På svenska

heittäytymiskyky?

Hejsan!

Ajattelin jos täältä löytäisin jonkun ruotsia taitavan. Ongelmani on niinkin yksinkertainen kuin miten ilmaiset ruotsiksi "heittäytymiskyky"? Onko sille olemassa joku yksi substantiivi, esim. tyyliin "kastförmåga" (mikä tuskin on se oikea sana :D) Tackar jo näin etukäteen, jos joku osaa vastata! Pitäis tehä sellasta hakemusta ruotsiksi ja haluisin sinne juuri tuon sanan... :)

8

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • förslag

Kannattaa miettiä miten tuon asian voisi ilmaista toisella tavalla. Substantiivisairaudeksi tuollaisia sanoja kutsutaan ruotsinkielisten keskuudessa. Esim. kyky innostua asioista, heittäytyä tms.

• kunskap - förmåga

Kielitaito on myös yhdyssana. Kiva kuunnella ruotsinkielisten jutustelua reissuissa, ainakin niin kauan kuin ne ei huomaa että ymmärrän kaiken vaikka en heidän kanssaan puhukaan (olen suomensuomalainen).
        Välillä olen antanut vinkkejä ja neuvoja asioista, jotka heitä on askarruttanut. Sitten ovat olleet yllättyneitä, kun joku selvästi muunmaalainen juttelee heidän kanssaan sujuvasti ruotsiksi.

• mgpd

Ruotsin kielessä ilmaisut ovat erilaisia eli sinn täytyy ilmaista tuo ajatuksesi ihan eri tavalla. Ei voi ottaa kantaa tuohon yhteen kohtaan, koska täytyisi tietää kokonaisuus eli enemmän siitä mitä kirjoitat.

• Cilla V

Verbi on tuossa avainsana, enempää en neuvo.

• ehkäpä näin

Ruotsalainen voisi sanoa tuon vaikka jotenkin näin. Jag (hon jne.) har lätt att kasta mig (sig) loss.

• Anonyymi

Hej

• Anonyymi

ISIS kääntää sen ruåttiksi sanomalla h-kaveristaan "kastförmåga från taket"

• Anonyymi

Jag är uppvuxen i Stockholmstrakten. Råkade se denna av en slump. Jag sku också föreslå att du beskriver tydligare vad du menar med det där ordet . I din text framgår inte vad det handlar om, vad är det för ansökan du planerar ? Kanske bra att du säger t ex att du är "mycket intresserad, vill utvecklas .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      318
      2923
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70