Kylpyhuoneremontit ehdottomasti

sertifioidulla!

Näen työstäni johtuen päivittäin täysin vailla minkäänlaista ymmärrystä olevia ratkaisuja, jopa vuosien työkokemuksen omaavien tekijöiden jäljiltä.
Vastaan nimittäin rakennusten korvaushakemuksista, joita on tullut vuositasolla ajateltuna käsittelyyn aina vain enentyvin määrin.
Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin täällä eräät, että on todellakin järkevintä teettää ne työt rehellisesti ja nimenomaan sellaisilla henkilöillä, joilla on esittää todistus ammattitaidostaan ja ainut paperi jolla se tällä hetkellä todistetaan, on VTT:n myöntämä sertifikaatti.
On turhaa kenenkään väittää, etteikö asianmukaisesti tehdyt vesieristeet olisi kaikkien etu, nykyisin myöskin niiden yritysten, jotka niitä urakoivat.

Mutta täällä huseerataan rakennuksilla kiireessä miten tahdotaan ja rekisterissä olevissa YHDEN miehen yrityksissä on jopa reilusti yli miljoonan tulot.
Ei tarvitse olla kovinkaan nero ymmärtääkseen sitä tosiasiaa, ettei yhden miehen vuosittaiset kylpyhuoneurakat voi mitenkään tuottaa tuollaisia summia.
Näissä yrityksissä käytetään maahanmuuttajataustaisia tekijöitä, joilla ei ole kielitaitoa, eikä ammattitaitoakaan pienimmässäkään määrin.
Heidän tekemänsä "laadukkaat" kylpyhuoneet ovatkin sitten jo muutaman vuoden jälkeen täyden remontin edessä ja kuka maksaa, jos ei ole vakuutusta turvana.
Vakuutuskorvauksen saanti harkitaan nykyisin erittäin tarkoin,kuten moni varmaan ymmärtääkin, mutta varmaan tätäkin viestiketjua eksyy lukemaan ja arvostelemaan ymmärtämättömät jotka ovatkin suurella todennäköisyydellä pimeää työtä tekevät "rahanpesijät ja muut yrittäjät" jotka täällä näyttävät ylistävän vuosien kokemuksen tuomaa ammattitaitoaan.

Yksityisten henkilöiden joilla on suunnitteilla esim. ok.talon märkätilaremontti, kehottaisin selvittämään omasta vakuutusyhtiöstään mikä on heidän kantansa jos tekijänä on sertifioimaton henkilö.
Samalla kehotan kaikkien myöskin ennen sopimuksen tekoa varmistamaan sertifikaatin voimassaolo esim. VTT:n sivuilla olevasta listasta.

Taloyhtiöissä on nykyvaatimusten mukaisesti tekijät sertifioituja, tai ainakin urakan alussa kerättyihin asiakirjoihin on merkitty sertifioidut tekijät, mutta ihme ja kumma, urakan alettua ja edetessä alkaa kohteissa pyöriä täysin outoa väkeä ja puhekielenäkään ei enää ole Suomi, kuten urakkaa sopiessa ja sitä aloitellessa oli.
Outoa, eikö?

81

2856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<<<<<Lisenssillä

Mikää serfikointi ei pelkästään sinänsä takaa osaamista taikka vastuuta missään
      vaiheessa mitään rakentamista taikka remontointia.
      Tylyä todeta usein että, se mikä teoriassa näyttää hyvältä papereilla teoriassa
      ei käytännössä toteudu lähes missään rakennustyömaassa.
      Teoria osaa kyllä aiheuttaa kuluja laskuttamalla maksajaa reippaasti, vastuun kanssa on vähän niin ja noin ihan kuten käytännön kokemuksenkin.
      Kukas on vastuussa eli maksumiehenä jos jo "asijantuntijan tarkastama" vesieritys pettää? Tai talon täysi kuntotarkastus ei havaitse rakennusvirheitä?
      Pelkkä vesieriste ei todellakaan takaa mitään vaikka se olisi hyvinkin hyväksytty
      VVT:n serfikaatin mukainen ja tarkastettu jos seuraavaksi laattamies tulee ja
      tekee siihen vedenmentäviä reikiä jotka jää piiloon pintamateriaalien alle.
      Kuluja sen sijaan aiheutuu runsaasti.
      Sekin on osottautunut huonoksi että, valitaan "halvin tarjous" niin taloyhtijöissä
      kun kunnissakin ja aluksi kaikki vaikuttaa hyvältä "papereilla".
      Lopulta veroja sekä lakeja kierretään ja vieraita kieliä puhutaan työmaalla.
      Eikä kukaan ole vastuussa?
      Entäs sitten kymmenvuoden päästä?
      Kun voi paljastua yhtä sun toista josta ei ole kokemusta tai arvausta.
      Valitettavasti kalliissa uudisrakentamisessa ydinvoimaa myöten paljastuu
      pahemman luokan virheitä jotka aiheutuvat rahanahneudesta ja aikataulujen
      pettämisestä koska suunnittelu ei vastaa käytännön toteutusta eikä laatu
      hintaa.
      Ennen vanhaan jos suutari tilattiin taloon hän ompeli mittojen mukaan jalkineet
      käsityönä eikä reklamaation aiheita yleensä kuultu.
      Minusta vesieritys voitais muuttaa hieman kuin asbestinpurku eli luvanvaraiseksi
      omaksi alaksi jolloin tarkastaja=tekijä eikä ulkopuoliset konsultti teknisetisännöittijät pääsis laskuttelemaan kattelemisista ynnä
      koepalan otoista satasia varttitunnin käynnistä.
      He kun osaa laskuttaa jo muutenkin vaikkei mitään oikeesti tapahdu.
      Tekijä on saatava alusta loppuun saakka vastuuseen myös vaativissa töissä.

• Jotain tehny minäkin

No voi vi.Keksit taas uuden ammatin ja muuta???.

"Näen työstäni johtuen päivittäin täysin vailla minkäänlaista ymmärrystä olevia ratkaisuja, jopa vuosien työkokemuksen omaavien tekijöiden jäljiltä"

Mitenköhän ne on tehny vuosia jos ne on päin persettä.?

"Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin täällä eräät, että on todellakin järkevintä teettää ne työt rehellisesti ja nimenomaan sellaisilla henkilöillä, joilla on esittää todistus ammattitaidostaan ja ainut paperi jolla se tällä hetkellä todistetaan, on VTT:n myöntämä sertifikaatti. "

Se paperi ei todista muuta kun on käynyt kurssin,tuleeko sieltä kurssilta ammattitaito,?Eli 20v kaveri läpyskällä vai 45v kaveri jika ikänsä tehny.Kummalla enemmän ammattitaitoa??

"Yksityisten henkilöiden joilla on suunnitteilla esim. ok.talon märkätilaremontti, kehottaisin selvittämään omasta vakuutusyhtiöstään mikä on heidän kantansa jos tekijänä on sertifioimaton henkilö."

Ei ole lakissa määrätty että pitää olla serti.Joten älä pelottele tolla.

