Meissä kaikissa asuu vielä se sama lapsi, joka syntyi tähän maailmaan. Se syntyi pyytämättään, ja avasi silmänsä niin viattomana kuin vain vastasyntynyt olla voi.
Oletteko varjelleet tuota lasta,joka on hengissä vieläkin, rakastaneet sitä, ja varjelleet, ettei se vahingoittaisi itseään?
Nähneet joskus itsenne ? Ja kärsineet maailman menosta!
Varjeletko lasta sisimmässäsi?
19
209
Vastaukset
Sisäisessä lapsessamme piilee inhimillisyys, rakkaus ja mahdollisuus oppia uutta, vaalia rauhaa joskus tulevaisuudessa nykyistä enemmän.
Ei ole häpeällistä tunnustaa sisäisen lapsemme olemassa oloa. On inhimillisesti oikein ja tärkeää pyrkiä edistämään luonnon ja kanssaeläjiemme hyvin vointia.- pilvi*
mitä meillä on. Joskus Kalle Holmberg on tuosta aiheesta kirjoittanutkin, ohjaaja ja kulttuuripersonallisuus. Samoin joskus lukituksenessani Jean Sibeliuksen muistelmia,olen törmännyt tuohon ajatukseen.
En sanoisi, että nuo esikuvat olisivat herättäneet ajatuksen sisimpämme varjelemisesta, vaan iloinnut olen siitä, että muutkin ovat tajunneet sen tärkeyden.
Sehän on parasta mitä meillä on, olemmehan kaikki ihmisiä! Olen oppinut täälläkin jotakin jota arvostan. Saanut vastakaikua, joka vie eteenpäin, ja antaa lämpöä sydämeen.
Myöskin anteeksiantoa, sellaiseen minkä täytyy laskea elämäänkin kuuluvana "purkautumisena " ilkeilyn muodossa.
Pahitteeksi se ei ole ollut ,mitä en ymmärrä sen sivuutan. Muusta otan opikseni! - sama*
pilvi* kirjoitti:
mitä meillä on. Joskus Kalle Holmberg on tuosta aiheesta kirjoittanutkin, ohjaaja ja kulttuuripersonallisuus. Samoin joskus lukituksenessani Jean Sibeliuksen muistelmia,olen törmännyt tuohon ajatukseen.
En sanoisi, että nuo esikuvat olisivat herättäneet ajatuksen sisimpämme varjelemisesta, vaan iloinnut olen siitä, että muutkin ovat tajunneet sen tärkeyden.
Sehän on parasta mitä meillä on, olemmehan kaikki ihmisiä! Olen oppinut täälläkin jotakin jota arvostan. Saanut vastakaikua, joka vie eteenpäin, ja antaa lämpöä sydämeen.
Myöskin anteeksiantoa, sellaiseen minkä täytyy laskea elämäänkin kuuluvana "purkautumisena " ilkeilyn muodossa.
Pahitteeksi se ei ole ollut ,mitä en ymmärrä sen sivuutan. Muusta otan opikseni!että kone joskus hyppii :D
- ennakkoluuloton lapsi
sama* kirjoitti:
että kone joskus hyppii :D
Lapsi ei ajattele mitään taka-ajatuksia. Hän vain toimii, tekee, iloitsee ja elää hetkessä.
- pilvi*
ennakkoluuloton lapsi kirjoitti:
Lapsi ei ajattele mitään taka-ajatuksia. Hän vain toimii, tekee, iloitsee ja elää hetkessä.
osaa kyllä olla hauskan viekas,saadakseen mitä tavoittelee,ne vaan ovat niin hurmaavia siinä läpinäkyväisyydessään.
Osaavat käyttää viehätysvoimaansa niinkuin kuuluukin!
- Maalaismies*
Yritän pitää sitä kiukuttelevaa kakaraa kurissa!
- minä*
taas joudun hillitsemään vekaraa,ettei se törmäilisi, hakiessaan totuutta, kun se on varmaan hemmoiteltu. Eikä loukkaantuisi pahasti ja tulisi ihan repaleiseksi. En tiedä..kun sen on oltava sellainen kun on.
- pitää¤
minä* kirjoitti:
taas joudun hillitsemään vekaraa,ettei se törmäilisi, hakiessaan totuutta, kun se on varmaan hemmoiteltu. Eikä loukkaantuisi pahasti ja tulisi ihan repaleiseksi. En tiedä..kun sen on oltava sellainen kun on.
iloisen ja leikkivän lapseni hengissä!
- kumminkin*
pitää¤ kirjoitti:
iloisen ja leikkivän lapseni hengissä!
se mustasukkanen huomionkipee penska sieltä pohjalta nousee näin vanhemmiten.
- sitten*
kumminkin* kirjoitti:
se mustasukkanen huomionkipee penska sieltä pohjalta nousee näin vanhemmiten.
tehdä*
- Seku
sitten* kirjoitti:
tehdä*
Lapset ovat myöskin julmia suorasukaisuudessaan ja laumasieluisuudessaan.
Sen puolen itsessäni haluaisin tukahduttaa.
Ikivanhuuteen asti tahtoisin säilyttää avoimuuden, uteliaisuuden uusille asioille.
Elää tavallaan sitä kyselykautta, jolloin lapsen kysymykset ovat : "miksi, minkätakia" jne.
- Ramoona*
Ymmärrän aloituksen ehkä väärin, mutta minulle tulee mieleen se, että monen henkisen vamman syy on yhteyden menettäminen sisäiseen lapseen. Lapsuudessa on ehkä traumaattisia kokemuksia, jotka ovat jääneet käsittelemättä, esim. hylkääminen. Kahden ensimmäisen ikävuoden kokemukset ovat ratkaisevia, syntyykö luottamus muihin ihmisiin. Monet riippuvuudet johtuvat sisäisen lapsen tukahduttamisesta.
Kaikki inhimilliset tarpeet säilyvät meillä elinikämme: elimistön, turvallisuuden, rakkauden, yhteenkuuluvuuden...Niitten täyttämistä haemme koko ikämme, lapsi kulkee mukana, enemmän tai vähemmän terveenä.Kokonaisuudessaan, kuin oppikirjasta.Aika äkkiä tuli aiheeseen tyhjentävä vastaus,että eipä sen jälkeen ole oikein mitään asiaan lisättävää.
- pilvi *
FlikklapsRaumalt kirjoitti:
Kokonaisuudessaan, kuin oppikirjasta.Aika äkkiä tuli aiheeseen tyhjentävä vastaus,että eipä sen jälkeen ole oikein mitään asiaan lisättävää.
Onhan se sinulla siellä itselläsi,joka ihmettelee kiinalaisia ja japanilaisia kulkijoita:)
pilvi * kirjoitti:
Onhan se sinulla siellä itselläsi,joka ihmettelee kiinalaisia ja japanilaisia kulkijoita:)
loukkaavasti vastaustani sinulle pilvi,päinvastoin, onhan nämä asiat todella kaikki oppikirjoista luettavissa. Ja josko tarkoitit viittaustani jossakin edellisessä kannanotossani vinoihin silmiin,niin tarkoitin,että täällä meillä Raumalla on nykyisin kovinkin vilkasta,kansainvälistä porukkaa liikkeellä,en mitenkään ketään sormella osoittaen. Ja tottakai minä itsessäni tiedostan oman sisäisen lapseni,tähän ikään kun olen ehtinyt. Joten pyydänpä anteeksi,jos en oikein osannut ilmaista itseääni.
FlikklapsRaumalt kirjoitti:
loukkaavasti vastaustani sinulle pilvi,päinvastoin, onhan nämä asiat todella kaikki oppikirjoista luettavissa. Ja josko tarkoitit viittaustani jossakin edellisessä kannanotossani vinoihin silmiin,niin tarkoitin,että täällä meillä Raumalla on nykyisin kovinkin vilkasta,kansainvälistä porukkaa liikkeellä,en mitenkään ketään sormella osoittaen. Ja tottakai minä itsessäni tiedostan oman sisäisen lapseni,tähän ikään kun olen ehtinyt. Joten pyydänpä anteeksi,jos en oikein osannut ilmaista itseääni.
Minäkin,yli seitsemänkymppinen,aina,kun näen jäätyneen vesilätäkön, vähän vilkasen,näkeekö kukaan ja menen iskemään sen mäsäksi..En voi vastustaa kiusausta..Kun on ihana pulkkamäki,,pitää pimeällä mennä laskemaan,ettei lapset ajattele,että joku höppänä mummo liikkeellä..Minulla oli pitkään,tämä lapsenlapseni ,
rekvisiittana,,niin hänen kanssaan laskin ihan keskellä päivää..Nyt on jo niin vanha, ettei häntä huvita..hihhii...Mitähän muuta" lapsellista".tulee mieleen..Tiedättehän ne verenpisarat...ai ai,kun tekee mieli paukutella niitä kukkia..Kyllä tässä hyvin on säilyttänyt ,sisäisen lapsen.. Varmaan meistä monet leikkivät lastenlasten kanssa,ei siksi,että on pakko,vaan se on niin mukavaa..Kiva laulaa lastenlauluja,pidän niistä.." Mummo kanasensa niitylle ajaa...trallallaa.." ym..
Ja askartelu,,sehän on yhtä hauskaa edelleen,kuin lapsena,eikö totta?
Säilytetään vaan lapsenmielisyys,se ei tee meistä kuitenkaan lapsellisia..t.Irkku- Katleija-1
irkku-37 kirjoitti:
Minäkin,yli seitsemänkymppinen,aina,kun näen jäätyneen vesilätäkön, vähän vilkasen,näkeekö kukaan ja menen iskemään sen mäsäksi..En voi vastustaa kiusausta..Kun on ihana pulkkamäki,,pitää pimeällä mennä laskemaan,ettei lapset ajattele,että joku höppänä mummo liikkeellä..Minulla oli pitkään,tämä lapsenlapseni ,
rekvisiittana,,niin hänen kanssaan laskin ihan keskellä päivää..Nyt on jo niin vanha, ettei häntä huvita..hihhii...Mitähän muuta" lapsellista".tulee mieleen..Tiedättehän ne verenpisarat...ai ai,kun tekee mieli paukutella niitä kukkia..Kyllä tässä hyvin on säilyttänyt ,sisäisen lapsen.. Varmaan meistä monet leikkivät lastenlasten kanssa,ei siksi,että on pakko,vaan se on niin mukavaa..Kiva laulaa lastenlauluja,pidän niistä.." Mummo kanasensa niitylle ajaa...trallallaa.." ym..
Säilytetään vaan lapsenmielisyys,se ei tee meistä kuitenkaan lapsellisia..t.IrkkuTuolla lapsellisuudella tarkoitan sitä, että vieläkin haluan leikkiä ja käyttää mielikuvitusta niinkuin lapsena, pelkäämättä että menetän "arvokkuuteni".
Siinä on rakennusaineksia luovuuteen ja ongelmanratkaisukykyyn. - pilvi*
irkku-37 kirjoitti:
Säilytetään vaan lapsenmielisyys,se ei tee meistä kuitenkaan lapsellisia..t.IrkkuEn voinut nauramatta lukea kirjoitustasi! Jos olis maalikuu ja minä Helsingissä potkaisisin rännit auki ja jääpötköt kolisis kadulle.
Ja sitten söisin annansilmistä kukkasia,ai että ne oli kirpeän hyviä :D Nyt pidän seuraa taas tytölleni,joka tuli sienimetsästä sanoi muuten,että opetin lapsenikin maistelemaan
kukkasia! Terve taas :D
- Maalaismies*
Isälläni oli tapana mäihätä naurista tai kuoria omenoita pitäessään minua polvellaan. Huomaan itse tekeväni samoin lastenlapsille ja nyt kun he ovat aikuistuneet, viedä vaimolleni kuorittuja hedelmiä. Tämä tuli mieleeni, kun en ole havainnut muiden sellaista harrastavan. Lapsuus kulkee mukanani silläkin tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2702115Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2511485- 411239
- 571144
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.6887Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32860Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6815- 43796
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47670Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa
missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.28662