Noniin tiimiläisistä on jo toiset päässeet pudotus vaiheeseen, se oli mukavaa luettavaa. Tulosta varmaan meillä lopuillakin alkaa näkyä hyvin pian, mutta edetään rauhallisin mielin mutta päättäväisesti,.
Kuunnellaan vatsanseutua että oisko jo pantava suuhun jotai vai voiko siirtää tuonnemmaksi, syönkö nälkääni vai mielihalusta, se on hyvä tiedostaa itse kunkin.
Lisätkää ravintolisiä jos tunnette niin että ruoka ei ole riittävän monipuolinen. Ei se pahitteksi ole. Vettä pitäisi juoda normaalia enemmän.
No niin jatketaan yhdessä eteenpäin, kohti kevyempää olotilaa ja lisukkeena saamme terveyttä.
PAINON HALLINTAA 29.7- 2009
150
991
Vastaukset
kaffee
omena
puuro Becelillä
Päivällinen: kuittasin sen 2 kanamuna silli voileivällä
Välipalana: viinirypäleitä
iltapäivä kaffeeta 2 kilorinkeliä
rasvaton jugurtti
iltatee korpuilla 2 kpl
liikunta: pyöräilyä 1 t ja keilailua 2 t
Kuittasin päivällisen kahdella voileivällä, pudotuksen kiihdyttämiseksi.
Mitenkä teillä muilla on mennyt eilen?? kertokaahan.ollut teidän ryhmässänne, mutta pääseekö mukaan? Tarvetta olisi, ja muutenkin koko ajan pitäisi vahtia, kun olen vielä diabeetikkokin.
laitan tähän eilisen ruokailuni:
aamulla kuppi pelkkää kahvia, ja lasi vettä
aamupäivällä suuri lautanen salaattia, kaikkea omaa kasvimaalta, ja vähän salaatinkastiketta, lasi vettä.
päivällä 2 kuppia kahvia, ja näkkileipäpalanen, päällä kinkkua
iltapäivällä lasi tuoremehua
illalla pari lusikallista perunalaatikkoa puolikas porsaan kyljys, pala ruisleipää, voimariiniasivallus, kotikaljaa lasi.
illalla kuppi kahvia ja vielä myöhemmin ykkösviili, mansikoita päällä.
Jos en kelpää joukkoon, niin sanokaa vaan, kuitenkin minun on jatkettava yksinkin.Tsemppiä teille kaikille!olin sorvaamassa viestiä vanhaan ketjuun ja ny se on tuossa liian lähellä, toivottavasti toiset huomaa uuden ketjun.
Tiistaina söin aamulla ne juustoleivät tykkään keskirasvaisesta ja asidopfiluspiimäkin on 1%,, rasvattomat ovat mielestäni liian väkivaltasesti käsiteltyjä. omena
Lounas sitä keittoa vielä ja mansikoita, tomaatti, viipale ruisleipää, lasillinen piimää.
kahvilla vaniljakierrepulla.
päivällinen kaurapuuro mansikoita kurkkuraejuustosalaatti.
iltatee ruisleipää- kevytlevite.irkku-37 kirjoitti:
Odota nyt,en ole päässyt syömisen alkuun edes vielä..
Mukavaa, alkavaa päivää t.Irkkuettä tänään kerromme mitä eilen söimme, niin se on tarkkaa tietoa, olisi hyvä jos pitäisi kirjaa syömisistään, tietoa voisi käyttää uudelleenkin jos ylipaino palaa takaisin.
Nyt vaan muistelemaan mitä eilen söit ja liikuntohan sinulla on vakio.marja-liisa41 kirjoitti:
ollut teidän ryhmässänne, mutta pääseekö mukaan? Tarvetta olisi, ja muutenkin koko ajan pitäisi vahtia, kun olen vielä diabeetikkokin.
aamupäivällä suuri lautanen salaattia, kaikkea omaa kasvimaalta, ja vähän salaatinkastiketta, lasi vettä.
illalla pari lusikallista perunalaatikkoa puolikas porsaan kyljys, pala ruisleipää, voimariiniasivallus, kotikaljaa lasi.
Jos en kelpää joukkoon, niin sanokaa vaan, kuitenkin minun on jatkettava yksinkin.Tsemppiä teille kaikille!mukaan vaan, joukolla se on helpompaa pudottaa liiat pois, ruokailusi on kyllä hyvä, mutta korjaisin muutaman asian, voitko vaihtaa kinkun tomattiin tai kurkkuun, ja salattikastikkeen, vähärasvaisempaan mitä on, tai jättää alussa vallan pois.
Minä käytän salattikastikkeena ananas murskaa tai paloja ja lientä, kokeilehan sopiiko se sinullekin. Valitettavasti en ole salattien ystävä, mutta korvaan sen juureksilla ja hedelmillä.- Vaikka ei tarvi olla
jjoutava5 kirjoitti:
olin sorvaamassa viestiä vanhaan ketjuun ja ny se on tuossa liian lähellä, toivottavasti toiset huomaa uuden ketjun.
Tiistaina söin aamulla ne juustoleivät tykkään keskirasvaisesta ja asidopfiluspiimäkin on 1%,, rasvattomat ovat mielestäni liian väkivaltasesti käsiteltyjä. omena
Lounas sitä keittoa vielä ja mansikoita, tomaatti, viipale ruisleipää, lasillinen piimää.
iltatee ruisleipää- kevytlevite.tikkulaiha, eikä liian lihava, siltio pitää syödä.
Käyttäkää sitä kiloklubia apuna, se on ilmainen.
Se sanoo oletteko syönet tarpeeksi vai liikaa.
Se on helppokäyttöinen! Suosittelen.
Liian vähän syöminen on ihan yhtä vaarallista kuin liikasyöminen!
Elimistö painuu säästöliekille, eikä paino putoa! Ruppi pitää kiinni saavutetuista kiloista silloin, eikä päästä yhtään karkuun vaan säästää pahanpäivän varalle...joka on nyt, kun syötte liian vähän!
http://kiloklubi.fi/
täällä voitte perustaa oman ryhmän ja vaihtaa juttua siellä, se on ihan helppoa.
Samalla siellä näkee kuinka paino putoaa!
Laitan siitä säästöliekistä kanssa:
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441 jjoutava5 kirjoitti:
olin sorvaamassa viestiä vanhaan ketjuun ja ny se on tuossa liian lähellä, toivottavasti toiset huomaa uuden ketjun.
iltatee ruisleipää- kevytlevite.2 kpp mustaa kahvia
2 paahtoleivän siivua ,hipaisu minilettaa..
2 siivua aamiaisjuustoa 12%
Päivällä paistoin pari perunaa,sipulia
paistettu kananmuna
tomaatti..
pari kuppia mustaa kahvia..
illalla mustikkapiirakkaa
en muuta.
juomana aina vettä
mustikkapiirakassa oli niin paljon kaloreja,etten viitsinyt muuta syödä,mutta hyvää oli..jjoutava5 kirjoitti:
iltatee ruisleipää- kevytlevite.näillä eväillä painosi putoaa edelleen, mutta liikuntoa olet myöskin harrastanut, käynyt kaupassa ja pienellä ½ t lenkillä, näin päättelen, vaikka et maininnutkaan. Liikunto on tärkeää painon pudotuksessa.
Kaipailit tuolla edellisessä ketjussa ruoka ohjeita, Minä suositten myöskin keittoja kevyitä esim, kesäkeitto on juuri nyt hyvää, uusista kotimaisista aineksista, samaten kalakeitto sekä aina hyvää hernekeittoa, kaalikeitto ym ruisleipäviipaleiden kera tomatilla/ kurkulla päällystettynä.
Ovat helppoja valmistaa.
Mukavasti mukana painon pudotuksessa,,, hyvä niin.Vaikka ei tarvi olla kirjoitti:
tikkulaiha, eikä liian lihava, siltio pitää syödä.
Elimistö painuu säästöliekille, eikä paino putoa! Ruppi pitää kiinni saavutetuista kiloista silloin, eikä päästä yhtään karkuun vaan säästää pahanpäivän varalle...joka on nyt, kun syötte liian vähän!
täällä voitte perustaa oman ryhmän ja vaihtaa juttua siellä, se on ihan helppoa.
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441myö luotetaa ommii aivoihi ku puotetaa painoo, eikä ruveta minkää kaavoje mukkaa syömää. Se orjuuttas liikaa,
Myö niiko leikin varjolla ollaa asialla ja samal ei huomattakkaa ku paino häviää.
näi myö tehhää,,,,, paljonkos sie oot puottant ojeittes kanssa painoosi ??monica kirjoitti:
mukaan vaan, joukolla se on helpompaa pudottaa liiat pois, ruokailusi on kyllä hyvä, mutta korjaisin muutaman asian, voitko vaihtaa kinkun tomattiin tai kurkkuun, ja salattikastikkeen, vähärasvaisempaan mitä on, tai jättää alussa vallan pois.
Minä käytän salattikastikkeena ananas murskaa tai paloja ja lientä, kokeilehan sopiiko se sinullekin. Valitettavasti en ole salattien ystävä, mutta korvaan sen juureksilla ja hedelmillä.tomaattiin ja kurkkuun, ja niitä minulla nyt onkin viljavasti, oikein roikkuu oksat. mutta salaattikastiketta en voi jättää, kun salaatit maistuu niin paremmilta. Se on omaa tekemää, eikä kovin öljyistä, enkä paljon käytä. Ja täytyy minun jossain sitä rasvaakin vähän saada.
marja-liisa41 kirjoitti:
tomaattiin ja kurkkuun, ja niitä minulla nyt onkin viljavasti, oikein roikkuu oksat. mutta salaattikastiketta en voi jättää, kun salaatit maistuu niin paremmilta. Se on omaa tekemää, eikä kovin öljyistä, enkä paljon käytä. Ja täytyy minun jossain sitä rasvaakin vähän saada.
hyvä kun voit kinkkusiivun vaihtaa rasvattomampaan, ja salattikastikkeen teet itse niin, siinä voit säädellä rasvan määrää. Valmiit salattikastikkeet ovat rasvaisia.
Olit huolissasi rasvan saannista, katsoin päivän ruokailuasi niin siinä on ½ porsaan kyljystä (rasvaa) leivän päällä voimariinia (rasvaa) 1 viilissä(rasvaa) ja kyllä perunalaatikossakin on (rasvaa) jos itse tekee niin päälle laitetaan voinokareita tai jotain muuta (rasvaa).
Että sait 5 suunnalta rasvaa, että kyllä rasvaa olet syönyt, se on sitä piilorasvaa, Kannatta muistaa yksi lause,,,, kaikki mikä maistuu hyvältä lihottaa....siinä on vinha perä.
No mutta huomenna on päivä, ja ruokalista jokaisella omanlaisensa.irkku-37 kirjoitti:
2 kpp mustaa kahvia
2 paahtoleivän siivua ,hipaisu minilettaa..
2 siivua aamiaisjuustoa 12%
Päivällä paistoin pari perunaa,sipulia
paistettu kananmuna
tomaatti..
pari kuppia mustaa kahvia..
illalla mustikkapiirakkaa
en muuta.
juomana aina vettä
mustikkapiirakassa oli niin paljon kaloreja,etten viitsinyt muuta syödä,mutta hyvää oli..kysynkin etkö syö mitään välipaloja, hedelmiä tai uusia makeita porkkanoita jne.
Pysyy nälkä loitolla, ja pudotus peli helpottuu,,,,,
Minulla on sama ongelma että ne pari kiloa on tullut yksinomaan ja vain vyötärön seudulle ja ne pitäisi pudottaa pois.
Voimistelen aamuisin ja koetan oikein kiemurrella niin että vyötärö saa kyytiä, kokeilehan sinäkin.- syömään siellä
monica kirjoitti:
myö luotetaa ommii aivoihi ku puotetaa painoo, eikä ruveta minkää kaavoje mukkaa syömää. Se orjuuttas liikaa,
Myö niiko leikin varjolla ollaa asialla ja samal ei huomattakkaa ku paino häviää.
näi myö tehhää,,,,, paljonkos sie oot puottant ojeittes kanssa painoosi ??saa syödä just niinkuin lystää...MUTTA se huomauttaa jos syöt liian VÄHÄN vaikka kasviksia tai liian vähän kuituja...se on niinkuin opiks...esim. kun suomalaiset syö liian vähän kasviksia...se "pallo" pysyy punaisena niinkauan...kunnes olet syönyt tarpeeks vihreetä!
- jjoutava
Vaikka ei tarvi olla kirjoitti:
tikkulaiha, eikä liian lihava, siltio pitää syödä.
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441huolenpidosta, mutta jos luet minun viestejä huomaat että olin jo itsekin huolissaan tarvittavista rakennusaineista.
Pikku leikin varjolla osallistun ja ainakin aamulenkki säännöllisenä on tullut tiedoksi itselleni, sitä jatkan.
Askeettiseen elämään totuin jo lapsena enkä nytkään yltäkylläisyyteen pyri.
Ajattelin kun päättäjät kuitenkin lukevat näitä palstoja niin jos he huomaisi kuinka nälissään eläkeläinen suomesa nykyään on. monica kirjoitti:
kysynkin etkö syö mitään välipaloja, hedelmiä tai uusia makeita porkkanoita jne.
Pysyy nälkä loitolla, ja pudotus peli helpottuu,,,,,
Minulla on sama ongelma että ne pari kiloa on tullut yksinomaan ja vain vyötärön seudulle ja ne pitäisi pudottaa pois.
Voimistelen aamuisin ja koetan oikein kiemurrella niin että vyötärö saa kyytiä, kokeilehan sinäkin.Minulla on se ongelma..ettei oikein ole nälkä,joten yritän kuitenkin syödä..
Helposti menee anemian puolelle..Kun jäin eläkkelle,alkoi hiljalleen tulla
tuota vyötärö-lihavuutta..Siitä pitää päästä eroon,kun on tuota verenpainetta..
Yritän muistaa syödä jotain vihanneksia ,jossain välissä ja juoda vettä..
Kiitos vihjeistäsi..- tai ota selvää..
marja-liisa41 kirjoitti:
ollut teidän ryhmässänne, mutta pääseekö mukaan? Tarvetta olisi, ja muutenkin koko ajan pitäisi vahtia, kun olen vielä diabeetikkokin.
Jos en kelpää joukkoon, niin sanokaa vaan, kuitenkin minun on jatkettava yksinkin.Tsemppiä teille kaikille!Jos et itse pysty tulkitsemaan, mitä vitamiineja ja hivenaineita pystyt saamaan ruokailustasi, niin turvaudu omaan Terveyskeskukseesi.
Tämä on palsta 70 vuotiaille ja suositellaan mukamas viellä kahvin, veden ja salaatin ylimeneviä ruokailuja epäterveelliseksi ja muutettavaksi!
Ravinnon imeytymiskyky on jo heikentynyt ikäisillämme.
Odotan vain, koska Terveysvirasto puuttuu tämän "ravintogurun" ohjeisiin, vaikka ne ovat hyviä hänen lapsenlapsilleen, niin ei yli 70 vuotiaille. tai ota selvää.. kirjoitti:
Jos et itse pysty tulkitsemaan, mitä vitamiineja ja hivenaineita pystyt saamaan ruokailustasi, niin turvaudu omaan Terveyskeskukseesi.
Tämä on palsta 70 vuotiaille ja suositellaan mukamas viellä kahvin, veden ja salaatin ylimeneviä ruokailuja epäterveelliseksi ja muutettavaksi!
Ravinnon imeytymiskyky on jo heikentynyt ikäisillämme.
Odotan vain, koska Terveysvirasto puuttuu tämän "ravintogurun" ohjeisiin, vaikka ne ovat hyviä hänen lapsenlapsilleen, niin ei yli 70 vuotiaille.kuin itse olet, kyllä me olemme aikuisia ihmisiä, ja osaamme pitää itsestämme huolta, kuten enenkin.
Älkää nyt hyvät hölmöläiset pitäkö jatkuvaa huolta meistä, huolestukaa itsestänne.
Tämä on vaan ryhmä tiimi joka koettaa pudottaa painoaan, ja sekos sinua harmittaakin
Jokainen syö mitä haluaa ja sitten keskustellaan niistä.
Lue enemmän, (ruokailuamme) luulet vähemmän. Tämä sopii sinulle.
kirjoitin jo sinulle mutta se lensi autuaammille maille kun ei ilmestynytkään ketjulle, mutta uusin sen, kerroin että ruokalistassasi ei ole mitään moitteen sijaa, ja liikuntokin oli muistaakseni hyötyliikuntoa, mutta olet kai ilta nautiskelija, joten lasilinen viiniä,,,,,, mitä tuohon sanoisi,,, höm,,, enkai mitään.
Jatketaan yhdessä eteenpäin.- Seku
- Kaurapuuro mikrossa valmistettuna: 2dl vettä, 1dl kauraryynejä,
-ripaus suolaa, 5 minuuttia kypsymisaikaa. Mukillinen maitokahvia.
- Koska nyt on juuri kesäkurpitsa parhaimmillaan, niin kesäkurpitsakeittoa.
-Ruisleipäviipale.
Loppupäivästä en tiedä. Paras elää hetki kerrallaan.
Ihminen on heikko ja lankeamuksille altis.
Vaakaan menen vasta ensi maanantaina, mutta olo tuntuu jo nyt jotenkin kevyemmältä. Seku kirjoitti:
- Kaurapuuro mikrossa valmistettuna: 2dl vettä, 1dl kauraryynejä,
-ripaus suolaa, 5 minuuttia kypsymisaikaa. Mukillinen maitokahvia.
- Koska nyt on juuri kesäkurpitsa parhaimmillaan, niin kesäkurpitsakeittoa.
-Ruisleipäviipale.
Loppupäivästä en tiedä. Paras elää hetki kerrallaan.
Ihminen on heikko ja lankeamuksille altis.
Vaakaan menen vasta ensi maanantaina, mutta olo tuntuu jo nyt jotenkin kevyemmältä.ja ihana kurpitsa keitto ruisleipä viipaleella. Nyt ollaan vahvoja ja pudotetaan painoa. Kerroit tuolla edellisessä ketjussa, että häpeät lähteä lenkille,,,, kuules nyt sen häpeän jätät oven sisäpuolelle ja sopivat vaatteet päälle ja terveyttä ja iloista mieltä hakemaan lenkiltä. Liikkuminen yhdistetään painon pudotukseen.
Muistathan myöskin että aina kerrotaan edellisen päivän syömiset ja liikkumiset seuraavana päivänä eli tänäänkin Keskiviikkona kerrottiin eilisen Tiiistain tapahtumat jne.
punnitus päivänä pidetään SUNNUNTAI AAMUA että kaikilla on sama päivä ettei yksi yhtenä ja toinen toisena päivänä vaan kaikki samana päivänä. Sellainen on ryhmätyötä .
Ponnisteluja kohti kevyempää painoa.
salilla tapahtuvista toiminnoista en tiedä mitään, siksi nuo erikoisnimet ei aukene minulle. Vuositarkastuksessa käydessäsi, lääkärisi totesi sinun olevan nuorekas ja hyväkuntoinen, se saattaa pitää paikkansakin.
Mutta luulen että se on jokaiselle tuttua, kun poistuu vastaan otolta, joten pitää itse punita olotilansa, seuraamalla itseään. Siinä olet oikeassa, että epäröit ilmaisua.
Painoindelsisi hipoo liki 30 se on mielestäni kyllä korkea lukema ja viitta siihen että on ylipainoa, mutta elämän arvot vaihtelee ja sinä arvostat enemmän kehosi muokkaamista, kuin saamaasi terveyttä, joka tulisi muutamalla kilolla painon pudotuksella.
Kerroit että laihduttaessa lihasmassa häviää ja aktiivisuus poistuu. minä luulisin että laihdutus lisää aktiivisuutta, monet ainankin sanovat että on kuin uusi ihminen kun ei tarvitse kanta liikakiloja mukanaan, olotila on kevyempi ja pirteempi ja mieliala on korkeammalla.
Se miten painonsa kantaa, kuten asian ilmaisit niin, ei niitä liikakiloja piiloon saa, vaikka kuinka yrittää peitellä. Kyllä joskus näkee pyylevänkin ihmisen kävelevän sutjakkaasti.
Tällaisia mietteitä tälläkertaa.- tepposet
Kannattaisi käydä salilla.
Asiantuntijaa näytellen otat kantaa asioihin joista, aivan ilmeisesti sinulla on vain kalpeahko käsitys.
Vaakalukema ja painoindeksi ovat turhanpäiväisiä lukemia!
Katsohan mittasuhteita ja yritä hahmottaa miten ne "ylipainokilot" ovat jakautuneet.
Laardirenkaista raaskisin luopua mutta en grammastakaan muuta.
Kiinnipitäminenkin on riittävän työlästä.
Terveyteni on erinomainen!
Sillä hetkellä kun labra-arvoni tulevat huolestuttaviksi ja niiden yhteys selän, reisien ja muiden kehonosien liialliseen lihasmassaan pystytään osoittamaan, niin ryhdyn pudottamaan painoani.
Siihen saakka nostelen puntteja sekä pidän huolen riittävästä proteiinin ja suojaravinteiden saannista.
Suosittelen paneutumista sen painoindeksin sisältöön yksilötasollakin! tepposet kirjoitti:
Kannattaisi käydä salilla.
Asiantuntijaa näytellen otat kantaa asioihin joista, aivan ilmeisesti sinulla on vain kalpeahko käsitys.
Vaakalukema ja painoindeksi ovat turhanpäiväisiä lukemia!
Katsohan mittasuhteita ja yritä hahmottaa miten ne "ylipainokilot" ovat jakautuneet.
Laardirenkaista raaskisin luopua mutta en grammastakaan muuta.
Kiinnipitäminenkin on riittävän työlästä.
Terveyteni on erinomainen!
Sillä hetkellä kun labra-arvoni tulevat huolestuttaviksi ja niiden yhteys selän, reisien ja muiden kehonosien liialliseen lihasmassaan pystytään osoittamaan, niin ryhdyn pudottamaan painoani.
Siihen saakka nostelen puntteja sekä pidän huolen riittävästä proteiinin ja suojaravinteiden saannista.
Suosittelen paneutumista sen painoindeksin sisältöön yksilötasollakin!vaan koetan neuvoa oman kokemukseni mukaan. Silloin kun toinen sanoo ne, mielestäni väärät ruuat, niin,,,,, se onkuin saisi puhtia asian korjaamiseen.
Ymmärrän kyllä että me katsomme asiaa eri kantilta, olethan sinä kuntosaliharrastaja (kehonrakentaja) ja minä olen kerran käynyt koko salilla, että olen nähnyt vain koneet, tutustumatta niihin tarkemmin, niinkuin olen kertonutkin aiemmin.
Ne kilot meillä on aivan eri paikoissa minula ne ovat ainoastaan mitä näkyvät, vatsan seudulla, ja sinulla aivan jossain muualla, joten emme ole samanvertaisia keskusteluissa, kun ajattelemme asioista eritavalla.
Kyllä olen siinäkin toista mieltä kuin sinä, että kyllä vaa-alla on tärkeä merkitys näin tavallisen tallaajan kannalta, onhan se painon ilmaisija ja peili toinen.
Ilmiselvästi olet loukkaantunut jostain ilmaisuistani, jos niin on, että olen käyttänyt vääriä sanoja ilmaistakseni asioita, niin pyydän anteeksi.
Lopuksi sinä nostelet painoja ym ja minä jumppaan, voiko silloin puhua mikä on oikein mikä väärin kohdallamme?
- Jatta
Sinun paneutumistasi näihin painonhallinta juttuihin. Et jätä ketään yksin, vaan otat jokaisen ihan henkilökohtaiseen käsittelyyn.
Mielenkiinnolla luen ohjeitasi ja vaikka en täällä mukana olekaan, niin hyviä vinkkejä saan täältä.
En jaksa ruveta kirjoittelemaan, mitä olen suuhuni pannut, mutta samoilla linjoilla liikun, kun täällä moni muukin.
Maalaismies jo sanoikin tuolla aikaisemmin, että painoni on pituuteen nähden kohdallaan, joten en ole huolissani. Tarkkana pitää kuitenkin olla ja silloin tällöin puntarissa käydä.
Hyvää jatkoa Sinulle monica hyvän asian parissa!jos voit omaksua täältä joitain ohjeita ja jos niistä on hyötyä elämässäsi kun painit painosi kanssa.
Se on totta, että pyrin ottamaan jokaisen henkilökohtaisesti huomioon. Kun näin toimin niin, päästään parempaan tulokseen,,,, toivottavasti. Kiitos sinulle Jatta- Seku
monica kirjoitti:
jos voit omaksua täältä joitain ohjeita ja jos niistä on hyötyä elämässäsi kun painit painosi kanssa.
Se on totta, että pyrin ottamaan jokaisen henkilökohtaisesti huomioon. Kun näin toimin niin, päästään parempaan tulokseen,,,, toivottavasti. Kiitos sinulle Jattapainonhallintaketjut "saman arvoisia", vai vaihdammeko kokemuksia nyt vain tässä
tänään aloitetussa?
Minulla päivä meni hyvin. Söin kesäkurpitsakeittoa, ruisleipäviipaleen, ja koska pidän piimästä ruokajuomana, niin lasillisen rasvatonta piimää.
Siihen keittoon olisi kuulunut Koskenlaskija-juustoa, mutta laitoin lorauksen kevytruokakermaa, maun lainkaan kärsimättä.
Jatan kanssa samaa mieltä: saamme tukea, ohjeita ja vinkkejä, mutta "toruja" lempeästi.
Olisi vaikea kuvitellakaan, että monica karjuisi:" Senkin veltto läski, yrittäisit enemmän!"
Minäkin uskalsin tunnustaa laiskan liikuntani. Nyt vaan mietin, että onkohan lenkkeily (kävellä löntystely) ainut minulle sopiva liikuntamuoto. Seku kirjoitti:
painonhallintaketjut "saman arvoisia", vai vaihdammeko kokemuksia nyt vain tässä
tänään aloitetussa?
Minulla päivä meni hyvin. Söin kesäkurpitsakeittoa, ruisleipäviipaleen, ja koska pidän piimästä ruokajuomana, niin lasillisen rasvatonta piimää.
Siihen keittoon olisi kuulunut Koskenlaskija-juustoa, mutta laitoin lorauksen kevytruokakermaa, maun lainkaan kärsimättä.
Jatan kanssa samaa mieltä: saamme tukea, ohjeita ja vinkkejä, mutta "toruja" lempeästi.
Olisi vaikea kuvitellakaan, että monica karjuisi:" Senkin veltto läski, yrittäisit enemmän!"
Minäkin uskalsin tunnustaa laiskan liikuntani. Nyt vaan mietin, että onkohan lenkkeily (kävellä löntystely) ainut minulle sopiva liikuntamuoto.kyllä ne on saman arvoisia molemat ketjut, aloitin vain uuden ketjun, kun edellinen oli venunut liian pitkäksi, oli hankala mennä aina tuonne alas.
Kysyit lenkkeilystä mikä olisi sinulle sopiva, kuulehan voit aivan mainiosti aloittaa pyörällä käydä lenkillä, niin minäkin teen, mutta lenkit on oltava silloin pidemmät kuin kävellen.
en tiedä painostasi, mutta voi olla polville terveellisempää kun aloitat pyörällä, jos ylipainoa on reilusti.
Kirjaappa ylös mitä tänään söit ja liikuit, huomen aamulla sitten kerrot sen. niin se on varmaa tietoa kun se on ollut ja menyt päivä. Tee niin joka päivä, niin ei unohdu mikään pois.- pilvi*
monica kirjoitti:
kyllä ne on saman arvoisia molemat ketjut, aloitin vain uuden ketjun, kun edellinen oli venunut liian pitkäksi, oli hankala mennä aina tuonne alas.
Kysyit lenkkeilystä mikä olisi sinulle sopiva, kuulehan voit aivan mainiosti aloittaa pyörällä käydä lenkillä, niin minäkin teen, mutta lenkit on oltava silloin pidemmät kuin kävellen.
en tiedä painostasi, mutta voi olla polville terveellisempää kun aloitat pyörällä, jos ylipainoa on reilusti.
Kirjaappa ylös mitä tänään söit ja liikuit, huomen aamulla sitten kerrot sen. niin se on varmaa tietoa kun se on ollut ja menyt päivä. Tee niin joka päivä, niin ei unohdu mikään pois.Eilisen raportti. Työntäyteinen päivä, jolloin liikuntaa työn muodossa taukoja lukuunottamatta koko päivän.
Tyttöjeni lähdettyä kotiin, olinkin niin kuitti, että hakeuduin levolle jo aikaisin.
Heräsin aikaisin ja kirjaanpa ylös syömingit kun vielä muistan.
Aamu 8 Viili, desi mustikoita kahvi 1 voileipä pari juustoviipaletta 12%
Lounas 13.00 Lohikeitto 2 ruisleipäpalaa Oivariinillä, mustikkamaito ei sokeria
Päivällinen 17.00 Perunasalaatti 4 prinssinakkia, kuorrutettua kukkakaalia
Illalla 21.00 Kahvi ja vaniljajäätelö
Tuli syötyä runsaammin eilen, kun oli hyvä nälkä kaikilla. Työt saatiin tehtyä, ja innos-
tuttiin vielä kolmistaan keräämään mustikoita.
Kyllä tuntuu selässä eilinen rehkiminen kun köynnösruusuja leikattiin katon korkeudella,
Just kun sain mustikkapiirakan uunista, tuli tyttären kyytimiehet hakemaan, ja ei kun kahvinkeittoon ja piirakkaa tarjoamaan :) Itse en jaksanut syödä.
P.S. Perunasalaatin kastikkeen tein tilkasta rypsiöljyä, suolaa mustapippuria, sitruunan mehua ja sipulinvarsia. Kapriksia n. ruokalusikallinen. Perunaviipaleiden päälle, ja ainakin tunnin vetäytyminen. - jjoutava
pilvi* kirjoitti:
Eilisen raportti. Työntäyteinen päivä, jolloin liikuntaa työn muodossa taukoja lukuunottamatta koko päivän.
Tyttöjeni lähdettyä kotiin, olinkin niin kuitti, että hakeuduin levolle jo aikaisin.
Tuli syötyä runsaammin eilen, kun oli hyvä nälkä kaikilla. Työt saatiin tehtyä, ja innos-
Kyllä tuntuu selässä eilinen rehkiminen kun köynnösruusuja leikattiin katon korkeudella,
Just kun sain mustikkapiirakan uunista, tuli tyttären kyytimiehet hakemaan, ja ei kun kahvinkeittoon ja piirakkaa tarjoamaan :) Itse en jaksanut syödä.
P.S. Perunasalaatin kastikkeen tein tilkasta rypsiöljyä, suolaa mustapippuria, sitruunan mehua ja sipulinvarsia. Kapriksia n. ruokalusikallinen. Perunaviipaleiden päälle, ja ainakin tunnin vetäytyminen.tulee ensiviikolla mökillä runsaammin, täällä on tuo aamulenkki pääosassa
30 - 40 min
sitten kahvi juustoleivät, omena, kaurapuuro
lounas 2 perunaa makkarakastike, tomaatti, mansikoita ruisleipää.
iltp kahvi, lättyjä, kaapista löytynyttä tyrnihilloa.
klo 17 kasviskeitto. leipää kaksi viipaletta kinkkua jotka janotti koko illan.
Vasta tänään tehdään kaalilaatikko ja nyt aamulenkille.
Oman ymmärryksen tavalla leikkimielellä syödään, laihdutaan tai kaadutaan.
Ei liian suuria muutoksia kukaan hetkessä elämäänsä tee. pilvi* kirjoitti:
Eilisen raportti. Työntäyteinen päivä, jolloin liikuntaa työn muodossa taukoja lukuunottamatta koko päivän.
P.S. Perunasalaatin kastikkeen tein tilkasta rypsiöljyä, suolaa mustapippuria, sitruunan mehua ja sipulinvarsia. Kapriksia n. ruokalusikallinen. Perunaviipaleiden päälle, ja ainakin tunnin vetäytyminen.runsasta liikuntoa, se on vaan hyvä, ja ruokapuoli melko monipuolinen , niin että nälkä ei päässyt yllättämään.
mutta aina voi tasata ravinnon saantia seuraavana päivänä. Mutta toisaalta kulutuskin oli sinulla suurta, koko päivän liikuntoa, silloin (polttoainettakin) kuluu enemmän.
Tästä vaan eteenpäin poistamaan liiat pois,,,jjoutava kirjoitti:
tulee ensiviikolla mökillä runsaammin, täällä on tuo aamulenkki pääosassa
30 - 40 min
sitten kahvi juustoleivät, omena, kaurapuuro
lounas 2 perunaa makkarakastike, tomaatti, mansikoita ruisleipää.
iltp kahvi, lättyjä, kaapista löytynyttä tyrnihilloa.
klo 17 kasviskeitto. leipää kaksi viipaletta kinkkua jotka janotti koko illan.
Vasta tänään tehdään kaalilaatikko ja nyt aamulenkille.
Oman ymmärryksen tavalla leikkimielellä syödään, laihdutaan tai kaadutaan.
Ei liian suuria muutoksia kukaan hetkessä elämäänsä tee.sinuna olisin jättänyt sen kaappiin, ja oliko suurikin plättypino? D
Kasvis keitto oli hyvä ratkaisu, leipä siivujen kera.
Hyvä että liikunto on tullut tavaksesi.
huumorisi on mukavaa, kun se on mukana.
taas eteenpäin vaan, kohti uusia lukemia.monica kirjoitti:
sinuna olisin jättänyt sen kaappiin, ja oliko suurikin plättypino? D
Kasvis keitto oli hyvä ratkaisu, leipä siivujen kera.
Hyvä että liikunto on tullut tavaksesi.
huumorisi on mukavaa, kun se on mukana.
taas eteenpäin vaan, kohti uusia lukemia.parempi lusikoida raanaan se sokerinen hillonloppu, ei se paljon kulunu nytkään, laihdutuksenavustaja laittaa eteen vaikka mansikoitakin on , minä fiksuna syön lättyjäkin mutta yritän syödä vähemmän.
Yhteiskeittiö on tämmöstä, jos on asunu naisen kanssa tietää kyllä että nainen ei ole kunnossa jos hän ei vastusta muutoksia tomerasti ja reviirille ei tulla huonolla diplomatialla.jjoutava5 kirjoitti:
parempi lusikoida raanaan se sokerinen hillonloppu, ei se paljon kulunu nytkään, laihdutuksenavustaja laittaa eteen vaikka mansikoitakin on , minä fiksuna syön lättyjäkin mutta yritän syödä vähemmän.
Yhteiskeittiö on tämmöstä, jos on asunu naisen kanssa tietää kyllä että nainen ei ole kunnossa jos hän ei vastusta muutoksia tomerasti ja reviirille ei tulla huonolla diplomatialla.laihdutus avustajaa, ettei joudu katumaan mitään. Kyllä se niin on, mutta kun säästäen käytit hilloa ja plättyjä, niin suotakoon se, mutta ei auta usein lipsua tai siitä tuleee ongelmia painon pudotukseen.
Teeppä vaan yhteistyötä laihdutus avustajasi kanssa edelleen, ettei tule harmia, sivulliset vaietkoon muuten kuin antamalla pieniä vinkkejä.
taas on aamu uusi ja ollaaa päivää pidemmällä, muistutan vielä että kerrotaan eilisen päivän ruuat sekä liikunta.
aamu kaffee
puuro survotulla mansikalla
päivällinen: riisiä proileri kastikkeella porkkana omena raaste
proileri siivut pannulle öljyn kera, käännellään lisätään joukkoon vehnäjauhot käännellään, lisätään vettä sopivasti maustetaan ja viimeksi ruokakermaa hyvin nuukasti.
Iltapäivä kaffeeta kilo rinkeli
iltatee karjalanpiirakka sipaisu beceliä
liikunto: 20 km pyörälenkki raput ylös, alas (6 kerros)
välipalat: viinirypäleitä omena
ravintolisä monivitamiini kalkki
Tässä taas eilisen päivän syömiset ja liikunto, olo tuntuu hyvän kevyeltä. Odotan teidän vastauksianne eilisen päivän tapahtumisista.
Irkulle snoisin , että on hyvä kun yrität syödä ja juoda, verenpainetta, tuleeko perintönä?Ensin ne liikunnat. Raatamista koko päivän. Lautojen kantamista, kottikärryn työntämistä, mattojen pesua, nurmen ajot, illalla pieni sieni reissu,ja vielä puoli tuntia uintia saunan jälkeen, ihanan lämpimässä vedessä.
ja syönnit:
aamu: kupillinen mustaa kahvia.
klo 10: salaattilautanen, vähän salaatinkastiketta, vettä.
klo 12: vieraskahvi, pieni donitsi ( hyi hyi sinua)
klo 14: rasvaton jogurtti
klo 17: keitettyä kukkakaalia noin 200gr pari voissa paistettua ahventa, lasi rasvatonta piimää
klo 19: iltatahvi, 2 palaa näkkäriä tomattia päällä
klo10: suuri päärynä.
No lähden tästä taas kaalimaalle, kaalia hakemaan, tsempit kaikille!- Seku
marja-liisa41 kirjoitti:
Ensin ne liikunnat. Raatamista koko päivän. Lautojen kantamista, kottikärryn työntämistä, mattojen pesua, nurmen ajot, illalla pieni sieni reissu,ja vielä puoli tuntia uintia saunan jälkeen, ihanan lämpimässä vedessä.
ja syönnit:
klo 17: keitettyä kukkakaalia noin 200gr pari voissa paistettua ahventa, lasi rasvatonta piimää
No lähden tästä taas kaalimaalle, kaalia hakemaan, tsempit kaikille!Otsikoin tämän viestini noin, siksi, etten "langennut" kertaakaan.
Viiking- lotossa en voittanut täysosumaa, mutta sain 2 oikein ja lisänumeron, eli euron, mutta ei se voitto oikeastaan ollut, sillä olin lotonnut koko lapullisen.
Itseni voittamisesta tahdoin kertoa, eli sen, että eilisaamuisen kaurapuuron jälkeen söin kesäkurpitsakeittoa laipäpalan ja piimälasillisen kanssa.
Päiväkahvilla kolme porkkanaa(pienen puoleista)
Päivälliseksi sitä aamullista kesäkurpitsakeittoa ja illalla
yrttiteetä korpun kanssa.
Monica kehoitti pyöräilemään.
Nyt vaan on niin, että pelkään pyörän satulaan nousemista kun olen tullut aika kömpelöksi. Saattaisin kaatua.
Viiden pudotetun kilon jälkeen, ehkä jo syyskuun puolessa välissä ainakin kokeilen.
Tänään taitaa tulla kuuma ilma, joten jospa vielä hyötyliikuskelen pihapiirissä.
Mieleeni tuli myöskin, että jos kömpisin soutuveneeseen tuossa lähellä olevassa rannassa ja soutelisin. Kesämökkiläiset tietenkin katsoisivat ihmetellen, että hulluksiko se on tullut:- D marja-liisa41 kirjoitti:
Ensin ne liikunnat. Raatamista koko päivän. Lautojen kantamista, kottikärryn työntämistä, mattojen pesua, nurmen ajot, illalla pieni sieni reissu,ja vielä puoli tuntia uintia saunan jälkeen, ihanan lämpimässä vedessä.
ja syönnit:
No lähden tästä taas kaalimaalle, kaalia hakemaan, tsempit kaikille!ja huomenta, päivän ateriasi oli oikein hyvin toteutettu.
Liikuntoa sait vaikka useamman päivä edestä, hyvä niin.
Mielestäni mitään en vaihtaisi, kokonaisuus oli hyvä.
Näin eteenkin päin, niin hyvää tulee.marja-liisa41 kirjoitti:
ja syönnit:
No lähden tästä taas kaalimaalle, kaalia hakemaan, tsempit kaikille!aamulla:
2kpp kahvia,mustana,
2 paahtoleivän siivua,Minilettee hipaisu
2 siivua vähärasvaista leikkelettä, siivu/0.5g rasvaa
Vein pojan 2x1.½ km
Vettä...1 kpp kahvia mustana
Päivällä
2 perunaa
jauhelihakastiketta,paistijauhelihasta,ei paljoa rasvaa..
1 tomaatti
Tein vähäkalorista rahkaa (rahkaa 1dl 2%rasvaa,Vaahtoutuvaa vaniljakastiketta 1dl 9%,karpaloita.).Hyvää oli..Puolet söin..iltapäivällä.
Hain pojan,taas 2x1,½ km..
Kahvia 2 kpp
Lapsenlapsi tuli
Söin palan mustikkapiirakkaa..
Vettä..Seku kirjoitti:
Otsikoin tämän viestini noin, siksi, etten "langennut" kertaakaan.
Viiking- lotossa en voittanut täysosumaa, mutta sain 2 oikein ja lisänumeron, eli euron, mutta ei se voitto oikeastaan ollut, sillä olin lotonnut koko lapullisen.
Itseni voittamisesta tahdoin kertoa, eli sen, että eilisaamuisen kaurapuuron jälkeen söin kesäkurpitsakeittoa laipäpalan ja piimälasillisen kanssa.
Päiväkahvilla kolme porkkanaa(pienen puoleista)
Päivälliseksi sitä aamullista kesäkurpitsakeittoa ja illalla
yrttiteetä korpun kanssa.
Monica kehoitti pyöräilemään.
Nyt vaan on niin, että pelkään pyörän satulaan nousemista kun olen tullut aika kömpelöksi. Saattaisin kaatua.
Viiden pudotetun kilon jälkeen, ehkä jo syyskuun puolessa välissä ainakin kokeilen.
Tänään taitaa tulla kuuma ilma, joten jospa vielä hyötyliikuskelen pihapiirissä.
Mieleeni tuli myöskin, että jos kömpisin soutuveneeseen tuossa lähellä olevassa rannassa ja soutelisin. Kesämökkiläiset tietenkin katsoisivat ihmetellen, että hulluksiko se on tullut:- Dtiedosta nyt itsellesi, kuinka painonpudotus on tärkeää kohdallasi, se keventää olotilaasi ja samalla on hyödyksi yleiskunollesi, kyllähän liikalihavuus on sysäys monelle sairaudelle.
Päiväannoksesi oli mielestäni hieman pieni, oletan että et ole mikään hyvin pieni ihminen, toivonkin että lisäät välipaloja, marjoja sekä hedelmiä, tomattia kurkkua ne eivät lihota.
Niistä tulee ne tarvittavat vitamiinit joita tarvitaan.
Liikunto sinulla on aivan liian vähäistä, toivon että tartut airoihin ja lähdet soutelemaan onhan sekin yhdenlaista kalorien polttamista, kun se kysyy voimiakin.
Siis tartu airoihin että pääset alkuun, mitenkä on kotijumppaa eli voimistelua, jospa yrität tehdä joitain liikeitä, sekin polttaa energiaa.
Kyllä minä ehdottaisin lopuksi kävely lenkkiä pienikin lenkki on jo alku sinulle, että tee vaikka vaan muutama satametriä ensin,
ja jätät häpeämisen pois, kyllä ihmiset hyväksyy sen että liikut, pitävät sitä varsin oikeana toimenpiteenä.
Nyt Seku toteuttamaan liikuntoa.irkku-37 kirjoitti:
aamulla:
2kpp kahvia,mustana,
2 paahtoleivän siivua,Minilettee hipaisu
2 siivua vähärasvaista leikkelettä, siivu/0.5g rasvaa
Vein pojan 2x1.½ km
Vettä...1 kpp kahvia mustana
Päivällä
2 perunaa
jauhelihakastiketta,paistijauhelihasta,ei paljoa rasvaa..
1 tomaatti
Tein vähäkalorista rahkaa (rahkaa 1dl 2%rasvaa,Vaahtoutuvaa vaniljakastiketta 1dl 9%,karpaloita.).Hyvää oli..Puolet söin..iltapäivällä.
Hain pojan,taas 2x1,½ km..
Kahvia 2 kpp
Lapsenlapsi tuli
Söin palan mustikkapiirakkaa..
Vettä..Kyllä sitä hyvää mustikkapiirakkaa tekeekin mieli, ja voihan poikkeuksen tehdä, kunhan ei joka päivä popsi makeita.
Hyvä että käytät vähärasvaisia tuotteita, liikuntoa on sopivassa määrin, kuten ennenkin.
Olet makean ystävä, mutta koeta välttää.
Nyt vaan eteenpäin päättäväisesti!
Nyt lopuksi kaikille tiedoksi, antakaa ruokareseptejä, mitä olette tehneet julki, voimme toisiltamme vaihtaa näin hyviäkin vinkkejä. Moni varmaan kaipaakin ohjeita meiltä kaikilta.- Seku
monica kirjoitti:
Kyllä sitä hyvää mustikkapiirakkaa tekeekin mieli, ja voihan poikkeuksen tehdä, kunhan ei joka päivä popsi makeita.
Hyvä että käytät vähärasvaisia tuotteita, liikuntoa on sopivassa määrin, kuten ennenkin.
Olet makean ystävä, mutta koeta välttää.
Nyt vaan eteenpäin päättäväisesti!
Nyt lopuksi kaikille tiedoksi, antakaa ruokareseptejä, mitä olette tehneet julki, voimme toisiltamme vaihtaa näin hyviäkin vinkkejä. Moni varmaan kaipaakin ohjeita meiltä kaikilta.Kälätin rannassa, niin että vastapäisen rannan mökkiasukkaat kuulisivat. " Saanhan soutaa, koska en ole pitkään aikaan soutanut?"
Mies siihen, että "souda vaan!".
Ainakin 15 minsaa vetelin miestä ja perätuupparia.
Syönyt olen kohtuudella, mutta kun nuo marjapuskista popsitut marjat
eivät tule ehkä mukaan, niin 1500 kaloria- luulisin.
On kiva olla mukana yhteiseeä hankkeessa.
Huomenna taas uusin "eväin." Seku kirjoitti:
Kälätin rannassa, niin että vastapäisen rannan mökkiasukkaat kuulisivat. " Saanhan soutaa, koska en ole pitkään aikaan soutanut?"
Huomenna taas uusin "eväin."laittelempa tähän taas ne eiliset sapuskat, tein oikein vihkon, että en vain muista väärin.
klo 7 aamukahvi mustana
klo 10. kourallinen kantarelleja ja yksi sipuli, paistettu tipassa öljyä. pala kukkakaalia, 2 tomaattia, lasi kotikaljaa
klo 13 päiväkahvi, pala näkkäriä, sipaus voimariinia, sokerikorppu.
klo 16 2dl hernekeittoa, pala ruisleipää. päällä voissa paist. ahvenia, lasi kotikaljaa.
klo 16 päärynä
klo 20 kahvia, ja sokerikorppu
klo 22 rasvaton jogurtti
Liikuntaa: koko päivän ulkotöitä puutarhassa, kitkemistä, vedenkantoa ym. Yli kymmentuhatta askelta. Minulla on muuten aina askelmittari mukana, ollut jo kolmisen vuotta. Kun aikanaan lääkäri sitä suositteli, että olisi hyvä että se 6000 askelta tulisi päivässä. Se olisi kunnon, ja verensokerin kannalta hyvä. No talvisin siihen määrään pitää ihan lenkkeillä, mutta kesällä taas kymmenenkin tuhatta tulee täyteen ihan kotitöissä. Niin se onkin, että minä en hoita puutarhaa, vaan puutarha minua!marja-liisa41 kirjoitti:
laittelempa tähän taas ne eiliset sapuskat, tein oikein vihkon, että en vain muista väärin.
klo 7 aamukahvi mustana
klo 10. kourallinen kantarelleja ja yksi sipuli, paistettu tipassa öljyä. pala kukkakaalia, 2 tomaattia, lasi kotikaljaa
klo 13 päiväkahvi, pala näkkäriä, sipaus voimariinia, sokerikorppu.
klo 16 2dl hernekeittoa, pala ruisleipää. päällä voissa paist. ahvenia, lasi kotikaljaa.
klo 16 päärynä
klo 20 kahvia, ja sokerikorppu
klo 22 rasvaton jogurtti
Liikuntaa: koko päivän ulkotöitä puutarhassa, kitkemistä, vedenkantoa ym. Yli kymmentuhatta askelta. Minulla on muuten aina askelmittari mukana, ollut jo kolmisen vuotta. Kun aikanaan lääkäri sitä suositteli, että olisi hyvä että se 6000 askelta tulisi päivässä. Se olisi kunnon, ja verensokerin kannalta hyvä. No talvisin siihen määrään pitää ihan lenkkeillä, mutta kesällä taas kymmenenkin tuhatta tulee täyteen ihan kotitöissä. Niin se onkin, että minä en hoita puutarhaa, vaan puutarha minua!hyvin toteutettu ruokapuoli, ei mitään muutettavaa. Hyvä kun kirjaat ylös, niin aina voi tarkistaa syömisensä vihkosesta.
välipaloina lisäisin sinuna marjoja, päärynän lisäksi
Liikuntoa saat hyötyliikunnasta mainiosti.Seku kirjoitti:
Kälätin rannassa, niin että vastapäisen rannan mökkiasukkaat kuulisivat. " Saanhan soutaa, koska en ole pitkään aikaan soutanut?"
Huomenna taas uusin "eväin."järvelläkö soutelet?
- Seku
monica kirjoitti:
järvelläkö soutelet?
Olen vähän pelännyt, että käsivarret kipeytyvät, mutta vielä ei tunnu missään.
Olisikohan lapiohommat ja haraamiset kasvimaalla vaikuttaneet, ettei aivan pian paikat erilaisessakaan työssä kipeydy.
Enpä malttanut olla käymättä puntarissa tänä aamuna. Ilokseni ja ihastuksekseni huomasin painoni pudonneen viime punnitsemisesta 800g.
Olen vähentänyt ruokien määrää....mutta minusta nuo kevytlevitteet ja vähärasvaiset juustot ovat aika mauttomia.
Jopa salaattikastike.
Syytän nautinnonhalustani karjalaista geeniperimääni.
Karjalaisethan syövät, nauravat ja laulavat, sekä halaavat.
Laulussammekin vain soitellaan ja lauletaan.
Syömisestä ei kyllä mainita. Seku kirjoitti:
Olen vähän pelännyt, että käsivarret kipeytyvät, mutta vielä ei tunnu missään.
Olisikohan lapiohommat ja haraamiset kasvimaalla vaikuttaneet, ettei aivan pian paikat erilaisessakaan työssä kipeydy.
Enpä malttanut olla käymättä puntarissa tänä aamuna. Ilokseni ja ihastuksekseni huomasin painoni pudonneen viime punnitsemisesta 800g.
Olen vähentänyt ruokien määrää....mutta minusta nuo kevytlevitteet ja vähärasvaiset juustot ovat aika mauttomia.
Jopa salaattikastike.
Syytän nautinnonhalustani karjalaista geeniperimääni.
Karjalaisethan syövät, nauravat ja laulavat, sekä halaavat.
Laulussammekin vain soitellaan ja lauletaan.
Syömisestä ei kyllä mainita.vai ootsie karjalan plikkoi, sithä siult löyttyy ilosuuta vaik muille antaa,nii mukavii kirjeitäkkii kirjottelet täl ketjul. mut kuuleha, voit sie antaa eiliset ruuat ja liikunnon meil muillekkii tiijoks, paappa tuohon joukon jatkoks, et tiijetää mite sie eile tulit toimee.
Kerro kaik mitä ot syönt ja liikunt eile, mie oottelen.- Seku
monica kirjoitti:
vai ootsie karjalan plikkoi, sithä siult löyttyy ilosuuta vaik muille antaa,nii mukavii kirjeitäkkii kirjottelet täl ketjul. mut kuuleha, voit sie antaa eiliset ruuat ja liikunnon meil muillekkii tiijoks, paappa tuohon joukon jatkoks, et tiijetää mite sie eile tulit toimee.
Kerro kaik mitä ot syönt ja liikunt eile, mie oottelen.Aamuisen kaurapuuron jälkeen mie lankesin syömää perunoita ja sillii.
Voi, se heikkouteni perunoitten kanssa ja leivän päällä, tottakai.
Sit mie tein viimeisistä oman maan mansikoista piirakan. Murotaikinapohjalle, tietenkin.
Ajattelin, vai ajattelinkohan, että kun menimme soutelemaan, että siellä kuluu tuo herkuttelu. Itsepetosta.
Kuitenkin painoin melkein kilon vähemmän tänä aamuna kuin edelliskerran vaa´assa käydessäni.
Oikein yllätyin, sillä eilinen ilta meni miten meni: Jääkaapin ovi kävi kuin käkikellon luukku.
Tännää mie skarppaan!
Huomenta noniin taas on aamu uusi, edetään vaan rauhalliseti mutta varmasti eteenpäin.
Kaffeella aina aloitan, nyt pieni voileipä becelillä tomatilla
Aamu puuro, mustikalla
päivällinen: kesäkeittoa 2 voileipää becel, kurkku
iltapäivä kaffee kilorinkeli, korppu
illalla: rasvaton jugurtti paahtoleipä sipaisu beceliä tomatilla
mukillinen kaakaota (voi monica, mikä virhe) makean himo.
vettä runsaasti päivän mittaan
välipaloina: viinirypäleitä, mansikoita omena
liikunto: 1t pyöräilyä ½t kävelyä
ravintolisät
Tässä taas päivän antimet ja liikunta, Olotila on oikein kevyen tuntuinen, ja nälän tunnetta en pahemmin ole tuntenut.
Jatketaan vaan samalla tavalla eteenpäin,,,, hitaasti mutta varmasti....
Nyt odotan mitä teille kuuluu? Onko ollut vaikeita hetkiä?pudotuspeli jatkuu.
aamulla kahvi, juustoleivät, - omena.
11 kaalilaatikkoa, tomaatti, ruisleipäviipale.
15 kahvi, pieni pulla.
17 kaalilaatikkoa, mansikoita.
iltatee, hiivaleipää.
Hyvin menee näläntunnetta ei ole enää niin paljon, alan tottumaan.
Liikuntaa kaksi kävelylenkkiä ja lorvailua kauppakeskuksen torilla.- pilvi*
jjoutava5 kirjoitti:
pudotuspeli jatkuu.
15 kahvi, pieni pulla.
iltatee, hiivaleipää.
Liikuntaa kaksi kävelylenkkiä ja lorvailua kauppakeskuksen torilla.Aamupala Kahvi ja 1 Fazerin maalaisleipäsiivu oivariinillä, sipulisilppua kaksi medwurstin siivua,
Lounas Viili kevyt voileipä 2 juustoviipaletta 1/2 desiä mustikoita
Päivällinen Lohikeittoa 2 lautasellista
Välipala Vadelmia puskasta suoraan 3-4 kourallista
Illalla 10,15 loppupala mustikkapiirakkaa noin 7x 10 cm. maitoa 2 lasillista
Liikunta 3 tuntia tanssia ja pientä puuhastelua kotipihalla. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
Aamupala Kahvi ja 1 Fazerin maalaisleipäsiivu oivariinillä, sipulisilppua kaksi medwurstin siivua,
Lounas Viili kevyt voileipä 2 juustoviipaletta 1/2 desiä mustikoita
Päivällinen Lohikeittoa 2 lautasellista
Välipala Vadelmia puskasta suoraan 3-4 kourallista
Illalla 10,15 loppupala mustikkapiirakkaa noin 7x 10 cm. maitoa 2 lasillista
Liikunta 3 tuntia tanssia ja pientä puuhastelua kotipihalla.Illalla myöhään kun kamppailin syönkö mustikkapiirakkaa, ja sitten melkein ahmin sen ja 2 lasia ykkömaitoa, kyllä teki hyvää saada vatsaansa. :D
Olo on minullakin kevyempi päivällä, en ole käynyt nyt vaa´álla, eikös se pitänyt sunnuntaina olla? jjoutava5 kirjoitti:
pudotuspeli jatkuu.
15 kahvi, pieni pulla.
iltatee, hiivaleipää.
Liikuntaa kaksi kävelylenkkiä ja lorvailua kauppakeskuksen torilla.Ei mitään sanottavaa , juoppa vettä runsaati päivän mittaan.
,,,,,,Taas eteenpäin....pilvi* kirjoitti:
Illalla myöhään kun kamppailin syönkö mustikkapiirakkaa, ja sitten melkein ahmin sen ja 2 lasia ykkömaitoa, kyllä teki hyvää saada vatsaansa. :D
Olo on minullakin kevyempi päivällä, en ole käynyt nyt vaa´álla, eikös se pitänyt sunnuntaina olla?että nälkä yllättää, ja sit tulee ahmaistua vaikka mitä ja kuinka paljon.
lisäisin sinuna välipaloihin,,,, uutta makeaa porkanaa ja omenia, hedelmien lisäksi tai syö kaalinlehteä, jos tykkäät kaalista.
Vaihdatko medvurstin (rasvainen) rasvattomaan vaihto ehtoon
Juotko reilusti vettä?
Sunnuntai aamulla vaa-alle.
Sinnikkäästi vain eteenpäin.pilvi* kirjoitti:
Illalla myöhään kun kamppailin syönkö mustikkapiirakkaa, ja sitten melkein ahmin sen ja 2 lasia ykkömaitoa, kyllä teki hyvää saada vatsaansa. :D
Olo on minullakin kevyempi päivällä, en ole käynyt nyt vaa´álla, eikös se pitänyt sunnuntaina olla?Aamu alkaa aina samoilla : Kahvia mustana 2 kpp.
2 paahtoleivänsiivua,yleensä joko graham,tai moniviljapaahtoa..
hipaisu Minulettaa ja kaksi kevytleikkeensiivua..
Päivällä olin laiska..keitin vettä ja lämminkuppi:Purjojuustokeittoa..
2 ruisleivän siivua ja aamupalajuustoa 12%..hipaisu Minilettaa..
Yksi ykkösviili..
Yritän syödä kalkkitabletteja,muistaessani..kun en maitoa juo.
Iltapäivällä ..2kpp kahvia..
Illalla oli vähän ontto olo..Keitin pussin pakastevihanneksia ja vähän Herbamarenia mauksi.. Join vettä aina välillä..
Painoa on pudonnut jo.. jatkan samalla lailla..
Kävelin ne pakolliset jutut..irkku-37 kirjoitti:
Aamu alkaa aina samoilla : Kahvia mustana 2 kpp.
2 paahtoleivänsiivua,yleensä joko graham,tai moniviljapaahtoa..
hipaisu Minulettaa ja kaksi kevytleikkeensiivua..
Päivällä olin laiska..keitin vettä ja lämminkuppi:Purjojuustokeittoa..
2 ruisleivän siivua ja aamupalajuustoa 12%..hipaisu Minilettaa..
Yksi ykkösviili..
Yritän syödä kalkkitabletteja,muistaessani..kun en maitoa juo.
Iltapäivällä ..2kpp kahvia..
Illalla oli vähän ontto olo..Keitin pussin pakastevihanneksia ja vähän Herbamarenia mauksi.. Join vettä aina välillä..
Painoa on pudonnut jo.. jatkan samalla lailla..
Kävelin ne pakolliset jutut..Lisäsit kalkkitabletin joka olikin hyvä ratkaisu, pakastevihannes pussi on hyvä vaihtoehto käyttää, vaikka useamminkin välipalana.
Ei ollut ihme jos oli ontto olo, kun iltapäivä ruokailusi oli vähän puutteellinen, lisää välipaloihin joitain seuraavista: hedelmiä, marjoja porkkanaa.
ilta teetä tai ilta palaksi jotain kevyttä korppuja tai rinkeleitä pieni voileipä tai rasvatonta jugurttia, viiliä ym, oman mieltymyksesi mukaan.
Jatketaan matkaa eteenpäin.
Vaa-alle sunnuntai aamuna (julkistetaan pudonnut paino) ketjulla.- Seku
monica kirjoitti:
Ei mitään sanottavaa , juoppa vettä runsaati päivän mittaan.
,,,,,,Taas eteenpäin...."Työ tehty on, mä pääsin voittajaksi."
Upea tunne, päästä itsensä voittajaksi.
Onnellista sekin, kun kotijoukot, lähinnä mies, kannustavat.
Huomenna kerron mitä tänään mätkin naamaani.
Nyt menen petiin, otan nukahtamislääkkeekseni erään kirjan.
Lieneekö muillekin tuttu, Robert Harrisin : " Haamukirjoittaja."
Alkuriveillä kun olen vasta, niin tuntuu pikkuisen vaikealta päästä juoneen sisään.
Monica he!, olen Karjalan tyttöjä, syntyperäinen, kun kerran kysyit Entä itse?
Ainakin osaat paikallista murrettamme. jjoutava5 kirjoitti:
pudotuspeli jatkuu.
15 kahvi, pieni pulla.
iltatee, hiivaleipää.
Liikuntaa kaksi kävelylenkkiä ja lorvailua kauppakeskuksen torilla.haloo, haloo ethän vaan keskeyttänyt, hyvin alkanutta pudotuspeliä.
Odotetaan! Tule joutuin jo.
- riemuitsen
mieheni puolesta, jos muistat minut tuolta toiselta ketjulta.
4 viikkoa -8 kg.
Vielä on paljon varaa lähteäkin.
Kaikille intoa ja sisua!hienosti on miehesi päässyt alkuun pudotuksessa, kysynkin taas oletko osallisena esim, ruuan laitolla.
2 kg viikossa on aivan hyvä mielestäni, kunhan vaan saa jatkumaan, ja miksei saa, kun todella paneutuu asiaan, sinnikkäästi ja sitkeästi.
Hyvää jatkoa edelleen painon pudotuksessa, olisi mukava kuulla edelleen
jatkuuko ja kuinka paljon on karissut kiloja?- nainen..
monica kirjoitti:
hienosti on miehesi päässyt alkuun pudotuksessa, kysynkin taas oletko osallisena esim, ruuan laitolla.
2 kg viikossa on aivan hyvä mielestäni, kunhan vaan saa jatkumaan, ja miksei saa, kun todella paneutuu asiaan, sinnikkäästi ja sitkeästi.
Hyvää jatkoa edelleen painon pudotuksessa, olisi mukava kuulla edelleen
jatkuuko ja kuinka paljon on karissut kiloja?Kyllähän kaikki on minusta lähtöisin. Kovin olen huolestunut mieheni ylikiloista. Yritän innostaa, ja kiinnittää hänen huomionsa syömäänsä.
Itse en enää muista, milloin söin viimeksi pullaa. Juuri aamulla mieskin huomautti, että taitaa minunkin vyötärönmittani olla kaventunut. En kiusallanikaan käy puntarissa, sekin liiallisena lihottaa.
Laihtumisemme ei ole nyt kosmeettista, vaan todellakin, minä ainakin uskon, terveys vaatii sitä.
Rankka ja kivinen on tämä tie, mutta toivon, hyvään lopputulokseen se vie.
Huomenta kaikille.
Kaffee
aamupuuro mustikalla
viinirypäleitä
päivällinen: lohilaatikko porkkanalla purjosipulilla: porkkanaa ja purjoa yhtä paljon, porkkana kahteen osaan, tee samanpituisia suikaleita, molemmista ja kuullota öljyn kanssa pannulla mausta suolalla,, pipurilla"valko" paloittele ja mausta lohi (suola, sitruunapippuri valkopippuri) annospaloiksi, voitele vuoka, vihannekset alle ja lohipalat päälle " nahka pois, peitä vuoka foliolla ettei kuivu paista 200 ast, noin ½ t
iltapäivä kaffee pieni voileipä sip. beceliä kurkkulla
iltapala noin 1dl ruismarjapuuroa
iltatee 2 korpulla
Välipalat: viinirypäleitä ja omena
liikunta: pyöräilyä 1 t rappuja ylös, alas
Olotila senkun kevenee entisestään, mukavalta tuntuu, ei pahemmin nälän tunnetta, en ole käynyt vaa-alla mutta tunne on, että jonkin verran on paino pudonnut ja juuri vyötäröltä niinkuin pitääkin. vääntelen, kääntelen, kiemurtelen, pyörittelen juuri vyötärön kohdalta.
Ny odottelen mitä teille kuuluu?
huomen aamulla vaa-alle koko porukka.- jjoutava
ei tullutkaan, kävin vaakalla jo nyt 99 kg tasan oli lukema.
Olen huomenna mökillä ja seuraavana sunnuntaina taasen kotona, sitten näkee miten onnistui laihdutus mökkiolosuhteissa.
Ainakin kävelylenkit on jo tuntuneet sujuvan kevyemmin.
perjantain söin aamulla juustoleivät 2 omena 1
klo 11 meilläkin oli paistettua lohta, perunoita, pala ruisleipää, gefiluspiimää, tomaatti.
klo15 kahvi, mustikkapiirakka.
klo 17 kaalilaatikkoa, viipale ruisleipää.
iltatee hiivaleipää, 2 siivua kinkkua. oliko siinä syyllinen suolasta kun on. jjoutava kirjoitti:
Olen huomenna mökillä ja seuraavana sunnuntaina taasen kotona, sitten näkee miten onnistui laihdutus mökkiolosuhteissa.
klo 11 meilläkin oli paistettua lohta, perunoita, pala ruisleipää, gefiluspiimää, tomaatti.
iltatee hiivaleipää, 2 siivua kinkkua. oliko siinä syyllinen suolasta kun on.2 kpp kahvia ,mustana
2 siivua grahampaahtoa ,Minilettaa hipaisu..
2 siivua kevytleikettä
Päivällä
2 perunaa
2 porkkanaa
2 nakkia
tomaatti
Iltapäivällä
2kpp kahvia..
2 grahampaahtoleivänsiivua
2 aamupalajuustoa 12%
Illalla
Kevyt/karpalorahkaa yksi desi,oikein mittasin
Pidin vettä näkyvillä ja join tarpeeksiirkku-37 kirjoitti:
2 kpp kahvia ,mustana
2 siivua kevytleikettä
Päivällä
2 perunaa
2 porkkanaa
2 nakkia
tomaatti
Iltapäivällä
2kpp kahvia..
2 aamupalajuustoa 12%
Illalla
Pidin vettä näkyvillä ja join tarpeeksivähän meni eilen pipariksi. Oltiin onkiretkellä ystävien kanssa, ja minä söin ainakin kuusi leipäviipaletta päivän aikana, ja palasen pitzaa, joka on kyllä liikaa minulle. En kyllä sortunut lenkkimakkaroihin, joita toiset paistoivat monta mieheen . Kahvia join kovasti, ja söin kurkkuja ja tomaatteja, joita olin evääkseni ottanut. Mutta illalla kun tultiin kotiin niin minullä oli silti kurniva nälkä, join lasin tuoremehua, ja menin nälkäisenä nukkumaan. No tänä päivänä palataan ruotuun.
Vannon sen, kautta kiven ja kannon!- pilvi*
irkku-37 kirjoitti:
2 kpp kahvia ,mustana
2 siivua kevytleikettä
Päivällä
2 perunaa
2 porkkanaa
2 nakkia
tomaatti
Iltapäivällä
2kpp kahvia..
2 aamupalajuustoa 12%
Illalla
Pidin vettä näkyvillä ja join tarpeeksiAamu lasillinen vettä
kahvi voileipä sipulirenkaat graavi kirjolohiviipale
Lounas Vihanneskeitto lopuista grillikyljistä, kaikki rasva kuorittu pinnalta pois.
Välipala Omena vadelmia kahvi
illalla Kevytviili juustorinkilä kreikkalainen salaatti, valmisannos vettä
liikunta Vakikodissa käynti, työn antamaa liikuntaa...
Kävelyä sateessa joen rantaan n.1/2 tuntia.
mukillinen teetä lenkin jälkeen. jjoutava kirjoitti:
iltatee hiivaleipää, 2 siivua kinkkua. oliko siinä syyllinen suolasta kun on.että lisäsit ruokailuasi, sekä ne plätyt, hillot, piirakat, pullat joita popsit.
Niistä tulee heti kaloreita liikaa
Hätä ei ole tämän näköinen, palaa alkuperäseen tiukkaan ohjelmaasi.
lisää välipaloja, omenaa, porkkanaa, kaalinlehteä, ym makusi mukaan, ne pitää nälän loitolla, mutustele aikasi kuluksi niitä.
Suola kyllä sitoo myöskin nestettä, mutta se ei kohdallasi ollut syyllinen vaan ruuan huomattava lisäys ja makeiden ruokien syönti.
Pidä kirjaa mitä olet syönyt siitä on helppo katsoa missä on mennyt vikaan,
sitkeästi vaan eteenpäin.irkku-37 kirjoitti:
2 kpp kahvia ,mustana
2 siivua kevytleikettä
Päivällä
2 perunaa
2 porkkanaa
2 nakkia
tomaatti
Iltapäivällä
2kpp kahvia..
2 aamupalajuustoa 12%
Illalla
Pidin vettä näkyvillä ja join tarpeeksihyvin olet pysynyt ruoka rytmissäsi, tuntuu olevan hallinassasi, (lipsauksia) ei ole tullut,,,,,, jatketaan samallaviisiin.
marja-liisa41 kirjoitti:
vähän meni eilen pipariksi. Oltiin onkiretkellä ystävien kanssa, ja minä söin ainakin kuusi leipäviipaletta päivän aikana, ja palasen pitzaa, joka on kyllä liikaa minulle. En kyllä sortunut lenkkimakkaroihin, joita toiset paistoivat monta mieheen . Kahvia join kovasti, ja söin kurkkuja ja tomaatteja, joita olin evääkseni ottanut. Mutta illalla kun tultiin kotiin niin minullä oli silti kurniva nälkä, join lasin tuoremehua, ja menin nälkäisenä nukkumaan. No tänä päivänä palataan ruotuun.
Vannon sen, kautta kiven ja kannon!korjaat eilisen virheitä niin se on sillä kuitattu, hyvä kun jätit ne rasvaset makkarat pois,
Kyllä ilalla varmaan olikin nälkä kun vatsa tyhjenee muistaakseni 4 tunnissa ja söit paljon sitä ennen.
Olisit voinut illalla näriä uutta makeaa porkkanaa ja syödä vaikka rasvattoman jugurtin tai viilin, ym vastaavaa makusi mukaan.
Sitkeästi jatketaan vaan.- Seku
monica kirjoitti:
että lisäsit ruokailuasi, sekä ne plätyt, hillot, piirakat, pullat joita popsit.
lisää välipaloja, omenaa, porkkanaa, kaalinlehteä, ym makusi mukaan, ne pitää nälän loitolla, mutustele aikasi kuluksi niitä.
Suola kyllä sitoo myöskin nestettä, mutta se ei kohdallasi ollut syyllinen vaan ruuan huomattava lisäys ja makeiden ruokien syönti.
sitkeästi vaan eteenpäin.Onnistua aion jatkossakin.
En viitsisi laiskuuttani kirjarta kaikkia syömisiäni, mutta
hyvin ja terveellisesti aion suokavalioni rakentaa.
Aamupuuro kuuluu kuitenkin joka-aamuiseen ravintooni.
Sen ei tarvitse välttämättä olla aina kaurapuuroa, sillä vaihtoehtoja todella löytyy.
Oma kasvimaa tuottaa juureksia. Porkkanat ja lantut ovat jo syötävän kokoisia.
Kesäkurpitsaa ja salaattia riittää.
Kurkut ja tomaatit ovat vasta kypsymässä.
Rasvaa käytän vain vähän, tai en ollenkaan.
Eilen teimme kävelylenkin, mutta ei ollut ainakaan kivaa, sillä ilma oli liian kuuma.
Viihdyn tässä pudottajien ryhmässä, vaikka pärjään kehnonlaisesti.
Huonoja arvosanoja ei kuitenkaan anneta kenellekään. Ehtojen ja luokallejäämisen pelko ei huolestua.
Kuitenkin, kun on asiaan "vihkiytynyt", niin tosissaan on oltava, ja tuloksia saatava, niin päätin. Seku kirjoitti:
Onnistua aion jatkossakin.
En viitsisi laiskuuttani kirjarta kaikkia syömisiäni, mutta
hyvin ja terveellisesti aion suokavalioni rakentaa.
Aamupuuro kuuluu kuitenkin joka-aamuiseen ravintooni.
Sen ei tarvitse välttämättä olla aina kaurapuuroa, sillä vaihtoehtoja todella löytyy.
Oma kasvimaa tuottaa juureksia. Porkkanat ja lantut ovat jo syötävän kokoisia.
Kesäkurpitsaa ja salaattia riittää.
Kurkut ja tomaatit ovat vasta kypsymässä.
Rasvaa käytän vain vähän, tai en ollenkaan.
Eilen teimme kävelylenkin, mutta ei ollut ainakaan kivaa, sillä ilma oli liian kuuma.
Viihdyn tässä pudottajien ryhmässä, vaikka pärjään kehnonlaisesti.
Huonoja arvosanoja ei kuitenkaan anneta kenellekään. Ehtojen ja luokallejäämisen pelko ei huolestua.
Kuitenkin, kun on asiaan "vihkiytynyt", niin tosissaan on oltava, ja tuloksia saatava, niin päätin.vaikka en voikkaan sanoa mitään ruokailustasi kun en tiedä mitä popsit.
Mutta oletan että tosissasi olet vaikka välillä retkahdatkin, onhan se sinun hyödyksesi.
Katoha ihmettä Karjalan tyttöi miekkii oon, mite se sattuikaa noi, et kot jäi molemmilta rajan taa.
Mie käin kerra kahtomas kot mökkii, ja se riitti miul, ko oli vaa kivijalka jäljellä, mut komijat ol koivut karjalan.- Seku
monica kirjoitti:
vaikka en voikkaan sanoa mitään ruokailustasi kun en tiedä mitä popsit.
Mutta oletan että tosissasi olet vaikka välillä retkahdatkin, onhan se sinun hyödyksesi.
Katoha ihmettä Karjalan tyttöi miekkii oon, mite se sattuikaa noi, et kot jäi molemmilta rajan taa.
Mie käin kerra kahtomas kot mökkii, ja se riitti miul, ko oli vaa kivijalka jäljellä, mut komijat ol koivut karjalan.Vaikka en laiskuuttani viitsi kirjata syömisiäni, niin en käytä enää paljon voita, enkä piilorasvaisia ruokia.
Äsken grillasimme, ja vartaassani oli tomaattia, kesäkurpitsaa, sipulia ja ...hm...pari pientä grillimakkaran palaa.
Tunnen olevani laihtumaan päin. Sitten on vaan pidettävä yllä uudenlaisia, kevyempiä ruokailutottumuksia.
Vettä olen juonut ämpärillisen.
Karjalainen minä olen, mutta toivon, ettei täällä palstalla syttyisi heimosotaa, sillä ihmisiähän ne ovat savolaisetkin:-D
Oliko paha? Seku kirjoitti:
Vaikka en laiskuuttani viitsi kirjata syömisiäni, niin en käytä enää paljon voita, enkä piilorasvaisia ruokia.
Äsken grillasimme, ja vartaassani oli tomaattia, kesäkurpitsaa, sipulia ja ...hm...pari pientä grillimakkaran palaa.
Tunnen olevani laihtumaan päin. Sitten on vaan pidettävä yllä uudenlaisia, kevyempiä ruokailutottumuksia.
Vettä olen juonut ämpärillisen.
Karjalainen minä olen, mutta toivon, ettei täällä palstalla syttyisi heimosotaa, sillä ihmisiähän ne ovat savolaisetkin:-D
Oliko paha?sen jutun, että kun aikoinaan suomalaiset tuli tänne, niin oli kaksi tienviittaa. Toisessa luki että Suomeen, ja toisessa Savoon, ja kuulemma kaikki jotka osas lukea lähti savoon. Ja minä en ole savolainen, olen keskiisuomalainen.
- sinä täällä
monica kirjoitti:
että lisäsit ruokailuasi, sekä ne plätyt, hillot, piirakat, pullat joita popsit.
sitkeästi vaan eteenpäin.esiinnyt ravintoterapeuttina ja ohjailet ihmisiä? Millainen koulutus sinulla on?
Esiinnyt ketjussa kuin koulutettu asiantuntija, jota et taatusti ole.
Hiljennä tahtia, hyvä ihminen! Alat vaikuttaa naurettavalta. - ylipainoisista
sinä täällä kirjoitti:
esiinnyt ravintoterapeuttina ja ohjailet ihmisiä? Millainen koulutus sinulla on?
Hiljennä tahtia, hyvä ihminen! Alat vaikuttaa naurettavalta.Jokainen tietää miten laihdutetaan, useimmat ovat sitä yrittäneet, ja onnistuneetkin lukuisia kertoja.
En minä ainakaan täältä hae neuvoja, vaan sitä, että joukossa on helpompi innostua itsekin.
Joukkovoima on hyväksi tässäkin asiassa. - Monicako
ylipainoisista kirjoitti:
Jokainen tietää miten laihdutetaan, useimmat ovat sitä yrittäneet, ja onnistuneetkin lukuisia kertoja.
En minä ainakaan täältä hae neuvoja, vaan sitä, että joukossa on helpompi innostua itsekin.
Joukkovoima on hyväksi tässäkin asiassa.on ottanut jonkinlaisen johtajan roolin? Ei näytä hyvältä.
En epäile yhtään, olette varmaan ihan tosissanne, mutta tuo Monica ei taatusti ole oikea ihminen johtamaan painonpudotusta.
Tarvitsette ammattilaisen ja sitä tämä Monica ei ole. - kyllä ..
Monicako kirjoitti:
on ottanut jonkinlaisen johtajan roolin? Ei näytä hyvältä.
En epäile yhtään, olette varmaan ihan tosissanne, mutta tuo Monica ei taatusti ole oikea ihminen johtamaan painonpudotusta.
Tarvitsette ammattilaisen ja sitä tämä Monica ei ole.laihdutan itseäni ja kumppaniani ihan omin opein ja voimin.
Ylipaino on terveydelle kuitenkin paha vihollinen, joten kaikki siihen tähtäävä on hyväksi.
Tosin joku laihduttaa kahta, joku yrittää karistaa 22 kiloa.
Täällä tunnutaan kuitenkin oltavan järkeviä, minun mielestäni, eikä vannota mihinkään ihme dieetteihein. Monicako kirjoitti:
on ottanut jonkinlaisen johtajan roolin? Ei näytä hyvältä.
Tarvitsette ammattilaisen ja sitä tämä Monica ei ole.miksi tänne tulet riitaa haastamaan, mistä sinä tiedät minusta mitään, oletko kade kun me kerromme toisillemme asioita ja ikävä kyllä puhumme asioista ja sitä ei voi kukaan kade kieltää. Et sinäkään vaikka yrität.
Ei pitäisi sinunlaisillesi vastata, mutta tästä saat.- täällä vain
kyllä .. kirjoitti:
laihdutan itseäni ja kumppaniani ihan omin opein ja voimin.
Ylipaino on terveydelle kuitenkin paha vihollinen, joten kaikki siihen tähtäävä on hyväksi.
Tosin joku laihduttaa kahta, joku yrittää karistaa 22 kiloa.
Täällä tunnutaan kuitenkin oltavan järkeviä, minun mielestäni, eikä vannota mihinkään ihme dieetteihein.leuhkitaan että on kaksi kiloa ylipainoa, Jatallekkin jopa Maalaismies sanoi ettei tarvii laihduttaa, on ihanne paino. Niih...siinäs kuulitte!
On se nyt naurettavaa joka leipäpala julistaa täällä. Melkein on yhtä typerää kuin tuolla syöttölässä, sinne pitää lupakin anella. - että noin vastaat
monica kirjoitti:
miksi tänne tulet riitaa haastamaan, mistä sinä tiedät minusta mitään, oletko kade kun me kerromme toisillemme asioita ja ikävä kyllä puhumme asioista ja sitä ei voi kukaan kade kieltää. Et sinäkään vaikka yrität.
Ei pitäisi sinunlaisillesi vastata, mutta tästä saat.On mukavaa olla oikeassa. Sinä puolustat reviiriäsi leijonaemon lailla. Olkoon sitten niin.
"Kade"? Minäkö? En taatusti, miksi olisinkaan.
Vedä sinä vain "laihdutusketjua", suotakoon se sinulle kaikin mokomin.
Minä myös saan naurahtaa, eikö niin?
Ja puheen ollen sinusta, tiedänpä kaikenlaista ja ihan sinun itsesi kertomaa.
Mutta ei se mitään, esiinny sinä vain asiantuntijana tässä laihdutusasiassa, saanpahan minäkin oman huvini.
Ja moni muu, arvelen. Ja sinä saat päteä.
Ole hyvä. sinä täällä kirjoitti:
esiinnyt ravintoterapeuttina ja ohjailet ihmisiä? Millainen koulutus sinulla on?
Hiljennä tahtia, hyvä ihminen! Alat vaikuttaa naurettavalta.miun ei tarvihe siult luppaa kyssyy,eikä muiltakkaa jos porukka kokkoontuu ja yrittää yhös ettenpäi nii ei oo aihetta kadehtii, et hyvvää yötä vaa, nää unnii laihtumisesta.
että noin vastaat kirjoitti:
On mukavaa olla oikeassa. Sinä puolustat reviiriäsi leijonaemon lailla. Olkoon sitten niin.
"Kade"? Minäkö? En taatusti, miksi olisinkaan.
Vedä sinä vain "laihdutusketjua", suotakoon se sinulle kaikin mokomin.
Minä myös saan naurahtaa, eikö niin?
Ja puheen ollen sinusta, tiedänpä kaikenlaista ja ihan sinun itsesi kertomaa.
Mutta ei se mitään, esiinny sinä vain asiantuntijana tässä laihdutusasiassa, saanpahan minäkin oman huvini.
Ja moni muu, arvelen. Ja sinä saat päteä.
Ole hyvä.jolle olisin kertonut yksityis elämästäni, joten puhut puppua, olen jopa avosuisille sanonut että älkää jutelko täällä omia asioitanne, että ne tulee käännettynä takasin, ,,,,,Ei minulla ole mitään pätemisen tarvetta.
huomenta toivottavasti tämän saan lähtemään, kun jo kirjoittamani viesti katosi.koneeni ei toimi kunnolla.
tuoremehu
kaffee leivällä, becel, tomatti
päivällinen, lohilaatikkoa
iltapäivä kaffee leipä becel, tomatti
illalla ruismarja puuroa n. 1 dl
iltatee 2 rinkeliä
välipalat hedelmiä, marjoja
liikunta siivousta 5 t
painoa oli pudonnut n. 1 kg tästä on mukava jatkaa. mielen kiinnolla odotan teiltä tietoa.
Huuomioikaa jos en saa viestejäni lähtemään, olen pulassa, tämä kone on muutenkin äärettömän hitaaksi tullut.- pilvi*
Ihan ensiksi kerron painon pudoneen 800gr jippii ! En olis uskonut ,vaan kyllä on tehonut tämä yritys. Omalta osaltani tämä päättyykin tähän, kun olen normaalipainoinen. Ikääkin sen verran, etten näe tarpeelliseksi laihtua, vaan yllpitää tämä paino.
Vetäjälle kiitos, hyvä kannustus on ollut. Tsemppiä kaikille, jotka ponnistelevat todellisen ylipainon kanssa.
Kiitos Monica ja hyvää jatkoa. t pilvi* pilvi* kirjoitti:
Ihan ensiksi kerron painon pudoneen 800gr jippii ! En olis uskonut ,vaan kyllä on tehonut tämä yritys. Omalta osaltani tämä päättyykin tähän, kun olen normaalipainoinen. Ikääkin sen verran, etten näe tarpeelliseksi laihtua, vaan yllpitää tämä paino.
Vetäjälle kiitos, hyvä kannustus on ollut. Tsemppiä kaikille, jotka ponnistelevat todellisen ylipainon kanssa.
Kiitos Monica ja hyvää jatkoa. t pilvi*Ja hus , hus se urputtaja, joka kävi täällä urputtamassa. Mitä ihmettä se naapurille kuuluu, mitä talon kanat nokkii?
No mennään asiaan, ne syömiset:
klo7 mustaa kahvia
klo 10 salaattilautanen, vähän salaatinkastiketta, leipäviilale, päällä kalaa,vettä
klo13. kaksi kuppia kahvia 2 korppua
klo 14 päärynä, vettä
klo 16 200gr uunissa haudutettuja muikkuja, pala ruisleipää, kotikalja lasi
klo 20 musta kahvi vettä
klo 21 puolikas tosi makeaa naurista, rasvaton jogurtti.
Liikunta, tätä hyötyliikuntaa. ensin siivouspäivä, sitten ulkotöitä, yli 9000 askelta tuli.
No sitten laihtumiset 700 gr pudonnut! HURRAA! Jaa, että sekö ei ole paljon mitään? Mutta minä tulinkin mukaan vasta keskiviikkona, ja sehän on voipakettia suurempi läskikimpale, ajatelkaa nyt, miltä se näyttää leuan alla. Ja eihän minusta varmaan tulekkaan sitä suurinta pudottajaa, mutta tästä jatketaan. Kiitos Monica kaikesta kannustuksesta, ja tsemppiä kaikille!että sait taas,
ikävää palautetta..luin edellisiä kommentteja..
No,minä söin eilen aamulla,aina samat..
kahvia, pari leivänsiivua ja juustoa 12%
Päivällä söin vähän vaan ranskalaisia perunoita,kun niissä on sitä rasvaa.
kaksi nakkia,tomaattia..
Iltapäivällä:1-viilin ja ruisleipää siivun,hipaisu minilettaa ja 2 siivua leikkelettä..
Kahvia pari kpp..
Illemmalla teki mieli jotain, pilkoin tomaattia ja kurkkua ja pistin herbamarenia päälle..
Paino on pudonnut.. ensin meni ne liiat 2kg ,jotka oli tulleet,varmaan kuukaudessa..olikohan vain nestettä kerääntynyt,ja nyt on mennyt lisää 1kg..
Yritän pitää samaa yllä..Heti,kun stressi iskee,alan availemaan jääkaappia..
Mikä ihme siinä on..Nyt en onneksi ottanut mitään,jäi vain availemiseksi..
Yritän muistaa.. Tästä jatketaan.. Mukavaa pyhäpäivää..t.Irkku- Seku
pilvi* kirjoitti:
Kiitos Monica ja hyvää jatkoa. t pilvi*varsinkin naisilla tuo paino.
minä en lähtisi tästä ketjusta, vaikka saisin pudotettua painoni normmalilukemiin.
Ketjun otsikkokin on "Painonhallinta".
Laihtumisen jälkeenhän se vasta alkaakin. Moni on sanonut, että laihtumaan vielä onnistuu, mutta painon pitäminen kurissa on vaikeampaa.
Siksikin vertaistukiryhmä on mielestäni aiheellinen.
Painonvartijat, siis se virallinen, Yhdysvalloista rantautunut laihdutusryhmä on porukkaa, joka kokoontuu vaihtamaan kokemuksiaan, saamaan vinkkejä ja käyvät punnittavina.
Ohjaaja ei ole koulutukseltaan ravitsemusterapeutti, vaan eräs samoista paino-ongelmista kärsinyt kuin nekin jotka tulevat ryhmään.
Edellisen tarkoitin nimimerkille....joistakin sanoista koostuvalle....en voi muistaa.
Oma sunnuntaipäiväni alkoi maitokahvilla ja makkara/juustovoileivällä.
Koko päivän syön kasvispohjaista ruokaa, mutta en pelkästään. Ehkä paistan uunissa pannulla lihapullia.
Kun talossa on jauhelihaa, niin siitä on mahdollista tehdä monenlaista sapuskaa. pilvi* kirjoitti:
Kiitos Monica ja hyvää jatkoa. t pilvi*putosi painostasi, hyvä niin. Minullakin on jo paino sellainen jonka haluan olla, mutta yritän nyt pitää sen kohdallaan.
Kiitos sinulle mukana olostasi.marja-liisa41 kirjoitti:
Ja hus , hus se urputtaja, joka kävi täällä urputtamassa. Mitä ihmettä se naapurille kuuluu, mitä talon kanat nokkii?
No mennään asiaan, ne syömiset:
klo7 mustaa kahvia
klo 10 salaattilautanen, vähän salaatinkastiketta, leipäviilale, päällä kalaa,vettä
klo13. kaksi kuppia kahvia 2 korppua
klo 14 päärynä, vettä
klo 16 200gr uunissa haudutettuja muikkuja, pala ruisleipää, kotikalja lasi
klo 20 musta kahvi vettä
klo 21 puolikas tosi makeaa naurista, rasvaton jogurtti.
Liikunta, tätä hyötyliikuntaa. ensin siivouspäivä, sitten ulkotöitä, yli 9000 askelta tuli.
No sitten laihtumiset 700 gr pudonnut! HURRAA! Jaa, että sekö ei ole paljon mitään? Mutta minä tulinkin mukaan vasta keskiviikkona, ja sehän on voipakettia suurempi läskikimpale, ajatelkaa nyt, miltä se näyttää leuan alla. Ja eihän minusta varmaan tulekkaan sitä suurinta pudottajaa, mutta tästä jatketaan. Kiitos Monica kaikesta kannustuksesta, ja tsemppiä kaikille!nyt onkin hyvä jatkaa, ruokailusi on hyvä, siksi putoaminen alkoi niin nopeasti, ja liikuntoa saat hyvin myöskin.
Välipaloina kanattaa syödä juuri juureksia, nauris mainio välipala.
Jatkoja samalla viisiinirkku-37 kirjoitti:
että sait taas,
ikävää palautetta..luin edellisiä kommentteja..
No,minä söin eilen aamulla,aina samat..
kahvia, pari leivänsiivua ja juustoa 12%
Päivällä söin vähän vaan ranskalaisia perunoita,kun niissä on sitä rasvaa.
kaksi nakkia,tomaattia..
Iltapäivällä:1-viilin ja ruisleipää siivun,hipaisu minilettaa ja 2 siivua leikkelettä..
Kahvia pari kpp..
Illemmalla teki mieli jotain, pilkoin tomaattia ja kurkkua ja pistin herbamarenia päälle..
Paino on pudonnut.. ensin meni ne liiat 2kg ,jotka oli tulleet,varmaan kuukaudessa..olikohan vain nestettä kerääntynyt,ja nyt on mennyt lisää 1kg..
Yritän pitää samaa yllä..Heti,kun stressi iskee,alan availemaan jääkaappia..
Mikä ihme siinä on..Nyt en onneksi ottanut mitään,jäi vain availemiseksi..
Yritän muistaa.. Tästä jatketaan.. Mukavaa pyhäpäivää..t.IrkkuOlet oppinut tasapainoilemaan ruuan kanssa, kun olet näin hyvin päässyt alkuun.
Tästä vaan samalla lailla eteenpäin
Lentääköhän tämäkin sivulle,,,,,,, sivua ei voi näyttää........2 edellistä lensi sinne.Seku kirjoitti:
varsinkin naisilla tuo paino.
minä en lähtisi tästä ketjusta, vaikka saisin pudotettua painoni normmalilukemiin.
Ketjun otsikkokin on "Painonhallinta".
Laihtumisen jälkeenhän se vasta alkaakin. Moni on sanonut, että laihtumaan vielä onnistuu, mutta painon pitäminen kurissa on vaikeampaa.
Siksikin vertaistukiryhmä on mielestäni aiheellinen.
Painonvartijat, siis se virallinen, Yhdysvalloista rantautunut laihdutusryhmä on porukkaa, joka kokoontuu vaihtamaan kokemuksiaan, saamaan vinkkejä ja käyvät punnittavina.
Ohjaaja ei ole koulutukseltaan ravitsemusterapeutti, vaan eräs samoista paino-ongelmista kärsinyt kuin nekin jotka tulevat ryhmään.
Edellisen tarkoitin nimimerkille....joistakin sanoista koostuvalle....en voi muistaa.
Oma sunnuntaipäiväni alkoi maitokahvilla ja makkara/juustovoileivällä.
Koko päivän syön kasvispohjaista ruokaa, mutta en pelkästään. Ehkä paistan uunissa pannulla lihapullia.
Kun talossa on jauhelihaa, niin siitä on mahdollista tehdä monenlaista sapuskaa.se on myöskin terveys ongelma, onkin ollut puhetta täällä, että liika paino tuo ongelmia myöskin terveyteen, yksi vaikuttaa aina toiseen.
Oletko soudellut tai kävellyt pienenkin lenkin, kerrotko kun saat painon pudotusta aikaan.
Sinulla on hyvät mahdollisuudet monipuoliseen ruokaan, olen ymmärtänyt että olet ison talon emäntä, silloin sinulla kuuluukin olla" pyylevyyttä,"
Juu, kyllä sitä painoa saa pudotettua mutta sen halinta onkin sitten jo toinen asia On omaksuttava uusi kevyempi vaihto ehto ruokailussa, kuin se vanha tapa, josta ne kilot nousi.
kiva että viihdyt ketjulla mukavien juttujesi kanssa- Seku
monica kirjoitti:
se on myöskin terveys ongelma, onkin ollut puhetta täällä, että liika paino tuo ongelmia myöskin terveyteen, yksi vaikuttaa aina toiseen.
Oletko soudellut tai kävellyt pienenkin lenkin, kerrotko kun saat painon pudotusta aikaan.
Sinulla on hyvät mahdollisuudet monipuoliseen ruokaan, olen ymmärtänyt että olet ison talon emäntä, silloin sinulla kuuluukin olla" pyylevyyttä,"
Juu, kyllä sitä painoa saa pudotettua mutta sen halinta onkin sitten jo toinen asia On omaksuttava uusi kevyempi vaihto ehto ruokailussa, kuin se vanha tapa, josta ne kilot nousi.
kiva että viihdyt ketjulla mukavien juttujesi kanssaMaalla asumme, mutta ei tämä varsinainen maalaistalo ole, navetta ja muine ulkorakennuksineen.
Laitamme aina keväällä kasvamaan jos jonkinlaista syötävää tuohon kasvimaalle.
Olen mielestäni taloudellinen(en talousihminen)ja olen oivaltanut sen yleisestikin tunnetun tosiasian, että mustaviinimarja ja lanttu ovat erinomaisia c-vitamiinin lähteitä.
Ei tarvitse ostaa talvisaikaan kalliita tuontihedelmiä.
Harmi kun tätä ylipainoa on kertynyt, mutta omapa syyni.
Rasvaisen ja makeanhimo taitaa kulkea geeneissä.
Sukumme naiset ovat kaikki pulleita.
Vaikka itse tiedän, että näillä perintötekijöillä pitäisi olla tarkkana ruoan laadun ja määrän suhteen, niin.....
Mutta nyt puhaltavat uudet tuulet, kilot karisevat ja kunto kohoaa. Seku kirjoitti:
Maalla asumme, mutta ei tämä varsinainen maalaistalo ole, navetta ja muine ulkorakennuksineen.
Laitamme aina keväällä kasvamaan jos jonkinlaista syötävää tuohon kasvimaalle.
Olen mielestäni taloudellinen(en talousihminen)ja olen oivaltanut sen yleisestikin tunnetun tosiasian, että mustaviinimarja ja lanttu ovat erinomaisia c-vitamiinin lähteitä.
Ei tarvitse ostaa talvisaikaan kalliita tuontihedelmiä.
Harmi kun tätä ylipainoa on kertynyt, mutta omapa syyni.
Rasvaisen ja makeanhimo taitaa kulkea geeneissä.
Sukumme naiset ovat kaikki pulleita.
Vaikka itse tiedän, että näillä perintötekijöillä pitäisi olla tarkkana ruoan laadun ja määrän suhteen, niin.....
Mutta nyt puhaltavat uudet tuulet, kilot karisevat ja kunto kohoaa.vai on kasvimaa isompi kuin talo, se on ihanaa voi laittaa ommaa maaha mitä haluttaa ja tietää mitä sieltä saa.
piståt tuulet puhaltammaa niin et kilot karisee, se on oikeeta meininkiä. Joha sinulta putos vähäse alle kilon, siint on hyvä jatkaa.
kehotankii liikuntoa lisäämään pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, siitä on hyvä hyöty.
Huomenna tavataan viesteillä, hyvää yötä t. Monica- Seku
monica kirjoitti:
Olet oppinut tasapainoilemaan ruuan kanssa, kun olet näin hyvin päässyt alkuun.
Tästä vaan samalla lailla eteenpäin
Lentääköhän tämäkin sivulle,,,,,,, sivua ei voi näyttää........2 edellistä lensi sinne.Aivan oikeasti en kyllä mässäillyt täytekakun, enkä muunkaan "herkun" kanssa.
Päivä meni hyvin.
Liikuinkin. Kävin rannassa ja melkein soutelin taas. Olisin siis halunnut vesille, mutta en jaksanut työntää venettä veteen, koska se oli vedetty niin kauas maalle.
Sitten tiirailin josko löytäisin kanttarelleja, mutta mitä vielä, en ainuttakaan.
Satavarmasti olisin löytänyt, jos minulla ei olisi ollut muovikassia mukana.
Niin on käynyt ennenkin, että kun en ole varautunut löytämään marjoja tai sieniä, niin törmään niihin metsässä, eikä sitten ole astiaa mihin poimisin.
taas aloitetaan uusi viikko, minä yritän ottaa vielä 1 kg pois ja kysynkin teiltä, kerrotteko montako kiloa kukin haluaa pudottaa? Että olisin vähän kärryillä, pinoa ei välttämättä tarvi kertoa.se kun on monelle arkapaikka.
lasillinen tuoremehua
kaffee leipäp. sipaisu beceliä tomatti
aamupuuro beceliä
päivällinen: hernekeittoa 2 leipäpalaa beceliä kurkkua
iltapäivä kaffee kilorinkeli
iltapala teetä 2 korppua
jugurtti ( rasvaton)
välipaloina porkkanaa mansikkaa omena
½ t kävelyä, rappuja ylös alas
jatkoja kaikille pudotuspelissä!Uusi viikko vierähtänyt käyntiin, ruodussa ollaan!
Eiliset syömingit:
klo. 7.00 aamukahvi mustana
klo 10.00 ruispuuro Voisilmällä, ykkösmaito lasi
klo 13.00 päiväkahvi 2 voileipäkeksiä
klo 14.00 päärynä
klo16.30 öljyllä pastettuja sipulia, ja kesäkurpitsaa, leipää viipale. kotikaljaa lasi
klo19.30 iltakahvi 2 korppua
klo 22 .00 rasvaton jogurtti, pieni ruisleipäviipale, päällä sivallus voimariinia.
Liikuntaa on ollut ihan riittämiin, ulkotöitä, vedenkantoa kasveille, vattureissu, askeleita on tullut. Kysyit, että paljonko itsekukin haluaa pudottaa, niin kerron, että kyllä minä ihan hyvin kymmenen kiloa hennon luovuttaa, jos vain lähtee. Mutta ne nyt on vielä tässä vaiheessa unelmia. Mutta saa kai niitä unelmia näin vanhoilla akoilla olla, kun eipä tässä niin muutakaan. --Tsempit kaikille!- Seku
marja-liisa41 kirjoitti:
Uusi viikko vierähtänyt käyntiin, ruodussa ollaan!
Eiliset syömingit:
klo 14.00 päärynä
klo16.30 öljyllä pastettuja sipulia, ja kesäkurpitsaa, leipää viipale. kotikaljaa lasi
klo 22 .00 rasvaton jogurtti, pieni ruisleipäviipale, päällä sivallus voimariinia.
Liikuntaa on ollut ihan riittämiin, ulkotöitä, vedenkantoa kasveille, vattureissu, askeleita on tullut. Kysyit, että paljonko itsekukin haluaa pudottaa, niin kerron, että kyllä minä ihan hyvin kymmenen kiloa hennon luovuttaa, jos vain lähtee. Mutta ne nyt on vielä tässä vaiheessa unelmia. Mutta saa kai niitä unelmia näin vanhoilla akoilla olla, kun eipä tässä niin muutakaan. --Tsempit kaikille!Enemmänkin olisi varaa, ehkä suorastaan aiheellista, mutta en oikein välittäisi rypyistäkään, ja niitähän tällä iällä tulee laihduttamisen yhteydessä.
Eilen söin normaalisti, mutta kaiken turhan rasvan jätin pois, samoin makeat kahvileivät.
Liikuin non tunnin luonnossa, tuossa lähimetsässä, kuten aion tehdä tänäänkin.
Kasvimaalla ei tarvitse juurikaan työskennellä. Eilinen sade auttoi siinä asiassa ja kitkeä ei myöskään enää tarvitse näin loppukesällä.
Olin muuten vaa´assa ja paino oli 200g vähemmän kuin viimeksi. Seku kirjoitti:
Enemmänkin olisi varaa, ehkä suorastaan aiheellista, mutta en oikein välittäisi rypyistäkään, ja niitähän tällä iällä tulee laihduttamisen yhteydessä.
Eilen söin normaalisti, mutta kaiken turhan rasvan jätin pois, samoin makeat kahvileivät.
Kasvimaalla ei tarvitse juurikaan työskennellä. Eilinen sade auttoi siinä asiassa ja kitkeä ei myöskään enää tarvitse näin loppukesällä.
Olin muuten vaa´assa ja paino oli 200g vähemmän kuin viimeksi.aamu alkoi tavanmukaisesti..
2kpp kahvia mustana
2 grahampaahtoa ja kevytleike siivut ,siis 2,hipaisu Minilettaa.
Päivällä riisiä 1½ dl
kanakastiketta
tomaattia.
ruisleivän siivu ,minilettaa
iltapäivällä
2 kpp kahvia mustana
mustikkapiirakkaa pala (laskin,etten ole vielä hirveesti syönyt)
Illalla teki mieli,jotain suolapalaa ,söin yhden nakin
ruisleivänsiivun ,minilettaa hipaisu..
Join vettä ,muistaessani..
Yritän muutaman kilon pudottaa.. jos vaikka 4kg vielä..1kg on jo mennyt.
Ja sitten alkaa se vaikein,etteivät tule takaisin..Tulee heti,jos hetkeksikin unohtaa..marja-liisa41 kirjoitti:
Uusi viikko vierähtänyt käyntiin, ruodussa ollaan!
Eiliset syömingit:
klo 14.00 päärynä
Liikuntaa on ollut ihan riittämiin, ulkotöitä, vedenkantoa kasveille, vattureissu, askeleita on tullut. Kysyit, että paljonko itsekukin haluaa pudottaa, niin kerron, että kyllä minä ihan hyvin kymmenen kiloa hennon luovuttaa, jos vain lähtee. Mutta ne nyt on vielä tässä vaiheessa unelmia. Mutta saa kai niitä unelmia näin vanhoilla akoilla olla, kun eipä tässä niin muutakaan. --Tsempit kaikille!osaat olla ruuansuhteen varovainen, mitä suuhunsa laittaa. Kyllä sen oppii kun kauan joutuu taistelemaan sen eteen, että paljon ei saisi tulla liikakiloja, mutta kun ne houkutukset on niin suuria.
Tavoitteesi on hyvä , siihen kyllä pääset, olemalla edelleen tiukkana ei toivotulle ruualle, kun pudotus lähtee kunnolla käyntiin niin tulosta alkaa näkyä. Luulempa että painonpudotus on sairaudellesikin hyväksi.
Jatkoja vaan edelleen, hyvää tulee.Seku kirjoitti:
Enemmänkin olisi varaa, ehkä suorastaan aiheellista, mutta en oikein välittäisi rypyistäkään, ja niitähän tällä iällä tulee laihduttamisen yhteydessä.
Olin muuten vaa´assa ja paino oli 200g vähemmän kuin viimeksi.ja kun huomaat että paino alkaa pudota enemmänkin, niin se innostaa yrittämään sitä enemmän.
tavoittelet 15 kg kyllä luulen että siihen pääset kunhan uskollisesti teet lenkkejä ja yleensä liikuntoa ja katsot myöskin mitä mussuttelet suustasi alas. Että unohda toistaiseksi makeat kaikki, ja rasvaset ruuat, niin tulosta alkaa tulemaan.
Eli kulutusta pitää olla, se polttaa varastoja joita on kertynyt kehoomme.
Kyllä sinä selviät "urakastasi" miehesikin kannustaa sinua, mikä on hyvä asia.irkku-37 kirjoitti:
aamu alkoi tavanmukaisesti..
2kpp kahvia mustana
2 grahampaahtoa ja kevytleike siivut ,siis 2,hipaisu Minilettaa.
Päivällä riisiä 1½ dl
kanakastiketta
tomaattia.
ruisleivän siivu ,minilettaa
iltapäivällä
2 kpp kahvia mustana
mustikkapiirakkaa pala (laskin,etten ole vielä hirveesti syönyt)
Illalla teki mieli,jotain suolapalaa ,söin yhden nakin
ruisleivänsiivun ,minilettaa hipaisu..
Join vettä ,muistaessani..
Yritän muutaman kilon pudottaa.. jos vaikka 4kg vielä..1kg on jo mennyt.
Ja sitten alkaa se vaikein,etteivät tule takaisin..Tulee heti,jos hetkeksikin unohtaa..tekeekin tenää pudotus kuten minullakin, syystä että olemme kevyempiä ja vähästä on vaikeampi pudottaa kuin enemmästä.
mielestäni ruokailussasi ei ole moitteen sijaa, ja liikunta on vakio, joka riittää.
Minusta pudotus tahti on hyvä kun 1kg ja viikko menee, onhan se 4 kg - kk, eikä tarvi nähdä kovaa nälän tunnetta.
Sisukkaasti vain eteenpäin.- Seku
monica kirjoitti:
ja kun huomaat että paino alkaa pudota enemmänkin, niin se innostaa yrittämään sitä enemmän.
tavoittelet 15 kg kyllä luulen että siihen pääset kunhan uskollisesti teet lenkkejä ja yleensä liikuntoa ja katsot myöskin mitä mussuttelet suustasi alas. Että unohda toistaiseksi makeat kaikki, ja rasvaset ruuat, niin tulosta alkaa tulemaan.
Eli kulutusta pitää olla, se polttaa varastoja joita on kertynyt kehoomme.
Kyllä sinä selviät "urakastasi" miehesikin kannustaa sinua, mikä on hyvä asia.Mieskin kannustaa, eikä hänelle itselleenkään tekisi pahaa muutaman kilon painonpudotus.
Koen erittäin hyvänä tälläisen tiimin, missä ponnistellaan yhteisen asian hyväksi.
Tämä on vieläpä ilmaista. Tietääkseni "Painonvartiat"- ryhmän viikkomaksu on aika paljon. En nyt osaa sanoa paljonko se on, sillä markan aikana olin mukana ja kalliiksi tulivat pudotetut läskikilot.
Niinkuin sanoinkin jo aikaisemmin, että vaikeinta laihtumisessa on sen saavutetun tavoitepainon jälkeinen aika, eli se, kun on ylläpidettävä uusia, terveellisiä ruokailutottumuksia.
Tänään olen jo liikkunut, kävellyt noin 5 km. Ei ole paljon, mutta lenkit pitenevät kun vyötärön ympärys lyhenee(kapenee) - vitamiinit ja hivenainee
Seku kirjoitti:
Olin muuten vaa´assa ja paino oli 200g vähemmän kuin viimeksi.Tietenkin on oikein, että vähennämme makeat ja joutavat pullamössöt, mutta jos ei ole harkintakykyä korvata se oikealla ravinnolla, niin olemme hakoteillä.
Ainakin minä en koskaan ole korvannut iltapalaani jollain korpulla. Onko se peräti sokerikorppu? Tai joku rinkeli, vehnäjauhoista tehty ympyrä.
No, ehkä siinä onkin lihavuuteni salaisuus, siis korppuja ja rinkelitä!
Kuinkas se menikään tämä vanha satu? Rinkeleitä ja piparkakkuja toiselle ja sille toiselle....ei ainakaan kinkkua ja voita. vitamiinit ja hivenainee kirjoitti:
Tietenkin on oikein, että vähennämme makeat ja joutavat pullamössöt, mutta jos ei ole harkintakykyä korvata se oikealla ravinnolla, niin olemme hakoteillä.
Ainakin minä en koskaan ole korvannut iltapalaani jollain korpulla. Onko se peräti sokerikorppu? Tai joku rinkeli, vehnäjauhoista tehty ympyrä.
Kuinkas se menikään tämä vanha satu? Rinkeleitä ja piparkakkuja toiselle ja sille toiselle....ei ainakaan kinkkua ja voita.kuin iltapalan, katsoppa mitä päivän mittaan syömme, ihan normaalisesti, mutta valikoiden ruokia.
mitä tulee iltapalaan tiedän että on paljon ihmisiä kun ei laita suuhunsa mitään klo 18 jälkeen, onhan meilllä jokaisellla iltapalana jotain.
kerroit olevasi lihava, kuinka voit neuvoa silloin muita, jotka koettaa löytää terveellisempää ja kevyempää elämää.
Onhan läskit terveys riski, tämä sinulle.vitamiinit ja hivenainee kirjoitti:
Tietenkin on oikein, että vähennämme makeat ja joutavat pullamössöt, mutta jos ei ole harkintakykyä korvata se oikealla ravinnolla, niin olemme hakoteillä.
Kuinkas se menikään tämä vanha satu? Rinkeleitä ja piparkakkuja toiselle ja sille toiselle....ei ainakaan kinkkua ja voita.Minä ainakin otan kunnon ruisleivän siivun,siihen minilettaa ja juustonsiivun, yleensä aamupala 12% ,sekä yhden tomaatin...Sairaanhoitaja sanoi,että ei saa jättää kokonaan rasvaa pois..
Teetä juon,sen kanssa..En ole sitä maininnut,kun ei taatusti lihota,hermesetasta makeudeksi ,jos muistan laittaa sitäkään. En edes osta korppuja koskaan,enkä rinkeleitä..Näkkileipä on hyvää myös..En ymmärrä itsekään,miksi olen saanut,tämän uimarenkaan,koska en ole koskaan syönyt paljon..
Huomenta taas, päivä alkaa kesäisen lämpimänä, nyt tulee kesä uudelleen, oikein lämpöaalto iskee tälläviikolla, onpas se ihanaa.Mutta nyt eiliseen päivään.
Aamu kaffee
puuro, becel
päivällinen: kuittasin sen 2 silli kananmuna voileivällä rasv. jugurtti
iltapäivä kaffee mukillinen voileipä sip. beceliä kurkkua
Loput ruismarja puuroa 1 dl
Iltateetä 2 korppua
välipaloina omena, banaani
ulkoilua 1 t pyöräilyä raput ylös alas
kävellen kaupassa n. ½ tunt.
vitam, kalkki tab.
vettä runsaasti
Taas meitä häirittiin ikävillä kirjeillä, on se kummaa kun ulkopuoliset puuttuu asioihimme, kyllä me jokainen huolehdimme itsestämme, emme ole enään teini-ikäisiä.
Mietin jo, jos jätämme luettelon pois päivittäin, ja ilmoitamme painomme sunnutai aamulla, mutta sitten on suuri vaara että menee pipariksi koko yritys.
Mitä mieltä te muut olette, toivon että otatte kantaa asiaan.Ja älä sinä Monica välitä tuommosista urputuksista, kai ne on kovasti kiinnostuneita, kun tarttee koko ajan urkkia.
Eiliset syömingit:
klo 7.00 mustaa kahvia vettä
klo 10.00 iso kimpale kukkakaalia, vähän kanakastiketta, lasi kotikaljaa.
klo 12.30 päiväkahvi, pala mustikkapiirakkaa
klo 16.00 kukkakaalia, tomaattia, yksi peruna, vähän kanakastiketta, leipäsiivu. lasi kotikaljaa
klo 19.00 ykkösviili, vähän vadelmia
klo 20.00 kahvikutsu naapuriin, kahvia, pieni pala marjapiirakkaa.
klo 22.00 ruisleipä pala, päällä voimariinia, ja ohut kinkkusiivu.
liikunta. kovasti hyötyliikuntaa, vattureissu, uintia.Jos kirjoitamme silloin,jos tulee poikkeuksia..jos pysymme kohtuudessa,niin se on aika samaa luetteloa.. useimmin..
Nyt,kun yritän pitää kilot kurissa..huolehdin paremmin syömisestäni..
En unohda leipiä paahtimeen..Hyvä!
Kun syön..asetan ruuan kauniisti lautaselle ,värikkään näköiseksi..
ja sitten oikein keskityn,,en lue ,enkä tee ristikkoja samalla..sekin hyvä..
Kun on yksin,ei tuommoista ole tullut ajatelleeksi..
Sitten ,en ota mitään välillä jääkaapista,juustonsiivuja,metwurstia esim..
Eilen söin kohtuudella..Yhden pullan kyllä,kun leivoin,mutta en muuta ylimääräistä..
Oli kamalan kuuma päivä,,yritin juoda usein vettä..
Punnitsin, on pysynyt ainakin poissa ne kilot,mitkä olen saanut pois..Sekin Hyvä!
Ruisleipä on hyvää,saa tarpeellisia kuituja..Jatkamme yritystä! Moikka- Seku
irkku-37 kirjoitti:
Jos kirjoitamme silloin,jos tulee poikkeuksia..jos pysymme kohtuudessa,niin se on aika samaa luetteloa.. useimmin..
Eilen söin kohtuudella..Yhden pullan kyllä,kun leivoin,mutta en muuta ylimääräistä..
Punnitsin, on pysynyt ainakin poissa ne kilot,mitkä olen saanut pois..Sekin Hyvä!
Ruisleipä on hyvää,saa tarpeellisia kuituja..Jatkamme yritystä! MoikkaRuokailu ja kahvinjuonti pitäisi tapahtua ruokapöydässä, eikä missä sattuu,
olet irkku-37 oikeassa.
Kyllä minäkin maltan yleensä pysyä aterialla paikoillani, mutta tähän koneelle tuon useinkin kahvikupin.
Lapsillemme teroitimme aikoinaan, että pöydässä syödään, ei lueta samalla sarjakuvalehtiä, eikä livistetä voileipä kädessä television ääreen.
Kuinka onkaan nykysin: Löydän itseni joskus mussuttamasta jotain aivan muualta kuin ruokapöydästä.
Eilinen päivä meni hyvin ja housun vyötärönauha tuntuu selvästi löysemmältä.
Mieliala on kohonnut ja liikunta lisääntynyt pikkuisen enemmän aina päivä päivältä.
Tsemppiä kaikille muillekin! marja-liisa41 kirjoitti:
Ja älä sinä Monica välitä tuommosista urputuksista, kai ne on kovasti kiinnostuneita, kun tarttee koko ajan urkkia.
Eiliset syömingit:
klo 16.00 kukkakaalia, tomaattia, yksi peruna, vähän kanakastiketta, leipäsiivu. lasi kotikaljaa
liikunta. kovasti hyötyliikuntaa, vattureissu, uintia.jättää vallan vastailematta, niinkuin monasti on yleisesti kehotettu..... Mutta asiaan, kyllä noilla eväillä tulee hyvää tulosta, vaikka yritä välttää piirakoita. Liikunto on sinulla hyvää.
Uinti on erittäin hyvää, kun siinä saa jokainen jäsen toimintaa.
Mutta kysyisin onko kotikaljassa paljon kaloreita, voiko verrata kaupan kaljan kaloreihin? huomaan että käytät sitä päivittäin, on varmaan hyvää?
Sitten vaan eteenpäin,entistä innokkaammin koko porukka.irkku-37 kirjoitti:
Jos kirjoitamme silloin,jos tulee poikkeuksia..jos pysymme kohtuudessa,niin se on aika samaa luetteloa.. useimmin..
Ruisleipä on hyvää,saa tarpeellisia kuituja..Jatkamme yritystä! Moikkaja Seku, jos ei nyt kerotakaan määriä, niin saadaan olla rauhassa ja pudotella painoa.
Kerrotaan vain ylimaallisesti mutta jos paino ei putoa, niin sitten palaa entiseen luettelemiseen, karsitaan liiat pois.
mutta toisekseen ollaan jo syöty oikealla tavalla että jokainen on omaksunut uudet ruokailu tottumukset ja liikunnan.
kokeillaan nyt tätäkin, mutta kyllä voi samalla käyttää luettolointiakin, jos on epävarma syömisistään ja liikkumisestaan.
Minäkin aion käydä useammin vaa-alla että tietää missä mennään.Seku kirjoitti:
Ruokailu ja kahvinjuonti pitäisi tapahtua ruokapöydässä, eikä missä sattuu,
olet irkku-37 oikeassa.
Kyllä minäkin maltan yleensä pysyä aterialla paikoillani, mutta tähän koneelle tuon useinkin kahvikupin.
Lapsillemme teroitimme aikoinaan, että pöydässä syödään, ei lueta samalla sarjakuvalehtiä, eikä livistetä voileipä kädessä television ääreen.
Kuinka onkaan nykysin: Löydän itseni joskus mussuttamasta jotain aivan muualta kuin ruokapöydästä.
Eilinen päivä meni hyvin ja housun vyötärönauha tuntuu selvästi löysemmältä.
Mieliala on kohonnut ja liikunta lisääntynyt pikkuisen enemmän aina päivä päivältä.
Tsemppiä kaikille muillekin!olet siis mennyt, kun pöksyt on löystynyt,mutta käyppä vaa-allakin niin tiedät tarkalleen, mikä tilanne on.
Hyvä kun lisäät liikuntoa pikkuhiljaa, se on numero 1 kun puhumme painon pudotuksesta.
Kaffeen minäkin olen tottunut juomaan tietsikan äärellä, samalla lukien, mitä tänne kuuluu.
Ruokani syön kyllä pöydän aarellä,mutta en pitkään syöden ja hyvin purren , vaan totutusti "pois äkkiä päiväjärjestyksestä". Silloin on vaara syödä liian paljon.
Jatketaan hyvillä mielin.marja-liisa41 kirjoitti:
Ja älä sinä Monica välitä tuommosista urputuksista, kai ne on kovasti kiinnostuneita, kun tarttee koko ajan urkkia.
Eiliset syömingit:
liikunta. kovasti hyötyliikuntaa, vattureissu, uintia.kerroinkin tuolla toisaalla että kokeillaanko tuota uutta tyyliä, että kerrotaan pääpiirteittäin miten on mennyt, saa toki luetteloidakin jos tuntee tarvetta, kun me jo tiedämmekin mitä ruokia pitää välttää. Liikuntoa harrastetaan mahdollisimman paljon
Kokeillaan, mutta jos huomaamme ettei luonaa kunnolla, niin palataan entiseen, täsmälliseen tiedotukseen.- Seku
monica kirjoitti:
ja Seku, jos ei nyt kerotakaan määriä, niin saadaan olla rauhassa ja pudotella painoa.
Kerrotaan vain ylimaallisesti mutta jos paino ei putoa, niin sitten palaa entiseen luettelemiseen, karsitaan liiat pois.
mutta toisekseen ollaan jo syöty oikealla tavalla että jokainen on omaksunut uudet ruokailu tottumukset ja liikunnan.
kokeillaan nyt tätäkin, mutta kyllä voi samalla käyttää luettolointiakin, jos on epävarma syömisistään ja liikkumisestaan.
Minäkin aion käydä useammin vaa-alla että tietää missä mennään.Meillä täällä Kaakonkulmalla ei aurinko suvainnut edes näyttäytyä koko päivän aikana, mutta enpä sortunut syöpöttelemään.
Useinhan on niin, että huono ilma, hankala kaveri, tai jotain vastaaavaa, saa syömishimon laukeamaan.
Ikäänkuin haetaan puolusteluja resahdukselle.
Minäpä olinkin napakka.
Ei mitään epäterveellistä, eikä rasvaista ja "hyvää".
Söin ja tarjiolin vieraillenikin, mutta kaikki oli vähä kevyempääää laatua.
Olo on hyvä, ja aamulla vaakaan.
Palaillaan!
Hyvää huomenta on ilo alkaa taas uusi päivä, painosta ei silti ollut havaittavissa kuin vähäsen pudotusta, mutta sunnuntaihin on vielä aikaa.
meinasinkin alkaa tutunomaisesti kertomaan syömiseni mutta kerronkin vain miten on mennyt eilinen päivä.
Aamulla ne tutut syömiset ja päivällä ne jatkuu tosin vaihtelen niitä, kuitenkin niin että on vähä rasvaisia ja silti maittavia.
Iltapäivällä ja illalla koetan vähentää ruokailua mutta jotain kuitenkin syön.Välipaloina jotain kevyttä.
Liikunta 2 t pyöräilyä raput ylös alas
Suurta nälän tunnetta en tunne, pienen kestää kyllä...... Jatkuu, jatkuu aina vaan, kunnes kilot putoaa, uutta puhtia minä saan, painon hallintaan.
Yhteis pelillä se sujuu, mitä kuuluu teille muille?mökkitöistä palattiin illalla ja vaakan ohi kuljin senverrän että pudotusta oli tapahtunu.
Noudattelin totuttua kaavaa mutta hiekan kärrääminen, painavien laattojen asennus ja ruohonleikkuu on niin kuluttavaa että syötäväkin oli ettei heikota.
Sittevielä käytiin syömässä kahvila Roosassa ja kirkonkylän marketin ravintolassa lounasta, siinä ajattelin että miten laihdutus luonnistuu, mökillä kun ei ole vaakaa.
En edes muista niin kaukaista asiaa että milloin olin näin laiha, niin pätevä on tämä kurssijjoutava5 kirjoitti:
mökkitöistä palattiin illalla ja vaakan ohi kuljin senverrän että pudotusta oli tapahtunu.
Noudattelin totuttua kaavaa mutta hiekan kärrääminen, painavien laattojen asennus ja ruohonleikkuu on niin kuluttavaa että syötäväkin oli ettei heikota.
Sittevielä käytiin syömässä kahvila Roosassa ja kirkonkylän marketin ravintolassa lounasta, siinä ajattelin että miten laihdutus luonnistuu, mökillä kun ei ole vaakaa.
En edes muista niin kaukaista asiaa että milloin olin näin laiha, niin pätevä on tämä kurssihuomenta vaan, hyvä että pidit mökilläkin huolta syömisestäsi, ja näin ollen sait tulosta aikaan pudotuksessa. Sinulla on hyvin myös lähtenyt pudotus käyntiin, hyvä niin.
Jatka samallaviisiin, niin pääset toivottuun tulokseesi, olemme siirtyneet uuteen ilmasuun, kun tuli noita huomautuksia meidän ruokailuista, että kerromme miten on mennyt .
ja jätämme luettelon pois, mutta uskon että teillä kaikilla on jo muistissa, mitä ruokia kannattaa välttää, ja niin etenemme.
Mutta jos uskonpuute tuleee niin voi ihan hyvin luetellakin mitä on popsinut, niin ratkotaan yhdessä ongelmia.
Sunnuntai aamulla vaakaan, siihen asti ( pudotuspeliä)jatketaan aina vaan.monica kirjoitti:
huomenta vaan, hyvä että pidit mökilläkin huolta syömisestäsi, ja näin ollen sait tulosta aikaan pudotuksessa. Sinulla on hyvin myös lähtenyt pudotus käyntiin, hyvä niin.
Jatka samallaviisiin, niin pääset toivottuun tulokseesi, olemme siirtyneet uuteen ilmasuun, kun tuli noita huomautuksia meidän ruokailuista, että kerromme miten on mennyt .
ja jätämme luettelon pois, mutta uskon että teillä kaikilla on jo muistissa, mitä ruokia kannattaa välttää, ja niin etenemme.
Mutta jos uskonpuute tuleee niin voi ihan hyvin luetellakin mitä on popsinut, niin ratkotaan yhdessä ongelmia.
Sunnuntai aamulla vaakaan, siihen asti ( pudotuspeliä)jatketaan aina vaan.Olen pitänyt tiukkaa linjaa..Se auttaa,kun keskittyy syömiseen..Näläntunne pysyy poissa...Kun tekee kaikkea siinä samalla,niin ei edes huomaa, onko syönyt vai ei..
Aamupalan syömisessä,minulla on ongelmia..Yksi sättikaveri kysyykin: Oletko muistanut leivät.. hih...Pitää varmaan kirjoittaa itselleen muistilappu!En ole koskaan oikein tottunut syömään aamulla mitään..Yritän pitää mielessäni..Se on kuitenkin tärkeää..
Punnitsen välillä,että näen,että ei ole mikään tullut takaisin..
Kaikille Onnea yritykselle! Mukavaa päivää..t.Irkkuirkku-37 kirjoitti:
Olen pitänyt tiukkaa linjaa..Se auttaa,kun keskittyy syömiseen..Näläntunne pysyy poissa...Kun tekee kaikkea siinä samalla,niin ei edes huomaa, onko syönyt vai ei..
Aamupalan syömisessä,minulla on ongelmia..Yksi sättikaveri kysyykin: Oletko muistanut leivät.. hih...Pitää varmaan kirjoittaa itselleen muistilappu!En ole koskaan oikein tottunut syömään aamulla mitään..Yritän pitää mielessäni..Se on kuitenkin tärkeää..
Punnitsen välillä,että näen,että ei ole mikään tullut takaisin..
Kaikille Onnea yritykselle! Mukavaa päivää..t.Irkkukivasti sulla menee, mutta älä vaan unohda voileipiäsi aamulla tai vaihda se puuroon vaihteeksi, ne on tosi tärkeää.
ei ne takasin tule, kunhan et lisää mitään, vaan jatkat tiukkaa linjaa, niinkuin aloituksessa tehtiin, poishan meidän pitää saada, napostele vaikka välipalana makeita porkkanoita tai hedelmiä,,,, niin ei tule syötyä suuria aterioita,,,,,, nekin pitää nälän loitolla, ja vatsan toiminnassa.
Lähden nyt lenkille ja keilaamaan, liikumaan te muutkin, ilmakin on tosi ihana.monica kirjoitti:
kivasti sulla menee, mutta älä vaan unohda voileipiäsi aamulla tai vaihda se puuroon vaihteeksi, ne on tosi tärkeää.
ei ne takasin tule, kunhan et lisää mitään, vaan jatkat tiukkaa linjaa, niinkuin aloituksessa tehtiin, poishan meidän pitää saada, napostele vaikka välipalana makeita porkkanoita tai hedelmiä,,,, niin ei tule syötyä suuria aterioita,,,,,, nekin pitää nälän loitolla, ja vatsan toiminnassa.
Lähden nyt lenkille ja keilaamaan, liikumaan te muutkin, ilmakin on tosi ihana.On ollut niin kiirus päivä, että en ole kertakaikkiaan ennättänyt edes aukaista konetta, ja vieläkin mulla on töitä kesken. Vieraitakin on käynyt kolme eri porukkaa, ja eikun herkkuja pöytään. Mutta itse olen ottanut vain ruisleipää. Että mukana ollaan, täytyi ilmoittaa, että ette¨luule, että olen ratkennut täällä herkuttelemaan. Hyvää yötä kaikille!
Heippa taas ananpa vähäsen tietoa, vaikka ihmeempää ei ole sattunut, senverran vaan että sorruin jäätelön syöntiin.
Muuten olen pysynyt kurissa, eli kaikki päivän mittaan syödyt on tutunomaisesti tehty ja liikuntoa on ollut, pyöräilty, kävelty ja keilailtu.
Marja Liisakin on hengissä, ja menee mukavasti eteenpäin
Irkulla kans etenee hyvää tahtia eteenpäin
JJoutavalla on mennyt tosi hyvin kun liikuntoakin on ollut hyvin mökillä, kerrotko meille paljonko yrität kiloja pois, me muut olemme kertoneet jo.
Sekusta ei eilen kuulunut mitään? onkohan innostunut liikkumaan kovasti.
toivon mukaan hän jatkaa innokkasti ja varmasti eteenpäin.
Jatketaan vaan samalla tavoin eteenpäin koko porukka, vaihdellen ruokia ja liikkumalla mahdollisimman paljon.
Se on hieno tieto että kaikilla on lähtenyt paino putoamaan.
Kertokaahan mitä teille kuuluu???- jjoutava
on tarkoitus pudotella eikä etukäteen kuulutella.
nyt jo tuntuu helpommalta.
Tekee melkein mieli hypellä ilosta parinkilon pudotusta.
Alkuun puhuin KYMMENESTÄ kilosta
hurjalta se nyt tuntuu, kun jo kohta housut puttoo.
Kävelylenkkeily on lisääntyny ja hyötyliikunta, laiskuudelle ei saa antaa periksi eilenki putsasin ovipintoja, että sillee. jjoutava kirjoitti:
on tarkoitus pudotella eikä etukäteen kuulutella.
nyt jo tuntuu helpommalta.
Tekee melkein mieli hypellä ilosta parinkilon pudotusta.
Alkuun puhuin KYMMENESTÄ kilosta
hurjalta se nyt tuntuu, kun jo kohta housut puttoo.
Kävelylenkkeily on lisääntyny ja hyötyliikunta, laiskuudelle ei saa antaa periksi eilenki putsasin ovipintoja, että sillee.Samaa rataa menee.. Lapsenlapsi kävi eilen ja toi tullessaan jäätelötuutit meille..
No,otin sen sitten huomioon,kun söin,että muuta vähemmän..
Kyllä tätä kannattaa jatkaa,tulee tulosta.. Pian saamme tästä elämäntavan..
Tässä talossa ,yksi tuttu laihdutti,noin 30 kiloa, näyttäää nyt kamalalta,sairaalta..
Siis hitaasti ja kohtuudella, pudotamme painoa.Ei oteta,mitään terveysriskejä..
Sunnuntaina sitten katsotaan,onko pudonnut, viime sunnuntaista..
Mukavaa päivää ja onnea yrityksellemme! t.Irkku
Huomenta taas, uusi päivä sarastaa, ja eilinen päivä meni ihan mukavasti,( syntiä) en nyt tehnyt. Mutta liikuntoa senkin edestä.
Ruokailu meni tuttuun tapaan , ja luulenpa että voin olla hyvillä mielin sunnuntai aamulla.
Irkku mainitsi että tästä voisi tulla elämän tapa,,,, juu sensuuntaiseen meidän on vaihdetavakin ruokailua jos meinataan että kilot pysyy poissa.
se on aivan selvää että jos alkaa mässäilemään, mitä vaan milloin vaan, niin kilot palaa aivan varmasti.
Eli pitää omaksua köyhempi ruokailutapa kuin ennen, vähän jotakin lisäten, mutta pitää huolehtia että jos paino alkaa nousemaan niin,( kurin palautus käytöön.)
Lykkyä tykö taas ponnisteluille.Eilinen päivä oli taas niin kiireinen, että en ennättänyt edes käydä ilmoittautumas-sa. Ei ainakaan liikunnan puutetta ole kärsitty. Illalla oli jo jalatkin niin kipeät., että kömmin vain suihkuun ja sänkyyn. Eikä ole mitään herkkujakaan popsittu.Eilen kyllä söin kaksi isoa perunaa sillin kanssa, että se kyllä kerää nesteitä, mutta täytyy ottaa tänään iisimmin, ja laitella jo aamusta salaattilautaset valmiiksi. Painon putoamisesta nyt en vielä tiedä,mutta ainakin viime viikkonen on pysynyt.
marja-liisa41 kirjoitti:
Eilinen päivä oli taas niin kiireinen, että en ennättänyt edes käydä ilmoittautumas-sa. Ei ainakaan liikunnan puutetta ole kärsitty. Illalla oli jo jalatkin niin kipeät., että kömmin vain suihkuun ja sänkyyn. Eikä ole mitään herkkujakaan popsittu.Eilen kyllä söin kaksi isoa perunaa sillin kanssa, että se kyllä kerää nesteitä, mutta täytyy ottaa tänään iisimmin, ja laitella jo aamusta salaattilautaset valmiiksi. Painon putoamisesta nyt en vielä tiedä,mutta ainakin viime viikkonen on pysynyt.
kaunista päivää.
Eilinen meni omastamielestä oikein hyvin, kasvispitoista syötiin.
Yritän pitää jonakin välipäivänä löysempää kuria liikunnankin suhteen kipeytyy muuten paikat, pahinta on jos kyllästyy, eihän porukassa niin voi käydä.jjoutava5 kirjoitti:
kaunista päivää.
Eilinen meni omastamielestä oikein hyvin, kasvispitoista syötiin.
Yritän pitää jonakin välipäivänä löysempää kuria liikunnankin suhteen kipeytyy muuten paikat, pahinta on jos kyllästyy, eihän porukassa niin voi käydä.Jatkamme tiukkaa linjaa..Sitten pidämme huolta,ettei mene siihen,ettei mtään tee mieli...Ylilyöntejä tulee herkästi..Pistin tuohon koneen nurkalle lapun.."Syö jotain"
Aamulla tässä kuitenkin olen koneella... Minä en puuroja saa alas millään..Vieläkin kuvottaa,kun muistelen lapsena: Oli kaurapuuroa ja joku voisilmä..hui.. Kai se siitä on jäänyt, kammo..Ne paahtoleivät ovat ,juuri hyvät ja juustoa päälle..Pitää syödä vain yksi,jos ei paino ala putoamaan..No,katsotaan pyhänä..Ei oteta paineita..
Nähdään taas..Hyvää jatkoa..t.Irkku- korteni kekoon
irkku-37 kirjoitti:
Jatkamme tiukkaa linjaa..Sitten pidämme huolta,ettei mene siihen,ettei mtään tee mieli...Ylilyöntejä tulee herkästi..Pistin tuohon koneen nurkalle lapun.."Syö jotain"
Aamulla tässä kuitenkin olen koneella... Minä en puuroja saa alas millään..Vieläkin kuvottaa,kun muistelen lapsena: Oli kaurapuuroa ja joku voisilmä..hui.. Kai se siitä on jäänyt, kammo..Ne paahtoleivät ovat ,juuri hyvät ja juustoa päälle..Pitää syödä vain yksi,jos ei paino ala putoamaan..No,katsotaan pyhänä..Ei oteta paineita..
Nähdään taas..Hyvää jatkoa..t.IrkkuKeittäessäsi puuroa, vaikka kaurapuuroa, laita puolukkasurvosta pari ruokalusikallista tai enemmänkin ryynien kanssa kiehumaan. Tulee maukas puuro ja on paljon kuitua ja muita hyviä ravinteita mukana. Tai esim. lastenruokapurkit, joissa on hedelmää tai marjoja, laita niitä "puuronsilmäksi". Hyvää on sekin.
korteni kekoon kirjoitti:
Keittäessäsi puuroa, vaikka kaurapuuroa, laita puolukkasurvosta pari ruokalusikallista tai enemmänkin ryynien kanssa kiehumaan. Tulee maukas puuro ja on paljon kuitua ja muita hyviä ravinteita mukana. Tai esim. lastenruokapurkit, joissa on hedelmää tai marjoja, laita niitä "puuronsilmäksi". Hyvää on sekin.
että saisin vähän ujutettua miestäkin syömään samaa ruokaa. että ei tartteis kahdelle ihmiselle tehdä kahta eri ruokaa. Syö kyllä juureksia ja vihanneksiakin, mutta aina pitää olla perunoita, ja lihakastikkeet vielä lisänä. Paistoin illaksi vain kesäkurpitsaa, sipulia. ja porkkanoita. No söi kyllä, mutta katseli haikeasti, että eikö hellalla ole muuta. Totesi sitten, että hänellä ei ole kyllä aikomustakaan ruveta jänisten kanssa samoihin eväisiin. No se on laiha kurppa, vaikka kaikki herkut mässää, että ei ne käy tasan onnen lahjat.
huomenta sillä aloitan,,,,,eilinen aamu meni ihan totuttuun tapaan, mutta päivälliseksi tein laatikon uuniin,,,,, kukka, parsa, kesäkurp. ja purjos....., ja hyvältä maistui.
Lenkkeilyä tuli useammassa osassa riittämiin, eli ihan hyvin on mennyt, nälän tunnetta ei suuremmin ole ollut. juon vettä aika runsaasti.
Toivon mukaan olisi painoni jonkin verran pudonnut, vaikka ne alkaa olemaan aika tiukassa.
Tästä jatketaan eteenpäin, mikä on tilanne teillä muilla?sillä minäkin aloitan.
Eilinen meni, asioilla kävin välillä ja ajattelin että mikä rahansäästö seuraa siitä kun ei ostele ja poikkeile kioskeille ja kahviloihi, kaikkihan maksaa niin paljon.
No, yhteen kahvilaan eilen mentiin ja minullekin tarjottiin omenataskukahvit.
Enhän minä nuuka ole mutta täytyy muistaa tämä mukava painonpudotus,
nyt lenkille ja huomenna vaakalle.Hyvin menee,on pudonnut se toinenkin kilo..Tästä jatketaan,kunhan kuitenkin muistamme syödä säännöllisesti ja monipuolista ravintoa,mutta vähemmin..
Minäkin tein semmoista vihanneskeittoa,,ihan vähän pistin ruohosipuli/sulatejuustoa mauksi..hyvää oli..Mukavaa päivää..t.Irkkujjoutava5 kirjoitti:
sillä minäkin aloitan.
Eilinen meni, asioilla kävin välillä ja ajattelin että mikä rahansäästö seuraa siitä kun ei ostele ja poikkeile kioskeille ja kahviloihi, kaikkihan maksaa niin paljon.
No, yhteen kahvilaan eilen mentiin ja minullekin tarjottiin omenataskukahvit.
Enhän minä nuuka ole mutta täytyy muistaa tämä mukava painonpudotus,
nyt lenkille ja huomenna vaakalle.tulee itsekullekin, hyvä että vilahti mielessäsi että painoakin pitää pudottaa. Meillä kun on niin tärkeää tehtävää vielä jäljelläkin.
Minullakin on kiusaus juuri otettuna uunista pois, tein pakkaseen vierasvaraksi mustikkapiirakan, ja pitäähän pieni siivu maistaa, mutta vain pieni.
Ollaan nyt vaan päättäväisiä ja menään eteenpäin, pienistä huolimatta.irkku-37 kirjoitti:
Hyvin menee,on pudonnut se toinenkin kilo..Tästä jatketaan,kunhan kuitenkin muistamme syödä säännöllisesti ja monipuolista ravintoa,mutta vähemmin..
Minäkin tein semmoista vihanneskeittoa,,ihan vähän pistin ruohosipuli/sulatejuustoa mauksi..hyvää oli..Mukavaa päivää..t.Irkkusopii meille painon pudottajille hyvin, kun saa kaikenlaisia kotimaisia hyviä tuotteita, joista (taikoo murkinaa.)
Jatkuu, jatkuu aina vaan, huomenna sitten punnitaan..... sinä Irkku tiedät jo, että toinenkin kilo on poissa, hyvä niin. hiljaa hyvää tulee.ilmaisin väärin, en tehnyt laatikkoa vaan piirakan, kyseisistä aineista, palan söin ja täksipäiväksi toisen palan jätin, ja loput pakkaseen.
On se hyvä keksintö tuo pakkanen, sinne kun laittaa, niin on hyvä ottaakin. Varsin tarpeellinen, kun yllättäen tulee vieras.- ketä kiinnostaa
monica kirjoitti:
ilmaisin väärin, en tehnyt laatikkoa vaan piirakan, kyseisistä aineista, palan söin ja täksipäiväksi toisen palan jätin, ja loput pakkaseen.
On se hyvä keksintö tuo pakkanen, sinne kun laittaa, niin on hyvä ottaakin. Varsin tarpeellinen, kun yllättäen tulee vieras.miten ison palan söit ja montako grammaa laihduit. Alkaa olla sairasta, ei ihme että tälle palstalle nauretaan.
- painon hallintaa,
ketä kiinnostaa kirjoitti:
miten ison palan söit ja montako grammaa laihduit. Alkaa olla sairasta, ei ihme että tälle palstalle nauretaan.
nauruhermojen hallinta, - siihen ei olla pyrittykään.
ketä kiinnostaa kirjoitti:
miten ison palan söit ja montako grammaa laihduit. Alkaa olla sairasta, ei ihme että tälle palstalle nauretaan.
minä en ole sinun syömisistäsi kiinnostunut, mutta minä kiinnostan sinua aina vaa.
Mie sanon niiku miu äit sano ku ei kiinnostant jokkuu yhtää, hää virkko et,,,,,, mie en kahto sitta silmällääkkä sinnuu päikää.
Et älä tuu narisemaa täl ketjul sit enempää.- lukea
monica kirjoitti:
minä en ole sinun syömisistäsi kiinnostunut, mutta minä kiinnostan sinua aina vaa.
Mie sanon niiku miu äit sano ku ei kiinnostant jokkuu yhtää, hää virkko et,,,,,, mie en kahto sitta silmällääkkä sinnuu päikää.
Et älä tuu narisemaa täl ketjul sit enempää.näitä juttuja. Osa ihan asiallisiakin. Monica ennättää vastailla kaikille ja antaa neuvoja sekä kannustaa. Jotenkin vaan huvittaa minuakin tämä ketju. Ei millään pahalla, mutta ei pitäisi leikkiä kuitenkaan ihan oikeaa asiantuntijaa eikä toimia päällepäsmärinä ravintoasioissa, jotka ovat melko laaja ja vaikeakin asia asiantuntijoillekin saatikka maallikoille.
- jjoutava
lukea kirjoitti:
näitä juttuja. Osa ihan asiallisiakin. Monica ennättää vastailla kaikille ja antaa neuvoja sekä kannustaa. Jotenkin vaan huvittaa minuakin tämä ketju. Ei millään pahalla, mutta ei pitäisi leikkiä kuitenkaan ihan oikeaa asiantuntijaa eikä toimia päällepäsmärinä ravintoasioissa, jotka ovat melko laaja ja vaikeakin asia asiantuntijoillekin saatikka maallikoille.
Monica on usein tähdentänyt että vettä pitää juoda päivänmittaan melko paljon, se kun tuppaa unohtmaan minullakin, aina kun muistan hörppään vettä.
Vaa'alla kävin ja se näytti 98,5 kg näyttää pysähtyneen pudotus.
Llenkohan liirannu liian monessa houkutuksessa, pitänee seurata tarkemmin mitä suuhunsa pistää. lukea kirjoitti:
näitä juttuja. Osa ihan asiallisiakin. Monica ennättää vastailla kaikille ja antaa neuvoja sekä kannustaa. Jotenkin vaan huvittaa minuakin tämä ketju. Ei millään pahalla, mutta ei pitäisi leikkiä kuitenkaan ihan oikeaa asiantuntijaa eikä toimia päällepäsmärinä ravintoasioissa, jotka ovat melko laaja ja vaikeakin asia asiantuntijoillekin saatikka maallikoille.
on minullakin, kun kirjoituksesi on niin huvittavaa. Keksi uutta hauskaa, mikä minua huvittaa.
jjoutava kirjoitti:
Monica on usein tähdentänyt että vettä pitää juoda päivänmittaan melko paljon, se kun tuppaa unohtmaan minullakin, aina kun muistan hörppään vettä.
Vaa'alla kävin ja se näytti 98,5 kg näyttää pysähtyneen pudotus.
Llenkohan liirannu liian monessa houkutuksessa, pitänee seurata tarkemmin mitä suuhunsa pistää.houkutuksille että nyt se hyvän syönti on loppu, niin kauan kunes kilot on poissa, vain päättäväisyydellä mennään eteenpäin, ja tulosta tulee.
sinullahan putosi ensimmäisellä viikolla 1½ kg, eli nyt on tullut takasin muutama sata gr
Jatka nyt vaan sitä tiukempaa linjaa niin pudotus jatkuu, hylkäsit aamupuuronkin joka on hyvä aloitus päivälle.
Sitkeesti vaan eteempäin jjoutava, ei anneta periksi.- jjoutava
monica kirjoitti:
houkutuksille että nyt se hyvän syönti on loppu, niin kauan kunes kilot on poissa, vain päättäväisyydellä mennään eteenpäin, ja tulosta tulee.
sinullahan putosi ensimmäisellä viikolla 1½ kg, eli nyt on tullut takasin muutama sata gr
Jatka nyt vaan sitä tiukempaa linjaa niin pudotus jatkuu, hylkäsit aamupuuronkin joka on hyvä aloitus päivälle.
Sitkeesti vaan eteempäin jjoutava, ei anneta periksi.selitys normaali heilahtelu menekään läpi?
Jo olenkin ajatellut kun näläntunnetta ei kummemmin ole, siis syötyä on kuitenkin tullut liikaa.
Liikunnan vaikutusta minäkin liioittelen, ei kilot liikunnalla tipu, enerdian saantia on vähennettävä.
Huomenta taas, heti alkuun kerron että en saanut millään yhteyttä tänne, tietsikka kun oikkuili, mutta nyt asiaan.
Aamusta iltaan meni kuten enenkin välipalat söin ja lenkki jäi vähän vähemälle kun oli noita kotitöitä rutkasti.
Aamulla vaaka näytti vajaata kilon pudotusta, mutta kun vaakani ei ole niin tarkka, etten voi ihan tarkkaa pudotusta antaa.
Nyt on tilanne kohdallani niin että, minun on vähän vähennettävä syömisiäni, ei paljoa,,,, kyllä ne lähtee loputkin ylimääräiset.
Tästä taas eteenpäin jatketaan, mitä teille toisille kuuluu?laiheliinit! Tänään oli se punnituspäivä. Ja ei se oikein iloiselta näyttänyt, 300 gr pois sanoo vaaka, ja siihen on juotu ämpärillisiä vettä, ja nälkä on kurninut joskus iltaisin. No onhan se tietenkin parempi, kuin sama määrä lisää. Täytyy olla vain positiivinen. Tästä jatketaan. Lähdenkin tästä salaattitarpeita hakemaan. Onneksi niistä ei ole puutetta tähän aikaan. Hyvää jatkoa kaikille, ja kiitos Monicalle! Ja niille naurajille, kyllä näkyy palsta kiinnostavan, kun aina olette täällä lukemassa. Hymyä huuleen vaan!
marja-liisa41 kirjoitti:
laiheliinit! Tänään oli se punnituspäivä. Ja ei se oikein iloiselta näyttänyt, 300 gr pois sanoo vaaka, ja siihen on juotu ämpärillisiä vettä, ja nälkä on kurninut joskus iltaisin. No onhan se tietenkin parempi, kuin sama määrä lisää. Täytyy olla vain positiivinen. Tästä jatketaan. Lähdenkin tästä salaattitarpeita hakemaan. Onneksi niistä ei ole puutetta tähän aikaan. Hyvää jatkoa kaikille, ja kiitos Monicalle! Ja niille naurajille, kyllä näkyy palsta kiinnostavan, kun aina olette täällä lukemassa. Hymyä huuleen vaan!
Kiva lukea,että saamme jotkut ,jopa nauramaan.. Nauru on hyväksi kasvolihaksille..
Jopa ne tarvitsevat liikuntaa..Kukaan meistä,ei ole ajatellutkaan,että Monica olisi asiantuntija,mutta ketjulla pitää olla vetäjä.. Jokainen meistä tietää,mitä on tervellinen ravinto.. Sitä on vaan tullut syötyä kaikenlaista ja liikaa,kun kulutus ei ole enää yhtä suurta, kuin silloin,kun olimme työssä vielä..No,se siitä.. Naurakaa pois vain..parempi se,kuin itkeminen.. Hehhee... Kilo on pudonnut minulta reilusti..ei minunkaan vaakani ole tarkka,mutta ainakin se on pudonnut..jatkamme..Seuraava on jo vaikeampi, uskoisin..Mukavaa päivää..t.Irkku- Tepasto
Päivää Monika ,olen lukenut sinun juttuja ja olen kiinnostunut niistä.
Olen tässä viikonverran vähentänyt rasvoja ja pullaa joka on minun heikkous.
Eilen kävin uimahallissa uimassa 1500.
pyöräillytkin olen muutamana päivänä
Kiva tunne kun tuntuu jo vähän kevyemmältä.
Yritän olla kovana että saisin 6 kiloa lähtemään.
Hyvää päivän jatkoa kaikille painonsa vartioille. Tepasto kirjoitti:
Päivää Monika ,olen lukenut sinun juttuja ja olen kiinnostunut niistä.
Olen tässä viikonverran vähentänyt rasvoja ja pullaa joka on minun heikkous.
Eilen kävin uimahallissa uimassa 1500.
pyöräillytkin olen muutamana päivänä
Kiva tunne kun tuntuu jo vähän kevyemmältä.
Yritän olla kovana että saisin 6 kiloa lähtemään.
Hyvää päivän jatkoa kaikille painonsa vartioille.yhdessä joukolla yleensä on helpompi pudottaa painoa kuin yksin ahertaa. mielestäni olet tehnyt oikein, vähentäessäsi rasvaa ja pullan syöntiä.
Mutta syödä pitää ja välipaloja myöskin. ateriat tietysti pienempiä kuin normaalisesti, välipaloina omenaa, porkkanaa ym
Leivän päälisinä suosittelen tomattia ja kurkkua käyttämään,
tai joitain kevyt tuotteita
suunnittele ateriasi hyvin, kalaa ja kanaakin käyttäen
Vettä juodaan kunnolla, enemmän kuin normaalisesti
sekä liikuntaa runsaasti, hyötyliikuntaa mukana
Tässä sinulle meidän ohjeet, joita noudatetaan
Sunnuntai aamulla punnitaan.
Jos olet epävarma mitä syöt ja kuinka paljon niin kerrohan
Aamuisin kerromme aina miten on mennyt,,,,, edellinen päivä,,,,marja-liisa41 kirjoitti:
laiheliinit! Tänään oli se punnituspäivä. Ja ei se oikein iloiselta näyttänyt, 300 gr pois sanoo vaaka, ja siihen on juotu ämpärillisiä vettä, ja nälkä on kurninut joskus iltaisin. No onhan se tietenkin parempi, kuin sama määrä lisää. Täytyy olla vain positiivinen. Tästä jatketaan. Lähdenkin tästä salaattitarpeita hakemaan. Onneksi niistä ei ole puutetta tähän aikaan. Hyvää jatkoa kaikille, ja kiitos Monicalle! Ja niille naurajille, kyllä näkyy palsta kiinnostavan, kun aina olette täällä lukemassa. Hymyä huuleen vaan!
tarkistaa ruuan määriä ja lipsumisia, onhan ne 300 gr tyhjää parempi mutta olisi saanut pudota vähäsen enempi.
putosihan sinulta jo ensimmäisellä viikolla 700 gr ja nyt 300 niin yhteensä 1 kg.
syö ilta nälkääsi vaikka pala näkkileipää kurkulla tai pari kilorinkeliä teen kanssa, ettet ole nälän tunteessa.
mietippä vai oletko kirjannut ylös syömisesi, oliko sinä jotain liikaa?
Kyllä olisi hyvä pitää kirjaa niin siitä on hyvä katsoa jälkikäteen mitä on millonkin popsinut, kun paino ei ole pudonnutkaan.
jatketaan vaan uskollisesti.irkku-37 kirjoitti:
Kiva lukea,että saamme jotkut ,jopa nauramaan.. Nauru on hyväksi kasvolihaksille..
Jopa ne tarvitsevat liikuntaa..Kukaan meistä,ei ole ajatellutkaan,että Monica olisi asiantuntija,mutta ketjulla pitää olla vetäjä.. Jokainen meistä tietää,mitä on tervellinen ravinto.. Sitä on vaan tullut syötyä kaikenlaista ja liikaa,kun kulutus ei ole enää yhtä suurta, kuin silloin,kun olimme työssä vielä..No,se siitä.. Naurakaa pois vain..parempi se,kuin itkeminen.. Hehhee... Kilo on pudonnut minulta reilusti..ei minunkaan vaakani ole tarkka,mutta ainakin se on pudonnut..jatkamme..Seuraava on jo vaikeampi, uskoisin..Mukavaa päivää..t.Irkkuolet parhaiten pärjännyt pudotuksessa ekaviikolla putosi 1kg ja ymmärsin että nyt 1 kg = 2kg yhteensä, eikös näin olekkin?
Olet omaksunut oikean ruokailutavan ja määrän, sekä liikunto on kohdallaan.
Sitten vaan kohti seuraavaa pudotuskiloa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2702115Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2511485- 411239
- 571144
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.6887Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32860Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6815- 43796
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47670Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa
missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.28662