Kun lukee tot sun kirjoitusta niin saa kuvan että ne jolla on vesieristys serti ovat Jumalasta seuraavia...?

Ainut missä olen samaa mieltä on ton ulkomaisen halpatyövoiman käytöstä.

• "Ainut missä olen samaa mieltä on ton ulkomaisen halpatyövoiman käytöstä"

Olen eri mieltä, työtä voi tehdä edullisemmin jos ei ole kommunistidirektioraatin läpiajamia 50 % "työajasta" vieviä pakkovapaita.

Itse käytän virolaisia remppamiehiä, heillä on kaikilla luvat kunnossa, mutta samaten työmoraali (jonka suomalaiset duunarit ovat hävittaneet 30 vuotta sitten, sietävätkin kitata keppanaa keppanabaarissa).

• Jotain tehny minäkin
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

"Ainut missä olen samaa mieltä on ton ulkomaisen halpatyövoiman käytöstä"

Olen eri mieltä, työtä voi tehdä edullisemmin jos ei ole kommunistidirektioraatin läpiajamia 50 % "työajasta" vieviä pakkovapaita.

Itse käytän virolaisia remppamiehiä, heillä on kaikilla luvat kunnossa, mutta samaten työmoraali (jonka suomalaiset duunarit ovat hävittaneet 30 vuotta sitten, sietävätkin kitata keppanaa keppanabaarissa).

No joopa joo.
        Miksi kaikki valittaa ku on ties mitä koti Ry**iä ollu remppa miehinä firmassa jonka on kotimaisena palkannu?????
        En sano ettei ole noissa ulkomaisissakin remontti-reiskoissa ammatti miehiä mutta tää yleistys kuten keskustelun avaaja aloitti että vain sertin omaava on AMMATTIMIES ei pidä paikkaansa.
        Ja luultavasti nää 10€ AMMATTITAITOISET remontti-reiskat ovat pilanneet kaikkien maineen ku se ammattitaito jää vaan selittelyyn.

• AsennekoulutustaSuom
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Joo olen täysin sitä mieltä että suomalaisilla remonttimiehillä on työmoraali
        todella heikko.Minulla on suuressa vanhassa omakotiasunnossa käynyt
        monenlaisia remonttifirmoja ja kirvesmiehiä ja yksi asia on selvä että ulkomaisista pääosin virosta tulleilla on työnjälki ja työasenne ollut huippua
        verrattuna suomalaisiin.
        Esimerkiksi remonttialexi kävi tekemässä kalliin laatoituksen kylppäriin
        mutta tekivät sutta ja jouduttiin uusimaan se parin vuoden kuluttua remontista
        ja oli muka sertifit ym laatujutut etukäteen esittää.
        sitten virolaiset työmiehet tekivät ko homman alle puolet halvemmalla ja olemme
        olleet tytyväisiä ei ole mitään moitittavaa.
        Ja siis siitä sertifikaatista se ei siis takaa työn laatua kuten tässäkin tapauksessa
        tili ilmi.
        itse ainakin käytän tästälähtien mahdollisimman edullista ja jos löydän virolaisia
        niin sieltä sitten.
        j on lukuisia muitakin esimerkkejä suomalaisten työmiesten huijauksista ja mokista.Eräskin putkifirma peri laskussaan parin tunnin työstä lisäksi ateriakorvauksen josta ei oltu kyllä puhuttu en osannut odottaa.
        Itse olen päättänyt etten enään tilaa suomalaisia vaan pyrin tekemään itse mahdollisesti rakennusvalvojan opastuksella työt ja myös ehkä virolaisia käytän
        minun kokemat tapaukset on ollut ihan kaikissa remonttitapauksissa aina jotain
        valittamista suomalaisissa.mutta ei ole virolaisista mitään moittimista ja kun hintakin on selvästi edullisempi.

• Oma maa
        AsennekoulutustaSuom kirjoitti:

Joo olen täysin sitä mieltä että suomalaisilla remonttimiehillä on työmoraali
        todella heikko.Minulla on suuressa vanhassa omakotiasunnossa käynyt
        monenlaisia remonttifirmoja ja kirvesmiehiä ja yksi asia on selvä että ulkomaisista pääosin virosta tulleilla on työnjälki ja työasenne ollut huippua
        verrattuna suomalaisiin.
        Esimerkiksi remonttialexi kävi tekemässä kalliin laatoituksen kylppäriin
        mutta tekivät sutta ja jouduttiin uusimaan se parin vuoden kuluttua remontista
        ja oli muka sertifit ym laatujutut etukäteen esittää.
        sitten virolaiset työmiehet tekivät ko homman alle puolet halvemmalla ja olemme
        olleet tytyväisiä ei ole mitään moitittavaa.
        Ja siis siitä sertifikaatista se ei siis takaa työn laatua kuten tässäkin tapauksessa
        tili ilmi.
        itse ainakin käytän tästälähtien mahdollisimman edullista ja jos löydän virolaisia
        niin sieltä sitten.
        j on lukuisia muitakin esimerkkejä suomalaisten työmiesten huijauksista ja mokista.Eräskin putkifirma peri laskussaan parin tunnin työstä lisäksi ateriakorvauksen josta ei oltu kyllä puhuttu en osannut odottaa.
        Itse olen päättänyt etten enään tilaa suomalaisia vaan pyrin tekemään itse mahdollisesti rakennusvalvojan opastuksella työt ja myös ehkä virolaisia käytän
        minun kokemat tapaukset on ollut ihan kaikissa remonttitapauksissa aina jotain
        valittamista suomalaisissa.mutta ei ole virolaisista mitään moittimista ja kun hintakin on selvästi edullisempi.

Näin Suomi nousuun.

• hey.
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

penikka. onhan näkkilepä pehmeetä onhan?

• Hans Assberger
      • kari789

VTT sertifioi tuotteiden lisäksi myös ainakin seuraavia palveluita

# Sertifioidut rakenteiden kosteusmittaajat
        # Sertifioidut märkätilojen vedeneristäjät
        # Sertifioidut märkätilatöiden valvojat
        # Sertifioidut ohutlevykattoasentajat
        # Sertifioidut rakennusterveysasiantuntijat
        # Sertifioidut rakennusten lämpökuvaajat
        # Sertifioidut rakennusten tiiviyden mittaajat

• VarmuusVaraTutkimus
        kari789 kirjoitti:

VVT ei ole täysin vilpitön testaaja ei edes jäävi.
        Koska asijakas maksaa laskun muttei aina.

• Tohlopiina
        kari789 kirjoitti:

Viisainta välttää ehdottomasti tuollaiset VTT;n sertifioimat turhakkeet. Maksavat perkeleesti ja itse maksat virheet. Samaan paikkaan voisi lähettää kuin joutojätkä Vapaavuorenkin. Puhuu rakentamisesta ja rakenteista ihan siihen malliin kuin niistä jotain ymmärtäisi - ai niin - mutta onhan VTT;n molukit tyrineet nekin tutkimuksillaan.

• Vakuuttavaako

Onhan tuollainen koulutus kova sana, jos ei tiedä ollenkaan, miten työ tehdään. Joku sentään rahalla neuvoo. Halvemmaksi tulee käyttää noita sertifioituja tuotteita, ja näytöksi riittää ammattitutkinto. Onko tuo sertifikaatti tarkoitettu sellaislle, jotka pystymetsästä lähtevät työhön.

Kaksi koulutuspäivää klo 09 - 16 ( Teoriakoulutus )
      Päivä 1: Teoriakoulutus
      Päivä 2: Työnäyttö

Kun se maksaa kokonaisuudessaan 395 € 23 % ALV veikkaan, että sen saa kaikki, jotka maksavat.

• kari789

LAINAUS
        Kun se maksaa kokonaisuudessaan 395 € 23 % ALV veikkaan, että sen saa kaikki, jotka maksavat.

Koska ei paljon maksa, niin hankipa sinäkin sertifikaatti. Sitten ei tarvitse enää täällä itkeä ja todistella, miten tarpeeton ja hyödytön tuo sertifikaatti on.

Ehkä minäkin olisin kateellinen niille, joilla sellainen on, mutta ei tarvitse, kun olen sellaisen hankkinut.

• Tohlopiina
        kari789 kirjoitti:

LAINAUS

Koska ei paljon maksa, niin hankipa sinäkin sertifikaatti. Sitten ei tarvitse enää täällä itkeä ja todistella, miten tarpeeton ja hyödytön tuo sertifikaatti on.

Ehkä minäkin olisin kateellinen niille, joilla sellainen on, mutta ei tarvitse, kun olen sellaisen hankkinut.

Sertifikaatti ei ole taatusti ainuttakaan seinää tehnyt, joskaan ei niitä välttämättä pilannutkaan - mutta kyllä tuon kurssin ja siitä ostettavan sertifikaatin voi jättää omaan arvoonsa. Ammattitaito ja - ylpeys löytyvät aivan muualta, ja noita korvataan pika-sertikaatilla jolla saa asiakasta kusetettua.

• sertifioitu
    • Herra 52 v.

Oli kyllä kätevä tuo hakupalvelu, tuossa oli yksi kylppäriremontti tarjous jossa oli mainittu serfikaatin numero ja kun tarkistin huomasin että sertifikaatti oli jo mennyt umpeen. Tuo sertifikaatin säilyminenhän edellyttää jatkuvaa näyttöä ammattitaidosta. Mielestäni on kyllä joku todistus ammattitaidosta tarpeen ja tuo on ainakin minulle varsin riittävä todiste.

• Jotain tehny minäkin

Niin miten sen kaverin ammattitaito on yht äkkiä sinun mielestä huonontunut????Ei ne vesieristeet ja työtavat ole nyt kauhiasti muuttuneet varmaan sen kaverin sertin saamisen jälkeen.Luuletko tosiaan että se sertin saaminen ja voimassaolo on tae AMMATTITAIDOSTA?????
        Jos joku osaa tehdä jotain ni se ei ole kiinni jostain hiton läpyskästä.
        Teettäkää vaikka kenellä ja vaatikaa mitä papereita tahansa jos se siltä tuntuu mutta älkää tänne kirjoitelko että joku läpyskä tekee AMMATTIMIEHEKSI.

• PAPERIT TAI EI
        Jotain tehny minäkin kirjoitti:

Niin miten sen kaverin ammattitaito on yht äkkiä sinun mielestä huonontunut????Ei ne vesieristeet ja työtavat ole nyt kauhiasti muuttuneet varmaan sen kaverin sertin saamisen jälkeen.Luuletko tosiaan että se sertin saaminen ja voimassaolo on tae AMMATTITAIDOSTA?????
        Jos joku osaa tehdä jotain ni se ei ole kiinni jostain hiton läpyskästä.
        Teettäkää vaikka kenellä ja vaatikaa mitä papereita tahansa jos se siltä tuntuu mutta älkää tänne kirjoitelko että joku läpyskä tekee AMMATTIMIEHEKSI.

PELKKÄ VTT MYÖNTÄMÄ SERTIFIKAATTI EI TAKAA KUNNON VEDENERISTYSTÄ.
        KAVERINKAVERI OLISEN JOSKUS HANKKINU, SITTEN TÄÄ KAVERI, JA SITTEN MINÄ.
        EIHÄN SE OLE KUIN 7 TUNTIA LUOKASSA ISTUSKELUA, BLAA.
        SITTEN PITÄÄ SOPIA NÄYTTÖKOE JOSTAIN TEKEMÄSTÄ MÄRKÄTILASTA, JA PELKKÄ LATTIAN ERISTYS SOPII, SEINIÄ EI TARVITSE NÄYTTÖKOKEESEEN TEHDÄ. JA KUN SIELTÄ VASTAAVA TULEE HYVÄKSYMÄÄN, SAA SERTIFIKAATIN.
        EI NIITÄ VEDENERISTYKSIÄ TULE KOSKAAN MITATTUA, ETTÄ PALJONKO SIINÄ NYT SITTEN ON MM..?
        SE ON KYLLÄ SIITÄ TEKIJÄSTÄ KIINNI, JOS ON HUOLELLINEN JA TUNNOLLINEN TYÖNTEKIJÄ, JA VAIKKEI OLEKKAAN SERTIFIKAATTIA, NIIN KYLLÄ KUNNON TYÖMIEHIÄKIN ON JA PALJON.
        ITSE VEDÄN ERISTETTÄ NIIN ETTÄ SAA TULLA KUKAVAIN KATSOMAAN, JA MITTAAMAAN. JOKA KUUKAUSI ON AINAKIN 2 KYLPYHUONETTA TYÖN ALLA.
        MUISTAKAA TEHDÄ KUNNOLLA....

• Jotain tehny minäkin

Näin on.

• ammattilainen vai ei

Turhaa huutoa asista, sertifikaatti on tapa jolla maallikko ymmärtää että jotain takeista mahdollisesta ammattitaidosta on, se että joku vakuutta olevanta ammattilainen ei paljoa kerro. Hyvä hakupalvelu vielä kun saisi yhteystiedot tosta

http://www.omataloyhtio.fi/asoyoptimi/ammattilaiset.asp

• Putkimies Piippu Ky

Luuletko, että johtaja Piippu laatoittaa lattiasi. EHEI, minä lähetän pojan roiskimaan ja rappaamaan. Jäljestä sen kyllä näkee, juosten kustua pieneen hintaan. Bai-bai.

• MaalaisestaUUsavutto

Millaiseksikohan "maalikko" on nykyään koulutettu?
      Kun ei ees yksinkertaisinkaan käytännön asia voi olla helppo taikka halpa
      vaikka valitsis halviman tarjouksen ja palkkais asijantuntijakonsultin.
      Joskus ihan naurattaa ku kattelee mitä osaaja osaa ajatella omilla
      aivoilla taikka järjellä puhumattakaan siitä mitä osaajaksi koulutettu
      tuttu?
      Nykyään suurenkaan laskun jälkeen ei välttämättä viellä työmaalla
      ole yhtään mitään hintaa vastaavaa tapahtunut josta kukaan
      vastaisi oikeesti.
      Alkaa olla hyvin EU maan tapa.

• Remontti Reiska

VTT:N sertikoidut tekijät ? Just just !
      Jos muutaman päivän kurssilla tehdään luotettavia vesieristäjiä ? niin voe voe ?
      Sivusta seuranneena voin sanoa että sieltä mennään mistä rima on matalin !
      Itsekkin olen käynyt korjaamassa näitä ns: ammattilaisten ja VTT:sertifikaatilla pröystäilleiden yrittäjien tekeleitä ! Rehellisiä remonttimiehiä on todella harvassa täällä Suomenmaassa. Johan sen kertoo jo Kauppalehden traattalistakin, konkursseja konkurssien jälkeen, verot ja sosiaalimaksut maksamatta ja yhteiskunta maksaa viulut. Tosin onhan heillä tullut hankittua se VTT: sertifikaatti jolla voi sitten hakea sitä LUOTETTAVUUTTA tekemisiin ! KATSOKAA hyvät ihmiset AINA remonttimiestä hankkiessanne yrityksen taustat, kuka tekee ja onko kaikki maksut maksettu, mutten saattaa käydä perinteisesti teillekkin sellaiset perävalot välähtää takuu = firmaa ei ole enään olemassakaan kun tulee jotakin ongelmia eteen.

• kari789

Näyttää elämä olevan kovin tuskallista, kun on rehellinen ja luotettava remonttireiska, mutta sertifikaatti puuttuu. Onko mennyt remontteja sivu suun, kun serti puuttuu ?

Miksi muuten syytät remonttimiehiä, jos yritys on jättänyt verot ja maksut hoitamatta.

• Remontti Reiska
        kari789 kirjoitti:

Näyttää elämä olevan kovin tuskallista, kun on rehellinen ja luotettava remonttireiska, mutta sertifikaatti puuttuu. Onko mennyt remontteja sivu suun, kun serti puuttuu ?

Miksi muuten syytät remonttimiehiä, jos yritys on jättänyt verot ja maksut hoitamatta.

Remonttimies voi olla myös yrittäjä = yksityisyrittäjä !
        Tähän päivään mennessä töitä on ollut ihan ylitarjontaa myöten ja kesälomatkin on pelkää unikuvia = hyvän työn kello kauas kalkattaa kun paska kello on hiljainen. VTT:n sertifikaattia en ole koskaan tarvinnut / kukaan kyselty koska hyvin tehdyt työt tuovat lisää tyytyväisiä asiakkaita joita ei kiinnosta moiset vessapaperit ! VTT:n sertifikaatin kun saa kaikki ketkä sen maksavat mutta hyvän työn tekijän leimaa ei saa edes rahalla ! Se se on sitä ammattitaitoa.
        Toiseksi kohta ei kelpaa VTT:n sertifikaattikaan koska tulee EU.n yhteinen sertifikaatti joten bye bye VTT:n rahalla ostetut sertifikaatit ;o)

• kari789
        Remontti Reiska kirjoitti:

Remonttimies voi olla myös yrittäjä = yksityisyrittäjä !
        Tähän päivään mennessä töitä on ollut ihan ylitarjontaa myöten ja kesälomatkin on pelkää unikuvia = hyvän työn kello kauas kalkattaa kun paska kello on hiljainen. VTT:n sertifikaattia en ole koskaan tarvinnut / kukaan kyselty koska hyvin tehdyt työt tuovat lisää tyytyväisiä asiakkaita joita ei kiinnosta moiset vessapaperit ! VTT:n sertifikaatin kun saa kaikki ketkä sen maksavat mutta hyvän työn tekijän leimaa ei saa edes rahalla ! Se se on sitä ammattitaitoa.
        Toiseksi kohta ei kelpaa VTT:n sertifikaattikaan koska tulee EU.n yhteinen sertifikaatti joten bye bye VTT:n rahalla ostetut sertifikaatit ;o)

Missä käpykylässä se Remontti Reiska oikein toimii, kun ei ole kukaan kysellyt sertiä. Kaupungeissa kun esim kerrostaloihin ei juurikaan ilman sertiä pääse. Ja kyllä sitä moni ykstyinenkin kyselee.

Jos sinulla on riittävästi töitä ilman sertiä, niin miksi mollata niitä joilla sellainen on.

ps

Olisi kyllä sinunkin syytä välillä pitää lomaa, ei sitten pipo niin kiristä. Minä lähden tänään 4 viikoksi Aasiaan. Sertimiehille maksetaan niin hyvin, että voi pitää lomaakin.

• Remontti Reiska
        kari789 kirjoitti:

Missä käpykylässä se Remontti Reiska oikein toimii, kun ei ole kukaan kysellyt sertiä. Kaupungeissa kun esim kerrostaloihin ei juurikaan ilman sertiä pääse. Ja kyllä sitä moni ykstyinenkin kyselee.

Jos sinulla on riittävästi töitä ilman sertiä, niin miksi mollata niitä joilla sellainen on.

ps

Olisi kyllä sinunkin syytä välillä pitää lomaa, ei sitten pipo niin kiristä. Minä lähden tänään 4 viikoksi Aasiaan. Sertimiehille maksetaan niin hyvin, että voi pitää lomaakin.

Ihan täällä pääkaupunkiseudulla puuhastellaan = Espoo ja Helsinki.
        Yksityisyrittäjänä jolla busines kulkee ei vaan ole lomaa, tosin jos haluaisi pitää voishan sitä olla vaikka 4kk lomalla kun viimevuoden liikevaihtokin ylitti 150000€
        ja voittoprosenttikin vaivaiset 54,7% ! Ehkäpä se jos jokin kertoo siitä ammattitaidosta ja asiakkaitten tyytyväisyydestä jotakin ? kukaties ?
        VTT: sertifikaattia ei ole tarttenut OSTAA koska tuotekohtainen sertifikaattikin riittää. Niin ja edelleenkin tuo VTT: sertifikaatin saa ihan kuka tahansa joka kurssin käy ja maksaa ! Ammattitaitoa ja tilauskirjan täyttymistä kun ei saa edes rahalla !

• Kovat puheet

Yksityisyrittäjänä jolla busines kulkee ei vaan ole lomaa, tosin jos haluaisi pitää voishan sitä olla vaikka 4kk lomalla kun viimevuoden liikevaihtokin ylitti 150000€
        ja voittoprosenttikin vaivaiset 54,7% ! Ehkäpä se jos jokin kertoo siitä ammattitaidosta ja asiakkaitten tyytyväisyydestä jotakin ? kukaties ?
        VTT: sertifikaattia ei ole tarttenut OSTAA koska tuotekohtainen sertifikaattikin riittää. Niin ja edelleenkin tuo VTT: sertifikaatin saa ihan kuka tahansa joka kurssin käy ja maksaa ! Ammattitaitoa ja tilauskirjan täyttymistä kun ei saa edes rahalla !

Reiska ei saa edes suoritettua VTT sertifikaattia johan se on tullut selväksi.
        Sen takia ei sitä sillä ole.
        Vau 15000€ kyl oot kova sälli.

