Tulimme juuri purjehduslomalta eräältä karibian saarelta, ja pitää kyllä sanoa että täällä kirjoituksia lukeneena, ovat suomalaiset melko tiukkapersiistä sakkia.
Täällä tuomitaan jyrkästi merirosvoliput kaikessa muodossa, sanotan kuinka niillä on paha sanoma, kun merirosvot ovat aiheuttaneet niin paljon tuskaa ja kärsimystä.
Hah siis maassa jossa ei merirosvoja ole nähtykään, kuin elokuvissa.
Tuolla karibialla näin erittäin useassa veneessä saalingin alle vedetyn merirosvolipun, normaaleja ihmisiä, vanhuksia, lapsiperheitä, nuorisoporukoita....
Ja karibialla kyllä tiedetään mitä merirosvot ovat, eikä ketään ammuttu tai ajettu yli :)
Ilmeisesti siellä tiedetään ettää merirosvot eivät tule lastensa kanssa Bavarialla ryöstämään :)
Näytti ihan kivaltakin, kun tuollaisessa 20 metrisessä klassikon näköisessä kitkällä pukspröötillä varustetussa veneessä oli merisovolippu, sopi jotenkin.
Suosittelen siis kaikille rennompaa elämänotetta, eikä olla olevinaan niin tärkeää asiasta, josta ei ole olemassa meillä päin mitään perinnettäkään.
Sama kuin lapset leikkivät inkkaria ja länkkäriä.
Merirosvolippu
124
3983
Vastaukset
- Oberleutnant zur See
En vaihda natsilippuani mistään hinnassta. Kriegsmarine über alles!!!
- 23
viime kesänä Maarianhaminassa. Ihastelimme siellä perälippuna ollutta merirosvolippua isohkossa purkkarissa. Kyllä oli rentoa meininkiä ja kaikki vielä aikuisia.
- Caribsailer
Itselläni ei ole perälippuna meirosvolippu, mutta ei sellainen minua haittaakkaan.
Aivan sama mikä rätti siellä perässä kenelläkin lepattaa. - cpt.Morgan
Caribsailer kirjoitti:
Itselläni ei ole perälippuna meirosvolippu, mutta ei sellainen minua haittaakkaan.
Aivan sama mikä rätti siellä perässä kenelläkin lepattaa.No en minä kyllä Jolly Rogeria perälipuksi laittaisi. Saalingissa sellainen kyllä saa minun puolestani olla jos aluksessa on lapsia. Aikuisilla moinen on lapsellista jopa tyhmää. Jos jollain aikuisporukalla sellainen on, niin olkoot, mutta omaa hölmöyttäämn he sillä osoittavat. Naamiaiset (joita inhoan) ja polttarit ovat sitten luku sinänsä joissa moinen on jopa suotavaa oikean tunnelman luomisessa.
- 20+2
cpt.Morgan kirjoitti:
No en minä kyllä Jolly Rogeria perälipuksi laittaisi. Saalingissa sellainen kyllä saa minun puolestani olla jos aluksessa on lapsia. Aikuisilla moinen on lapsellista jopa tyhmää. Jos jollain aikuisporukalla sellainen on, niin olkoot, mutta omaa hölmöyttäämn he sillä osoittavat. Naamiaiset (joita inhoan) ja polttarit ovat sitten luku sinänsä joissa moinen on jopa suotavaa oikean tunnelman luomisessa.
En ymmärrä liputuskulttuuria suuntaan tai toiseen. Merirosvolippua en laittaisi, mutta ostin Saksan reissulla Baijerin vaakunalipun. Laitan sen veneen perään liehumaan jos alkaa lapsettamaan tai tulee tarve protestoida.
- Kalleanttipekka
cpt.Morgan kirjoitti:
No en minä kyllä Jolly Rogeria perälipuksi laittaisi. Saalingissa sellainen kyllä saa minun puolestani olla jos aluksessa on lapsia. Aikuisilla moinen on lapsellista jopa tyhmää. Jos jollain aikuisporukalla sellainen on, niin olkoot, mutta omaa hölmöyttäämn he sillä osoittavat. Naamiaiset (joita inhoan) ja polttarit ovat sitten luku sinänsä joissa moinen on jopa suotavaa oikean tunnelman luomisessa.
"Naamiaiset (joita inhoan)"
Nyt ymmärränkin.
- Isi opettaa
Opetin jo kauan sitten lapsilleni: Te näette monenlaista josta olen varoittanut tai kieltänyt. Toiset vain tekevät sellaista. Teidän on osattava itse valita mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei ole. Jos te näette jonkun kivittävän ikkunoita, teidän on itse osattava päättää menettekö mukaan vai ette, ja harkittava miksi menisitte.
Jonkun mielestä merirosvolippu, natsi lippu tai Neuvostoliiton lippu saalingin alla on hyvä vitsi. On osattava itse arvioidä onko se vai ei.
Moni on varmaan lukenut muutama vuosi sitten suomalaisen purjeveneen matkasta Amerikan suurilta järviltä jokia ja kanavia pitkin Meksikonlahdelle. Heillä oli käytännön syistä masto kaadettuna, eli ei paikkaa mihin laittaa kohteliaisuuslippu. Heillä oli useassa satamassa vaikeuksia US:an viranomaisten kanssa koska alus ei osoittanut viranomaisten mielestä riittävä kunnioitusta USAta kohtaan. Heiltä vaadittiin jopa Suomen perälipun poistamista ja korvaamista tähtilipulla.
Päättäkää itse, mitä ja missä teette.- 21
on kuitenkin huomattavasti kunniallisempi lippu kuin useimmat, jos ei suorastaan kaikki, kansallisliput. Jokainen historiaan vähänkin tutustunut tietää sen.
- Caribsailer
Krsitiinassa ei ollut mitään ongelmaa, heille kerran huomautettiin kerran että kohteliaisuuslipun on oltava ylempänä kuin kansallisuutta osoittavan lipun, asia korjattiin muistaakseni spinnupuomilla, ei pidä liioitella.
Pitää muistaa että on lippuja ja lippuja.
Merirosvolipun ja nazilipun rinnastaminen osoittaa myös aika heikkoa järjenjuoksua, sama kun sitten rinnastaisi länkkärit ja ss-upseerit. Parempi olisi ehkä rinnastaa papit ja nazit, ei taida tosin nazit pärjätä.
Meillä lapset kyllä leikkivät länkkäriä, inkkaria ja merirosvoakin, mutta ei natsia.
Harvassa elokuvassakaan nazeja pisetään hyviksinä, merirosvoja taas kylläkin.
On aivan uskomatonta miten elokuvateollisuuden leikkilipulla voi olla noin kova vaikutus, ja vielä suomalaisiin, missä merirosvoista ei ole kuultukkaan. - Arab Man
Caribsailer kirjoitti:
Krsitiinassa ei ollut mitään ongelmaa, heille kerran huomautettiin kerran että kohteliaisuuslipun on oltava ylempänä kuin kansallisuutta osoittavan lipun, asia korjattiin muistaakseni spinnupuomilla, ei pidä liioitella.
Pitää muistaa että on lippuja ja lippuja.
Merirosvolipun ja nazilipun rinnastaminen osoittaa myös aika heikkoa järjenjuoksua, sama kun sitten rinnastaisi länkkärit ja ss-upseerit. Parempi olisi ehkä rinnastaa papit ja nazit, ei taida tosin nazit pärjätä.
Meillä lapset kyllä leikkivät länkkäriä, inkkaria ja merirosvoakin, mutta ei natsia.
Harvassa elokuvassakaan nazeja pisetään hyviksinä, merirosvoja taas kylläkin.
On aivan uskomatonta miten elokuvateollisuuden leikkilipulla voi olla noin kova vaikutus, ja vielä suomalaisiin, missä merirosvoista ei ole kuultukkaan.Mitäs jos vetäisit salkoon Talebanien tunnuksen ja laittaisit turbaanin päähäsi?
Olisi paljon coolimpaa kuin pahainen Jolly-lakana..?!?
Minä laitan kuitenkin hienon ja puhtaan Suomen siniristilipun (en kuulu pursiseuraan) veneeni perään!
Sain Suomen kansalaisuuden 4 vuotta sitten. - Caribsailer
Arab Man kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit salkoon Talebanien tunnuksen ja laittaisit turbaanin päähäsi?
Minä laitan kuitenkin hienon ja puhtaan Suomen siniristilipun (en kuulu pursiseuraan) veneeni perään!
Sain Suomen kansalaisuuden 4 vuotta sitten.Miksi et vedä vanhan kansalaisuutesi lippua salkoon, häpeätkö sitä, eikö pitäisi olla ylpeä juuristaan?
Lippu on lippu, ja sillä ei ole mitään tekemistä isänmaallisuuden tai sydämmen asioiden kanssa.
Ihan sama kuin väittää sivareita epäisänmaallisiksi.
Parasta olisi kun ei olisi kuin yksi maailma, yksi valtio, ei uskontoa....
Eikä se suomeen syntyminen mikään lottovoitto ole.
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan. - 12
Caribsailer kirjoitti:
Miksi et vedä vanhan kansalaisuutesi lippua salkoon, häpeätkö sitä, eikö pitäisi olla ylpeä juuristaan?
Lippu on lippu, ja sillä ei ole mitään tekemistä isänmaallisuuden tai sydämmen asioiden kanssa.
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan.Maailma ilman rajoja ja uskontoja olisi todella paras mahdollinen tilanne.
Joskin kyllä Suomi ihan kohtalainen maa on asua (ja vielä parempi olisi ilman kansallisintoilijoita). - Siniristiloppumme
Arab Man kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit salkoon Talebanien tunnuksen ja laittaisit turbaanin päähäsi?
Sain Suomen kansalaisuuden 4 vuotta sitten.Jolly Roger vai somalian lippu? Ilkeästi sanottuna sitä kai voisi kutsua nykypäivän Jollyksi?
Puhdas siniristi se minunkin purteni ahterissa liehuu. - Finn and Proud of it
Caribsailer kirjoitti:
Miksi et vedä vanhan kansalaisuutesi lippua salkoon, häpeätkö sitä, eikö pitäisi olla ylpeä juuristaan?
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan.Niinpä Caribsailer17.2.2010 20:48
-- Taidatkin itse olla pullamössö wannabe sivari puheistasi päätellen. Otan osaa. Sibirien opettaa.
-- Ja kaikilla yhtä paljon hilloa, ei riitoja, make peace and love, not war...
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan.
-- Tästä jo näkee, että et ole suomalainen isänmaallinen Mies ja reppana Poju.
Liity vaikka persuihin ja mene puhumaan pehmeitä. - Suomi-somu
Caribsailer kirjoitti:
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan.Olen somali ja olen asunut ja opiskellut Suomessa 17 vuotta.
Tulin tänne oikeana pakolaisena.
Olen ylpeä omalla tavallani juuristani, mutta en käytä Somalian lippua, koska
maa ja sen tilanne ei sitä ansaitse.
Sydämeltäni olen nyt suomalainen ja teen työtä Suomen ja perheeni eteen, koska
minä sain yliopistokoulutuksenkin ja sen myötä hyvän työn Suomesta.
Älä sinä hyvä veli aliarvioi hyvää synnyinmaatasi(?). - Caribsailer
Finn and Proud of it kirjoitti:
Niinpä Caribsailer17.2.2010 20:48
-- Taidatkin itse olla pullamössö wannabe sivari puheistasi päätellen. Otan osaa. Sibirien opettaa.
-- Ja kaikilla yhtä paljon hilloa, ei riitoja, make peace and love, not war...
Ei tämä maa ole sen parempi kuin moni muukaan.
-- Tästä jo näkee, että et ole suomalainen isänmaallinen Mies ja reppana Poju.
Liity vaikka persuihin ja mene puhumaan pehmeitä.Juuri tyypillinen juntti uhoaa.
Luuloen että sotilasarvoni on korkeampi kuin teillä koko suvussa, jos se nyt jotenkin helpottaa oloasi.
Säälittää vaan, että kapeamieliset pikkusielut, kuten sinä, pilaavat muiden ihmisten elämän.
Olisiko se huono homma jos kaikilla olisi tasavertaista olla, ja yhtä paljon rahaa, ei nälkää, ei sotaa, ei rasismia...?
Haavetta se varmaan onkin, niin kauan kun on kaltaisiasi ihmisiä. - Caribsailer
Suomi-somu kirjoitti:
Olen somali ja olen asunut ja opiskellut Suomessa 17 vuotta.
Tulin tänne oikeana pakolaisena.
Olen ylpeä omalla tavallani juuristani, mutta en käytä Somalian lippua, koska
maa ja sen tilanne ei sitä ansaitse.
Sydämeltäni olen nyt suomalainen ja teen työtä Suomen ja perheeni eteen, koska
minä sain yliopistokoulutuksenkin ja sen myötä hyvän työn Suomesta.
Älä sinä hyvä veli aliarvioi hyvää synnyinmaatasi(?).Itse sain ylioppistokoulutuksen Britanniassa, en kuitenkaan ole mitenkään kiitollinen tai kiitollisuuden velassakaan sille maalle.
Ihmiset tekevät valtion, ei valtio itsessään. Somaliassa tilanne on mikä on, koska ihmiset niin haluavat, sama tilanne voisi olla täälläkin, ja varmaan kohta onkin kun lukee näiden rasististen junttien kirjoituksia. - 19
Caribsailer kirjoitti:
Itse sain ylioppistokoulutuksen Britanniassa, en kuitenkaan ole mitenkään kiitollinen tai kiitollisuuden velassakaan sille maalle.
Ihmiset tekevät valtion, ei valtio itsessään. Somaliassa tilanne on mikä on, koska ihmiset niin haluavat, sama tilanne voisi olla täälläkin, ja varmaan kohta onkin kun lukee näiden rasististen junttien kirjoituksia....kohtuuton somalialaisia ihmisiä kohtaan. Tavallisella yksilöllä on hyvin vähän jos lainkaan vaikutusvaltaa siihen, mikä tilanne hänen asuinseudullaan on. Ja tämä on itse asiassa tilanne kaikkialla maailmassa, olipa kyseessä sitten ns. demokratia, diktatuuri tai käytännössä romahtanut valtio (kuten Somalia). Eikä yksilöllä voi niin ollen olla asiasta mitään vastuutakaan.
Historia tietysti tuntee esimerkkejä siitä, miten toivottoman oloisesta tilanteesta lähtenyt joukkoliike on muuttanut asioita myönteiseen suuntaan. Esimerkiksi äänioikeuden tulo Suomeen tai Apartheidin loppuminen Etelä-Afrikassa. Mutta jokaista menestystarinaa kohden on vähintään 100 surkeaa epäonnistumista. - Caribsailer
19 kirjoitti:
...kohtuuton somalialaisia ihmisiä kohtaan. Tavallisella yksilöllä on hyvin vähän jos lainkaan vaikutusvaltaa siihen, mikä tilanne hänen asuinseudullaan on. Ja tämä on itse asiassa tilanne kaikkialla maailmassa, olipa kyseessä sitten ns. demokratia, diktatuuri tai käytännössä romahtanut valtio (kuten Somalia). Eikä yksilöllä voi niin ollen olla asiasta mitään vastuutakaan.
Historia tietysti tuntee esimerkkejä siitä, miten toivottoman oloisesta tilanteesta lähtenyt joukkoliike on muuttanut asioita myönteiseen suuntaan. Esimerkiksi äänioikeuden tulo Suomeen tai Apartheidin loppuminen Etelä-Afrikassa. Mutta jokaista menestystarinaa kohden on vähintään 100 surkeaa epäonnistumista.Kaikki on kiinni ihmisistä.
Valtio ei toimi ilman ihmisiä, valtio ei muutu ilman ihmisiä.....
Se on helppo istahtaa nojatuoliin a ajatella "en minä voi mitään tehdä".
Passivoituminen onkin hyvä tapa hallita, melkein yhtä hyvä kuin pelko. - fil.lis.
Caribsailer kirjoitti:
Itse sain ylioppistokoulutuksen Britanniassa, en kuitenkaan ole mitenkään kiitollinen tai kiitollisuuden velassakaan sille maalle.
Ihmiset tekevät valtion, ei valtio itsessään. Somaliassa tilanne on mikä on, koska ihmiset niin haluavat, sama tilanne voisi olla täälläkin, ja varmaan kohta onkin kun lukee näiden rasististen junttien kirjoituksia.Luulin, että olisit fiksumpi.
Kun saat kritiikkiä niin haukut ihmisiä rasistisiksi junteiksi!
Taidatkin olla itse pikkusieluinen taivaanrannan maalari.
Lopeta hyvän sään aikana jankkauksesi ettet menetä ihan kasvojasi, britti-ylioppilas. ;) - Eripoikia.
fil.lis. kirjoitti:
Luulin, että olisit fiksumpi.
Kun saat kritiikkiä niin haukut ihmisiä rasistisiksi junteiksi!
