Raamattua on vaikea

Ymmärrys hoi..kertok

ymmärtää.

Olen paljon miettinyt erästä lausetta Jesaja 53:sta.

" Jos panet hänen sielunsa vikauhriksi saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää pitkään. "

Siis "JOS" panet ? No mitä se tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että periaatteessa ne jotka solvaavat juutalaisia, panevat vikauhriksi, saavat tuon siunauksen juutalaisille aikaan. " elävät pitkään ja saavat jälkeläisiä "

Eli ne, jotka eivät tunne tarvetta tehdä kenestäkään vikauhria, tekevätkin väärin juutalaisten kannalta, vaikka toisaalla taas sanotaan, että pitäisi siunata .

Mikä tässä nyt on oikein ?

31

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turvaa Israelin

Pyhään Herran Yeshuan nimessä, niin tahtoo sinullekin Jumala antaa ymmärrystä siitä "kenestä siinä puhutaan ja millaisesta Uhrikaritsasta?

• kun ei, niin ei..

Eipä se ole evankeliumia.

• Tietysti evankeliumi

´Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.´ (Jesaja 53:4-6)

Rauha ja paraneminen ja syntivelkamme sovittaminen on tietysti hyvä uutinen kaikille ihmisille, amen!

• 13+20
        Tietysti evankeliumi kirjoitti:

´Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.´ (Jesaja 53:4-6)

Rauha ja paraneminen ja syntivelkamme sovittaminen on tietysti hyvä uutinen kaikille ihmisille, amen!

Niinhän juutalaisia on pidetty jumalan lyöminä ja vaivaamina , kysymys onkin siitä, että antaako tuo Jes. 53 siihen tavallan luvan.

Se on se omituisuus, jota minä en ymmärrä.

• Ristiinnaulitusta
        13+20 kirjoitti:

Niinhän juutalaisia on pidetty jumalan lyöminä ja vaivaamina , kysymys onkin siitä, että antaako tuo Jes. 53 siihen tavallan luvan.

Herrasta Yeshuasta Israelin Pyhänä Uhrikaritsana tuo Jesaja 53 kuvaa.

Toki Israel on Jumalan kansa, jota rakkaudessaan Isä Jumala on kurittanut kansa syntien tähden, lisäksi on lähettänyt paljon profeettoja parannukseen kehottamaan kääntymään ja myös ennenkaikkea Poikansa Lunastajaksi, mutta ilman parannusta rakastamaan Herraansa niinkuin on kirjoitettu.

Totisesti jokaista siunataan, joka tahtoo anoa ja vastaanottaa ja tulla tuntemaan Yeshuan Nimessä ja Hengessä, amen.

• korjataan
        Ristiinnaulitusta kirjoitti:

Herrasta Yeshuasta Israelin Pyhänä Uhrikaritsana tuo Jesaja 53 kuvaa.

Toki Israel on Jumalan kansa, jota rakkaudessaan Isä Jumala on kurittanut kansa syntien tähden, lisäksi on lähettänyt paljon profeettoja parannukseen kehottamaan kääntymään ja myös ennenkaikkea Poikansa Lunastajaksi, mutta ilman parannusta rakastamaan Herraansa niinkuin on kirjoitettu.

Totisesti jokaista siunataan, joka tahtoo anoa ja vastaanottaa ja tulla tuntemaan Yeshuan Nimessä ja Hengessä, amen.

> mutta ilman parannusta rakastamaan Herraansa niinkuin on kirjoitettu.

mutta ilman parannusta mahdoton rakastaa Herraansa niinkuin on kirjoitettu.

• toentonkia
        13+20 kirjoitti:

Jeesus teki kärsimyksestä hyveen.
        Ja kärsijöistä veljiä joiden uhria ei tulla lopussa unohtamaan.
        Jeesus opetti, että loppupelissä teot ratkaisevat.
        Ei se, joka lupaa tehdä, vaan se joka tekee.
        Katteeton lupaus on jopa haitta.
        Matteuksen evankeliumi:
        21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Joten olitpa sinä, juutalainen, tai minä kristitty, yhtäläisesti eläen olemme molemmat samassa paatissa.

• ...
        toentonkia kirjoitti:

Jeesus teki kärsimyksestä hyveen.
        Ja kärsijöistä veljiä joiden uhria ei tulla lopussa unohtamaan.
        Jeesus opetti, että loppupelissä teot ratkaisevat.
        Ei se, joka lupaa tehdä, vaan se joka tekee.
        Katteeton lupaus on jopa haitta.
        Matteuksen evankeliumi:
        21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Joten olitpa sinä, juutalainen, tai minä kristitty, yhtäläisesti eläen olemme molemmat samassa paatissa.

Kärsimys ei ole hyve.Ei sekään että on köyhä tai heikko. Oikeutta ei saa vääristää heidänkään hyväkseen sanoo heprealainen Raamattu.
        Jeesuksella oli yhden asian liike sellaisilla on aina putkinäkö oman ryhmän hyväksi.

• ulrilc
        ... kirjoitti:

Kärsimys ei ole hyve.Ei sekään että on köyhä tai heikko. Oikeutta ei saa vääristää heidänkään hyväkseen sanoo heprealainen Raamattu.
        Jeesuksella oli yhden asian liike sellaisilla on aina putkinäkö oman ryhmän hyväksi.

Et voi arvioda oikein mitään jos et tunne asiaa perinpohjin.
        Kommenttisi ei sisällä mitään, joka osoittaisi erityistä tietämisen jaloa tasoa!
        En tietenkään väitä, ettetkö olisi, olet vain sen taitavasti pitänyt piilossa.....

• vähäistä vastausta
        ... kirjoitti:

Kärsiviä lähimmäisiä on hyvä auttaa.

Rikkaiden kannattaa jakaa omastaan köyhille, sillä ahneus on epäjumalanpalvelusta.

Köyhien kannattaa turvata Jumalaan Herran Yeshuan nimessä.

Vahvojen on hyvä rohkaista heikkoja, samoin keventää heidän heikkoutta anomalla Herran Hengen voimaa, jotta voimistuisivat heikkoudestaan kiittäen Jumalaa hyvyydestään.

Oikeuden toteutumiseen kannattaa anoa Jumalan vanhurskasta mielenlaatua lukemalla Raamattua ja anomalla Pyhän Hengen opetusta Yeshuaan nimessä.

Jeesus on Israelin Pyhä Herra ja Juutalaisten Kuningas ja Jumalan ainosyntyinen Poika.

• Opetuslapset ovat

Isän Jumalan ja Herran Yeshuan jälkeläisiä, sillä myös me saamme vastaanottaa Pyhän Hengen syntyessämme elävästä vedestä eli elävästä Jumalan Sanasta eli Herrasta Yeshuasta, amen.

• 17+19

Minä olen nähnyt teissä ainoastaan seisovaa vettä, ajatus ei juokse mininkään suuntaan.

Elävä vesi virtaa .

• Yeshuan todistus
        17+19 kirjoitti:

Minä olen nähnyt teissä ainoastaan seisovaa vettä, ajatus ei juokse mininkään suuntaan.

Elävä vesi virtaa .

on elävän veden merkki, vaikka tietenkään ei sitä vedetön ilman Herraa käsitä.

Kannattaa kastattaa itsensä elävän veden virrassa Yeshuan nimessä sekä ruumiillisesti että sielullisesti, sillä molemmilla on paikkansa Jumalan valtakunnassa. Tietenkin Jumalan Sana Yeshuassa tekee hengellisesti eläväksi.

• (Tuli edelliseen palautteeseeni liikaa kirjoitusvirheitä)

Jos olisit uudestisyntynyt, niin tajuaisit heti sen, että Yeshuan opetuslapsi Johannes vastasi kysymykseesi aukottomasti seuraavasti, viitaten Yeshuaan:

"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet (Yeshuan) vastaan, Hän (Yeshua) antoi voiman (ja oikeuden ja vallan ja kyvyn) tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskoivat Hänen Nimeensä!" Joh. 1:12

Siis ainoa mahdollisuus tulla Yeshuan jälkeläiseksi eli J-lan lapseksi, on ottaa Hänen sovitustyönsä sydämessä uskoen vastaan eli uskoa tuohon J-lan syntiuhri-Karitsaan omana vikauhrinaan! Vain Yeshuan Golgatan ristillä vuodattama syntiuhriveri tuottaa ihmisen synneistä sovituksen Isä J-lan edessä!

