Avioon ääriuskovaisen miehen kanssa?

kysymysmerkkinä

Tapasin eräässä kaveriporukassa erään nuoren miehen. Meillä heti synkkasi ja parin viikon seurustelun jälkeen olimmekin jo sängyssä ja ei pitkään mennyt, kun sain tietää olevani raskaana. Ilmeisesti ehkäisymme petti. Juu, tiedetään, ettei olla fiksusti toimittu, muttei tehtyä tekemättömäksi millään muuta. Haluan synnyttää lapsen, koska mielestäni abortti on lapsen murhaamista.

Miehen ääriuskovainen suku oli aika järkyttynyt, kun sai tietää tilanteesta. Menimme yhdessä miehen vanhemmille kertomaan asiasta. Miehen äiti syytti minua katalaksi käärmeeksi, likaiseksi huoraksi ja muutenkin kauhean moraalittomaksi ihmiseksi, joka vei pahoille teille heidän putipuhtaan pulmusen poikansa. Miehen äiti sanoi myös, että vaikka kuinka kauhea ihminen minä olenkin, niin meidän on pakko avioitua, ettei heidän putipuhdas sukunsa tahraannu.

Minä olen sitä mieltä, etten halua avioitua tuosta noin vain tuntemattoman äijän kanssa, jolla on vielä kaiken lisäksi päästään finksahtanut suku. En myöskään halua olla anopin silmätikkuna ja vihan kohteena, koska en ole niin täydellisen puhdas pulmunen kuin heidän poikansa, jolla on muuten ollut monia tyttöystäviä vanhempiensa tietämättä. Hän myös käy baareissa vastoin hänen uskontonsa opetusta ja vanhempiensa tietämättä.

Sanoinmiehen vanhemmille, että synnhytän lapsen ja huolehdin hänestä itse. En kaipaa kenenkään apua. Lapsen isä voi halutessaan maksaa elareita, mutten tule niitä vaatimaan. Mies on taipuvainen vanhempiensa tahtoon avioitumisesta.

Lapseni isän äiti uhkasi aloittaa oikeustoimet, jotta lapseni isä saisi huoltajuuden ja lapsi jäisi oppimaan "oikeita asioita" heidän täydelliseen sukuunsa, koska mitä hyvää tälläinen huora, kuten minä, pystyisin pienokaiselle opettamaan. Minua pelottaa, että he vievät lapseni minulta oikeusteitse tai muulla tavalla rajoittavat yhdessäoloamme.

Itse olen nyt vähän kahden vaiheilla; pitäisikö avioitua ja samalla antaa lapselle turvallinen kasvuympäristö, vai pitäisikö vaan kasvattaa lapsi yksinhuoltajana ja vähät välittää ääriuskovaisten höpinöistä molempien vanhempien tärkeydestä? Moni lapsi nykyään elää kahden vanhempansa välillä; äidin luona asuu ja tapaa silloin tällöin isäänsä.

258

6723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh niin, tuo juttu on nyt niin, että mies ei kuulosta ääriuskovaiselta vaan suku on ääriuskovaista.
      ota siis ja tututstu mieheen, seurustelkaa ja jos synkkaa menkää avioon, ilman mitään kiirettä.
      ja nyt huom! sanon tämän uskovaisena ihmisenä, tiukkapipo en kuitenkaan ole, mutta anna miehelle ja itsellesi mahdollisuus selvittää voiko teillä olla yhteistä tulevaisuutta, välittämättä muusta suvusta.

      • hk

        tuo pitää poaikkansa tee niin,, tai no itsehän tiedät.... vaikka suku on pahin sanotaan ei oo kiva jos joutuu suvun hampaisiin,,


      • uskis myös

        Jeps. Maraton 1970 puhuu asiaa.
        Anna itsellesi ja kaverillesi aikaa. Etkös sanonut, että teillä heti synkkasi hyvin?
        Mihin se nyt olisi kadonnut? Mies saattaa olla altis vanhempiensa painostukselle - mitä sitten? Voithan sinäkin sanoa, että tutustutaan rauhassa ja katsotaan sitten?
        Sieltä "ääriuskis" suvustakin saattaa löytyä varsin hyviä tyyppejä - jotka ymmärtävät elämää aikalailla. Anna heillekin mahdollisuus, niin voivat antaa sinullekin.
        Tuon miehen äiti vaan järkyttyi ja purki sinuun kiukkunsa - ei se sen kummempaa. Saattaa olla vielä aika mainio anoppi.


      • mää vaa

        kyllä!!!! ei ketään voi pakottaa millään tapaan avioon (paitsi kiinassa) mutta nyt ollaan suomessa. ei naimisiin mennä sen takia siihen on joku pakotettava tarve.


      • kokemustaooooon
        hk kirjoitti:

        tuo pitää poaikkansa tee niin,, tai no itsehän tiedät.... vaikka suku on pahin sanotaan ei oo kiva jos joutuu suvun hampaisiin,,

        Oumaigaad, juokse pian pakoon, ja todella kauas tuosta suvusta !!!!


      • jouvaa

        Hei taas!
        On täällä kummallisia mielipiteitä. Äiti päättää ja piste! Joku sanoi tätä naista huoraksi. Miksi? Mikä on se mies, joka menee "huoran" sänkyyn? Hän on saamaton vätys. Jos tunteet nuorillakuohuu se ei ole mielestäni huoruutta.
        Jouvaari


      • Ratina111
        mää vaa kirjoitti:

        kyllä!!!! ei ketään voi pakottaa millään tapaan avioon (paitsi kiinassa) mutta nyt ollaan suomessa. ei naimisiin mennä sen takia siihen on joku pakotettava tarve.

        Eipä tuo järjestys virallisesti Kiinassa ole mahdollista. Mikä mahtaa tällä hetkellä olla se ikä, jolloin Shanghaissa todellisuudessa (en tarkoita virallista 20/22) avioliittolupa irtoaa? Onko jo 3 kymppiä mennyt rikki? Eli marssijärjestys: Avioliittolupa, haizinhankintalupa. Onneksi sentään asumislupakäytännöstä luovuttiin jo 10 v. sitten, ehkä näistäkin joskus.


      • skepTIS

        PELKKÄÄ FEIKKIÄ KOKOJUTTU. TÄLLÄ JUTULLA RUOKITAAN VAAN AIKAKAUSI LEHTIÄ


      • Piispa piuksi
        kokemustaooooon kirjoitti:

        Oumaigaad, juokse pian pakoon, ja todella kauas tuosta suvusta !!!!

        Mitähän uskoa se ääriusko on? Onko sellainen kirkko olemassa kuin Ääriuskon Kirkko??


      • hippipappi
        Piispa piuksi kirjoitti:

        Mitähän uskoa se ääriusko on? Onko sellainen kirkko olemassa kuin Ääriuskon Kirkko??

        Ääriusko on kaiken kivan kieltävä, umpimielinen ankara tuomaristo, ahdaskatseinen maailmaa "makaronin läpi" katseleva kiihkomielisten fundamentalistikristittyjen edustajisto, joka oikeasti on enemmän pirun kuin Jumalan asialla kaikessa henkisessä epäinhimillisessä orjuuttamisessaan.


      • Niiinhii
        hippipappi kirjoitti:

        Ääriusko on kaiken kivan kieltävä, umpimielinen ankara tuomaristo, ahdaskatseinen maailmaa "makaronin läpi" katseleva kiihkomielisten fundamentalistikristittyjen edustajisto, joka oikeasti on enemmän pirun kuin Jumalan asialla kaikessa henkisessä epäinhimillisessä orjuuttamisessaan.

        Ai, onko se siis ateismia. Kaikki tuo mitä sanoit sopii hyvin ateismiin.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        mää vaa kirjoitti:

        kyllä!!!! ei ketään voi pakottaa millään tapaan avioon (paitsi kiinassa) mutta nyt ollaan suomessa. ei naimisiin mennä sen takia siihen on joku pakotettava tarve.

        Höpö höpö.

        Tätä tapahtuu koko ajan armaassa suomessamme. Olen itse vanhoillislestadiolaisesta perheestä ja voin kertoa, että toiminta on kuin pahimmissa islamilaisissa fundamentalistipiireissä siellä sisällä. Toki näin median aikakaudella julkisivu saattaa näyttää oikein mukavalta ja julkisuudessa esiintyy mukavia juttuja yhteisöstään kertovia jäseniä...

        Olen itse päässyt eroon tuosta lahkosta jo teininä. Kuitenkin tunnen huomattavan määrän ihmisiä liikkeen sisällä vielä nykyäänkin ja aloittajan kertoma tapaus voisi sattua siellä koska vaan.

        Ihmiset eivät usko, kun heille sanoo, että esim vl-lahkosta kannattaa pysyä kaukana. Syy on juurikin tuo, että "nythän ollaan suomessa, ei täällä tapahdu mitään tuollaista" ja "nehän vaikuttaa niin mukavilta". Yksittäinen ihminen voikin olla oikein mukava ja kiva, mutta LAHKO EI TOIMI NIINKUIN YKSI YKSITTÄINEN, JÄRKEVÄ IHMINEN.


      • Mieti TARKKAAN!
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Tätä tapahtuu koko ajan armaassa suomessamme. Olen itse vanhoillislestadiolaisesta perheestä ja voin kertoa, että toiminta on kuin pahimmissa islamilaisissa fundamentalistipiireissä siellä sisällä. Toki näin median aikakaudella julkisivu saattaa näyttää oikein mukavalta ja julkisuudessa esiintyy mukavia juttuja yhteisöstään kertovia jäseniä...

        Olen itse päässyt eroon tuosta lahkosta jo teininä. Kuitenkin tunnen huomattavan määrän ihmisiä liikkeen sisällä vielä nykyäänkin ja aloittajan kertoma tapaus voisi sattua siellä koska vaan.

        Ihmiset eivät usko, kun heille sanoo, että esim vl-lahkosta kannattaa pysyä kaukana. Syy on juurikin tuo, että "nythän ollaan suomessa, ei täällä tapahdu mitään tuollaista" ja "nehän vaikuttaa niin mukavilta". Yksittäinen ihminen voikin olla oikein mukava ja kiva, mutta LAHKO EI TOIMI NIINKUIN YKSI YKSITTÄINEN, JÄRKEVÄ IHMINEN.

        Mieti tarkkaan haluatko sen enempää mukaan leikkiin jonka päämäärä on tuhota länsimainen hyvinvointi ja tasa-arvo.

        http://barenakedislam.wordpress.com/2011/01/29/the-muslim-brotherhood-project-a-plan-to-takeover-the-west/

        Johtuuko sinisilmäisyys islam-invaasiota kohtaan siitä että myös lestadiolaisuudessa on pedofiliaa?

        Vaikkakin islamissa se on avointa, ja "hyväksyttävää" tuhota lapsen koko tulevaisuus silpomalla ruumiinosia sekä pakottamalla synnytyskoneeksi lahkon maailmanvalloituksen tukemiseksi.


    • hujikop

      Jos lapsen isä on täysi-ikäinen, hänen vanhempansa eivät todellakaan voi laittaa huoltajuuskannetta vireille. Isä tietysti voisi niin tehdäkin, mutta kanteen menestyminen ei olisi mitenkään automaattista.

      Isän suku kuullostaa kyllä melko kahjolta.

      • Lain mukaan

        Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, niin lapsen äiti päättää antaako miehelle huoltajuuden.


      • mää vaa
        Lain mukaan kirjoitti:

        Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, niin lapsen äiti päättää antaako miehelle huoltajuuden.

        ei sitä äiti päätä! äitillä on oikeus vaatia yksinhuoltajuutta ja saa sen mikäli lapsen isä niin suostuu tai siihen on painava syy.


      • 15+3
        mää vaa kirjoitti:

        ei sitä äiti päätä! äitillä on oikeus vaatia yksinhuoltajuutta ja saa sen mikäli lapsen isä niin suostuu tai siihen on painava syy.

        Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, lapsen isällä ei ole käytännössä mitään oikeuksia lapseen, jos vanhemmat vielä asuvat erillään. Vielä vähemmän isän vanhemmilla!

        Äidin ei ole mikään pakko edes ilmoittaa isän nimeä, laki ei sitä vaadi! Ja avioliiton ulkopuolella olevasta lapsesta äiti voi todellakin päättää antaako hän miehelle huoltajuuden vai ei.

        Sossuämmät kyselevät ja kuulustelvat aviottomista lapsista, mutta yhtähyvin heille voi sanoa, että isän nimi on oma asiani enkä sitä teille kerro niin pääsee kertaheitolla eroon koko laumasta.


      • Sheita vaaka

        Hai sinä turkispukuinen tytönläntä mikä ei hengitä, jota ei voi pukea,jolla ei oo nimeäkään voiko sitä murhatakkaan?


      • Uskis_89

        Niin ja tuskin heillä olisi hirveästi perusteitakaan lapsen saamiselle? Ap on varmasti ihan normaali ihminen, joka voi lapsen kasvattaa..?

        Ei ainakaan perusteluksi kelpaa varmaankaan se, että "kun ei suostunut menemään naimisiin".


        En tiedä muuttuisiko suhtautuminen sinuun välttämättä silloinkaan, vaikka menisit naimisiin. Ihmisillä ja suvuilla on usein kovin syväänjuurtuneita tapoja.

        Itse en menis naimisiin, eikä ainakaan kristillisestä näkökulmasta katsottuna ole oikein, että pakotetaan ja painostetaan naimisiin! Älä mene, jos olet yhtään epävarma. Yritä säilyttää seurustelusuhteesi mieheen, mikäli teillä menee hyvin. Eihän sitä sitten tiedä, vaikka vuosien päästä avioliitto olisi teillä ihan muista syistä mielessä.

        Onko miehen suku vanhoillislestadiolainen..? Heillähän on käsittääkseni aika tiukka linja monien asioiden suhteen, vaikka toisaalta juuri joissain hassuissa jutuissa (kuten vaikkapa tupakointi) saattaa olla täysin löysä linja. Vai onko kyseessä vapaat suunnat vai ovatko muuten vain ns. tapakristittyjä, jotka ihan muuten vain eivät halua lapsen syntyvän muuhun kuin avioliittoon? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.

        Mutta joo, en suosittele avioitumista. Sano vaikka suvulle, että kannattaako mennä tuntemattomina naimisiin, kun ero saattaa tulla sitten myöhemmin helpommin. Sekö olis sit muka parempi?


      • r4wt4w
        15+3 kirjoitti:

        Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, lapsen isällä ei ole käytännössä mitään oikeuksia lapseen, jos vanhemmat vielä asuvat erillään. Vielä vähemmän isän vanhemmilla!

        Äidin ei ole mikään pakko edes ilmoittaa isän nimeä, laki ei sitä vaadi! Ja avioliiton ulkopuolella olevasta lapsesta äiti voi todellakin päättää antaako hän miehelle huoltajuuden vai ei.

        Sossuämmät kyselevät ja kuulustelvat aviottomista lapsista, mutta yhtähyvin heille voi sanoa, että isän nimi on oma asiani enkä sitä teille kerro niin pääsee kertaheitolla eroon koko laumasta.

        ei se kyllä todellakaan noin mene. Nykyaikana isyyskokeet dna-tutkimuksineen ovat arkipäivä, ja lapsella on oikeus isään halusi äiti sitä tai ei. Isälä on oikeus vaatia isyyden selvittäminen dna kokeilla luullakseni.


      • luulo ei ole.....
        r4wt4w kirjoitti:

        ei se kyllä todellakaan noin mene. Nykyaikana isyyskokeet dna-tutkimuksineen ovat arkipäivä, ja lapsella on oikeus isään halusi äiti sitä tai ei. Isälä on oikeus vaatia isyyden selvittäminen dna kokeilla luullakseni.

        Isällä ei ole oikeutta vaatia DNA-kokeita todistaakseen isyytensä eikä isä voi vaatia isyyden tunnustamista ellei äiti sitä halua/hyväksy ja kun ei ole virallisesti lapsen isä ei huoltajuusvaatimusta edes käsitellä. Poikkeus tuohon on äidin mahdollinen kuolemantapaus ja jotkin sairastumiset joissa äiti menettää kykynsä huolehtia itsestään ja lapsesta. Noissa sairastumisissakin tilanne on se että isän tai isän suvun on turha koittaa laittaa asiaa vireille ja saattaa äitiä "hoitoon" vaan mahdollinen aloite tuohon tulee äitiä tuolloin hoitavalta lääkäriltä jolloin aletaan selvittää löytyykö lapselle huoltaja vai päätyykö lapsi lastenkoti/sijaisperhehoitoon.


      • Niksinikkari..
        luulo ei ole..... kirjoitti:

        Isällä ei ole oikeutta vaatia DNA-kokeita todistaakseen isyytensä eikä isä voi vaatia isyyden tunnustamista ellei äiti sitä halua/hyväksy ja kun ei ole virallisesti lapsen isä ei huoltajuusvaatimusta edes käsitellä. Poikkeus tuohon on äidin mahdollinen kuolemantapaus ja jotkin sairastumiset joissa äiti menettää kykynsä huolehtia itsestään ja lapsesta. Noissa sairastumisissakin tilanne on se että isän tai isän suvun on turha koittaa laittaa asiaa vireille ja saattaa äitiä "hoitoon" vaan mahdollinen aloite tuohon tulee äitiä tuolloin hoitavalta lääkäriltä jolloin aletaan selvittää löytyykö lapselle huoltaja vai päätyykö lapsi lastenkoti/sijaisperhehoitoon.

        Jos laki on kimurantti niin pitää kertoa että ei tiedä kenen se lapsi on koska laitettiin tipat joumaan bileissä eikä tiedä kuka panki paksuksi.

        Tämä on varmin tie yksinhuoltajuuteen.


    • Mukavaa odotusaikaa

      En kyllä suosittele avioliittoa lapsen tähden. Ethän tunne miestäkään tarpeeksi, elääksesi hänen kanssaan "loppuelämän", kuten uskovainen suku olettaa.

      Silmätikkuna tulet aina olemaan suvun tilaisuuksissa. Ehkä helpommalla pääset yhteishuoltajuuden sopimisella, sen jälkeen kun mies on tunnustanut lapsen omakseen.

      Tai käänny samaan uskoon miehen suvun kanssa, miehellehän se on tuttua ajattelua, "tämä parannuksen teko."

    • ap

      Kiitos vastaajille! Tuli tässä teudänkin kommenteista mietittyä taas kaikenlaista tästä tilanteestani.

      En tiedä, mitä uskonliikettä lapseni isän suku edustaa, mutta jatkuvasti hölöttävät jotain Raamatusta ja jumalan laista, joka on ainoa oikea elintapa. Ja minä olen huora, koska en noudata jumalan lakia. Myös mies näyttää myötäilevän sukunsa uskonnollisia vaatimuksia, vaikka

      Ehkäpä se yhteishuoltajuuden sopiminen on paras mahdollinen ratkaisu. Mies saa tavata lastaan ja maksaa elarit, mutta lapsi asuu minun luonani. Mies vanhempiensa painostuksesta ilmoitti vaativansa viimeiseen asti lasta itselleen asumaan eli lapsi asuisi hänen luonaan ja minä vain saisin tavata lasta silloin tällöin, ellen mene hänen kanssaan avioon.

      Voiko mies tosiaankin vaatia oikeudessa tuollaista järjestelyä, että lapsi menisi hänelle asumaan? Minä olen vakitöissä, en juo enkä polta enkä muitakaan päihteitä käytä, joskus käyn baareissa, mutten mitään perskännejä vedä, minulla ei ole poliisihistoriaa, omistan auton ja asunnon (pinta-ala 80 m2). Mies asuu vanhempiensa luona omakotitaslossa, heillä on auto, mies on töissä, ei pahemmin juo perskänniin eikä polta eikä aineitakaan käytä. Eli taloudellinen tilanteemme on aika pitkälti samanlainen. Miehen palkka mahdollistaisi oman asunnon hankkimisen, mutta perinteen takia hän asuu vanhempiensa luona.

      Millä todennäköisyydellä lapsi voitaisiin laittaa asumaan miehen luokse? Voinko jotenkin vaatia yhteishuoltajuutta ja estää miestä tunnustamasta isyyttään, jos hän sitä lähtee oikeudessa vaatimaan? Voinko mitään tehdä, jotta lapsi jäisi asumaan luokseni ja mies sukuineen jättäisi meidät rauhaan?

      • miten lienee

        Lastenvalvojaan yhteyttä heti kun lapsi syntyy. Ilmoitat siellä, että isä on tuntematon etkä vaadi isyyden selvittämistä. Tämä tietenkin edellyttää sitä, ettet ole naimisissa lapsen isän kanssa siinä vaiheessa. Meniskö noin?


      • ap
        miten lienee kirjoitti:

        Lastenvalvojaan yhteyttä heti kun lapsi syntyy. Ilmoitat siellä, että isä on tuntematon etkä vaadi isyyden selvittämistä. Tämä tietenkin edellyttää sitä, ettet ole naimisissa lapsen isän kanssa siinä vaiheessa. Meniskö noin?

        Voiko isä vaatia isyytensä tunnustamista omalla hakemuksellaan? Voiko hän vaatia dna-testiä? Lähinnä tätä vaihtoehtoa pelkään, että isä alkaa vaatimaan dna-testiä isyyden selvittämiseksi.


      • 12+13
        ap kirjoitti:

        Voiko isä vaatia isyytensä tunnustamista omalla hakemuksellaan? Voiko hän vaatia dna-testiä? Lähinnä tätä vaihtoehtoa pelkään, että isä alkaa vaatimaan dna-testiä isyyden selvittämiseksi.

        Käsittääkseni voi vaatia ja sinä alennat itsesi tun isän suvun tasolle, jos et anna lapsen isän tunnustaa isyyttään.
        Kuulostaa kyllä, että isän suvulta on unohtunut yksi pikku asia, nimittäin armo.
        Minä sanoisin, että sopikaa miehen kanssa yhteishuoltajuudesta, silloin homma menee oikein - tämä siis sillä edelletyksellä, että et halua tutustua mieheen ja antaa itsellesi ja miehelle mahdollisuutta rakastua toisiinne.


      • ei yhteishuoltoa

        Tuossa tilanteessa en suostuisi yhteishuoltajuuteen. Ette ole asuneet yhdessä, ette ole aviossa, joten sinua ei voida yhteishuoltajuuteen mietenkään pakottaa.

        Pidä siis yksinhuoltajuus, se ei liity mitenkään isyyden vahvistamiseen. Isyyden vahvistamista varten käytte lastenvalvojalla, jos mies tunnustaa lapsen ja sinä hyväksyt sen niin lastenvalvoja tekee siitä asiakirjan jonka te molemmat joudutte allekirjoittamaan ja sen jälkeen lastenvalvoja lähettää sen maistraattiin hyväksyttäväksi. Isyttä ei voi tunnustaa enne lapsen syntymää ja tuskin synnytyksen jälkeen heti jaksat lastenvalvojalle vauvan kanssa lähteä.

        Isyyden vahvistaminen ei itsessään muuta lapsen huoltajuussuhdetta, vaan lapsen huolto tulee sopia erikseen. Jos huollosta ei muuta sovita, on äiti isyyden vahvistamisesta huolimatta edelleen yksin lapsen huoltaja.
        Suomessa äidillä on oikeus estää isyyden selvittäminen. Mikäli et halua miestä lapsesi isäksi niin voit kieltäytyä selvityksestä.

        Kun isyystunnustus on maistraatissa hyväksytty, syntyy lapselle oikeus isänsä sukunimeen, oikeus saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan, oikeus periä isänsä ja tämän sukulaiset, sekä oikeus eläke- ja vakuutusetuuksiin isänsä jälkeen.

        Yhteishuoltoon on turha suostua jos elämänkatsomus, lastenkasvatus metorit ja tavat ovat erilaiset. Mies ei saa lasta millään perusteella.


      • anna palaa

        sanopa että ennemmin h..rat ja veronkiskurit pääsee taivaaseen, kuin imbesillit uskovaiset. Heh.


      • Jos painostaa

        Älä anna huoltajuutta sille, sinä olet lapsen huoltaja kun lapsi syntyy. Hän ei voi päättää mistän lasta koskevista asioista jos ei ole huoltaja, muta jos olette naimisissa niin hänestä tulee automaattidsesti huoltaja.
        Voithan saada elarit kunnalta jos "et muista/tiedä" kuka on lapsen isä

        (Tämä on kyllä niin älytön juttu, että vaikuttaa taas provolta...)


      • Halooooooooo...

        No, älä anna hänelle sitä huoltajuutta jos jo nyt sinua kiristää. Huoltajuus tulee sinulle, koska lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella.


      • Tee näin...
        ap kirjoitti:

        Voiko isä vaatia isyytensä tunnustamista omalla hakemuksellaan? Voiko hän vaatia dna-testiä? Lähinnä tätä vaihtoehtoa pelkään, että isä alkaa vaatimaan dna-testiä isyyden selvittämiseksi.

        Kysy lastenvalvojalta. Meillä ainakin minun piti antaa huoltajuus miehelle ja minun piti se päättää, otimme yhteishuoltajuuden ja asuimme avoliitossa. Olisin myös voinut halutessani olla yhsin lapsen huoltaja.
        Eli aviottoman lapsen huoltaja on automaattisesti äiti ja jos ei halua muuta sopia niin siihen ei voida pakottaa.
        En tiedä voiko isyyttäkään isä tulla testaamaan jos ei vaadi elatusmaksuja, luulen että ei siinä tapauksessa ja ne saa kunnalta, voi vaikka sanoa ettei "muista" kuka oli isä.


      • uskovainen äiti <3

        Hei "Kysymysmerkki" aloittaja. Ensinnäkään...miehen perheen vaatimuksia oikeius ei noteeraa mitenkään, jos miehellä on tarpeeksi pitäviä tosdisteita että olisit kelvoton äiti niin EHKÄ hän voisi sitten saada lapsen huoltajuuden, mutta siihen täytyy olla todella painavat syyt että suomessa lapsi otetaan äidiltä ja annetaan isälle. Se on joissain tilanteissa tosi väärinkin, muta tässä tapauksessahan se on vaan hyvä. Ei oikein riitä syyksi ottaa lapsi äidiltään siksi että sinä et ole uskovainen tai edusta samaa uskoa heidän kanssaan. Toisekseen, minusta ei kuulosta kovin oikean uskovan ihmisen käytökseltä tuon mihen äidin käytös. Älä missään tapauksessa mene avioon miehen kanssa jos et hänestä välitä. Pistä mieluummin välit poikki koko ihmiseen jos ei äitinsä rauhotu. Sano sille naiselle että jos ei lopeta elämöintiään ja uhkailujaan niin hommaat lähestymiskiellon eikä he tule koskaan näkemäänkään koko lasta. Jos osaavat käyttäytyä niin sitten voivat olla isovanhempina lapselle, vaikka et lapsen isän kanssa yhdessä olisikaan. Laki on kuitenkin sinun puolellasi. Sinä olet lapsen ÄITI. Älä ole huolissasi. JOs mies tuntuu tutustumisen arvoiselta niin tutustu ja mieti onko hänessä aineksia isäksi ja aviomieheksi...mutta älä minkäänlaisen painostuksen alaisena suostu mihinkään. Mieluummin olet yksin lapsen kanssa...ja maailma on täynnä ihania miehiä jotka huolii niin sinut kuin lapsenkin :) Tsemppiä odotukseen


      • fgyhbnjkälö'

        Älä missään nimessä mene naimisiin - voithan toki seurustelua jatkaa - koska silloin syntyvä lapsi on sinun ja isällä ei ole mitään oikeuksia ennen isyyden tunnustamista. Äläkä anna isän tunnustaa isyyttään, koska silloin hän ei voi päästä lapseen käsiksi, jos hän osoittautuu täysin sekopääksi. Voithan silti antaa hänen tavata lastaan.

        Jos sitten vuosien päästä haluat ja mies haluaa, että isyys tunnustetaan ja mies on osoittautunut täysipäiseksi, voi tunnustamisen tehdä ja silloin isä saa kaikki samat huoltajan oikeudet kuin sinäkin - ja myös tietysti velvollisuudet.


      • :(
        ap kirjoitti:

        Voiko isä vaatia isyytensä tunnustamista omalla hakemuksellaan? Voiko hän vaatia dna-testiä? Lähinnä tätä vaihtoehtoa pelkään, että isä alkaa vaatimaan dna-testiä isyyden selvittämiseksi.

        ei voi vaatia


      • Get your facts right
        fgyhbnjkälö' kirjoitti:

        Älä missään nimessä mene naimisiin - voithan toki seurustelua jatkaa - koska silloin syntyvä lapsi on sinun ja isällä ei ole mitään oikeuksia ennen isyyden tunnustamista. Äläkä anna isän tunnustaa isyyttään, koska silloin hän ei voi päästä lapseen käsiksi, jos hän osoittautuu täysin sekopääksi. Voithan silti antaa hänen tavata lastaan.

        Jos sitten vuosien päästä haluat ja mies haluaa, että isyys tunnustetaan ja mies on osoittautunut täysipäiseksi, voi tunnustamisen tehdä ja silloin isä saa kaikki samat huoltajan oikeudet kuin sinäkin - ja myös tietysti velvollisuudet.

        Edelleenkään isyyden tunnustaminen ja huoltajuuden saaminen ei ole sama asia! Lapsen laillinen isä ei todellakaan aina ole lapsen huoltaja! (eikä välttämättä laillinen äitikään)


      • Entinen yh-isä
        ap kirjoitti:

        Voiko isä vaatia isyytensä tunnustamista omalla hakemuksellaan? Voiko hän vaatia dna-testiä? Lähinnä tätä vaihtoehtoa pelkään, että isä alkaa vaatimaan dna-testiä isyyden selvittämiseksi.

        Ei ainakaan nyky lain mukaan. Ens vuonna taitaa olla toisin,mut jos ilmoitat et isä tuntematon,saat elatuskaksut valtiolta (tai kunnalta).Tosin pienemmät kuin työssä käyvältä isältä saisit.Pieni neuvo: ÄLÄ ANNA HUOLTAJUUTTA ISÄLLE!!
        Eihän sillä ole omaa asuntoa,tms...Ja isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapseen...
        T: Entinen yh-isä


      • 7+20
        12+13 kirjoitti:

        Käsittääkseni voi vaatia ja sinä alennat itsesi tun isän suvun tasolle, jos et anna lapsen isän tunnustaa isyyttään.
        Kuulostaa kyllä, että isän suvulta on unohtunut yksi pikku asia, nimittäin armo.
        Minä sanoisin, että sopikaa miehen kanssa yhteishuoltajuudesta, silloin homma menee oikein - tämä siis sillä edelletyksellä, että et halua tutustua mieheen ja antaa itsellesi ja miehelle mahdollisuutta rakastua toisiinne.

        Ei missään tapauksessa yhteishuoltajuutta!!!!!!

        Tämä koko keskustelu on ylläpidon laittama feikki, mutta ongelmanasettelultaan suht. mielenkiintoinen.

        Jos todella olisi olemassa kerrotun kaltaisia lahkolaisuskovaisia, niin yhteishuoltajuudn sopiminen on sama kuin heittäisi lapsen isän suvun valtaan. Yhteishuoltajuuteen vedoten piltti pian aikaa asustelesi isän äidin helmoissa ja lapsen äiti pyörisi yksin ihmetellen kämpillään.


      • szhs!

        Joo, mäkin tulen miettineeksi kaikenlaista.
        Pervo PROVO.


      • 1+4=5
        7+20 kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa yhteishuoltajuutta!!!!!!

        Tämä koko keskustelu on ylläpidon laittama feikki, mutta ongelmanasettelultaan suht. mielenkiintoinen.

        Jos todella olisi olemassa kerrotun kaltaisia lahkolaisuskovaisia, niin yhteishuoltajuudn sopiminen on sama kuin heittäisi lapsen isän suvun valtaan. Yhteishuoltajuuteen vedoten piltti pian aikaa asustelesi isän äidin helmoissa ja lapsen äiti pyörisi yksin ihmetellen kämpillään.

        JUURI NÄIN. Jos sovit yhteishuoltajuudesta niin et paljoa lastasi sen jälkeen näe. Mutta jos et mene naimisiin niin isän suvulla ei mitään oikeutta lapseen eikä myöskään voi oikeusteitse mitään huoltajuutta hakea. Johan tuollaisille nauraisi syyttäjät ja tuomaritkin... Olen siinäkin kyllä samaa mieltä,että tämä keskustelun aloitus on ylläpidon kirjoittama,koska eihän kukaan nyt tosissaan tuollaisia edes kysele.


      • Jahve(tti)

        Tarinasi on uskomaton, mutta kun se tapahtuu Suomessa, niin totta se voi olla.
        Sinun ei tosiaankaan ole pakko mennä naimisiin. Lapsi on sinun ja piste ellet muuta halua.
        Lapsen oletetun isän idioottimainen äiti ei voi asialle yhtään mitään.

        Mikähän uskontokunta muuten tuonkaltaista sadokismia harrastaa??
        Kirkkoon kuulun minäkin, mutta tällä menolla en kauan...


      • makela.ilmari.p

        valitettava tapaus. Minusta lapset ovat jumalan lahja.Toisilla on jyrkkiä näkemykiä muista kun ei uskovista ei pidä pitää itseään täydellisenä.


      • Äiti x3

        Me emme ole naimisissa,ja kun lapsista piti jokaisesta syntymän jalkeen käydä tekemässä isyyden tunnustus miehellä,olisin voinut minä päättää että tuleeko lapsille yhteishuoltajuus,vai otanko itselleni kokonaan huoltajuuden.

        Osa on ainakin tehneet niin vaikka avoliitossa ovatkin, siinä tilanteessa että jos huoltajuus on äidillä vaikka yhdessä oltaisiin,tulee lapselle äidin sukunimi.
        Meillä lapsilla isän sukunimi kun avoliitossa ollaan,ja yhteishuoltajuus.

        Isä ei saa lapsia itselleen,vaikka väittäisi mitä.
        Suosittelen että otat sinne lastenvalvojaan jo tässä vaiheessa yhteyttä ja kerrot mikä tilanne on, ennekuin lapsen suku sinne ottaa yhteyttyä,hehän voivat viranomaisille syöttää vaikka mitä valheita,että heti otat sinne yhteyttä,ja kerrot nuista heidän uhkailuistaan.

        Uskovaisilla ei oo mitään häpyä,mitä valehteluun tulee,eikai se vissiin sit ole syntiä....


      • yh

        Heippa, älä missään tapauksessa suostu yhteishuoltajuuteen,koska yhteishuoltajuuden perusteella heikkotahtoinen isä voi sukunsa painostuksesta vaikeuttaa sinun ja lapsen elämää rajoittavasti monilla eri tavoilla. esim . joudut pyytämään hänen allekirjoituksensa ja lupiaan mitä erilaisimpiin papereihin,esim.passiin ,ulkomaan matkaan ym.
        Yhteishuoltajuudesta ei ole sinulle eikä lapselle mitään hyötyä.Varsinkin kun suku vaikuttaa tosi kummalliselta ja voi tulevaisuudessa jopa vaikuttaa haitallisesti sinun ja lapsen väliseen suhteeseen sekä myös tiukalla uskonnollisuudella suoraan lapsen kehitykseen.
        Voit vaatia isyyden tunnustamista ja elatusmaksuja ilman yhteishuoltajuutta ja sopia isän ja lapsen tapaamisista tai et, sitten kun lapsi on syntynyt.
        Mieti sitäkin,haluatko lapsesi viettävän aikaa miehen vanhempien kodissa,tuontyyppisessä ilmapiirissä.
        Koska te ette ole avioliitossa ,ovat miehen oikeudet lapseen olemattomattomat.
        Siis,lapsi on sinun ja asuu luonasi,vaikka isyys olisi tunnustettukin.
        Mikäli et halua isyyttä tunnustettavan ,voit hakea hänelle elatustukea..Huoltajuusasioista ja elatusmaksusta tai elatusavusta saat ajankohtaista tietoa asuinkuntasi sosiaalityöntekijältä.


    • nainen, äiti

      Jospa nyt ihan rauhassa selvittelisit, ovatko miehen sukulaiset esim. lestadiolaisia, evankelisluterilaisen kirkon piirissä toimivia kristittyjä, tai mahdollisesti esim. helluntailaisia, Jehovan todistajia, mormoneja tms.
      Suomi on evankelisluterilainen maa, oletusarvoisesti suomalaiset ovat kristittyjä, siis Jumalaan uskovia. En pidä ihailtavana tätä kaupunkilaisen alemman sosiaaliluokan uskontovihaa tyyliin "jotakin pimeitä hihhuleita". Kristillinen kasvatus antaa lapsille paljon hyvääkin, sitten aikuisena voi itsekukin itse kotonaan tehdä omat uskonratkaisunsa. En minä ainakaan koe tulleeni mitenkään traumatisoiduksi pyhäkoulun, tyttökerhon tai kirkossakäynnin takia.
      Kovin kärkkäästi nyt olet hakeutumassa lähivanhemmaksi, jos ei peräti yh-äidiksi. Kyllä lapsella olisi kivempaa syntyä ja kasvaa perheessä, ja ehdottomasti isän suvun uskonnollisuus ei ole peruste isän huoltajuuden tai isyyden kieltämiseen. Yritä sovinnollisemmin! Jotenkin tuli tunne, että olet itse soittanut suuta aika sopimattomasti vanhempiensa luona, jos sieltä noin tulikivenkatkuisesti on vastattu. Haasteellista tulee olemaan, mutta et voi amputoida lasta irti isästään ja isän suvusta, ainakaan ilman erittäin raskaita perusteita. Avioliittoakin sietäisi harkita, jos mies on mukava.
      Valitan tylyä sävyä, kapeakatseista ehdottomuutta ilman mitään takanaolevaa syvempää tietoa en vain tahdo sietää. Onnellista odotusta.

      • uskova äiti <3

        "nainen,äiti" Älä nyt höpötä. Se on ihan sama mihin herätyliikkeeseen/uskonlahkoon mies vanhempineen kuuluu, sillä ei ole lapsen ja hänen tulevaisuuden kannalta mitään merkitystä.
        Eikä riitä avioliiton perusteeksi se jos mies on mukava. Jos ei ole molemminpuolista rakkautta ja kunnioitusta niin ei kannata mennä naimisiin.Ja kyllä se suvun "uskonnollisuus" on peruste huoltajuuden kieltämiseen jos miehen suku uhkailee tulevaa nuorta äitiä lapsen ottamisella yms. Taidat olla peräti se miehen äiti taikka kannatat samaa ääri uskontoa kuin he.

        Minäkin olen kasvanut uskovaisessa kodissa ja käynyt lapsena pyhäkoulussa yms...mutta koskaan ei ole mun perheeni käyttäytynyt noin, eikä pakottanut naimisiin kun tulin aikoinaan raskaaksi enkä ollut avioissa. Kaikkensa lupasi tukea minua teenpä asian kanssa mitä tahansa. Onneksi mies kenelle tulin raskaaksi oli minulle rakas joten menimme avioon ihan omasta tahdostamme ja saimme olla yhdessä lähes 31 vuotta (kunnes mieheni kuoli) ja saimme 4 ihanaa poikaa ja nyt jo useampi lastenlapsikin meillä.

        "Pimeiksui hihhuleiks" meitä uskovia usein nimitetään juuri tuollaisten ääri tapausten vuoksi josta ihmiset saa käsityksen että kaikki uskovaiset on samanlaisia.

        Ihanaa odotusta ja ota nyt vaan ihan rauhalisesti ja keskity odotukseen ja iloitse siitä. Kaikiasiat järjestyy aikanaan


    • Reeppopeda

      Miten ehkäisy voi pettää? Unohditko pillerit, kumin käytön vai hajosiko kondomi. Käytännössä kondomin rikkoutuminen on mahdotonta jos sitä sohlaa rikki jollain pitkillä kynsillä. Näin miehenä en koskaan ole elämäni aika rikkonut yhtään kumia ja naimissakin on kumilla pantu vuositolkulla.

      • nojust

        Mitä hiton väliä tällä enää on väliä? Tyttö on raskaana ja sillon on kyllä ihan joutavaa viisastella pitkistä kynsistä.


      • Kondomin repeäminen

        Reeppopedalle. Itse olen nainen ja minun seksielämäni aikana minulta on rikkoutunut ainakin 5 kondomia! Enkä minä ole niihin kynsilläni tai muutenkaan koskenut. Nämä tapaukset sattuivat kahden miehen kanssa, joilla oli yhteinen piirre keskivertoa isompi ja paksumpi penis. Ja ihan käytettiin xxl-kortsuja. Tietysti niiden rikkoutumisen jälkeen piti loikkia apteekkiin hakemaan jälkiehkäisyä. Muutaman kerran avomieheni haki ne minulle.


      • 30vuotta kumilla

        joo näin se on kyllä kumi kestää!


      • Lääketiedekinerehtyv

        Ei ole olemassa 100% ehkäisyä. Ehkäisyprosentit tarkoittavat, että kuinka moni tulee raskaaksi silloin, kun ehkäisyä käytetään oikein eikä se ole pettänyt!


        Sitten kun ehkäisy pettää niin riskit on paljonkin suuremmat!

        Kumma juttu, että et ole vielä tällaisesta asiasta selvillä, vaikka olet ehkäisyä käyttänyt vuositolkulla?

        Ei-ole-olemassa-100%-ehkäisyä. Piste. Aina tulee joku raskaaksi, vaikka käyttäisikin oikein. Syyllistäminen on turhaa, ei kukaan sinunkaan makuuhuoneeseesi tule sormella osoittelemaan?

        Ainiin, kumeissakin on muuten eroja! Kokeileppa.


      • Ota selvää!

        PILERIT VOI PETTÄÄ,NIITÄ EI TARVITSE EDES UNOHTAA!!!


      • nainen minäkin
        Kondomin repeäminen kirjoitti:

        Reeppopedalle. Itse olen nainen ja minun seksielämäni aikana minulta on rikkoutunut ainakin 5 kondomia! Enkä minä ole niihin kynsilläni tai muutenkaan koskenut. Nämä tapaukset sattuivat kahden miehen kanssa, joilla oli yhteinen piirre keskivertoa isompi ja paksumpi penis. Ja ihan käytettiin xxl-kortsuja. Tietysti niiden rikkoutumisen jälkeen piti loikkia apteekkiin hakemaan jälkiehkäisyä. Muutaman kerran avomieheni haki ne minulle.

        Myös minulla on useamman kerran hajonnut kortsu seksin aikana. Vielä oltiin aika nuoria, eikä tajuttu ostaa miehelle mitään xxl-koon kumeja.


    • järkyttynyt lukija

      Täysin tuntemattoman miehen kanssa lapsen hankinta on kieltämättä melko ääriuskovaista, jollei jopa hieman kultistimaista.

    • 12+13

      niinpä, toisaalta aika kätevää, että mies on kiva ja hypätään sänkyyn ja kun tapahtuukin noin, pyritään kaikin tavoin irti miehestä, ihmeellistä on elämä.

    • ei ei ei

      Kannatan "ei yhteishuoltoa" kirjoittajan kantaa.
      Päätös on sinun, kuin myös vastuu.

    • ap

      Hyviä ajatuksia tässä tuli esille. Pistivät miettimään. Selvennän sen verran, etten halua tehdä aborttia, koska se on mielestäni lapsen murha. Minun taloudelliset ja henkiset resurssit sallivat lapsen pitämisen. Uskon pystyväni kasvattamaan hänestä kunnollisen ihmisen.

      En kuitenkaan tunne kovinkaan hyvin lapseni isää ja nähtyäni hänen käytöksensä en todellakaan halua kasvattaa yhdessä hänen kanssaan lasta. Eli haluan lapsen, mutten todellakaan tämän miehen kanssa. Elämänkatsomuksemme ovat liian erilaiset. Hän elää tiukasti uskonnollisessa yhteisössä, jonka jäseneksi minä en todellakaan halua. Mies on kuitenkin täysin ehdoton sen suhteen, että joko avioliitto tai lapsi hänenelle. Käsittääkseni heidän uskonnollisessa yhteisössään naisten asema on aika heikko.

      Suutani en ole miehn suvun edessä soitellut. Heitä ärsyttää se, etten usko jumalaan, enkä elä tämän lakien mukaan. He ovat myös täysin varmoja siitä, että olen juottanut heidän täydellisen poikansa humalaan ja suoraan sanottuna raskannut. Kun sanoin suoraan, että heidän poikansa käy säännöllisin väliajoin baarissa vetämässä kännit ja siellä paneskelee milloin ketäkin naista, niin minua ei tietenkään uskottu, koska poika väitti muuta.

      • Voimia sinulle

        Voi hyvää päivää. Miehen kannalta tuo avioliitto tai lapsi hänelle on sama asia. Jos avioidut, niin noi ihmiset musertaa sinut ja hallitsevat lasta joka tapauksessa. Jos siinä vaiheessa lähdet eroamaan miehellä on jonkinmoinen mahdollisuus manipuloida lapsi itselleen, joten avioliiton kautta menetät lapsen ihan varmasti.

        Älä mene naimisiin äläkä suostu yhteishuoltajuuteen. Riittää että mies tunnustaa lapsen ja jo ei siihen suostu, niin unohda koko ukko.

        Raskautesi edetessä mis todennäköisesti muuttaa vielä taktiikkaa, alkaa ihanaksi ja kivaksi eli yrittää saada sinut naimisiin keinolkla millä hyvänsä, mutta ole vahva - älä avioidu tämän miehen kanssa ainakaan 5 vuoteen. Jos silloin vielä tuntuu siltä, niin harkitse sitten asiaa uudelleen.


      • ei käsitä
        Voimia sinulle kirjoitti:

        Voi hyvää päivää. Miehen kannalta tuo avioliitto tai lapsi hänelle on sama asia. Jos avioidut, niin noi ihmiset musertaa sinut ja hallitsevat lasta joka tapauksessa. Jos siinä vaiheessa lähdet eroamaan miehellä on jonkinmoinen mahdollisuus manipuloida lapsi itselleen, joten avioliiton kautta menetät lapsen ihan varmasti.

        Älä mene naimisiin äläkä suostu yhteishuoltajuuteen. Riittää että mies tunnustaa lapsen ja jo ei siihen suostu, niin unohda koko ukko.

        Raskautesi edetessä mis todennäköisesti muuttaa vielä taktiikkaa, alkaa ihanaksi ja kivaksi eli yrittää saada sinut naimisiin keinolkla millä hyvänsä, mutta ole vahva - älä avioidu tämän miehen kanssa ainakaan 5 vuoteen. Jos silloin vielä tuntuu siltä, niin harkitse sitten asiaa uudelleen.

        " En kuitenkaan tunne kovinkaan hyvin lapseni isää "

        Mut sänkyyn kuitenkin piti mennä ? Huh huijaa..

        Noi appiavanh. kuulostaa lestadiolaisilta.. ?

        Siitä voi tulla aikamoinen kiistakapula, voi lapsiparka.


      • 145325
        ei käsitä kirjoitti:

        " En kuitenkaan tunne kovinkaan hyvin lapseni isää "

        Mut sänkyyn kuitenkin piti mennä ? Huh huijaa..

        Noi appiavanh. kuulostaa lestadiolaisilta.. ?

        Siitä voi tulla aikamoinen kiistakapula, voi lapsiparka.

        Tervetuloa nykymaailmaan. Ihmiset pitävät tässä maailmassa hauskaa mm. seksillä ihmisten kanssa tuntevatpa he heitä hyvin tai ei. Lopeta valittaminen ja silmien kiinnipito ja näe ja totea.
        Aina löytyy tollasii menneitä arvostelevia tyyppejä, viisastelemalla et saa kenenkään päähän viestiäsi.


      • pik.a.poo

        jaahas,ja tässä ap:lue: moderaattori on vaihtunut !
        kirjoitustyyli, tapa ja asia on muuttunut.

        Sisälukutaito on hyvä olla olemassa, kun näitä lukee....


    • Raukkauden maailma

      ****************''
      Itse olen nyt vähän kahden vaiheilla; pitäisikö avioitua ja samalla antaa lapselle turvallinen kasvuympäristö, vai pitäisikö vaan kasvattaa lapsi yksinhuoltajana ja vähät välittää ääriuskovaisten höpinöistä molempien vanhempien tärkeydestä?
      ******************

      Ensinnäkin toivotan sinulle voimia. Älä tee nopeita päätöksiä etenkään painostettuna. Avioon ehdit myöhemminkin jos suhde lapsen isän kanssa kehittyy.

      Sitten tuohon turvalliseen kasvuympäristöön kommentoin sen verran, että kertomasi pohjalta avioituminen miehen kanssa, jota vanhemmat ohjaavat ääriajattelulla, ei kuulosta turvalliselta kasvuympäristöltä. Lapselle ei ole hyvä, jos vanhemmat ja isovanhemmat eivät arvosta toisiaan.

      Erityisen varuillani sinuna olisin tuosta, että mies toistaa vanhempiensa vaatimuksia. Lapselle on hyvä, että hänellä on molemmat vanhemmat ja näin juuret. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vanhempien tulisi olla naimisissa tai tarvitsee olla yhteishuoltajuus. Sinä äitinä teet päätöksen.

      Olen samaa mieltä muutaman muun kirjoittajan kanssa siitä, että valitse yksinhuoltajuus ja anna isän tunnustaa lapsi. Jos teillä on yhteishuoltajuus tarvitset isän suostumusta mitä ihmeellisimpiiin arkipäivän asioiden hoitoon. Teidän tilanteessa yksinhuoltajuutesi on parempi vaihtoehto. Huoltosuhteesta riippumatta isä voi tavata lastaan ihan normaalisti, mutta juridisesti helpompaa näin.

      Voimakkaasti uskonnollisesta perheestä tulleen miehen omat tavat voivat kärjistyä ajan myötä ja hankaloittaa parisuhdetta. Jo nyt hän vaatii samoja asioita kun äitinsä, joka pitää sinua huorana. Todennäköisesti mieskin ajattelee että olet huora eikä arvosta sinua niin kuin miehen tulisi vaimoaan arvostaa. Tämä on todellakin ääriajattelua, useimmat uskonnolliset ihmiset ovat armollisia eivätkä syyttäviä. Sinuna en sitoisi itseäni avioliittoon ääriajattelijan perheenjäseneen. Siitä tulee elinikäinen tuska.

      Lasta he eivät sinulta saa, joten sitä sinun on turha murehtia. Mielenrauhan saadaksesi voit varata jo nyt ajan lastenvalvojalta, joka kertoo sinulle miten nämä asiat menevät.

    • mieti, mieti

      Ääriuskovaiset ei onnea takaa, edes lapselle!
      Tuttavani meni avioon vastaavassa tilanteessa ja mies vei lapsen ja palasi äitinsä helmoihin. Nyt hän taistelee asianajan avulla, että saisi lapsensa takaisin.
      Lapsen isä kiusaa, ei anna lapsen äidin tavata lasta ja kiristää, uhkailee milloin milläkin.

      En suosittele, sillä nämä lahkolaiset eivät ole suvaitsevaisia lahkonsa ulkopuolisia kohtaan.

      • käämy

        voi ei mikä tilanne, jos vielä jehovia olet niinn olet K.....ssa kaulaa myöten, jehovilla on joka kaupungin päättävissä elimissä jäseniä, se on varsinainen mafia, sitten erikaupungiessa nämä jehovat pitävät yhteyttä ja tekevät kyllä elämästäsi helvetin, eli pakoon et pääse, suosittelen aborttia, tekevät sinun ja lapsesi elämästä helvetin. voi ei


      • tusinan mummi

        Olen helluntalainen ja ihmettelen kovasti noiden tulevien isovanhempien käyttäytymistä, esim. huorittelua. Omassa seurakunnassani tuollainen ei tulisi kysymykseenkään. Me emme ole kenenkään tuomareita. "Mistä toisen tumitset, siitä sinut itsesi tuomitaan".
        Oma mielipiteeni on, että jos ei ole rakkautta, ei kannata avioitua. Eläkää kumpikin tahollanne, mutta sovussa ja niin, että lapsi saa kokea myös isän rakkautta. Pidä silti yksinhuoltajuus, muuten olet naimisissa näitten isovanhempien kanssa. Tietenkin isän pitää maksaa elatusmaksu ja varmaan hän myös haluaa käydä lasta katsomassa, mutta pysykää erossa näistä "tuomareista", ellei heidän mielipiteensä muutu.


      • pik.a.poo
        tusinan mummi kirjoitti:

        Olen helluntalainen ja ihmettelen kovasti noiden tulevien isovanhempien käyttäytymistä, esim. huorittelua. Omassa seurakunnassani tuollainen ei tulisi kysymykseenkään. Me emme ole kenenkään tuomareita. "Mistä toisen tumitset, siitä sinut itsesi tuomitaan".
        Oma mielipiteeni on, että jos ei ole rakkautta, ei kannata avioitua. Eläkää kumpikin tahollanne, mutta sovussa ja niin, että lapsi saa kokea myös isän rakkautta. Pidä silti yksinhuoltajuus, muuten olet naimisissa näitten isovanhempien kanssa. Tietenkin isän pitää maksaa elatusmaksu ja varmaan hän myös haluaa käydä lasta katsomassa, mutta pysykää erossa näistä "tuomareista", ellei heidän mielipiteensä muutu.

        Tusinan mummi, tämä aloitus on Suomi 24:sen tekemä, jossa kärjistetään yleisellä mielipiteellä ja vallitsevalla oletuksella ihmiset toisiaan vastaan.
        Muistapa, että mitä tänne kirjoitetaan, kuka tahansa, ei vaan ole totta.

        Kun olet hellari, tiedät ettei missään ääriuskovaisissa toimita kuten väitetään.
        Joku moderaattoreista tykkää tehdä säännöllisesti näitä.
        Ilmeisesti alkaa tämä käyttäjäkaarti olemaan niin yksinkertaista porukkaa..


      • Faktaa.
        pik.a.poo kirjoitti:

        Tusinan mummi, tämä aloitus on Suomi 24:sen tekemä, jossa kärjistetään yleisellä mielipiteellä ja vallitsevalla oletuksella ihmiset toisiaan vastaan.
        Muistapa, että mitä tänne kirjoitetaan, kuka tahansa, ei vaan ole totta.

        Kun olet hellari, tiedät ettei missään ääriuskovaisissa toimita kuten väitetään.
        Joku moderaattoreista tykkää tehdä säännöllisesti näitä.
        Ilmeisesti alkaa tämä käyttäjäkaarti olemaan niin yksinkertaista porukkaa..

        Kyllä ne ääriuskovaiset ja lahkolaiset vain toimii juuri näin...


      • tusinan mummi kirjoitti:

        Olen helluntalainen ja ihmettelen kovasti noiden tulevien isovanhempien käyttäytymistä, esim. huorittelua. Omassa seurakunnassani tuollainen ei tulisi kysymykseenkään. Me emme ole kenenkään tuomareita. "Mistä toisen tumitset, siitä sinut itsesi tuomitaan".
        Oma mielipiteeni on, että jos ei ole rakkautta, ei kannata avioitua. Eläkää kumpikin tahollanne, mutta sovussa ja niin, että lapsi saa kokea myös isän rakkautta. Pidä silti yksinhuoltajuus, muuten olet naimisissa näitten isovanhempien kanssa. Tietenkin isän pitää maksaa elatusmaksu ja varmaan hän myös haluaa käydä lasta katsomassa, mutta pysykää erossa näistä "tuomareista", ellei heidän mielipiteensä muutu.

        Ketjun aloittajalla on oma vastuunsa lapsestaan, samoin 'isällä'. Aloittaja sanoo, ettei edes juurikaan tunne lapsen isää ja vahinko sattui.
        Jos rakkaus ei riitä avioliittoon asti, niin vanhanaikaisena uskovana sanon, että olette inhottavassa tilanteessa.
        Avioliitto ja lapsen hankinta ovat teidän, ei miehen vanhempien asia. Jos mies vanhempiensa mieliksi pyrkii elämään heidän uskonnollisen perimänsä ja sääntöjensä mukaan vielä sitouduttuaan sinuun, ei hän ole kykenevä vastaamaan perheestään. Miehen on valittava joko sinut ja lapsesi tai vanhempiensa helmoissa oleminen.
        Suositan aloittajalle, että isyys tunnustetaan ja isä maksaa elatusmaksut, vaikka ette avioon menisikään. Pidä puolesi, että appivanhemmat eivät pääse määräämään sinun ja lapsen ( isän) elämää.
        Uskovaisuus itsessään on positiivinen ja elämää rikastuttava oikein ymmärrettynä mutta aloittajan kokemuksessa pahasti vääristynyt.


    • Kaikkea hyvää !

      Jotenkin mieleen tulee, että miehen suku ja mies myös on Jehovantodistajia. Jos näin on, klikkaa vain netistä ko.lahko, ja päätöksen teko helpottuu osaltasi huomattavasti.

      Mies asuu kotona, ja on täysi-ikäinen, niinkö? Vaikeuksia on odotettavissa, monessa mielessä. Hän ei ole vielä silloin edes itsenäistynyt. Miettisin paikallasi jonkun ulkopuolisen kanssa järkevintä vaihtoehtoa.

    • Lessujen sukua

      Ei uskovaiset mitään turvallista kasvualustaa anna. Onhan appivanhempasikin täydellisiä esimerkkejä, yritetään olla hurskaita ja kasvattaa lapset synnittömiksi, juuri tuollaisia esiaviottomia häntäheikkejähän heistä sitten tuleekin kun mennään ääripäihin ja kielletään luonnolliset vietit. Sitten kun lovi heidän ennen niin säröttömässä uskon kilvessään ilmenee, aloitetaan uhkailu, v*ttuilu, alistaminen ja alentaminen sekä muu henkinen väkivalta jotta vaan ei menetettäisi kasvoja muiden uskovaisten silmissä.

      Eiköhän ole parasta että kasvatat lapsen itse, älä nyt ainakaan mene naimisiin. Yleensä lapsi jää äidille ja kuvailemasi perusteella ei ole mitään syytä miksei oikeus määräisi lapsen huoltajuutta sinulle.

    • fanfaari

      Ei kannata suinpäin rynnätä avioon. Sinuahan kiristetään jo nyt. Millaista se olisi kun avioidut. Jos mies pystyy irrottautumaan suvustaan, voit ehkä mennä avoliittoon hänen kanssaan. Mieti pari vuotta ennenkuin sidot itseäsi tuollaiseen mieheen, jonka suku puuttuu jo nyt asioihisi. Et tule saamaan rauhaa heiltä koskaan.

    • jaahas, jaahas

      ”Meillä heti synkkasi ja parin viikon seurustelun jälkeen olimmekin jo sängyssä ja ei pitkään mennyt, kun sain tietää olevani raskaana.”

      ”Minä olen sitä mieltä, etten halua avioitua tuosta noin vain tuntemattoman äijän kanssa, jolla on vielä kaiken lisäksi päästään finksahtanut suku.”


      Kuulostaa aika huolimattomalta käytökseltä tuollainen. ”Heti synkkasi”,”tuntematon äijä”, ”päästään finksahtanut suku”. Hmm… Pistää hieman mietityttämään.

      Sinua viiltää eniten juuri viha kristinuskoa kohtaan. Se on alitajunnastasi kumpuavaa ”sokeaa” vihaa, jonka lähdettä et itse varmasti edes ole tullut ajatelleeksi. Jos olisit pariutunut jonkun ”jännittävän” muslimin kanssa, niin et olisi edes nostanut esille mitään uskonto-ongelmia. Olisitte vain ”kasvaneet erilleen” ja olisit ”löytänyt itsesi” tyhmien seikkailujen jälkeen. Näin varmasti on käynytkin ystäväpiirissäsi. Mutta nyt oletkin raskaana jollekin ilmeisesti taustoiltaan hieman vanhoilliselle kristitylle miehelle (kenties, vapaat suunnat, lestat tms…). Sisintäsi siis kovasti polttelee.

      Teidän täytyy keskustella molempia osapuolia kunnioittaen ja yhteiseen päämäärään pyrkien. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin ainakin lapsen osalta. En kannata aborttia, kyllä asiat löytävät omat uomansa.

      • avaa silmäsi

        Vähemmästäki tuntee vihaa tai inhoa ihmisiä kohtaan jotka haukkuvat likaiseksi huoraksi ja puhtaan miehen likaavaksi lutkaksi.. He antavatkin hyvän kuvan uskonnostaan että käytökselläänhän he juuri kerjäävät huonoa imagoa ääriuskovaisille.

        Ei tollasten ihmisten kanssa, jotka uhkailee ja haukkuu, pysty ´´keskustelemaan molempia osapuolia kunnioittaen´´.
        Puhut kuin maailmassa ei voisi olla tuollaisia ihmisiä mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoo ja että hän liioittelee ja on keksinyt jutut omasta päästään, muttakun näitä ihmisiä nyt vaan on, usko tai älä.
        Aina löytyy ihmisiä joiden kanssa on mahdotonta keskustella ´´yhteisen hyvän pyrkimisestä´´ koska joillain ihmisillä on niin tarkat ´´säännökset´´ joista he eivät osaa tai halua joustaa. Niinkuin tässä tapauksessa näillä ääriuskovaisilla ihan selkeästi on sääntöjä, kuten avioliitto on pakko jos on vauva jne. ei sellaiseen tarvitse suostua.

        En voisi kuvitellakkaan ottavani suvukseni tuollaisia sääntöjen, tietyn protokollan kahleissa eläviä ihmisiä. Mielestäni lapsi pitää kasvattaa suvaitsevaisuuteen kaikenlaisten ihmisten ja elämäntyylien kohdalla, muuten siitä seuraa juuri tuollaiset katkerat kurttuiset aikuiset ihmiset, jotka määkivät kaikesta ´´syntisestä´´ mitä ympärillä tapahtuu.


    • hahahahaha

      Menit heti jonkun somalin kaa panemaan ja paksuksi tulit. Sit niiden suku pakottaa sut naimisiin ja sen jälkeen vie sun lapsen jonnekkin somaliaan ja pyytää lähettämään elatus maksut perässä. Ei sullakaan hyvin mene. Kyllä niin ku kannattais pitää ne haarat kiinni pikkasen pitempään, mut oman soppasi keitit joten syö se..

    • määmy

      Mikäli lapsi on tyttö, pidä huoli ettei isä saati isovanhempansa lähde tyttärensä kanssa ulkomaille kahdestaan. Sen jälkeen et näe häntä.

      • määmy

        Enkä suosittele lähtemään yhdessä lapsen isän kanssa, isä sanoo menevänsä näyttämään tyttärelleen synnyinseutuaan ja hups, mies palaa yksin ja kertoo kadottaneensa lapsenne.


    • Tyhmät!

      Oletteko viimeiset kommentoijat tyhmiä, sokeita vai lukutaidottomia? Ap mainitsi, että miehen sukulaiset kiihkoilevat Raamatusta, joten ei tässä ole mistään ulkomaalaisista tai muslimeista kysymys. Löytyy sitä sekopäitä ihan Suomestakin ja ns. kristityistä. Huoh.

    • hölmöt!!