Taidatkin olla itse pikkusieluinen taivaanrannan maalari.
Lopeta hyvän sään aikana jankkauksesi ettet menetä ihan kasvojasi, britti-ylioppilas. ;)Sanoo filosofi, nitähän täällä tarvitaan.
Filosofeja on puistot täys.
- Tequul
Miksi minun pitäisi hyväksyä merirosvolippu. Halveksun sen käyttäjiä enkä ymmärrä moisen hauskuutta. Ei rantoutta ole tyylitajuttomuus ja moukkamaisuus. Lasten leikit on eri asia ja he pukutukoon vaikka merirosvoiksi. Kyllä tässä maassa on ollut merirosvoja.
- Caribsailer
Missä on se fakta, jossa kerrotaan merirosvojen, esim suomessa liikkuneen tuollainen jolly-löippu salossa?
Jplly-lippu on täysin hollywoodin luomus, kuten on suurin osa "tunnetuista" merirosvoista :)
Luulen että monen maan lippu on aiheuttanut ihmisissä kautta maailman paljon suurempaa pelkoa kuin jolly. - gt
Tässä maailmassa ei aina voi kieltää kaikke mistä itse ei tykkää.
Maailma kun on vapaa paikka, ja parhaiten pärjää suvaitsevaiset ihmiset, tiukkapipojen paras vaan pysyä kotona. - Cookster
gt kirjoitti:
Tässä maailmassa ei aina voi kieltää kaikke mistä itse ei tykkää.
Maailma kun on vapaa paikka, ja parhaiten pärjää suvaitsevaiset ihmiset, tiukkapipojen paras vaan pysyä kotona.Aiemminkin kun tästä on vouhkattu mutta tietääkö nyt joku faktaa tähän.
Merellähän jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, siis jos ei auta voi joutua syytteeseen.
Merirosvo lipullaan osoittaa olevansa järjestäytyneen maailman ulkopuolella.
Saanko olla auttamatta hädässä sellaista alusta joka osoittaa ettei aiokaan noudattaa lakeja?
Entä missä raja menee jos lipulla osoittaminen ei riitä, jos autettava ampuu minua kohti niin varmaankin saan jättää pelastusoperaatiot tarpeettomana tekemättä?
Ja älkää sanoko että onhan se hyvä tai pitäisihän sitä tai en minä ainakaan VAAN löytyykö jostain lakiteksteistä mitään tähän viittaavaa? - 21
että laki ei kiellä sellaisen lipun käyttöä. Sinun on siedettävä kaikki, mikä ei ole lainvastaista. Ei sinun tarvitse siitä pitää, mutta turvan on paras pysyä tukossa. Niin se on tässä maailmassa muutenkin.
- 12
Cookster kirjoitti:
Aiemminkin kun tästä on vouhkattu mutta tietääkö nyt joku faktaa tähän.
Merellähän jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, siis jos ei auta voi joutua syytteeseen.
Saanko olla auttamatta hädässä sellaista alusta joka osoittaa ettei aiokaan noudattaa lakeja?
Entä missä raja menee jos lipulla osoittaminen ei riitä, jos autettava ampuu minua kohti niin varmaankin saan jättää pelastusoperaatiot tarpeettomana tekemättä?
Ja älkää sanoko että onhan se hyvä tai pitäisihän sitä tai en minä ainakaan VAAN löytyykö jostain lakiteksteistä mitään tähän viittaavaa?pykälä ei vapauta sinua avunantovelvollisuudesta. Toisin sanoen, se, että arvelet, ettei joku muu noudattaisi lakeja, ei oikeuta sinua itseäsi olemaan niitä noudattamatta. Lisäksi Jolly Rogerin käyttö ei edes riitä perusteeksi oletukseen lainrikkomisaikeesta.
Toisaalta, jos pelastettava ampuu sinua kohden, niin "tarpeettomuus" ei sinänsä riitä perusteeksi auttamattajättämiseen. Se riittää kyllä, että saatat joutua kohtuuttomaan hengenvaaraan. Ei pelastusvelvollisuus muutenkaan sitä tarkoita, että oma henki pitäisi vaarantaa. Rikoslaki sanoo näin:
"Joka tietäen toisen olevan hengenvaarassa tai vakavassa terveyden vaarassa on tälle antamatta tai hankkimatta sellaista apua, jota hänen mahdollisuutensa ja tilanteen luonne huomioon ottaen kohtuudella voidaan häneltä edellyttää, on tuomittava pelastustoimen laiminlyönnistä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi." Eli se kohti ampuminen kyllä sopii tuohon "tilanteen luonteeseen", mutta ei sinun mielipiteesi avustettavasta. - Caribsailer
Cookster kirjoitti:
Aiemminkin kun tästä on vouhkattu mutta tietääkö nyt joku faktaa tähän.
Ja älkää sanoko että onhan se hyvä tai pitäisihän sitä tai en minä ainakaan VAAN löytyykö jostain lakiteksteistä mitään tähän viittaavaa?Laki antaa kaikille mielipiteen ja ilmaisunvapauden.
Ihan samoin voin kysyä että eikö minun tarvitse auttaa ihmistä jolla on hakaristipaita tai che-paita, kyllä täytyy, kuten sitä juppia vihreissä lacoste-sukissa.
Autetaanko sairaalassa lain vastaisessa mielenosoituksessa loukkaantunutta, laittomia huumeita käyttävää tai laittomilla ampuma-aseilla välejä selvitelleitänitä jengiläisiä, kyllä.
Ei se että kannatan kannabiksen laillistamista tai nauran tosikoille joilla on herne nenässä kun jollakin on piraattilippu tee minusta ihmistä joka haluaa asettua lain ulkopuolelle.
Järjestäytynyt maailma, mitä se on? Oletko järjestäytyneen maailman ulkopuolella jos pidät sapattivuoden ja lähdet caribialle purjehtimaan?
Ranska on aika lähellä oleva maa, jossa on jo ihmismassoja joiden katsotaan asettuvan lain ulkopuolelle, ja he tietävät sen, ja alkavat käyttäytyä kuin olisivat lain ulkopuolella, kun heitä kohdellaan niin. He eivät saa apua, he eivät kuulu yhteiskuntaan, he ovat tippuneet systeemin ulkopuolelle, ja jäljet näkyvät. Palava auto yöllä on normaali näku tietyissä lähiöissä pariisissa, ei vain mellakoiden aikaan.
Ruotsissa tuo on jo kohta arkipäivää, ja niin on vielä suomessakin, kunnes ihmisiä aletaan kohtelemaan tasapuolisesti.
Kaikkia on hädässä autettava, väriin, uskontoon, seksuaaliseen suuntaukseen, poliittiseen vakaumukseen jne jne katsomatta smalla lailla tasapuolisesti, jos tähän ei kykene on mieleltään sairas.
Milloin ihmiset alkavat katsomaan toisia ihmisinä, eikä henkilöinä jotka ajattelavt joetnkin, pitävät jonkulaisia vaatteita, liputtavat jonkinlaisella lipulla tai muuta typerää, kaikki vuotavat samalla lailla ja ovat samalaisia ihmisiä. - aina merellä
21 kirjoitti:
että laki ei kiellä sellaisen lipun käyttöä. Sinun on siedettävä kaikki, mikä ei ole lainvastaista. Ei sinun tarvitse siitä pitää, mutta turvan on paras pysyä tukossa. Niin se on tässä maailmassa muutenkin.
Yksikään merirosvolippua veneessään pitänyt ei ole aiheuttanut minkäänlaista haittaa veneilylleni.
Siitä vaan, moikkaan kuten muitakin. - C/R 37
Caribsailer kirjoitti:
Laki antaa kaikille mielipiteen ja ilmaisunvapauden.
Ihan samoin voin kysyä että eikö minun tarvitse auttaa ihmistä jolla on hakaristipaita tai che-paita, kyllä täytyy, kuten sitä juppia vihreissä lacoste-sukissa.
Autetaanko sairaalassa lain vastaisessa mielenosoituksessa loukkaantunutta, laittomia huumeita käyttävää tai laittomilla ampuma-aseilla välejä selvitelleitänitä jengiläisiä, kyllä.
Ei se että kannatan kannabiksen laillistamista tai nauran tosikoille joilla on herne nenässä kun jollakin on piraattilippu tee minusta ihmistä joka haluaa asettua lain ulkopuolelle.
Järjestäytynyt maailma, mitä se on? Oletko järjestäytyneen maailman ulkopuolella jos pidät sapattivuoden ja lähdet caribialle purjehtimaan?
Ranska on aika lähellä oleva maa, jossa on jo ihmismassoja joiden katsotaan asettuvan lain ulkopuolelle, ja he tietävät sen, ja alkavat käyttäytyä kuin olisivat lain ulkopuolella, kun heitä kohdellaan niin. He eivät saa apua, he eivät kuulu yhteiskuntaan, he ovat tippuneet systeemin ulkopuolelle, ja jäljet näkyvät. Palava auto yöllä on normaali näku tietyissä lähiöissä pariisissa, ei vain mellakoiden aikaan.
Ruotsissa tuo on jo kohta arkipäivää, ja niin on vielä suomessakin, kunnes ihmisiä aletaan kohtelemaan tasapuolisesti.
Kaikkia on hädässä autettava, väriin, uskontoon, seksuaaliseen suuntaukseen, poliittiseen vakaumukseen jne jne katsomatta smalla lailla tasapuolisesti, jos tähän ei kykene on mieleltään sairas.
Milloin ihmiset alkavat katsomaan toisia ihmisinä, eikä henkilöinä jotka ajattelavt joetnkin, pitävät jonkulaisia vaatteita, liputtavat jonkinlaisella lipulla tai muuta typerää, kaikki vuotavat samalla lailla ja ovat samalaisia ihmisiä.Minkä mielipiteen rosvolipun käyttäjä haluaa tuoda julki? Mihin epäkohtaan hän haluaa muutosta? Minusta rosvolipun käyttö kiinteästi veneessä on turhaa. Lapset eivät tarvitse sen tuomaa iloa. Omat lapseni aikanaan näkivät naapuriveneessä merirosvolipun liehumassa ja kysyivät voidaanko meillekin hankkia sellainen. Kerroin, että on veneilijöitä, jotka eivät pidä sitä suotavana. Ehdotin, että ostetaan jokaiselle oma tikun nokassa oleva merirosvolippu. Niistä riitti heille iloa enemmän kuin kiinteälippu olisi tarjonnut.
Jos merirosvolipulla varustettu vene on juuttunut karille ilman, että kellään olisi hengenvaaraa, ja he tarvitsevat apua päästäkseen pois, niin saatan tilanteesta riippuen vaatia lipun laskemisen ennen avun antamista. Vaikka pitäisi liikkua avoimin mielin, niin en voi välttää tunnetta siitä, että merirosvolipulla varustetun veneen kippari viestittää itsestään epäluotettavan kuvan. Merellä kierrän tuollaisen mahdollisimman kaukaa ja satamassa en ensimmäiseksi ole tunkemassa naapuriksi. Minulle viesti menee perille. - hervoton pelle
Caribsailer kirjoitti:
Laki antaa kaikille mielipiteen ja ilmaisunvapauden.
Milloin ihmiset alkavat katsomaan toisia ihmisinä, eikä henkilöinä jotka ajattelavt joetnkin, pitävät jonkulaisia vaatteita, liputtavat jonkinlaisella lipulla tai muuta typerää, kaikki vuotavat samalla lailla ja ovat samalaisia ihmisiä.Sinähän itse kireäpipo olet kun jaksat vääntää yhdestä lakanasta tarinaa.
Vedä eukkos kuukis-pikkarit saalinkiin ja nauti liberaalisuudestasi!
Buhahahahahaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!! - Caribsailer
C/R 37 kirjoitti:
Minkä mielipiteen rosvolipun käyttäjä haluaa tuoda julki? Mihin epäkohtaan hän haluaa muutosta? Minusta rosvolipun käyttö kiinteästi veneessä on turhaa. Lapset eivät tarvitse sen tuomaa iloa. Omat lapseni aikanaan näkivät naapuriveneessä merirosvolipun liehumassa ja kysyivät voidaanko meillekin hankkia sellainen. Kerroin, että on veneilijöitä, jotka eivät pidä sitä suotavana. Ehdotin, että ostetaan jokaiselle oma tikun nokassa oleva merirosvolippu. Niistä riitti heille iloa enemmän kuin kiinteälippu olisi tarjonnut.
Jos merirosvolipulla varustettu vene on juuttunut karille ilman, että kellään olisi hengenvaaraa, ja he tarvitsevat apua päästäkseen pois, niin saatan tilanteesta riippuen vaatia lipun laskemisen ennen avun antamista. Vaikka pitäisi liikkua avoimin mielin, niin en voi välttää tunnetta siitä, että merirosvolipulla varustetun veneen kippari viestittää itsestään epäluotettavan kuvan. Merellä kierrän tuollaisen mahdollisimman kaukaa ja satamassa en ensimmäiseksi ole tunkemassa naapuriksi. Minulle viesti menee perille.Et siis oikein itsekkään tiedä mitä ajatella.
Lapsillesi ostat pienet liput, joilla leikkiä, kunhan kukaan muu ei nää, leikitään piilossa.
Se on sitten ok, ja lapsesi saavat apua sinulta, mutta jos joku näkee lapsillasi nuo liput, niin annat heti näkyvästi korville moisesta idiotismista, ettei kukaan vain ajattele että ihannoit rikollisuutta.
Jos kadulla makaa tajuttomana partainen herra helvetine enkeleiden liivi päällä serta valuen, autatko häntä?
Taisat olla jonkinlainen korttelipoliisi vahvoine mielipiteinesi, jotka ovat ne ainoat oikeat.
Se mitä kukakin viestii erilaisilla lipuilkla, asuilla, hiuksilla... onkin aina arvoitus.
Merirosvolippu voi olla esim viesti: "tässä veneessä ei ole turhan tiukkapipoisia tosikkoja liputuskulttuurineen ja amiraalihattuineen"?Hakaristipaita voi olla viesti siitä, että kyseinen henkilö ei ole tyytyväinen tämänhetkiseen pakolais/ulkomaalaispolitiikkaan...
Hakaristipaita voi olla viesti syrjäytymisestä....
Sinä se vaan tunnut olevan niin pirun viisas, että oikein toivon että asenteellisella idiotismillasi aiheutat kunnon vaaratilanteen ja saat tuntuvan tuomion esim. lähimmäisen heitteillejätöstä, syrjinnästä tai ms.
Arvatenkin lapsesi ovat aikuisia, ettekä ikävä kyllä tapaa kovin usein, asuvat lie toisella paikkakunnalla. Vai onko vahva oikeassaolosi ja nyrkkikasvatuksesi alistanut heidät niin, että kyselevät hyväksyntääsi ja mielipidettäsi vielä aikuisenakin.
Onneksi suomen vesillä liikkuu paljon järkevää porukkaa, joilta ihmiset saavat apua. Minä käkätän mielummin kivellä kuin otan apua juuri sinulta. - Caribsailer
hervoton pelle kirjoitti:
Sinähän itse kireäpipo olet kun jaksat vääntää yhdestä lakanasta tarinaa.
Vedä eukkos kuukis-pikkarit saalinkiin ja nauti liberaalisuudestasi!
Buhahahahahaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!Ja joku jaksaa vääntää bavariasta ja joku venemessuista ja messujen lakusta.
Nehän ne vasta tärkeitä asioita ovat:) - psykologi (väit.)
Caribsailer kirjoitti:
Et siis oikein itsekkään tiedä mitä ajatella.
Lapsillesi ostat pienet liput, joilla leikkiä, kunhan kukaan muu ei nää, leikitään piilossa.
Se on sitten ok, ja lapsesi saavat apua sinulta, mutta jos joku näkee lapsillasi nuo liput, niin annat heti näkyvästi korville moisesta idiotismista, ettei kukaan vain ajattele että ihannoit rikollisuutta.
Jos kadulla makaa tajuttomana partainen herra helvetine enkeleiden liivi päällä serta valuen, autatko häntä?
Taisat olla jonkinlainen korttelipoliisi vahvoine mielipiteinesi, jotka ovat ne ainoat oikeat.
Se mitä kukakin viestii erilaisilla lipuilkla, asuilla, hiuksilla... onkin aina arvoitus.
Merirosvolippu voi olla esim viesti: "tässä veneessä ei ole turhan tiukkapipoisia tosikkoja liputuskulttuurineen ja amiraalihattuineen"?Hakaristipaita voi olla viesti siitä, että kyseinen henkilö ei ole tyytyväinen tämänhetkiseen pakolais/ulkomaalaispolitiikkaan...
Sinä se vaan tunnut olevan niin pirun viisas, että oikein toivon että asenteellisella idiotismillasi aiheutat kunnon vaaratilanteen ja saat tuntuvan tuomion esim. lähimmäisen heitteillejätöstä, syrjinnästä tai ms.
Arvatenkin lapsesi ovat aikuisia, ettekä ikävä kyllä tapaa kovin usein, asuvat lie toisella paikkakunnalla. Vai onko vahva oikeassaolosi ja nyrkkikasvatuksesi alistanut heidät niin, että kyselevät hyväksyntääsi ja mielipidettäsi vielä aikuisenakin.
Onneksi suomen vesillä liikkuu paljon järkevää porukkaa, joilta ihmiset saavat apua. Minä käkätän mielummin kivellä kuin otan apua juuri sinulta.sen tajusin.
Olet yläpuolella muiden junttien vaikka hehkutat liberaaleja ja kauniita ajatuksiasi.
Ihailen sinua säälinsekaisin tuntein. ;----------( - 21
Caribsailer kirjoitti:
Missä on se fakta, jossa kerrotaan merirosvojen, esim suomessa liikkuneen tuollainen jolly-löippu salossa?
Jplly-lippu on täysin hollywoodin luomus, kuten on suurin osa "tunnetuista" merirosvoista :)
Luulen että monen maan lippu on aiheuttanut ihmisissä kautta maailman paljon suurempaa pelkoa kuin jolly.No jopas tuli puppua, vai että oikeen Hollywoodin keksintöä ja ihan vain elokuvia varten. Ottaisit asiasta edes vähän selvää ennenkuin alat kirjoitelemaan "faktaa" tänne. Tuossa on sinulle malliksi yksi merirosvolippu joka tunnettin jo ennen Hollywoodin aikaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_England
Nämä liputhan ovat olleet jokaisella merirosvikapteenilla omansa, vähän niinkuin varustamolippu, ja kertoneet kuka on tulossa ottamaan henkesi. Tarkoituksena on ollut heikentää kaappattavan laivan miehistön taisteluhenkeä, toimia peloitteena ja muistuttaa kuolevaisuudesta siinä toivossa että kaapattavan laivan miehistö antautuisi mikä oli tietenkin tyhmää mutta ymmärrettävää.
Merirosvoja on ollut lähes kaikilla merillä lähes koko merenkulun historian ajan. Viimmeiset vuosisadat on poikkeus normaaliin tilaan jonka Englannin laivasto on saanut päätöksellään aikaan. Vastaavanlainen päätös nykyaikana tarkoittaisi esimerkiksi sitä että USA:n laivasti, nykyinen merimahti, päättäisi yksinkertaisesti upottaa kaikki alukset joita epäillään merirosvoudesta ja jättää niiden miehistöt kuolemaan. Englantilaisia ei voi tässä oikeastaan kovin silti keuhakkaan sillä ne olivat päästäneet tilanteen nin pahaksi tukemalla "oikeanlaista" merirosvoutta ja sallimalla laillistettujen kaapparien toimintaa. Kaapparit olivat jonkin valtion suojeluksessa toimivia merirosvoja jotka keskittyivät vihollisvaltion laivojen ryöstelyyn.
Merirosvojen edistyksellisestä demokratiasta sen verran että jos kapteeni ei miellyttänyt heitettiin se mereen ja valittiin uusi tilalle.
Niin ennen kuin nykyäänkin merirosvot ovat epätoivoista ja keinoja kaihtamantonta julmaa porukkaa joka toimii nopean vaurastumisen ja kurjuudesta nousun motivoimana. - Caribsailer
psykologi (väit.) kirjoitti:
sen tajusin.
Olet yläpuolella muiden junttien vaikka hehkutat liberaaleja ja kauniita ajatuksiasi.
Ihailen sinua säälinsekaisin tuntein. ;----------(Ja muista piilottaa hakaristipaita ja merirosvolippu, kivojahan ne on kunhan ei kaverit nää.
Niinkuin mopot ja lihavat tytöt, molemmilla on kiva ajella kunhan tutut ei saa tietää.
Kumpa uskaltaisit olla oma itsesi. - ei psykologi
Caribsailer kirjoitti:
Ja muista piilottaa hakaristipaita ja merirosvolippu, kivojahan ne on kunhan ei kaverit nää.
Niinkuin mopot ja lihavat tytöt, molemmilla on kiva ajella kunhan tutut ei saa tietää.
Kumpa uskaltaisit olla oma itsesi.Puhutkohan itsestäsi?!?
Teetkö muuten mitään työtä kun täällä meuhkaat suuren joviaalisuutesi kanssa?
Mitäpä jos lahjoittaisit seuraavan Caribian matkasi rahat Tajjan solidaarisuus-puolueelle?
Mu-ha-ha-ha-haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)))))) - Caribsailer
ei psykologi kirjoitti:
Puhutkohan itsestäsi?!?
Teetkö muuten mitään työtä kun täällä meuhkaat suuren joviaalisuutesi kanssa?
Mitäpä jos lahjoittaisit seuraavan Caribian matkasi rahat Tajjan solidaarisuus-puolueelle?
Mu-ha-ha-ha-haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;))))))Tästä herrasta, joka tuomitsee jyrkästi merirosvoliput, ja ostaa lapsilleen sellaiset, mutta vain pienet.`
Koittais nyt päättää että tuomitseeko sen vai ei.
Ensin paasataan lapsille kuinka pahaa ja tuomittavaa se on, ja perään mennään ostamaan lapsille samanmoiset liput :)
Voi antaa kasvattajana melko ristiriitaista signaalia.
"Meillä viina on kiellettyä ja se on pahasta, jopa saatanasta. Juokaa siis pojat piilossa ettei kukaan näe".
En tunne tajjaa, mutta paljon olen rahaa lahjoittanut, en tosin politiikkaan enkä uskontoon.
Työtä en juuri tee, olen sen puoleen onnellisessa asemassa, että en halua tehdä töitä, eikä onneksi nykyään tarvitsekkaan. - Soomi-poika
Caribsailer kirjoitti:
Tästä herrasta, joka tuomitsee jyrkästi merirosvoliput, ja ostaa lapsilleen sellaiset, mutta vain pienet.`
Koittais nyt päättää että tuomitseeko sen vai ei.
Ensin paasataan lapsille kuinka pahaa ja tuomittavaa se on, ja perään mennään ostamaan lapsille samanmoiset liput :)
Voi antaa kasvattajana melko ristiriitaista signaalia.
"Meillä viina on kiellettyä ja se on pahasta, jopa saatanasta. Juokaa siis pojat piilossa ettei kukaan näe".
En tunne tajjaa, mutta paljon olen rahaa lahjoittanut, en tosin politiikkaan enkä uskontoon.
Työtä en juuri tee, olen sen puoleen onnellisessa asemassa, että en halua tehdä töitä, eikä onneksi nykyään tarvitsekkaan.rehellinen ja arvostan sitä.
Tajja lienee muuten arvoisa pressamme. - gt
21 kirjoitti:
No jopas tuli puppua, vai että oikeen Hollywoodin keksintöä ja ihan vain elokuvia varten. Ottaisit asiasta edes vähän selvää ennenkuin alat kirjoitelemaan "faktaa" tänne. Tuossa on sinulle malliksi yksi merirosvolippu joka tunnettin jo ennen Hollywoodin aikaa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_England
Nämä liputhan ovat olleet jokaisella merirosvikapteenilla omansa, vähän niinkuin varustamolippu, ja kertoneet kuka on tulossa ottamaan henkesi. Tarkoituksena on ollut heikentää kaappattavan laivan miehistön taisteluhenkeä, toimia peloitteena ja muistuttaa kuolevaisuudesta siinä toivossa että kaapattavan laivan miehistö antautuisi mikä oli tietenkin tyhmää mutta ymmärrettävää.
Merirosvoja on ollut lähes kaikilla merillä lähes koko merenkulun historian ajan. Viimmeiset vuosisadat on poikkeus normaaliin tilaan jonka Englannin laivasto on saanut päätöksellään aikaan. Vastaavanlainen päätös nykyaikana tarkoittaisi esimerkiksi sitä että USA:n laivasti, nykyinen merimahti, päättäisi yksinkertaisesti upottaa kaikki alukset joita epäillään merirosvoudesta ja jättää niiden miehistöt kuolemaan. Englantilaisia ei voi tässä oikeastaan kovin silti keuhakkaan sillä ne olivat päästäneet tilanteen nin pahaksi tukemalla "oikeanlaista" merirosvoutta ja sallimalla laillistettujen kaapparien toimintaa. Kaapparit olivat jonkin valtion suojeluksessa toimivia merirosvoja jotka keskittyivät vihollisvaltion laivojen ryöstelyyn.
Merirosvojen edistyksellisestä demokratiasta sen verran että jos kapteeni ei miellyttänyt heitettiin se mereen ja valittiin uusi tilalle.
Niin ennen kuin nykyäänkin merirosvot ovat epätoivoista ja keinoja kaihtamantonta julmaa porukkaa joka toimii nopean vaurastumisen ja kurjuudesta nousun motivoimana.Wikissähän se totuus onkin.
Hyvä totuus onkin, kun sinne saa kaikki kirjoittaa mitä lystää. - 16
gt kirjoitti:
Wikissähän se totuus onkin.
Hyvä totuus onkin, kun sinne saa kaikki kirjoittaa mitä lystää.http://www.bonaventure.org.uk/ed/flags.htm
http://www.1uptravel.com/flag/flags/pir-egld.html
http://www.lucylearns.com/edward-england-the-pirate.html
Jos nuo ei riitä voit tutustua aiheeseen vaikka seuraavien teosten perusteella
Cordingly, D & Falconer, J, Pirates Fact and Fiction (Collins and Brown 1992)
Winston, A, Pirates and privateers (Arrow 1972)
Jos nyt yleensä onnistut noita hakkimaan saatika sitten lukemaan. - Caribsailer
16 kirjoitti:
http://www.bonaventure.org.uk/ed/flags.htm
Jos nyt yleensä onnistut noita hakkimaan saatika sitten lukemaan.Oletko tosissasi, että ostan joitain kirjoja vain sinun mielikuvituksesi takia.
Kyllä varmaan jollain on lippu jonkinlainen ollutkin, kuten on usalla, britannialla, kiinalla ja muilla merirosvoilla.
Mutta lieko enemmänkin urbaanilegendaa koko merirosvolippu.
Jos joku mustaparta piti pääkallolippua joskus satoja vuosia sitten, so?
Antaa nuorten leikkä ja miks ei vanhempienkin, harmi usein kun juuri vanhemmat eivät osaa enää leikkiä. - gt
16 kirjoitti:
http://www.bonaventure.org.uk/ed/flags.htm
Jos nyt yleensä onnistut noita hakkimaan saatika sitten lukemaan.Tuolla nettisivullakin kirjoitetaan miten monet liput ovat myyttejä, näyttää sillä joku merirosvo käyttäneen ihan isännänviirin näköistä, britannian viiriä ja viestilipun muotoa.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta opiskelijajärjestöstä kuin "Skull and Bones". Siihen kuuluu merkittävimmät päättäjät ja vaikuttajat usassa, mm entisiä presidenttejä. Koitappas selvittää millainen lippu tuolla opiskelijajärjestöllä on :) - 36
gt kirjoitti:
Tuolla nettisivullakin kirjoitetaan miten monet liput ovat myyttejä, näyttää sillä joku merirosvo käyttäneen ihan isännänviirin näköistä, britannian viiriä ja viestilipun muotoa.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta opiskelijajärjestöstä kuin "Skull and Bones". Siihen kuuluu merkittävimmät päättäjät ja vaikuttajat usassa, mm entisiä presidenttejä. Koitappas selvittää millainen lippu tuolla opiskelijajärjestöllä on :)Taitaa mennä nyt puurot ja vellit kuten syyt ja seuraukset sekaisin. Jos tosiasiat eivät kiinnosta niin voit elää omissa kuvitelmissasi. Totta on kuitenkin se että näitä lippuja on ollut ja alkuperäisiä on jopa vielä jäljellä jote se siitä.
- gt
36 kirjoitti:
Taitaa mennä nyt puurot ja vellit kuten syyt ja seuraukset sekaisin. Jos tosiasiat eivät kiinnosta niin voit elää omissa kuvitelmissasi. Totta on kuitenkin se että näitä lippuja on ollut ja alkuperäisiä on jopa vielä jäljellä jote se siitä.
Tuon linkkisi mukaan joku käytti ylikrsantin natsoja merirosvolipussa.
On melko vastuutonta puolustusvoimilta ottaa sellainen häikäilemätön merkki käyttöön.
Lopettakaa jo se historiallisissa milikuvitusurbaanilegendoissa eläminen.
Nyt on vuosi 2010, ja lupaan että yksikään merirosvolipulla varustettu vene ei ole vaaraksi kenellekään. - 37
gt kirjoitti:
Tuon linkkisi mukaan joku käytti ylikrsantin natsoja merirosvolipussa.
On melko vastuutonta puolustusvoimilta ottaa sellainen häikäilemätön merkki käyttöön.
Lopettakaa jo se historiallisissa milikuvitusurbaanilegendoissa eläminen.
Nyt on vuosi 2010, ja lupaan että yksikään merirosvolipulla varustettu vene ei ole vaaraksi kenellekään. - C/R 37
Caribsailer kirjoitti:
Et siis oikein itsekkään tiedä mitä ajatella.
Onneksi suomen vesillä liikkuu paljon järkevää porukkaa, joilta ihmiset saavat apua. Minä käkätän mielummin kivellä kuin otan apua juuri sinulta.” Onneksi suomen vesillä liikkuu paljon järkevää porukkaa, joilta ihmiset saavat apua. Minä käkätän mielummin kivellä kuin otan apua juuri sinulta.”
Hienoa! Tämän kohdan ymmärsit, kuten olin tarkoittanut. Muissa kohdissa rivien välistä lukeminen meni sinulta niin pahasti metsään, että en edes yritä korjata. - Metrin Mulkku
psykologi (väit.) kirjoitti:
sen tajusin.
Ihailen sinua säälinsekaisin tuntein. ;----------(Sääli on sairautta, mutta
tiukkapipoisuus tyhmyyttä! - huoli...
Metrin Mulkku kirjoitti:
Sääli on sairautta, mutta
tiukkapipoisuus tyhmyyttä!Kunhan kasvat vielä edes puoli metriä lisää mittaa, kasvaa pippelisikin jo pikkuisen. Kyllä se sitten helpottaa, vaikka aikaa meneekin vielä monta vuotta.
- Metrin Mulkku
huoli... kirjoitti:
Kunhan kasvat vielä edes puoli metriä lisää mittaa, kasvaa pippelisikin jo pikkuisen. Kyllä se sitten helpottaa, vaikka aikaa meneekin vielä monta vuotta.
Mihin menee monta vuotta?
Mun kikkeli on aivan riittävä jo nyt, mutta mikä mulla helpottaa jos kasvaisin vielä suuremmaksi? 44 vuotiaana en usko kasvavani enään muuta kuin maata myöten. - yksilöstä
Metrin Mulkku kirjoitti:
Mihin menee monta vuotta?
Mun kikkeli on aivan riittävä jo nyt, mutta mikä mulla helpottaa jos kasvaisin vielä suuremmaksi? 44 vuotiaana en usko kasvavani enään muuta kuin maata myöten.Kätke nuo sanat sydämeesi ja tutkaile niitä tykönäsi. Kyllä se sanoma vielä aukeaa iän myötä.
- aluksen päällikkö
Tuo merirosvous on ihan arkipäivää tänäkin päivänä, ei se mitään menneiden aikojen merimiesromantiikkaa ole. Romantiikka on siitä hyvin kaukana kun nykypäivän merirosvot valtaavat laivan (tai huvialuksen) ja tappavat tai ottavat panttivangiksi sen miehistön. Helpompi on tappaa.
Itse olen merenkulun ammattilainen, enkä mitenkään voi missään muodossa hyväksyä vähäisintäkään merirosvouksen ihannointia, johon mielestäni myös tuo lippu kuuluu.
Tämä tarkoittaa siis sitä, että en pidä merirosvolippua omassa veneessäni. No jotka pitävät, saavat puolestani pitää, mutta pidän heitä täysinä moukkina, oli sitten lapsia veneessä tai ei.
Merirosvolippu ei ole "Hollywoodin" tuotoksia, kyllä sillä jotakin perää on.
Yksi sellainen on esimerkiksi nähtävillä Maarianhaminan merimuseossa, jos jotakuta kiinnostaa.- Caribsailer
Tietää kuinka monessa somalian rannikon, tai malakan salmen merirosvoveneessä liehuu merirosvolippu:) Heeh. Olisikin järkevää liehuttaa jo tullessa merirosvolippua, jotta muut osaa valmistautua, en usko että merirosvot olivat niin tyhmiä edes ennenvanhaakaan.
Facebookissa on Mafiawars peli, kuten on pelejä muutenkin rikollisuudesta, on paitoja, merkkejä.... Mikä tuossa hollywood lipussa nyt on se ihmeellisyys, ja miksi se ei esim jenkkejä tai caribialla häiritse, kukaan ei edes puhunut paheksuen, ja sitä näki todellakin useissa veneissä. - 12
Tässä on kaksi vallan eri asiaa nyt sotkettuina:
1) Jolly Rogerin historiallinen konteksti: merirosvojen "yhteisöt" olivat HUOMATTAVASTI edistyksellisempiä (kapteeni valittiin demokraattisesti yms.) kuin sen ajan kansallisvaltiot. Toisaalta niin silloiset kuin nykyisetkin kansallisvaltiot syyllistyvät paljon enemmän väkivaltaan sekä omia kansalaisiaan että muita kohtaan joka päivä kuin kaikki maailman merirosvot yhteensä vuodessa. En ole kuitenkaan huomannut kenenkään paheksuvan esimerkisi Union Jackin tai tähtilipun käyttäjiä. Pari kirjoittajaa on aikojen kuluessa kyllä ilmaissut jyrkän halveksuntansa minkäänlaisen kansallislipun käyttäjille, mistä heille pisteet.
2) Tämän päivän "merirosvot" ovat toinen asia. Toisaalta en näe mitään kelvollista perustelua, miksi heidän tulisi noudattaa jotain merirosvouksen kieltävää kansainvälistä sopimusta, jonka sisältöön tai olemassaoloon heillä ei ole ollut mitään sanomista. Jos pelkäät merirosvoja, älä mene heidän vesilleen. - seadog
Harvinaisen asiallinen kannanotto sävyltään harvinaisen epäasiallisessa keskustelussa
- Olettetyhmiä
seadog kirjoitti:
Harvinaisen asiallinen kannanotto sävyltään harvinaisen epäasiallisessa keskustelussa
Ja minäkin ammuin naapurin pihaan ukon, jolla oli silmälappu, sellainen musta, selvä merirosvo ja osoitus siitä että on lain ulkopuolella.
Odotellaan vielä että tulee joku jolla puujalka, lähtee kans heti.
Onneksi olen katsellut paljon elokuvia, osaan varautua. - 24
Olettetyhmiä kirjoitti:
Ja minäkin ammuin naapurin pihaan ukon, jolla oli silmälappu, sellainen musta, selvä merirosvo ja osoitus siitä että on lain ulkopuolella.
Odotellaan vielä että tulee joku jolla puujalka, lähtee kans heti.
Onneksi olen katsellut paljon elokuvia, osaan varautua.meillä on tosi hauska veikko.
- Isi opettaa
Jos Caribean Sailor haluaa leikkiä merirosvoa niin leikkikööt, mutta ei hänen kannattaisi itkeä sitä, että kaikki eivät halua leikkiä mukana tai osaa nauraa hänen vitsilleen.
- 29
on lähinnä se, että jotkut katsovat asiakseen vetää herneen nenään toisten lipuista. Tai muusta semmoisesta, jonka ei pitäisi heidän elintilaansa mitenkään rajoittaa.
- Caribsailer
Vielä kerran, jos osaat lukea, kirjoitin että minulla ei ole merirosvolippua, mutta en myöskään sitä tuomitse.
Kai täällä voi asioista jutella, juttelevat ihmiset ydinaseista ja kuolemantuomioista, ekä monella silti itsellään ole ydinaseita tai tapana tuomita ihmisiä kuolemaan. - mertendiverden
Caribsailer kirjoitti:
Vielä kerran, jos osaat lukea, kirjoitin että minulla ei ole merirosvolippua, mutta en myöskään sitä tuomitse.
Kai täällä voi asioista jutella, juttelevat ihmiset ydinaseista ja kuolemantuomioista, ekä monella silti itsellään ole ydinaseita tai tapana tuomita ihmisiä kuolemaan.naapuriin muutti venäläinen muutama vuosi sitten. Se tekee lumitöitä ja käy hiihtämässä ryssän piippalakki päässä jossa on iso punatähti otsassa. Osoittaa mun mielestä erinomaisen huonoa makua.
Sama pätee mun mielestä rosvolippuun veneessä noin arkikäytössä. - Caribsailer
mertendiverden kirjoitti:
naapuriin muutti venäläinen muutama vuosi sitten. Se tekee lumitöitä ja käy hiihtämässä ryssän piippalakki päässä jossa on iso punatähti otsassa. Osoittaa mun mielestä erinomaisen huonoa makua.
Sama pätee mun mielestä rosvolippuun veneessä noin arkikäytössä.Että suomalaisella saa olla leijonapaita ja "kiitos veteraaneille" paita jne. Mutta venäläläinen ei saa muistella konkurssiin mennyttä ihannettaan ja pitää päässä muistoa neuvostoliitosta.
Niin mutta se onkin kommari.
Suomalaiset ihannoi armeijan peltipaitoja ja villapaitoja, niin mutta me ei ollakaan kommareita. - Capt.Coukku
Caribsailer kirjoitti:
Että suomalaisella saa olla leijonapaita ja "kiitos veteraaneille" paita jne. Mutta venäläläinen ei saa muistella konkurssiin mennyttä ihannettaan ja pitää päässä muistoa neuvostoliitosta.
Niin mutta se onkin kommari.
Suomalaiset ihannoi armeijan peltipaitoja ja villapaitoja, niin mutta me ei ollakaan kommareita.Kerro nyt meille muillekin, millä kamalla ymmärryksen saa noin sekaisin. Kysyy ja vastaa itse ja aina ohi.
Ei tainnut se Caribianreissu mennä ihan tuubiin, vai tuliko sittenkin käytyä isin ja äitylin kanssa täällä kommareiden Karibiassa ja et saanutkaan heiluttaa sitä merirosvolippua siellä lastenaltaassa? Ressukka. Nyt on sitte paha mieli.
Tui, tui poju, setä ostaa sulle merkkareita! - Daribsailer
Capt.Coukku kirjoitti:
Kerro nyt meille muillekin, millä kamalla ymmärryksen saa noin sekaisin. Kysyy ja vastaa itse ja aina ohi.
Ei tainnut se Caribianreissu mennä ihan tuubiin, vai tuliko sittenkin käytyä isin ja äitylin kanssa täällä kommareiden Karibiassa ja et saanutkaan heiluttaa sitä merirosvolippua siellä lastenaltaassa? Ressukka. Nyt on sitte paha mieli.
Tui, tui poju, setä ostaa sulle merkkareita!Että et tajua, etkä edes osaa selittää mitä kohtaa et tjaunnut.
Mutta ei se mitään, tuomitaan jatkossakin erilaiset ihmiset. - Daasailor
Daribsailer kirjoitti:
Että et tajua, etkä edes osaa selittää mitä kohtaa et tjaunnut.
Mutta ei se mitään, tuomitaan jatkossakin erilaiset ihmiset.värinäkö ja tekstin hahmotus... oi huippaa, caribia... sailing... jolly roger... kauhee hiki, mikä päivä nyt on?
ai vittu, sain muuten fudut duunista ja anoppi soitti, et nyt jätät meidän gunillan rauhaan...
- ryki tai
En usko että suomalaiset ovat niinkään tiukkapipoja. Ainakin omasta puolestani jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee kunhan siitä ei ole haittaa muille ja merirosvolipun käyttö nyt tuskin ketään vahingoitaa, jos siitä joku ottaa itseensä niin se johtunee ennemminkin omasta suvaitsemattomuudesta kuin tekijän ajattelemattomuudesta.
Silti huumorina merirosvolipun käyttö on jokseenkin samaa tasoa kuin perseen näyttäminen. Kummastakaan ei varsinaista haittaa ulkopuoliselle ole mutta ei se mitenkään fiksua ole. Voisiko olla myös niin ettö suomalainen purjehtija on keskimäärin sivistyneempi kuin karibialla purjehtivien valtaosa. - Rösbö
Meillä oli aikoinaan merirosvolippu useampana vuonna "lomalippuna". Hesasta kun lähdettiin länteen niin perinteisesti muksut osti lipun Tammisaaren Marinbodetista ja lippu salkoon jossa se oli koko loman.
Kerran sitten kun Merivartiosto Hangon läntisellä piti puhallusratsiaa niin alko merten vartija kommentoimaan että ei oikein ole sopiva lippu meillä ja toivoi (ei määrännyt) kovasti että
tekisin asialle jotakin. Kerroin sile meidän "perinteisen tapamme" mutta ei se sitä kiinnostanut.
Oli se lippu senkin koko loman siellä...- jolly summertime
että merivartijaa kiinnostaa enemmän se, mikä on hyvän tavan ja merenkulkuperinteen mukaista, eikä teidän omat pikku fetissinne.
Jos teillä vaikka on "perinteinen tapanne" kusta housuihinne, niin varmasti löytyy monia, joita se ei hirveästi kiinnosta. Eikä kannata senkään asian tiimoilta kuvitella saavansa runsaasti sympatiaa.
Mutta tehkää toki jatkossakin ihan oman päänne ja perinteidenne mukaan. - 33
sinun asemassasi sekä antanut ko. merivartijalle itselleen rankkaa palautetta (ja nimenomaan teemalla "tämä asia ei kuulu sinulle eikä sinun virkatehtäviisi" enkä millään tavoin omaa toimintaa selittämään rupeamalla) että ottanut nimen ylös ja myöhemmin toimittanut palautetta hänen esimiehilleen ja MV:n esikuntaan.
Kyseinen virkamies ylitti selkeästi toimivaltansa. - 22
33 kirjoitti:
sinun asemassasi sekä antanut ko. merivartijalle itselleen rankkaa palautetta (ja nimenomaan teemalla "tämä asia ei kuulu sinulle eikä sinun virkatehtäviisi" enkä millään tavoin omaa toimintaa selittämään rupeamalla) että ottanut nimen ylös ja myöhemmin toimittanut palautetta hänen esimiehilleen ja MV:n esikuntaan.
Kyseinen virkamies ylitti selkeästi toimivaltansa.Kylläpä oli merivartija tuhma kun huomatti asiasta. Ei muuta kuin kölin lta vedettäväksi sellainen...
Oikeasti: oletpa pikkusielu kun et osaa ottaa muiden toiveita huomioon närkästymättä rajusti. Pidän typeränä merirosvolipun käyttöä mutta vielä typerämpänä jos asiasta ei saa edes keskustella. Haloo... kai nyt saa kertoa mikä on hyvän merimiestavan mukaista ilman että päälle käydäään. Se on oma asia kuinka hyvin vastapuoli pystyy omaksumaan asioita ja siihen ei merivartijakaan pysty auttamaan. - 7+20
22 kirjoitti:
Kylläpä oli merivartija tuhma kun huomatti asiasta. Ei muuta kuin kölin lta vedettäväksi sellainen...
Oikeasti: oletpa pikkusielu kun et osaa ottaa muiden toiveita huomioon närkästymättä rajusti. Pidän typeränä merirosvolipun käyttöä mutta vielä typerämpänä jos asiasta ei saa edes keskustella. Haloo... kai nyt saa kertoa mikä on hyvän merimiestavan mukaista ilman että päälle käydäään. Se on oma asia kuinka hyvin vastapuoli pystyy omaksumaan asioita ja siihen ei merivartijakaan pysty auttamaan.Sinulla ei ole mitään asiaa mennä toisille sanomaan yhtään mistään näiden tekemisistä, edes keskusteluhengessä, jos kyseessä ei ole asia, jossa jotenkin loukataan sinun lakisääteistä oikeuttasi, ts. asia, jossa voisit lähteä ns. viranomaisiin tai vaikka lakitupaan. Ns. hyvä merimiestapa ei ole sellainen asia, joten pidä turpasi tukossa. (Etkä sinä pystyisi siitä mitään "kertomaan" muutenkaan, koska se ei ole missään selkeästi määritelty asia vaan pelkkä mielipidekysymys.)
Merivartijalla on vielä vähemmän asiaa avata suutaan kansalaisille tuollaisissa asioissa, koska hän on verovaroilla palkattu henkilö, jolle on määritelty tietyt tehtävät JA VAIN NE hoidettavaksi virka-ajalla ja virka-aseman "suojissa".
Jolly Rogerin käytössä ei ole mitään typerää. Siitä närkästymisessä on ja vielä enemmän siinä, että yritetään puuttua ko. lipun käyttöön ilman mitään lakisääteistä oikeutusta. - 12
7+20 kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään asiaa mennä toisille sanomaan yhtään mistään näiden tekemisistä, edes keskusteluhengessä, jos kyseessä ei ole asia, jossa jotenkin loukataan sinun lakisääteistä oikeuttasi, ts. asia, jossa voisit lähteä ns. viranomaisiin tai vaikka lakitupaan. Ns. hyvä merimiestapa ei ole sellainen asia, joten pidä turpasi tukossa. (Etkä sinä pystyisi siitä mitään "kertomaan" muutenkaan, koska se ei ole missään selkeästi määritelty asia vaan pelkkä mielipidekysymys.)
Merivartijalla on vielä vähemmän asiaa avata suutaan kansalaisille tuollaisissa asioissa, koska hän on verovaroilla palkattu henkilö, jolle on määritelty tietyt tehtävät JA VAIN NE hoidettavaksi virka-ajalla ja virka-aseman "suojissa".
Jolly Rogerin käytössä ei ole mitään typerää. Siitä närkästymisessä on ja vielä enemmän siinä, että yritetään puuttua ko. lipun käyttöön ilman mitään lakisääteistä oikeutusta.Eihän viranomainen kieltänyt lipun käyttöä ja toiveita saa kai esittää ilman että se loukkaa kenenkää oikeuksia.
Niin ja se Jolly Rogerin käyttö ON typerää, sinä vaan et ole ymmärtänyt sitä. - 15
12 kirjoitti:
Eihän viranomainen kieltänyt lipun käyttöä ja toiveita saa kai esittää ilman että se loukkaa kenenkää oikeuksia.
Niin ja se Jolly Rogerin käyttö ON typerää, sinä vaan et ole ymmärtänyt sitä."Eihän viranomainen kieltänyt lipun käyttöä ja toiveita saa kai esittää ilman että se loukkaa kenenkää oikeuksia."
Ei saa. Kaikkein vähiten viranomainen, kuten jo selitettiin, mutta eivät muutkaan. Siksi, että kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttua kenenkään toisen tekemisiin, jos siihen puuttumiseen ei ole nimenomaan LAILLISTA perustetta.
Ja vain paska-aivoinen kusipää voi pitää Jolly Rogerin käyttöä jotenkin typeränä tai moitittavana. Siinä ei merkitse mitään, onko teitä kusipäitä yksi vai miljardi. - 12
15 kirjoitti:
"Eihän viranomainen kieltänyt lipun käyttöä ja toiveita saa kai esittää ilman että se loukkaa kenenkää oikeuksia."
Ei saa. Kaikkein vähiten viranomainen, kuten jo selitettiin, mutta eivät muutkaan. Siksi, että kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttua kenenkään toisen tekemisiin, jos siihen puuttumiseen ei ole nimenomaan LAILLISTA perustetta.
Ja vain paska-aivoinen kusipää voi pitää Jolly Rogerin käyttöä jotenkin typeränä tai moitittavana. Siinä ei merkitse mitään, onko teitä kusipäitä yksi vai miljardi.Kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttua toisen tekemisiin ilman laillista perustatta, mutta mielipiteitä ja toivimuksia saa esittää.
Tässä Jolly Roger asiassa taitaa siis olla niin että kaikki muut ovat väärässä mutta sinä oikeassa. - molorogerissa
7+20 kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään asiaa mennä toisille sanomaan yhtään mistään näiden tekemisistä, edes keskusteluhengessä, jos kyseessä ei ole asia, jossa jotenkin loukataan sinun lakisääteistä oikeuttasi, ts. asia, jossa voisit lähteä ns. viranomaisiin tai vaikka lakitupaan. Ns. hyvä merimiestapa ei ole sellainen asia, joten pidä turpasi tukossa. (Etkä sinä pystyisi siitä mitään "kertomaan" muutenkaan, koska se ei ole missään selkeästi määritelty asia vaan pelkkä mielipidekysymys.)
Jolly Rogerin käytössä ei ole mitään typerää. Siitä närkästymisessä on ja vielä enemmän siinä, että yritetään puuttua ko. lipun käyttöön ilman mitään lakisääteistä oikeutusta.Jatkaa surkeaa, minä saan kyllä roikottaa vaikka poikaystäväni kakkaista tamppoonia saalingissa, jos mua huvittaa linjaa... hohhoijaa...
- 29
12 kirjoitti:
Kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttua toisen tekemisiin ilman laillista perustatta, mutta mielipiteitä ja toivimuksia saa esittää.