Juutalaista kansaa on turha sovitella Messiaan saappaisiin, sillä Jesajan kirjan luvussa 53 mainitaan tuon vikauhrin olleen synnitön (lue jae 9), mikä sopii vain Yeshuaan! Juutalaisia/israelilaisia on kohdeltu kaltoin siksi, että he ovat rikkoneet J-laansa vastaan ja mitätöineet lakiliiton luopumalla noudattamasta Mooseksen Lakia. Myös heidän esi-isiensä väärä valinta suhteessa oikeaan Messiaaseensa on johtanut koko kansan syvään ahdinkojen kierteeseen parin vuosituhannen ajaksi.

Juutalaisillekin on tarjolla täydellinen vikauhri eli sijaisuhri eli syntiuhri, kunhan ensin nöyrtyvät J-lansa edessä ja tunnustavat omat syntinsä ja rikkomuksensa ja isiensä ja äitiensä synnit ja rikkomukset, kuten minä olen tehnyt.

Kuten Jesaja profetoi, me Yeshuaan uskovat olemme Hänen jälkeläisiään, koska olemme Häneen uskomalla saaneet syntyä uusiksi hengellisiksi luomuksiksi katoamattomasta siemenestä J-lan ikuisen Sanan kautta

• xxxxxxxxxx7

Sinä puhut väärin,siksi sanasi kääntyvät sinua itseäsi vastaan.Et tunne kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan,vaan korotat koko ajan omahyväisesti itseäsi.

Sinut vaaditaan vielä tilille omasta käytöksestäsi,sitä en kadehtisi.

Oikeastaan sinua pitäisi sääliä,mutta et toisaalta tunnu olevan senkään tarpeessa.
        Sanon tämän sinulle Leif,koska olet jo liian kauan itse ja omakätisesti tahrannut uskoa,jota kerrot edustavasi.

t. ikätoverisi Naantalista

• Yakov ei-kirj.
        xxxxxxxxxx7 kirjoitti:

Sinä puhut väärin,siksi sanasi kääntyvät sinua itseäsi vastaan.Et tunne kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan,vaan korotat koko ajan omahyväisesti itseäsi.

Sinut vaaditaan vielä tilille omasta käytöksestäsi,sitä en kadehtisi.

Oikeastaan sinua pitäisi sääliä,mutta et toisaalta tunnu olevan senkään tarpeessa.
        Sanon tämän sinulle Leif,koska olet jo liian kauan itse ja omakätisesti tahrannut uskoa,jota kerrot edustavasi.

t. ikätoverisi Naantalista

Lisäksi valehtelet väittäessäsi minun korottavan itseäni, sillä korotan vain Yeshuaa, mikä kyllä näkyy kirjoituksistani, jos lukijalla on jotain muutakin kuin tuulitunneli korviensa välissä :)

• Yakov ei-kirj. kirjoitti:

Lisäksi valehtelet väittäessäsi minun korottavan itseäni, sillä korotan vain Yeshuaa, mikä kyllä näkyy kirjoituksistani, jos lukijalla on jotain muutakin kuin tuulitunneli korviensa välissä :)

Jeps!
        Esität Jeesuksen ihan kuin pellavanuttuun pukeutunut pitäisi ilman muuta erottaa muiden pellavanuttuisten joukosta Messiaaksi!
        Jeesuksen hylkääminen johtui hänen opetuksensa hylkäämisestä eli kun ei ota vastaan sanomaa, syntyy negatiivinen suhde sanojaan näin psykologian kautta ilmaistuna.
        Mutta ensin on SANA ja sitten sen henkilöitymä joka hyljätään.
        Ja sanojasta päin katsoen on ensin sanojen esittäjä ja vasta sitten SANA jonka hän esittää. Ajatus on ennen sen ilmaisemista.
        Nyt vastus oikeutetusti kohdentuu vain sinun persoonaasi, vaikka toisin kuvittelet!
        Et ole MESSIAStyyppiä.

• kirjoitti:

Jeps!
        Esität Jeesuksen ihan kuin pellavanuttuun pukeutunut pitäisi ilman muuta erottaa muiden pellavanuttuisten joukosta Messiaaksi!
        Jeesuksen hylkääminen johtui hänen opetuksensa hylkäämisestä eli kun ei ota vastaan sanomaa, syntyy negatiivinen suhde sanojaan näin psykologian kautta ilmaistuna.
        Mutta ensin on SANA ja sitten sen henkilöitymä joka hyljätään.
        Ja sanojasta päin katsoen on ensin sanojen esittäjä ja vasta sitten SANA jonka hän esittää. Ajatus on ennen sen ilmaisemista.
        Nyt vastus oikeutetusti kohdentuu vain sinun persoonaasi, vaikka toisin kuvittelet!
        Et ole MESSIAStyyppiä.

Vastaan, kuten Herrani Yeshua muinoin: "Autuas se, joka ei loukkaannu minuun!"

Et ole ilmeisesti tietoinen siitä, että Isä J-la ihan tarkoituksella puki lihaksi tulleen Poikansa hyvin vaatimattomaan ulkonaiseen olemukseen, ettei kukaan uskoisi Häneen lainkaan hänen ulkonaisen olemuksensa, vaan Hänen välittämänsä sanoman vuoksi.

"...Ei ollut Hänellä vartta, ei kauneutta; me näimme Hänet, mutta ei ollut Hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minään pitäneet." Jes. 53:2b-3

Näe metsä puilta eli kuuntele sanomaa, äläkä tuijota mikrofoniin :)

• Yakov ei-kirj.

Pelkkä väite "Sinä puhut väärin" on tyhjän arvoinen ilman perustelua.

Kerro siis missä kohden palautettani kirjoitin väärin ja muistakin perustella se Raamatulla!

• toentonkia

"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet (Yeshuan) vastaan, Hän (Yeshua) antoi voiman (ja oikeuden ja vallan ja kyvyn) tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskoivat Hänen Nimeensä!" Joh. 1:12

Erehdyt juuri siinä, että samaistat itsesi Jeesuksen vastaanottajaksi!
      Todellisesti et ole niin tehnyt.
      Mutta ei se ,mitään.
      Kaikki muutkin olemme poispoikenneita ja yhtälailla erehtyneitä.

Se vika sinulla on, ettet puhu Evankeliumia, joka on ilosanoma.
      Opetat itse kehittämääsi oppia.

Todellinen usko kumpuaa sisimmästä eikä kenetakään meistä.
      Me emme voi opettaa kenestäkään uskovaa tai me olemme uskon kohde (meidän puhe).
      Siksihän Raamattu puhuukin epäsuorilla ilmauksilla!
      SUORA PUHE ON PETOSTA:
      http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=ut&hakuehto=vertauk

Ja vertausten ymmärrys tuli Pyhän Hengen opetuksena selittäen ihmisen sisimmässä totuudet.
      Taivasten valtakunta on näet sisimmässämme.
      Mutta joka opettaa suoraan, etsii omaa kunniaansa, eikä jätä "taivasten valtakunnan opettajalle" sijaa.
      Matteuksen evankeliumi:
      16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Kun Herra siunaa sinua Raamattua lukiessasi ymmärryksellä, niin TIEDÄ, että näin tulee muidenkin sisimmässä jättää sijaa Herran opetukselle ihmisen sisimmässä!!!

Herra siunatkoon sinua, jos toimit oikein, mutta Hän tekee erheen tekijöille päinvastoin!
      En minä syytelläkseni sinua nuhtele vaan että tulisit siunatuksi!

• 12+10

Kuka oli tuo isä ?

Ja kuka oli Herra ?

• Mikä ihmeen tuomari ja uskovien uskon tarkastaja sinä oikein luulet olevasi?

Olen aidosti vastaanottanut Yeshuan uskon kautta sydämeeni jo 12-vuotiaana ja TIEDÄN Hänen edelleen asuvan minussa! Minun ei todellakaan tarvitse kysellä sulta eikä muiltakaan ihmisiltä, että olenko oikeasti uskossa vai en!

Korotan rakasta Vapahtajaani Yeshuaa siksi, että vain Hän on Hyvä Paimen, lammasten ovi, elämän leipä, tie ja totuus ja elämä, ensimmäinen ja viimeinen, totinen viinipuu, J-lan Poika, herrojen Herra, kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias, Alfa ja Omega, Lunastaja, Vapahtaja, Pelastaja, Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä J-la, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, ikuisesti sama muuttumaton, ikuinen J-lan Sana jne.jne.

Se näyttö, jota pyysin sulta Raamatusta, jäi sulta tietenkin antamatta ja kirjoittelit sen sijaan oman sydämesi spekulaatioita, joilla ei ole Raamatun totuuden rinnalla mitään painoarvoa.

Jos sulle tuottaa tyydytystä aiheettomasti syyttää sulle TÄYSIN TUNTEMATTOMIA Yeshuan seuraajia harhaoppisiksi siksi, että he ottavat Raamatun todesta, niin juuri sinun on korkea aika pysähtyä JUURI NYT tielläsi, joka ei todellakaan vie taivaan kirkkauteen, vaan sinne missä on tuska ja vaikerrus...