• Remontti Reiska
        Kovat puheet kirjoitti:

Suosittelen käyntiä optikolla sillä liikevaihto on 150000€
        Tosin yksi nolla sinne sun tänne ;o)
        Sama pätee siinä VTT:n sertifikaatissakin !

• Jotain tehny minäkin
        Kovat puheet kirjoitti:

Reiska aivan oikeassa,kun osaa tehdä nii ei tarvii noit sertejä.Toista se on teillä oppipojilla.Mutta kyllä te joskus opitte.Käykää vaan niit kursseja.
        Isännöitssijät kyllä tietää kuka osaa ja kuka ei,ne ei sit sertiä kaikki pidä takeena kunnon työstä.

• Ei kannataisi kehua

Niin kuin alottaja kirjoitti,kovat tulot huono työ.
        Näitähän remontti reiskoja riittää.

• Hitsauksessa

On luokkahitsauskokeet, ja lopuksi työ lähetetään röntgenkuvaukseen, ja vasta tämän lausunnon jälkeen annetaan lopullinen todistus.

Ei taideta märkätilasaneerauksessa saada lopputulokselle mitään todistusta, ja vaikka saisikin, niin kuka siihen uskoo. Ei näiden jätkien paperit kuulkaa meinaa yhtään mitään. Se on budjetoitu, ja lopputulos on sen mukainen.

Työmaalle lähetettäessä en ole kenenkään kuullut haluavan edes vakuutettua lähetystä. Helposti särkyväkään ei meinaa mitään, niin kuinka sitten joku irvistävä sauma.

• kari789

Ja tuotekohtaisen sertin saa, vaikka ei esita nayttoa eika maksakaan mitaan.

Miten noin hyvalla liikevaihdolla voi saada noin pienen voittoprosentin. Se on OIKEASTI vaivainen verrattuna liikevaihtoon.

• Remontti Reiska
        kari789 kirjoitti:

Ja tuotekohtaisen sertin saa, vaikka ei esita nayttoa eika maksakaan mitaan.

Miten noin hyvalla liikevaihdolla voi saada noin pienen voittoprosentin. Se on OIKEASTI vaivainen verrattuna liikevaihtoon.

Kyl mulle riittää ihan 50000€ käteen vuodessa !
        RemppaKuukkelit ei nääs tienaa kun it miljonäärit !
        Pärjään siis tollakin ihan kohtuulliseti.

• sertifi

No kyllä mielestäni jokin takuu ammattiosaamisesta pitää olla ja vaikka se sitten olisikin pari päivän kurssi niin voi ainakin sanoa että sellainen on ollut. Tuo www.omataloyhtio.fi sivun palvelu oli mielestäni hyvä työkalu vaikkapa siihen kun joku ilmottaa omistavansa ko. Sertifikaatin. Ja voihan sillä etsiäkin tekijää remontille. Kyllä niitäkin löytyy jotka sanoo että näin se aina ennen on tehty.

• RahatVekeVAA

Suomihan on täynnä niitä uimamaistereita jotka osaa paperilla teoriassa muttei
        käytännössä tehä mitään töitä kalliilla hinnalla halvalla summalla.
        Ei ole lainkaan outoa vaikka joku heistä hukkuisi kun ei pysy pinnalla.

• kari789
        RahatVekeVAA kirjoitti:

Suomihan on täynnä niitä uimamaistereita jotka osaa paperilla teoriassa muttei
        käytännössä tehä mitään töitä kalliilla hinnalla halvalla summalla.
        Ei ole lainkaan outoa vaikka joku heistä hukkuisi kun ei pysy pinnalla.

Mulla on vesieristyssertifikaatin lisäksi tuo uimamaisterin paperi.

Ei ne uimamaisterit ainakaan ensimmäisinä huku, koska uimamaisterin paperin saadakseen piti uida 2 km yhteen menoon.
        Nuorempana onnistui myös 50 metrin pituussukellus.

Oli sitten kyseessä vesieristys, uiminen tai autolla ajo, niin ei se paperi ole ainakaan näissä lajeissa sitä osaamista vähentänyt

• Remontti Reiska
        kari789 kirjoitti:

Ei ne uimamaisterit ainakaan ensimmäisinä huku, koska uimamaisterin paperin saadakseen piti uida 2 km yhteen menoon.

Oli sitten kyseessä vesieristys, uiminen tai autolla ajo, niin ei se paperi ole ainakaan näissä lajeissa sitä osaamista vähentänyt

Monellakin naisella on ajokortti mutta autoa ne ei osaa ajaa ollenkaan !
        Esimerkkinä Äitini 65-vuotias omistaa ajokortin mutta en voisi kuvitellakkaan että se autoa osais ajaa ! Ajoi korttinsa 5-vuotta sitten, eikä sitä korttia sitten sen koommin tarttekkaan ajella enään uudestaan, elikäs se siitä paperista. Sama pätee myös VTT:n vesieristyskorttiin, riittää kun jollakin firmasta on lupa ja sillä luvalla sitten kaikki firmassa tekee vesieristyksiä.

• Tohlopiina
        kari789 kirjoitti:

Mutta eipä tosiaankaan myös takaa osaamista, sen verran oli heppoinen "pätevöityminen", että oikein vitutti aikaansa sellaiseen tuhlata. Eikä ole kukaan sitä edes kysellyt - hukkaan meni sekin aika ja raha.

• Takaisin kurssille

Niin etkä läpäisyt koetta.
      Ymmärän että meni rahat hukkaan ja nyt harmittaa.

• 09

Jos sen kurssin maksaa ni KAIKKI läpäisee sen.

• hyte

Voi elämän kevät. Juuri sertifiointi ja laadunvarmistus ovat vieneet homaa päin ohuempaa ja kestoiältään 20 vuotta nuorempaa mäntyä päin.
      Sertifionilla saavutetaan mitä? Nykyään talolle asetetaan kestoikä eli sen tarvitsee kestää vain 50 vuotta. Talon sisältämille komponenteille on asetettu erinäisiä sertifiointeja mm. putkisto kestoikä 30 vuotta jne.
      Sertifionnin tarkoitus on asettaa minimiraja jonka materiaalin tulee kestää tietyissä olosuhteissa. Ketkäs pääsivät vaikuttamaan siihen tärkeimpään asiaan eli kestoikään. Mietipä, liekö ollut tahot jotka myyvät niitä. Tottakai suurin osa vesieristeistä kestää kymmenen vuotta tehtiin ne miten tehtiin. Vaikka ne vuotaisivat tai olisivat asennettu päin sitä nuorta mäntyä ne kestävät vaaditut 10 vuotta ja täyttävät sertifioinnin määräykset. Asennusta on niin vaikea arvioida kun se suurimmalta osin on käsityötä. Otan mielummin töihin sellaisen jonka tunnen kuin sen sertifioidun tekijän jota en tunne.

• Lisäneuvoja

Haista tumpelo paska, ja hanki kunnalta holhooja itelles.

• Takasin luontoon

ja taas ihan paskaa tekstiä. Olen korjannut vuoden aikana 4 remonttia jonka vesieristeet on tehnyt sertifioitu henkilö ja ihan päin peetä.Sertifikaatti on vain keino repiä rahaa ihmisiltä samoin niinkuin sähkön siirtomaksut ja vesiliittymät yms.Ihmisparkoja kusetetaan oikein olan takaa ja te reppanat ette tee mitään .

• joopajoo12

VTT:n mukaan sertifikaatteja on peruttu vain kolme pistokokeiden takia. Jos sinullakin on jo 4 remonttia tiedossa missä vedeneristys on pettänyt sertifioidun asentajan virheestä niistä tulee ilmoittaa VTT:lle. Kun näitäkin juttuja lukee joka toinen sertifikaatti piäisi ilmeisesti perua? :D

• mäsitjoskus

Ei sitä serti näyttöö ole kaikki läpässy, tiedän parikin tapausta jolle on käynyt niin.
      Kyllähän se totta on että ei vtt:n lippu tee autuaaksi.Rahastustahan se on.
      Itse suoritin kyseisen lipun noin vuosi sitten, onneksi en joutunut itse maksamaan.Mutta joka mestalla sen perään on huudeltu. Kysehän on siitä,
      että olet ainakin kerran tehnyt eristyksen oikein. Näillä valmistajien kuponkeilla
      voi pyyhkiä pyllynsä, niitähän saa kun kuuntelee niiden tuote kehumista päivän.
      Mun mielestä kaikille ammattia harjottaville pitäisi ilmatteksi tollainen järjestää,
      eikä kovalla rahalla.

• zxccz

mitä ihmeellistä siinä vesieristeenlaitossa oikein on. Kohta varmaan tarvitaan maalaamiseenkin joku ihmeen sertifikaati...
      Laskee aineen menekin ja sivelee vaikka tuplat siitä määrästä.
      Selviää ilman sertifikaattia ja saa varmasti riittävästi ainetta.

• Aina sertifioidulla!

Täällä näyttääkin olevan melkoinen vastarinta tekijän sertifioinnin suhteen.
        On se vaan kumma, jos suomessa on jo n. 800 000 ihmistä, jotka kärsivät asuntojensa home, ym. ongelmista.
        No, kukahan ne homeloukot on niille rakentaneet???
        Ei ainakaan sertifioidut, koska heillä on tietämystä, miten vesieristykset tehdään.
        On se jumalauta ihmeellinen maa tämä Suomi, kun päivänselvästä asiasta täälläkin on paskaa jauhettava.
        Mutta sitähän ne sertifioimattomat näyttää tekevän siellä rakennustyömaallakin.

• Jotain tehny minäkin
        Aina sertifioidulla! kirjoitti:

On se vaan kumma, jos suomessa on jo n. 800 000 ihmistä, jotka kärsivät asuntojensa home, ym. ongelmista.
        Ei ainakaan sertifioidut, koska heillä on tietämystä, miten vesieristykset tehdään.
        On se jumalauta ihmeellinen maa tämä Suomi, kun päivänselvästä asiasta täälläkin on paskaa jauhettava.

Etkö sinä tunari jo usko et ei ne kosteus viat ja "home" aina johdu kosteista tiloista.Ja turhaa yrität niitä sertin omaavia eristäjiä mainostaa.
        Etkö ole tosiaan saanu töitä????Nut kun sulla on ainakin se serti ni kannattasko opetella sit tekeekin niit hommia??

• kari789

Tuskin olet montakaan tehnyt, jos sanot etta ei siina ole mitaan ihmeellista. Usein ei olekaan, mutta aika monasti on. Ainakin kun tehdaan eristys vanhaan kohteeseen niin silloin joutuu monasti vaihtamaan sen vanhan esim 10 cm syvan kuparisen korokerankaan ja tai lisaksi vanhan lattiakaivon. Niita piikatessa saattaa katkoa vanhat lammityskaapelit, jos ei ole mittareita, joilla katsoo missa ne on.

Kun on kyseessa korokerankaan tai kaivon vaihto, niin en suosittele tekemaan ilman kokemusta.

ps Taalla Thaimaassa puuttuu kirjaimia, mutta lampoa on 34 C

• Jotain tehny minäkin
        kari789 kirjoitti:

Tuskin olet montakaan tehnyt, jos sanot etta ei siina ole mitaan ihmeellista. Usein ei olekaan, mutta aika monasti on. Ainakin kun tehdaan eristys vanhaan kohteeseen niin silloin joutuu monasti vaihtamaan sen vanhan esim 10 cm syvan kuparisen korokerankaan ja tai lisaksi vanhan lattiakaivon. Niita piikatessa saattaa katkoa vanhat lammityskaapelit, jos ei ole mittareita, joilla katsoo missa ne on.

Kun on kyseessa korokerankaan tai kaivon vaihto, niin en suosittele tekemaan ilman kokemusta.

ps Taalla Thaimaassa puuttuu kirjaimia, mutta lampoa on 34 C

Toi kaveri sano et ei se vesieristeen tekeminen ole ihmeellistä....!
        Ja ne sertin omaavat vesieristäjät jotka täällä vaahtoo ei osaa edes piikata,sen tekee joku muu.

• 7000 e
        Aina sertifioidulla! kirjoitti:

Tuli maksamaan tällainen remontti äsken yksiössä. Yksiön arvo on muutaman kymppitonnin. Merkonomilinjalla näitä asioita voi myös hoitaa, jos konsultit tuntuvat kalliilta.19.

• Rauhaa.....

Ota nyt ihan rauhallisesti,muista verenpaineesi :o)

• ArvatkaasKuinka?

Minua vähän kiinnostaisi se asia että jotta jos vaikka kuin sattuisi niin
      että, tapahtuisi vahinko serfikoidulla työnalla?
      Kun ensin noin rahastetaan?
      Mikä on oikea vastuu hällä joka sen teki?
      Onk se sama kun tulityökortin haltijalle?
      Eli kukas olikaan maksumiehenä vastuussa?
      Hän vissiin jolta on jota ottaa?

• 30 v tehty/nähty

Sertifikaatti ei ole mikään takuuvarmapaperi pesuhuoneiden vesieristyksiin.Meidän firmassa ei tarkastamatta päästetä ketään piilottamaan vesieristyksiä, vaikka olisi mikä paperi!! Luotan enemmän 10 vuotta pesuhuoneita tehneeseen tekijään, kun sertifikaattipaperi käsissä olevaan.
      Vastuu on aina tekijällä! Älä ota tekijää, joka ei ole maksukykyinen vastaamaan myös virheistään!

• kari789

Eiko ne 10 v tehneet muka saa sertifikaattia. Ei kai silla, etta on sertiikaatti, ole mitaan tekemista sen kanssa, kuinka kauan niita toita on tehnyt. Esim mun sertikurssilla oli mukana 58v tekija ja sai sertin. Itsekin olen tehnyt vesieristyksia jo ennenkuin sertifikaatteja myonnettiin. Silti pidin jarkevana sen hankintaa.

Ja tosiaan kannattaa ottaa sellainen tekija, jolla on vakuutukset kunnossa. Minulla esim vastuuvakuutuksen ylaraja on 500 000 E. Tekijan maksukykyyn on turha luottaa. Eraankin putkarin moka maksoi yli 35 000 E eika hanen maksukykynsa riittanyt.

Sertikaatti myonnetaan vain tekijalle, ei siis millekaan yritykselle, joten ei ole olemassa sertifioituja tyonantajia tai yrityksia.

• Jotain tehny minäkin

Joo,mut yleensä ne tekijät ei maksa tollasista kursseista yhden läpyskän takia.
      Ja kyllä moni yritys mainostaa et on serti ja se on vaan jollain yrityksen tekijällä tai johtajalla mutta silti kaikki tekee.
      Ja vastuuvakuutus ei liity asiaan mitenkään.Oliserti tai ei..

• Best In

Ikävät laatupoikkeamat näkyvät silmällä laatoituksessa eikä niitä voi välttää kuin keskittymällä hommiin. Paras olisi, että laatoitus tehtäisiin robotilla tehtaassa, mutta sittenkin se asennettaisiin, miten sattuu paikalleen menemään. Pikkufirma voi mainostaa sertifikaatilla, mutta sillä ei ole edes mahdollisuuksia eikä halua vastata laadusta sillä tavalla, kun sen maallikko ymmärtää.

Kestoiän todentaminen on mahdotonta purkamatta kohdetta, niin onhan sertifikaatti jonkinlainen kaunis ajatus mahdollisuudesta siihen, että on joskus ajateltu asiaa.

• idänihme
        Best In kirjoitti:

Ikävät laatupoikkeamat näkyvät silmällä laatoituksessa eikä niitä voi välttää kuin keskittymällä hommiin. Paras olisi, että laatoitus tehtäisiin robotilla tehtaassa, mutta sittenkin se asennettaisiin, miten sattuu paikalleen menemään. Pikkufirma voi mainostaa sertifikaatilla, mutta sillä ei ole edes mahdollisuuksia eikä halua vastata laadusta sillä tavalla, kun sen maallikko ymmärtää.

Kestoiän todentaminen on mahdotonta purkamatta kohdetta, niin onhan sertifikaatti jonkinlainen kaunis ajatus mahdollisuudesta siihen, että on joskus ajateltu asiaa.

Nythän rakennetaan tarkoituksella seiniä vinoon. Muurauksessa jätetään ylimääräinen laasti pyyhkäisemättä pois. Mosaiikkilaatoitusta ei edes yritetä tehdä tasaiseksi. Uudet olohuoneen pöydät patinoidaan vanhan näköiseksi. Onko sillä asumisen kanssa niin väliä onko kaikki saumat ja jiirit ihan tip top. Pääasia on terve asunto.

• Kellä eestiläisellä
        idänihme kirjoitti:

Nythän rakennetaan tarkoituksella seiniä vinoon. Muurauksessa jätetään ylimääräinen laasti pyyhkäisemättä pois. Mosaiikkilaatoitusta ei edes yritetä tehdä tasaiseksi. Uudet olohuoneen pöydät patinoidaan vanhan näköiseksi. Onko sillä asumisen kanssa niin väliä onko kaikki saumat ja jiirit ihan tip top. Pääasia on terve asunto.

Rapparilla on VTT:n sertifikaatti. Nämä nykyään ovat kaikki heidän tekemiään. Toinen vale on se, että asunnon jälleenmyyntiarvo nousee. Ei koskaan.

• paritalon tein itse

koskas ne sertifikaatit niitä hommia on alkanut tehdä???? kyllä se on niin että onhan se hyvä jos on paperit kunnossa ja kurssit käyty, mutta kun eleisesti nuo "ammattimiehet" jotka käy kaiken maailman sertifikaatit hnakimasa, on juuri niitä jotka muuten ei töitä saa....

se sertifikaatti ei edelleenkään tee töitä ja takaa mitään, kullä se on se AMMATTIMIES joka sen tekee, kannattaa kyselä referenssit timpureilta jne... , kyllä puskaradio kertoo kuka osaa ja kuka ei

• kari789

On se huvittavaa lukea, kun nuo ilman sertiä olevat AMMATTIMIEHET yrittää todistaa sertin tarpeettomaksi. On se tietysti ymmärrettävää että ihminen on huolissaan riittääkö enää töitä ilman sertiä.

Mulla on parhaillaankin sormet harmaana vesieristeestä (Casco AquaStop) ja töitä riittää ilman mainontaa vaikka se saatanan sertikin on taskussa.

Siis eikö voi olla AMMATTIMIES, jos on serti. Minä ainakin luulen olevani.

• Jotain tehny minäkin

Hei Kari,lueppa aloituksesta vaikka toi.
      "Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin täällä eräät, että on todellakin järkevintä teettää ne työt rehellisesti ja nimenomaan sellaisilla henkilöillä, joilla on esittää todistus ammattitaidostaan ja ainut paperi jolla se tällä hetkellä todistetaan, on VTT:n myöntämä sertifikaatti. "
      Eli aloittaja väittää että vain ja ainoastaan sertin omaavat ovat AMMATTIMIEHIÄ.
      Aika kova väite????
      Siintä ei kannata olla huolissaan ette TEKIJÄLLE ei riittäisi töitä oli serti eli ei.
      MUTTA ÄLKÄÄ KIRJOITELKO PA**AA ET VAIN SERTIN OMAAVA OSAA TYÖN.
      PS:Ehkä hankin sen sertin jos joskus jää aikaa et kerkeen.

• Rrrrrr..

Vtt= Vituttaa Varmasti teitäkin , sano Viron poika

• henrik721

takuueläke 100euroa ja pitäis olla 180euroa että sais ostettua sen suohkuhanan oras vastaavan.

• pettynyt tryg:iin

Helppohan teidän on kunnei ole kokemusta tryg vakuutusyhtiön korvauskäytännöstä. meillä ainakin vesivahinkoremonttia tuli tekemään lassila&tikanojan roskakuskit, ainakin aluksi luulin niin mutta poikia haastatellessani kertoivat olevansa varamiespalvelun kautta tikanpojilla. osaatte arvata millaista paskaa työnjälki oli. koitin valittaa vakuutusyhtiölle mutta trygin kanta oli että reklamaatio l&t:lle. jonka työnjohtaja ei antanut periksi mitään virhettä ja suuttui silmittömästi kun koitti oikein asiaa penätä että minkä takia on tehty mittavirheitä ym. huolimattomuuksia. vakuutusyhtiö meni heti tapahtuman jälkeen vaihtoon ja vakuutuksen myynyt nordea pankkikin on aika liki vaihtoa. en voi suositella kenellekään tryg vakuutusta. asiointi toimii mukavasti niin kauan kun olet itse maksavana osapuolena.

• Rahastuksensa kaikes

Minusta serfikoidulla vesieristäjällä pitäsi olla esittää työturvallisuuskortti myös
      kuvallisen kela kortin lisäksi sekä tulityöcard ja joku täytyisi nimetä tulitöidenvalvojaksi jolla sattumoisin on tulitöiden valvojan lupakortti....
      Paljonkohan näitä maksulliSIA KORTTEJA mahtuu YHTEENLOMPAKKOON?
      Aikamoiseksi korttipeliksi on mennyt vaikka akateemiset osaajksi koulutetut
      asijantuntijatkaan ei osaa tehä töitä missään talossa? Ainakaan kunnolla
      vaikka papereissa lukis mitä?
      Käytännöstä ollaan vieraanuttu teoriaa opiskelles.

• korjausta odotellen

Ei kannata teettää korjausta ainakaan mittaremontti -firmalla. Jatkaa konkurssipesää ja konkurssipesän korjausasiat hoitamatta vaikka luvattu.

• voi vitsi mikä....

hahahahah olen omassa omakotitalossa käytännössä kokenut sen että ne v...tun serti hupinat on höpöä.esim kylpyhuoneen laatoituksen teki tunnettu
      laatoitus firma ja se oli kalliskin yleiseen hintatasoon nähden ja mainostivat
      laadukasta ja sertifit on kunnossa.
      no nyt on 5 vuotta kulunu ja laatoitus meni kokonaan uusiksi ja kyseinen
      firma on mennyt konkkaan.
      itse teen tämän työn nyt niin tulee varmasti laadukasta viimeisen päälle
      ja en päästä omaan asuntooni enään remonttimiehiä tuhoamaan asuntoani
      suosittelen muillekin samaa.

• kari789

Pari faktaa:

1) Mikään yritys ei saa sertifikaattia.
      2) Kukaan ei saa sertifikaattia laatoitustyöhön.

Joten sertifikaatilla ei ole mitään tekemistä sinun ongelmasi kanssa.

• .,

Kyllä on nykyäänkin monessa firmassa ehkä jollain se serti ja sen varjolla yritetään ollä "ammattilaisia" .Joten kyllä se on turhaa pelleilyä,sillä sertillä ei laatua tehdä.

• kari789

Toden totta, ei se firman yksi serti kaikista muista ammattilaisia tee.

Minun firmassani on kaikilla vesieristysserti. Kolmas toimintavuosi on alkamassa ja yhtään valitusta työnlaadusta ei ole ainakaan vielä tullut joten ei se serti ole laatua vienyt jos ei tuonutkaan. Ja henkilökuntaa on tasan ja tarkaan yksi.

• Jonkinlainen maine

Hyvin yksinkertainen tapa tarkistaa ettei työtä teetetä ammattitaidottomilla on katsoa, onko firmalla jatkuvasti haussa paikka. Senkin saa helposti onko tapana teettää työ virolaisilla.

• pettynyt asiakas

laatukoti remontilla asiat päin v***! Joo, sopparissa hienosti mainittu sertifioidun äijän nimi mutta paikalle ilmestyy ensin ihan joku muu ja lopulta vielä virolainen ukko ja sertifioitu käy siinä sivussa vähän neuvomassa. ONKO OIKEIN?? Harmittaa ja tuttaa tuommonon.

• yks mielipide vaan

näin meitä kusetetaan.jos tekijä ei ole sama kuin sopparissa keskeyttäkää työ ja tarvittaessa purkakaa sopimus ,älkääkä maksako koko summaa .nykyään työ markkinoilla riittää mätää joka osa-alueella.uskoisin että Arkadianmäellä se on tiedetty alusta pitäen mutta ei olla oikeesti haluttu valvoa tilannetta.Sehän takaa myöhemminkin töitä kasvavalle väestölle,eihän kaikki voi istua kuppiloissa tai puistoissa ottamassa häppää,siellähän tulisi ahdasta.

• edelleen pettynyt
        yks mielipide vaan kirjoitti:

näin meitä kusetetaan.jos tekijä ei ole sama kuin sopparissa keskeyttäkää työ ja tarvittaessa purkakaa sopimus ,älkääkä maksako koko summaa .nykyään työ markkinoilla riittää mätää joka osa-alueella.uskoisin että Arkadianmäellä se on tiedetty alusta pitäen mutta ei olla oikeesti haluttu valvoa tilannetta.Sehän takaa myöhemminkin töitä kasvavalle väestölle,eihän kaikki voi istua kuppiloissa tai puistoissa ottamassa häppää,siellähän tulisi ahdasta.

remontti on jo tehty. Laatukoti Remontit on kuitenkin vastuussa (takuu yms. peperit tulossa) eli toisaalta ihan sama kuka siellä huseeraa eikä minulla sinänsä ole mitään virolaisia vastaan mutta tuttaa kuitekin tuommonen. Kysympä vain olisko otettu remppaa Laatukoti Remontin kautta jos olis tiedetty kuka remonttia lopulta tulee tekemään; eli ei se jonka nimi lukee sopparissa??

• Ei koskaan valmis

Märkätila-asentajan sertifikaatti ei todellakaan takaa vielä vesieristysten onnistumista, siihen pitää lisätä vastuun tuntoinen tekijä sekä riittävä kokemus.
      ymmärtääkseni sertin tarkoitus oli alkujaan minimoida pahimmat virheet tietämättömyyttään?.vastuussa virheistä on (pitäisi olla) aina urakoitsija ensisijaisesti.Tekijä (jos renki) voi joutua osa-vastuuseen vain mikäli osoittautuu
      että on"törkeällä" välinpitämättömyydellä/huolimattomuudella tehnyt huonoa työtä.Siis serti kertoo että on jonkinlaista tietoa miten pitäisi tehdä välttääkseen virheet. mielestäni hyvä tekijä kertoo mitä tekee,miksi tekee kuten tekee ja antaa halutessaan esim. asiakkaan seurata tekoaan.
      PS: muistakaa kuivumis ajat jokaisessa työvaiheessa niitä ohjeita ei ole huvinvuoksi painettu pussien ja purkkien kylkeen.oikaiskaa jos olen väärässä.( 25v kokemusta ja aina oppii uutta.)

• oulussa näin

millakin on selvää näyttöä suomalaisten höpöttäjä sertifikaatti miehistä.
      olin rempannut vanhan talon ja käytin useita remonttifirmoja ja osan korjasin itse.
      ja sitten kun myin asunnon niin ostaja on tehnyt lukuisia valituksia nimenomaan niistä paikoista joissa on sertifikoitu suomalainen ja vielä kallis arvostettu remppafirma ollut tekemässä. muutamissa paikoissa oli virolainen remppamies ja niistä ei ole mitään valitusta tullut. eikä myöskään minun itse tekemistäni töistä ole valiteltu. Tästä oppineena kierrän kyllä kaukaa suomalaiset remppafirmat ja pyrin tekemään vain ja ainoastaan itse kaiken mahdollisen.
      näin säästyy rahaakin ja tulee varmasti itselle tehtyä työ huolella ja hyvin.

• Ammattilaisia......

Taitaa Oulun mies olla kotoisin Virosta.

• Putkimies Piippu

Asentajalla on asianmukainen pätevyys ja ammattitaito. Vedeneristys-sertifikaatti ei ole pakollinen. Tuotteen sertifikaatilla on yksinkertaista osoittaa sen kelpoisuus ja vedeneristystarkastuspöytäkirja liitetään valvontapöytäkirjaan .

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe