Kuntoutuksen jälkeen

Pettuleivällekkö

Olen opiskelemassa vakuutusyhtiön kuntoutusrahan turvin. Opiskeluni loppuu.
Tiedossani ei ainakaan vielä ole mitään työpaikkaa ja viimeisen kuntoutusrahan saan toukokuun alussa, kun koulu loppuu 31.5. Onko minun mahdollisuus etukäteen ilmoittautua työvoimatoimistoon työnhakijaksi ja saada liitonkorvaushakemus myös vireille? Minulla ei siis ole näillä näkymin mitään toimeentulotukea 1.6 alkaen.
Liittoon kuulun kyllä. Pelottaa aika paljon tuo täydellinen toimeentulon yht`äkkinen loppuminen. Joskushan liiton korvausta voi joutua odottamaan pitkäänkin. Laskut eivät kuitenkaan odota.
Aijon myös hakea osa-aika eläkettä. Mitä minun tulisi huomioida tässä asiassa, että toimisin oikein.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyottomyyskassat

Hei ja kiitos kysymyksistäsi!

Ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa haetaan jälkikäteen neljän viikon tai kuukauden jaksoissa. Ensimmäisen hakemuksen liitteineen voi lähettää kahden-kolmen viikon työttömyyden jälkeen. Päivärahahakemuksia saa esimerkiksi työ- ja elinkeinotoimistosta tai omasta työttömyyskassastaan. Hakemus lähetetään omaan työttömyyskassaan liitteineen. Työnhaku taas laitetaan vireille työ- ja elinkeinotoimistossa, Teppo työkkäristä kertoo työnhaun vireille laittamisesta tarkemmin tässä ketjussa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765585.

Osa-aika- ja osatyökyvyttömyyseläke vähennetään kassan maksamasta päivärahasta kokonaisuudessaan, joten ne täytyy ilmoittaa työttömyyskassalle. Täsmällisintä neuvontaa omasta tilanteestasi saat ottamalla suoraan yhteyttä omaan työttömyyskassaasi, koska ansiopäivärahan määrään ja myöntämiseen liittyy monia asioita. Kassojen yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.tyj.fi/default.asp?id=0&docid=1836.

Ystävällisin terveisin,

Tiina työttömyyskassasta

• tyokkari

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi!

Työnhaun voit halutessasi käynnistää vaikka heti. Käytä ilmoittautumiseen sähköistä työnhakijalomaketta.
      https://asiointi.mol.fi/asva/asiointivalikko

Palvelun käyttö on mahdollista sirullisella henkilökortilla tai henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla. Työttömyysetuusasiasi saat kuitenkin vireille vasta kun käyt henkilökohtaisesti työ- ja elinkeinotoimistossa.

Käydessäsi TE-toimistossa ota mukaasi työ- ja koulutodistukset. Ota mukaasi myös vakuutusyhtiön todistus kuntoutusrahasta. Mainitse eläkkeen hakemisesta asioidessasi TE-toimistossa.

Terveisin Teppo työkkäristä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3017
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1473
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1241
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      893
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe