näköhäiriö oireet

vup

En ole koskaan kärsinyt migreenistä, mutta silloin tällöin tulee näitä auraoireisiin kuuluvia näkökentän häiriöitä. En siis näe kunnolla kun tuntuu että näkökenttään tulee kirkas sahalaitainen alue joka värisee, ja esimerkiksi lukeminen vaikeutuu. Tämä kestää tunteroisen tai pitempään, mutta päänsärkyä ei yleensä tule tämän jälkeen. Oireiden aikana joskus on lievä pääkipu ja outo olo. Mietin siis että kuinka yleistä on että kärsii tällaisia migreeniin kuuluvia oireita ilman migreeniä? Onko muita joilla on samoja kokemuksia?

31

44440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie myös

      Niin minäkin kärsin noista auroista,välillä tulevat ilman särkyä ja välillä säryn kanssa.Sahalaitakuviot,värisevä näkökenttäpuutos yms.Ennakko-oireitani ovat myös palelu,yliaktiivisuus(siivoan kuin hullu),"senat mennee sakaisin",puutuuminen sormissa... välillä tulevat kaikki välillä vain yksi oire,ja tästä vuorokauden sisällä näköhäiriöt ja pääkipu jos on tullakseen.
      Jos ehdin ottaa lääkkeen heti auran alettua särky ei tule kovana päälle.Pikku jomotusta voi olla.
      Tai sitten tulee hirmu hedari joka on tosi harvinaista minulle.Ehkä kerran vuodessa.
      "outo"olo on koko aurojen ajan päällä ja vähän sen jälkeenkin.
      Kyllä tuo sinun oireesikin on migreeniä,uskoisin.
      On myös särytön migreeni olemassa ja silloin tulee kuvailemasi oireet.
      Olin vähän aikaa sitten neurologilla joka kertoi ainakin minun säryttömien aurakohtausten olevan migreeniä.
      Tsemppiä jatkossa ja käväise lääkärillä,joissakin muissa sairauksissa voi olla samanlaisia oireita.

      • täysin ilman

        päänsärkyä ap:n kuvaamanlaisia näköhäiriöitä.
        Sahanterä välkkyy yleensä vasemmassa silmässä, olo on heikko ja hutera, saattaa tuntua lievää kuvotustakin.
        Ikinä ei ole tullut päänsärkyä. Yleensä minulla on muutenkin äärimmäisen harvoin päänsärkyä.
        Lisäoire minulla on myös ihme sähköiset väreet, joita menee päässä aina silloin tällöin, usein vasemmalla puolella. Joskus väliä on viikkoja, joskus tulee liki päivittäin.
        En tiedä mistä ne johtuvat. Tupakoinnin aiheuttamasta verenkiertohäiriöstä?
        Olen joskus ajatellut myös että herkkänä ihmisenä tunnen väreet jos joku intensiivisesti ajattelee minua tai puhuu minusta. Mutta se tuskin on todennäköinen selitys.
        En ole käynyt lääkärissä em. takia.


      • AaIiHoo
        täysin ilman kirjoitti:

        päänsärkyä ap:n kuvaamanlaisia näköhäiriöitä.
        Sahanterä välkkyy yleensä vasemmassa silmässä, olo on heikko ja hutera, saattaa tuntua lievää kuvotustakin.
        Ikinä ei ole tullut päänsärkyä. Yleensä minulla on muutenkin äärimmäisen harvoin päänsärkyä.
        Lisäoire minulla on myös ihme sähköiset väreet, joita menee päässä aina silloin tällöin, usein vasemmalla puolella. Joskus väliä on viikkoja, joskus tulee liki päivittäin.
        En tiedä mistä ne johtuvat. Tupakoinnin aiheuttamasta verenkiertohäiriöstä?
        Olen joskus ajatellut myös että herkkänä ihmisenä tunnen väreet jos joku intensiivisesti ajattelee minua tai puhuu minusta. Mutta se tuskin on todennäköinen selitys.
        En ole käynyt lääkärissä em. takia.

        Minulla on ollut migreeni lapsesta saakka ja vasta nyt yli viiskymppisenä olen sen diagnoosin saanut. Sahalaitakuviot, veltto/voimaton olo, toispuoleiset päänsäryt, näkökatkokset, puhe sammaltaa, sanat kadoksissa, muisti pätkii, näkö-, haju- ja kuuloaistin yliherkkyys. Siinä niitä onkin jo yhdelle naiselle! Kaikki reippaampi liikunta on nyt pakko jättää, koska oireet ovat muuttuneet pahimmillaan sellaisiksi, että olen lähes tajuton ja jalat eivät enää kanna, saattaa tulla myös vaahtoa suusta. Itse epäilin epilepsiaa, mutta neurologin kanta on migreeni. Keväällä olin ulkoilemassa kaverini kanssa, ja kesken kaiken meni jalat alta. Siitä sitten ambulanssilla sairaalaan. Olen liittynyt migreeniyhdistyksen jäseneksi ja saanut tosi paljon tietoa mm. Päänsärky-lehdestä. Lisäksi sain migreenipassin, jossa on ohjeet sivullisille, jos en pysty puhumaan tai olen tajuton. Suosittelen lääkärillä (neurologilla) käyntiä kaikille epäileville. AH


    • Migreeniaura-juusto

      Ilmiö on yllättävänkin yleinen, ja voi johtua kahdesta eri migreenityypistä:

      Yleisempi on oftalminen migreeni, joka saa alkunsa aivokuorelta ja vastaa tavallista migreeniä sillä erotuksella, että päänsärkyä ei esiinny ainakaan kovin voimakkaana.

      Harvinaisempi muoto on okulaarinen migreeni, joka ilmaisesti johtuu näköhermoon tai verkkokalvolle johtavien verisuonien supistelusta. Tähän liittyy usein myös silmäsärkyä.

      Oftalmisen ja okulaarisen migreenin erottaa helposti siitä, että okulaarinen migreeni esiintyy vain toisessa silmässä, eli kun laitat toisen silmän kiinni, kuvio katoaa. Oftalminen migreeni sen sijaan näkyy molemmissa silmissä, eli vaikka laittaisit toisen silmän kiinni, osa aurasta voi näkyä toisessa silmässä.

      Jos hallitset englantia, googlella löytyy tietoa hakusanoilla "ophthalmic migraine" tai "ocular migraine".

      Itselläni esiintyy oftalmista migreeniä. Välillä kohtauksia voi tulla muutaman päivän välein, mutta välillä on ollut kuukausien tai vuosienkin taukoja. Minulle on myös kehittynyt (lieviä) pysyviä näkökenttäpuutoksia, joihin ei ole löytynyt muuta selitystä kuin migreeninsukuiset häiriöt.

      • 4+12

        Löytyipä tarkempi nimi vaivalleni. Tai "vaivalle", kun ei tuo sahalaita pahemmin elämääni rajoita, yleensä pystyn aina asettumaan lepäämään kun se tulee.


    • Tiinalta

      Viimeisessä migreeniyhdistyksen päänsärkylehdessä neurologi vastasi jollekin kysyjälle, että tällaiset aurat ilman särkyä on hyvin yleisiä.

    • noita

      Mulla tuon päänsäryttömän auran laukaisee kirkas valo ts. häikäisy. Näköhäiriö on yleensä vain toisessa silmässä ja ilmenee välkehtivänä sahalaitana ja näkökenttäpuutoksena. Aura kestää noin 20-30 minuuttia.

      • 50v

        apahtuu kerran vuodessa, tulee väsymystä ja oikeassa silmässä alkaa välkkyä sahanlaitaa, hieman heikko olo ja syke nousee 100/min.
        Otan puolikkaan PROPRAL 40 MG, KOHTAUS OHI 15MINUUTISSA. Minulla ei ole migreeniä, ehkä vaihevuoden oireita tai teen työtä kolmessa vuorossa terveysalalla.


      • Anonyymi

        Aivan sama vaiva mulla,jos myös päänsärkyä.


    • anis

      Samanlainen ilmiö minulla ensimmäistä kertaa,
      mutta kestänyt jo monta päivää. Voimakkaampi härärässä. Lääkäri antoi migreenilääkkeitä, muttei apua.

    • Miisupliisu

      olipa hyvä tietää mistä kysymys... katsoin eilen Jim tv.ltä sarjaa (mikäsenniminytoli) jossa kerrottiin oudoista taudeista ja oireista, ja piti heti googlettaa okulaarinen mikreeni. Ylläriylläri, just noita oireita mullakin on ollut parikolme kertaa. Mutta ei koskaan oikeaa migreeniä. Okulaarisen mikreenin aikana ei ole päätä koskenut, vaan just tuota näkökenttäpuutosta ja vilkkuvaa sahalaitakuviota näkökentässä. Mielenkiintosta! kyse ei ole kuitenkaan niin yleisestä ilmiöstä että silloinen työkaverini olisi ymmärtänyt mistä on kysymys kun kuvailin oireitani. Taisi pyöritellä päätään.. "justjoo". Itse taisin vähäsen pelästyä kun se sattui töissä ruokatauon aikaan, mutta muina naisina hain evääni ja kävelin puolisokeana pöytään ja odottelin josko näkö paranisi.
      Lääkäriin ei mennä vastakun puukko on selässä, eikä aina sillonkaan. ;)

    • nörttiiiiiiii

      Minulla on nyt tuollainen oire mutta ei ole ollut vuosiin tätä ennen. Miksi se nyt tuli? Tosi ärsyttävää... Oho, nyt se taisi itseasiassa loppua, ihan yhtäkkiä. Näkö tuntuu vähän hämärältä mutta se kuhina loppui. Tosi outoa. Toivottavasti se ei ala uudestaan.

    • Migreenipotilas

      Hei vaan,

      Muistan kuin eilisen päivän kun nuorena tai teininä sain viikonloppuisin aurallisen migreenin.

      Aurallinen migreenini oli juuri tuollainen kuin kerroit, sahalaitaa ja näkökenttä sumenee siten, että näkee vaan pikkasen eteenpäin. Sahalaita ja näkökentän sumeneminen kun lakkas alkoi kaamee migreeni.

      Nykyään on tilalla auraton migreeni, joka saattaa kestää muutaman päivän.

    • teille kaikille!

      Teidän kaikkien kokemukset auttoivat minua olettamaan omat näköhäiriöni migreeniin kuuluviksi. Ei ole ollut migreeniin tyypillistä erittäin voimakasta päänsärkyä koskaan, mutta näitä näköhäiriöitä kylläkin lähes joka vuodelta. Nyt tiedän, mitä sanoa neurologille.

    • huolestunut?

      Iskä (60v) juuri valitti tuosta sahalaitakuviosta.. otti aspiriinia ja meni sänkyyn. Huolestuin jo, et ei kai mitään aivoverenkiertohäiriöitä. Mut hyvä tästäkin tietää! Mamma kyl sanoi, et se on siitä joskus aikaisemminki valitellut.. mutta on tosiaan mennyt sit ohi. Tuota miestä ei niin hevillä lääkäriinkää saa... kyl sil varmaan niskatkin aika jumis on jne. Mut kiitos infosta :)

      • moowithdots

        Google on kaveri ;D
        Ensimmäisen kerran elämässäni (41 v.) näin tänä aamuna tuon sahalaitavälkkeen vasemmalla silmällä. Sen alkamisesta on nyt tunti ja päättymisestä puolisen tuntia. Hiukan päätä jomottaa, mutta muuten olo on nyt jo normaali. Puoli vuotta ollut hirvittävä stressi päällä, joka nyt on laukeamassa, kun asioissa on päätetty siirtyä eteenpäin. Siksi pelästyin hirveästi, että on jotain vakavempaa. Täytyy yrittää vielä varooksi googlettaa, ettei voisi olla oire jostain aivoperäisestä. Tuntuu niin tyhmältä soittaa lääkärille, kun enää ei ole oikeastaan mikään...


      • pelottava oire
        moowithdots kirjoitti:

        Google on kaveri ;D
        Ensimmäisen kerran elämässäni (41 v.) näin tänä aamuna tuon sahalaitavälkkeen vasemmalla silmällä. Sen alkamisesta on nyt tunti ja päättymisestä puolisen tuntia. Hiukan päätä jomottaa, mutta muuten olo on nyt jo normaali. Puoli vuotta ollut hirvittävä stressi päällä, joka nyt on laukeamassa, kun asioissa on päätetty siirtyä eteenpäin. Siksi pelästyin hirveästi, että on jotain vakavempaa. Täytyy yrittää vielä varooksi googlettaa, ettei voisi olla oire jostain aivoperäisestä. Tuntuu niin tyhmältä soittaa lääkärille, kun enää ei ole oikeastaan mikään...

        Minulla myös tuollaisia näköhäiriöitä ilman päänsärkyä. Oli ensimmäisen kerran n 10 vuotta sitten muutaman kerran, sitten viime syksynä 5 kertaa ja sitten melkein puoli vuotta pois ja nyt on ollut 3 kertaa lyhyen ajan sisällä.
        Tosi pelottavaa!
        Neurologi sanoi viime syksynä että todennäköisesti migreeni mutta pieni mahdollisuus että johtuu verenkiertohäiriöstä.

        Onkohan oireissa jotain eroa silloin jos johtuu verenkiertohäiriöstä ja silloin kun on tavallista migreeniä, tietääkö kukaan?

        Mietin myös sitä että voiko tällainen johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Sain siihen lääkkeet muutama viikko sitten.


      • Itsellä
        pelottava oire kirjoitti:

        Minulla myös tuollaisia näköhäiriöitä ilman päänsärkyä. Oli ensimmäisen kerran n 10 vuotta sitten muutaman kerran, sitten viime syksynä 5 kertaa ja sitten melkein puoli vuotta pois ja nyt on ollut 3 kertaa lyhyen ajan sisällä.
        Tosi pelottavaa!
        Neurologi sanoi viime syksynä että todennäköisesti migreeni mutta pieni mahdollisuus että johtuu verenkiertohäiriöstä.

        Onkohan oireissa jotain eroa silloin jos johtuu verenkiertohäiriöstä ja silloin kun on tavallista migreeniä, tietääkö kukaan?

        Mietin myös sitä että voiko tällainen johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Sain siihen lääkkeet muutama viikko sitten.

        kanssa aamulla ensiks aura (kesti 25min), sitte tunnottomuus toiseen käteen (yleensä tulee molempiin), ja sen jälkeen loppu päivä päänsärkyä. Näitä kohtauksia on alkanut tulemaan viime syksystä lähtien tähän mennessä niitä on ollut 5. 1 alku syksystä, 1 ennen joulua, 1 uuden vuoden päivänä, yksi tammikuun puolivälissä, ja nyt taas yksi


      • Aura omasta takaa
        Itsellä kirjoitti:

        kanssa aamulla ensiks aura (kesti 25min), sitte tunnottomuus toiseen käteen (yleensä tulee molempiin), ja sen jälkeen loppu päivä päänsärkyä. Näitä kohtauksia on alkanut tulemaan viime syksystä lähtien tähän mennessä niitä on ollut 5. 1 alku syksystä, 1 ennen joulua, 1 uuden vuoden päivänä, yksi tammikuun puolivälissä, ja nyt taas yksi

        Mies 54 v, on tullut muutamana viime vuotena n. 5-6 kertaa aurallinen,sahanlaitakuvioinen auraesiintymä vasemmalta oikealle liikkuva,kesto 20 min.- 1 tunti.Pientä päänsärkyä,burana tai kaksi huuleen ja pötkölleen,niin menee ohi.Lukemaan ei pysty tai tv:tä katsella." Outoa oloa,pahoinvoinnin alkamisfiilistä" koko ajan.Verenpainetautia sairastan,mutta pillereillä se pysyy kurissa (Tenoblock ).Kolestrolit ok.siihen myös lääkitys (Atorvastatin).Kaikki labra-arvot on ok.Isälläni oli ikäisenäni aivojen verenkiertohäiriötä,verisuoni muistaakseni tukossa kaulan tienoilla.Elelee vielä touhukkaana liki 90 vuotiaana.


      • Sahanlaitaa....
        Aura omasta takaa kirjoitti:

        Mies 54 v, on tullut muutamana viime vuotena n. 5-6 kertaa aurallinen,sahanlaitakuvioinen auraesiintymä vasemmalta oikealle liikkuva,kesto 20 min.- 1 tunti.Pientä päänsärkyä,burana tai kaksi huuleen ja pötkölleen,niin menee ohi.Lukemaan ei pysty tai tv:tä katsella." Outoa oloa,pahoinvoinnin alkamisfiilistä" koko ajan.Verenpainetautia sairastan,mutta pillereillä se pysyy kurissa (Tenoblock ).Kolestrolit ok.siihen myös lääkitys (Atorvastatin).Kaikki labra-arvot on ok.Isälläni oli ikäisenäni aivojen verenkiertohäiriötä,verisuoni muistaakseni tukossa kaulan tienoilla.Elelee vielä touhukkaana liki 90 vuotiaana.

        Olen liki kuusikymppinen ja aurallisia migreenikohtauksia ollut lapsesta lähtien, kerran kävin
        lääkärillkäkin ja valittelin että sahalaitaa näkyy silmissä, mutta lääkäri ei edes tiennyt mitä
        se vois olla, sanoi että kai se on verenpaineen nousua. Buranan kun ottaa ja pitää silmät kiinni
        puolisen tuntia ja on vaikka pitkällään niin ohitse se menee.
        Kohtaus tulee aina ihan yllättäen että siihen ei voi mitenkään varautus, työelämässä kun olin
        yksin asiakaspalvelussa niin se on tosi hankala sairaus.


    • CCC10

      Mulla on nykyisin useinkin pelkkiä auroja joista ei tule päänsärkyä.Jopa nukkuessa saattaa alkaa. Ne kestävät aina puoli tuntia ja se siitä...vähän outo voi olla sen jälkeen mutta ei kipuja. Kärsin myös migreenipäänsäryistä mutta onneksi vain harvoin.
      Kaikenlaiset väläykset ja valot aiheuttaa sitä auraa minulle. Tutkittu on ja ihan abortiiviseksi migreeniksi todettu.

    • gog

      aiheuttaa mh-bakteerivajauksen limakalvoilla, testaa!
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

      Ja mh-bakteerivajaus aihettaa migreenin!
      ....jatkuu
      ""Mm. KVHT-altistus aiheuttaa vaurioita kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla tuhoten tarpeellisia maitohappobakteereita. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman tyyppisen tulehdus tilan. KV-homeiden tuottama antibiootti tuhoaa tarpeellisia maitohappobakteereita, josta seuraa immuunipuolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hormonaalisen- ja hermostollisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin ohuet, että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

      Mystinen yhtälö:
      Kun limakalvot eivät ole kunnossa (ei löydy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
      Ja kääntäen-
      Kun limakalvot ovat kunnossa (löytyy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin immuunipuolustus on kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.

      Mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit:
      Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän maitoa, jossa oli tärkeimmät maitohappobakteerit. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö: "Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän maitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti".
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on maitohappobakteereiden puutteessa!""
      jatkuu....
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kadonneiden_mh-bakteereiden_arvoitus.html

      • Murrrrrr

        Joo, minulla menee niin, että näen kirkkaan liikkuvan soikion muotoisen sahalaitaisen kuvion joka haittaa sen verran että en pysty lukemaan kunnolla. Se kestää noin 5-10 minuuttia jonka jälkeen alkaa päänsärky joka kestää yleensä loppuillan eikä auta tavallinen särkylääke ellei ota jo sen aikana kun alkaa näkemään kuvion. Ennen kärsin aurattomasta migreenistä mutta oli tauko ja nyt olen saanut tällaisia noin 1-2 kertaa vuodessa. Alkoivat yhden stressillisen kesän aikana :/ Äidillä myös ollut kahta samaa migreenityyppiä eli perinyt valitettavasti olen...


      • Risa781
        Murrrrrr kirjoitti:

        Joo, minulla menee niin, että näen kirkkaan liikkuvan soikion muotoisen sahalaitaisen kuvion joka haittaa sen verran että en pysty lukemaan kunnolla. Se kestää noin 5-10 minuuttia jonka jälkeen alkaa päänsärky joka kestää yleensä loppuillan eikä auta tavallinen särkylääke ellei ota jo sen aikana kun alkaa näkemään kuvion. Ennen kärsin aurattomasta migreenistä mutta oli tauko ja nyt olen saanut tällaisia noin 1-2 kertaa vuodessa. Alkoivat yhden stressillisen kesän aikana :/ Äidillä myös ollut kahta samaa migreenityyppiä eli perinyt valitettavasti olen...

        Itsellä ei kummempia sahauksia tai muita symmetrisia viivoja jne. näy. Kaksitoistavuotiaana oli kauheat migreenit,jolloin palloja ja päänsärkyä, jopa oksentamista. Äitee hommasi ajan silmälääkärille ja sain silmälasit. Täten migreeni poistui tyystin.Esimurrosiässä voi olla jopa tyypillistä,jos silmälasit ovat tullakseen.


      • Anonyymi

        Muuten sopisi mutta koronaan altistunut ho monesti mutta siihen ollut vastustusta..migreeniin ei. Särkyä ei juurikaan mut vasen puoli kasvoista sattuu, etoo,oksettaa,hajuaisti ruualle voimakas-oksennan, kongnitiivia oireita, silmissä vilisee bakteerin kuvat, pulssi ja verenpaine nousee.. jatkuu kuukausitolkulla epilepsialääkkeet ei oikein enää auta.


    • lolitta-67

      onko kaikilla vain sahanlaitaa ja näkökenttä puutoksia? itselläni lähes päivittäin särisee pysty ja vaakapinnat, esim.kirjapinot näkyvät sellaisena sähköisenä väpätyksenä...

      • näköhäiriötä

        Lolitta, minä olen toinen näkökentän värinästä kärsivä, se on todella pelottavaa ja epämiellyttävää. joskus tulee sahalaita, ihan klassinen sellainen ja aina myös sen jälkeen päänsärky, kamala sellainen. kerran oltiin matkalla ja muistan aina kun istuin Riikassa hotellin illallisella ja näin vain ällöä särinää. pilasi kyllä illan ja seuraava yö meni päänsäryssä.


      • Anonyymi

        Mullakin.tekstiin vaikea kohdistaa katsetta saati ymmärtää luettua. Naama ja kämmenet puutuu. Heikottaa ja tärisen. Päänsärkyä ei juurikaan. Lähinnä vasen silmän takana kipuilua. Kovaa väsymystä.


    • lolitta-67

      miulle ei noita päänsärkyjä ole tullut vaikka väpättää useamman päivän näkökentässä. Silmälääkärilläkin kävin eikä vikaa siihen löytynyt silmistä..
      väriseeko sinullakin ns.suorat pinnat?

    • Väpättää

      täällä toinen jolla väpättää viivat. Lukemista ei haittaa, näkökenttä ei supistu, päätä ei särje. Yhtäkkiä alkaa esim. maton raidat pomppia silmissä, kun katson ihan suoraan niihin raitoihin. Ei siis mitään sahalaitakuvioita näkökentän laidoilla.

    • Apuja!

      täällä taas menee sanat sekasin, eikä oikein muista mitään "kohtauksen aikana".
      kaikki on outoa silloin ja mitään et tajua! :/

      Käsi puutuu ja "näitä halvausoireita" ja sitten pamahtaa päänsärky!
      Jos vaan jotenkin osaisi estää nämä niin tekisin mitä vain,
      Nämä on aika kauheita kuitenkin kun tulee ja miettii, että milloin
      onkin joku vuoto ym. päässä, kun oireet ihan samoja :/

      Mikä lääkitys teillä on ja joudutteko usein sairaalaan kohtauksen tullessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27730
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17662
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9260
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6348
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4143
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1747
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1467
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1215
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1154
    Aihe