      Joku teini poika täällä tappaa aikaa ja runkkailee koneen ääressä ja porukka muna pystyssä kirjoittelee tänne liirumlaarumia. hyvät naurut kyllä saa täällä suomi24 kahvikupposen ääressä. ei mulla muuta.

      JATKAKAA!!!

    • vanha täti

      Sinulla on mahdollisuus tehdä jo tässä vaiheessa ilmoitus viranomaisille uhkailusta. Lukiessani tätä aloitus viestiäsi uskallan väittää lapsesi isän äidin tulevan hankaloittamaan elämäänne helvetillisesti ellei siihen touhuun heti puututa.
      Sinusta tullaan löytämään jos mitä vikaa tahansa ja niitä ilmoituksia sosiaalitoimeen tehdään.
      Hae apua tuohon tilanteeseen.

      • käämy

        niin kuinäsken jo vastasin jehovilla on joka kaupungin päättävissä elimissä jäseniä, se on varsinainen mafia, joten rauhaa et tule saamaan


      • Lollerskate
        käämy kirjoitti:

        niin kuinäsken jo vastasin jehovilla on joka kaupungin päättävissä elimissä jäseniä, se on varsinainen mafia, joten rauhaa et tule saamaan

        Nyt vaan foliohattua päähän.


    • hihhaa

      Sulta ei voida riistää lasta pois. Isällä on oikeus dna-tutkimukseen, jonka avulla hän voi vaatia yhteishuoltajuutta. Mutta lapsi jää siulle. Suomessa lasta ei viedä äidiltä ilman kunnon syitä.

      • Tarkista asia...

        Oletko varma, että isällä on oikeus tutkimukseen, luulen että vain isä on oikeus tutkia mutta kuka tahansa äijä ei voi tulla kokeita vaatimaan tosta noin vaan, ettehän ole edes naimisissa eikä hän maksa mitään. Mutta jos vaadit isyyden selvitystä niin siihen on lapsen puolesta oikeus.


    • &/(/&%¤%¤%#%¤!%¤!/(&

      ÄLÄ IKUNA SORRU NIIDEN KIIHKOUSKOVAISTEN KELKKAAN! Jos ole jo nyt kerran silmätikkuna, nin sitten-jos-kun olet "kelkassa", olet t-o-d-e-l-l-a k-u-s-e-s-s-a !! Sano mun sanoneen... Olet kusessa jo nyt, jasitten olet vielä likanarussa ja kaikkien "sukulaisten ja kyläntuttujen " huoriteltavana ja pilkattavana. lopun ikääs!

      On pippiä ja pappia ja synninpäästäjää ja siunailija ja ties mitä hörhöjä. On kaikenmaaliman telttakokouksia ja raamattuiltoja ja ties jos vaikka minkälaista pahuudenpäästöseremoniamestaajaa JA joka päivä..

    • Mikä moka?

      Kirjoittelevatko palstojen seriffit näitä aloituksia saadakseen lisää porukkaa omille linjoilleen?
      Tämä kirjoituskin on selvä provo ja näitä ilmaantuu tasaiseen tahtiin. Vain yksi moka riittää aina paljastamaan provon. Miettikääpä mikä moka paljasti tämän aloittajan. Kerron sen sitten myöhemmin jos kukaan ei keksi sitä.

      • ....

        Itse olet provo. Älä ilakoi toisen kärsimyksellä...


    • A bort

      Kannattaisi kuitenkin harkita sitä aborttia, vaikka itse oletkin sen asian suhteen jonkin sortin fundamentalisti.

    • Vakava asia!

      Jos olisin sinä tekisin viranomaisille ilmoituksen kiristämisestä.
      Toi on oikeesti vakava asia! Jos ne aikoo ottaa sen lapsen sulta pois ilman mitään syitä, sulla on vielä isompi oikeus ja vaatimus oikeudessa.
      Pidä lapsi itselläsi ja jos lapsen isän vanhemmat on noin sekopäisiä niin kannattaisi unohtaa koko tyyppi!

    • ddddsaa

      Hei!
      Tilanteesi kuulostaa erittäin haasteelliselta. Mikset tekisi niin että jätät yhteydenpidon koko mieheen ja jatkat elämääsi kuten tähänkin asti, niissä määrin kun se on mahdollista. Olethan voinut tulla raskaaksi teoriassa myös jollekin toiselle miehelle( en nyt syytä sinua kevytkenkäisyydestä mutta teoriassa kukaan ei tiedä onko lapsi tämän miehen vai ei. Ja jos suku jo valmiiksi pitää sinua ihan hutsuna niin voithan samantien sanoa että ei se lapsi olekaan teidän Paten vaan yhen Jaskan). Näin siis teoriassa. Toisaalta tällä tavalla et saa sitten elatusmaksuja. En usko että tämä mies millään perusteella saa oikeusteitse sinulta lapsen huoltajuuden, se lienee itsestään selvää. Ahdistun jo tekstiäsi lukiessani joten tilanteesi on varmasti kammottavan ahdistava. Et ole kuitenkaan velvoitettu naimaan ketään ketä et halua joten sitä että sinun olisi PAKKO mennä tämän urpon kanssa naimisiin, ei sinun tarvitse edes murehtia. Sinun ei todellakaan tarvitse vaikka kuka sitä sinulta vaatisi. Suku sanokoot mitä sanoo. Ja koska olet jo nyt suvun mielestä häpeällinen nainen ja totaalinen kammotus heidän ah niin siveellisessä sukuhaarassaan, et koskaan tule varmasti siitä leimasta eroon pääsemään. Älä edes harkitse naimisiin menoa, lupaa se minulle, jos et todella rakasta tätä miestä :D Ajattele asiat yksinkertaisesti. Mikä on sinulle ja lapselle parasta? Olisiko tämä mies edes kiinnostunut lapsen huoltajuudesta ellei suku häntä siihen painostaisi? Mietipä sitä.

    • mies 29v

      Kirjoitit ettet halua lasta tuon miehen kanssa, mutta kuitenkin jo olet raskaana hänelle... -oisko vähän myöhäistä sanoa tuo. Olet jo raskaana hänelle. Mä olen sitä mieltä, että sun ei välttämättä kannata pitää tuota lasta. Abortti ei ole murha.
      Pitää taas ottaa esiin asia, jota naiset ei yleensä hirveästi ajattele/ välitä: hyvin harva mies haluaa oikeasti kasvattaa ja elättää vieraan miehen siitoksia, joten kyllä se lisääntymiskumppani kannattaa valita tarkkaan. Sulla tulee olemaan vaikeuksia löytää yh:na kumppani - panoja tulet löytämään se on varma ja näitä "tosissaan olevia" pilluhaukkoja... :D

      Sitä paitsi tollainen hulluus on geeneissä. uskovaisuus on periytyvä ominaisuus...

      • N 30v

        tarvitseeko tuollaisen miehen ja suvun saada edes jatkumoa perimälleen?


      • nainen 29v

        Vain MIES voi väittää, että abortti ei ole murha ja senkus teet sen... Se ei todellakaan ole mikään helpponakki ja siitä jää elinikäiset arvet NAISELLE.

        Jos uskovaisuus olis periytyvä ominaisuus, vois Suomen maassa olla toisenlainen määrä niitä uskiksia....

        Voimia aloittelijalle!!


      • jtntjyhl,
        nainen 29v kirjoitti:

        Vain MIES voi väittää, että abortti ei ole murha ja senkus teet sen... Se ei todellakaan ole mikään helpponakki ja siitä jää elinikäiset arvet NAISELLE.

        Jos uskovaisuus olis periytyvä ominaisuus, vois Suomen maassa olla toisenlainen määrä niitä uskiksia....

        Voimia aloittelijalle!!

        Asian herkkyys riippuu naisesta. Toiset eivät välitä/ovat tottuneet, toisille siitä jää elinikäset merkit.
        Älä puhu kaikkien naisten näkökulmasta, kun et itse osaa ajatella asiaa kuin yhdestä näkökulmasta


      • tatatata

        Höpö höpö. Miksi kannustat odottavaa äitiä aborttiin????? En vain tajua. Ei tule olemaan vaikeutta löytää kumppania. Itse kahden lapsen yh:na ja parisuhteessa. Kun mies tulee kotiin, nuorempi lapseni - joka ei tapaa biologista isäänsä - rientää innoissaan mieheni syliin...kuin oman isänsä. Millaista elämäni olisi, jos olisin tehnyt abortin...miksi olisin sammuttanut auringon elämästäni???


    • juretsku

      ettet halua avioitua tuosta noin vain tuntemattoman äijän ,mutta sexi maistui ja nyt olet jalki viisas, kylla pitaa nyt olla viisas,mutta 2 viikkoa ,missa nuppisi seilas ? eihan kenenkaan kanssa ole pakko naimisiin, joset ite halua, ota aborti tai ela yksin ja ota elatus maksut kaverilta, mutta jos menet naimisiin niin kyy olet aina pojan mamman silmissa

    • huh..

      Et saa suostua kiristykseen KOSKAAN. Mieti oman sukusi ja vanhempien kanssa, sekä lakimiehen kanssa mikä neuvoksi. Muuta tietosi ja puhelinnumerosi salaisiksi ja muuta pois sieltä missä nyt olet. Älä ole tekemisissä enää suvun kanssa IKINÄ. Lisäksi häivy miehen elämästä, koska hän ei ole puolustanut sinua suvultaan. Oli nuori tai ei.

      Suvaitsevaisuudessa on joku raja. Ja se menee siinä että toisia ei uhkailla, he uhkailevat sinua. He pitävät lasta omanaan jo, vaikka se on sinun. Mies on siis tuntematonkin ja antaa sukunsa tehdä näin? Kyllä riittää. Vaatimus on ihan kajahtanut. Itse varmaan häipyisin ja minusta ei kuuluisi enää mitään tuollaisille tyypeille.

      NAUHOITA kuitenkin ensiksi jonkun ihmisen avustuksella kiristykset! Kai siihen joku rikosnimike löytyy? Jos epäilet olevasi muutenkin vaarassa, että suku voisi kostaa, ole varovainen. Ja kysy ohjeita vaikka poliisilta jos yhtään näyttää siltä. Älä reagoi enää millään tavalla heidän yhteydenottoihin koskaan nauhoitusten jälkeen.

      Eikä kannata liikkua siellä missä mies ajattelee sun liikkuvan/olevan. Tutuille ja kavereille voit antaa ohjeet jos joku kyselee. Vanhemmatkin. Ja missä aiot synnyttää, tee se eri paikassa/sairaalassa kuin aioit. Olisi täysin eri asia jos mies ei olisi sidoksissa ja alistunut sukuunsa sekä olisi puolustanut sua täysin. Mutta näin ei ole ilmeisesti.

      Ehkä tässä tuli vahvaa mielipidettä. Mutta mun mielestä he eivät saa alistaa sinua eikä kiusata.

      • huh..

        Jos jatkossa olisi yhteishuoltajuus, niin joku Muu voi kuljettaa lapsen isänsä luo. Voit selvittää miten se toimii. Koska sä et voi turvallisuussyistä, sukulaiset voisi herjata sinua ja kiusata. Lisäksi onko lapsi turvassa kaappauksilta, jos sukulaiset on niin kiihkouskovaisia. Ilmeisesti sellaista eivät tekisi?


    • Anna heidän uhkailla, pyydän sinulta, ette ttuhlaa aikaasi moiseen. Koitan selittää miksi sinä et saa näin tehdä missään nimessä.

      Jos tuhlaat aikaasi nyt siihen, että pelkäät että joku vie lapsesi pois, niin sinulta menee kaikki asiat solmuun ja lopulta ehkä luovutat, ellet sitten vain tule katkeraksi. Jokainen teko jonka teet vie kymmenkertaisesti voimia, jokainen päätöksesi vie sinut aivan loppuun. Jokainen pienikin ongelma tuhoaa sinulta paljon.

      Rentoudu. Kukaan ei vie lastasi. Älä edes ajattele niin. Pysy erossa ihmisistä jotka näin tekevät.

      Tule tänne niin usein kuin mahdolista kertomaan miltä tuntuu, puhu ystäviesi kanssa, älä syyllistäen tai valittaen, vaan purkaen kamalaa tilannetta. Jos nämä ihmiset todella haluavat tehdä elämästäsi helvettiä, et voi tehdä muuta kuin pysyä rehellisenä ja avoimena, ja myöntää heillekin, että he voivat sen tehdä, he voivat satuttaa sinua, ja kysy heiltä miksi he tuntevat, että se on hyödyllistä satuttaa ihmisiä. Muuta et vain voi tehdä heille.

      Anna lapsesi myös kaatua pihalla, siarastaa, ja tehdä tyhmyyksiä vapaasti, aivan kuten kaikki muutekin lapset tekevät. Kokeile olla siirtämättä tätä sairasta kohtelua lapseesi näin, koska sitä sattuu ymmärrettävistä syistä. Joskus se tulee olemaan mahdotontakin.

      Tällä uhkailutekniikalla pilataan monta hyvää ihmistä, uhkaillaan turhaan ja annetaan ihmisen itse tuhota itsensä. Sairaat paskat toimivat näin, suoraan sanoen, älä kuuntele niitä ja keskity olennaiseen. Sinulle tulee lapsi, jota rakastat enemmän kuin mitään, ja kukaan muu ei voi asialle mitään. Ehdottaisin, että menet puhumaan jollekin auktoriteettihahmolle itsesi takia, joka sanoo sinulle, että anna lapsesi elää normaalisti, ja joka tukee sinua. Miehesi voisi kyllä ottaa tämän roolin, vaikka se meneekin vanhempiaan vastaan. Hänenkin tulisi ehkä tajuta, että hänen uusi vastuunsa on nyt lasta kohtaan, ja vanhusten täytyisi osata hoitaa omat ongelmansa itse.

      Onnea toivottaen, usko itseesi, se on tärkeintä. Et ole täydellinen vanhempi, kukaan ei ole, mutta älä anna kenenkään syyllistää sinua siitä, että et ole jumalan kaltainen.

      Eikö Jeesuskin tullut pelastamaan huorat ja syntiset, ja vapauttamaan ihmiset synnin tuskista? Ota nämä vanhemmat vain tekopyhinä pahansuopaisina ihmisinä, heillä ei ole jumalaa takanaan, ei ainakaan kristittyä jumalaa. Älä siis pelkää heitä ollenkaan.

    • x-x-x-x-x-x-x

      Sinulla on oikeus tähän lapseen.

      Mutta huom!, niin on myös miehelläsi. Jonkinasteinen yhteishuoltajuus on ratkaisu, jota teille tullaan tarjoamaan.

      Sen sijaan miehesi suvulla ei asiaan ole nokan koputtamista! Se, että he edustavat mielestään oikeaoppista uskontokuntaa, ei ole juridinen peruste, joka missään tuomioistuimessa menisi lapsen äidin edelle.

      • Ei ole oikeutta.

        Ei ole oikeutta tollasella hullulla kiihkouskovaisäijällä eikä varsinkaan sen uhkailevalla ja kiristävällä suvulla!!!


    • lkjasdj

      Hei,
      en ole lukenut viestiketjua, joten varmaan joku tarjoaa samaa yksinkertaista neuvoa jo aiemmin.

      Eli: sinulla ei ole velvollisuus ilmoittaa mihinkään lapsen isän nimeä. Isä: tuntematon, jolloin isällä ei mitään oikeuksia lapseen. Eikä liioin suvulla.

    • aiti-itsekkin

      En jaksanut lukeakkaan koko viestiketjua. Itse aitina ja muutamat riidat huoltajuudesta kayneena tiedan kuitenkin tasan tarkkaan;

      SINA OLET LAPEN AITI, SINA SIIS SAAT PAATTAA KAIKESTA. Sinun ei tarvitse edes tunnustaa lapsen isaa, josset itse halua. Suomen kaikki lait ovat aidin puolella, isalla ei juurikaan ole oikeuksia.

      Jos tama kahjo suku sinut oikeuteen haastaa, heidan voittomahdollisuudet ovat taysin olemattomat, koska sina olet lapsen aiti, ja ellei sinulla ole rankkaa rikostaustaa/huume/ jne juttuja, ei kukaan pysty vieda lasta pois sinulta. Viimeistaan kun joku raamattu-eukko paasee aaneen oikeudessa, juttu on sinun puolestasi voitettu. Ala siis hataile lapsen suhteen, mieti enemman millaista hairikointia tulet saamaan tulevaisuudessa lapsen isan sukulaisilta.

      Enka suosittele lahtemaan tuohon aari-uskovaisten kanssa yhdessa lasta kasvattamaan, koska he todennakosesti lapsen aina heilla ollessa hoidossa kaannyttavat lastasi sinua vastaan plus lapsi hammentyy, miksi mummi puhuu nain ja nain ja aiti taas ei puhu naista asioista paljon? Tarkoitan siis uskontoa, ja jumalan yltiopaista ylistamista. Yksinhuoltajuus sulle mutta tapaamisoikeus isalle on paras ratkaisu -jos yhteishuoltajuuden otatte, et saa lapsellesi edes passia ilman isan suostumusta! Suosittelen soittamaan suoraan jonkin sortin asianajajalle tai lastenvalvojalle.

      Mutta siis tama suku ei pysty riistamaan lastasi mitenkaan ilman painavaa nayttoa ettet ole sopiva henkilo lapsen aidiksi.

      • szzsh !

        Tämä kahjo suku on PROVO !


    • ...

      Tiedoksi muuten vain tuonne alkupään kirjoittajalle: kondomin rikkoutuminen ei todellakaan ole "lähestulkoon mahdotonta".

      Minulla on kondomi mennyt kahdesti rikki ihan vain rakasteltaessa normaalisti. Ei mitään villiä seksiä todellakaan, eikä sitä olla kynsitty tms.

      Ihan rakastelun aikana vain revennyt.

      Ne on niitä LAATUkondomeja..

    • siika.

      Uskovaiset mielisairasta porukkaa.

    • Oikeudessa istunut

      Lapsen isä ei voi sinulta lasta viedä edes oikeusteitse, ilman äärimmäisen hyviä perusteita. Lapsen hullusta suvusta puhumattakaan, he eivät voi tehdä asialle mitään.
      Voit kasvattaa lapsen ihan yksinkin, kunhan muistat valita yksinhuoltajuuden. Kun sinulla on yksinhuoltajuus, sinä päätät lapsen asioista, eikä kukaan muu. Lapsen isä saa tapaamisoikeudet, jos niitä haluaa.
      Älä anna heidän pelotella sinua moisilla oikeustoimilla, se on p*skapuhetta. Tai toteat vain tyynesti, että tavataan sitten sielä oikeudessa. Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun, aihe on erittäin tuttu! Tsemppiä jatkoon, pysy lujana!!!

      • vaiettäniin

        Veikkaan että jos annat lapsen isälle tapaamisoikeudet, hän vie lapsen aina välillä perheensä tykö ja he yrittävät kääntää lapsesi vastustamaan sinua ja puhuvat pahaa sinusta lapsellesi, jolloin lapsesi voi mennä sekaisin.

        Ehdottaisin, ettet anna miehen perheen olla lapseen tekemisissä, ilman sinun läsnäoloasi..


      • Mieti tarkkaan!
        vaiettäniin kirjoitti:

        Veikkaan että jos annat lapsen isälle tapaamisoikeudet, hän vie lapsen aina välillä perheensä tykö ja he yrittävät kääntää lapsesi vastustamaan sinua ja puhuvat pahaa sinusta lapsellesi, jolloin lapsesi voi mennä sekaisin.

        Ehdottaisin, ettet anna miehen perheen olla lapseen tekemisissä, ilman sinun läsnäoloasi..

        Ei edes läsnäollessa! Ovathan he jo näyttäneet millaisia ovat.


    • kukin taaplaa tyylil

      mieti kuitenkin aborttia. Lapsihan on vasta kasa soluja. Ei elävä ihminen. Kun ajattelet lapsen yksin kasvattamista, sinulta puuttuu toinen henkilö jakamaan yövalvomiset ja lapsen sairaudet. Lapsikin tarvitsee kasvaessaan tietää,että hänellä on isä, niinkuin muillakin. Ilmeisesti liittyessäsi vaikkakin lapsen kautta sukuun, jonka aiti on kaikkitietävä matriarkka, on tulevaisuutesi yhtä taistelua siitä, miten lapsi kasvatetaan.
      Ps. Lapsen huoltajuutta ei voida ottaa sinulta, ellet ole taloudellisesti tai henkisesti kykenemätön hoitamaan lastasi.

      • Kaikkein hirveimpiä

        Hirveimpiä ovat supi-suomalaiset juntit, jotka vihaavat ihan kaikkea mahdollista,mistä vain vihan kohdetta heidän sairaalle kaunalleen löytyy.

        Se loistaa palstoilta kauas.

        Viimeksi luin hirveää haukkumista syrjäytyneitä nuoria kohtaan ihan kuin heitä ei olisi jo yhteiskunnan taholta potkittu päähän ihan riittävästi.

        Tämä maa on kaistapäiden kaheleiden maa, ei voi muuta sanoa.
        Ja sairas viha tietysti on kasvanut porvarien vallan kasvun myötä, mikä tietysti on täysin ymmärrettävääkin. Mut oli ketjun aihe mikä tahansa, niin hirveitä haukkujia ja solvaajia löytyy joka asiaan.


