joku läheinen on onneton. Ja kyllä suuremmat tragediat koskettavat, vaikkei niissä olisi tuttuja mukana. Musta ei olisi hoitoalalle, olen aina tiedostanut sen. Toisin muiden murheet kotiin ja märehtisin niitä.

• -tiedustelen varovasti-

mutta minkäköhänlaista säätä on luvassa loppukuuksi?

• -tiedustelen varovasti- kirjoitti:

mutta minkäköhänlaista säätä on luvassa loppukuuksi?

periaatteessa aurinkoista, mutta salamointiin on myös aina syytä varautua >:)

• sirpamaikkarilta

onnellinen.

• ............

että onnellisuus on minulle muutenkin vieras olotila

• alpo.

Oletteko vakavamielinen?

• ...........
        alpo. kirjoitti:

Oletteko vakavamielinen?

pikemminkin tasainen, ei nousuja eikä laskuja (pieni tunneskaala)

• halunnut
        ........... kirjoitti:

kokea sen hetken, kun yhtäkkiä kaikki ei olekaan niin tunteita herättävää. Pieni tunneskaala olisi kiva kokea edes vähän aikaa.

• alpo.
        ........... kirjoitti:

Oletko muusikko?

• on se onneton ihminen lähelläni.. Sen mukaan mä sitten elän, jos tämän ihmisen surumielisyys koskettaa ja harmittaa mua niin totta kai mua harmittaa silloin ihan avoimesti. Sitten taas jos joku on onneton ja tämä asia ei vaikuta muhun millään lailla, niin sitten mä oon ihan ilonen vaikka toisella olisikin tosi kurjaa. Mä vaan haluan, että mulle tärkeillä ihmisillä on hyvä olla :)

Eli ei riitä, että yksi ihminen on onneton saadakseen mut onnettomaksi. Jotain rajaa munkin empatialla :D

• Kukkonen.

Tapauskohtaista. Silloin kun tiedän että on syytä olla onnellinen ja näen asian ympärillä olevia tarkemmin ja kauaskantoisemmin - syyt miksi olla onnellinen - voin hyvinkin olla onnellinen vaikka toiset virittelis jo köyttä kattoon.

Toisaalta sitten jossain tilanteessa vähäinenkin lähipiirin synkkyys voi tarttua muhunkin.

• Jazuli

...mikäli ihmiset (monikossa elikkäs kaikkiko)..oisi onnettomia nii en suinkaa miekää pystysi olemaa onnelline..=oI

...yksikii onneton surettaa sillo ko sil on mulle merkitystä taikka mie ymmärrän hänen onnettomuuttaan...se mitekä pitkää mie oon onneton on iha sitte perin kii siit mitekä lähenen ihmine on onneton...koska sillo ko se lähenen on onneton sen surun tuntee sekä näkee...iisimmin ko iha vieraan taikka ees puolitutun joka ei oo sun ajatuksissasi sillain ko nää lähesemmät on...

=oI

..mu toki mun sisälläni käväsee epäonnen tunteet sillo ko näjen jonku ihmisen oikee olevan onneton..myötätunto kummiski saa miettimää miltä ittestä tuossa kohin tuntusi...

mu..toki iha kaikkee ei riitä myötätuntokaa..eikä iha joksasee onnettomaa ihmisiee sillain ees kiinnitä huomioo...ne lähimmät...sisältäen perheen lähisuvun..työkaverit muut kaverit niien epäonni vaikuttaa...ainaski aikansa..nii jottei oo itekkä nii kykenevä olemaa onnellii...

• on onneton

sellaisen syyn johdosta jonka tiedän ja joka on minustakin surullista, esim. lähiomaisen menetys. Silloin tulen surulliseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5704
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1847
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1319
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1117
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1095
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1027
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      999
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      993
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      948
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      945
    Aihe