• SB
        12+10 kirjoitti:

Kuka oli tuo isä ?

Ja kuka oli Herra ?

Tuota ongelmaa minäkin olen joskus pohtinut ja tullut siihen lopputulokseen , että kristityt sekoittavat J-malan ja Jesuksen keskenään ja näinollen ei enää tiedetä kuka kukin on?
        Se on Tooran mukaan kielettyä sekoittaa luotua ja Luojaa keskenään.
        OK ,,on ihminen J-malan kuva mutta sittenkin tuo sekoittaminen häiritsee.

• Lue Immaluelista
        SB kirjoitti:

Tuota ongelmaa minäkin olen joskus pohtinut ja tullut siihen lopputulokseen , että kristityt sekoittavat J-malan ja Jesuksen keskenään ja näinollen ei enää tiedetä kuka kukin on?

ja luvatusta Pojasta ja Uudesta Liitosta. Kannattaa näiden VT kirjoitusten lisäksi lukea UT:n todistus Herrasta Yeshuasta, sillä Luvatusta Siemenestä, joka rikkipolki käärmeen pään ja tuo Elämän kuolleille ja antaa vapauden synnin orjille ja yltäkylläisen elämän Herran Hengessä, hedelmän kantamisessa ja voimassa rakastaa Israelin Pyhää Herraa ja lähimmäisiä vanhurskaalla mielenlaadulla, tietenkin ymmärtää asemamme ja toivomme.

• toentonkia
        SB kirjoitti:

Vertaappa juutalauudesta Mooseksen käyttöä Jumalan korvikkeena ihan samalla merkityksellä kuin kristinuskossa (UT).(2.Moos. 4:16)
        Kirkkokunnilla on erilaisia painotuksia ja joillekin Jeesus-ihmispersoonana on todella epäjumala.
        Mutta kuten Mooses edusti Jumalan SANAA, niin kristinuskon perusta on se, että myös Jeesus edustaa Jumalan Sanaa = Sana tuli lihaksi kuten luomiskertomuksessa, ihmiseksi.
        Jeesus on yhtä Jumalan kanssa asian totuudellisuuden välityksellä.
        Kun kristityt tulkitessaan erehtyvät, se ei ole Jeesuksen vika!

• toentonkia

Oletko jotain pyytänyt minulta?
      Vastahan tulin palstalle ja kirjoitin ensimmäisen viestini!
      Toki olen lukenut monta kirjoitustasi ennenkuin nyt päätin vastata viestiisi.
      Perusteluistasi ei synny mitään valmista!
      Näin on todettava.

Sinulla on oma käsityksesi vastaanottamisesta ja se sopii kovin huonosti kirjoituksiin.

Sinä tarjoilet omia käsityksiäsi etkä alkuperäistä merkitystä.
      Siksi sinua ei voi kukaan ottaa todesta. Ei sinun opetuksesi hylkääminen ole Jumalan opetuksen hylkäämistä!
      Mitä sinä itse olet muuten tykönäsi, on minulle samantekevää. (Gal.5:12).
      Mutta mitä vaadit muilta, ei!

• Rakastatko Yeshuaa? Jos vastaat "kyllä", niin se ei ole sulle seuraavan syyn vuoksi mahdollista:

"Jos joku vihaa veljeään, niin J-lan rakkaus ei ole hänessä", sanotaan UT:ssa. Mieti sitä!

Ps. Yeshuan vastaanottaminen merkitsee Hänen sanomansa hyväksymistä sellaisessa muodossa kuin se esitetään UT:ssa Yeshuan ja tämän valtuuttamien apostolien opettamana. Tuo pelastussanoma edellyttää uskovien upotuskasteelle menoa ja Yeshua HaMashiach-Nimeen kastamista, mistä ilmeisesti sinulla kenkä eniten puristaa jaloissasi ;)

• toentonkia
        Yakov kirjoitti:

Rakastatko Yeshuaa? Jos vastaat "kyllä", niin se ei ole sulle seuraavan syyn vuoksi mahdollista:

"Jos joku vihaa veljeään, niin J-lan rakkaus ei ole hänessä", sanotaan UT:ssa. Mieti sitä!

Ps. Yeshuan vastaanottaminen merkitsee Hänen sanomansa hyväksymistä sellaisessa muodossa kuin se esitetään UT:ssa Yeshuan ja tämän valtuuttamien apostolien opettamana. Tuo pelastussanoma edellyttää uskovien upotuskasteelle menoa ja Yeshua HaMashiach-Nimeen kastamista, mistä ilmeisesti sinulla kenkä eniten puristaa jaloissasi ;)

Tutkippa asiat rauhassa perusteista asti.
        Pienistä erheistä synytyy sekasoppaa joka ei pidä kokonaan paikkaansa.
        Aloita vaikka Israelin ja Jumalan Liitosta!

Täällä vähän apuja jotta sinullekin selkiää mikä ero noilla kahdella liitolla oli.
        (SDAn oppia setviessä oppii asioiden oikeita taustoja)

http://www.ex-sda.com/14-Sinaitic-Covenant.htm

Kaikella ystävyydellä ;?}

• toentonkia kirjoitti:

Tutkippa asiat rauhassa perusteista asti.
        Pienistä erheistä synytyy sekasoppaa joka ei pidä kokonaan paikkaansa.
        Aloita vaikka Israelin ja Jumalan Liitosta!

Täällä vähän apuja jotta sinullekin selkiää mikä ero noilla kahdella liitolla oli.
        (SDAn oppia setviessä oppii asioiden oikeita taustoja)

http://www.ex-sda.com/14-Sinaitic-Covenant.htm

Kaikella ystävyydellä ;?}

Shabbat shalom!

• neo10

Raamattua ei voi tulkita.

Pitäisi ensin tietää mikä varten raamattu on kirjoitettu (ihmiset luulevat että tietävät). Sitten oppia sanojen ja kirjoituksien "juuren" merkitystä.
      Kabbalahssa sitä tehdään kun luetaan Zohar-kirja joka sen tarkoitu on sama kun raamattu. Heprea on muuten muuta kun normaali kieli.

• Osuin kyllä naulan

kantaan kirjoittaessasi "(ihmiset luulevat että tietävät). "

Ristiinnaulittu Yeshuakin rukoili "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät".

Olen täysin samaa mieltä ja huomannut vaikeuden tietää Isän Jumalan tahtoa ja aivoituksia erinäisissä asioissa ja tulkinnoissa. Samoin olen tullut huomaamaan, että ihmiset yleensä puhuvat valheita kuin vettä vain juodaan, sillä niin tekevät myös uskonnolliset ihmiset, samoin varmaan kaikki ihmiset.

Paavali ei suotta kirjoittanut: ´Joka luulee jotakin tietävänsä ei vielä tiedä, niinkuin tietää tulee´. Samoin opetti hapuilemalla Jumalan löytämisestä.

Erikoista on myös se, että pimeydessä ja valheessa elävät ihmiset luulevat ehkä eniten olevansa oikeassa, sillä sydämensä on paatunut. Samoin ovat voimakkaimmin puolueellisia omaksi edukseen ja siitä syntyy riidat ja sodat, kun ahneus on vallannut sydämensä etsiessään omaansa, ja tämäkin pätee myös uskonnollisuudessa aivan niinkuin talousmaailmassa ja kaikessa oman pätemisen tarpeessa.

Parasta on kaikille ihmisille turvata Yksin Herraan Yeshuaan, sillä varmuudella ei etsinyt omaansa antaessaan itsensä uhriksi, jotta meillä syntisillä ja pahoilla ihmisillä olisi mahdollisuus päästä vanhurskauteensa ja valtakuntaansa. Eikä kukaan ihminen voikaan osoittaa suurempaa rakkautta toista kohtaan, niinkuin Herra on kärsinyt pelkästään meidän syntien tähden hirvittävät tuskat ja eron Isästä Jumalasta, sillä oli syntiemme palkka. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Yeshuan nimessä, että rakasti meitä niin paljon, että antoi ainosyntyisen Poikansa, että uskomalla häneen ja tekemällä tahtoaan ja siten rakastamalla Herraamme, voimme saada perintöosan pyhitettyjen joukossa ilman erotusta, vaikka ensin juutalasille tarjotaankin mutta myös pakanakansoista saamme avuksemme pyytää ja kiittää ja kunnoittaa ja siten osalliseksi tulla Jalosta Öljypuusta, joka on taivaallisessa Uudessa Jerusalemissa, amen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5853
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1997
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1449
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1238
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1125
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1097
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      68
      1084
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1052
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1046
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe