Kantola & Koramo

Sleddu

Millanen paikka olla töissä? Hyväkin talo?

100

15984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !?!

      Puutalo jossa tiilivuoraus.

    • ite en tiedä

      joskus n. 1½v sitten olisin päässyt sinne ajelemaan täyspitkällä pk seudulle. mutta ei kiinnostanut mennä työn luonteen vuoksi kun muitakin hommia oli tarjolla. Silloin ainakin lupasivat Tes palkan osapäivärahan ja vielä jonkun "pk seutu lisän" palkan päälle. En tiedä miten on asiat näin taantuman aikaan.

    • Kuningasvoittamaton

      Tykkään, ei pahaa sanottavaa kun katselee muitakin kuljetusalan paikkoja. Kärkipäätä!!! Tosin talon jakohommista en tiedä... Runkolinjan ajo ihan saatanan hyvä homma.

    • ajattaa kaukokiidolla

      paskahommia.
      Juitsareille hommaan hamekankaan.

      • kuskialmu

        kakella juitsarit ihan ok


    • @home

      Hyvä mesta olla töissä. Selkeät vuorot eikä tarvi nukkua missään kapisessa kaanian hytissä (eikä volvonkaan). Pääsee vuoron jälkeen kotiin. Liksa ihan ok, tulee toimeen. eikä juitsaritkaan ole paskimmasta päästä. Ajoja riittää. Mikä vitun lama-aika? ajoja koko ajan lisää ja kalustoa tulee koko ajan lisää. Jos joku ei tykkää niin ei kannata tulla töihin, kaiva vaikka nenää kotona ja mee leipäjonoon.

      • rahat sisällä

        Huono liksa ja paskat hommat,scaniat aina rikki ja palkat myöhässä.


      • kakenkiito
        rahat sisällä kirjoitti:

        Huono liksa ja paskat hommat,scaniat aina rikki ja palkat myöhässä.

        Liksahan on aina huono.. :) mikä niissä hommissa on paskaa? ainut paska mitä on tulee sinun suusta!!! Scaniat ei todellakaan ole rikki koska ne huolletaan säännöllisesti. Palkka on tullut joka kerta juuri ajallaan ja vieläpä ihan oikein laskettuna. Taitaa olla kateellisten panettelua ketkä ei ole päässyt töihin Kantola & Koramolle.... jatka vaan siellä transpointin hommissa.... :)


      • Tiedä sitten
        kakenkiito kirjoitti:

        Liksahan on aina huono.. :) mikä niissä hommissa on paskaa? ainut paska mitä on tulee sinun suusta!!! Scaniat ei todellakaan ole rikki koska ne huolletaan säännöllisesti. Palkka on tullut joka kerta juuri ajallaan ja vieläpä ihan oikein laskettuna. Taitaa olla kateellisten panettelua ketkä ei ole päässyt töihin Kantola & Koramolle.... jatka vaan siellä transpointin hommissa.... :)

        Puhuvat vaan pojat että kantolan korjaamo olis myynnissä mutta ostajia ei ole ilmaantunut
        kun on kuulema vaakalaudalla koko pulju yt:eet menossa ja kaikenlaista?


      • 550
        Tiedä sitten kirjoitti:

        Puhuvat vaan pojat että kantolan korjaamo olis myynnissä mutta ostajia ei ole ilmaantunut
        kun on kuulema vaakalaudalla koko pulju yt:eet menossa ja kaikenlaista?

        te tietämättömät älkää kirjoitelko mitään sellaista kun ette tiedä asioista muuta kun huhupuheita


      • gr
        Tiedä sitten kirjoitti:

        Puhuvat vaan pojat että kantolan korjaamo olis myynnissä mutta ostajia ei ole ilmaantunut
        kun on kuulema vaakalaudalla koko pulju yt:eet menossa ja kaikenlaista?

        Buahahhaaaa. johan vitsin murjasit. Yt neuvottelut, joo varmaan. Autoja tulee lisää ja tarttis porukkaa töihin.


      • jarevis
        550 kirjoitti:

        te tietämättömät älkää kirjoitelko mitään sellaista kun ette tiedä asioista muuta kun huhupuheita

        autot ovat viimeisen päälle kunnossa ja samoin kuskit.
        ainoa miinus kaukokiito ajot ja sielläkin ylimieliset juitsarit (piäkaupunki) tiskillä.
        jos menet kant/koram töihin kannattaa viedä hamekangasta kiitoon.


      • Anonyymi
        kakenkiito kirjoitti:

        Liksahan on aina huono.. :) mikä niissä hommissa on paskaa? ainut paska mitä on tulee sinun suusta!!! Scaniat ei todellakaan ole rikki koska ne huolletaan säännöllisesti. Palkka on tullut joka kerta juuri ajallaan ja vieläpä ihan oikein laskettuna. Taitaa olla kateellisten panettelua ketkä ei ole päässyt töihin Kantola & Koramolle.... jatka vaan siellä transpointin hommissa.... :)

        Kivat vajaa 11v myöhässä liityn keskusteluun , mutta mitä isältä kuullut, niin palkat tulee ajallaan, töitä riittää ja kalusto on kunnossa. Ei oo valittanut hommistaan, Pieksämäki-Kajaani väliä ajaa. Minun lomien aikaan tarkoitus lähteä kyytiin, jos vain saadaan lupa työpaikan puolesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivat vajaa 11v myöhässä liityn keskusteluun , mutta mitä isältä kuullut, niin palkat tulee ajallaan, töitä riittää ja kalusto on kunnossa. Ei oo valittanut hommistaan, Pieksämäki-Kajaani väliä ajaa. Minun lomien aikaan tarkoitus lähteä kyytiin, jos vain saadaan lupa työpaikan puolesta...

        Niin Kantola &Koramo on todella hyvä maineinen työpaikka. Kuljettajat eivät vaihdu ja kalusto on todella asiallista. Asiakkaat ( eli kirjoittaja) on hyvin tyytyväinen yrityksen toimintaan koskien runkokuljetuksia etelästä pohjoiseen. Kuljettajat viihtyvät ,koska
        saavat toimia hyvin itsenäisesti työssään eli ei ole sitä esimiestä joka seuraa auton joka liikettä seurantalaitteella.Kyttäyskulttuuri pilaa hyvänkin työpaikan hengen hetkessä.Se on kylmä tosiasia ihan jokaiselle yrittäjälle vinkiksi. Omiin työntekijöihin pitää luottaa.
        Kun laitetaan suomalaiset kuljetusliikkeet samalle viivalle niin Kantola&Koramo on työpaikkana varmasti ihan kelpo valinta.


    • kantelekorjaamolta

      Ei kannata näemmä mennä töihin. Uusimmassa AKT:n lehdessä on kolmossivun juttuna Kantola & Koramon maksamattomat sairaslomarahat. Luottamusmiehen mukaan uusilta kuskeilta koitetaan pimittää palkkoja, ja muutenkin tilinauhat pitää käydä itse taskulaskimella läpi.

      Eikö siellä ole edes työterveyshuoltoa? Meidän talossa on mahdollisuus päästä lekurille 24/7 hakemaan lappu, ja sairaanhoitajakin voi kirjoittaa kolme päivää.

      http://www.digipaper.fi/akt/35989/

      • Kapitalisti-Riistäjä

        No niinhän se on!Just niin kuin SÄ sanot! Mut hamppi,se on SUN totuus!

        Koramon Ossin kanssa kerran saunoessa kertailtiin pahimpia hammppeja mitä meidänkin taloihin oli eksynyt.
        Naurettiin kippurassa pahimpia!Sä olit varmaan yksi niistä!
        No,eihän se Kuusamon pulju ole pyörinyt kuin 40 vuotta! Ja kaikilla yhtä vaikeaa kuin SULLA! On siellä VAIKEAA!!!
        Mutta sehän on vain SUN totuus.....!Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..!


      • C-kortilla
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        No niinhän se on!Just niin kuin SÄ sanot! Mut hamppi,se on SUN totuus!

        Koramon Ossin kanssa kerran saunoessa kertailtiin pahimpia hammppeja mitä meidänkin taloihin oli eksynyt.
        Naurettiin kippurassa pahimpia!Sä olit varmaan yksi niistä!
        No,eihän se Kuusamon pulju ole pyörinyt kuin 40 vuotta! Ja kaikilla yhtä vaikeaa kuin SULLA! On siellä VAIKEAA!!!
        Mutta sehän on vain SUN totuus.....!Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..!

        Kappas, sensuuri on iskenyt. Täällä oli vielä illalla erittäin asiallinen, entisen KK:n kuskin kirjoitus tilinauhoista. Kuka lienee poiston takana? Kirjoitatko uudelleen tuon viestisi?


      • valitus

        se joka liiton lehteen kirjotti valituksen,taitaa pojalla olla oma lehmä ojassa.......oisko kenties kyseinen valittaja ajamassa itseään sisään seuraaviin luottamusmiesvaaleihin... tiedä häntä.


      • Anonyymi
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        No niinhän se on!Just niin kuin SÄ sanot! Mut hamppi,se on SUN totuus!

        Koramon Ossin kanssa kerran saunoessa kertailtiin pahimpia hammppeja mitä meidänkin taloihin oli eksynyt.
        Naurettiin kippurassa pahimpia!Sä olit varmaan yksi niistä!
        No,eihän se Kuusamon pulju ole pyörinyt kuin 40 vuotta! Ja kaikilla yhtä vaikeaa kuin SULLA! On siellä VAIKEAA!!!
        Mutta sehän on vain SUN totuus.....!Karavaani kulkee ja koirat haukkuu..!

        Kun jaksaa nuolla ja kylpee Korisevan poikiin kanssa niin kyl pärjää ja luotto ukko rakentelee poikien talot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jaksaa nuolla ja kylpee Korisevan poikiin kanssa niin kyl pärjää ja luotto ukko rakentelee poikien talot

        Kapitalistinen yhteiskunta toimii juuri näin ja hyvä niin. Kovin ovat tapaamani kuskit kautta Suomen maan tyytyväisiä työpaikkaansa kyseissä yrityksessä, Tuolla teillä ja turuilla kehuvat hyvää työilmapiiriä,erittäin hyviä työkaluja eli autojaan jotka ovat tosiaan asiallisia.
        Jos kuski hoitaa työnsä tosi särmästi,pitää autonsa todella hyvässä kunnossa ja suostuu tarvittaessa ylimääräiseen työhön( kuskin suostumuksella ei pakotettuna) niin hyvä homma. Työsuhde on kahden kauppa työntekijän ja työnantajan. Hyvä työsuhde luo pohjan luottamukselle ja tässäkin tapauksessa kuski pärjää hyvin Korisevan poikien kanssa. Myös muissa asiallisissa työpaikoissa pärjätään takuuvarmasti,koska ilman yhteispeliä kuljetusyritys ei pärjää . Työntekijä on yrityksen tärkein voimavara


    • _jocke_

      Joka Aamu vetää tohon laituriin putken pitkäksi kun tuovat Savonmualta tavarata jotta saadaan tehdas pyöriin.. Kuskit asiakaspalvelun ammattilaisia ja rehellisiä, sekä asiansa omaavia, meidän puolesta purku järjestetty. Mutta mikäli meillä ei purkajaa töissä niin purkavat kyllä itekkin ilman kitinää.. En tiedä millanen työpaikka, mutta näin asiakkaan ex-edustajan silmin ok paikka..

    • mine vain

      kantola & koramo... jos asian lyhyesti ilmaisee

      Talo, joka ei voi tehdä mitään yksinkertaisesti vaan kaikesta pitää aina säätää.

      • lasu89

        ei ole koramo ainut talo jotka säästää ja ihan ymmärrettävää uskon kuitenkin et hyvä vakava varainen talo on .


    • jooooooooooo

      mutta muuten työ sitä samaa, päivät on jako ja noutoajoa lähialueilla ja yöt runkoja. Pääsääntöisesti ite puretaan ja lastataan. Vittumaisia pihatavaroita on paljon, niin tosin kaikilla muillakin vastaavilla firmoilla. Purku ja lastaushommiin menee suurin osa työajasta.

    • mursuvaan

      Pomoille pitäis opettaa kuinka ihmisiä kohdellaan, silloin vois yhteishenki ja työmoraali parantua. Yleensäkään ei kannattais kysellä työmoraalin perään kun teetetään pätkätöitä. Kattokaapas vähän peiliin siellä Kuopion koramossa!!!!!!
      Ite oon jo eläkkeellä, mut kyllä ihmetyttää millainen meno on nykyään työmarkkinoilla.

      • kaiken nähnyt

        Kuopion Kakela on vimpan päälle paikka jos otetaan verrokiksi kilpailija Kolmisopesta... johan siellä on jonossa ylä- ja alakerran porukka yksi kerrallaan valuneet Siikaniemeen.


      • Jokainen
        kaiken nähnyt kirjoitti:

        Kuopion Kakela on vimpan päälle paikka jos otetaan verrokiksi kilpailija Kolmisopesta... johan siellä on jonossa ylä- ja alakerran porukka yksi kerrallaan valuneet Siikaniemeen.

        Kyllä Kuljetusliike Kantola&Koramolla oli palkka ainakin minun kohdallaan työehtosopimuksen mukainen, kalustokin on asiallista. Mutta kuljettajia on siellä niin moneen lähtöön kaluston siistinä pitäminen kuuluu jokaiselle kuljettajalle itselleen on tapauksia että kun kuorma on purettu niin kaikki sidontaliinat jäävät epäsiistiin kuntoon. Mielestäni jokaisessa kontissa ja perävaunussa kuuluisi kulkea kalusto kohtainen harja ja lapio samoin kuljettajan tulisi pitää silmällä myöskin kalustoa. Kaluston siistinä pitämiseen kaikki kuljettajat alihankkijat mukaan lukien ovat vastuussa miten niitä käsitellään, elikkä se lähtee meistä itsestään.


      • Anonyymi
        kaiken nähnyt kirjoitti:

        Kuopion Kakela on vimpan päälle paikka jos otetaan verrokiksi kilpailija Kolmisopesta... johan siellä on jonossa ylä- ja alakerran porukka yksi kerrallaan valuneet Siikaniemeen.

        Hyvä talo kun jaksaa juosta ja nuolla ja kortsu poika torpparina vetää pulveri kontteja viron pojat ohjastaa vai aito suomalainen pitäs vetää viron lippu ja heimo veljet ajaa ruuhkan huippuja eli tenu, virtanen🎎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä talo kun jaksaa juosta ja nuolla ja kortsu poika torpparina vetää pulveri kontteja viron pojat ohjastaa vai aito suomalainen pitäs vetää viron lippu ja heimo veljet ajaa ruuhkan huippuja eli tenu, virtanen🎎

        No tämä oli sinun mielipiteesi. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Jos on kuljettajan uralle lähtenyt nuoruuden innolla ja se jatkuu ja jatkuu kohti eläkettä niin Kantola & Koramo on juuri oikea yhtiö ihmiselle joka nauttii juuri tällaisesta työstä. Hyvä työpaikkaa hyvälle töitä pelkäämättömälle kuskille joka haluaa kantaa vastuuta yrityksen menestymisestä ja ymmärtää sen tosi seikan ,että tämä kuljetusala perustuu siihen tosiasiaan,että jos yritys menestyy niin silloin myös kuski menestyy omassa elämässä tehdyllä työllä. Jos ei ole asiakkaita niin ei ole myöskään työtä.


      • Anonyymi
        kaiken nähnyt kirjoitti:

        Kuopion Kakela on vimpan päälle paikka jos otetaan verrokiksi kilpailija Kolmisopesta... johan siellä on jonossa ylä- ja alakerran porukka yksi kerrallaan valuneet Siikaniemeen.

        Kyl Kuopion kake vihonviimenen teho sekottoma transpointin sotasaalis Hattunen vai hatuton toi tullessaan peoloniemen huolinnan puuhamaata pyörittää


      • Anonyymi
        kaiken nähnyt kirjoitti:

        Kuopion Kakela on vimpan päälle paikka jos otetaan verrokiksi kilpailija Kolmisopesta... johan siellä on jonossa ylä- ja alakerran porukka yksi kerrallaan valuneet Siikaniemeen.

        KYLLÄ SCENKERI KAKEA PAREMPI TYÖ PAIKKA SIELLÄ EI OLE HATTUSIA EIKÄ SEN KÄTYRIÄ PERSIIN TAKANA KYTTÄÄMÄS KUMASSAKIN TYÖ PAIKASSA. OLLEENA SCENKERILLÄ HYVÄ TYÖ ILMAPIIRI.


    • anton fault

      Paras AAA-luokitus talouspuolella. Se kertoo kaiken.

    • Vain 32 v. alalla

      Kantola & Koramo on yksi parhaita kuljetusliikkeitä. Ja se ei ole minun
      oma mielipide vaan,kuljetusalalla 40 vuotta toimineen logistiikka konsultin
      päätelmä tutkimustulosten tarkastelun lopputuloksena.
      Työntekijät viihtyvät ja voivat vaikuttaa työhönsä.
      Ja kyllä se AAA-luokitus kertoo taloudesta jotain näinä vaikeina
      aikoina.

    • Anonyymi

      Enny tiiä ainaki puutavara-puolella ku isäni töissä siellä nii aika vittumainen ajo järjesteliä: palkat laskettu ihan päin vittua, pelkkää vittuilua ku joka työvuoro min. 500km ja näin en suosittele

      • Anonyymi

        Niin pitää muistaa,että keskustelun aiheena on kuljetusyritys Kantola&Koramo. Jos yrityksen jossain yksikössä ,tässä tapauksessa puutavara ( liekö pöllien ajo metsästä vai mitä???) ajojärjestelijä on hankala ihminen niin hän on se heikoin lenkki yrityksen toiminnassa. Maineen pilaaja.Jokaisessa suuressa yrityksessä on aina ainakin se yksi vittumainen työntekijä kuski tai ajojärjestelijä. Tämä ei kerro kuitenkaan koko totuutta kuljetusyrityksestä. Kantola &Koramo on kuitenkin todella hyvän maineen omaava yritys jonka palveluja käyttävät merkittävät yritykset Suomessa. Kuskit ovat ainakin tyytyväisiä työnantajaansa.


    • Anonyymi

      Kuljetusliike Kantola & Koramo Oy liikevaihto oli 50,7 miljoonaa euroa 2019 ja työllisti 350 henkilöä. Liikevaihto nousi 5,9 %. Liiketoiminnan voitto oli 5 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli 9,8 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 49 %.

      • Anonyymi

        Kuljetusliike Kantola & Koramo Oy on tunnettu monipuolisista palveluistaan. Palveluihimme kuuluvat kappaletavara, elintarvike ja puutavarakuljetukset. Lisäksi tarjoamme asiakkaillemme varastointipalveluja.


    • Anonyymi

      Itsellä iskä töissä kantola&koramo firmassa ja on myös osakas. Kyselin noista huhuista mitä täällä on puhuttu. Esim ´Huono liksa ja paskat hommat,scaniat aina rikki ja palkat myöhässä´ Ja ¨Puhuvat vaan pojat että kantolan korjaamo olis myynnissä mutta ostajia ei ole ilmaantunut
      kun on kuulema vaakalaudalla koko pulju yt:eet menossa ja kaikenlaista?' Onkohan näiden takana kenties katkera tai muuten vain paskan levittäjä? Isäni sanoi, että ''Palkat ovat aina ollleet ajoissa ja ei ole moitittavaa rekoissa eikä henkilökunnassa. Minua eniten ihmetyttää se, että jos firman voitto on voitolla ja reippaasti. Niin eihän firmalla paskasti mene vain toisin päin hyvin. Mutta moittimista ei isäni mielestä ole . Suosittelen ottamaan asioista aina selvää tarkasti ennen ku tuomitsee. Onhan nämä jo vanhoja enkä tiiä miten sillon on mennyt. Mutta tuskin paskasti

      • Anonyymi

        Kunhan trollit trollaavat.

        Koramo on ollut vuosikymmeniä alan parhaita taloja olla töissä ja kannattavuus on ollut aina toimialan huippua.

        Itse en yrityksessä työskentele, mutta tutkin logistiikka-alan talouslukuja työkseni. Isäni sen sijaan teki pitkän työuran Koramon veljeksillä.


    • Anonyymi

      Kuljetusliike Kantola & Koramo Oy (0536083-0) liikevaihto oli 50,7 miljoonaa euroa 2019 ja työllisti 350 henkilöä. Liikevaihto nousi 5,9 %. Liiketoiminnan voitto oli 5 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli 9,8 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 49 %.

      • Anonyymi

        Ihan perusjamppa joka on käynyt peruskoulun pystyy näistä edellä mainituista luvuista päättelemään ,että kyseessä on Suomen mittakaavassa yritys joka on osannut hoitaa asiansa todella hyvin. Taatusti hyvä ja luotettava työpaikka. On hienoa ,että on tällaisia yrityksiä jotka pärjäävät aikoina jolloin suurin osa mainostaa halpuutusta, polskeja, latvialaisia jne...... kuinka kaikki menee pieleen Suomessakin. Mutta miten tällaiseen todella hyvään työpaikkaan pääsee töihin. Vaihtuvuus taitaa olla todella todella pientä. Pitää olla ajanhermolla ja rakentaa hyväveli verkostoa kyseisen yrityksen kuskeihin. Voi mennä vuosia...moniakin mutta kyllä se lopulta onnistaa jos omat taidot on vain sillä tasolla???


      • Anonyymi

        6,5 miljoonaa euroa liikevoittoa reilun 51 miljoonan liikevaihdolla. Käsittämättömän kovassa taloudellisessa kunnossa on tämä hieno perheyritys.


    • Anonyymi

      Alan paras talo. Kannattava, mutta taloudellista menestystä ei ole revitty kuljettajien selkänahasta, vaan rakennettu heidän avullaan.

      Plussaa siitä, että omistajat tietävät itse, mitä kuljettajan työ on.

      Toivottavasti on eläkevirkani.

      • Anonyymi

        Itse olen ollut alalla 40 vuotta kuljettajana ja olen sivusta seurannut Kantola & Koramo yrityksen toimintaa . Hienot autot , Todella asialliset kuljettajat jotka ovat todella ystävällisiä kaikkia muiden yrityksien kuljettajia kohtaan. kaikki kuljetukset toimii kuten on sovittu. Ei ole valittamista.
        Kuljetusala olisi unelma homma jos kaikki toimisi alalla kuten kyseinen yritys toimii. niin... ja tämä yritys ei tee tappiota vaan tulosta ! Mieti sitä...........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut alalla 40 vuotta kuljettajana ja olen sivusta seurannut Kantola & Koramo yrityksen toimintaa . Hienot autot , Todella asialliset kuljettajat jotka ovat todella ystävällisiä kaikkia muiden yrityksien kuljettajia kohtaan. kaikki kuljetukset toimii kuten on sovittu. Ei ole valittamista.
        Kuljetusala olisi unelma homma jos kaikki toimisi alalla kuten kyseinen yritys toimii. niin... ja tämä yritys ei tee tappiota vaan tulosta ! Mieti sitä...........

        Joko on Kantola & Koramon autoihin asennettu alkolukot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko on Kantola & Koramon autoihin asennettu alkolukot?

        Kantola & Koramon autoihin ei ole tarvinnut asentaa alkolukkoja koska kuljettajat ovat todella työhönsä ammatti-asenteella suhtautuvaa porukkaa joille työnteko ja yrityksen pärjääminen kovassa kilpailussa on jokaisen kuljettajan kunnia asia. kun porukka on omaksunut firman perusasiat niin jokaiselle kuljettajalle on suotu paljon vastuuta työssään onnistumisessa Se on ollut kautta aikain se suurin valtti ,että kyseinen yritys on pärjännyt aina hyvin ja isot toimijat haluavat käyttää heidän palvelujaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantola & Koramon autoihin ei ole tarvinnut asentaa alkolukkoja koska kuljettajat ovat todella työhönsä ammatti-asenteella suhtautuvaa porukkaa joille työnteko ja yrityksen pärjääminen kovassa kilpailussa on jokaisen kuljettajan kunnia asia. kun porukka on omaksunut firman perusasiat niin jokaiselle kuljettajalle on suotu paljon vastuuta työssään onnistumisessa Se on ollut kautta aikain se suurin valtti ,että kyseinen yritys on pärjännyt aina hyvin ja isot toimijat haluavat käyttää heidän palvelujaan

        Mitä kaikkia isoja toimijoita heillä on asiakkainaan? Ainakin Kesko, Inex ja Valio, mutta muita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantola & Koramon autoihin ei ole tarvinnut asentaa alkolukkoja koska kuljettajat ovat todella työhönsä ammatti-asenteella suhtautuvaa porukkaa joille työnteko ja yrityksen pärjääminen kovassa kilpailussa on jokaisen kuljettajan kunnia asia. kun porukka on omaksunut firman perusasiat niin jokaiselle kuljettajalle on suotu paljon vastuuta työssään onnistumisessa Se on ollut kautta aikain se suurin valtti ,että kyseinen yritys on pärjännyt aina hyvin ja isot toimijat haluavat käyttää heidän palvelujaan

        Alkolukot haittaa tosipaljon kuljetusalaa, ei pääse aamuisin ajossa tienpäälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkolukot haittaa tosipaljon kuljetusalaa, ei pääse aamuisin ajossa tienpäälle.

        Ei taida olla kovinkaan kummoinen ongelma näissä TES-taloissa, joissa lähes poikkeuksetta on oikeita ammattilaisia töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kaikkia isoja toimijoita heillä on asiakkainaan? Ainakin Kesko, Inex ja Valio, mutta muita?

        No eiköhän siinä ole jo aika merkittäviä firmoja asiakkaina Suomen mittakaavassa jos Kesko Inex ja Valio käyttää kyseisen yrityksen palveluja. Olen nähnyt Itä-uudellamaalla liikkuessani Kantola &Koramon kurvaavan myöskin Arlan tuotantolaitoksille täysperillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla kovinkaan kummoinen ongelma näissä TES-taloissa, joissa lähes poikkeuksetta on oikeita ammattilaisia töissä.

        Miksi Rekka-Penat juovat niiin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Rekka-Penat juovat niiin paljon?

        Ovat niin kovia kavereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kaikkia isoja toimijoita heillä on asiakkainaan? Ainakin Kesko, Inex ja Valio, mutta muita?

        Ponsse, Olvi, UPM... Onhan noita Koramon autoja lähes kaikkialla isojen Itä-Suomessa toimivien yritysten pihamailla aika ajoin.


    • Anonyymi

      Välillä oli huollot tekemättä renkaat repaleita läpätys

      • Anonyymi

        Mennyt aika on mennyttä ,turha sitä "vanhaa hyvää aikaa" kannattaa muistella,nyt on nyt ja porukka on tyytyväistä. Meillä jokaisella on omaa työnantajaa kohtaan jokin asia mikä voisi olla paremmin silti hyvissä työpaikoissa ihmiset ovat loppupeleissä tyytyväisiä työnantajan "pienistä toimintatapa virheistä" huolimatta. Kun huomioi koko Suomen kuljetusalan yrittäjät niin kyllä Kantola & Koramo on ihan kelpo työpaikka. Olisipa sellainen jokaisella ,mutta ei ole....


    • Anonyymi

      Loppu lähellä näillä naftan hinnoilla

      • Anonyymi

        Outs töks töks....... jne . Voi hyvä Sylvi ihmisen yksinkertaisuutta. Onko edellisellä kirjoittajalla sellainen ajatus polttoaineen kallistumisesta, että kun polttoaine kallistuu niin se hinnan korotus menee kuljetusliikkeen piikkiin eli kuljetusyrittäjä maksaa. Kuljetussopimuksissa on
        maininta polttoainelisästä mikäli polttoaineen hinta nousee. Jos kuljetusyrittäjä on tehnyt niin tyhmän sopimuksen jossa tätä polttoainelisä ehtoa ei ole niin voi voi tyhmyys nyt sitten palkitaan.
        Tosiasia on se ,että viimekädessä kohonneet polttoainekulut maksaa kuluttaja ,siis se henkilö joka ostaa tuotteita. Todellisuudessa kaikki kuljetusyrittäjät vaativat tämän polttoainelisä ehdon kuljetussopimukseen joten loppu ei ole lähellä,nukkukaa yöt rauhassa.


    • Anonyymi

      Kannattaa tilata puolikas kopilla on puolet halvempi ei tarvitse ajaessa yksiötä pienenmpi ilmanvastus säästyy polttoainetta pirun paljon

      • Anonyymi

        Näin on ,jakohommissa oli ennen meidän yrityksessä 3.8 - 4.0 korkeita autoja. Viimeiset 2 vuotta kaikki uudet autot on olleet 3.5 - 3.6 metriä korkeita. Tuuliohjaimet katolle ja menoksi.
        Kulutuslukemat on pudonneet merkittävästi. Nyt on taas monen vuoden jälkeen kylmäkuljetus-autoihin saatavilla Thermo-King ja Mitsubishi kylmäkoneita jotka on asennettu
        korin alle . Kun polttoaineen hinta nousee pilviin pitää ottaa kaikki keinot käyttöön ja mikä parasta niin ei tarvitse varoa siltojen alikulkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on ,jakohommissa oli ennen meidän yrityksessä 3.8 - 4.0 korkeita autoja. Viimeiset 2 vuotta kaikki uudet autot on olleet 3.5 - 3.6 metriä korkeita. Tuuliohjaimet katolle ja menoksi.
        Kulutuslukemat on pudonneet merkittävästi. Nyt on taas monen vuoden jälkeen kylmäkuljetus-autoihin saatavilla Thermo-King ja Mitsubishi kylmäkoneita jotka on asennettu
        korin alle . Kun polttoaineen hinta nousee pilviin pitää ottaa kaikki keinot käyttöön ja mikä parasta niin ei tarvitse varoa siltojen alikulkuja.

        Kantola korisevalla pärjää kun jaksaa juoksemalla mennä ja tauvot pitää lastatessa luotto ukko on kantola hovi timpuri näillä eväillä mennään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantola korisevalla pärjää kun jaksaa juoksemalla mennä ja tauvot pitää lastatessa luotto ukko on kantola hovi timpuri näillä eväillä mennään

        Iso kiitos omasta mielipiteestäsi, et taida olla Kantola&Koriseva ihailijakerhon jäsen... no jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.Emme ole Venäjällä. Jos nyt talouslukuja tiirailee niin yrityksen talous on ollut viime vuodet todella nousujohdannaista. Todella hyvät lukemat löytyvät ihan täältä tietokoneelta koko kansalle. Niin ne ovat julkisia kun kyseessä on osakeyhtiö. Koska kyseessä on Suomen mittakaavassa todella hyvin menestynyt kuljetusyritys ja heillä on luottamusmies joka valvoo tiukasti kuljettajien etuja ,niin perusduunarilla on vahva luottamus ,että työntekijöillä on asiat todella hyvin. Asiallinen palkka, päivärahat, ruokarahat molemmat verottomana, hyvä työvaatetus huomioiden vuodenajat ja niin edelleen. No..... josko maksettaisiin hyvin tehdystä työstä jotain bonuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso kiitos omasta mielipiteestäsi, et taida olla Kantola&Koriseva ihailijakerhon jäsen... no jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.Emme ole Venäjällä. Jos nyt talouslukuja tiirailee niin yrityksen talous on ollut viime vuodet todella nousujohdannaista. Todella hyvät lukemat löytyvät ihan täältä tietokoneelta koko kansalle. Niin ne ovat julkisia kun kyseessä on osakeyhtiö. Koska kyseessä on Suomen mittakaavassa todella hyvin menestynyt kuljetusyritys ja heillä on luottamusmies joka valvoo tiukasti kuljettajien etuja ,niin perusduunarilla on vahva luottamus ,että työntekijöillä on asiat todella hyvin. Asiallinen palkka, päivärahat, ruokarahat molemmat verottomana, hyvä työvaatetus huomioiden vuodenajat ja niin edelleen. No..... josko maksettaisiin hyvin tehdystä työstä jotain bonuksia

        Alihankkijana voi sanoa että kun kymmenen kohtalontoverin selkänahasta aletaan repimään vaikka 50000€ per auto vuodessa niin äkkiä sitä miljoona kertyy viivan alle…
        Huonoin maksaja tällä alalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alihankkijana voi sanoa että kun kymmenen kohtalontoverin selkänahasta aletaan repimään vaikka 50000€ per auto vuodessa niin äkkiä sitä miljoona kertyy viivan alle…
        Huonoin maksaja tällä alalla

        Tää. Ei pärjää savolaisena tässä hommassa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alihankkijana voi sanoa että kun kymmenen kohtalontoverin selkänahasta aletaan repimään vaikka 50000€ per auto vuodessa niin äkkiä sitä miljoona kertyy viivan alle…
        Huonoin maksaja tällä alalla

        Tämän viestiketjun aloitus oli minkälainen talo työpaikkana eli miten yritys kohtelee omia työntekijöitä. Meille kaikille jotka ovat olleet yli 30 vuotta alalla tiedämme yritykset jotka ovat hyviä työpaikkoja kymmenien vuosien kokemuksella ja siinä hyvässä kymmenikössä on juurikin Kantola & Koramo hyvänä työpaikkana. Se miten yritys suhtautuu alihankkijoihin on täysin eri asia. Silloin puhuu täysin markkinataloudenlaki. Se joka ajaa itsenäisenä yrittäjänä pitää ymmärtää tämä laki ,pitää osata laskea kannattavuus ja ottaa ainoastaan sellaisia työtehtäviä vastaan ,että työ on kannattavaa ja voittoakin jää yritykselle. Tietysti
        kaiken yläpuolella on tilaajavastuulaki,mutta kyllä yrittäjällä itsellä on kuitenkin päävastuu ,että tekee vain sellaisia alihankintasopimuksia ,että toiminta on järkevää ja kannattavaa. Siksihän juuri näitä SKAL järjestämiä pakollisia yrittäjäkursseja käydään jos aikoo yrittäjäksi jotta osattaisiin laskea kannattavuusasiat kohdalleen niin sisäisessä kuin ulkomaanliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän viestiketjun aloitus oli minkälainen talo työpaikkana eli miten yritys kohtelee omia työntekijöitä. Meille kaikille jotka ovat olleet yli 30 vuotta alalla tiedämme yritykset jotka ovat hyviä työpaikkoja kymmenien vuosien kokemuksella ja siinä hyvässä kymmenikössä on juurikin Kantola & Koramo hyvänä työpaikkana. Se miten yritys suhtautuu alihankkijoihin on täysin eri asia. Silloin puhuu täysin markkinataloudenlaki. Se joka ajaa itsenäisenä yrittäjänä pitää ymmärtää tämä laki ,pitää osata laskea kannattavuus ja ottaa ainoastaan sellaisia työtehtäviä vastaan ,että työ on kannattavaa ja voittoakin jää yritykselle. Tietysti
        kaiken yläpuolella on tilaajavastuulaki,mutta kyllä yrittäjällä itsellä on kuitenkin päävastuu ,että tekee vain sellaisia alihankintasopimuksia ,että toiminta on järkevää ja kannattavaa. Siksihän juuri näitä SKAL järjestämiä pakollisia yrittäjäkursseja käydään jos aikoo yrittäjäksi jotta osattaisiin laskea kannattavuusasiat kohdalleen niin sisäisessä kuin ulkomaanliikenteessä.

        Ensin sanon kaikille hyvää Joulua ! Joulu kaikilla menestyminen on sitten eri asia. Luin edellisen kirjoituksen ja kirjoittajan mielipide on myös minun elämäni arvoja vastaava mielipide. On täysin selvää ,että menestyvät yritykset kohtelevat erilailla omaa henkilöstöä ja alihankkijaa. Suomalaisyrityksessä joilla on omia kuljettajia niin omaväelle järjestetään ammattipätevyyspäivät ruokineen ja juomineen ,mutta alihankkijat eivät ole tervetulleita.
        Samoin pikkujoulut tai firman virkistyspäivät ovat vain omalle henkilökunnalle.
        Tämä käytäntö on täysin järkeenkäypä asia. Alihankkija on itsenäinen yritys joka suorittaa työtehtävää asiakkaan toimesta. On päivän selvää että tällainen yritys järjestää itse kuskeilleen pikkujoulut ihan omaan piikkiin. Pitää olla pelisilmää ja taloustaitoja jos aikoo tälle todella kilpailulle alalle niin,että todella pärjää alihankintahommissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin sanon kaikille hyvää Joulua ! Joulu kaikilla menestyminen on sitten eri asia. Luin edellisen kirjoituksen ja kirjoittajan mielipide on myös minun elämäni arvoja vastaava mielipide. On täysin selvää ,että menestyvät yritykset kohtelevat erilailla omaa henkilöstöä ja alihankkijaa. Suomalaisyrityksessä joilla on omia kuljettajia niin omaväelle järjestetään ammattipätevyyspäivät ruokineen ja juomineen ,mutta alihankkijat eivät ole tervetulleita.
        Samoin pikkujoulut tai firman virkistyspäivät ovat vain omalle henkilökunnalle.
        Tämä käytäntö on täysin järkeenkäypä asia. Alihankkija on itsenäinen yritys joka suorittaa työtehtävää asiakkaan toimesta. On päivän selvää että tällainen yritys järjestää itse kuskeilleen pikkujoulut ihan omaan piikkiin. Pitää olla pelisilmää ja taloustaitoja jos aikoo tälle todella kilpailulle alalle niin,että todella pärjää alihankintahommissa.

        Niin Suomen 200 000 maatilasta on nyt 2022 jäljellä Valiolla 10 000 ja Arlalla 500.
        Joka kuukausi lopettaa 2-3 maatilaa. Milloin kuljetusala saa järjen päähänsä ja kannatamaton kuljetusyrittäminen loppuu. 1-2 auton yritys Suomessa on tuhoon tuomittu jos ei löydy sitä todella omaa yksilöllistä toimintamallia jos kuljetus ja muu työ on olennainen osa työntekoa. Eurooppa sanelee työmallin. Suomi ja Ruotsi ovat olleet mennessä junassa. Todellisuudessa vain suuret kuljetusliikkeet pärjäävät 2030 luvulla ja se on duunarin onni ,sillä suuret kuljetusliikkeet noudattavat työehtosopimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Suomen 200 000 maatilasta on nyt 2022 jäljellä Valiolla 10 000 ja Arlalla 500.
        Joka kuukausi lopettaa 2-3 maatilaa. Milloin kuljetusala saa järjen päähänsä ja kannatamaton kuljetusyrittäminen loppuu. 1-2 auton yritys Suomessa on tuhoon tuomittu jos ei löydy sitä todella omaa yksilöllistä toimintamallia jos kuljetus ja muu työ on olennainen osa työntekoa. Eurooppa sanelee työmallin. Suomi ja Ruotsi ovat olleet mennessä junassa. Todellisuudessa vain suuret kuljetusliikkeet pärjäävät 2030 luvulla ja se on duunarin onni ,sillä suuret kuljetusliikkeet noudattavat työehtosopimuksia.

        No kyllä kun katsoo mitä nimiä on Kantola Koramon alihankkijoina ja avaa protestilistan tai tsekkaa vastuutiedot niin löytyy samoja.
        Jos maksaa niin vähän ettei alihankkija pysty rehelliseen peliin ja hoitamaan velvotteita niin huonompi homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä kun katsoo mitä nimiä on Kantola Koramon alihankkijoina ja avaa protestilistan tai tsekkaa vastuutiedot niin löytyy samoja.
        Jos maksaa niin vähän ettei alihankkija pysty rehelliseen peliin ja hoitamaan velvotteita niin huonompi homma.

        Nyt on niin ,että tämä on täysin väärä paikka kertoa "totuuksia" totuus on totuus vasta kun se oikeudessa vahvistetaan. Suomessa on tilaajavastuulaki joka pitäisi taata sen ,että jokainen alihankkija saa asiallisen korvauksen työstään kuljetusyrityksen palveluksessa.
        Jos kaikilla alihankkijoilla on sama ongelma,että kyseinen yritys Kantola&Koramo riistää heitä ja ei suostu maksamaan asiallista korvausta työstä niin ihmettelen syvästi miksi he eivät vie yhteiskanteella asiaa oikeuteen ratkaistavaksi asiana : Tilaajavastuulain noudattamatta jättäminen. Onko nämä yrittäjät niin tyhmiä vai saamattomia ettei tällaista yhteiskannetta saada oikeuteen. SKAL eli Suomen kuljetusalan etujärjestö varmasti auttaa mielellään, olettaen ,että yrittäjät ovat SKAL .lin jäseniä miten edetään asian tiimoilta ja miten omia etuja kuuluu ajaa jotta tällaiset mätämuna yritykset saadaan kuriin. Tiedän monia kuljetusyrityksiä jotka kohtelevat omaa henkilökuntaa silkkihansikkain, mutta kaikki alihankkijat ovat " täysin ilmaa" ei mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on niin ,että tämä on täysin väärä paikka kertoa "totuuksia" totuus on totuus vasta kun se oikeudessa vahvistetaan. Suomessa on tilaajavastuulaki joka pitäisi taata sen ,että jokainen alihankkija saa asiallisen korvauksen työstään kuljetusyrityksen palveluksessa.
        Jos kaikilla alihankkijoilla on sama ongelma,että kyseinen yritys Kantola&Koramo riistää heitä ja ei suostu maksamaan asiallista korvausta työstä niin ihmettelen syvästi miksi he eivät vie yhteiskanteella asiaa oikeuteen ratkaistavaksi asiana : Tilaajavastuulain noudattamatta jättäminen. Onko nämä yrittäjät niin tyhmiä vai saamattomia ettei tällaista yhteiskannetta saada oikeuteen. SKAL eli Suomen kuljetusalan etujärjestö varmasti auttaa mielellään, olettaen ,että yrittäjät ovat SKAL .lin jäseniä miten edetään asian tiimoilta ja miten omia etuja kuuluu ajaa jotta tällaiset mätämuna yritykset saadaan kuriin. Tiedän monia kuljetusyrityksiä jotka kohtelevat omaa henkilökuntaa silkkihansikkain, mutta kaikki alihankkijat ovat " täysin ilmaa" ei mitään arvoa.

        Mätämuna ja mätämuna voiko nettikirjoituksen perusteella leimata mitään yritystä mätämunaksi,jos ei ole mitään asiatietoa mielipiteensä tueksi. Se on vaan sellainen huono tarkoituksellinen tapa mustamaalata yritys ilman factoja. Näin vakiokirjoittajana "nimimerkki Tilastonikkari"minua kiinnostaa valtavasti onko tämä Kantola&Koramo yrityksen "ongelma" niin onko sitä ongelmaa ollenkaan koskee koko yritystä. Koskeeko Kaukokiito puolta vai koskeeko ainoastaan tätä metsä-sektoria eli puun korjuu hommia.
        Jos koskee metsä-sektoria niin kyllä tilaajavastuulaista huolimatta päävastuu on kuljetusyrittäjällä ,että solmii alihankintaan ainoastaan sellaisia sopimuksia jotka ovat kannattavia. Kyllä jokaisen yrittäjän pitää osaa laskea kannattavuus,kun se on koulutuksessa opetettu. Ei huonoa laskutaitoa voi sälyttää toiselle ihmiselle saati yritykselle. Jos ei kannata ajaa niin ajopelit seis ja vietetään laatuaikaa lasten kanssa kotona. Se on juurikin sitä aikaa jota sitten isoisänä arvostat todella suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mätämuna ja mätämuna voiko nettikirjoituksen perusteella leimata mitään yritystä mätämunaksi,jos ei ole mitään asiatietoa mielipiteensä tueksi. Se on vaan sellainen huono tarkoituksellinen tapa mustamaalata yritys ilman factoja. Näin vakiokirjoittajana "nimimerkki Tilastonikkari"minua kiinnostaa valtavasti onko tämä Kantola&Koramo yrityksen "ongelma" niin onko sitä ongelmaa ollenkaan koskee koko yritystä. Koskeeko Kaukokiito puolta vai koskeeko ainoastaan tätä metsä-sektoria eli puun korjuu hommia.
        Jos koskee metsä-sektoria niin kyllä tilaajavastuulaista huolimatta päävastuu on kuljetusyrittäjällä ,että solmii alihankintaan ainoastaan sellaisia sopimuksia jotka ovat kannattavia. Kyllä jokaisen yrittäjän pitää osaa laskea kannattavuus,kun se on koulutuksessa opetettu. Ei huonoa laskutaitoa voi sälyttää toiselle ihmiselle saati yritykselle. Jos ei kannata ajaa niin ajopelit seis ja vietetään laatuaikaa lasten kanssa kotona. Se on juurikin sitä aikaa jota sitten isoisänä arvostat todella suuresti.

        Suomessa asiat on huonosti hoidettu koskien kuka voi olla yrittäjä. No se taitaakin olla päättäjien päätarkoitus " tyhmät takokoon päätä seinään". SKAL järjestää yrittäjäkursseja no ihan yhtä tyhjän kanssa.. porukka ei tajua todellisuudessa hönkäsen pöläystä kuljetusalan raadollisuudesta.Pääasia,että saadaan suoritettua kurssi lävitse. Ei muuta kuin kuljetusyrityksen perustaminen, hemmetti olen kuljetusyrittäjä. Sitten haetaan työtehtäviä ja asiakas vie tyhmää kuin pässiä narussa, pääasia ,että ovessa on oma nimi tai todella hyvin keksitty esim." one time transport" hyvä meininki. Rahan tuloa ei voi estää tai sitten sitä odotellaan,josko sieltä tulisi jotain ,että laskut saisi maksettua.Vittu alkaa ahdistaan................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa asiat on huonosti hoidettu koskien kuka voi olla yrittäjä. No se taitaakin olla päättäjien päätarkoitus " tyhmät takokoon päätä seinään". SKAL järjestää yrittäjäkursseja no ihan yhtä tyhjän kanssa.. porukka ei tajua todellisuudessa hönkäsen pöläystä kuljetusalan raadollisuudesta.Pääasia,että saadaan suoritettua kurssi lävitse. Ei muuta kuin kuljetusyrityksen perustaminen, hemmetti olen kuljetusyrittäjä. Sitten haetaan työtehtäviä ja asiakas vie tyhmää kuin pässiä narussa, pääasia ,että ovessa on oma nimi tai todella hyvin keksitty esim." one time transport" hyvä meininki. Rahan tuloa ei voi estää tai sitten sitä odotellaan,josko sieltä tulisi jotain ,että laskut saisi maksettua.Vittu alkaa ahdistaan................

        Kyllä jokaista tosi tekijää alkaa ahdistamaan ,mihin tämä ammattiosaaminen oikein on menossa. Yhtään reipasta miestä/ naista ei kohta näy yhtään missään.
        Kaikki kilpailun vapauttaminen on ihan syvältä. Mitään hyvää siitä ei ole seurannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokaista tosi tekijää alkaa ahdistamaan ,mihin tämä ammattiosaaminen oikein on menossa. Yhtään reipasta miestä/ naista ei kohta näy yhtään missään.
        Kaikki kilpailun vapauttaminen on ihan syvältä. Mitään hyvää siitä ei ole seurannut.

        Kaikki kuljetukset joihin pitää alkaa käyttämään alihankkijoita on hinnoiteltu väärin.
        Kyllähän yritykset esim. Nesteen ja Shellin tai vaikka Kesko ja Inex omistaisi autot ja heillä olisi kuljettajia jos se olisi bisnes.
        Nyt ajot kilpailutetaan ja saadaan kymmenien miljoonien säästöt kun otetaan alihankintaa ajoon. Siinä vielä alihankkija ottaa alleen uuden alihankkijan niin ei ihme ettei saada hoidettua enää velvotteita siellä portaassa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kuljetukset joihin pitää alkaa käyttämään alihankkijoita on hinnoiteltu väärin.
        Kyllähän yritykset esim. Nesteen ja Shellin tai vaikka Kesko ja Inex omistaisi autot ja heillä olisi kuljettajia jos se olisi bisnes.
        Nyt ajot kilpailutetaan ja saadaan kymmenien miljoonien säästöt kun otetaan alihankintaa ajoon. Siinä vielä alihankkija ottaa alleen uuden alihankkijan niin ei ihme ettei saada hoidettua enää velvotteita siellä portaassa…

        eli säästetään säästetään ja alihankkijat konkurssiin ,voi kun me ollaan onnellisia. Kuka keksi kaikkien alojen kilpailutuksen. Tämä suuri mies ja pieni munainen, jos löytäisimme hänet niin ilolla hirttäisimme hänet palleista 5 metrin korkeuteen roikkumaan,siellä roikkuisi maailman tappiin onnellisena kun sai tehdä elämänsä kepposet kaikille työtä tekeville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli säästetään säästetään ja alihankkijat konkurssiin ,voi kun me ollaan onnellisia. Kuka keksi kaikkien alojen kilpailutuksen. Tämä suuri mies ja pieni munainen, jos löytäisimme hänet niin ilolla hirttäisimme hänet palleista 5 metrin korkeuteen roikkumaan,siellä roikkuisi maailman tappiin onnellisena kun sai tehdä elämänsä kepposet kaikille työtä tekeville.

        Noh onhan se helpointa rahaa vetää välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh onhan se helpointa rahaa vetää välistä.

        Ihan hyviä mielipiteitä koskien kuljetusalaa ja alihankintayrityksiä. Mutta oletteko ajatelleet siltä kantilta asiaa ,että jo nämä edeltä mainitut yritykset Inex, Kesko, Neste, ST-1 ja jne edelleen ostavat kuljetuspalvelut kuljetusyrityksiltä. Nämä kuljetussopimukset ovat kuitenkin varmasti tosi kilpailutettu,mutta ne takaavat kuitenkin laillisen toimeentulon yrittäjälle. Perustelen mielipiteeni sillä,että kyseiset merkittävät toimijat eivät halua pilata imagoaan uutisella ,että rikkovat tilaajavastuulakia. Myöskään elintarvikejätit Valio ja Arla pitävät huolen ettei imago kärsi. Asiat hoidetaan särmästi. Heilläkin on omat luotto yrittäjät kuljettamassa tavaroita. Ongelma on se ,että kuljetusyritykset palkkaavat kuljetusyrityksiä avuksi omiin kuljetusongelmiin ..... syntyy siis monimutkainen monen alihankkijan ketju.
        Yleensä tämä työn suorittaja on sitten se loppuun ajettu yrittäjä velkasaneerauksessa oleva joka ajaa ihan millä taksalla vaan jos firma pysyisi hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyviä mielipiteitä koskien kuljetusalaa ja alihankintayrityksiä. Mutta oletteko ajatelleet siltä kantilta asiaa ,että jo nämä edeltä mainitut yritykset Inex, Kesko, Neste, ST-1 ja jne edelleen ostavat kuljetuspalvelut kuljetusyrityksiltä. Nämä kuljetussopimukset ovat kuitenkin varmasti tosi kilpailutettu,mutta ne takaavat kuitenkin laillisen toimeentulon yrittäjälle. Perustelen mielipiteeni sillä,että kyseiset merkittävät toimijat eivät halua pilata imagoaan uutisella ,että rikkovat tilaajavastuulakia. Myöskään elintarvikejätit Valio ja Arla pitävät huolen ettei imago kärsi. Asiat hoidetaan särmästi. Heilläkin on omat luotto yrittäjät kuljettamassa tavaroita. Ongelma on se ,että kuljetusyritykset palkkaavat kuljetusyrityksiä avuksi omiin kuljetusongelmiin ..... syntyy siis monimutkainen monen alihankkijan ketju.
        Yleensä tämä työn suorittaja on sitten se loppuun ajettu yrittäjä velkasaneerauksessa oleva joka ajaa ihan millä taksalla vaan jos firma pysyisi hengissä.