Tässä Jolly Roger asiassa taitaa siis olla niin että kaikki muut ovat väärässä mutta sinä oikeassa.oikeutuksella sinä tunget esittämään kenellekään mitään mielipiteitä tai toivomuksia? (Henk. koht., siis, nettikirjoittelu yleisellä tasolla on tietty vähän eri asia.)
jo pelkästään tämän foorumin perusteella tiedän kyllä, että en ole yksin oikeassa, vaan monet muut ovat samaa mieltä. Ja olen melko varma, että maailman ihmisten aivan ylivertaiselle enemmistölle asia on suorastaan yhdentekevä. Ne, joita Jolly Roger häiritsee, ovat promillen tuhannesosien vähemmistö ihmiskunnasta. Tosin minulle ei ole loppujen lopuksi suuremmin merkitystä sillä, miten moni on kanssani samaa tai eri mieltä. Minä olen oikeassa ja sillä hyvä. - kyllä esittää
15 kirjoitti:
"Eihän viranomainen kieltänyt lipun käyttöä ja toiveita saa kai esittää ilman että se loukkaa kenenkää oikeuksia."
Ja vain paska-aivoinen kusipää voi pitää Jolly Rogerin käyttöä jotenkin typeränä tai moitittavana. Siinä ei merkitse mitään, onko teitä kusipäitä yksi vai miljardi.sinulle mielipiteeni Rogeristasi jossain laiturilla esim - ihan ilman sinun lupaasi. Jonka jälkeen saan varmaan kuulla omasi perusteluineen. Jos itse olisin noin innostunut jostain asiasta, perustaisin Facebookiin kotimaisen Iloinen Risto - ryhmän - sitten näkisimme, montako meitä soul brothereita löytyy :-)
- jolly skeida
7+20 kirjoitti:
Jolly Rogerin käytössä ei ole mitään typerää. Siitä närkästymisessä on ja vielä enemmän siinä, että yritetään puuttua ko. lipun käyttöön ilman mitään lakisääteistä oikeutusta.Haista ensin vittu ja mene sitten vetämään itsesi hirteen. Olet uppiniskainen kusipää, jos se ei vielä tullut rittävän hyvin esille.
ps. Toivon, että merivartijat tulevaisuudessa entistä enemmän valistavat idiootteja siitä, mikä on hyvän merimiestavan mukaista. - By the way...
7+20 kirjoitti:
Jolly Rogerin käytössä ei ole mitään typerää. Siitä närkästymisessä on ja vielä enemmän siinä, että yritetään puuttua ko. lipun käyttöön ilman mitään lakisääteistä oikeutusta.Sanot, että: "Merivartijalla on vielä vähemmän asiaa avata suutaan kansalaisille tuollaisissa asioissa, koska hän on verovaroilla palkattu henkilö, jolle on määritelty tietyt tehtävät JA VAIN NE hoidettavaksi virka-ajalla ja virka-aseman "suojissa"."
Jaa-a, merivartijan tehtäviin kuuluu nimenomaan edistää hyvää merimiestapaa vesillä kaikkien muiden tehtävien ohella, joten voisitko hieman perustella, miksi Jolly Rogerin käyttäminen olisi hyvän merimiesrtavan mukaista? Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Ja jos Jolly roger ei ole hyvän merimiestavan mukaista, niin kertoisitko sitten miksi merivartija ei saa asiasta huomauttaa.
Itse olen sen verran avarakatseinen, että jos kokeneempi minua valistaa, niin otan vinkit ilomielin vastaan.
Jolly Rogerin käyttäjät eivät taida omistaa samaa taipumusta? - Venemiäs
jolly summertime kirjoitti:
että merivartijaa kiinnostaa enemmän se, mikä on hyvän tavan ja merenkulkuperinteen mukaista, eikä teidän omat pikku fetissinne.
Jos teillä vaikka on "perinteinen tapanne" kusta housuihinne, niin varmasti löytyy monia, joita se ei hirveästi kiinnosta. Eikä kannata senkään asian tiimoilta kuvitella saavansa runsaasti sympatiaa.
Mutta tehkää toki jatkossakin ihan oman päänne ja perinteidenne mukaan.Taidatkos sen paremmin sanoa? Ihme teinikapinaa täällä jonkin lasten leikkilipun kanssa?
- sdfgsdfg
kyllä esittää kirjoitti:
sinulle mielipiteeni Rogeristasi jossain laiturilla esim - ihan ilman sinun lupaasi. Jonka jälkeen saan varmaan kuulla omasi perusteluineen. Jos itse olisin noin innostunut jostain asiasta, perustaisin Facebookiin kotimaisen Iloinen Risto - ryhmän - sitten näkisimme, montako meitä soul brothereita löytyy :-)
Minä en perustele pienisieluisille ääliöille tekemisiäni.
Jos minulle huomautat jostain jolly lipusta, niin en rupea sinullekaan perustelemaan, vaan vastann tyyliin "vittuakos se sulle kuuluu vitun puusilmä, hanki itelles elämä saatanan moraalipoliisi".
Mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni taas sinun tekemisistäsi. - 27
sdfgsdfg kirjoitti:
Jos minulle huomautat jostain jolly lipusta, niin en rupea sinullekaan perustelemaan, vaan vastann tyyliin "vittuakos se sulle kuuluu vitun puusilmä, hanki itelles elämä saatanan moraalipoliisi".
Mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni taas sinun tekemisistäsi.uskaltaa lähteä ollenkaan merelle ensi kesänä, kun laitureilla liikkuu näin jämäköitä kavereita.
- oikeasti
sdfgsdfg kirjoitti:
Mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni taas sinun tekemisistäsi.en sanoisi mitään, tässä ei ole kukaan väärässä vaan kaikki oikeassa. Kukin tyylillään, antaa kukkia! Nähdään kesällä, missä päin ajelet? :)
- Henry Morgan, cpt
By the way... kirjoitti:
Sanot, että: "Merivartijalla on vielä vähemmän asiaa avata suutaan kansalaisille tuollaisissa asioissa, koska hän on verovaroilla palkattu henkilö, jolle on määritelty tietyt tehtävät JA VAIN NE hoidettavaksi virka-ajalla ja virka-aseman "suojissa"."
Jaa-a, merivartijan tehtäviin kuuluu nimenomaan edistää hyvää merimiestapaa vesillä kaikkien muiden tehtävien ohella, joten voisitko hieman perustella, miksi Jolly Rogerin käyttäminen olisi hyvän merimiesrtavan mukaista? Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Ja jos Jolly roger ei ole hyvän merimiestavan mukaista, niin kertoisitko sitten miksi merivartija ei saa asiasta huomauttaa.
Itse olen sen verran avarakatseinen, että jos kokeneempi minua valistaa, niin otan vinkit ilomielin vastaan.
Jolly Rogerin käyttäjät eivät taida omistaa samaa taipumusta?Tuntuu, että esitit nyt väärän todistuksen. Merivartijoiden tehtävät määritellään Rajavartiolaissa, joka ei puhu mitään hyvästä merimiestavasta.
Tuohon "hyvään merimiestapaan" vetoaminen on muutenkin aika hyllyvällä pohjalla. Hirveän epämääräinen asia, jolla ei ole selvää ja kaikkien hyväksymää sisältöä. Lakikaan ei sitä tunne. Merilaki puhuu "hyvästä merimiestaidosta" ja selvästi sellaisessa yhteydessä, että sillä tarkoitetaan vain konkreettista aluksen hoitoa ja käsittelyä. Jokin merirosvolipun käyttö ei mahdu tuon asian piiriin.
Ylipäätään "tapa" on nykymaailmassa aika arvoton normi. Siinä oli ehkä mieltä vuosisatoja tai jopa vuosituhansia sitten, kun populaatiot olivat niin pieniä, että kaikki tunsivat toisensa ja olivat tyypillisesti kasvaneet saman tapakulttuurin piirissä. Vaan ei nykymaailmassa. - seadog
Henry Morgan, cpt kirjoitti:
Tuntuu, että esitit nyt väärän todistuksen. Merivartijoiden tehtävät määritellään Rajavartiolaissa, joka ei puhu mitään hyvästä merimiestavasta.
Tuohon "hyvään merimiestapaan" vetoaminen on muutenkin aika hyllyvällä pohjalla. Hirveän epämääräinen asia, jolla ei ole selvää ja kaikkien hyväksymää sisältöä. Lakikaan ei sitä tunne. Merilaki puhuu "hyvästä merimiestaidosta" ja selvästi sellaisessa yhteydessä, että sillä tarkoitetaan vain konkreettista aluksen hoitoa ja käsittelyä. Jokin merirosvolipun käyttö ei mahdu tuon asian piiriin.
Ylipäätään "tapa" on nykymaailmassa aika arvoton normi. Siinä oli ehkä mieltä vuosisatoja tai jopa vuosituhansia sitten, kun populaatiot olivat niin pieniä, että kaikki tunsivat toisensa ja olivat tyypillisesti kasvaneet saman tapakulttuurin piirissä. Vaan ei nykymaailmassa.Hyvä tapa arovoton normi, älä yleistä, asia on ehkä sinulle niin, monelle muulle asia on toisin. Ainakin minä henkilökohtaisesti arvostan hyvää käytöstä ja uskon että niin tekee moni muukin. Jos voi valita, mielummin olen yhteistyössä sellaisten ihmisten kanssa jotka noudattavat jonkinlaista tapakultuuria. Ostaisitko esimerkiksi veneen ihmiseltä joka osoittautuu moukaksi heti kättelyssä, vaikka vene olisi sitten kuinka hyvä. Vaikka tapakulttuuri olisi eri on kaikissa kulttuureissa ihmisiä jotka ymmärtävät tai eivät ymmärrä mitä voi tai ei voi tehdä tai sanoa.
- viksu7654
seadog kirjoitti:
Hyvä tapa arovoton normi, älä yleistä, asia on ehkä sinulle niin, monelle muulle asia on toisin. Ainakin minä henkilökohtaisesti arvostan hyvää käytöstä ja uskon että niin tekee moni muukin. Jos voi valita, mielummin olen yhteistyössä sellaisten ihmisten kanssa jotka noudattavat jonkinlaista tapakultuuria. Ostaisitko esimerkiksi veneen ihmiseltä joka osoittautuu moukaksi heti kättelyssä, vaikka vene olisi sitten kuinka hyvä. Vaikka tapakulttuuri olisi eri on kaikissa kulttuureissa ihmisiä jotka ymmärtävät tai eivät ymmärrä mitä voi tai ei voi tehdä tai sanoa.
ostaisin veneen moukalta jos asiat muuten olisivat kohdallaan. Ei sen myyjän kanssa tarvitse olla tekemisissä kuin hetki jonka jälkeen moukan voi unohtaa.
Hyvin monet myyntimiehet ovat moukkia. - 12
29 kirjoitti:
oikeutuksella sinä tunget esittämään kenellekään mitään mielipiteitä tai toivomuksia? (Henk. koht., siis, nettikirjoittelu yleisellä tasolla on tietty vähän eri asia.)
jo pelkästään tämän foorumin perusteella tiedän kyllä, että en ole yksin oikeassa, vaan monet muut ovat samaa mieltä. Ja olen melko varma, että maailman ihmisten aivan ylivertaiselle enemmistölle asia on suorastaan yhdentekevä. Ne, joita Jolly Roger häiritsee, ovat promillen tuhannesosien vähemmistö ihmiskunnasta. Tosin minulle ei ole loppujen lopuksi suuremmin merkitystä sillä, miten moni on kanssani samaa tai eri mieltä. Minä olen oikeassa ja sillä hyvä.Taidat olla niitä jotka kokevat loukkaavaksi sen jos joku esittää omasta näkemyksestä poikkeavan mielipiteen. Kaikki älyllinen keskustelu perustuu siihen että ihmisillä on asioista erilaisia mielipiteitä ja ovat valmiita kuuntelemaan niitä ja kommentoimaan niitä. Jos asia on niin kuin epäilen on enempi keskustelu tässä nyt enään turhaa. Todetaan nyt vielä lopuksi että kaikilla ihmisilä on oikeus mielipiteeseen ja sen esittämiseen, jos siinä on jotain mitä et voi hyväksyä on maailmankatsomuksesi minun kannalta katsoen todella outo.
- Henry Morgan, cpt
seadog kirjoitti:
Hyvä tapa arovoton normi, älä yleistä, asia on ehkä sinulle niin, monelle muulle asia on toisin. Ainakin minä henkilökohtaisesti arvostan hyvää käytöstä ja uskon että niin tekee moni muukin. Jos voi valita, mielummin olen yhteistyössä sellaisten ihmisten kanssa jotka noudattavat jonkinlaista tapakultuuria. Ostaisitko esimerkiksi veneen ihmiseltä joka osoittautuu moukaksi heti kättelyssä, vaikka vene olisi sitten kuinka hyvä. Vaikka tapakulttuuri olisi eri on kaikissa kulttuureissa ihmisiä jotka ymmärtävät tai eivät ymmärrä mitä voi tai ei voi tehdä tai sanoa.
Sekosit heti väärälle uralle ruvetessasi puhumaan "tapojen arvostamisesta". Oikeastaan lankesit itse siihen yleistykseen, josta minua syytit.
Minä tarkoitin sanoilla "tapa on arvoton normi" sitä, että "tapa" on jotain epämääräistä. Se on tietyssä yhteisössä vakiintunut käytäntö, jota ei ole kirjoitettu laiksi tai muuten sitovaksi ja määritellyksi säännöksi. Ja juuri siksi se ei toimi normina nykymaailmassa, koska yhteisöä ei enää samassa mielessä ole. Tai pikemminkin niin, että on useita päällekkäisiä (sekä alueellisesti että jäsenellisesti) yhteisöjä ja toisaalta valtavasti ihmisiä, jotka eivät sitoudu oikeastaan mihinkään yhteisöön. Joskus satoja vuosia sitten ihmiset elivät tyypillisesti hyvin pienissä populaatioissa, kylissä, suvuissa, heimoissa jne. ja useimmiten koko elämänsä sen saman tapakulttuurin piirissä. Nykyaikana ei ole niin. Esimerkiksi veneilijät eivät ole yhtenäinen yhteisö, jolla olisi samat kirjoitamattomat normit. Vielä vähemmän sitä ovat merenkulkijat yleensä (ammattilaiset huviveneilijät) tai suomalaiset (merenkulkijat maallapysyvät).
Sinulla on jokin näkemys "hyvistä tavoista". Voi hyvinkin löytyä paljonkin muita, joilla on hyvin samanlainen käsitys. Mutta yhtä varmasti löytyy paljon muita, joilla on täysin erilainen näkemys ja niitä näkemyksiä on monenlaisia. Ja kun me elämme yksilöiden, emme enää kiinteiden yhteisöjen maailmassa, ei lukumääräkään asiassa paljoa paina. Pitää yksinkertaisesti sietää kaikki erilaiset tavat niin kauan, kuin ei suoranaisesti rikota lakia niillä. Ja jos sitä lakiasiaa pidemmälle halotaan, niin eihän senkään painoarvo ole muussa kuin siinä, että a) se on kirjoitettua tekstiä ja siten jokaisen tietoonsa saatavissa ja b) sen takana on valtion pakotusvoima.
Jos sinua häiritsee se, että joku toimii tavalla, joka on sinun mielestäsi "hyvien tapojen" vastainen, mutta ei riko lakia tai muuta sellaista sääntöä, jonka takana on lain tuki (esimerkiksi vierassataman julkaistut säännöt voisivat olla sellainen asia johonkin rajaan asti), niin sinulla ei todellakaan ole mitään muuta mahdollisuutta kuin pitää mölyt mahassasi ja sietää. Tai jos et pysty sietämään, häipyä itse muualle. - ei muuta
29 kirjoitti:
oikeutuksella sinä tunget esittämään kenellekään mitään mielipiteitä tai toivomuksia? (Henk. koht., siis, nettikirjoittelu yleisellä tasolla on tietty vähän eri asia.)
jo pelkästään tämän foorumin perusteella tiedän kyllä, että en ole yksin oikeassa, vaan monet muut ovat samaa mieltä. Ja olen melko varma, että maailman ihmisten aivan ylivertaiselle enemmistölle asia on suorastaan yhdentekevä. Ne, joita Jolly Roger häiritsee, ovat promillen tuhannesosien vähemmistö ihmiskunnasta. Tosin minulle ei ole loppujen lopuksi suuremmin merkitystä sillä, miten moni on kanssani samaa tai eri mieltä. Minä olen oikeassa ja sillä hyvä.sie oot.
- relaa.
sdfgsdfg kirjoitti:
Mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni taas sinun tekemisistäsi.Joo-o. Ja tämä älykäs vastauksesi riittääkin kertomaan kaiken oleellisen kyvystäsi keskustella. Suosittelen tyhjää luonnonsatamaa niin ympäristön äo vastaa omaasi.
Vastaat varmasti näin myös huoltsikan kassalle hänen kysyessä saako olla maitoa kahviin. - relaa.
Sekosit heti väärälle uralle ruvetessasi puhumaan "tapojen arvostamisesta". Oikeastaan lankesit itse siihen yleistykseen, josta minua syytit.
Minä tarkoitin sanoilla "tapa on arvoton normi" sitä, että "tapa" on jotain epämääräistä. Se on tietyssä yhteisössä vakiintunut käytäntö, jota ei ole kirjoitettu laiksi tai muuten sitovaksi ja määritellyksi säännöksi. Ja juuri siksi se ei toimi normina nykymaailmassa, koska yhteisöä ei enää samassa mielessä ole. Tai pikemminkin niin, että on useita päällekkäisiä (sekä alueellisesti että jäsenellisesti) yhteisöjä ja toisaalta valtavasti ihmisiä, jotka eivät sitoudu oikeastaan mihinkään yhteisöön. Joskus satoja vuosia sitten ihmiset elivät tyypillisesti hyvin pienissä populaatioissa, kylissä, suvuissa, heimoissa jne. ja useimmiten koko elämänsä sen saman tapakulttuurin piirissä. Nykyaikana ei ole niin. Esimerkiksi veneilijät eivät ole yhtenäinen yhteisö, jolla olisi samat kirjoitamattomat normit. Vielä vähemmän sitä ovat merenkulkijat yleensä (ammattilaiset huviveneilijät) tai suomalaiset (merenkulkijat maallapysyvät).
Sinulla on jokin näkemys "hyvistä tavoista". Voi hyvinkin löytyä paljonkin muita, joilla on hyvin samanlainen käsitys. Mutta yhtä varmasti löytyy paljon muita, joilla on täysin erilainen näkemys ja niitä näkemyksiä on monenlaisia. Ja kun me elämme yksilöiden, emme enää kiinteiden yhteisöjen maailmassa, ei lukumääräkään asiassa paljoa paina. Pitää yksinkertaisesti sietää kaikki erilaiset tavat niin kauan, kuin ei suoranaisesti rikota lakia niillä. Ja jos sitä lakiasiaa pidemmälle halotaan, niin eihän senkään painoarvo ole muussa kuin siinä, että a) se on kirjoitettua tekstiä ja siten jokaisen tietoonsa saatavissa ja b) sen takana on valtion pakotusvoima.
Jos sinua häiritsee se, että joku toimii tavalla, joka on sinun mielestäsi "hyvien tapojen" vastainen, mutta ei riko lakia tai muuta sellaista sääntöä, jonka takana on lain tuki (esimerkiksi vierassataman julkaistut säännöt voisivat olla sellainen asia johonkin rajaan asti), niin sinulla ei todellakaan ole mitään muuta mahdollisuutta kuin pitää mölyt mahassasi ja sietää. Tai jos et pysty sietämään, häipyä itse muualle."Sinulla on jokin näkemys "hyvistä tavoista". Voi hyvinkin löytyä paljonkin muita, joilla on hyvin samanlainen käsitys. Mutta yhtä varmasti löytyy paljon muita, joilla on täysin erilainen näkemys ja niitä näkemyksiä on monenlaisia. Ja kun me elämme yksilöiden, emme enää kiinteiden yhteisöjen maailmassa, ei lukumääräkään asiassa paljoa paina. Pitää yksinkertaisesti sietää kaikki erilaiset tavat niin kauan, kuin ei suoranaisesti rikota lakia niillä. Ja jos sitä lakiasiaa pidemmälle halotaan, niin eihän senkään painoarvo ole muussa kuin siinä, että a) se on kirjoitettua tekstiä ja siten jokaisen tietoonsa saatavissa ja b) sen takana on valtion pakotusvoima.
Jos sinua häiritsee se, että joku toimii tavalla, joka on sinun mielestäsi "hyvien tapojen" vastainen, mutta ei riko lakia tai muuta sellaista sääntöä, jonka takana on lain tuki (esimerkiksi vierassataman julkaistut säännöt voisivat olla sellainen asia johonkin rajaan asti), niin sinulla ei todellakaan ole mitään muuta mahdollisuutta kuin pitää mölyt mahassasi ja sietää. Tai jos et pysty sietämään, häipyä itse muualle. "
Hyvä. Olet saanut oivalluksen. Eli laki määrää mitä ei saa tehdä, muiden tekemisten valvominen on turhaa.
Työstä vielä ajatusmalliasi niin pääset vieläkin pidemmälle. Suomessa on sananvapaus eli kaikilla on tietyissä rajoissa oikeus kertoa mielipiteensä. Niin myös sinulla ja sen teetkin. Mutta laissa ei vaadita vastapuolta pitämään mölyjä mahassaan tai väistymään jos joku öykkäröi, joten varaudu siihen että öykkäröintisi voi aiheuttaa vastareaktioita. Luuletko että väistyn hiljaa sivuun tuollaisen alkuolennon edessä? - 17
relaa. kirjoitti:
"Sinulla on jokin näkemys "hyvistä tavoista". Voi hyvinkin löytyä paljonkin muita, joilla on hyvin samanlainen käsitys. Mutta yhtä varmasti löytyy paljon muita, joilla on täysin erilainen näkemys ja niitä näkemyksiä on monenlaisia. Ja kun me elämme yksilöiden, emme enää kiinteiden yhteisöjen maailmassa, ei lukumääräkään asiassa paljoa paina. Pitää yksinkertaisesti sietää kaikki erilaiset tavat niin kauan, kuin ei suoranaisesti rikota lakia niillä. Ja jos sitä lakiasiaa pidemmälle halotaan, niin eihän senkään painoarvo ole muussa kuin siinä, että a) se on kirjoitettua tekstiä ja siten jokaisen tietoonsa saatavissa ja b) sen takana on valtion pakotusvoima.
Jos sinua häiritsee se, että joku toimii tavalla, joka on sinun mielestäsi "hyvien tapojen" vastainen, mutta ei riko lakia tai muuta sellaista sääntöä, jonka takana on lain tuki (esimerkiksi vierassataman julkaistut säännöt voisivat olla sellainen asia johonkin rajaan asti), niin sinulla ei todellakaan ole mitään muuta mahdollisuutta kuin pitää mölyt mahassasi ja sietää. Tai jos et pysty sietämään, häipyä itse muualle. "
Hyvä. Olet saanut oivalluksen. Eli laki määrää mitä ei saa tehdä, muiden tekemisten valvominen on turhaa.
Työstä vielä ajatusmalliasi niin pääset vieläkin pidemmälle. Suomessa on sananvapaus eli kaikilla on tietyissä rajoissa oikeus kertoa mielipiteensä. Niin myös sinulla ja sen teetkin. Mutta laissa ei vaadita vastapuolta pitämään mölyjä mahassaan tai väistymään jos joku öykkäröi, joten varaudu siihen että öykkäröintisi voi aiheuttaa vastareaktioita. Luuletko että väistyn hiljaa sivuun tuollaisen alkuolennon edessä?Sinulla on nyt väärässä järjestyksessä ne "öykkärit" ja "väistäjät" tai "väistymiset". Jos joku käyttää veneessään lippua, josta sinä et pidä, niin millä tavoin se muka tulee sinun "reviirillesi"? Jos hän tulisi marmattamaan sinulle, että "miksei sinulla ole tällaista lippua", niin silloin voisi puhua öykkäröinnistä. Mutta jos sinä puutut siihen pääkallolippuun, niin nimenomaan sinä olet öykkäri. Miksi sen toisen pitäisi väistyä sinunkaltaisesi öykkärin tieltä?
Laki ei suorastaan kiellä sanomasta toiselle, ettei pidä tämän tekemisistä. Paljoa ei kuitenkaan tarvitse venyttää tulkintaa, kun siihen jo päädytään. Sellaiset asiat kuin kotirauha ja yksityisyyden suoja johtavat varsin loogisesti myös ajatukseen, että toisen ihmisen puhutteleminen, jos tämä ei halua tulla puhutelluksi, on vähintään lain hengen vastaista.
Vapaus mielipiteen ilmaisuun ei tarkoita sitä, että saat mennä toisen kotiin sanomaan hänelle mielipiteesi. Ei myöskään sitä, että pitäisi kadulla kuunnella, mitä joku toinen haluaa sanoa. Tai laiturilla.
Koko jutun voi tiivistää aika lyhyeksi säännöksi: kukin hoitakoon omat asiansa ja antakoon toisten tehdä mitä lystäävät.
Minun veneessäni ei ole pääkallolippua vielä koskaan ollut, mutta kieltämättä juuri sinunkaltaisesi kirjoittajat ovat välillä pistäneet ajattelemaan, että sellainen pitäisi hankkia. - relaa.
17 kirjoitti:
Sinulla on nyt väärässä järjestyksessä ne "öykkärit" ja "väistäjät" tai "väistymiset". Jos joku käyttää veneessään lippua, josta sinä et pidä, niin millä tavoin se muka tulee sinun "reviirillesi"? Jos hän tulisi marmattamaan sinulle, että "miksei sinulla ole tällaista lippua", niin silloin voisi puhua öykkäröinnistä. Mutta jos sinä puutut siihen pääkallolippuun, niin nimenomaan sinä olet öykkäri. Miksi sen toisen pitäisi väistyä sinunkaltaisesi öykkärin tieltä?
Laki ei suorastaan kiellä sanomasta toiselle, ettei pidä tämän tekemisistä. Paljoa ei kuitenkaan tarvitse venyttää tulkintaa, kun siihen jo päädytään. Sellaiset asiat kuin kotirauha ja yksityisyyden suoja johtavat varsin loogisesti myös ajatukseen, että toisen ihmisen puhutteleminen, jos tämä ei halua tulla puhutelluksi, on vähintään lain hengen vastaista.
Vapaus mielipiteen ilmaisuun ei tarkoita sitä, että saat mennä toisen kotiin sanomaan hänelle mielipiteesi. Ei myöskään sitä, että pitäisi kadulla kuunnella, mitä joku toinen haluaa sanoa. Tai laiturilla.
Koko jutun voi tiivistää aika lyhyeksi säännöksi: kukin hoitakoon omat asiansa ja antakoon toisten tehdä mitä lystäävät.
Minun veneessäni ei ole pääkallolippua vielä koskaan ollut, mutta kieltämättä juuri sinunkaltaisesi kirjoittajat ovat välillä pistäneet ajattelemaan, että sellainen pitäisi hankkia.Onpa typerää laintulkintaa. Ensin vaadit tiukasti että noudatetaan lain kirjainta eikä muuta, nyt kuitenkin venytät lain tulkinnan mieleiseksesi ja vielä myönnät sen itsekin ... skitsofreenistä.
Kannatat näköjään puhdasta anarkiaa "Kukin hoitakoon omat asiansa ja antakoon toisten tehdä mitä lystäävät." Hyvä, jos olet se vahvin joukosta mutta tuossa jäävät ne muut jalkoihin joilla pitäisi kuitenkin olla ihan samat oikeudet kuin sinulla. Ei kauhean sivistynyttä.
Omasta puolestani hanki se lippu veneeseesi. Se on hyvä merkki erottamaan itsekkäät typerykset muiden joukosta. Lapsiperheillä sen lipun ymmärrän kun ollaan (luonnon)satamassa. Muilla sen käyttö osoittaa narsistista tarvetta erottua joukosta ja asettua muiden yläpuolelle. Vai mikä olisi järkevä syy käyttää lippua? - ruvetaan vetoamaan..
Tuntuu, että esitit nyt väärän todistuksen. Merivartijoiden tehtävät määritellään Rajavartiolaissa, joka ei puhu mitään hyvästä merimiestavasta.
Ylipäätään "tapa" on nykymaailmassa aika arvoton normi. Siinä oli ehkä mieltä vuosisatoja tai jopa vuosituhansia sitten, kun populaatiot olivat niin pieniä, että kaikki tunsivat toisensa ja olivat tyypillisesti kasvaneet saman tapakulttuurin piirissä. Vaan ei nykymaailmassa.Uskotko, jos väitän, että lain suojissa virkavalta joutuu tämän tästä puuttumaan hyvien tapojen vataiseen toimintaan? Se nyt vaan on fakta. Laki on paljon laajemmin tulkittavissa, kuin mihin sinun yksioikoiset aivot nähtävästi riittävät.
Uskon kuitenkin, että kyllä sinäkin tiedät mitä hyvillä tavoilla oikeati tarkoitetaan. Sinulla nyt vaan tuntuu olevan pakottava tarve jäkättää vastaan ihan periaatteesta.
Laki ei esimerkiksi suoranaisesti kiellä minua kusemasta kengillesi kaupan kassajonossa, mutta en hämmästyisi, jos jotakin pykälää tulkitsemalla voidaan katsoa senkin olevan "hyvien tapojen vastaista" ja joutuisin siitä edesvastuuseen.
No niin, nyt on sinun vuorosi sepittää taas jokin luritus kaiken tämän kumoamiseksi. - Lawyer at sea
ruvetaan vetoamaan.. kirjoitti:
Uskotko, jos väitän, että lain suojissa virkavalta joutuu tämän tästä puuttumaan hyvien tapojen vataiseen toimintaan? Se nyt vaan on fakta. Laki on paljon laajemmin tulkittavissa, kuin mihin sinun yksioikoiset aivot nähtävästi riittävät.
Uskon kuitenkin, että kyllä sinäkin tiedät mitä hyvillä tavoilla oikeati tarkoitetaan. Sinulla nyt vaan tuntuu olevan pakottava tarve jäkättää vastaan ihan periaatteesta.
Laki ei esimerkiksi suoranaisesti kiellä minua kusemasta kengillesi kaupan kassajonossa, mutta en hämmästyisi, jos jotakin pykälää tulkitsemalla voidaan katsoa senkin olevan "hyvien tapojen vastaista" ja joutuisin siitä edesvastuuseen.
No niin, nyt on sinun vuorosi sepittää taas jokin luritus kaiken tämän kumoamiseksi."Laki ei esimerkiksi suoranaisesti kiellä minua kusemasta kengillesi kaupan kassajonossa, mutta en hämmästyisi, jos jotakin pykälää tulkitsemalla voidaan katsoa senkin olevan "hyvien tapojen vastaista" ja joutuisin siitä edesvastuuseen."
Kumma käsitys sinulla. Kyllä laki kieltää tuollaisen. Eikä suinkaan minkään "hyvien tapojen" vastaisena, vaan kyseessä on vähintään lievä vahingonteko ja sellaisena sakoilla rangaistava. Reipas syyttäjä tarjoaisi luultavasti myös lievää pahoinpitelyä, koska fyysistä koskemattomuutta siinä on loukattu. - sdfgsdfg
relaa. kirjoitti:
Joo-o. Ja tämä älykäs vastauksesi riittääkin kertomaan kaiken oleellisen kyvystäsi keskustella. Suosittelen tyhjää luonnonsatamaa niin ympäristön äo vastaa omaasi.
Vastaat varmasti näin myös huoltsikan kassalle hänen kysyessä saako olla maitoa kahviin.Keskustelu ja arvostelu on 2 eri asiaa.
Jos tulen laiturilla sanomaan sinulle että "on mielestäni mautonta tuoda noin ruma ja tyylitön akka (vaimosi) ihmisten ilmoille muita miehihiä kauhistuttamaan" niin sinä otat sen rakentavana keskustelun avauksena.
Jos taas tilaan huoltsikalla kahvia niin se on ihan eri asia, mutta jos en tilaa kahvia, niin myyjä tuskin huvikseen kysyy otanko yleensä kahviini maitoa, tai jos kysyy niin saatana vastata melko samalla lailla.
Voit toki tulla kysymään kohteliaasti esim "olenko saanut negatiivista palautetta lipustani"...
Mutta älä ikinä tule sanomaan minulle mitä minä saan ja mitä en saa tehdä, se ei ole sinun hommasi eikä kuulu sinulle pätkääkään. sdfgsdfg kirjoitti:
Keskustelu ja arvostelu on 2 eri asiaa.
Jos tulen laiturilla sanomaan sinulle että "on mielestäni mautonta tuoda noin ruma ja tyylitön akka (vaimosi) ihmisten ilmoille muita miehihiä kauhistuttamaan" niin sinä otat sen rakentavana keskustelun avauksena.
Jos taas tilaan huoltsikalla kahvia niin se on ihan eri asia, mutta jos en tilaa kahvia, niin myyjä tuskin huvikseen kysyy otanko yleensä kahviini maitoa, tai jos kysyy niin saatana vastata melko samalla lailla.
Voit toki tulla kysymään kohteliaasti esim "olenko saanut negatiivista palautetta lipustani"...
Mutta älä ikinä tule sanomaan minulle mitä minä saan ja mitä en saa tehdä, se ei ole sinun hommasi eikä kuulu sinulle pätkääkään.Nimimerkkityylistä päätellen kyseessä on nyt kirjoittaja, jonka kanssa en ole tainnut olla kertaakaan aikaisemmin samaa mieltä. Nyt olen. Pitää etsiä jostain kynää kouraan, että saa vetäistä rastin seinälle.
Ei ole minunkaan mielestäni meidän rivikansalaisten asia puuttua kenenkään muun tekemisiin, jos ei ole suorastaan pahoinpitelyn estämisestä tai jostain vastaavantapaisesta. Eikä vastaavasti meidän yksilöinä tarvitse muiden sanomisista mitään välittää, ellei ole vastapuolella virkamerkkiä esittää tai esim. kiinteistönomistajan edustaja kyseessä.- et ainakaan ole
Lawyer at sea kirjoitti:
"Laki ei esimerkiksi suoranaisesti kiellä minua kusemasta kengillesi kaupan kassajonossa, mutta en hämmästyisi, jos jotakin pykälää tulkitsemalla voidaan katsoa senkin olevan "hyvien tapojen vastaista" ja joutuisin siitä edesvastuuseen."
Kumma käsitys sinulla. Kyllä laki kieltää tuollaisen. Eikä suinkaan minkään "hyvien tapojen" vastaisena, vaan kyseessä on vähintään lievä vahingonteko ja sellaisena sakoilla rangaistava. Reipas syyttäjä tarjoaisi luultavasti myös lievää pahoinpitelyä, koska fyysistä koskemattomuutta siinä on loukattu.minkä takia luulet, että viinan juonti julkisilla paikoilla kiellettiin? Oliko sekin lievää vahingontekoa vai peräti pahoinpitelyä?
- sdfgsdfg
et ainakaan ole kirjoitti:
minkä takia luulet, että viinan juonti julkisilla paikoilla kiellettiin? Oliko sekin lievää vahingontekoa vai peräti pahoinpitelyä?
Laki kun sattuu kieltämään tuon julkisen juopottelun tietyin poikkeuksin, voimme siis vain spekuloida miksi, ilmeisesti siksi että aiheuttaa suuria määriä järjestyssääntöjä.
Mutta laki ei kiellä edelleenkään merirosvolippua.
"Järjestyslaki.
2 luku.
4 § (15.7.2005/582)
Päihdyttävän aineen nauttiminen
Päihdyttävän aineen nauttiminen on kiellettyä yleisellä paikalla taajamassa, rajavartiolaissa (578/2005) tarkoitetulla rajanylityspaikalla ja julkisessa liikenteessä olevassa kulkuneuvossa.
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske erityisen luvan tai ilmoituksen mukaista anniskelualuetta taikka yksityisessä käytössä olevan kulkuneuvon sisätilaa. Se ei liioin koske alkoholijuoman nauttimista puistossa tai muulla siihen verrattavalla yleisellä paikalla siten, että nauttiminen sekä siihen liittyvä oleskelu ja käyttäytyminen ei estä tai kohtuuttomasti vaikeuta muiden oikeutta käyttää paikkaa varsinaiseen tarkoitukseensa." - Lawyer at sea
et ainakaan ole kirjoitti:
minkä takia luulet, että viinan juonti julkisilla paikoilla kiellettiin? Oliko sekin lievää vahingontekoa vai peräti pahoinpitelyä?
En ymmärrä, mitä tarkoitat kysymykselläsi. Haluat ilmeisesti jotenkin kyseenalaistaa huomautukseni, että se kengillekuseminen rangaistaisiin selkeästi laissa kiellettynä toimintana eikä minään hyvien tapojen loukkauksena? Mutta millä tavoin se, että laissa on rajoitettu, ei siis kokonaan kielletty, alkoholin nauttimista julkisella paikalla, olisi ristiriidassa?
Lisäksi, jos luet Järjestyslaista ao. kohdan, huomaat, ettei sitäkään rajoitusta edes perustella "hyvillä tavoilla". Pykälän jälkimmäinen momentti, jossa kieltoa täsmennetään, osoittaa aika selvästi, että rajoitus säädettiin, koska julkijuopottelun koettiin estävän muiden ihmisten vapautta käyttää samoja paikkoja. Sama asia muistaakseni ilmaistiin monisanaisemmin lain taustatöissä.
Koko Järjestyslain historia muuten on suoranainen vahvistus ketjussa esitetylle näkemykselle, että vain nimenomaan laissa kielletty toiminta voi olla rangaistavaa. Sitä ruvettiin nimittääin säätämään sen jälkeen, kun oli todettu, ett poliisin aiempi käytäntö sakottaa kunnallisten järjestyssääntöjen nojalla ei pitänyt tuomioistuimissa. - sama kuin ed.
Lawyer at sea kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tarkoitat kysymykselläsi. Haluat ilmeisesti jotenkin kyseenalaistaa huomautukseni, että se kengillekuseminen rangaistaisiin selkeästi laissa kiellettynä toimintana eikä minään hyvien tapojen loukkauksena? Mutta millä tavoin se, että laissa on rajoitettu, ei siis kokonaan kielletty, alkoholin nauttimista julkisella paikalla, olisi ristiriidassa?
Lisäksi, jos luet Järjestyslaista ao. kohdan, huomaat, ettei sitäkään rajoitusta edes perustella "hyvillä tavoilla". Pykälän jälkimmäinen momentti, jossa kieltoa täsmennetään, osoittaa aika selvästi, että rajoitus säädettiin, koska julkijuopottelun koettiin estävän muiden ihmisten vapautta käyttää samoja paikkoja. Sama asia muistaakseni ilmaistiin monisanaisemmin lain taustatöissä.
Koko Järjestyslain historia muuten on suoranainen vahvistus ketjussa esitetylle näkemykselle, että vain nimenomaan laissa kielletty toiminta voi olla rangaistavaa. Sitä ruvettiin nimittääin säätämään sen jälkeen, kun oli todettu, ett poliisin aiempi käytäntö sakottaa kunnallisten järjestyssääntöjen nojalla ei pitänyt tuomioistuimissa.No niin täällä on esitetty julkisen juopottelun kiellon syyksi nyt kahta asiaa.
1. Aiheuttaa järjestyshäiriöitä.
2. Estää muiden ihmisten vapautta käyttää samoja paikkoja.
Jälkimmäistä en oikein ymmärrä, että millä tavalla se muka jotakin estäisi. Ellei sitten siksi, että humalaisten käytös on nimenomaan sitä hyvien tapojen vastaista toimintaa, minkä takia muut karttaisivat samaa paikaa.
Ensimmäinen on selvempi. Järjestyshäiriöt = Ihmisten käytös on hyvien tapojen vastaista.
Eikö jo ole aika selvää, että on olemassa ns. hyvien tapojen vastaisia asioita, joihin virkavalta tarvittaessa voi puuttua. En ymmärrä miksi jotkut niin kiivaasti muuta haluavat väittää?
No niin kamu, sinun vetosi! - pam pam pam
Lawyer at sea kirjoitti:
"Laki ei esimerkiksi suoranaisesti kiellä minua kusemasta kengillesi kaupan kassajonossa, mutta en hämmästyisi, jos jotakin pykälää tulkitsemalla voidaan katsoa senkin olevan "hyvien tapojen vastaista" ja joutuisin siitä edesvastuuseen."
Kumma käsitys sinulla. Kyllä laki kieltää tuollaisen. Eikä suinkaan minkään "hyvien tapojen" vastaisena, vaan kyseessä on vähintään lievä vahingonteko ja sellaisena sakoilla rangaistava. Reipas syyttäjä tarjoaisi luultavasti myös lievää pahoinpitelyä, koska fyysistä koskemattomuutta siinä on loukattu.Lelupistoolit eivät ole nekään kiellettyjä laissa, mutta jos sopivasti julkisella paikalla sellaista esittelet, saattaa käydä niin, että joudut sangen ikävään välikohtaukseen poliisin kanssa.
Nää JR-murrosikäiset juntit täällä sanoisivat tähän, että ei pelkkä lelu ole mitenkään vaarallinen, joten saan heiluttaa sellaista ihan vapaasti tuolla satamassa!
Miksi on niin vaikea tunnustaa, että leikkipyssyjen ja merirosvolippujen heiluttelu, samoin kuin julkinen kännääminen ja joka paikkaan kuseskelu, on mautonta ja typerää???
Voisiko joku jo lopulta sanoa yhdenkin selityksen ja perustelun sille, mikä on se ihanuus ja ilo näiden asioiden tekemiseen, muuta kuin se, että niitä ei ole laissa kielletty!!???!!! - sdfgsdfg
sama kuin ed. kirjoitti:
No niin täällä on esitetty julkisen juopottelun kiellon syyksi nyt kahta asiaa.
1. Aiheuttaa järjestyshäiriöitä.
2. Estää muiden ihmisten vapautta käyttää samoja paikkoja.
Jälkimmäistä en oikein ymmärrä, että millä tavalla se muka jotakin estäisi. Ellei sitten siksi, että humalaisten käytös on nimenomaan sitä hyvien tapojen vastaista toimintaa, minkä takia muut karttaisivat samaa paikaa.
Ensimmäinen on selvempi. Järjestyshäiriöt = Ihmisten käytös on hyvien tapojen vastaista.
Eikö jo ole aika selvää, että on olemassa ns. hyvien tapojen vastaisia asioita, joihin virkavalta tarvittaessa voi puuttua. En ymmärrä miksi jotkut niin kiivaasti muuta haluavat väittää?
No niin kamu, sinun vetosi!Virkavalata puuttuu vain asioihin jotka ovat laissa mainittuja, se jos laki on kirjoitettu hyvät tavat mielessä on ihan eri asia.
Mutta mikä ei laissa ole kiellettyä, on sallittua, ja siihen ei kenelläkään ole mitään napisemista.
Suomessa on hyvien tapojen vastaista röyhtäistä ruokapöydässä, vaan miten virkavalta siihen puuttuu, toisaalta jos jollain on ruoansulatusairaus joka aiheuttaa hallitsematonta röyhtäilyä niin sitä ei luokitella hyvien tapojen vastaiseksi toiminnaksi, koska kyse on tilasta jota ei voi välttää, sekä vielä sairaudesta.
Siis, vain laki ratkaisee. - sdfgsdfg
pam pam pam kirjoitti:
Lelupistoolit eivät ole nekään kiellettyjä laissa, mutta jos sopivasti julkisella paikalla sellaista esittelet, saattaa käydä niin, että joudut sangen ikävään välikohtaukseen poliisin kanssa.
Nää JR-murrosikäiset juntit täällä sanoisivat tähän, että ei pelkkä lelu ole mitenkään vaarallinen, joten saan heiluttaa sellaista ihan vapaasti tuolla satamassa!
Miksi on niin vaikea tunnustaa, että leikkipyssyjen ja merirosvolippujen heiluttelu, samoin kuin julkinen kännääminen ja joka paikkaan kuseskelu, on mautonta ja typerää???
Voisiko joku jo lopulta sanoa yhdenkin selityksen ja perustelun sille, mikä on se ihanuus ja ilo näiden asioiden tekemiseen, muuta kuin se, että niitä ei ole laissa kielletty!!???!!!Merirosvolippua kuin leikkiasettakin saa heiluttaa kunhan leikkiaseesta ei kenellekään aiheudu kuvitelmaa että ase on oikea. Laikkiaseen heiluttelu itsessään ei ole laitonta.
Kuseminen ja ryyppääminen taas on laissa kiellettyä.
Miks on noin vaikea tajuta. - Pam Pam Pam
sdfgsdfg kirjoitti:
Merirosvolippua kuin leikkiasettakin saa heiluttaa kunhan leikkiaseesta ei kenellekään aiheudu kuvitelmaa että ase on oikea. Laikkiaseen heiluttelu itsessään ei ole laitonta.
Kuseminen ja ryyppääminen taas on laissa kiellettyä.
Miks on noin vaikea tajuta.Se, jos joku kuvittelee lelun olevan oikean aseen, on aivan herran hallussa ja yksilöstä kiinni. Miten sen lakiin vedoten oikein määrittelet???
Sanot siis että leikkipyssyn heiluttelu voi olla laitonta...?
Jos kerran se on tulkintajuttu, niin niitä on taatusti monia muitakin. - Pam Pam Pam
sdfgsdfg kirjoitti:
Virkavalata puuttuu vain asioihin jotka ovat laissa mainittuja, se jos laki on kirjoitettu hyvät tavat mielessä on ihan eri asia.
Mutta mikä ei laissa ole kiellettyä, on sallittua, ja siihen ei kenelläkään ole mitään napisemista.
Suomessa on hyvien tapojen vastaista röyhtäistä ruokapöydässä, vaan miten virkavalta siihen puuttuu, toisaalta jos jollain on ruoansulatusairaus joka aiheuttaa hallitsematonta röyhtäilyä niin sitä ei luokitella hyvien tapojen vastaiseksi toiminnaksi, koska kyse on tilasta jota ei voi välttää, sekä vielä sairaudesta.
Siis, vain laki ratkaisee.Siis vain laki ratkaisee... OK!
No onko laissa lueteltu tasan kaikki ne yksittäiset teot, jotka ovat järjestyshäiriöitä? Ei taatusti ole. Siis, mitä tästä voidaan päätellä? Virkavallalla on mahdollisuus harkita, mikä täyttää järjestyshäiriön tuntomerkit.
Laki ei kiellä laulamista, vai mitä? No saatta kyllä käydä niin, että jos rupean vetämään aariaa julkisella paikalla, niin tulee sinitakkiset ja poistaa minut paikalta. Silloin poliisit siis rikkovat lakia, koska laki ei kiellä laulamista mannerheimintiellä.
Vittu että olet tyhmä!!! - sdfgsdfg
Pam Pam Pam kirjoitti:
Siis vain laki ratkaisee... OK!
No onko laissa lueteltu tasan kaikki ne yksittäiset teot, jotka ovat järjestyshäiriöitä? Ei taatusti ole. Siis, mitä tästä voidaan päätellä? Virkavallalla on mahdollisuus harkita, mikä täyttää järjestyshäiriön tuntomerkit.
Laki ei kiellä laulamista, vai mitä? No saatta kyllä käydä niin, että jos rupean vetämään aariaa julkisella paikalla, niin tulee sinitakkiset ja poistaa minut paikalta. Silloin poliisit siis rikkovat lakia, koska laki ei kiellä laulamista mannerheimintiellä.
Vittu että olet tyhmä!!!Et ilmeisesti tajua juuri lakia.
Lakihan juuri on tulkintaa, jokainen asia tulkitaan asiakohtaisesti, ellei siitä ole ennakkotapausta, joita on alettu meilläkin katsoa eu:n myötä.
Ainahan voit koittaa tehdä vaikka tutkintapyynnön poliisille jolly-lipusta, ja katsoa mihin se johtaa.
Jos osaat oikein hyvin perustella asiasi, voi olla että se menee läpi, ja pikkaisen asiaa kun ajat niin se voidaan lailla kiletää, kuten joissain maissa nazitunnukset ja jopa holocaustin kieltäminenkin.
Mutta laki ja sen käsittely perustuu AINA lakikirjoihin, ei mihinkään hyviin tapoihin. - sdfgsdfg
Pam Pam Pam kirjoitti:
Siis vain laki ratkaisee... OK!
Vittu että olet tyhmä!!!Ei sinua varmaan hae poliisit vaikka laulat manskulla, ellet laula laulua joka esim loukkaa jotain ihmisryhmää tai et lauola niin lujaa että häiritset ihmisiä. Toki voi olla että laulat niin härskejä tai raakoja lauluja että ihmiset tuntevat pelkoa, jolloin se on myös laitonta. Manskulla näkee laulavia pöllöjä päivittäin.
Siis, laki ratkaisee, itse laulaminen ei ole laitonta. - Lawyer at sea
Pam Pam Pam kirjoitti:
Se, jos joku kuvittelee lelun olevan oikean aseen, on aivan herran hallussa ja yksilöstä kiinni. Miten sen lakiin vedoten oikein määrittelet???
Sanot siis että leikkipyssyn heiluttelu voi olla laitonta...?
Jos kerran se on tulkintajuttu, niin niitä on taatusti monia muitakin.Siellä sanotaan seuraavaa:
"Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty."
Tee palvelus ennen kaikkea itsellesi: perehdy lainsäädäntöön itse ennenkuin kirjoittelet mitään. Kuten tuo kirjainnimimerkki sanoi, jotta poliisi tai muu lainvalvontaviranomainen voisi puuttua johonkin toimintaan edes huomautuksen muodossa, täytyy kyseisen puuttumisen perustua suoraan lainsäädäntöön. Toisin sanoen, pitää olla olemassa säädös, jonka kanssa kyseinen toiminta on tai sen ehkä voisi tulkita olevan ristiriidassa. Jälkimmäisen suhteen toki useimmat virkamiehet ovat aika varovaisia, koska eivät hekään halua saada oikeudessa näpeilleen.
Selkokielellä: poliisi ei voi perustella puuttumistaan "hyvillä tavoilla" vaan vain lakitekstillä.
Tämä ketjun "purskahdus" taisi lähteä liikkeelle siitä, että joku kertoi merivartijan puuttuneen merirosvolipun käyttöön. Juridiselta kannalta tapaus on täysin selvä: siihen puuttumiseen ei ollut valtuuksia. Venepoliisi varmasti olisi jättänytkin sanomatta mitään, mutta poliisien koulutus onkin perusteellisempaa tällaisten asioiden suhteen kuin merivartijoiden. Täytyykin olla, koska heidän työnsä kohdistuu huomattavasti laajempaan laillisuusvalvontaan, merivartijoiden päärooli on rajavalvonta. - 14+12
pam pam pam kirjoitti:
Lelupistoolit eivät ole nekään kiellettyjä laissa, mutta jos sopivasti julkisella paikalla sellaista esittelet, saattaa käydä niin, että joudut sangen ikävään välikohtaukseen poliisin kanssa.
Voisiko joku jo lopulta sanoa yhdenkin selityksen ja perustelun sille, mikä on se ihanuus ja ilo näiden asioiden tekemiseen, muuta kuin se, että niitä ei ole laissa kielletty!!???!!!"Miksi on niin vaikea tunnustaa, että [...] merirosvolippujen heiluttelu[...] on mautonta ja typerää???"
Siksi, että se ei sitä ole. Sen sijaan siihen puuttuminen osoittaa ko. puuttujan olevan kusipää.
"Voisiko joku jo lopulta sanoa yhdenkin selityksen ja perustelun sille, mikä on se ihanuus ja ilo näiden asioiden tekemiseen, muuta kuin se, että niitä ei ole laissa kielletty!!???!!!"
Yksi syy on tietysti se, että sinunkaltaistesi kusipäiden naaman hierominen asfalttiin noin henkisessä mielessä tekee maailman paremmaksi paikaksi elää. Vielä paremmaksi maailma tietysti muuttuisi, jos kaikki kaltaisesi yksinkertaisesti lakkaisivat olemasta.
En tosin ole aiemmin Jolly Rogeria käyttänyt, mutta tämänkin ketjun luettuani harkitsen vakavasti sellaisen hankkimista, nimenomaan suurena perälippuna. - 17+8
14+12 kirjoitti:
"Miksi on niin vaikea tunnustaa, että [...] merirosvolippujen heiluttelu[...] on mautonta ja typerää???"
Siksi, että se ei sitä ole. Sen sijaan siihen puuttuminen osoittaa ko. puuttujan olevan kusipää.
"Voisiko joku jo lopulta sanoa yhdenkin selityksen ja perustelun sille, mikä on se ihanuus ja ilo näiden asioiden tekemiseen, muuta kuin se, että niitä ei ole laissa kielletty!!???!!!"
Yksi syy on tietysti se, että sinunkaltaistesi kusipäiden naaman hierominen asfalttiin noin henkisessä mielessä tekee maailman paremmaksi paikaksi elää. Vielä paremmaksi maailma tietysti muuttuisi, jos kaikki kaltaisesi yksinkertaisesti lakkaisivat olemasta.
En tosin ole aiemmin Jolly Rogeria käyttänyt, mutta tämänkin ketjun luettuani harkitsen vakavasti sellaisen hankkimista, nimenomaan suurena perälippuna.Hanki ihmeessä Jolly Roger veneeseesi. Sinä tiedät näiden kirjoitusten perusteella, että sen käyttö saa aikaan negatiivisia tuntemuksia joissakin veneilijöissä. Sinä ehdoin tahdoin haluat aiheuttaa heille epämukavan olotilan, koska se on heille sinusta ihan oikein. Sinulla on valtava tarve opettaa heille uutta suhtautumistapaa merirosvolippuun. Sinä myös haluat muiden kunnioittavan itseäsi. Valitettavasti kaikkea ei voi saada.
- 14+12
17+8 kirjoitti:
Hanki ihmeessä Jolly Roger veneeseesi. Sinä tiedät näiden kirjoitusten perusteella, että sen käyttö saa aikaan negatiivisia tuntemuksia joissakin veneilijöissä. Sinä ehdoin tahdoin haluat aiheuttaa heille epämukavan olotilan, koska se on heille sinusta ihan oikein. Sinulla on valtava tarve opettaa heille uutta suhtautumistapaa merirosvolippuun. Sinä myös haluat muiden kunnioittavan itseäsi. Valitettavasti kaikkea ei voi saada.
Osut sekä oikeaan että väärään: koska pidän Jolly Rogerista hermostuvia kusipäinä, on mielestäni vain hyvä asia, että heillä on paha olo. Kaikkein paras, jos se paha olo olisi niin kova, että vetävät itsensä kaulakiikkuun tai muulla tavoin poistavat itsensä saastuttamasta maailmaa.
Mutta heidän kunnioitustaan en kaipaa. Minua ei kiinnosta sontaläjien kunnioitus. Miksi kiinnostaisi? Eri asia ovat ne ihmiset, joita itse kunnioitan.
Sensijaan kyllä haluan ja suorastaan vaadin, että he kunnioittavat viimeistä pilkkua myöten minun oikeuksiani. Sillä edellytyksellä minäkin kunnioitan heidän vastaavia oikeuksiaan; muussa tapauksessa poliisi saa töitä. Niihin oikeuksiin kuuluu Jolly Rogerin käyttö mutta ei siihen puuttuminen. - Pam Pam Pam
Lawyer at sea kirjoitti:
Siellä sanotaan seuraavaa:
"Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty."
Tee palvelus ennen kaikkea itsellesi: perehdy lainsäädäntöön itse ennenkuin kirjoittelet mitään. Kuten tuo kirjainnimimerkki sanoi, jotta poliisi tai muu lainvalvontaviranomainen voisi puuttua johonkin toimintaan edes huomautuksen muodossa, täytyy kyseisen puuttumisen perustua suoraan lainsäädäntöön. Toisin sanoen, pitää olla olemassa säädös, jonka kanssa kyseinen toiminta on tai sen ehkä voisi tulkita olevan ristiriidassa. Jälkimmäisen suhteen toki useimmat virkamiehet ovat aika varovaisia, koska eivät hekään halua saada oikeudessa näpeilleen.
Selkokielellä: poliisi ei voi perustella puuttumistaan "hyvillä tavoilla" vaan vain lakitekstillä.
Tämä ketjun "purskahdus" taisi lähteä liikkeelle siitä, että joku kertoi merivartijan puuttuneen merirosvolipun käyttöön. Juridiselta kannalta tapaus on täysin selvä: siihen puuttumiseen ei ollut valtuuksia. Venepoliisi varmasti olisi jättänytkin sanomatta mitään, mutta poliisien koulutus onkin perusteellisempaa tällaisten asioiden suhteen kuin merivartijoiden. Täytyykin olla, koska heidän työnsä kohdistuu huomattavasti laajempaan laillisuusvalvontaan, merivartijoiden päärooli on rajavalvonta.lakia rikotaan joka päivä niin vitun paljon, ettei sillä tunnu olevan mitään käytännön merkitystä.
Ja siihen loppupätkään: Se merivartija ei puuttunut vaan ilmaisi suhtautuvansa kriittisesti moiseen typeryyteen. Kyllä sekä poliisit ja merivartijat antavat neuvoja kansalaisille. Se on osa heidän työtään. Ei niiden kuulu olla pelkkiä lakiautomaatteja, vaikka se olisikin sinun ideaalisi.
Ei merivartijalla ole "valtuuksia" puuttua veneilijän pukeutumiseenkaan, mutta jos joku vajaaälyinen liikkuu Busterilla pakkasessa ilman päähinettä ja pelkässä t-paidassa, niin kyllä mielestäni ratsian yhteydessä voi hyvin sanoa, että kannattaisi pukeutua lämpimämmin.
Vain sinun kaltainen yksioikoinen idiootti vetäisi sellaiseta pultit ja rupeaisi haukkumaan merivartijaa lainrikkojaksi. - ?????
14+12 kirjoitti:
Osut sekä oikeaan että väärään: koska pidän Jolly Rogerista hermostuvia kusipäinä, on mielestäni vain hyvä asia, että heillä on paha olo. Kaikkein paras, jos se paha olo olisi niin kova, että vetävät itsensä kaulakiikkuun tai muulla tavoin poistavat itsensä saastuttamasta maailmaa.
Mutta heidän kunnioitustaan en kaipaa. Minua ei kiinnosta sontaläjien kunnioitus. Miksi kiinnostaisi? Eri asia ovat ne ihmiset, joita itse kunnioitan.
Sensijaan kyllä haluan ja suorastaan vaadin, että he kunnioittavat viimeistä pilkkua myöten minun oikeuksiani. Sillä edellytyksellä minäkin kunnioitan heidän vastaavia oikeuksiaan; muussa tapauksessa poliisi saa töitä. Niihin oikeuksiin kuuluu Jolly Rogerin käyttö mutta ei siihen puuttuminen.olet henkisesti pahasti sairas ja epätasapainossa. Koska kirjoitat ihan suoraan että haluat muille kärsimystä ja haluat henkisellä tasolla hieroa muiden naamoja asfalttiin jne.
Mene terapiaan ja lääkäriin, ja kerro tämä kaikki niin saat sopivan mieleialalääkityksen. - Loka Lutinen
Lawyer at sea kirjoitti:
Siellä sanotaan seuraavaa:
Tämä ketjun "purskahdus" taisi lähteä liikkeelle siitä, että joku kertoi merivartijan puuttuneen merirosvolipun käyttöön. Juridiselta kannalta tapaus on täysin selvä: siihen puuttumiseen ei ollut valtuuksia. Venepoliisi varmasti olisi jättänytkin sanomatta mitään, mutta poliisien koulutus onkin perusteellisempaa tällaisten asioiden suhteen kuin merivartijoiden. Täytyykin olla, koska heidän työnsä kohdistuu huomattavasti laajempaan laillisuusvalvontaan, merivartijoiden päärooli on rajavalvonta.tää neuroottinen kusipää kaivelee lakitekstejä ja näkee oikein kunnolla vaivaa täällä! BUAHHAHHAHAHAHAHAAAAAAAAA
Kaikesta ja tekstien tyylistä päätellen taitaa jo naama olla niskaa myöden paloauton punainen ja savua puskee korvista. Mitähön provoa tälle henkisesti sairaalle vielä keksisi?
Kuti kuti tui tui - sdfgsdfg
Pam Pam Pam kirjoitti:
lakia rikotaan joka päivä niin vitun paljon, ettei sillä tunnu olevan mitään käytännön merkitystä.
Ja siihen loppupätkään: Se merivartija ei puuttunut vaan ilmaisi suhtautuvansa kriittisesti moiseen typeryyteen. Kyllä sekä poliisit ja merivartijat antavat neuvoja kansalaisille. Se on osa heidän työtään. Ei niiden kuulu olla pelkkiä lakiautomaatteja, vaikka se olisikin sinun ideaalisi.
Ei merivartijalla ole "valtuuksia" puuttua veneilijän pukeutumiseenkaan, mutta jos joku vajaaälyinen liikkuu Busterilla pakkasessa ilman päähinettä ja pelkässä t-paidassa, niin kyllä mielestäni ratsian yhteydessä voi hyvin sanoa, että kannattaisi pukeutua lämpimämmin.
Vain sinun kaltainen yksioikoinen idiootti vetäisi sellaiseta pultit ja rupeaisi haukkumaan merivartijaa lainrikkojaksi.Poliisin tai merivartijan tehtävä ei ole virkapuvussa jakaa henkilökohtaista mielipidettään asioista.
Ja mitä tulee busterilla pakkasessa t-paidassa ajeluun, tulee siihen puuttua kaikkien, sillä henkilö vaarantaa selvästi jopa henkensä, ja siihen puuttumatta jättäminen on heitteille jättöä. Hyvien tapojen vastaista se tuskin on, ajaa t-paidassa pakkasella siis.
Se tarviiko sitä merivartijaa haukkua on eri asia, ja kyse on korkeintan virkavirheestä, mutta on useita tapauksia meillä suomessa missä esim poliisi on virka-asussa ladellut mielipiteitä julkisesti, ja jälkeen päin pyydellyt niitä anteeksi.
Siltä osin olet kyllä oikeassa, lakia rikotaan päivittäin, ja poliisi virka-asussa ON lakiautomaatti.
Koitappas vaikka joskus kysellä poliisilta mielipiteitä eri asioihin, uskontoihin, seksuaalisiin suuntautumisiin jne jne, niin saat vastaukseksi puoluettomia ympäripyöreitä lausahduksia "jokaisen oma asia" jne. - sdfgsdfg
????? kirjoitti:
olet henkisesti pahasti sairas ja epätasapainossa. Koska kirjoitat ihan suoraan että haluat muille kärsimystä ja haluat henkisellä tasolla hieroa muiden naamoja asfalttiin jne.
Mene terapiaan ja lääkäriin, ja kerro tämä kaikki niin saat sopivan mieleialalääkityksen.Sairaampaa on sulkea pois tuollaiset tunteet, joita kaikilla on, jotka sitten joskus purskahtavat esiin tosielämässä fyysisenä väkivaltana.
Armeijessa oli ns. palikkatestissä kysymyksiä: "olen satuttanut ystäviäni" "haluan joskus satuttaa muita ihmisiä" jne jne. Henkilöt jotka vastasivat em. tapaisiin kysymyksiin ei, vastasivat niihin ns. "väärin" sillä kieltävät normaalit tunteet joita kaikilla on.
Suurin ero on siinä, että kaikki ajattelevat noin, toiset jättää sen ajattelutasolle, toiset kieltää sen kokonaan, ja ovat juuri niitä tikittäviä pommeja. - 27
sdfgsdfg kirjoitti:
Sairaampaa on sulkea pois tuollaiset tunteet, joita kaikilla on, jotka sitten joskus purskahtavat esiin tosielämässä fyysisenä väkivaltana.
Armeijessa oli ns. palikkatestissä kysymyksiä: "olen satuttanut ystäviäni" "haluan joskus satuttaa muita ihmisiä" jne jne. Henkilöt jotka vastasivat em. tapaisiin kysymyksiin ei, vastasivat niihin ns. "väärin" sillä kieltävät normaalit tunteet joita kaikilla on.
Suurin ero on siinä, että kaikki ajattelevat noin, toiset jättää sen ajattelutasolle, toiset kieltää sen kokonaan, ja ovat juuri niitä tikittäviä pommeja.Jr on jälleen hengissä.
- sdfgsdfg
27 kirjoitti:
Jr on jälleen hengissä.
Että minulla ei ole JR:n kanssa mitään tekemistä.
Se että olet eri mieltä ja väärässä, ei tarkoita että olen JR.
Koita nyt vaan tajuta, OLET VÄÄRÄSSÄ.
Olet aika hupainen, moitit ihmistä joka haluaa "polkea poskesi asfalttiin" mutta silti itselläsi on kauhea tarve alistaa muut sinun "hyviin tapoihin" ja tunnet suurta tarvetta olla moraalipoliisina.
Sama tilanne siis, sinä vain tykkäät tuoda oman alistamisesi vahvemmin esille.
Sinä puutut muiden tekemisiin. - 27
sdfgsdfg kirjoitti:
Olet aika hupainen, moitit ihmistä joka haluaa "polkea poskesi asfalttiin" mutta silti itselläsi on kauhea tarve alistaa muut sinun "hyviin tapoihin" ja tunnet suurta tarvetta olla moraalipoliisina.
Sinä puutut muiden tekemisiin.ainakin sukulaissielu.
- relaa.
sdfgsdfg kirjoitti:
Sinä puutut muiden tekemisiin.Lopeta jo tuo meuhkaaminen ja koita ymmärtää edes lukemasi. Sitten kun teet sen niin voit vastata muille.
Johan tässä me jotka -paheksumme- JR:n käyttöä olemme pyytäneet teitä hankkimaan ne veneisiinne, emme kieltämään niiden käyttöä. Se on hyvä tapa erottaa tietyn kaltainen ajattelutapa ja osaa suhtautua teihin jos samaan satamaan päädytään. Emme siis ole -vaatineet- JR.n käyttökieltoa. Toivottavasti aivosi kykenevät erottamaan pahaksumisen ja vaatimisen.
Makuasioista on turha kiistellä vai mitä. Hanki siis lippu veneeseesi, kiitos, niin nämä jotka haluavat hieroa kanssaihmisten naamoja asfaltiin ja nähdä heidät kaulakiikussa erottuvat joukosta.
- kuuma aihe
näinkin tärkeästä aiheesta.....Aika hauska juttu itse asiassa, asiakysymyksiin tule tyypillisesti 0-10 kommenttia ja tähän toista sataa......
- 2 promillea...
...luovu Kossusta ratissa. Jos ajan niin otan, se kuuluu suomalaiseen maantie kulttuuriin. Liikenne näyttää niin kivalta kun Mesetän johtotähdellä pitkin raittia ja kakspromillea päällä. Jotenki se ajaminen lunnistuu paremmin ja tiekin pysyy tähtäimessä.
- Anonyymi
Nykyään merirosvolippu on kutsu leikkimään eli veneen miehistössä on lapsia (ja/tai lapsen mielisiä) :)
Nykymerirosvothan eivät paljoa liputtele, että turha siitä jolly rogerista kenenkään on herneitä sieraimeen ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797