      • hiiohoi.
        Kaikkein hirveimpiä kirjoitti:

        Hirveimpiä ovat supi-suomalaiset juntit, jotka vihaavat ihan kaikkea mahdollista,mistä vain vihan kohdetta heidän sairaalle kaunalleen löytyy.

        Se loistaa palstoilta kauas.

        Viimeksi luin hirveää haukkumista syrjäytyneitä nuoria kohtaan ihan kuin heitä ei olisi jo yhteiskunnan taholta potkittu päähän ihan riittävästi.

        Tämä maa on kaistapäiden kaheleiden maa, ei voi muuta sanoa.
        Ja sairas viha tietysti on kasvanut porvarien vallan kasvun myötä, mikä tietysti on täysin ymmärrettävääkin. Mut oli ketjun aihe mikä tahansa, niin hirveitä haukkujia ja solvaajia löytyy joka asiaan.

        Oot oikeessa. :( Se on surullista seurattavaa. Lehdessä luki että jotain 80% nuorista naisista saavat joltain taholta kuulla olevansa huor_ia ja lu_tkia, ihmisten viha, katkeruus ja alentaminen on loputonta.

        Nainen ei ole huora, ellei hän ota maksua seksuaalisista teoistaan, milloin se menee miehille päähän?
        Ja lutkia ei ole olemassakaan, miksi aina pitää vihalleen saada nimi joka haukkuu toisen ihmisen arvoa

        Jos ihminen pettää, mies tai nainen ei se tarkoita että hän on jokin lutka tai oksettava tunteeton kusipää. Ihminen tekee itse omat valintansa, turha tulla sivustaseuraajat arvostelemaan ja nimittelemään. Jos toinen pettää niin oma menetyshän se tälle pettäjälle on. Mut hei, oma päätös. Turha alkaa nimittelemään, ei kukaan ole lutka.


      • voijumakekka
        Kaikkein hirveimpiä kirjoitti:

        Hirveimpiä ovat supi-suomalaiset juntit, jotka vihaavat ihan kaikkea mahdollista,mistä vain vihan kohdetta heidän sairaalle kaunalleen löytyy.

        Se loistaa palstoilta kauas.

        Viimeksi luin hirveää haukkumista syrjäytyneitä nuoria kohtaan ihan kuin heitä ei olisi jo yhteiskunnan taholta potkittu päähän ihan riittävästi.

        Tämä maa on kaistapäiden kaheleiden maa, ei voi muuta sanoa.
        Ja sairas viha tietysti on kasvanut porvarien vallan kasvun myötä, mikä tietysti on täysin ymmärrettävääkin. Mut oli ketjun aihe mikä tahansa, niin hirveitä haukkujia ja solvaajia löytyy joka asiaan.

        Päätit sitten purkautua tälle palstalle, vaikka sinulla ei ollut YHTÄÄN MITÄÄN vähimmässäkään määriin aiheeseen liittyvää asiaa. Mistähän ihmeestä se junttien viha kumpuaakaan...?


    • Maalaisjärjellä näin

      Ei missään tapauksessa kannata mennä avioon toisten painostuksesta ja noista lähtökohdista solmittu liitto tulee olemaan yhtä helvettiä. Sillä miehesi vanhemmat tulisivat jatkossakin hallitsemaan teidän elämää ja tekemään kaikki teidän yhteiset päätökset. Jos kerran miehesi on noin aivopesty.
      Lastasi et kuitenkaan tule missään nimessä menettämään. Asia menee oikeuteen, jos ette pysty sitä sopimaan lastenvalvojan avustuksella. Oikeus ei (luojan kiitos) katso asioita minkään uskonnon vinkkelistä vaan ottaen huomioon kaikki olemassa olevat faktat. Ja jos ja kun taustastasi ei löydy mitään raskauttavia tekijöitä, ettet olisi niiden valossa sopiva huoltaja lapsellesi. Sinä saat ihan varmasti olla lapsesi täysivaltainen huoltaja, miehesi tilanteen ratkaisee sitten oikeus. Voihan se olla, että oikeus määrää teille yhteishuoltajuuden, joka on sinulle ihan kauhea tilanne, koska silloin joudut olemaan tekemisissä aivopestyn miehesi kanssa. Hirveä tilanne sinulla, paljon voimia. Ja muista, että sinun ei tarvitse kuunnella miehesi vanhemmilta haukkuja yms. ei edes vastata heidän yhteydeottoihin, he eivät ole lapsen toinen vanhempi vaikka niin kuvittelevatkin. Ja voihan se olla, että suvun maineen vuoksi he jopa antavat sinun pitää lapsen itsellä ja eivät edes vaadi isyyden selvittämistä. Mutta lähtökohtaisesti sinun ei kannata sitä kieltää, sillä se näyttää huonolta oikeudessa.
      Haluan vielä korostaa, että itse en ole lakia lukenut enkä ole käynyt yhtään huoltajuusriitaa läpi, mutta järjellä ajateltuna näin.

    • Herätysteltta..

      Hirveen kauvan te tuhlasitte 'laatuaikaa' kun meni jopa pariviikkoo ennenkuin kaveri löysi 'ykköspesälle', näinollen ennusteet eivät näytä hyvältä..
      Ekaks pitää testata miten 'se 'pelittää' , jos ok. niin kaikki sujuukin sitten luonnostaan..
      Olen kaverinkanssa monena kesänä käynyt ihan harrastusmielessä, uskovaisten herätysteltoissa, 'veisaamassa'.. Edellytyksenä on että sinne pitää pukeutua asiallisesti mustaan pukuun ja valkoiseen paitaan, tukka on oltava lyhyehkön siisti ja virsikirja on hyvä olla mukana. Muutenkin käytös on oltava harras, se joskus tuottaa tuskaa kun katseemme kohtaa..Kumpikaan meistä ei ole mitenkään uskovaisia, ainoastaan 'tilanneuskovaisia'

      Siellä kokouksissa kohtaa ihania neitseellisiä tyttöjä joilla on kuitenkin pilke silmäkulmassa kun hieman tarkemmin tutkii.

      Kokemukset ovat olleet fantastisia, siellä on synynyt suhteita joita pidän yllä vieläkin.. Uskovaisuus on sittenkin vaan totuttua, opetettua käytöstä, joka väistyy luonnollisien viettien tieltä..

      • yx uskis <3

        "Herätys teltta"...mietin vaan että missähän herätysteltassa olette kaverisi kanssa mahtanut käydä?? Itse olen käynyt paljonkin herätyskokouksissa eri teltoilla aikoinaan, koskaan ei ole missää ollut mitään pukukoodia. Taitaa nyt olla kaverin mielikuvituksessa nää "herätysteltat" :))

        Ja kaikki riippuu yksilö uskovista...ei kaikkien "uskovaisuus" väisty viettien tieltä. Tiedätkös, kaiki ihmiset ei ole viettiensä vietävissä, joillakin on ihan aivotkin :))

        Ja sitten, monesti ne nuoret niillä teltoilla ei edes ole henkilökohtaisesti uskossa, vaan ovat siellä vanhempiensa kanssa.



        Mutta joo...jatka sä vaan mielikuvias ja nauti niistä :))


    • provon uhriko??

      Valitettavasti taidat olla feikki, eli juttusi haiskahtaa vain huonolta provolta.

    • JOOPA JOO!!!!

      Nyt sitten yksinkertainen neuvo ammattilaiselta.MENET HETI MAANANTAINA SOSIAALITOIMISTOON puhumaan lastensuojeluhenkilön kanssa asiasta.Ja jos tarve vaatii,niin sitten oikeusaputoimistoon mikäli olet varaton.Ja käytä nyt helvetti hiukan omaa järkeäsi kanssa.Hyvät jatkot!!!

      • fhjjhk

        Lastensuojeluhenkilöä ei tässä tapauksessa tarvita, se on lastenvalvoja jonka luona käydään tunnistamassa lapsi ja huoltajuuksista sopimassa.


      • Hanki apua.
        fhjjhk kirjoitti:

        Lastensuojeluhenkilöä ei tässä tapauksessa tarvita, se on lastenvalvoja jonka luona käydään tunnistamassa lapsi ja huoltajuuksista sopimassa.

        Tarvitseehan. Suojelemaan syntymätöntä lasta mielisairailta uskovaisilta,jotka jo nyt uhkailee,kiristää,huorittelee ym...


    • OnneaOdotukseen

      Älä missään nimessä mene naimisiin. Avioliittoon ei pidä mennä pakosta. Kiihkouskovaisuus ei todellakaan takaa lapselle turvallista kasvuympäristöä! Miehen suku kohtelisi sinua loputtomasti kuin saastaa ja tekisi kaikkensa myös tehdäkseen lapsellesi selväksi, että sinä olet syntinen jne. Lapsi ainoastaan kärsisi tällaisessa ahdistavassa ilmapiirissä!

      Katkaise kaikki yhteydenpito mieheen välittömästi, vaihda puhelinumeroa. Älä ilmoita lapsen syntymästä miehelle. Mies ei saa päästä oikeudessa millään lailla esittämään olleensa aktiivisesti mukana raskausaikana tai synnytyksessä tai välittömästi lapsen synnyttyä. Siis olettaen että hän ja hänen hullu sukunsa ovat niin hulluja että ryntyvät oikeustoimiin. Säästä KAIKKI tekstiviestit yms. jos niissä uhkaillaan, että he vievät lapsen sinulta. Kaikki huorittelut ja muut talteen. Jos saat todistajia syytöksille tai uhkailuille, aina parempi.

      Lapsen on jokatapauksessa vietettävä ensimmäinen elinvuotensa kanssasi, koska sinähän imetät lastasi. Ei imeväistä voi äitinsä rinnoilta riistää kukaan! Sinä myös olet työssäkäyvä, itsenäinen, asut omillasi jne. en usko, että oikeus määräisi lähivanhemmaksi miestä joka asuu vanhempiensa nurkissa vielä aikamiespoikana, varsinkin kun lapsen äiti on täysin kykenevä huolehtimaan lapsesta.

      Sinullakin on suku, vanhemmat jne. turvaudu heihin. He voivat toimia omalta osaltaan puskurina miehesi kiihkouskovaisia vanhempia vastaan. Miehen suvun on hyvä nähdä, että sinä et todellakaan ole yksin, vaan myös sinulla on oma sukusi ja ystäväsi apunasi.

      Toivotan sinulle sylin täydeltä onnea ja iloista odotusaikaa!!

    • sossuna ollut

      Jopas on vastauksia, joissa monessa virheellistä tietoa. Ensinnäkin: vaikka kiellät lapsen isyyden selvittämisen, isä voi vaatia sitä oikeusteitse. Hänellä on oikeus vaatia myös lapsen huoltajuutta ja asumista, myös tapaamisista ja elatuksesta voidaan mennä oikeuteen. Yleensä nämä ratkaistaan samassa oikeudenkäynnissä. Oikeus erittäin usein määrää yhteishuoltajuuden, mutta siihen voidaan tehdä rajoituksia (esim. äiti yksin vastaa uskonnosta ja kouluun liittyvistä asioista). Isän vanhemmilla ei ole mitään oikeuksia. Ja etävanhemmalla ei ole tapaamisoikeutta, vaan lapsella on oikeus tavata sitä vanhempaa jonka luona hän ei asu. Lähivanhemman velvollisuus on tukea näitä tapaamisia, ja tukea lapsen yhteyttä hänelle läheisiin ihmisiin.

      Avioliittoon sinua ei kukaan voi pakottaa, ja lasta koskevat asiat päättää viime kädessä oikeus.

      • Laki sanoo

        Ota huomiaan, että jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, niin äiti päättää antaako isälle huoltajuuden.


      • Että näillä mennään

        Mikähän sossu säkin olet ollut kun et oikeesti mitään koko asiasta tiedä!! Jos tuo aloittaja sanoo että isä on tuntematon niin se on sitten siinä, eikä se isä voi edes vaatia mitään isyys testejä. Tää on meidän perheessä ihan koettua asiaa joten siitä on turha koittaa selitellä mitään. Eikä isällä totisestikkaan ole mitään mahdollisuutta hakea huoltajuutta. Nyt ei olla amerikkalaisessa elokuvassa vaan ihan suomen lakien mukaan mennään. Jos isä on "tuntematon" niin silloin vaan ei pysty hakeaan mistään myöskään elareita.


      • Ei kynnysmatoksi
        Että näillä mennään kirjoitti:

        Mikähän sossu säkin olet ollut kun et oikeesti mitään koko asiasta tiedä!! Jos tuo aloittaja sanoo että isä on tuntematon niin se on sitten siinä, eikä se isä voi edes vaatia mitään isyys testejä. Tää on meidän perheessä ihan koettua asiaa joten siitä on turha koittaa selitellä mitään. Eikä isällä totisestikkaan ole mitään mahdollisuutta hakea huoltajuutta. Nyt ei olla amerikkalaisessa elokuvassa vaan ihan suomen lakien mukaan mennään. Jos isä on "tuntematon" niin silloin vaan ei pysty hakeaan mistään myöskään elareita.

        Olet oikeassa !Toivotaan, että AP lukee tämän. Kun sanoo, ettei tiedä, kuka isä on, ei kukaan voi millään perusteella vaatia lasta itselleen. Mihinkään isyystestiin ei lapsen äidin ole pakko suostua. AP on jo leimattu lutkaksi miehen suvun taholta, vaikka mieshän tässä on " pukilla" ollut. Toivotaan, ettei AP ikinä tule kuulumaan tuohon sukuun.


    • joku roti

      Abortti heti, ei tuollaisille hihhuleille tarvitse synnyttää yhtään uutta uhria aivopestäväksi!

      • muijavm75

        Otat asian hiukan liian vakavasti. Aloitus oli provo.


      • oooouuuuppps

        Tuo alas peukku oli vahinko, ranne painoi, en minä, anteeksi!


    • Mieti vähän...

      Jos juttu olisi tosi, eikä provo. Niin suku olisi syyllistynyt herjaukseen, kunnianloukkaukseen ja kiristykseen. Jos kukaan sinulle puhuu tuolla tavalla, niin sitä ei ole pakko kuunnella. Ja mies jos tullaisen hyväksyy niin älä ole missään tekemisissä.

      Sinä voit nostaa sukua vastaan oikeustoimet. Asioi aina sähköpostin tai tekstiviestien kautta.

      Koska lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, niin sinä päätät kenelle annat huoltajuuden, jos et usko niin kannattaa tarkistaa asia lastenvalvojalta. Lapsen isällä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta siihen. Jos suostut heidän vaatimuksiinsa niin lasta et näe koskaan, koska olethan heidän mielestään kelvoton. Usko se.

      Turvallinen kasvuympäristö? Kuulostaako tuo sinusta turvalliselta ja tuntuuko sinusta turvalliselta? Haluaisitko ettää lapsesi joutuisi elämään koko elämänsä tuollaisen keskellä ?

      Älä anna huoltajuutta miehelle.Sano miehelle, että jos haluaa elää lapsensa kanssa, niin asuu sinun kanssasi itsenäisesti ilman sukua, mutta ei naimisissa. Tai jos hänelle suku on tärkeämpi kuin oma lapsi, niin sitten vain tapaa lasta.

    • Rami-64

      Mitä uskontoa miehesi on.
      Muslimi?

      • mielisairasta

        Puhuttiin raamatusta... Varmaan joku jehova tai lestadiolainen.


    • Kuva kertoo

      Puuttumatta jutun sisältöön, mutta mistä ihmeestä suomi23 etsii nuo valokuvat, jotka liittyvät aiheeseen? Niissä on sitä jotain.

    • tittit

      No vahinko on jo tapahtunu,sulla ei oo muuta vaihtoehtoa kuin kadota maisemista.Naimisiinmenoa en todellakaan suosittele,jos et ole itse päästäsi vialla.Jos olet jo nyt miehen suvulle pelkkä p*ska,tulet olemaan sitä aina.Tekstistä saa käsityksen,että et ole kauheasti edes miehestä kiinnostunut.Miksi siis vaivaat päätäsi moisilla avioliitto-jutuilla.Nykyaikana ei mikään pakota ihmisiä menemään naimisiin.Sinua ei voida siihen kiristää eikä pakottaa.Ja mitä tuohon kasvu-alustaan tulee:voit olla varma,että lapsesi tulee kärsimään,jos jäät.Kiihko-uskovaiset ovat kaikista pahimpia naisten ja lasten hakkaajia ja hyväksikäyttäjiä.

    • TRUUTROLLL

      Heh tämä on selkee TROLLI.

    • synnillä on seurauks

      Olisit välttänyt ongelman kun et olisi hypännyt sänkyyn ennen avioliittoa.

      • Mikä on "syntiä"?

        Hah! Mietipäs kun olisi mennyt vasta avioliitossa sänkyyn ja nämä sairaat lahkolaiset olisi saaneet oikeuksia... Silloinhan se ongelma vasta olisi!!!


    • No just joo!!

      Aloitus on pelkkä provo, jolla marginalisoidaan uskovaiset ääripääksi ja hulluiksi.

    • misoimmonen1

      En todellakaan jaksa lukea kaikkia viestejä, mut mun mielipide on se että et todellakaan mene naimisiin. Naimisiin meno ja näköjään täydellisen kontrollin antaminen suvulle on PAHINTA mitä voit tehdä itelles ja lapselle, koeta saada äkkiä mahdollisimman paljon väliä tuollaisiin ihmisiin. Mie serasin muutaman vuoden sivusta mitä tuollainen teki yhdelle naiselle ja se ei ollut kaunista katsottavaa, Mies oli todellakin jumala, ja nainen hänen nöyrä palvelijansa. Kolmessa vuodessa tämä kyseinen nuori nainen "vanheni" varmaan 20v. koska hän oli täysin samassa tilanteessa kuin sinä, illat vietettiin "puhtaide" ihmisten seurassa rukoilemassa parannusta naiselle. Lapsi kun oli "puhtaasta" pojasta tullut otettiin suvunhuostaan, ei tietenkään virallisesti. Ja näytti todellakin siltä että äiti yritetään ajaa vaikka itsemurhaan, sehän taas todistaisi että he olivat oikeassa ja nainen "saastunut" jne. Koeta päästä eroon niistä mahdollisimman nopeasti, kyllä jostain on myös pakko löytyä ammatti-apua. Vaikka kaikkialla pelätään näitä kiihko uskovaisia, kyllä jostain on apua tarjolla. Mistä päin suomea muuten olet :) Voimia siulle :)

    • Ja millähän he aikovat perustella tämän oikeusprosessin, paitsi itse antamalla väärän todistuksen lähimmäisestä (eli rikkomalla kymmentä käskyä.) ....

    • kalle_palle

      Älä viitti puhua paskaa!

    • tietää.

      Jaaha... et taida olla maailman välkyin ihminen...

      Etenkin jos kyseessä on muslimisuku, niin saat kärsiä koko loppuelämäsi!

      • luetunymmärtäminen

        Raamattua lukeva muslimi?itselläsi on valot pimeänä.


    • 355345646

      Teetä abortti, säästyt niin monilta pahoilta ongelmilta että ei ole tosikaan.

    • kerrol

      Minka sortin uskovaisia ovat ,jokin lahko??

    • Hyvä yritys mollata

      Ja täällä kaikki uskoo tuohon alotukseen?

    • tr. olli

      Koska olet jo läheisissä väleissä siittäjän sukuun, ilmeisesti lähemmissä kuin siittäjään, niin naimisiin vaan!

      Mulla, joka rakastan miestäni, ei ole hajuakaan siitä mitä ne ajattelee musta tai jumalasta tai mistään, eikä edes kiinnosta.

      Olet ansainnut sukusi kovalla työllä
      ;)

    • luetteko edes lakia?

      Nykyisen lain mukaan, joka on huomattavasti enemmän äidin ja lapsen puolella joka kohdassa oikeastaan, sinun ei ole pakko suostua mihinkään DNA-testeihin isyyden selvittämiseksi, vaikka sitä kuinka joku vaatisi oikeusteitse.

      Miehen vanhemmilla ei missään tapauksessa ole asiassa minkäänlaista sananvaltaa.

      Miehen oikeudet ja mahdolliset velvollisuudet alkavat vasta isyyden vahvistamisesta. Sitä ennen hänellä ei oikeastaan ole mitään oikeuksia lapseen tai sinuun, koska ette ole naimisissa. Joka vuosi joku isä yrittää saada näin juttuja läpi oikeudessa, mutta ne menevät aina äidin hyväksi, jos isyyttä ei ole vahvistettu.

      Joku vanha täti tuolla viestissä sanoi, että voit alkaa nostamaan syytteitä uhkailusta, mutta valitettavasti oikeustoimilla uhkailu ei ole tuomittavaa uhkailua. "jos et anna lasta meille ja mene naimisiin, niin nostamme oikeusjutun" tuosta et saa ketään tuomiolle. Mutta vastaavasti kyllä uhkaavat myös itse turhalla oikeusjutulla, koska he eivät sitä haastetta ikinä voittaisi.

      Olet turvassa niin kauan kuin et mene naimisiin miehen kanssa ja et anna hänen tunnustaa isyyttä. Vaikka hän sitä vaatisi niin voit kieltäytyä. Tällöin et myös saa kyllä elareita. Jos toteat myöhemmin, että haluat hänet isäksi esim elarivelvoitteiden takia, niin maksuvelvollisuus lähtee siitä hetkestä, kun ilmoitat hänelle (yleensä sos viranomaisten kautta) että haluat hänen tunnustavan isyyden. Mutta tuosta hetkestä myös alkaa sitten isän oikeudet vaatia huoltajuutta ainakin osittain itselleen. En usko että täyttä huoltajuutta saisi koskaan. Hyvät mahdollisuudet kuitenkin 50/50 yhteishuoltoon on nykyään aina.

    • Olisi mukava tietää, mihin uskonlahkoon miesystäväsi vanhemmat kuuluvat. Minä olen yhteiskristillinen uskovainen, joka suvaitsen kaikki uskovaiset riippumatta siitä, mihin srk:aan kuuluvat ja mottoni on: rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Poikani tyttöystävä alkoi odottaa puolen vuoden seurustelun jälkeen. Annoin heille sormusrahat, kun kumpikin vielä opiskeli. Lapsi syntyi, mutta heidän tiensä kuitenkin ajautuivat erilleen lapsen ollessa 3-vuotias. Poikani oli 14 vuotiaaksi uskossa, sitten luopui. Heidän tytärtään on riepoteltu mummolassa, äidin luona, isän uudessa perheessä ja tyttö on koko ajan kokenut olevansa hylätty. Mutta sitkeällä luonteella on pärjännyt ja asuu nyt 18-v. omassa asunnossa ja käytyään amiksen on töissä. Tytön äiti tuli uskoon aika pian eron jälkeen ja on uusissa naimisissa uskovaisen miehen kanssa. Poikani ei ole vielä uudistanut uskoaan, mutta uskon, että rukoukset kantavat.
      Missään vaiheessa en moittinut kumpaakaan heidän teoistaan. Jumala antaa ihmisille anteeksi, ei pidä meidänkään toisiamme tuomita . Jumala haluaa, että annamme elämämme Hänen rakkaisiin käsiinsä, niin Hän voi luvan kanssa auttaa meitä täällä maan päällä ja johdattaa kerran taivaaseen.

    • en todellakaan suosittele menemään avioon! tutustukaa toisiinne rauhassa, ja jos viihdytte yhdessä, voitte tulevaisuudessa miettiä avioliittoa. naimisiin mennään rakkaudesta ei pakosta tai velvoitteesta! pojan perheellä ei ole mitään oikeuksia vaatia tuollaista, kysymys on sun elämästä, ei heidän. ja vielä... abortti ei todellakaan ole lapsen murha. se on sikiö, ei vielä lapsi. itse en yksinhuoltajaksi haluaisi, enkä myöskään haluaisi lasta ihmisen kanssa, jonka kanssa en halua olla.

    • kahden äitee

      Ketjun aloittaja.
      Ota tuollaisista asioista selvää Sosiaalivirastosta, ettei tarvitse arvuutella miten tulee toimia:
      Tässä selkeät ohjeet isyyden tunnustamisesta:

      Jos lapsen äiti ei halua selvittää lapsen isyyttä, hän voi myös halutessaan kieltäytyä siitä. Allekirjoitettuaan asiaa koskevan asiakirjan lastenvalvojan luona, äiti voi hakea lapselle elatustukea Kelasta. Lastenvalvojan tulee kuitenkin jatkaa isyyden selvittämistä, jos mies tunnustaa isyytensä.
      Jos isyys on epävarma, voidaan isyydestä varmistua DNA-tutkimuksella. Lastenvalvojalta saa lähetteet ilmaisiin tutkimuksiin, kun lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella, eikä isyyttä vielä ole tunnustettu. Isyyden tunnustamisen ja vahvistamisen jälkeen DNA-tutkimus ei ole enää mahdollista.
      Jos isä ei vapaaehtoisesti tunnusta isyyttään, lastenvalvoja vie asian oikeuden ratkaistavaksi, mikäli äiti sitä haluaa.
      Jos lapsi syntyy avioliiton aikana, aviomies on lain mukaan lapsen isä. Jos lapsen isä on joku toinen, hän voi tunnustaa lapsen lastenvalvojan luona. Tällöin sekä äidin että aviomiehen on hyväksyttävä isyyden tunnustaminen.
      Isyyden selvittämisen yhteydessä vanhemmat voivat tehdä myös sopimuksen lapsen yhteishuollosta, tapaamisesta tai elatuksesta.

      Lainaus on suoraan sossun sivuilta, joten tuo on täyttä faktaa!

    • LuontoAjaaTikanpojan

      Onkos tuossa kysymys- suomalaisuudesta-ja onko mies maahanmuuttajia?.

    • älä taivu

      Vältä moista ääriuskovaista sukua, pystyt varmasti kasvattamaan lapsen paremmin itse kuin heidän "avullaan". Yksin-/yhteishuoltajuus on jo sen verran yleistä että varmasti löydät lapselle sellaisen isän jonka myös haluat aviomieheksi.

      Oikeusteitse he eivät lasta sinulta vie, se on varmaa.

      Onnellista odotusta, kyllä se siitä. Aina se siitä :)

    • kampanjoimaan

      Minusta tämän tarinan kertojalla olisi oiva tilaisuus nyt kertoa suomen nuorille, miksi kannattaa pidättäytyä esiaviollisesta sexistä ja millainen vastuu sexin harrastamiseen liittyy, ettei tämmöistä tapahtuisi niin usein, kuin näinä aikoina on. Vaikka johonkin sexivalistus-kampanjaan.

      Hyvä juttu tuo, mitä ajattelet abortista, jotain positiivistakin sentään löyty onnettomuudesta. Tsemppiä paljon tulevalle äitille!

      • Tr. Olli

        Hirveen usein näillä tuntuu 'ehkäisy pettävän'. Mitä lie vanharaamatullisia kortsuja sitten käyttävätkään.
        Uskoo ken haluaa ja mihin lystää.


      • Benottoohard

        Taas mustamaalataan muka uskovaisia, KUKAAN TOSI USKOVAINEN EI HAUKU KETÄÄN TOISTA ASIASTA RIIPPUMATTA; EI VARSINKAAN JOS OMA LAPSENLAPSI ON syntymässä . olipa sitten kyseessä minkälainen teko tahansatoiselta osapuolelta !!!

        surkea PROVO koko aloitus, lisäksi kömpelösti kirjoitettu, ei muuten uppoa järkeviin ihmisiin.

        no teinejä on helppo vedättää niitä jotka eivät tunne vielä maailman pahuutta !!!


      • Lollerskate
        Benottoohard kirjoitti:

        Taas mustamaalataan muka uskovaisia, KUKAAN TOSI USKOVAINEN EI HAUKU KETÄÄN TOISTA ASIASTA RIIPPUMATTA; EI VARSINKAAN JOS OMA LAPSENLAPSI ON syntymässä . olipa sitten kyseessä minkälainen teko tahansatoiselta osapuolelta !!!

        surkea PROVO koko aloitus, lisäksi kömpelösti kirjoitettu, ei muuten uppoa järkeviin ihmisiin.

        no teinejä on helppo vedättää niitä jotka eivät tunne vielä maailman pahuutta !!!

        Itse sen sijaan kirjoitat upeasti lukuunottamatta sitä, että kirjoitat suuraakkosin, et osaa sijoittaa pisteitä saati muitakaan välimerkkejä oikeille paikoilleen, kirjoitat sanoja yhteen etkä osaa aloittaa lausetta isolla kirjaimella. Eikös se raamattu puhu jotain ensimmäisen kiven heittämisestä?

        Kiristääkö sädekehä kun taas todetaan, miten sekaisin uskovaiset ovat?


    • Miss Mossad.

      Surkea provo.

    • ei pakkoliittoa

      Minä olen sitä mieltä, että jos et halua naimisiin kyseisen miehen kanssa, niin et mene. Älä pilaa elämääsi pakkoaviolittolla. Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, niin isällä ei ole automaattisesti isyyttä. Hän saa sen viemällä asian oikeuteen. Mikään oikeusaste ei luovuta lasta äidiltä pois uskonnon vuoksi. Yksikään oikeusaste ei vie äidiltä lasta sen vuoksi, että äiti on saanut avioliiton ulkopuolisen lapsen. Se ei ole rikos eikä huonon naisen merkki millään muotoa. Päinvastoin. Mielestäni olet hyvä nainen ja ihminen, jos pidät lapsen etkä sorru aborttiin kuten niin moni tänä aikana.
      Mutta...jos rakastat miestä tai opit rakastamaan vähitellen, niin sen jälkeen voit harkita avioitumista miehen kanssa.

    • yksi kaikkien puoles

      Voi älä missään nimessä mene naimisiin avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi seuraa äitiä niin uskonnon ym kautta mikäli mies tunnustaa isyytensä lapsella on oikeus isänsä sukunimen käyttöön ja hän myös saa perintöoikeuden ja isä tapaamisoikeuden Missään nimessä sinun ei kannata avioitua miehen kanssa vaikeuttaa asioita koska suku näyttää olevan päästään sekaisin voit mennä lastensuojeluvalvojan juttusille jo ennen lapsen syntymääkin hän neuvoo Mies ja hänen sukunsa ei voi viedä lastasi ensinnäkin sinun tulisi olla alkoholisti,huumeiden käyttäjä tai jokin sellainen joka ei pysty huolehtimaan lapsesta uskonnon perusteella he eivät lasta saa kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana miehen suvusta heidän kanssaan sinun ei ole pakko olla tekemisissä ja tee myös miehelle selväksi että jos haluaa sinun kanssasi jatkaa te päätätte itse asioista eikä hänen suku muuten kannattaa jättää mies jos ei suostu vaikka olisit työtön rahaton ei se ole este lapsen synnyttyä saat lapsilisän kerran kk:dessa lisäksi elatus maksun jonka kaupunki/kunta perii isältä myöhemmin mutta sinä saat sen kerran kk:dessa myös lisäksi sinulla on mahdollisuus toimeentulotukeen voit keskustella myös neuvolassa kätilön kanssa hän tietää paikkakuntasi asioista paremmin yritä tutustua myös muihin odottaviin äiteihin odotusaikana koska he ovat ulkopuolisia ja voivat tarvittaessa todistaa että olet kykenevä hoitamaan lastasi lapsen kannaltahan olisi paras jos isä ei saisi tapaamis oikeutta hulluksihan he lapsen tekisivät niiden viikon loppujen aikana mitkä lapsi olisi miehellä hoidossa toivotan onnea mitä sitten päätätkin tehdä mieti vielä keskeytystä helpommalla pääsisit jonkun normaalin miehen kanssa

      • szhsssz - vihloo !

        jaahas, mikähän on, kun vuodattaa ilman tajuakaan oikeinkirjoituksesta ?
        ei pistettä, ei pilkkua, ei isoja kirjaimia.
        Ei kappalejakoja.

        >Missä on peruskoulu ?
        vähäksonärsyttävääkuntekstionvaikeastiluettavaasekasiköistäsuomeajotakukaannormaalijärkinenihmineneituota. tuota. tuota. tuota....


    • beuu ee uue

      "yksi kaikkien puolesta" on aloittajan hämäys nimimerkki .

      LÄPINÄKYVÄÄ hähähähähääääää

    • TuroTee

      Jos menet naimisiin tuon miehen kanssa, susta tulee synnytyskone. Parhaimmillaan oot synnyttämässä saman vuoden tammi- ja joulukuussa. Kivahan se on iso 15 lapsen perhe...

    • Mrs. Menp76

      Pakene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 65tht

      ÄLÄ NYT OLE TYHMÄ .. aloitus on tökerö PROVO

    • missä mummu

      Mitä mieltä omat vanhempasi ovat tilanteesta? Ovatko he tukenasi, mitä sitten teetkin?

    • heinytoikeesti

      Ehdottomasti katkaiset kaikki yhteydet mieheen / sukuun, turhaa on lapsellekaan edes kertoa isänsä olevan täysi sekopää (sitähän tämä ääriaines on, kirjaimellisesti - jos tohtisivat käydä psykiatrilla, löytyisi ties millaista persoonallisuushäiriötä, narsismia, psykopatiaa, skitsofreniaa yms.).

      Jos ollenkaan ajattelet omaa ja lapsesi turvallisuutta, katkaiset kaikki yhteydet!
      Aina ollessasi miehen kanssa yhteydessä, hän saa mahdollisuuden henkiseen tai fyysiseen pahantekoon, mihin moinen sekopää on varmasti valmis uudestaan ja uudestaan.

      Sinun kannattaisi myös tehdä rikosilmoitus laittomasta uhkailusta sekä kiristämisestä.

      Vaikka olen ihmisystävällinen, enkä vieroksu edes narkomaaneja, moiset "herran" psykopaatit ansaitsevat vain julmimman mahdollisen kohtalon, kun systemaattisesti tuhoavat ihmissieluja!

      • tyhmäääää

        Jos oikeasti tietäisit, et edes vastaisi moiseen provoiluun..
        hei, oikeesti.


    • oma suku ja lupa

      Entä sinun vanhempasi?
      Voisiko olla mahdollista, että sinun ja tämän miehen vanhemmat tapaisivat?
      Jos isäsi on mielestäsi fiksu jajärkevä, voi olla apua siitä, että hän puhuu puolestasi.
      Jos kyseessä on esim lestadiolainen, miehen sanalla on voimaa, ei naisen.
      isäsi voisi tehdä vastakysymyksen, miksi uskovainen poika on paneskellut hänen tytärtään, ei ole itsenäistynyt ja ryyppää ja rällää kapakoissa?

      ihan vaan vastavetona, että tämä suku näkisi, että sinulla on aidosti rakastavat ja välittävät vanhemmat. Tunnut kuitenkin järkevältä ja fiksulta naiselta, olet ehtinyt hankkia työpaikan ja asunnon jne.
      Saat varmasti tukea omalta suvultasi ja ystäviltäsi.

      Asiat selviävät, ja tee päätös läheistesi kanssa, älä liikaa kuuntele tämän palstan juttuja ja tosiaan, itse tiedät tämän miehen taustat ja uskonlahkon parhaite. ota selvää tästä lahkosta ja heidän toimintaperiaatteistaan, naiskäsityksestään jne.
      Jos suku nyt jo leimaa sinut """", ja pitää toista osapuolta puhtaana enkelinä, asiat vaan pahenevat ja lapsi tulee kärsimään. Mieti, että pieni lapsesi tulee kuulemaan tämän miehen suvun puolelta lopun ikänsä olenvansa """" penikka tms asiatonta.
      Ehdoton ei avioliitolle.

    • <2

      Pösilöt...

    • ÄLämölömuija

      KUINKA TYHMIÄ IHMISIÄ OLETTE ?
      jos oikeasti joku on ääriuskovainen, ei siellä kukaan nimittele ketään likaiseksi huoraksi.
      Tms muutakaan PROVO-aloituksen juttuja.
      Tää on niin säälittävää.

      Palkatkaa jo joku fiksu, ei - harjoittelijatoimittaja tekemään noita aloituksia. Todella huonoa, arvolatautunutta kamaa, jossa yleistykset ja kärjistykset lyövät kättä ennakkoluulojen ja ns. yleisen mielipiteen kanssa.

      HERÄTYS, ihmiset, ajatelkaa mitä luette.

      SE, että jotain on netissä, ei vielä tarkoita, että olis totta, maailmanloppuhan piti tulla tiistaina, ja kuten huomaatte, niin edelleen tässä kirjoitan tätä sujuvasti...

      • mandar84

        Tiedätkö muuten, että kyllä haukkuu!!!!

        uskovaisia on erilaisia niinkuin uskontojakin.....


      • Älämölöämuija
        mandar84 kirjoitti:

        Tiedätkö muuten, että kyllä haukkuu!!!!

        uskovaisia on erilaisia niinkuin uskontojakin.....

        no, tiedän.
        Ja siksi sanonkin, että Provo mikä Provo.
        Uskovaisia on vain yhdenlaisia.
        Uskonnollisia on sitten satamäärin erilaisia, osa ei edes kristittyjä.


      • ajattelen itse

        On kyllä tullut minullakin vastaan "uskovainen" jonka mielestä olin ystäväni kanssa h**** kun heidän pikku pullukkansa viettelimme pahuuden teille.Pahoja puheita, suvaitsemattomuutta ja toisten tuomitsemista,panettelua "selän takana".


    • mandar84

      Olen ollut TÄYSIN samanlaisessa tilanteessa, paitsi sain keskenmenon!

      En todellakaan aikonutkaan mennä miehen kanssa naimisiin. Ja sanonpahan vaan, että kannattee lähteä tuollaisesta suhteesta mahdollisimman pian pois.... Olen ikuisesti kiitollinen, että erosin itse tästä miehestä. Hän kävi kans baareissa ja joi, mutta esitti perheelle uskovaista.
      Jos olisin mennyt naimisiin, niin se olisi ollut kyl elämäni pahin virhe.. Elämäni olisi mennyt pialle tämän perheen ja suvun myötä.. He olivat siis vanhoillislestadiolaisia..

    • juovaa

      Hei!
      Pidä pintasi mikäli taluotesi on kunnossa. Minusta ääriuskonnot ovat kohtuuttomia. Tsppiä.
      Jou vaari

    • vroom

      Hei ap,jätä se mies ja suku,onhan Suomenmaassa vielä vapaita kunnon uroita joita tulee vastaan,elä onnellisena lapsesi kanssaja nauti elämästä ennenkuin olisit silmätikkuna ja hermosi hajoaisivat jonkun noita-akan käsiin.Jos ja kun löydät kunnollisen miehen joka välittää sinusta niin hän välittää myös lapsestasikin,koska siinä tulee aina koko paketti.Voimia sinulle päätöksen tekoon.On meitä vapaita miehiä olemassa myös sinulle.

    • 9+11

      Aikaa sinulla on miettiä ja järjestellä asioita.
      Unohda sen miehen perhe ja keskustele sen miehen kanssa, kysy hänen omaa mielipidettään ja seurustelkaa ja opetelkaa tuntemaan toisenne.
      Uskovaisen miehen pitäisi tietää Että: "Mies erotkoon vanhemmistaan ja liittyköön vaimoonsa"

      Älä ajattele oikeusjuttuja etukäteen, sillä kaikki asiat ratkeavat omana aikanaan.

    • nooalainen.

      Hei. Olen jäsen Nooalaiset lahkossa. Älkää peljätkö ääriuskovaisia, vaan liittykää heihin. Nooalaisten mukaan avoliittokin on avioliiton muoto. Voitte lukea lisää Nooalaisten vanhurskaista ajatuksista ja opista täällä:


      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10140311


      PS.
      Olemme ääriuskovaisia

    • ++++

      sano että teit abortin. katoa ja tee lapsi.

      • szsh !

        TÄMÄ ON PROVO. TEHKÄÄ KAPINA, ÄLKÄÄ VASTAKO; NIIN SAADAAN TÄNNE FIKSUMPIAKIN JUTTUJA.
        kiitos =)


      • Täyttä soopaa

        Sarjassamme "uskomattomie tarinoita", joita sivuston ylläpito syytää muutaman päivässä kommentoitavaksi niille, joiden pitäisi hankkia ihan oma elämä.


    • Totuusjulki

      Vaadi miestä tulemaan kaapista: Käske hänen kertoa ettet ole ensimmäinen tyttöystävä, eli sinä et ole opettanut mitään pahoja tapoja tuolle pojalle, vaan hän oli "langennut" jo ennen sinua ja vaatia vanhemmiltaan kunnioitusta sinua kohtaan, ja myös olematta sekaantumatta asioihin. Vaikka menisitte avioon asti, ja hänen mielestään "tehdä se oikein" korjatakseen tilanne, tulee hänen tunnustaa nämä asiat silti, ettei ne jää kaivelemaan tuleviksi vuosiksi. Tämän pitäisi puhdistaa ilmaa, ja vanhemmat voivat tutustua "langenneeseen" poikaansa että sinuun uudestaan ilman että sinua syytetään mistään.

      Ps. "Järjestetyt" avioliitot, ja etenkin liitot jossa muutetaan yhteen vasta häiden jälkeen, eikä ensin kokeilla 5-10 vuotta avoparina (siitä oli tutkimuskin), voivat olla erittäin onnellisia ja kestäviä, etenkin kun tässä sinkku-keskeisessä yhteyskunnassa kaikki vaeltavat koko ajan etsien jotain parempaa ja ovat kyvyttömiä sitoutumaan "tarpeeksi hyvään". Anna teille kahdelle tämä mahdollisuus. Yksinhuoltajuudessa ei tässä tapauksessa ole mitään järkeä jos voit kokeilla toistakin tietä.

    • Tietopankki 67

      Uskomatonta, että näin moni joutilas (!) ihminen jankuttaa avaukseen, joka ilmiselvästi ei ole muuta kuin jonkun heittämä itsekeksitty provoaloitus.

      Avaaja EI muka edes tiedä, mihin ryhmittymään hänen miesystävänsä kuuluu?

      Kyllä on ihmisillä liikaa vapaa-aikaa.

      • Tekstiviestimaailma

        Olet aivan oikeassa. Jos tämä olisi oikea tarina, olisi kyllä tuo uskonlahko tuota esiin. Mutta koska tämä on ylläpidon tekele, eivät he millään voineet nimitä tiettyä lahkoa (herjauksen pelossa), vaan yrittivä pitää asian yleisellä tasolla.

        Vain alkuperäräisen kirjoittajan vastaus jossa kertoo mihin uskonlahkoon mies kuuluu (kyllä, nykyaikana sen saa varmaan aika helposti tekstiviestillä kysyttyä, jos kerta meiltä apua haluaa) todistaisi että on oikea kirjoitus. Muuten tämä on pakko luokitella ilmiselväksi provoksi.


    • uskonnot kiellettävä

      Niin, pitäkää vaan yllä uskontoja niin tuollaisia juttuja tapahtuu. Se on sitä kristillisyyttä se -.-

    • szhs !

      Äläs nyt, mulla on tässä täys työ jankuttaa, että tää on provo.
      Kyllä tässä aika mukavasti aika kuluu.. .=)

    • Camu.

      Tee koko maailmalle palvelus ja teetä abortti.

    • Helppoa

      Koska olet nainen sinulla ei ole mitään huolta. Saat pitää lapsen ja miehelle jää halutessasi maksajan rooli. Miehellä tai hänen suvullaan ei ole mahdollisuuksia oikeudessa.

      Jos olisit mies olisit pulassa, koska suomalaisessa oikeuskäytännössä ainoastaan naisella on oikeuksia. Miehen oikeus ja velvollisuus on vain maksaa.

    • Tiedoksi teille

      Provo juu. Aika kiva paketti. Kyllä ne tietää mistä narusta pitää vetää että saadaan kirjotuksia tänne. Se naru on USKONTO. Siihen sitten kiedotaan joku kiva. tai vähemmän kiva, tarina. Kirjoitus muokataan heikkolahjaisen tekemäksi lapselliseksi, avuttomaksi jne,,,. Se näkyy menevän yksinkertaiseen sakkiin joka saa päteä ja leikkiä ammattiauttajaa. Tällainen aloitus on aina muokattu siten, että, se on joko suoraan kysymysmuodossa tai se on piilotettu sinne siten että se herättää heikoissa kirjoittajissa neuvomisen halun ja sekä sympatian, että myös karsastusta. Näin taataan pitkä ketju.

    • käräjille vaan!

      Ilmoita suvulle että jos juttu vielä jatkuu syytät poikaa raiskauksesta ja sukua kiristyksestä jolla ovat koittaneet pelastaa pojan syytteeltä.

    • Eräs Realisti

      No voi herranjumala.... AIVAN NAURETTAVIA IHMISIÄ! Jos he vievät asian oikeuteen asti en itse näe kyllä minkään laista saumaa, että tuollaiset sekopäät voittaisivat sen. Ainoa asia mitä he voisivat lapselle opettaa olisi aivopesua. OMA KANTA VAHVANA JA TSEMPPIÄ!

    • monimutkaista-

      Jos et tunnusta isyyttä ja et halua selvittää sitä niin ei ehkä ongelmaa. Näin sinä saisit varmaan lapsen huoltajuuden, MUTTA jos mies haastaa sinut oikeuteen siitä että haluaa isyystestin.. En tiedä onnistuuko se että ottavatko edes käsiteltäväkseen oikeuteen? Mutta en usko että miehen äiskä voi sinua siitä oikeuteen haastaa, hänen aivopesemän poikansa hän voisi ehkä painostaa haastamaan sinua oikeuteen? tekisiköhän hän niin.

      En tiedä oletko mtn oikeustoimia miettinyt pojan äitiä vastaan. Mutta myös tavallaan tuon hirveän eukon haastaminen oikeuteen olisi tavallisesti ihan jees, ja hän voisi saada rangaistuksenkin koska onhan hän tehnyt kunnian loukkauksen ja herjaamista jne. mutta oikeudessa sitten käsiteltäisiin tarkemmin noita tilanteita ja hän varmaan sanoisi että "siksi haukuin kun tulivat kertomaan poikani kanssa että odottaa lasta" Ja jos poika olisi siellä jotenkin mukana niin voisikohan hän siinä samalla vaatia kun kerta jo oikeudessa ollaan että haluaa selvittää isyyden. Mutta ehkä jos pelkkä pojan äiti on siellä oikeudessa niin eihän hän voi isyystestiä vaatia... Mutta se toisi tuolle asialle enemmän huomiota ja ehkä olisi liian stressaavaa. Mutta sitten taas, miten se isyystestin tekeminen tehdään jos sellainen onnistutaan vaatimaan? Tehdäänkö se yksin kotona missä ei ole silmin näkijöitä. Voisiko sen ottaa joltain muulta tuttavan lapselta..... No ehkei se ole hyvä idea, jos jontenkin tuloksen geeneistä tjs käy ilmi se että huijaa ja sitten tulisi itselleen ongelmia.

      Minä en missään tapauksessa haluaisi tunnistaa tuota "isää" ja koittaisin estää ettei isyyttä tunnisteta kaikin mahdollisin keinoin. Ukko vaikuttaa idiootilta jolla ei ole omaa järkeä. Ja tuo sen miehen äiti.... Hän varmaan ajaisi sinut hulluuden partaalle. Mieti kun siellä mummollassa vähän kylässä käyvät jos sinuakin haukkuu lapselle... Ja jos aloittaa uskonvahvistuksen yms rituaalit heti vauvasta lähtien. Todella epämiellyttävää.

      MIelestäni on parempi ilman isää kun huono isä ja hirveä suku, sellaisella ei kukaan mitään tee, huonostihan se vaikuttaisi lapseen ja antaisi huonoa miehen mallia. Pää asia että lapsella on rakastava ja turvallinen ympäristö ja muuten läheisiä ihmisiä. Ehkä sitä "miehen mallia" lapsesi saa vaikka omasta isästäsi. On muuten idioottimaista niin kovasti aina siitä isyydestä ihmisten vouhkota.


      Tuo seuraava teksti on kopioitu sossun sivuilta:

      Jos lapsen äiti ei halua selvittää lapsen isyyttä, hän voi myös halutessaan kieltäytyä siitä. Allekirjoitettuaan asiaa koskevan asiakirjan lastenvalvojan luona, äiti voi hakea lapselle elatustukea Kelasta. Lastenvalvojan tulee kuitenkin jatkaa isyyden selvittämistä, jos mies tunnustaa isyytensä.
      Jos isyys on epävarma, voidaan isyydestä varmistua DNA-tutkimuksella. Lastenvalvojalta saa lähetteet ilmaisiin tutkimuksiin, kun lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella, eikä isyyttä vielä ole tunnustettu. Isyyden tunnustamisen ja vahvistamisen jälkeen DNA-tutkimus ei ole enää mahdollista.
      Jos isä ei vapaaehtoisesti tunnusta isyyttään, lastenvalvoja vie asian oikeuden ratkaistavaksi, mikäli äiti sitä haluaa.
      Jos lapsi syntyy avioliiton aikana, aviomies on lain mukaan lapsen isä. Jos lapsen isä on joku toinen, hän voi tunnustaa lapsen lastenvalvojan luona. Tällöin sekä äidin että aviomiehen on hyväksyttävä isyyden tunnustaminen.
      Isyyden selvittämisen yhteydessä vanhemmat voivat tehdä myös sopimuksen lapsen yhteishuollosta, tapaamisesta tai elatuksesta.

      • Jumantsuka

        oikeesti, hei.
        rauhoitu.
        Tää on trolli, ei tosi, moderaattorien kirjoittama juttu, että saadaan mainokset myytyä tällekin päivälle.

        Ladatkaa Mozillaan mainossuodatin, niin huomaatte.


    • oiiiu

      Naurettavaa että ihmiset yrittää kieltää todellisuuttaa, jollain tuommoisilla provoväitteillä. Itsekkin olen joskus kirjoituksiini saanut "provo" - leimoja joltain ihmiseltä joka muka tietää paremmin asiat. D:

      • surprise !

        oiiu, oletko kenties itse tehnyt tämän aloituksen ?
        Modena vai ?
        Taas ?
        Eikö ne anna sulle ollenkaan vapaapäivää ?


    • a SA SAD FSAF

      Ei mies saa naiselta lasta pois vaikka tämä olisi narkkari alkoholisti. Naisen ei tarvitse tehdä muut akuin hakea apua.

    • pää kylmänä

      Käänny lakimiesten puheille jo mielellään ennen lapsen syntymää. He varmasti osaavat kertoa, miten asiat oikeasti menee. Silloin lapsen isän suvulla ei ole enää mitään sanottavaa. Jos lapsesi syntyisi tähän sukuun, ongelmat vaan kasvaisivat. Enkä tiedä onko tuollainen ääriuskovaisuus kovinkaan terveellinen kasvupohja.

    • VASTUU SINULLA!

      No, ehkä siltikin se abortti olisi paras vaihtoehto. Tai sitten otat järjen käteen, etkä nyt ainakaan naimisiin mene sen lapsen isän kanssa. Silloin he eivät pysty ainakaan avioliiton kautta sinua manipuloimaan.
      Jatkossa muista kumit, vastuu on myös sinulla.

    • szhs!

      niin, tai jos ehkä sittenkin >TÄÄ olis PROVO !

      Ettekste jaksa lukea tota tekstiä alussa, vai ettekö ymmärrä mitään ???

      Selkeästi ap vaihtuu puolivälissä ketjua, kattos kun modet on vaan duunissa, ja duunikin loppuu ajallaan.
      Muuten noi kirjoitukset, monet muut provot läpi tankanneena noudattaa
      toimittajien käsikirjan neuvoja, miten tulee kirjoittaa uskottava tarina.
      Kappalejakoineen päivineen.
      Kiitoksia kaikille vastanneille...mistä toi on tuttu-

      aah, muistan: sieltähän se, taloustutkimuksen sivulta.

      Kiitokset vastanneille. hehhee =)

      MOSKA paljastaa- sarjaa..

    • noin se männöö

      Sinuna synnytäisin lapseni mutta en vahvistuttaisi isyyttä. Näin ollen miehellä ei olisi mitään oikeutta lapseen. Yksin pärjäät paremmin, sillä tuollainen suku tosiaankin saattaa tuhota sinut henkisesti.

      Voit vielä seurustella miehen kanssa ja oppia tutustumaan, mutta jos suhde ei toimi, niin sitten se ei toimi. Tässä vaiheessa tarvitsette itsellenne ja toisillenne aikaa, ja siinä touhussa anoppi on aivan ylimääräinen.

    • Chariwe

      Jos olisin sinä, juoksisin ja lujaa. Eli ilmoitat, ettet tiedä isän nimeä tai et halua sanoa. Kuten moni muukin on jo aiemmin sanonut, on erittäin epätodennäköistä, että mies saisi oikeuden myöntämään isyystestit, tässä kohtaa laki on enemmän naisen puolella.

      Lasta mies tuskin saa, tuskin mitään niin painavia syitä löytyy. Varsinkaan vauvaa ei ihan heppoisin syillä äidiltä viedä.

      Jos itse olisin tuossa tilanteessa, suku painaisi vaakakupissa eniten. Kirjoittamasi perusteella se on suorastaan hullu. Minä en haluaisi lapsen varttuvan moisten ihmisten parissa. Muussa tapauksessa voisin yrittääkin suhdetta miehen kanssa ja suostua isyystutkimukseen.

      Lapsesta ei voi kyllä millään kasvaa tervejärkinen aikuinen jos joutuu moisten isovanhempien kanssa tekemisiin.

    • turkkulaine ite

      jos lapsella on näinkin lukutaidottomia vanhempia kuin tosissaan tämän ottavat, niin onneksi olkoon

      - ei tartte miettiä, kuka maksaa meidän eläkkeet, ei niin kukaan, kun äo on vanhemmilta kadonnut tyystin PROVOILUN kelkkaan...

      ei tommottis kakaroore tarttis tänne kirjottaa ollenkka, jos munt kysytte.

    • ritva111

      Aika vaikea tilanne ap:llä.
      Jos olisin samassa tilanteessa kuin ap niin tekisin abortin ja aloittaisin miehen kanssa "puhtaalta pöydältä".
      Maailmassa on liikaa lapsia, joilla ei ole kahta vanhempaa.
      Helpompi hoitaa lasta kaksistaan kuin yksistään jos ei ole tukiverkostoa ympärillä.

    • Myöhäistä

      Mielestäni aloittajalla on ongelma, sillä hän on kertonut lapsen isälle ja suvulle raskaudesta. Silloin miehellä on oikeus saada isyys tunnustettua. Jos aloittaja ei olisi kertonut miehelle, niin aloittaja olisi aina voinut sanoa, jos mies olisi vaikka nähnyt hänet raskaana, ettei hän odota lasta kyseiselle miehelle. Silloin isyyden olisi voinut kiistää. Nyt aloittajaa vastaan on liian monta todistajaa, eli halutessaan mies saa tunnustettua isyytensä. Huono tilanne. Kysyin asiasta sisareltani, joka on sosiaalityöntekijä, ja hän sanoi minun olevan oikeassa.

    • STK-08

      Älä tee ainakaan aborttia se on murha. Tietoani vahvist mm. Pro Life sivustot. Miehen suku väittää olevansa synnittömiä. Siinä he ovat väärässä. Toivottavasti tulisivat tajuamaan, että hekin tekevät väärin monessa asiassa. Voimia sinulle odotukseen ja lapsen kasvattamiseen.

    • Olli.

      Tunnen erään ääriuskovaisperheen. Perheen mies on saarnannut synnit pois monesta. Vaimo on hurskas ja nöyrä. Lapset kilttejä.

      Heillä on mm Toyotan city maasturi, mökki.
      Vaimo on biologi, mies on lakimies.

      Olen käynyt heillä kylässä tyttökaverini kanssa. Ovat oikein fiksuja ja mukavia. Heidän kanssaan on kiva jutella

      pidä ääriuskovaisista koska he ovat mukavia ja fiksuja

    • ääriuskis biologi

      kah, kuule, tulet sie meille kyllää ? =)

    • Häivyn taas

      Suomi24 ylläpito on säälittävä. Oliko taas ihan pakko viritellä tällainen provo etusivun uutiseksi? Tykkääkö mainostajat kun palstaa näin kauhean aktiivisesti luetaan?

    • hahrcjtrdytr

      Mitä pahaa siinnä avioliitos on? Kyllähän sen sitte voi lopettaa jos siltä tuntuu. Avioehto on myös keksitty.
      Tilanteessas ihmettelen myös sitä et miks ihmees ees menitte poitsun vanhempien eteen vaihtoehtoja kyselemään. Oisitte vaan tehneet just silleen kun teille sopii, välittämättä muiden mielipiteistä. Ehtiihän sen vielä... Eiköhän tuo ole sellainen "ääritilanne" että voi miettiä siihen ratkaisun omalta kannaltaan.
      Tunnettekohan olevanne valmiita vanhemmiksi? Vai oletteko ehkä vielä hieman levottomia?
      OK, ap, älä liikaa välitä muiden kommenteista, ei varsinkaan täällä - ei edes minun.

    • Kummallisia kerrot

      Et kai tosissasi luule, että lapsesi isän vanhemmilla on joitain oikeuksia sinun lapseesi. Mistä saippuaoopperasta olet saanut tällaisen käsityksen. Kuulostaa Kauniilta ja rohkeilta eikä oikealta elämältä.

      Jos olet "huora", joka ei pysty takaamaan lapsen normaalia kehitystä, lapsesi voidaan tietysti ottaa huostaan, mutta sen tekevät sosiaaliviranomaiset harkintansa mukaan, eivät sinun lapsesi isän vanhemmat oikeusteitse. Lapsi on ennen kaikkea äitinsä. Äitiys ainakin on varmaa, isyys voidaan selvittää.

    • nam ja tussua

      anna sen maistaa sun peräreikää

    • Palstantäytettä

      Provo. Huono sellainen.

    • zxz.

      Se on sitä, kun kahdenviikon tuttavuuden jälkeen jo ruvetaan ********* niin ei sii-
      nä voi kun itseänsä syyttää ja sitä tekouskovaista äijää, joka on myös **********.

    • Lapsen autonomia

      Taivanhan tosi asia on että et voi pitää lasta vankina. Se lakikin jo kieltää.
      Tuhoat siinä itsesi ja lopulta lapsen. Lapsella tulee olla oma biologinen isä lähellä kasvattavassa ja hoitamassa lasta.

      Itse näkisin että uskovaisten kanssa kanssakäyminen vien ainakin tuhoon jonka mnoni on nähnyt. Heillä on enemmän pakkomielteitä kuin tiedätkään.

      Suosittelen pitämään lapsen itselläsi, lapsen oman isän kanssa ja kasvattaa sitä ilman uskontoa normaalia elämää. Lapsen isä voi omasta tahdostaan olla ja kuulua perheeseen tai olla kuulumatta. Kasvattakaa lapsi yhdessä ilman uskonnollisia kuvioita. Tällä tarkoitan..

      Kun lapsi on murrosikänen tai aikuinen hän saa päättäää uskonnollisesta vakaumuksestaan itsenäisesti. Jos lapsen isän sukulaiset painostavat se loppuu viimeistään silloin kun teet rikosilmoituksen. Lapsen isän toivoisin tekevän myös sukulaisilleen asiat selväksi mikäli haluaa aidosti sinut ja lapsen, koko perheen pitää yhdessä.

      Lapsenne tulee vielä kiittämään siitä autonomiasta jonka te sille annatte.

    • sepeteus58

      Moi ! On siinä muka uskovaisia! Uskossa ei oe mitään pakkoa, mitä lie ulkokultaisia, tekopyhiä ihmisiä; poika näkyy olevan vastuuton ja ethän ole rakastunuts siis ei naimisiin kannata mennä kun nyt jo on vaikea suku !!
      On paljon perheitä jotka haluaisivat lapsen ja jos kuitenkin ajattelet että on vaikeaa yksin kasvattaa niin voisithan antaa hänet jonkun järjestön kautta??
      Ei ainakaan tuohon sakkiin! Oletko jutellut oikeusaputoimistossa asiasta, siis
      pakottamisesta jne. Rohkeutta Sinulle, nuori nainen!! Siskoni tyttö sai lapsen
      19 vuotiaana ulkomailla ja erohan siitä tuli, latinon kanssa. Jos ei alusta asti
      synkkaa myös kriisitilanteessa lähisuvunkin kanssa niin never...
      Tärkeintä että päätös on Sinun omasi, mieti tarkkaan; onko Sinulla vanhempia avuksesi, tai hyviä naisystäviä jotka tuntevat Sinut ja voivat auttaa
      ratkaisuissa ? Psykologille ehkä myös, pohtimaan yhdessä, asia on iso !!
      kaikkea hyvää, toivottelee paljon nähnyt n 50 v mies

    • kortti käyttöön

      Onko tätä korttia käytetty:
      Kiellä isyys. Sitähän ei tyarvitse ilmoittaa kun viranomaisten salaisiksi jääviin papereihin. keksi oelmat isä tai nimeä joku luotettu kaveri.
      ...saat vaan huoran maineen, mutta sehän jo on... nähdäkseni.
      Suku jää näin ilman jälkikasvua. Saat pitää sen itse.

      • EL.a .K:IM

        kortti käyttöön

        Kas kun et ehdottanut, että sen kannatais sanoa syntymää neitseelliseksi :)


    • Asimov123

      Anna myslimille kenkää tai harkitse ainakin tarkoin mitä teet. Pakko ei ole kuin kuolla.

    • EL.a . K:IM

      kysymysmerkkinä

      Vi.ttu sä olet sekaisin!

      Miksi sä annoit sen edes panna sua, jos pidit sitä niin epäluotettavana?

      Ei ne voi oikeustoimin viedä sitä lasta pois sulta, jos lapsen Isä ei nosta huoltajuuskiistaa.

    • hyvä suominainen!

      "Minä olen sitä mieltä, etten halua avioitua tuosta noin vain tuntemattoman äijän kanssa, jolla on vielä kaiken lisäksi päästään finksahtanut suku"

      Kuitenkin olet valmis avaamaan haarasi tuntemattomalle ja siittämään lapsen?

      Ok.

      Tässä tyhjentävä vastaus ongelmaasi: Käy lääkärillä kastroimassa itsesi, ettei alhaisen älykkyysosamäärän geenit pääse kiertoon enempää.

    • a.

      Pidä napero niin kaukana hihhuleista kun vain mahdollista. Tietäisitkin kuinka perseestä on asua hihhuleiden kanssa..

    • Jori Mäntysalo

      Kysy eroperhe.net -sivuston keskustelupalstalla. Muista, että jos pyydetään allekirjoittamaan jotain nyt, ei pidä allekirjoittaa vaan miettiä ensin rauhassa.

      Uskonnon suhteen uskonnonvapauslain 3 § 2. momentti antaa äidille etusijan lapsen uskonnollisen aseman määräytymisestä.

    • Juokse tyttö, juokse

      Lapsesi ei koskaan ole turvassa aivopesulta ja muulta henkiseltä painostukselta tuollaisen suvun keskellä. Pakene, kun vielä voit.

    • lapsukainen

      Hei, Suomen lain mukaan naisella on aina valitettavasti paremmat mahdollisuudet saada lapsen huoltajuus. Naisen ei myöskään tarvitse Suomen lain mukaan sallia isyystestiä, jolloin aviottoman lapsen isyyttä ei tarvitse selvittää ennen lapsen ollessa 18 vuotta, jolloin lapsen isällä ei käytännössä ole minkäänlaista jurillista oikeutta lapseen, koska eihän hän välttämättä ole lapsen isä. Sinun ei tarvitse missään vaiheessa suostua siihen, että lapselle tehtäisi isyystesti tai ainnettaisi isän sukunimi tms. Mikäli haluat isyystestin, lapsen isän on kuitenkin tähän suostuttava Suomen lain mukaan. Sinulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta mennä naimisiin, sillä kiristäminen ja uhkailu eivät naimisiin menon perusteeksi oikeudessakaan varmaan näyttäisi kovin hyvälle. Mikäli et tarvitse elatusmaksuja tai apua mieheltä, voit vain kylmästi lähteä lapsesi kanssa ja viedä salaisuuden mukanasi (eli olla koskaan tunnustamatta isyyttä), jolloin lasta ei voida sinulta viedä. Se on kurjaa miehen kannalta enkä kannata sitä, vaikka näin kirjoitankin, mutta joskus se on ainoa vaihtoehto. Sanon tämän, koska eräs ystäväni oli lähellä kuolla miehensä suvun tekojen vuoksi ja syynä oli lapsi.

    • aerheth

      Oli uskovaisia ihmisiä,eli ateisteja,niin ei se mikään liitto toimi jos ei molemmat tule toista puolitiehen vastaan ja hyväksy sitä tosiasiaa että toinen ihminen on todellakin toinen ihminen,eikä mikään oman itsensä jatke.

    • Roo38

      Naimisiin kannattaa ainoastaan mennä jos sinä ja tuo mies niin haluatte, ei kenenkään muun takia. Jos painostuksesta menet naimisiin voi hyvinkin käydä niin, että suku rupeaa hallitsemaan hyvinkin pian suhdettanne, varsinkin jos ns. miehesi antaa niin tapahtua.

    • Uskojo...

      Sehän oli pelkkä pano ei sen kanssa tarvi alkaa seurustelemaan. Lain mukaan äiti päättää lapsesta. Älä vain mihinkään ääriuskovaiisiin sotkeudu!!!

    • Lykkyä tykö

      Kannatan, etä menette naimisiin, sillä mielestäni lapsi tarvitsee sekä äidin että isän. Itse olen kasvanut "isättömänä", kun isäni kuoli ollessani pikkulapsi. Jäin kahden äitini kanssa ja kaipasin isää kovast ja isän ikävä jatkui vielä aikuisenakin. Mutta jota avioliitto kestäisi ja lapsen olisi hyvä olla avioparin tulisi sitoutua rakastamaan ja kunnioittamaan toistaan ja kasvamaan suhteessa. Rakastamiseen ja suhteen onnistumiseen tarvitaan tahto. Mutta jos ja kun avioidutte tehkää miehen suvulle selväksi, että te muodostatte oman perheen ja haluatte, ettei teidän asioihinne sekaannuta; ettei olla neuvomassa muuten kuin jos te itse neuvoa tai apua pyydätte.

    • Massapostitettu
    • Urho Kekkinen

      Oisko niin että sinua ei kukaan painosta vaan oma sydämesi syyttää tilanteessa?

      Olittepa yhdessä tai ette niin Jeesuksen armoa sinäkin tarvitset elämääsi niinkuin kaikki muutkin. Sinun pitää itse päästä sisälle uskoon eli uudestisyntyä Jumalan Hengestä että pystyt ymmärtämään uskovaisten asenteen ja hengelliset asiat ja että ennenkaikkea itse olisit kerran iankaikkisuudessa Jumalan luona.

      Jeesus on kuollut sinunkin puolesta ristillä ja ylösnoussut kuolleista.

      Jeesus elää tänäänkin ja sinun pitäisi tulla Hänen omakseen jos meinaat pelastua. Pyydä Jeesusta elämääsi ja etsi Häntä vaikka et vielä uskoisikaan.
      Pyydä jotain uskovaista rukoilemaan puolestasi että ymmärtäisit hengelliset asiat ja pääsisit sisälle Jumalan hyviin suunnitelmiin elämäsi suhteen.


      Tuskin Jumalan tahto on että lapsia tehdään ja että lapsi joutuu elämään erossa vanhemmastaan, eiköhän se avioliitto ole jo siksi Jumalan edessä oikein jos muuten haluatte yrittää yhdessä. Neuvoisin ottamaan teidän etäisyyttä sukulaisiin ja pähkäilemään tilannetta ilman heitä

    • Hoitsu Hki

      Ääriuskovaiset ovat terroristejä. ÄäriKristityt puolestaan Internet-terroristejä.

      Todisteet voitte havaita palstalta http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3448
      , johon joku sairas mieli postittaa Jeesustelujaan 4 avaustas minuutissa.

      Muut ihmiset kutsuvat tätä sairaaksi ja Tietoliikenteen häirinnäksi, mutta nämä sairaat Julistajat uskonnoksi..

    • gjhgjghj

      ensinnäkin, sinun TULEE vaatia elatuapumaksut lapsen isältä, koska ei ole kyse sinun hyvinvoinnista vaan LAPSEN!!!Lapsi se tule kärsimään eniten jos ei isä maksa osuuttaan.

    • ...,,.,

      Onks nää oikeesti vaa provoja vai totta!!! Ei oo sullakaan helppoo!

    • "Juu"

      teille nauretaan suomi24 kahvihuoneessa XD kuka keksi parhaat läpät!

    • "Haluan synnyttää lapsen, koska mielestäni abortti on lapsen murhaamista."

      Tässä olet väärässä mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja koska tämä asia vaikuttaa lähinnä sinuun olet oikeutettu tuohon mielipiteeseen.

      "Miehen äiti syytti minua katalaksi käärmeeksi, likaiseksi huoraksi ja muutenkin kauhean moraalittomaksi ihmiseksi, joka vei pahoille teille heidän putipuhtaan pulmusen poikansa. Miehen äiti sanoi myös, että vaikka kuinka kauhea ihminen minä olenkin, niin meidän on pakko avioitua, ettei heidän putipuhdas sukunsa tahraannu. "

      Mielisairaan ihmisen fantasioita. "putipuhdas suku"? Tiedätkö miten naurettavalta tuo kuulostaa näin kolmannen osapuolen korvaan? Tämän vuoksi uskonnot aletaan älymystöpiireissä laajemmaltikin hyväksyä joukkoharhaan ja aivopesuun perustuvaksi, meemien avulla leviäviksi, mielisairauksiksi.

      "Minä olen sitä mieltä, etten halua avioitua tuosta noin vain tuntemattoman äijän kanssa, jolla on vielä kaiken lisäksi päästään finksahtanut suku."

      Ja tässä olet täysin oikeassa. Ja kannattaa pitää mielessä että sekularisoitumisen seurauksena kukaan ei voi pakottaa sinua naimisiin kenenkään kanssa.

      "Lapseni isän äiti uhkasi aloittaa oikeustoimet, jotta lapseni isä saisi huoltajuuden ja lapsi jäisi oppimaan "oikeita asioita" heidän täydelliseen sukuunsa, koska mitä hyvää tälläinen *****, kuten minä, pystyisin pienokaiselle opettamaan."

      Lisää mielisairasta horinaa. Uskonnollisen prosessin yksi pääkeinoja on ihmisten valheellinen voimaantumisen tunne. Tämä saa isän aidin luulemaan että hänellä on jotain voimaa tässä tilanteessa. Kannattaa myös pitää mielessä että suurin palvelus lapselle mitä ikinä voit tehdä on pitää se mahdollisimman kaukana tälläisistä sekopäistä. Vai haluatko että lapsesi alkaa pitää itseään "epäpuhtaana" ja sinua porttona? Koska niin siinä käy jos sekopäisen isoäidin annetaan käyttää indoktrinaatiomenetelmiä täydellä teholla.

      "Minua pelottaa, että he vievät lapseni minulta oikeusteitse tai muulla tavalla rajoittavat yhdessäoloamme."

      Noh, lastasi eivät tule saamaan jos elintapasi ovat edes suurin piirtein kunnossa. Mutta tuo yhdessäolon rajoittaminen kyllä varmaan pitää paikkansa mutta periksi ei pidä antaa. Kannattaa muistaa: He ovat sekopäinen osapuoli joka yrittää tehdä vahinkoa, sinä olet lapsen äiti jonka tehtävä on lapsen suojelu ja oikeusasteet ymmärtävät tämän. Jos pahaksi menee niin voitat kyllä, mutta hermoja se vaatii.

      "Itse olen nyt vähän kahden vaiheilla; pitäisikö avioitua ja samalla antaa lapselle turvallinen kasvuympäristö, vai pitäisikö vaan kasvattaa lapsi yksinhuoltajana ja vähät välittää ääriuskovaisten höpinöistä molempien vanhempien tärkeydestä?"

      Öh, et voi avioitua puhtaasti matemaattisin perustein kyllä siellä pitää tunnettakin olla mukana. Mutta se kannattaa yhtälössä huomioida että tuollaisten uskonnollisten sekopäiden vaikutuspiiriin joutumisesta on lapselle paljon, paljon enemmän arvaamatonta haittaa kuin vanhemman yksinhuoltajuudesta. Ja "molempien vanhempien tärkeys" on nimenomaan juuri sitä, uskovaisten höpinää.

    • hurahdus

      YKSINHUOLTAJAKSI ILMAN MUUTA! Ei hurahtaneitten kanssa sovi olla missään tekemisissä. Nopea päätös vaan!
      Jos ei auta niin ilmoita nimet täällä, jotka kiusaavat sinua!

    • Apuvaaa

      Minä olen jo nuorena todennut, että uskovaiset ovat niitä ilkeimpiä ja toisista välittämättömiä. Ei heistä ollut apua vaan paha mieli. Pysy kaukana hihhuleista, se pitää mielen ja ajatukset selkeinä ja poissa harhaopeista.
      Tämä on totta ja älä vitkastele päätösten kanssa. Mukavia ihmisiä löydät aivan varmasti kun olet vielä nuorikin.

    • äiti päättää

      Et kerro lapsen isän nimeä mihinkään viralliseen paperiin, niin asia on sillä selvä.Ja joka tapauksessa ei lasta äidiltä viedä niin vain. Avioon olisi ihan hullua mennä tulevan anopin vaatimuksesta!

    • ressu-79

      hei teeppä kuntasi sosiaalitoimeen ennakoiva lastensuojelu ilmoitus isästä ja sen suvusta...ihan oikeasti..se että äitiä uhkaillaan jne ei ole asiallista käytöstä

      • hoh hoijaa

        Ei tarvitse, jos ei myönnä ko. vätystä isäksi alunperinkään!


    • Mirjami M

      "Lapseni isän äiti uhkasi aloittaa oikeustoimet, jotta lapseni isä saisi huoltajuuden ja lapsi jäisi oppimaan "oikeita asioita" heidän täydelliseen sukuunsa"

      ei ole pakko suostua.
      jos et ilmoita lasta ko. miehen jälkeläiseksi, ei suku voi vaatia sinulta DNA-testiä eikä muutakaan isyyden todistamista.

      Sitä paitsi ei se miehen äiti ole asiassa puheoikeutettu millään tavalla.

      Jos haluat pedata petisi valmiiksi, ota seuraavalla kerralla kun tapaatte jokin äänitallennusväline mukaasi, kun isoäityli innostuu taas kertomaan mitä sinusta ajattelee.
      Sen kun saat nauhalle muutamaan kertaan, niin eiköhän se oikeudessakin selviä, miten hyvä ja täydellinen ko. isoäiti onkaan.

      Lisäksi voit toki ajaa kunnianloukkaussyytettä ja jos tarvetta niin lähestymiskieltoa.

      Näitä asioita varten kannattaa kysellä neuvoa vaikka oikeusaputoimistosta tai poliisilta.

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

    • KRISTITTYKSINHUOLTAJ

      OTA YHTEYTTÄ USKONNON UHREIHIN, EHJÄ PERHE JA AVIOLIITTO OLISI UPEA ASIA, MENE PARISUHDE TERAPIAAN. SIUNAUSTA JA ENKELEITÄ, USKOVAISISTA LÖYTYY IKÄVÄ KYLLÄ FARISEUKSIAKIN.

    • Järki, älä jätä

      Ole aikuinen, ota vastuu ja tee omat päätökset.

    • Ole varovainen..

      Älä mene naimisiin "pakosta", sen miehen äiti ja suku tulee puuttumaan teidän elämään ja varmasti määrääkin. Yksinhuoltajana lapsi on sinun ja vain sinä päätät lapsen kasvatuksesta.

    • Hoh hoijaa

      Ilmeisesti vielä äiti voi evätä oletetun isän vaatimukset lapsen tunnustamisesta ja testaamisesta ja tällöin äiti voi synnyttää lapsensa, jolle ei merkitä isää vaan se jää tuntemattomaksi. Tällöin suku ei myöskään millään ilveellä pääse käsiksi lapseesi. Kunhan pysyt tiukkana tässä asiassa.

      Ota asioista selvää, jos et muuten tiedä miten niin, kysy vaikka paikkakuntasi oikeusaputoimistosta.

      Sinun tehtäväsi on suojella lastasi kaikelta pahalta. Se tarkoittaa myös päätöstä siitä, haluatko päästää näitä ihmisiä lapsesi lähelle miehen muodossa, joka mukaasi on vanhempiensa talutusnuorassa.

      Yksinhuoltajan lapsena on ihan mukava olla, kun on yksi koti ja yhdet rutiinit eikä pakollista vierailua jonkun siittäjän luona, jolla ei edes ole omaa selkärankaa elää haluamallaan tavalla muuten kuin kulissejen takana. Luultavasti lapsesi elämään astuu pysyvä isähahmo, kun pääset eroon kuvailemastasi tahdottomasta madosta, ja rakastut toiseen mieheen, jonka ei tarvitse elää kulisseissa. Ehkä tämä tulevaisuuden uusi miehesi voi antaa lapselle myös paremman esimerkin siitä selkärankaisuudesta, mikä tuolta virheeltäsi puuttuu.

    • IItis79

      Ota luulot pois anoppiehdokkaalta. Valta annetaan sille joka sen ottaa. Anoppi tulee vielä syömään sun kädestä ;-)

      Toisekseen, ei kukaan voi oikeusteitse tuommoista tehdä. Lapsi on sinun niin kuin kroppasikin. Pää pystyyn!

    • Epäillyttävää

      Aloittaja on kahden vaiheilla. Pitäisikö valita lapselle turvallinen avioliitto? Miten näkisit avioliiton turvallisena tuollaisissa olosuhteissa? Moni nainen tuntisi olonsa turvalliseksi vasta erottuaan tuollaisesta miehestä, joka tekee niin kuin appivanhemmat määräävät.

      Isovanhemmilla ei pidä olla määräysvaltaa lastensa perheissä. Heillä voi olla ainoastaan neuvoa antava rooli. Miehen vanhempien käytöksellä ei ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa. He ovat hankalia ihmisiä ja käyttävät uskontoa aseena. Yritä pysyä heistä mahdollisimman kaukana äläkä anna miehelle yhteishuoltajuutta. Sen avulla hän voi tehdä loputtomasti kiusaa seuraavat 18v.

      PS. Luultavasti mies on patolooginen valehtelija. Hän ei olisi muuten voinut selvitä tuollaisten tiukkapipojen kasvatuksesta.

    • lol!

      satanistin kirjoittama provo ;)

    • MrJones

      Olen itse uskovainen ja vielä helluntailainen, jota monet pitävät ääriuskovaisina, mitä se nyt tarkoittaakaan. Minun neuvoni olisi, että älä mene naimisiin. Raskaaksi tuleminen yhden illan jutussa ei ole mikään syy naimisiin menoon. Lisäksi pidä ehdottomasti lapsi itselläsi. Lapsen paras paikka on äidin luona. Ei sinulla ole mitään pelkoa lapsen menettämisestä. Äitien oikeudet ovat erittäin vahvat ja riitatilanteessa lapsi annetaan lähestulkoon aina äidin hoiviin mieluummin kuin isän, jos äidin elämä on normaaleilla raiteilla.

      Lisäksi pysy mahdollisimman kaukana noista omituisista vanhemmista. Uskovaisia on monenlaisia. Älä laita kaikkia uskovia samaan koriin näiden epäimielyttävien ihmisten kanssa. Uskovaisissa on mukavia ja vähemmän mukavia ihmisiä. Olen 32 uskossaolovuoden aikana nähnyt monellaisia piipertäjiä uskovien ja ei sukovien joukossa. En minäkään laimaa kaikkia ei uskovia ääliöinä parin tapaamani eiskiksen takia. Ystäviä minulla on molemmissa joukoissa. Typeryksiä löytyy kaikkien ismien alta eikä, usko tyhmälle älyä automaattisesti anna.

    • Kumi kunniaan

      Tietenkin meillä on tässä vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Näin henkilökohtaisissa asioissa näkemys yleensä värittyy. Oikeudessakin kuullaan aina molempia osapuolia.

      Jos tämän henkilön elämän asiat ovat kunnossa, niin ei hänellä ole hätää huoltajuuden kanssa. Mutta tietenkin, jos tällä äidillä on alkoholi-, huume- tai mielenterveysongelmia, niin huoltajuus ei ole kovinkaan varmaa. Välttämättä ne appivanhemmat eivät aina ole pirulaisia kaikissa tarinoissa, piruilua voi löytyä myös isän ja äidinkin asenteessa. Tai jos äidillä on oikeasti jokin vakava ongelma, joka estää huoltajuuden, niin appivanhemmat voivat oikeasti ollakin oikeassa. Turha liian suorilta käsin appivanhempia tuomita. Vaikkain uskovien tuomitseminen olisikin aina hauskaa. Tässähän on vain yhden henkilön näkemys.

      Mutta avioliittoa en kyllä tässä tilanteessa suosittelisi, jos kumpikin ei sitten kokisi rakastavansa niin paljon, että olisi valmis sitoutumaan toiseensa. Jos näin kävisi, niin kannattaisi tehdä sopu appivanhempien kanssa. Yleensä kylläkään suhde appivahempiin ei ole aina mutkaton. Minkähän ikäisiä tässä tarinassa esiintyvät ihmiset ovat? Onkohan nainen tässä vanhempi vai samoja ikiä.

      Onkohan tämä tarina totta, ehkä se on vain jonkun tarinointia. Netissä ei asioista koskaan voi olla varma. Se on vain aina varma, että kumia kannattaa käyttää ja raskaaksi tuleminen ei ole mikään syy naimiseen menemiseen.

    • Outoa on

      Mitä pitäisi ajatella naisesta, joka kysyy neuvoa näin tärkeään asiaan keskustelupalstalla? Luulen, että on keksitty juttu vain joidenkin maineen pilaamiseksi, vai onko? Onhan sekin mahdollista. Omituinen paikka vain on purkautua. En itse kyllä tekisi niin.

    • 39v HOP

      no onhan tuo 100% varma provo.

      kukaan ei noin lapsellista nimitystä käytä
      "katala käärme,saatainen huora" tai " MEIDÄN TÄYDELLINEN SUKU " HAHAHAHA.

      nuo paljasti ensi näkemältä että joku satanisti tyttö mustamaalaa kristittyjä.

      säälittävä luuseri asialla. mitähän tuonkin elämästä tulee? sossun asiakas ja huumeiden käyttäjä?

    • .

      Tämä lienee provo. Ei kai kukaan täysjärkinen pilais pakon sävyttämänä naimisiin menolla lapsen elämää yhdistymäl ei-oikeaan puolisoon, molemp puolisoiden elämiä ja lisäks vielä jonkun ilmeisen mielisairaan suvun elämää olemal siinä ei-arvostettuna?olis ideoitakin mitä tehdä,mutten sano enemmistä

    • selvä provo

      ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA!!! Trolliiiii

    • jeboulis23456

      Eivät voi viedä lasta sinulta jos jätät merkkaamatta isän syntymätodistukseen. tällä hetkellä isyystestin voi vaatia ainoastaan äiti tekemään, mutta jos isä vaatii niin ei ole pakko antaa tehdä testiä...

    • 3

      Tämä lapsi tuli vahingossa. Jos huolivat, luovu siitä ja miehestä
      myös.

      Aloita uusi elämä puhtaalta pöydältä.

      Turhaan kaveroit ihmisten kanssa joiden pyhä kirja sanelee että olet elukka jos et vaihda heidän uskontoon.

      Tämä pilaa vain loppuelämäsi, KOKONAAN. Eroon rutosta, ja NOPEASTI!

      Entä oma sukusi? Eivätkö hekin ole tärkeitä? Tuskin haluavat aavikkolahkon jäsenten kanssa seurustella?

      http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/women.html

      "2. Khadija Bibi died when Mohammed was 49 years old. Between the ages of 49 and 63 the "great prophet" married at least 11 times.

      This shows how he treated the institution of marriage. For him, women were nothing but objects for sexual fulfillment. Marrying at least 11 women in 14 years throws light on his insatiable sexual appetite.

    • pappi heljas

      raamatun nimissä sitä on raiskattu monta pikkusta poikaa ja tyttöä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe