Vapauden tunne

pilvi*

Tänään sunnuntaina, koen ihanan vapauttavan elämisen riemun!

Jos meitä rajoitetaan jonkun kaavan mukaan käyttäytyväksi tukahduttaa se ainakin minussa, sen omimman itsen.

En tarkoita sillä, etteikö sitä käyttäytyisi eri tilanteiden vaatimalla tavalla,aikanaan työelämässä,ym. Mutta sielläkin oli mukana tuo ilo elämästä,--- työn rasituksesta riippuen.

Nyt kun on kesä ja saa olla vapaasti ja pukeutumisen kannalta,
huolettomanpi, on niin onnellinen olo.

En tiedä onko tämä avauksen arvoinen asia, mutta eikö iloonkin voisi yhtyä?
Eihän meitä paina enään työelämän paineet, itse saamme valita
mitä puuhailemme........vielä jatkuu kesämme!

13

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

mietiskelen onko tämä avauksenarvoinen vastaus.
      Ajattelin ensin mennä kaljalle mutta laihduttajalle vaarallisena hylkäsin sen, vaihtoehtona ajattelin mennä ostamaan juoksukengät ja sitten käytän vapauttani kävellä niillä uusilla juoksukengilläni.
      Iloitsen näistä vapauksistamme.

• pilvi*

Ilon aihe on myös tyttäreni tulo huomenna aikaisin,soitti vähän aikaa sitten ja tulee jo aikaisin aamulla. V iipyy keskiviikkoon asti. Hänen kanssaan olen aina voinut puhua elämän asioista. Sekin on lahja.

• Tähdykkä

Kyllä molemmat asiat ovat avauksen arvoisia asioita myöskin Pilvin,
        Mikä on sen tärkeämpää kuin nauttia kesästä ja vapaasta pukeutumisesta,
        ja jjoutava teki hyvin merkittävän teon päätyessään ostamaan juoksukengät
        eikä mennyt kaljalle, se jos mikä on vapautta liikkua kesäisessä luonnossa
        niin kauan kuin on mahdollisuus, näin minäkin nyt aion tehdä ja lähteä sauva-
        lenkille, näin olemme tehneet hyvän teon itsellemme, ollaan ylpeitä siitä.

• Minunkin pitäis nyt itseäni vihdoin toteuttaa,jokakesäinen meinaamiseni mennä Yyterin nakurannalle,naturistien seuraan.
        Suomessa in ihmeen vähän nakurantoja,tietääkseni toinen on vain Seurasaaressa.
        Syvämietteisemmin ajateltuna liekkö suomalaiseen mentaliteettiin kovinkaan kuuluvaa,muutenkaan "itsensä paljastelu."Noin niinkuin henkisesti aattelin tätäkin...

Minulla ylsi onnellisen olotilan elämäntapa rillutella vaatteettomana.Toki otan ympäristöni huomioon,etteivät tuonne Pitkäänniemeen valkotakkiset vie.

Kirjoitan tähän kansainvälisen naturistiliiton,INF:n määritelmän naturismista....jos joku palstalaisistamme innostuisi myös aatteeseen:
        "Naturismi on luonnon kanssa sopusoinnussa oleva elämäntapa,johon kuuluu yhteinen alastomana toimiminen yhdistyneenä oman omanarvontunnon vahvistamiseen sekä toisten ja ympäristön huomioonottamiseen,terveellinen elämä puhtaassa luonnossa."

Että tälleen sanotaan,heh. Näinkin saamme itse valita, mitä puuhailemme...huolettomina.

• pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

Minunkin pitäis nyt itseäni vihdoin toteuttaa,jokakesäinen meinaamiseni mennä Yyterin nakurannalle,naturistien seuraan.
        Suomessa in ihmeen vähän nakurantoja,tietääkseni toinen on vain Seurasaaressa.
        Syvämietteisemmin ajateltuna liekkö suomalaiseen mentaliteettiin kovinkaan kuuluvaa,muutenkaan "itsensä paljastelu."Noin niinkuin henkisesti aattelin tätäkin...

Minulla ylsi onnellisen olotilan elämäntapa rillutella vaatteettomana.Toki otan ympäristöni huomioon,etteivät tuonne Pitkäänniemeen valkotakkiset vie.

Kirjoitan tähän kansainvälisen naturistiliiton,INF:n määritelmän naturismista....jos joku palstalaisistamme innostuisi myös aatteeseen:
        "Naturismi on luonnon kanssa sopusoinnussa oleva elämäntapa,johon kuuluu yhteinen alastomana toimiminen yhdistyneenä oman omanarvontunnon vahvistamiseen sekä toisten ja ympäristön huomioonottamiseen,terveellinen elämä puhtaassa luonnossa."

Että tälleen sanotaan,heh. Näinkin saamme itse valita, mitä puuhailemme...huolettomina.

vapautumista lienee sekin,luontaisesta ujoudesta. Itse en osaa kuvitella riisuutuvani vieraiden miesten läsnäollessa, ovatko ne rannat erikseen miehille ja naisille?

Seurasaaressa oli eri rannat molemille. Mikäs siinä vapaata ja ihanaa se on uida alasti, ja saunoa oman rakkaansa kanssa.

Minun vapauttani on myös saada olla yksinkin, omine unelmineni ja kokemusmaailmani kanssa, kuunnella radiota, saada vastakaikua ajatuksilleni musiikista kirjoista.Mieluimmin
        kuitenkin kasvoista kasvoihin, kuunnellen ja keskustellen.

• Seku
        pilvi* kirjoitti:

vapautumista lienee sekin,luontaisesta ujoudesta. Itse en osaa kuvitella riisuutuvani vieraiden miesten läsnäollessa, ovatko ne rannat erikseen miehille ja naisille?

Seurasaaressa oli eri rannat molemille. Mikäs siinä vapaata ja ihanaa se on uida alasti, ja saunoa oman rakkaansa kanssa.

Minun vapauttani on myös saada olla yksinkin, omine unelmineni ja kokemusmaailmani kanssa, kuunnella radiota, saada vastakaikua ajatuksilleni musiikista kirjoista.Mieluimmin
        kuitenkin kasvoista kasvoihin, kuunnellen ja keskustellen.

Meillä on maassamme sananvapaus, mikä onkin demokraattiselle maalle ja yhteiskunnalle ominaista.

Voimme kirjoittaa esm. lehtiin yleisönosastolle mielipiteitämme. Voimme arvostella
        korkeassakin asemassa olevia virkamiehiä(kuka tuntee tarvetta)

Voimme matkustaa ulkomaille, valita itse aviopuolisomme, mitä naiset islamilaisissa maissa eivät useimmiten voi.
        Vaatteemmekin voimme valita, tai halutessamme olla niitä ilman.

On satoja asioita mitkä saamme itse valita.

Harmillista kuitenkin, että valitsemme erittäin usein väärin, mutta sepä taitaa olla sitä "oppimista kantapään kautta."
        Olisimmepa sitten uuden valintatilanteen edessä kokemuksen kautta viisastuneet!

• on ..
        Seku kirjoitti:

Meillä on maassamme sananvapaus, mikä onkin demokraattiselle maalle ja yhteiskunnalle ominaista.

Voimme kirjoittaa esm. lehtiin yleisönosastolle mielipiteitämme. Voimme arvostella
        korkeassakin asemassa olevia virkamiehiä(kuka tuntee tarvetta)

Voimme matkustaa ulkomaille, valita itse aviopuolisomme, mitä naiset islamilaisissa maissa eivät useimmiten voi.
        Vaatteemmekin voimme valita, tai halutessamme olla niitä ilman.

On satoja asioita mitkä saamme itse valita.

Harmillista kuitenkin, että valitsemme erittäin usein väärin, mutta sepä taitaa olla sitä "oppimista kantapään kautta."
        Olisimmepa sitten uuden valintatilanteen edessä kokemuksen kautta viisastuneet!

ajatuksenvapaus, sananvapauttamme rajoittaa laki, moraali, hyvät tavat, julkaisijan säännöt, jos aiomme sanomamme saada vaikkapa lehden sivulle.

• *Kukkahame*
        on .. kirjoitti:

ajatuksenvapaus, sananvapauttamme rajoittaa laki, moraali, hyvät tavat, julkaisijan säännöt, jos aiomme sanomamme saada vaikkapa lehden sivulle.

Vapauden tunne tulee jostain pienestä onnistuneesta asiasta, teosta, ystävän tapaamisesta, milloin mistäkin.

Vapauden tunteella on kannustava voima ja kantavat siivet, ajatukset voi liikkua hyvissä asioissa ja päätöksissä, tehdä jotain läheisten hyväksi ja saada hyvää mieltä heillekin.

Vapaus on onni ja rakkaus, tavata uusia ihmisiä ja tutustua heihin, ilman ennakkoluuloa ja kateutta, kateus on paha sairaus jota on hyvä karsia pois kantapäiltä.

Vapaus on sitä kun saa sanoa asiansa toisille omin näkemyksin, vapaus on saada yhdessä toisen kanssa päättää arjesta.
        Vapautta on elää Suomessa.

• pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Vapauden tunne tulee jostain pienestä onnistuneesta asiasta, teosta, ystävän tapaamisesta, milloin mistäkin.

Vapauden tunteella on kannustava voima ja kantavat siivet, ajatukset voi liikkua hyvissä asioissa ja päätöksissä, tehdä jotain läheisten hyväksi ja saada hyvää mieltä heillekin.

Vapaus on onni ja rakkaus, tavata uusia ihmisiä ja tutustua heihin, ilman ennakkoluuloa ja kateutta, kateus on paha sairaus jota on hyvä karsia pois kantapäiltä.

Vapaus on sitä kun saa sanoa asiansa toisille omin näkemyksin, vapaus on saada yhdessä toisen kanssa päättää arjesta.
        Vapautta on elää Suomessa.

Tuohon onnen tunteeseen, ei aina liity edes ystävän tapaamista,vaan tietoisuudesta,että ystäväsi on ajatteleva ihminen, olemassa oleva. Joskus vain elämä vaatii pysähtymistä, se ei enää toimi entisten rajoitusten armoilla.

Silloin antaa onnen vain tulvia ja elää hetken kerrallaan.Minulla on vielä niin ihana muisto aamuyön tähdestä joka loisti taivaalla. Johon nukahdin niin rauhoittuneena.

Toisen kanssa arjesta en enää saa päättää, mutta paljon on aihetta lauluun....

• Katleija-1

Joka aamu olen onnellinen herätessäni uuteen päivään. Samoin olen onnellinen myös siitä, että saan taas elää tämän kesän.
      Ajatelkaa, kun sairaus tai muu onnettomuus kohtaa, se vie vapauden liikkua, mennä ja toteuttaa itseään. Toki silloinkin ihminen voi onnellisuutta löytää. Vanhuuteen kuulee menetykset, toisille äkkiä ja paljon ja toisille vähän kerrallaan, hivuttamalla.

Emme voi verrata itseämme kanoihin, mutta silmiini osui guugelista juttu onnellisista ja vapaista kanoista.
      Että kanatkin saavat kokea vapautta ja olla onnellisia nykyään. Mutta verrattuna entisten aikojen kanoihin, jotka saivat vapaasti kuoputella emännän kukkapenkkiä, paljon on vielä kirittävää kanoillakin.

• Käyn ,joka keskiviikko siskolleni kaupassa ja joka kerta olen onnellinen,kun pystyn menemään ja tulemaan,niin kuin haluan..Olen onnellinen siitäkin,että voin auttaa toista ihmistä,joka ei voi enää toimia niin.Muutenkin,on hienoa ,että maassamme on vapaata ja turvallista elää..ja on kaikki ne vapaudet,jotka jo on lueteltu tässä.
        Vapautta ei ole ilman vastuuta,joten vastuunamme on huolehtia,luonnosta ja ympäristöstämme, että seuraavatkin sukupolvet, voivat nauttia, liikkumisesta luonnossa.

• Vaikka en ole kovin uskonnollismielinen, niin tämä laulu on jäänyt mieleeni rippikoululeiriltä. Vetäjä lauloi sen telttamme ulkopuolella aamun koitossa. Muistan vieläkin, miten ihanaa oli herätä heleään lauluun, teltan outoon valoon ja nurmikon tuoksuun.

Laulu antaa luvan odottaa hyvää tulevalta päivältä, ja vaikka ei päivä menisikään kaavan mukaan, voi aina aamun alkaa optimistisena. Aurinko nousee pilvienkin takana joka päivä. Sitä ei pois oteta.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän minua kiusaa pikkusieluiset, jotka harmistuvat niin pienistä asioista, että eivät enää seur. päivänä niitä muista, jos muistuttaisi.
        Päiviä ei ole enää niin paljon jäljellä, että ne voisi heittää hukkaan.

• pilvi*
        Makriina kirjoitti:

Vaikka en ole kovin uskonnollismielinen, niin tämä laulu on jäänyt mieleeni rippikoululeiriltä. Vetäjä lauloi sen telttamme ulkopuolella aamun koitossa. Muistan vieläkin, miten ihanaa oli herätä heleään lauluun, teltan outoon valoon ja nurmikon tuoksuun.

Laulu antaa luvan odottaa hyvää tulevalta päivältä, ja vaikka ei päivä menisikään kaavan mukaan, voi aina aamun alkaa optimistisena. Aurinko nousee pilvienkin takana joka päivä. Sitä ei pois oteta.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän minua kiusaa pikkusieluiset, jotka harmistuvat niin pienistä asioista, että eivät enää seur. päivänä niitä muista, jos muistuttaisi.
        Päiviä ei ole enää niin paljon jäljellä, että ne voisi heittää hukkaan.

on kun ehdin koneelle. Kypsien ihmisten ihania jatuksia. Tallennan tämän sivun muistoksi itselleni ja lapsilleni. Palaan vielä illemmalla seuraanne. Kiitos, liikuttunut pilvi*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      270
      2115
    2. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      251
      1485
    3. Millainen on ainutkertainen

Ketä et voi unohtaa
      Ikävä
      41
      1239
    4. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      57
      1144
    5. Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."

Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.
      Terveys
      6
      887
    6. Se tuntuu niin väärältä

Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.
      Ikävä
      32
      860
    7. Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."

Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R
      Maajussille morsian
      6
      815
    8. Mitä tämä on

Ikuista rakkautta?
      Ikävä
      43
      796
    9. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      47
      670
    10. Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa

missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.
      Ikävä
      28
      662
    Aihe