        Todella hyvä ja asiallinen mielipide. Yhä harvemmalla yrityksellä on nykyisin omaa kuljetustoimintaa ja pääsääntöisesti yritykset kilpailuttavat ja noudattavat tilaajavastuulakia näissä asioissa kun hankkivat kuljetukseen toimijaa eli kuljetusliikettä.
        Mielestäni koko ongelma liittyy pääsääntöisesti niihin yrityksiin jotka operoivat esim. satamissa siellä toimiviin kuljetusyrityksiin ja heidän alihankkijoihin ja alihankkijoiden alihankijoihin. Kukaan ei ota selvää tästä asiasta joten soro noo.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on niin ,että tämä on täysin väärä paikka kertoa "totuuksia" totuus on totuus vasta kun se oikeudessa vahvistetaan. Suomessa on tilaajavastuulaki joka pitäisi taata sen ,että jokainen alihankkija saa asiallisen korvauksen työstään kuljetusyrityksen palveluksessa.
        Jos kaikilla alihankkijoilla on sama ongelma,että kyseinen yritys Kantola&Koramo riistää heitä ja ei suostu maksamaan asiallista korvausta työstä niin ihmettelen syvästi miksi he eivät vie yhteiskanteella asiaa oikeuteen ratkaistavaksi asiana : Tilaajavastuulain noudattamatta jättäminen. Onko nämä yrittäjät niin tyhmiä vai saamattomia ettei tällaista yhteiskannetta saada oikeuteen. SKAL eli Suomen kuljetusalan etujärjestö varmasti auttaa mielellään, olettaen ,että yrittäjät ovat SKAL .lin jäseniä miten edetään asian tiimoilta ja miten omia etuja kuuluu ajaa jotta tällaiset mätämuna yritykset saadaan kuriin. Tiedän monia kuljetusyrityksiä jotka kohtelevat omaa henkilökuntaa silkkihansikkain, mutta kaikki alihankkijat ovat " täysin ilmaa" ei mitään arvoa.

        Ei se koramo ainut ole. Kysykää vr torppareilta… saat vr auton leasingillä alle. Ajot heiltä. Muuta et aja.
        Saat katetta nolla euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvä ja asiallinen mielipide. Yhä harvemmalla yrityksellä on nykyisin omaa kuljetustoimintaa ja pääsääntöisesti yritykset kilpailuttavat ja noudattavat tilaajavastuulakia näissä asioissa kun hankkivat kuljetukseen toimijaa eli kuljetusliikettä.
        Mielestäni koko ongelma liittyy pääsääntöisesti niihin yrityksiin jotka operoivat esim. satamissa siellä toimiviin kuljetusyrityksiin ja heidän alihankkijoihin ja alihankkijoiden alihankijoihin. Kukaan ei ota selvää tästä asiasta joten soro noo.................

        Yritys tuottaa tuotteita markkinoille heillä ei ole omaa kalustoa joten he ostavat kuljetuspalvelut kuljetusliikkeeltä. Noudatetaan tilaajavastuulakia joka velvoittaa asiakkaan tarkistamaan kuljetusyrityksen taloudellisen tilanteen,jotta vältytään tilanteelta ,että yritys menee konkurssiin ja työtehtävät jää suorittamatta. Näin se menee ainakin
        näillä isoilla yrityksillä ja toimijoilla. Kun sitten kuljetusyritys etsii työtehtäviin alihankkijaa niin kriteerit ovat hyvin heppoiset tai niitä ei kysellä ollenkaan. Useasti näihin alihankkijan alihankintahommiin päätyy sellaisia kuljetusyrityksiä joilla on jo talousluvut valmiiksi täysin kuralla ja viimeisenä mahdollisuutena he yrittävät pitää firman hengissä. Suomessa tällainen toiminta ei ole riistoa vaan bisnestä. Hyvä meininki Bisnes amerikan malliin YES!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys tuottaa tuotteita markkinoille heillä ei ole omaa kalustoa joten he ostavat kuljetuspalvelut kuljetusliikkeeltä. Noudatetaan tilaajavastuulakia joka velvoittaa asiakkaan tarkistamaan kuljetusyrityksen taloudellisen tilanteen,jotta vältytään tilanteelta ,että yritys menee konkurssiin ja työtehtävät jää suorittamatta. Näin se menee ainakin
        näillä isoilla yrityksillä ja toimijoilla. Kun sitten kuljetusyritys etsii työtehtäviin alihankkijaa niin kriteerit ovat hyvin heppoiset tai niitä ei kysellä ollenkaan. Useasti näihin alihankkijan alihankintahommiin päätyy sellaisia kuljetusyrityksiä joilla on jo talousluvut valmiiksi täysin kuralla ja viimeisenä mahdollisuutena he yrittävät pitää firman hengissä. Suomessa tällainen toiminta ei ole riistoa vaan bisnestä. Hyvä meininki Bisnes amerikan malliin YES!!!

        Hyvä nuori joka haaveilet kuljetusyrittäjäksi, pidä pää kylmänä. Käy yrittäjäkurssit vasta kun sinulla on täysin valmis visio siitä mitä alat yrittäjänä tekemään ja sinulla tarkat tiedot siitä mitä alat toteuttamaan, sillä muuten sinut "hukka perii perkeles" Nykymaailmassa ei kannata haakuilla. Keski-euroopassa on ainoastaan isoja kuljetusliikkeitä, Suomen suunta on juurikin tähän suuntaan . Näin kävi maatiloille. Pientiloja ei enää ole. Pientä ihmistä "typerine" unelmineen ei arvosteta varsinkaan kuljetusalalla . On peli sen verran tylyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä nuori joka haaveilet kuljetusyrittäjäksi, pidä pää kylmänä. Käy yrittäjäkurssit vasta kun sinulla on täysin valmis visio siitä mitä alat yrittäjänä tekemään ja sinulla tarkat tiedot siitä mitä alat toteuttamaan, sillä muuten sinut "hukka perii perkeles" Nykymaailmassa ei kannata haakuilla. Keski-euroopassa on ainoastaan isoja kuljetusliikkeitä, Suomen suunta on juurikin tähän suuntaan . Näin kävi maatiloille. Pientiloja ei enää ole. Pientä ihmistä "typerine" unelmineen ei arvosteta varsinkaan kuljetusalalla . On peli sen verran tylyä.

        "Pientä ihmistä typereni unelmiin ei ymmärretä. Jos nuori mies unelmoi omasta kuljetusyrityksestä kun on valmistunut alalle haluaisi heti toteuttaa omaa unelmaa ja totuus pamahtaa heti päin naama taulua. Niin hän vaihtaa alaa .... hän ei ole enää kuljetusalan tulevaisuuden lupaus. Näin toimii myös raskaankaluston asentaja. Kun valmistuu niin kas kummaa tämän kaverin tapaa S-marketin myymäläpäälikkönä 4 vuoden kuluttua. Kädet pysyy puhtaana ja palkka on on paljon parempi. perhe kiittää ja lapsetkin näkevät isänsä joka päivä. Eli vitut koko kuljetusalalle ....kitos ja Nam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pientä ihmistä typereni unelmiin ei ymmärretä. Jos nuori mies unelmoi omasta kuljetusyrityksestä kun on valmistunut alalle haluaisi heti toteuttaa omaa unelmaa ja totuus pamahtaa heti päin naama taulua. Niin hän vaihtaa alaa .... hän ei ole enää kuljetusalan tulevaisuuden lupaus. Näin toimii myös raskaankaluston asentaja. Kun valmistuu niin kas kummaa tämän kaverin tapaa S-marketin myymäläpäälikkönä 4 vuoden kuluttua. Kädet pysyy puhtaana ja palkka on on paljon parempi. perhe kiittää ja lapsetkin näkevät isänsä joka päivä. Eli vitut koko kuljetusalalle ....kitos ja Nam.

        Näin elämä menee ja jokaisella kansalaisella on oma täysin itsenäisesti kuljettava polku omassa elämässä, tulee vastoinkäymisiä, tulee sairauksia, mikään asia ei suju kuten olet suunnitellut. Ihmisen elämä ei ole helppo taival varsinkaan jos vain olet opiskellut 2 asteen koulutuksessa ja sieltä valmistunut johonkin perusammattiin. Toisaalta varsinkin kuljetusalalla jos löydät hyvän työpaikan ja panostat täysillä työhösi saatat saada unelmiesi työpaikan ihan sattumalta . Silloin perheesi iloitsee kun toimeentulo on taattu ja voi panostaa täysillä perheen hyvin vointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se koramo ainut ole. Kysykää vr torppareilta… saat vr auton leasingillä alle. Ajot heiltä. Muuta et aja.
        Saat katetta nolla euroa.

        Samaa paskaa olla Kaukokiito Ilmari Lehtosen torpparina.
        Niin on menny Saaren Kuljetus nurin, Oulusta Takkista ja Perätaloa mitä onkaan ollut autoilemassa alihankkijana.
        Antaa todella huonon kuvan maksamisesta jos alihankkijat menee konkurssiin.
        Toisaalta eipä siellä hyvä maine ole työnantajanakaan jos olet palkkakuskina.
        Väki lähtee joka portaasta parempiin paikkoihin.
        Tämän voi tälleen Kemin korkeudelta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso kiitos omasta mielipiteestäsi, et taida olla Kantola&Koriseva ihailijakerhon jäsen... no jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.Emme ole Venäjällä. Jos nyt talouslukuja tiirailee niin yrityksen talous on ollut viime vuodet todella nousujohdannaista. Todella hyvät lukemat löytyvät ihan täältä tietokoneelta koko kansalle. Niin ne ovat julkisia kun kyseessä on osakeyhtiö. Koska kyseessä on Suomen mittakaavassa todella hyvin menestynyt kuljetusyritys ja heillä on luottamusmies joka valvoo tiukasti kuljettajien etuja ,niin perusduunarilla on vahva luottamus ,että työntekijöillä on asiat todella hyvin. Asiallinen palkka, päivärahat, ruokarahat molemmat verottomana, hyvä työvaatetus huomioiden vuodenajat ja niin edelleen. No..... josko maksettaisiin hyvin tehdystä työstä jotain bonuksia

        Hyvin näkyy duunareita kannustavan näinlakon aikaan finni naamset lippalakit takaperin rahtarin alut työntävät kyrpä ruvella menemään ovat kai palkkaan tyytyväisiä onhan se laps lisän jälkeen iso nousu ja ollaan niin rahataria kun muut taistelee palkoista ennen rikkurit nuoli äitin tisua nyt isännän persettä on monta veljestä mitä lipasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä nuori joka haaveilet kuljetusyrittäjäksi, pidä pää kylmänä. Käy yrittäjäkurssit vasta kun sinulla on täysin valmis visio siitä mitä alat yrittäjänä tekemään ja sinulla tarkat tiedot siitä mitä alat toteuttamaan, sillä muuten sinut "hukka perii perkeles" Nykymaailmassa ei kannata haakuilla. Keski-euroopassa on ainoastaan isoja kuljetusliikkeitä, Suomen suunta on juurikin tähän suuntaan . Näin kävi maatiloille. Pientiloja ei enää ole. Pientä ihmistä "typerine" unelmineen ei arvosteta varsinkaan kuljetusalalla . On peli sen verran tylyä.

        "Jos liikeidea ei kannata paperilla laskelmissa. Ei se kannata käytännössäkään"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos liikeidea ei kannata paperilla laskelmissa. Ei se kannata käytännössäkään"

        Jos liikeidea ei kannata paperilla laskelmissa............ tämän nimimerkin kirjoitus on täyttä totta niin totta ,mutta kuljetusyrittäjä haaveilijoille täysin vieras ajatus. Kun unelma elää ja koulutusta on vähän juurikin talousasioissa niin unelmia pyritään rakentamaan ajatellen ,että kun homma saadaan pyörimään niin kyllä kaikki järjestyy, mutta kun ei järjesty. Mielestäni ammattikoulutuksessa aloille jossa pyrkimys on toimia yrittäjinä eli ammatinharjoittajina niin talousasioita pitäisi painottaa huomattavasti enemmän. Jokaisen kuljetusalalla pitkään töissä olevalla on selvä käsitys mikä on torppari ( alihankintayrittäjä) niin se on se kusitolppa jota riistetään ihan surutta. Vaikka samoja töitä tehdään ja yrityksen oma porukkaa hemmotellaan saunaillalla tai vastaavalla niin torpparia ei niihin kinkereihin kutsuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos liikeidea ei kannata paperilla laskelmissa............ tämän nimimerkin kirjoitus on täyttä totta niin totta ,mutta kuljetusyrittäjä haaveilijoille täysin vieras ajatus. Kun unelma elää ja koulutusta on vähän juurikin talousasioissa niin unelmia pyritään rakentamaan ajatellen ,että kun homma saadaan pyörimään niin kyllä kaikki järjestyy, mutta kun ei järjesty. Mielestäni ammattikoulutuksessa aloille jossa pyrkimys on toimia yrittäjinä eli ammatinharjoittajina niin talousasioita pitäisi painottaa huomattavasti enemmän. Jokaisen kuljetusalalla pitkään töissä olevalla on selvä käsitys mikä on torppari ( alihankintayrittäjä) niin se on se kusitolppa jota riistetään ihan surutta. Vaikka samoja töitä tehdään ja yrityksen oma porukkaa hemmotellaan saunaillalla tai vastaavalla niin torpparia ei niihin kinkereihin kutsuta.

        Niin torpparin osa on ollut aina läpi Suomen historian todella tyly.Torpparilaitos lopetetettiin 1900 luvun alussa , silti Mitään arvoa ei anneta, toimenkuva on muuttunut kuljetusalalle.
        Tämä "laadukas perinne" jatkuu myös vuonna 2023 . Täytyy tapahtua todellinen ihme jos suomalainen kuljetusyrittäjä edes yrittää ymmärtää alihankkijan asemaa tässä kuljetusketjussa,mutta ei se ymmärrä 2000-luvun riistoporvari on SKAL kuljetusyrittäjä ahne sellainen häikäilemätön sikailija.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä matkalasku mies. Jos kirjoitat viestiketjuun ja liität jonkin lehtiartikkelin niin kyllä sinun pitää rehellisyyden nimissä kertoa mitä yritystä tällainen veropetos koskee.Ilmari lehtonen oy vai Kantola&Koramo oy.tä tässä jää lukijalle valtava epätietoisuus kuka on epärehellinen yrittäjä.Ehkä se on ollutkin sinun tarkoitus. Joka tapauksessa pääkallonpaikalla eli pääkaupunkiseudulla Kantola & Koramo yhtiöllä on todella hyvä maine Logistiikka-alan päättäjien keskuudessa todella luotettavana pitkänlinjan toimijana ,suorastaan legendaarisena pitävät isot herrat. ja hyvältä näyttävät yhtiön omat autot ihan näin duunarinkin näkökannasta nähtynä.Kuskitkin on kuin mainoskuvasta, aina puhtaat uuden karheat työasut päällä ,tukka hyvin ja tosi särmä olemus. Yhtä hymyä terminaaleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä matkalasku mies. Jos kirjoitat viestiketjuun ja liität jonkin lehtiartikkelin niin kyllä sinun pitää rehellisyyden nimissä kertoa mitä yritystä tällainen veropetos koskee.Ilmari lehtonen oy vai Kantola&Koramo oy.tä tässä jää lukijalle valtava epätietoisuus kuka on epärehellinen yrittäjä.Ehkä se on ollutkin sinun tarkoitus. Joka tapauksessa pääkallonpaikalla eli pääkaupunkiseudulla Kantola & Koramo yhtiöllä on todella hyvä maine Logistiikka-alan päättäjien keskuudessa todella luotettavana pitkänlinjan toimijana ,suorastaan legendaarisena pitävät isot herrat. ja hyvältä näyttävät yhtiön omat autot ihan näin duunarinkin näkökannasta nähtynä.Kuskitkin on kuin mainoskuvasta, aina puhtaat uuden karheat työasut päällä ,tukka hyvin ja tosi särmä olemus. Yhtä hymyä terminaaleilla.

        No tuossa on juttu sellaisena kun se on kirjoitettu. Lehtonen o Lapista ja jutun yritys Kainuusta.
        Ja mitä maineeseen tulee, se on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa on juttu sellaisena kun se on kirjoitettu. Lehtonen o Lapista ja jutun yritys Kainuusta.
        Ja mitä maineeseen tulee, se on mitä on.

        Maine on mitä se on . Kiitos tarkennus kirjoitukseesi. Eli Kantola &Koramo on edelleen se laadukas hyvämaineinen kuljetusyritys. Pitää muistaa ,että alihankkija yritykset luovat uraansa ja mielikuvaansa hyvänä työpaikkana ihan omalla työllään ja tekemällään työllä alihankkijana yrityksessä esim. Kantola & Koramo. Jokaisen lukijan pitää ymmärtää ,että se oma työnantaja on neuvotellut sopimuksen alihankinnasta ja jos palkka ja työaika ei vastaa odotuksia niin syyllinen ei ole Kantola& Koramo vaan se ihan ainoastaan se oma työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maine on mitä se on . Kiitos tarkennus kirjoitukseesi. Eli Kantola &Koramo on edelleen se laadukas hyvämaineinen kuljetusyritys. Pitää muistaa ,että alihankkija yritykset luovat uraansa ja mielikuvaansa hyvänä työpaikkana ihan omalla työllään ja tekemällään työllä alihankkijana yrityksessä esim. Kantola & Koramo. Jokaisen lukijan pitää ymmärtää ,että se oma työnantaja on neuvotellut sopimuksen alihankinnasta ja jos palkka ja työaika ei vastaa odotuksia niin syyllinen ei ole Kantola& Koramo vaan se ihan ainoastaan se oma työnantaja.

        Noh, olen itse tekemisissä alihankkijoiden kanssa ja ei mikään ole huonompaa mainosta kun konkurssiin menevä alihankkija. Ensin päästetään kalusto ruvelle ja sitten nurin.
        Mutta, jokainen ajattelee tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, olen itse tekemisissä alihankkijoiden kanssa ja ei mikään ole huonompaa mainosta kun konkurssiin menevä alihankkija. Ensin päästetään kalusto ruvelle ja sitten nurin.
        Mutta, jokainen ajattelee tavallaan.

        Kiitos sinulle arvokkaasta mielipiteestäsi, ymmärrän hyvin näkökantasi. Mutta pitää muistaa ,että kun yritys ottaa alihankkijan työtehtävään . Tämä alihankkija on tarjouskilpailun kautta saanut pestin ja yritys luonnollisesti olettaa ,että alihankkijalla on talous kunnossa kaikin puolin. Näinhän tilaajavastuulaki määrittää asian ,että tilaaja pitää olla ajantasalla alihankkijan taloudellisesta tilasta. Kun alihankkijan todellinen tilanne kaikkine velkoineen paljastuu kaikkien peittelyrityksien jälkeen niin on kohtuutonta sälyttää vastuuta tilaajavastuun puitteissa yritykselle joka on käyttänyt alihankkijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle arvokkaasta mielipiteestäsi, ymmärrän hyvin näkökantasi. Mutta pitää muistaa ,että kun yritys ottaa alihankkijan työtehtävään . Tämä alihankkija on tarjouskilpailun kautta saanut pestin ja yritys luonnollisesti olettaa ,että alihankkijalla on talous kunnossa kaikin puolin. Näinhän tilaajavastuulaki määrittää asian ,että tilaaja pitää olla ajantasalla alihankkijan taloudellisesta tilasta. Kun alihankkijan todellinen tilanne kaikkine velkoineen paljastuu kaikkien peittelyrityksien jälkeen niin on kohtuutonta sälyttää vastuuta tilaajavastuun puitteissa yritykselle joka on käyttänyt alihankkijaa.

        Onneksi nykyaikana voidaan näyttää todella nopeasti tilitykset alihankkijalle ja toisesta listasta palkka ja polttoainekulut.
        Muuhun alihankkijan saama raha ei riitäkään.
        Vai olettaako yritys käyttäessään alihankkijoita että oman auton saadessa 2,5€/km alihankkija voi ajaa halvemmalla?
        Meidän yrityksessä alihankintaa käytetään volyymin ja tuoton kasvuun eikä siihen että niiden selkärangasta otetaan omaan taskuun rahaa.
        Kyl se otetaan jostain muusta se oma raha.
        Puolenkymmentä erilaista alihankkijaa tunnen ja tiedän 20v ajalta niin eipä kukaan ole sanonut että onpa kiva että saa järkevän tuoton tekemisillään.
        Tosin, onhan se vika niissäkin miksi tehdä ilmaista työtä toiselle…
        Mutta jokainen tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä matkalasku mies. Jos kirjoitat viestiketjuun ja liität jonkin lehtiartikkelin niin kyllä sinun pitää rehellisyyden nimissä kertoa mitä yritystä tällainen veropetos koskee.Ilmari lehtonen oy vai Kantola&Koramo oy.tä tässä jää lukijalle valtava epätietoisuus kuka on epärehellinen yrittäjä.Ehkä se on ollutkin sinun tarkoitus. Joka tapauksessa pääkallonpaikalla eli pääkaupunkiseudulla Kantola & Koramo yhtiöllä on todella hyvä maine Logistiikka-alan päättäjien keskuudessa todella luotettavana pitkänlinjan toimijana ,suorastaan legendaarisena pitävät isot herrat. ja hyvältä näyttävät yhtiön omat autot ihan näin duunarinkin näkökannasta nähtynä.Kuskitkin on kuin mainoskuvasta, aina puhtaat uuden karheat työasut päällä ,tukka hyvin ja tosi särmä olemus. Yhtä hymyä terminaaleilla.

        Nyt on aikamoista värikynää käytetty :DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi nykyaikana voidaan näyttää todella nopeasti tilitykset alihankkijalle ja toisesta listasta palkka ja polttoainekulut.
        Muuhun alihankkijan saama raha ei riitäkään.
        Vai olettaako yritys käyttäessään alihankkijoita että oman auton saadessa 2,5€/km alihankkija voi ajaa halvemmalla?
        Meidän yrityksessä alihankintaa käytetään volyymin ja tuoton kasvuun eikä siihen että niiden selkärangasta otetaan omaan taskuun rahaa.
        Kyl se otetaan jostain muusta se oma raha.
        Puolenkymmentä erilaista alihankkijaa tunnen ja tiedän 20v ajalta niin eipä kukaan ole sanonut että onpa kiva että saa järkevän tuoton tekemisillään.
        Tosin, onhan se vika niissäkin miksi tehdä ilmaista työtä toiselle…
        Mutta jokainen tavallaan.

        Tämä viestiketju perustuu Kantola&Koramo yrityksen omaan toimintaan , joka on täällä etelä-Suomessa aina saanut isoilta herroilta ( asiakkailta) vain kiitosta todella hyvästä ja luotettavasta toiminnasta, viimeisen päälle siististä kalustosta ja todella särmistä ja kohteliaista kuljettajista ,jotka todella osaavat työnsä todella hyvin ja ottavat vastuuta kuten tosi miehen/ naisen kuuluukin työstään ottaa.
        En ymmärrä miksi tähän viestiketjuun pitää sotkea alihankkijat. Koko Suomen kuljetushistorian ajan alihankkijoita ei koskaan ole arvostettu. He ovat tärkeä apu kuljetusalan työssä ,mutta samalla "halveksittu" niin kuljettajapiireissä kuin yrittäjien silmissä. Heitä pidetään laskutaidottomina kun ajavat puoli ilmaiseksi, varsinkin satamasta kontteja ajavia alihankkijoille hekotellaan joka ABC:n kahvipöydässä " Tappiolla ajavat saatanan elämäntapa intiaanit, asuvatkin varmasti hytissä". Tämä on totuus. Jokaisessa yrityksessä on se "oma väki" joka saa etuuksia, bonuksia, työhyvinvointipäiviä ja sitten on se toinen porukka joka ei saa mitään extraa, koska ovat alihankkijan palveluksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viestiketju perustuu Kantola&Koramo yrityksen omaan toimintaan , joka on täällä etelä-Suomessa aina saanut isoilta herroilta ( asiakkailta) vain kiitosta todella hyvästä ja luotettavasta toiminnasta, viimeisen päälle siististä kalustosta ja todella särmistä ja kohteliaista kuljettajista ,jotka todella osaavat työnsä todella hyvin ja ottavat vastuuta kuten tosi miehen/ naisen kuuluukin työstään ottaa.
        En ymmärrä miksi tähän viestiketjuun pitää sotkea alihankkijat. Koko Suomen kuljetushistorian ajan alihankkijoita ei koskaan ole arvostettu. He ovat tärkeä apu kuljetusalan työssä ,mutta samalla "halveksittu" niin kuljettajapiireissä kuin yrittäjien silmissä. Heitä pidetään laskutaidottomina kun ajavat puoli ilmaiseksi, varsinkin satamasta kontteja ajavia alihankkijoille hekotellaan joka ABC:n kahvipöydässä " Tappiolla ajavat saatanan elämäntapa intiaanit, asuvatkin varmasti hytissä". Tämä on totuus. Jokaisessa yrityksessä on se "oma väki" joka saa etuuksia, bonuksia, työhyvinvointipäiviä ja sitten on se toinen porukka joka ei saa mitään extraa, koska ovat alihankkijan palveluksessa.

        Näin on asianlaita ja se on täysin oikein yrityksen omaa henkilökuntaa kohtaan.
        Ensinnäkin alihankkija on itsenäinen yrittäjä joka tulee paikkaamaan jotain työtehtävää jota kuljetusyrityksen oma henkilöstö ei pysty hoitamaan. Alihankkija on laskenut palvelulleen tietyn hinnan ja hoitaa hommat. Siinä se . jos hän ei ole laskutaitoinen niin voi voi.....
        ikävä kyllä näitä laskutaidottomia on todella paljon , voi reppanoita. Ei tällaisia kavereita kaivata yrityksen virkistyspäiville tai pikkujouluihin saati Joululounaalle, koska sellaiset tapahtumat on tarkoitettu yrityksen omalle henkilökunnalle.Siinä se suuri duunarin ja YRITTÄJÄN välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on asianlaita ja se on täysin oikein yrityksen omaa henkilökuntaa kohtaan.
        Ensinnäkin alihankkija on itsenäinen yrittäjä joka tulee paikkaamaan jotain työtehtävää jota kuljetusyrityksen oma henkilöstö ei pysty hoitamaan. Alihankkija on laskenut palvelulleen tietyn hinnan ja hoitaa hommat. Siinä se . jos hän ei ole laskutaitoinen niin voi voi.....
        ikävä kyllä näitä laskutaidottomia on todella paljon , voi reppanoita. Ei tällaisia kavereita kaivata yrityksen virkistyspäiville tai pikkujouluihin saati Joululounaalle, koska sellaiset tapahtumat on tarkoitettu yrityksen omalle henkilökunnalle.Siinä se suuri duunarin ja YRITTÄJÄN välillä.

        Mitä opimme . EU Suomessa kannattaa pysyä duunarina varsinkin kuljetusalalla ja tietenkin niissä todella hyvissä työpaikoissa.... niitä on paljon jos vain haluaa tarttua tilaisuuteen.
        Hyvää Juhannusta kaikille tosi miehille/naisille. Naisissa on kuljetusalan tulevaisuus, vai mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on asianlaita ja se on täysin oikein yrityksen omaa henkilökuntaa kohtaan.
        Ensinnäkin alihankkija on itsenäinen yrittäjä joka tulee paikkaamaan jotain työtehtävää jota kuljetusyrityksen oma henkilöstö ei pysty hoitamaan. Alihankkija on laskenut palvelulleen tietyn hinnan ja hoitaa hommat. Siinä se . jos hän ei ole laskutaitoinen niin voi voi.....
        ikävä kyllä näitä laskutaidottomia on todella paljon , voi reppanoita. Ei tällaisia kavereita kaivata yrityksen virkistyspäiville tai pikkujouluihin saati Joululounaalle, koska sellaiset tapahtumat on tarkoitettu yrityksen omalle henkilökunnalle.Siinä se suuri duunarin ja YRITTÄJÄN välillä.

        Jumankauta juu jyvät ja akanat pitää erottaa aina. Oma porukka kuljetusalalla on taivaan lahja nykyjään. Jos yrittäjä ei pidä omiensa puolia niin hän ei ole mikään yrittäjä. Alihankkija on alihankkija vaikka kuinka upea ilmestys olisi. Hän hoitaa sovitut työt ja siinä se on. palkka kouraan ja menoksi....................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä opimme . EU Suomessa kannattaa pysyä duunarina varsinkin kuljetusalalla ja tietenkin niissä todella hyvissä työpaikoissa.... niitä on paljon jos vain haluaa tarttua tilaisuuteen.
        Hyvää Juhannusta kaikille tosi miehille/naisille. Naisissa on kuljetusalan tulevaisuus, vai mitä.

        Totta tarinoit. Suomi ja ehkä myös Ruotsi on niitä maita joissa vielä on jäljellä 1 miehen kuljetusyrityksiä jolla voi olla muutamia työntekijöitä. Keski-euroopassa tällaista ei ole.
        Kaikki kuljetusyritykset ovat isoja. Ihan sama kehitys kuin Suomessa on tapahtunut maatiloille. Ei ole enää pientiloja ei edes suuria tiloja vaan tilalle on tulleet maatalousyritykset joissa useampi tilallinen on lyönyt hynttyyt yhteen ja navetassa on 300- 500 lehmää. Näin se on yritysmaailmassa nykyisin. maailma muuttuu ja me nykyiset nuoret ja keski-ikäiset voimme katsoa tallenteita 1900 luvun alusta aina 1980 asti.Kaikki asiat ovat täysin vierasta nyky maailmassa. Sama kehitys tapahtuu kuljetusalalla , kun työvoimasta on pulaa ja samaan aikaan monesti jo eläkeiän ylittäneet yrittäjät yrittävät sinnitellä työelämässä ja tarjota työpaikkaa surkealla palkalla, niin ei siihen kukaan tartu. Siksi jokainen aloitteleva nyky nuori tarttuu tilaisuuteen opintojensa jälkeen ja valitse itselleen luotettavan ja hyvän työpaikan. Se voi olla täällä pääkaupunkiseudulla vaikka Lassila& Tikanoja, Hämeessä Laureen, Pohjanmaalla .... niin niitä todella hyviä yrityksiä niin paljon etten lähde edes mainitsemaan.Suomi on täynnä hyviä työpaikkoja kuljetusalalla jo intoa löytyy.


    • Anonyymi

      Kyllä Viljami ja Elvi kovan työn tekivät kun tekivät ja Ilmari Lehtonen myös kaken uraputkessa alusta lähtien eikä pie vähätellä koramon veljesten touhua että puulla parempiin päiviin ja hyvin ovat toimintaa laajentaneet on vähän järkevämpää kuin noilla pörssi yhtiöllä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe