Huoh Gigantti

Gigantin uhri

Eli, ostin 16.4 Nintendo DS lite käsikonsolin ja 27.4 päälle laittaessani siitä kaiketi hajosi molemmat kaiuttimet koska ääntä ei kuulunut muuten kuin kuulokkeilla. Vein sen samana päivänä itäkeskuksen gigantin huoltoon ja muutenkin tylyn palvelun loimassa lievästi vihjaillen että se olisi ollut jotenkin minun vikani, tiskipoju siinä kuitenkin saneli että korjaus kestää 2-8 työpäivää. 3 päivää myohemmin soitin vain tiedustellakseni että miten korjaus edistyy ja minulle sanottiin kylmänviileästi että hän jonka kanssa puhun voi antaa minulle ruotsin maahantuojan tiedot josta voin kysellä tietoja ruotsin kielellä ja että korjaus kestää yleensä noin 2-3 viikkoa.. (tarviitseeko mainita että en osaa puhua kyseistä kieltä?) Siinä vaiheessa kun jotenkin sain itseni rauhoitettua tästä suht loukkaavasta neuvosta soitin samantien asiakaspalveluun ja tein perinpohjaisen valituksen tästä niin maanmainiosta vinkistä ja lupauksista jonka he minulle sanelivat aiemmin. Minulle ei missään vaiheessa sanottu että se ollaan lähettämässä ruotsiin asti ja en sitä todellakaan olettanut tiskipojun sanelemasta työajasta konsolini kanssa. Vasta täällä lukiessani sain tietää että gigantti toimii niin ja näin ja onhan se hieman oma syyni etten ottanut nintendon suomalaisilta virallisilta sivuilta heidän jälleenmyjiensä nimiä ylös. Koska jos joudun olemaan maahantuojan kanssa tekemisissä (joka on ihan ok minulle) niin se ei todellakaan tule tapahtumaan ruotsin kielellä. Vaikka saisin konsolini takaisin jo huomenna, puran kauppani välittömästi vaikka mikä olisi, koska en halua tällaista tilannetta heidän kanssaan tulevaisuudessa jos jotain muuta vikaa tulee. Kysymyksiini kuitenkin vielä kuuluisi että onko minun 30 päivän palautusoikeuteni vielä voimassa olettaen että se menee yli kun saan konsolin takaisin koska huollon alkaessa loogisesti sitä olisi vielä 19 päivää jäljellä jotka kaiketi kuluvat huollon yhteydessä ja kuljetuksissa, sekä millaiset oikeudet minulle kuuluu siinä tapauksessa jos tulee jonkinlainen sanakährämä siitä etten muka syystä tai toisesta sitä saisi palauttaa koska kyseessä on kuitenkin puhdas laitevika. Näin itse olettaen että siinä on jokin juotosvika. Laite ei myöskään ole tippunut maahan kertaakaan saatika saanut minkäänlaista fyysistä kontaktia kuin suht pehmeät sormeni nappuloille.

Tämä saattaa kuullostaa oudolta että valitan vaikka vasta muutama päivä on mennyt korjauksen alkamisesta. Olen tietoinen että takuu asiat voivat joskus kestää mutta ongelma onkin että en vain enää tunne itseäni turvalliseksi kuluttajaksi gigantin kanssa, varsinkaan kun luen mitä muille täällä on tapahtunut ja että kauppa ei suoraan suostunut ottamaan minulle selvää laitteeni senhetkisestä tilanteesta vasta kun tein valituksen vaan sanoivat että minun pitäisi itse ottaa selvää vaikka en edes siihen pysty.

66

45054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelija Makkonen

      ..ostaa Gigantista.

    • palautusehdot

      "Tuote tulee palauttaa tai lähettää takaisin ehjänä. Sen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Et saa käyttää tuotetta, mutta voit tutusta siihen varovasti."

      www.gigantti.fi/
      Gigantti / Palvelut / Palautukset / Palautukset

    • Gigantin uhri

      Olen kyllä lukenut nuo ehdot moneen kertaan mutta kysymys olikin että katkeaako se 30 palautusoikeus siitä asti kun annan laitteen korjattavaksi näin ollen jättäen lopun oikeudesta käytettäväksi laitteen korjauksen jälkeen, koska se ei ole edes minulla käytössä ja en saa palauttaa sitä ennen kuin se tulee korjauksesta ja oletan että 30 päivää laitteen alkuperäsiluovutuksesta tulee varmasti umpeen näin pitkällä ajalla mitä he ennustivat sen korjaukseen kuluvan. Jos se on korjattu ja hyväksytysti taas toimintakunnossa ja saan palauttaa sen muitta mutkitta saaden rahani takaisin niin sitten kaikki on ihan ok. Sitä ei meinaan heidän sivuillaan mainita tuossa 30 päivän palautusoikeuden kohdalla. Ja korostan vieläkin ettei laitteen epäkunto ole ollenkaan oma syyni missään muodossa.

      • käyttämätön

        Palautusehtojen mukaan tuotteen tulee olla käyttämätön.

        Miksi muuten vaadit ensin tuotteen korjausta, mutta haluat kuitenkin palauttaa sen?


      • Gigantin uhri
        käyttämätön kirjoitti:

        Palautusehtojen mukaan tuotteen tulee olla käyttämätön.

        Miksi muuten vaadit ensin tuotteen korjausta, mutta haluat kuitenkin palauttaa sen?

        Koska en tiennyt että korjaus tapahtuu ruotsissa ja sen jälkeen kun minulle sanottiin että pitäisi itse ottaa yhteyttä ruotsin maahantuojaan ja vielä ruotsin kielellä niin se on minulle automaattinen kaupan purkaminen siihen paikkaan siltä varalta että tulee uusi vika ja en voi olla maahantuojan kanssa yhteydessä koska en puhu ruotsia. Jos olisin tämän tiennyt, olisin halunnut purkaa kaupan paljon aikaisemmin ja ostanut sen muualta jolla on maahantuoja suomessa. Ja nyt tietenkään en voi sitä palauttaa vaikka kuinka haluaisin koska se on jossain valohoidossa tarkastuksessa onko se itse aiheuttama vahinko vai ei.


      • SC200

        Myyjäliikkeen kanssa asiointi pitää riittää aina, muu on kuluttajansuojalain vastaista. Eli jos pyytävät Ruotsiin soittamaan niin ota yhteyttä paikkakuntasi kuluttaja-asiamieheen.

        Jos myyjä ei korjaa viallista tuotetta kohtuullisessa ajassa, eikä toimita korvaavaa tuotetta tilalle, ostajalla on oikeus purkaa kauppa eli saada rahat takaisin. Kohtuullinen aika on yleensä korkeintaan muutama viikko.


      • välttämättä ...
        SC200 kirjoitti:

        Myyjäliikkeen kanssa asiointi pitää riittää aina, muu on kuluttajansuojalain vastaista. Eli jos pyytävät Ruotsiin soittamaan niin ota yhteyttä paikkakuntasi kuluttaja-asiamieheen.

        Jos myyjä ei korjaa viallista tuotetta kohtuullisessa ajassa, eikä toimita korvaavaa tuotetta tilalle, ostajalla on oikeus purkaa kauppa eli saada rahat takaisin. Kohtuullinen aika on yleensä korkeintaan muutama viikko.

        Tosin myyjäliike voi irtisanoa itsensä tuosta vastuusta ennen kaupan tekoa jos haluaa.


      • SC200
        välttämättä ... kirjoitti:

        Tosin myyjäliike voi irtisanoa itsensä tuosta vastuusta ennen kaupan tekoa jos haluaa.

        "Tosin myyjäliike voi irtisanoa itsensä tuosta vastuusta ennen kaupan tekoa jos haluaa."

        Mistä vastuusta? Myyjä ja kuluttaja eivät voi sopia keskenään huonompia sopimusehtoja kuin mitä lain pakottavat säädökset määräävät. Jos sopivat, sellaiset ehdot eivät ole päteviä.

        Eli myyjän virhevastuu on aina olemassa, siitä ei pääse sopimuksella irti. Myyjän virhevastuuseen sisältyy se, että kaikki virhetapaukset tulee voida hoitaa myyjän välityksellä, eikä tästäkään voi sopia erillisellä sopimuksella muuta.


      • Pentti Anis
        käyttämätön kirjoitti:

        Palautusehtojen mukaan tuotteen tulee olla käyttämätön.

        Miksi muuten vaadit ensin tuotteen korjausta, mutta haluat kuitenkin palauttaa sen?

        Miksi Gigantti yrittää myydä HD -televisiona 1024-768 pikselin TV-tä kun alin HD -tarkkuus on 1280-768 ????????????????????????????


      • Nimetön
        Gigantin uhri kirjoitti:

        Koska en tiennyt että korjaus tapahtuu ruotsissa ja sen jälkeen kun minulle sanottiin että pitäisi itse ottaa yhteyttä ruotsin maahantuojaan ja vielä ruotsin kielellä niin se on minulle automaattinen kaupan purkaminen siihen paikkaan siltä varalta että tulee uusi vika ja en voi olla maahantuojan kanssa yhteydessä koska en puhu ruotsia. Jos olisin tämän tiennyt, olisin halunnut purkaa kaupan paljon aikaisemmin ja ostanut sen muualta jolla on maahantuoja suomessa. Ja nyt tietenkään en voi sitä palauttaa vaikka kuinka haluaisin koska se on jossain valohoidossa tarkastuksessa onko se itse aiheuttama vahinko vai ei.

        Mitä tapahtuu niille laitteille joita palautetaan giganttiin 30 päivän palautusoikeudella? Myydäänkö ko.laitteet edelleen seuraavalle uhrille täysin uusina


      • Sabee
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä tapahtuu niille laitteille joita palautetaan giganttiin 30 päivän palautusoikeudella? Myydäänkö ko.laitteet edelleen seuraavalle uhrille täysin uusina

        >Mitä tapahtuu niille laitteille joita palautetaan >giganttiin 30 päivän palautusoikeudella? Myydäänkö >ko.laitteet edelleen seuraavalle uhrille täysin >uusina Eihän tuotteet ole käytettyjä, nehän on uusia, koska ehdoissa lukee "Et saa käyttää tuotetta, mutta voit tutusta siihen varovasti."


      • vcxvcxfdsvxc
        Gigantin uhri kirjoitti:

        Koska en tiennyt että korjaus tapahtuu ruotsissa ja sen jälkeen kun minulle sanottiin että pitäisi itse ottaa yhteyttä ruotsin maahantuojaan ja vielä ruotsin kielellä niin se on minulle automaattinen kaupan purkaminen siihen paikkaan siltä varalta että tulee uusi vika ja en voi olla maahantuojan kanssa yhteydessä koska en puhu ruotsia. Jos olisin tämän tiennyt, olisin halunnut purkaa kaupan paljon aikaisemmin ja ostanut sen muualta jolla on maahantuoja suomessa. Ja nyt tietenkään en voi sitä palauttaa vaikka kuinka haluaisin koska se on jossain valohoidossa tarkastuksessa onko se itse aiheuttama vahinko vai ei.

        "minulle sanottiin että pitäisi itse ottaa yhteyttä ruotsin maahantuojaan ja vielä ruotsin kielellä"

        Ihan sama mitä sanovat niin ei tarvitse ottaa itse yhteyttä. Myyjän kuuluu hoitaa vialliset tuotteet. Toki se on esimerkiksi elintarvikkeiden kohdalla kannattavaa kun usein antavat mukavia tuotelahjoja anteeksipyynnöksi. Kaupasta ei saa kuin rahat takaisin.


    • Gigantista.

      Tässä muutaman ostoskerran kokemuksella voin väittää,että Gigantti myy ala-arvoista tavaraa.

      Ainakin allekirjoittaneelle sanonta"on tyhmää maksaa
      liikaa" on antanut ihan uuden ulottuvuuden.

      Tapaus 1.

      Ostimme astiapesukoneen Gigantista. Muuten hyvä kone,mutta teki kahden tunnin ohjelmaa viisi tuntia.

      Ei muuta kuin Espoon Giganttiin kertomaan ongelmista.Sieltä luvattiin korjaaja saman viikon aikana.Eipä kuulunut. Alkuviikosta uusintakäynti ja huollon piti ilmestyä paikalle parin päivän sisällä.Näin kävikin, huoltomies saapui paikalle,mutta ei pystynyt tekemään asialle mitään,koska mitään osia ei kuulemma ollut saapunut asiakkaalle DHL:n toimittamana.

      Hetkinen, huoltomiehellä ei ollut varaosia mukana?

      Noh, seuraavana päivänä soitti huoltofirmasta tekopirteä naishenkilö,joka halusi tehdä markkinatutkimusta huollon tehokkuudesta.

      Muutaman murahtelun jälkeen kyseiselle naiselle selvisi,että huolto ei toiminut ja samalla selvisi,että kyseisiä varaosia ei oltu edes tilattu.

      Ja tilaus kuulemma vie kolme viikkoa,ennenkuin Ruotsista saapuvat.

      hetkinen,autoliikkeet saavat varaosia Ruotsista 24 h sisällä,mutta Gigantin huolto ei siinä onnistu????

      ja eikun Espoon Giganttiin tällä kertaa myyntipäällikön juttusille,joka kuunteli naama punaisena kertomusta toimivasta huollosta.

      Myyntipäällikkö soitti ko. huoltoon, josta luvattiin huolto ja varaosat seuraavaksi päiväksi.

      Arvaatte varmaan miten kävi? Jep, eipä näkynyt.

      Jälleen Giganttiin myyntipäällikön juttusille ja nyt saatiin kone vaihtoon toisesta liikkeestä.

      Käytiin vaihtamassa kone ja suurin ylläri oli se,kun lastasin uutta konetta autoon,sieltä valui vesi ulos letkuista.Kysäisin asiaa ja olivat kuulemma koeajaneet,että varmasti toimii asianmukaisesti.

      Kolme viikkoa myöhemmin ilmestyi huolto ovelle kertomaan,että tulisi korjaamaan konetta.

      Kerroin ystävällisesti,että tunkea osat sinne minne päivä ei paista....

      Tapaus 2.
      Ostettiin Gigantista uusi tietokone,joka ei lähtenytkään käyntiin.

      Eikun takaisin liikkeeseen, jossa huoltoolisitä mieltä, että olimme rikkoneet koneen. Vanhan kapiaisen kielenkäytöllä ja stooalaisella tyyneydellä tulimurahdettua ja huolto olikin yllättäen samaa mieltä kanssani siitä,että kyseessä onkin mahdollisesti valmistusvika ja kone menee korjattavaksi. Tuo korjausreissu kesti kuukauden.

      Kun hain koneen,annoin tietysti ystävällisen palautteen huollon ripeydestä.

      Tapaus 3.

      Ostimme Espoon liikkeestä DVD:n ja parin viikon jälkeen se lopetti toimintansa.

      Jälleen liikkeeseen ja tällä kertaa ei enää keskusteltu laitteen korjauksesta vaan annettiin vaihtolappu..

      Tapaus 4.

      Ostin autoon CD-soittimen ja se sanoi sopimuksen irti parin kuukauden sisällä.Jälleen huoltoon ja vaihto onnistui täysin kivuttomasti.

      Syynä varmaan oli se,että koneelta näkyy laitehistoria ja kun siellä näkyy olevan "hankalan" asiakkaan maineessa, niin homma toimii.


      Tästä varmasti pystyy lukijakin päättelemään jotakin.

      • iso g

        Sä mitään hankala asiakas leimaa oo saanu, joitakin laitteita ei vain huolleta, ne vaihdetaan suoraan uuteen, esim. halvat dvd soittimet ja halvat autoräpsyt.ne saa maahantuojalta hyvityksen niistä rikkinäisistä.


      • Gigantista.
        iso g kirjoitti:

        Sä mitään hankala asiakas leimaa oo saanu, joitakin laitteita ei vain huolleta, ne vaihdetaan suoraan uuteen, esim. halvat dvd soittimet ja halvat autoräpsyt.ne saa maahantuojalta hyvityksen niistä rikkinäisistä.

        ..sitten ei.

        Eipä nuo ilmeet kovin riemukkaita olleet.


      • jussi2240
        Gigantista. kirjoitti:

        ..sitten ei.

        Eipä nuo ilmeet kovin riemukkaita olleet.

        Luuletko että se varastohenkilö joka laitteen vaihtaa joutuu omasta pussistaan maksamaan uuden?

        Ja itse varmaan olisit oikein innoissasi jos olisit itse tämä varastohenkilö ja joku mulkku tulisi naama norsunvitulla räyhäämään jonkun halvan soittimen takia?

        Ja yleensä ottaen alle 100 euron arvoisia tuotteita ei kannata korjata.


      • Gigantista
        jussi2240 kirjoitti:

        Luuletko että se varastohenkilö joka laitteen vaihtaa joutuu omasta pussistaan maksamaan uuden?

        Ja itse varmaan olisit oikein innoissasi jos olisit itse tämä varastohenkilö ja joku mulkku tulisi naama norsunvitulla räyhäämään jonkun halvan soittimen takia?

        Ja yleensä ottaen alle 100 euron arvoisia tuotteita ei kannata korjata.

        Gigantissa töissä,kun tuolla asenteella lähestyt ?

        Suurempi kysymys onkin,että myykö Gigantti kakkaa ????


      • näin o.
        Gigantista kirjoitti:

        Gigantissa töissä,kun tuolla asenteella lähestyt ?

        Suurempi kysymys onkin,että myykö Gigantti kakkaa ????

        Parhaita ovat juuri nämä "Vittu mitä paskaa te myytte! Nyt heti esimies tänne! Soitan kuluttaja-asiamiehelle! jne" -asiakkaat. Vähän aikaa kuuntelee ja hymyilee niin saa taas hyviä iltasatuja lapsille.


      • näin o
        näin o. kirjoitti:

        Parhaita ovat juuri nämä "Vittu mitä paskaa te myytte! Nyt heti esimies tänne! Soitan kuluttaja-asiamiehelle! jne" -asiakkaat. Vähän aikaa kuuntelee ja hymyilee niin saa taas hyviä iltasatuja lapsille.

        ..sitten ne sanoo menevänsä Markantaloon ja asioivansa siellä tästä eteenpäin.
        (Jaa että mitäs hauskaa siinä on.. sama omi..)


      • Gigantista.
        näin o. kirjoitti:

        Parhaita ovat juuri nämä "Vittu mitä paskaa te myytte! Nyt heti esimies tänne! Soitan kuluttaja-asiamiehelle! jne" -asiakkaat. Vähän aikaa kuuntelee ja hymyilee niin saa taas hyviä iltasatuja lapsille.

        oma kokemus antavat vain yhden suunnan.

        Kierrän Gigantin vastedes kaukaa.

        Väkisinkin herää ajatus siitä, että Gigantti myy todellakin kakkaa.


      • nain o
        Gigantista. kirjoitti:

        oma kokemus antavat vain yhden suunnan.

        Kierrän Gigantin vastedes kaukaa.

        Väkisinkin herää ajatus siitä, että Gigantti myy todellakin kakkaa.

        ..se voi olla tässä tilanteessa ihan hyvä ratkaisu.


      • päätös
        Gigantista. kirjoitti:

        oma kokemus antavat vain yhden suunnan.

        Kierrän Gigantin vastedes kaukaa.

        Väkisinkin herää ajatus siitä, että Gigantti myy todellakin kakkaa.

        hauskaa lukea kun jengi itkee.

        itse töissä G:n kilpurilla(en viitsi mainita paikkaa), mutta saman laisia itkeviä asiakkaita meilläkin käy ja poraa että "aina mulle sattuu", ja "myytte paskaa" ja "soitan kuluttajasuojaa.."...

        maurattaa ja mä häpeen SUN puolesta..


      • Gigantista.
        päätös kirjoitti:

        hauskaa lukea kun jengi itkee.

        itse töissä G:n kilpurilla(en viitsi mainita paikkaa), mutta saman laisia itkeviä asiakkaita meilläkin käy ja poraa että "aina mulle sattuu", ja "myytte paskaa" ja "soitan kuluttajasuojaa.."...

        maurattaa ja mä häpeen SUN puolesta..

        oletko koskaan miettinyt miksi asiakkaita käy "poraamassa" rikkoutuneista laitteista ?

        Jos ostaa neljä ätylää ja ne kaikki paukahtaa toimimattomaksi,onko vika laitteen ostajassa vaiko laitteita myyvässä liikkeessä?

        Väitän,että laitteet ovat vaan niin huonoja.

        "maurattaa ja mä häpeen SUN puolesta.."

        Tiedätkö mitä minä häpeän ?

        Sitä,että Suomessa on tuollaisia epäkuranttia materiaalia myyviä ketjua ja tuollaisia itseään täynnä olevia tiskipoikia.


      • mielenkiintoista
        Gigantista. kirjoitti:

        oletko koskaan miettinyt miksi asiakkaita käy "poraamassa" rikkoutuneista laitteista ?

        Jos ostaa neljä ätylää ja ne kaikki paukahtaa toimimattomaksi,onko vika laitteen ostajassa vaiko laitteita myyvässä liikkeessä?

        Väitän,että laitteet ovat vaan niin huonoja.

        "maurattaa ja mä häpeen SUN puolesta.."

        Tiedätkö mitä minä häpeän ?

        Sitä,että Suomessa on tuollaisia epäkuranttia materiaalia myyviä ketjua ja tuollaisia itseään täynnä olevia tiskipoikia.

        että yhdellä ihmisellä voi olla noin huono tuuri että ihan kaikki mitä ostaa leviää käsiin. väkisin tulee mieleen että vikaa voisi olla myös käyttäjässä.. ja se että räksyttää myyjäliikkeen henkilökunnallehan ei ainakaan nopeuta tai helpota mitään, vaan osoittaa vielä suurempaa typeryyttä. Heidänkö luulet nuo niin huonot tavarat valmistavan seinän takana? Ei, ei se ole heidän vikansa että se sun 100€ mankka levii ku jokisen eväät. Ja samoja markkinoilla olevia yleisiä merkkejä varmasti myyvät monet muutkin ketjut ja niitä myydään ympäri muutakin maailmaa, joten myös yhden ketjun syyllistäminen täysin pataluhaksi osoittaa täydellistä harkintakyvyn puutetta. tästä johtuen johtopäätökseni onkin että olet itse apina.


      • Gigantista.
        mielenkiintoista kirjoitti:

        että yhdellä ihmisellä voi olla noin huono tuuri että ihan kaikki mitä ostaa leviää käsiin. väkisin tulee mieleen että vikaa voisi olla myös käyttäjässä.. ja se että räksyttää myyjäliikkeen henkilökunnallehan ei ainakaan nopeuta tai helpota mitään, vaan osoittaa vielä suurempaa typeryyttä. Heidänkö luulet nuo niin huonot tavarat valmistavan seinän takana? Ei, ei se ole heidän vikansa että se sun 100€ mankka levii ku jokisen eväät. Ja samoja markkinoilla olevia yleisiä merkkejä varmasti myyvät monet muutkin ketjut ja niitä myydään ympäri muutakin maailmaa, joten myös yhden ketjun syyllistäminen täysin pataluhaksi osoittaa täydellistä harkintakyvyn puutetta. tästä johtuen johtopäätökseni onkin että olet itse apina.

        lukenut aloitukseni ajatuksella olisit tajunnut pointtini,mutta kun ei niin ei.

        Kirjoituksestasi saa selkeän käsityksen,että palkkakuitissasi lukee Gigantti ?

        "Sen lauluja laulat,kenen lippua kannat"


      • kjula

        olitkohan ostanu minkähintaset laitteet, ku halvimmat yleensä parhaimmat:) Mut siis eihän Gigantti korjaa nuita vaan samat liikkeet kuin muillekki, eli siellä o se asennevamma. Itse olen ostanut gigantista paljon tavaraa ja kaikki ovat toimineet, paitsi 30€ mp3 soitin, ja ymmärrettävää että puoli-ilmainen ei toimi, sain uuden... Samat laitteet siellä on kuin muillakin ja samoilta toimittajilta.


      • nikiliina
        Gigantista. kirjoitti:

        lukenut aloitukseni ajatuksella olisit tajunnut pointtini,mutta kun ei niin ei.

        Kirjoituksestasi saa selkeän käsityksen,että palkkakuitissasi lukee Gigantti ?

        "Sen lauluja laulat,kenen lippua kannat"

        Mun tietääkseni Gigantin myyjien palkkakuitissa lukee "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.."
        Siitä varmaan johtuu tuo palvelun tasokin


      • Spöge
        nikiliina kirjoitti:

        Mun tietääkseni Gigantin myyjien palkkakuitissa lukee "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.."
        Siitä varmaan johtuu tuo palvelun tasokin

        hakemaan Gigantista huollossa ollutta kännykkääni. Astelin noutotiskille umpikännissä, olin paskonut housuuni, ja haisin muutenkin vitun pahalta. Siel oli joku vitun omahyvänen varastokundi, joka näytti niin vitun iljettävältä, koska se hymyili mulle ja sano ystävällisesti "Terve!" Mä en vastannu sille mitään, kattelin seinille ja kaivoin ryppysen huoltolapun taskusta ja heitin sen tiskille ja pierasin. Se vitun smurffi kysy vielä et "onks tullut ilmotus, että puhelin on valmis?" VITTU MIKÄ KYSYMYS! Vastasin kovaan ääneen, et "no totta vitussa on tullut ilmotus, en kai mä täällä muuten olis!! vittu" ja kattelin ympärilleni hakien tukea muista asiakkaista. Kukaan muu ei ollu niin kännissä ku mä. Sit se sinipukunen pikkupelle haki mun puhelimen ja kerto et se on kastunu ja pitäis maksaa joku vitun lasku!! Kyl mä nyt sen tiesin et oon butaanipäissäni tiputtanu sen kiljuämpäriin ennen ku mä vein sen huoltoon, mut PITÄSHÄN SEN NYT MENNÄ VITTU TAKUUSEEN!! Kerroin sen sille tiskipellelle, joka sano viel ettei sille puhelimelle voida tehä mitään!! Miten niin ei vittu voida!!??? Se vitun jonoa keräävä itserakas aasi on vittu elektroniikkaliikkeessä töissä, kai sen nyt pitäis osata kastunu puhelin saada toimimaan!! Sit se näytti mulle jotain valokuvia "muka" mun kastuneesta puhelimesta. Mä sanoin et "ei kiinnosta, Gigantti maksaa!" ja oksensin viereisen nakkikiskan tiskille ja pyyhin suuni siihen vitun huoltolaskuun. Käskin sen sinertävän paskanaaman hakee vitun nopeesti sen pomon paikalle. Tiskipaska väitti et siit ei oo mitään hyötyä, mut mä huusin et hankin sille potkut, valitan kuluttajasuojamiehelle ja haastan Gigantin oikeuteen. Tajusin et oon vähän kansankiihottajan asemassa siinä, ku joku muukin huus et pistä vähän vauhtia siihen touhuun, et se on odottanu jo 48 minuuttia et pääsee kertomaan giganttilaisille miten paskan scart-piuhan ne on rakentanu Gigantti OY:ssä ja myyny sille.
        Sit ku se pomo tuli mä kerroin sille eka et vois vähän kattoo millasta jengiä palkkaa siihen paskalafkaan, koska se tiskiapina ei todellakaan osannu korjata niitä laitteita, eikä tienny mikä on myyjän virhevastuu. Se spedepomo kuitenki väitti et lasku pitää muka maksaa. Mä sanoin sille tekopirteelle pellelle röyhtäillen ja nenää kaivaen, et se on sen vika et mun puhelin on rikki, koska se on Gigantissa töissä ja Gigantti on myyny paskan puhelimen, jonka takuuehdot EI PIDÄ PAIKKAANSA. "Takuu kattaa valmistusvirheet" lukee selkeällä suomenkielellä käyttöohjeissa. Sanoin et GIGANTTI MAKSAA tai ANTAA MULLE UUDEN PUHELIMEN!!!! Se vitun otsastopäällikkö väitti tosi närkästyneenä et ei voi muka vaihtaa puoltoista vuotta vanhaa puhelinta, jonka mä oon muka ite rikkonu. MITÄ VITTUA!! Kysyin, et "ootsä koskaan kuullu kuluttajasuojasta?" Jos se vahingossa tippuu kiljuastiaan ni onko se vittu mun syy!!??? Se pikkupomo väitti et kosteusvauriot ei kuulu takuun piiriin... Eikä pyytäny ees anteeks et kännykkä on menny rikki. Vittu mitä asiakaspalvelua! Sanoin, et asia ei jää tähän, ja et otan yhteyttä muutamaan tuttuun vähän ylemmältä taholta, jotka varmasti laittaa ne molemmat, sen "kusi noussut päähän"-tiskipallinaaman ja wannabe-osastopäällikön, semmoseen kuseen et huhhuh. Heitin sen puhelimen seinään, oksensin ja lähin menee. Matkalla kuulin et jollain muulla oli ihan sama juttu. Oli vahingossa peruuttanu kuorma-autolla plasmatelkkarin päälle ja ei muka menny takuuseen... Ei vittu! Tässä taas nähään miten tavallinen kuluttaja joutuu kärsimään, kun Gigantti ei osaa ottaa vastuuta myymästään (PASKASTA) tavarasta.

        P.S. Sain parin kuukauden päästä karhukirjeen huoltolaskusta, arvatkaa maksoinko? Menin vittu kaatokännissä, paskat housussa Gigantin tiskille, haukuin nakkimyyjän homoks, hyppäsin tiskille istumaan, kaivoin sen laskun munistani ja kerroin etten enää ikinä asioi Gigantissa, vaan ostan kännykkäni Markantalosta! HAAHAA!


      • uskoa saa
        kjula kirjoitti:

        olitkohan ostanu minkähintaset laitteet, ku halvimmat yleensä parhaimmat:) Mut siis eihän Gigantti korjaa nuita vaan samat liikkeet kuin muillekki, eli siellä o se asennevamma. Itse olen ostanut gigantista paljon tavaraa ja kaikki ovat toimineet, paitsi 30€ mp3 soitin, ja ymmärrettävää että puoli-ilmainen ei toimi, sain uuden... Samat laitteet siellä on kuin muillakin ja samoilta toimittajilta.

        1. jos myyjä tietää tavaran olevan paskaa miksi laittaa sitä ensinnäkään myyntiin.

        2. G:ssä ei myydä täysin samaa tavaraa kuin muualla. Useat valikoiman tuotteista poikkeaa jollakin tavalla virallisen maahantuojan valikoimasta. Kyllä - se johtuu osittain siitä että g tekee suuria yhteisostoja moniin maihin kerralla ja kaikkii viedään samoja malleja. Joskus tosin tulee väkisin mieleen vaihtoehto että ketju tilaa valmistajalta omia malleja jotka tehdään "kepeämmin" ja mahdollisesti ohittavat laadutarkkailun (sillä säästetään rahaa ja ainahan voi syyttää asiakasta että mitäs spede rikoit ku et osaa laittaa töpseliä oikein seinään)

        3. G:n myyjinä täällä esiintyvät henkilöt ovat suurin todiste tavaran huonosta laadusta. Muissa liikkeissä jaksetaan vielä hymyillä ja palvella mutta G:ssä epäilemättä hermot alkavat jo mennä kun joka toinen asiakas tulee takaisin lauenneen tavaransa kanssa.


      • provo...
        uskoa saa kirjoitti:

        1. jos myyjä tietää tavaran olevan paskaa miksi laittaa sitä ensinnäkään myyntiin.

        2. G:ssä ei myydä täysin samaa tavaraa kuin muualla. Useat valikoiman tuotteista poikkeaa jollakin tavalla virallisen maahantuojan valikoimasta. Kyllä - se johtuu osittain siitä että g tekee suuria yhteisostoja moniin maihin kerralla ja kaikkii viedään samoja malleja. Joskus tosin tulee väkisin mieleen vaihtoehto että ketju tilaa valmistajalta omia malleja jotka tehdään "kepeämmin" ja mahdollisesti ohittavat laadutarkkailun (sillä säästetään rahaa ja ainahan voi syyttää asiakasta että mitäs spede rikoit ku et osaa laittaa töpseliä oikein seinään)

        3. G:n myyjinä täällä esiintyvät henkilöt ovat suurin todiste tavaran huonosta laadusta. Muissa liikkeissä jaksetaan vielä hymyillä ja palvella mutta G:ssä epäilemättä hermot alkavat jo mennä kun joka toinen asiakas tulee takaisin lauenneen tavaransa kanssa.

        Ressukka...me laskeen nappeja hintti


      • näin o II
        Gigantista. kirjoitti:

        oma kokemus antavat vain yhden suunnan.

        Kierrän Gigantin vastedes kaukaa.

        Väkisinkin herää ajatus siitä, että Gigantti myy todellakin kakkaa.

        Käsittääksen Gigantin tuotteet tulevat samoilta valmistajilta kuin kaikille muillekkin kodinkoneliikkeille. "kakkoja" laitteita siis kaikilla, Gigantilla vaan edullisempia!


      • paskapaketti
        Gigantista. kirjoitti:

        oma kokemus antavat vain yhden suunnan.

        Kierrän Gigantin vastedes kaukaa.

        Väkisinkin herää ajatus siitä, että Gigantti myy todellakin kakkaa.

        on se jännä kun ihmiset luulee että joku tehdas kuulemma valmistaa erillaisia tuotteitta samoihin paketeihin ostoketjusta välittämättä.... hei haloo samaa paskaa ne kaikki liikkeet myy!!!!!!!!!!!!!!!!


    • H76

      Hei !

      Itsellä ei ole kuin positiivista sanottavaa paikallisen (Keski-Suomi) Gigantin tuotteista ja toiminnasta. On tullut parin vuoden sisään ostettua jo seuraavat laitteet: jääkaappi-pakastin, mikroaaltouuni, dvd-soitin, kannettava cd-soitin.

      Ainoastaan kannettava cd-soitin meni takuuaikana niin huonoon kuntoon, että piti viedä se takaisin. Sain uuden laitteen heti tilalle. Muissa laitteissa en ole havainnut vielä mitään toimintavikoja.

    • Gigantin uhri

      Noh, olen ainakin saanut sovittua liikkeen kanssa palautuksesta kunhan laite tulee takaisin. Ainoa syy miksi en saisi takaisin olisi jos laitteen vika olisi oma vikani mutta siitä nyt ei tarvitse huolehtia, koska jos sellainen näyttö löytyisi niin se olisi kyllä tullut silloin kuljetuksen tai jonkin muun yhteydessä. Odottelen mielenkinnolla.

      • Gigantin "uhri"

        Sain viimeinkin soviteltua palautuksen jopa ennen kuin laite saapui takaisin suomeen. Riitti että ruotsin maahantuoja ilmoitti sen menevän takuuseen ja näin sain rahani takaisin. Nyt olen uuden laitteen omistaja eri kaupalta jolla on suomen maahantuoja ja takuuasiat pelaa varmasti niinkuin minun kriteerini sen vaativat. Pieni varoituksen sana tosin kaikille jotka tästä jotakin oppivat, että älkää ostako valkoista nintendo ds:ää. Niissä näyttäisi oikeasti olevan jokin tehdasvika koska jopa toisesta kaupasta ostaessani kävin läpi heidän laitteensa ja jokaisesta valkoisesta löytyi kuollut pikseli ja yhdestä valkoinen "haamu" kuva yläkulmasta jonka kuitenkin sain vaihtaa pinkkiin vastaavaan. Pinkeissä kyllä tuntuisi olevan paljon lujemman tuntuiset nappulatkin ja en ole toistaiseksi mitään vikaa löytänyt ja nyt on taas turvallinen kuluttajankin mieli kun ei tarvitse alkaa ruotsiin soittelemaan ja kyselemään laitteeni kuulumisiani. Kiitos kuitenkin kaikille palautteista ja ottakaa te tappelijat tällä topicilla vähän relammin, koska kyllä niitä susia löytyy laatupaikoistakin mutta pitää vain olla itse tarkkana myös.


      • hyvin

        Minä taas haluaisin kiittää Giganttia erinomaisesta palvelusta
        Itse olen ostanut yli 2 tuhannella eurolla reippaasti tavaraa (pääasiassa Itäkeskuksen) Gigantista eikä mikään tuote ole mennyt rikki tavallista herkemmin. Palvelu ollut hyvää ja hinta-laatusuhde aivan nappiin.


      • kin
        hyvin kirjoitti:

        Minä taas haluaisin kiittää Giganttia erinomaisesta palvelusta
        Itse olen ostanut yli 2 tuhannella eurolla reippaasti tavaraa (pääasiassa Itäkeskuksen) Gigantista eikä mikään tuote ole mennyt rikki tavallista herkemmin. Palvelu ollut hyvää ja hinta-laatusuhde aivan nappiin.

        olen samaa mieltä. Laatu samaa kuin muilla, eikä äksyillä jos sanon että kilpailija teki tämmöisen tarjouksen vaan sanotaan että "minäpä pistän sen sulle halvemmalla" ja toimii! Kaikilla liikkeillä on rikkinäisiä tuotteita, mutta mielestäni G kaikista mukavin mennä kun on siistiä ja hauskoja myyjiä (vaasa)


      • naurattaa
        Gigantin "uhri" kirjoitti:

        Sain viimeinkin soviteltua palautuksen jopa ennen kuin laite saapui takaisin suomeen. Riitti että ruotsin maahantuoja ilmoitti sen menevän takuuseen ja näin sain rahani takaisin. Nyt olen uuden laitteen omistaja eri kaupalta jolla on suomen maahantuoja ja takuuasiat pelaa varmasti niinkuin minun kriteerini sen vaativat. Pieni varoituksen sana tosin kaikille jotka tästä jotakin oppivat, että älkää ostako valkoista nintendo ds:ää. Niissä näyttäisi oikeasti olevan jokin tehdasvika koska jopa toisesta kaupasta ostaessani kävin läpi heidän laitteensa ja jokaisesta valkoisesta löytyi kuollut pikseli ja yhdestä valkoinen "haamu" kuva yläkulmasta jonka kuitenkin sain vaihtaa pinkkiin vastaavaan. Pinkeissä kyllä tuntuisi olevan paljon lujemman tuntuiset nappulatkin ja en ole toistaiseksi mitään vikaa löytänyt ja nyt on taas turvallinen kuluttajankin mieli kun ei tarvitse alkaa ruotsiin soittelemaan ja kyselemään laitteeni kuulumisiani. Kiitos kuitenkin kaikille palautteista ja ottakaa te tappelijat tällä topicilla vähän relammin, koska kyllä niitä susia löytyy laatupaikoistakin mutta pitää vain olla itse tarkkana myös.

        tekniikan ihmelapsi sinä olet! hahaha, vähänkö olen saanut hyvät naurut lukiessani kirjoituksiasi. Ja voin kertoa, ei ne huollot sen paremmin pelaa muuallakaan. itse olen ollut huomattavasti tyytyväisempi gigantin toimintaan, kuin monen muun liikkeen.


      • paljon ostanut
        kin kirjoitti:

        olen samaa mieltä. Laatu samaa kuin muilla, eikä äksyillä jos sanon että kilpailija teki tämmöisen tarjouksen vaan sanotaan että "minäpä pistän sen sulle halvemmalla" ja toimii! Kaikilla liikkeillä on rikkinäisiä tuotteita, mutta mielestäni G kaikista mukavin mennä kun on siistiä ja hauskoja myyjiä (vaasa)

        Olen asioinut vuodesta 2000 Tampereen Gigantissa ja ostanut tuotteita useiden tuhansien eurojen edestä. Ainoastaan yksi imuri on hajonjnut takuu aikana ja silloinkin sain uuden laitteen, vaikka kyseessä olikin yli 200 euron tuote. Olen todella tyytyväinen tuoteisiin ja palveluun. Suosittelen lämpimästi!


    • asientinen asiakas

      takuut ei pelaa myydään täyttä paskaa oikeudessa tavataan 100euro tähden en osta ikinä sieltä mitään eikä sisu huolto palvelut vantaa eikä mun yksikään kaveri ei työkaverit kun kerroin miten hienosti gigantti palvelee maksavia asiakkaita törkeetä käytöstä

    • riksu

      takuu on muka 2v mutta kone kun hajoaa takuuloppuu siihen ei vastaa myymistä tuotteista suoraan sanoen romukauppa

      • kaikki muutki

        liikkeet. Paitsi jännä homma tääl vaasas päin gigantin porukka saa lehdis asiakkailta eniten kiitosta, ei ex-pertit sun muut tekniset...en tiiä mistä johtuu...samaa "paskaa" myy kaikki muutki


    • DickFizwell

      30 pv palautusoikeus keskeytyy huollon ajaksi eli jos laite on huollossa viikon niin sitä viikkoa ei vähennetä 30 päivästä..kun laite on korjattu voit palauttaa sen.

    • DickFizwell

      Lisäksi müüjällä ei ole velvollisuutta ottaa takaisin rikkinäistä tuotetta. Sitä varten on huoltoliike.

      • ELI OSTA

        TAVARA MUUALTA, KÄYTÄ HINTAVERTAILUA NETISSÄ
        NIIN HUOMAAT.
        OSAAMINEN HEILLÄ ON PERUSKOULUTASOA.


      • Oikeasti tietävä
        ELI OSTA kirjoitti:

        TAVARA MUUALTA, KÄYTÄ HINTAVERTAILUA NETISSÄ
        NIIN HUOMAAT.
        OSAAMINEN HEILLÄ ON PERUSKOULUTASOA.

        On tyhmää olla tyhmä! Jotkut on aivopesty kuin pohjois-korealaiset uskomaan kaikkea mitä sanotaan..(mainostetaan)

        On muuten helppoa myydä halvalla? jotain mitä ei omista, ja vaikka omistaisi, niin sehän on tosi huono...ostaisit ennemmin tän jota muilla ei oo ja joka on täysin paska ja josta jää enemmän käteen!


      • EI KOSKAAN ENÄÄ GIGANTTIIN.!!!
        ELI OSTA kirjoitti:

        TAVARA MUUALTA, KÄYTÄ HINTAVERTAILUA NETISSÄ
        NIIN HUOMAAT.
        OSAAMINEN HEILLÄ ON PERUSKOULUTASOA.

        No niin mentiin OULUN gikaan ja känny puolelle ni johan oli nuori räkänokka myyntipäällikkönä ja ennen kun ilmaistiinn nokian51 kännyn vikaa ja kaupan purkua niin kaveri veti naama punaisena et tämmöisiä paskoja nokia vääntää markkinoille ja olisitta lukenut manuaalit et joka viikko akku irti ja mitä muuta sillä teettä meinasin sanoo et akka meinas tekoteuvona käyttää varinän tiimoilta mut eisekään sitä tarvii kun omat vehkeet pelaa viel. muttaGIGAN HENKILÖSTÖ PÄÄLLIKKÖ VOIS oikeesti palkata kunnon asiakaspalvelu henkisiä ihmisiä duuniin niin ei tarvitse jakaa lappuja että KÄRÄYTÄ KUSIPÄÄ TYÖKAVERISI joka on oikeesti MTT,N. ASIAKAS.!!!ja vielä lisäksi ns.hävikki kaveri joka tuuskaa kaikkea paskaa..ELI KENKÄÄ VAAN KOKO PERKELEEN HENKILÖKUNNALLE NYT ON TYÖNANTAJAN MARKINNAT PALKATA KUNNON PORUKKAA DUUNIIN..!!!!!!!NIIN TÄNNE EI TARVIS tyhmien asiakkaitten kirjoitella näin oulun giga palvelee.!!!


    • 013

      Itse ostin tietokoneen tuosta paskaliikkeestä.Hajosi alle kuukauden kuluttua.Soitin ilmaiseen puhelin tukeen jossa puhuttiin vain ruotsia vaikka esitteessä luvataa myös suomen kieli.Vein liikkeeseen.Korjaus kesti seitsemän viikkoa ja vielä yritettiin periä 60e korjauksesta vaikka oli takuu voimassa ja vielä ostamani laajennettu takuu.Ei enää ikinä mitään tuosta huijariliikkeestä.

      • hyvät ystävät

        että softaviat ei ikinä kuulu takuun piiriin. Jos imuutat sitä paskaa koneen kaatumiseen asti niin se on aivan jonkun muun syytä kuin valmistajan.


    • pertsa64

      Minä myös ostin lomalla uuden nokia kännykän oulun gigantista,huomasin seuraavana päivänä pienemmässä näytössä jotain vikaa vein seuraavalla kaupunki reissulla sen myymälään noin 2 viikon kuluttua minulle soitettiin ja pyydettiin maksamaan 40 e kun vaihdetaan uusnäyttö sieltä väitettiin minun itse rikkoneen sen että vika ois fyysinenvamma mikä ei voi pitää paikkaansa tulen jatkossa kertomaan kaikille saamastani kohtelusta ja tuttavapiirini on laaja

      • gigantin käyttäjä

        Gigantti lähettää puhelin huollot niiden puhelin valmistajien omaan takuuhuolto liikkeeseen, joka myös päättää sen onko vika fyysinen eli ei takuun alainen vai onko takuuvika. Gigantti ei itse sitä voi päättää eikä arvioida, toki huolto heppu joka laitteen laittaa eteenpäin takuuhuolto liikkeeseen voi sanoa jo lähetys vaiheessa olisiko mahdollista huollon olevan maksullinen...

        Eli kannattaa mielummin sitä huolto liikettä sorsia eikä myyjää joka ei sitä huoltoa tee


    • TellorvoK

      On aivan sama minkä merkkisesstä liikkeestä laitteet ostat joka liikkeessä on samat ongelmat jos tuote hajoaa. Kaverini osti Mustasta Pörssistä kalliit kodinkoneet ja jokainen kone hajosi vuoronperään ja joku vielä usempaan kertaan. Korjausten kanssa meni pitkään. Kaikki liikkeet myyvät samaa tavaraa jotka tulevat samoista tehtaista. Toiset tuotteet ovat vain toisissa liikkeissä halvempia kuin toisissa. Gigantin vaihto- takuu asiat toimivat moitteetomasti. Mm. kodinkoneiden elinikä oli ennen lähempänä kymmentä vuotta ja nyt se on tutkimusten mukaan vain jotain kolme vuotta. Luonnollisesti jos ostat aina halvimman laitteen niin et voi odottaa mitään huippulaatua. Nykyajan järkevä kuluttaja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Gigantti nyt vain sattuu olemaan useinkin se halvin paikka. Itse ostan Giantista myös senkin takia että siellä on palautusoikeus mitä muissa liikkeissä ei ole.

      • anonynyymi2.52

        Eiköhän se oo valmistajan eikä myyvän liikkeen vika jos/kun joku tuote päättää ottaa ja hajota?


    • Ailemayu

      ... mut kun olen kaks vuotta sitten koneeni Porin Gigantista ostanut, se päätyi heti kuukauden päästä Troijan hevosen uhriksi, koska liikkeestä annettu virustorjunta ei varoittanut, eikä työntekijöiden koneeseen laittamat asetukset sallineet meikäläisen pääsyä esim. ohjauspaneeliin, joista olisin apua hiukan hakenut (en kyllä muista, miksi silloin). Kone kaatui kahdessa päivässä, mutta onneksi sentään recover-levy löytyi, että sain itse asennettua käyttöjärjestelmän uusiksi ja samalla netistä ladatun virusohjelman (jota Gigantissa muuten haukuttiin) - on meinaan kone toiminut moitteettomasti sen jälkeen. =) Valitettavaa olisi lisää siitä, että tiettyjen asennusten tueksi olisin tietysti tarvinnut XP:n CD-levyn, jota ei kuulemma saa tehtaassa valmistettujen koneiden mukana. Aivan, mutta silloin koneessa kuuluisi jo olla asennettuna nämä tietyt tiedostot. Arvaa, löytyykö kumpaakaan - asennusta tai CD-levyä? Joudun mitä luultavammin maksamaan kipeän hinnan siitä, että ne ihmiset ovat siellä liikkeessä möhlineet, varsinkin, kun takuu koneesta on jo mennyt, enkä tiedä myydäänkö enää XP:hen liittyviä juttuja. Uusi kone olisi ihan jees, kun rahaa olisi joskus.

      Kaikki Gigantista ostetut mp3:set ovat hajonneet kerta toisensa jälkeen alle takuuajan - niin minulla, veljelläni kuin parilla tutullanikin. Kännykkäni toimi muutaman kuukauden, mutta sitten siihen tuli yhtäkkiä tosta vaan vika ja vein sen Giganttiin korjattavaksi. Plussaa oli se, että palvelu siinä kohtaa oli ystävällistä ja että kännykkä palautettiin korjattuna takaisin.

      Miinusta on se, että kännykkäni näppäimet menivät päin vittua korjauksen seurauksena. Esim. viestien kirjoittaminen on yhtä taistelua, kun oikealle painettava nappi on melkein kiinni nyt yliherkässä sammutusnapissa plus, että joitain nappeja saa painaa sormenpäät valkoisina, ennen kuin merkkejä tulee.

      Valittamista Gigantista? En osta, ellei ole ihan pakko.

      • huhhhr

        no mulle kävi nii että ostin mp kolmosen gigantista, lakkas toimimasta n viikon päästä.menin giganttii ja vilautin takuulappua ja soitinta, nii ei muuta jumalaut juu nääs päivää rahat takasin.


    • Ihminen eläimen hahmossa

      Tunsin itseni ELÄIMEKSI gigantin myyntipisteesä !!

    • Toinen Gigantin uhri

      Ilmeisesti Gigantti noudattaa yleistä linjaansa, joka puolella Suomea tämän ketjun perusteella. Näitä vahvistavat kylla omatkin kokemukseni, sillä olen vieraillut Gigantin huoltotiskillä useammin, kuin itse kassalla.

      Kaikki alkoi, kun viime talvena ostin Gigantista Sony Ericssonin puhelimen kytkyllä. Asiakaspalevlusta tuli mieleen ekana Ketonen & Myllyrinteen Intersport sketsi. No ei siitä sen enempää. Puhelin toimi ihan mukavasti kesään asti, kunnes huomasin, että puhelut katkeilivat ja kuuluvuus oli muutenkin yhtä hyvä kuin NMT -verkon aikaisissa puhelimissa. Vein laitteen huoltoon ja sain upouuden tilalle parin viikon kuluttua. No tämä puhelin ei tietenkään toiminut sen vertaa mitä vanha toimi. Sisätiloissa puhelin ilmoitti: "Ei verkkoyhteyttä". Eikä tarvinnut olla edes missään betonibunkkerissa. Asun itse puisessa omakotitalossa ja ulos mennessäni alkoi viestejä tulla puhelin täyteen, kun eiväthän ne päässet läpi, olinhan sentään sisällä!?!? No tämän jälkeen laite taas huoltoon ja sitten lähes kuukauden päivät ja soitetaan, että maahantuontifirma ei laitteesta vikaa löytänyt, mutta voimme korvata puhelimen samanlaisella, mutta mustanvärisenä. Olin tuossa vaiheessa jo niin turhautunut, että aivan sama, kunhan sieltä nyt joku tulisi. Myöhemmin samana päivänä soitetaan, että nyt oli mennytkin mallit sekasin ja tuo puhelin mikä olisi mahdollista hommata olisi eri, mutta ominaisuuksiiltaan jopa parempi. Kyseessä oli Sony Ericsson W980. Vertasin hintoja aikasemman W890 kanssa ja ajattelin, että no mikäs siinä, jos saan noin satasen kalliimman mallin ja olihan se vähintä mitä Gigantti olisi voinut korvata, kun heillä ei ollut edes kuulema antaa varapuhelinta huollon ajaksi, sillä heillä olivat kaikki jo lainassa (Mistäköhän moinen johtuu??). No sain tämän uuden kolme päivää sitten ja nyt ilmoittaa, että asetahan sim kortti! Eilen illalla ennen, kun kävin nukkumaan puhelin toimi vielä ihan mukavasti ja herättyäni vika ilmeni. Itselläni siis ei ollut osaa eikä arpaa tähän. Että tämmnönen stoori.

      Olen kuullut muitakin kokemuksia kavereiltani. Yksi oli varsin huvittava, kun kaveri tideusteli Xbox 360 hintaa, hän sai neljä eri hintaa kysymällä myymälstä. Toinen oli, kun tuttu oli sopinut hinnan järjestelmäkamerasta ja toisesta objektiivista ja lopulta tuotteen tultua kauppaan hinta oli 150€ korkeampi.

      Että tämmönen tapaus.

      • gigantti on pyllystä

        Itse ostin gigantista jääkaapin ja olen odottanut sitä 2 viikkoa... Vituttaa niin helvetisti että voisin syödä sen gigantin asiakaspalvelijan! Soitin tosiaan sinne asiakaspalveluun ja ne sit käskivät soittaa matkahuoltoon. Soitin matkahuoltoon ja ne käskivät soittaa giganttiin... Soitin taas gigantin asiakaspalveluun ja ne käskivät soittaa matkahuoltoon. Tässä vaiheessa alkoi jo päreet palamaan ja sanoin että voisivatko he gigantissa selvittää että missä vitussa se mun jääkaappi mahtaa olla. No ne lupas selvittää sen heti ja ottavansa yhteyttä mahdollisimman nopeaa. Odotin 2 päivää ja mitään ei tietenkään selvinnyt/kuulunut. tänään aloin salapoliisiksi ja soitin transpointille koska sain itse selvitettyä että isommat paketit tulee mahdollisesti sillä. No joku transpointin äijä lupas toimittaa mulle kaapin huomenna. Hyviä on varmaan noi gigantin tuotteet mutta nettikaupasta en tilaa enään ikinä mitään. Olisivat antaneet mulle siellä asiakaspalvelussa suoraan sen transpointin numeron niin kaikki ois ihan fine.

        PS: Ei huonoa ilman hyvääkin sillä olen laihtunut tämän parin viikon aikana jokusen kilon sillä olen syönyt hedelmiä. Ja tää tarina on ihan tosi.


      • jepsfj
        gigantti on pyllystä kirjoitti:

        Itse ostin gigantista jääkaapin ja olen odottanut sitä 2 viikkoa... Vituttaa niin helvetisti että voisin syödä sen gigantin asiakaspalvelijan! Soitin tosiaan sinne asiakaspalveluun ja ne sit käskivät soittaa matkahuoltoon. Soitin matkahuoltoon ja ne käskivät soittaa giganttiin... Soitin taas gigantin asiakaspalveluun ja ne käskivät soittaa matkahuoltoon. Tässä vaiheessa alkoi jo päreet palamaan ja sanoin että voisivatko he gigantissa selvittää että missä vitussa se mun jääkaappi mahtaa olla. No ne lupas selvittää sen heti ja ottavansa yhteyttä mahdollisimman nopeaa. Odotin 2 päivää ja mitään ei tietenkään selvinnyt/kuulunut. tänään aloin salapoliisiksi ja soitin transpointille koska sain itse selvitettyä että isommat paketit tulee mahdollisesti sillä. No joku transpointin äijä lupas toimittaa mulle kaapin huomenna. Hyviä on varmaan noi gigantin tuotteet mutta nettikaupasta en tilaa enään ikinä mitään. Olisivat antaneet mulle siellä asiakaspalvelussa suoraan sen transpointin numeron niin kaikki ois ihan fine.

        PS: Ei huonoa ilman hyvääkin sillä olen laihtunut tämän parin viikon aikana jokusen kilon sillä olen syönyt hedelmiä. Ja tää tarina on ihan tosi.

        jännä juttu että kaikki haukkuu giganttia tai sen toiminta tapoja, silti käydään aina gigantissakoska se vaan on tyhmää maksaa likaa!!


    • käpyaivo

      enpä ole mitään ko. lafkasta koskaan ostanut, enkä osta. Kuulema takuukin pitää ostaa vakuutuksena.Hinnat on olevinaan halvempia, mutta niin on se tavarakin . JOS vertaa ihan samaa tuotetta , ei pelkästään vain merkkiä, vaan ihan samaa, jonkin toisen liikkeen samaiseen tuotteeseen ja kysyy käteisalennuksen, niin halvemmalla lähtee ja takuukin tulee ilman ostamista.

    • dum fuck

      käpyaivo- taitaa nimi olla ihan oikea.vakuutus, on eri asia kuin takuu.laitteilla on normaali takuu(ei tarvitse ostaa)vakuutus on tarkoitettu idiooteille jotka hajottaa itse tavaroita.sen voi ostaa erikseen.ei oo sinuakaan aivoilla pilattu!!

    • 43242342564654636

      Paikka kunta kohtaista näyttää olevan Gigantin vittumaisuus. Täällä Kotkan Gigantissa ainakin myyjien tieto taso myynnissä olevissa tuotteista on ala arvoista. Myyjät menee lukkoon jos kysyt vaikka tv:n vaste ajasta tai resoluutiosta. Meinasin ostaa kuulokkeet joissa paketin kannessa luki 3Metriä ja takana kannessa luki 1,5 metriä joten kysyin myyjältä kumpi toi pituus on. Sanoi että 3metriä. Onneksi avasin sen paketin siellä liikkeessä ja huomasin että se oli saatana sen 1,5metriä! samantien rahat takas ja kysyin miksi väittivät sen olevan 3 metriä? ¨emme vastaa! maahantuojan vika!¨

      Muutenkin myyjät palloilevat kädet taskussa ja pakoilevat asiakkaita ja ihan syystäkin kun myyjät ei tiedä mitään. Olen huomannut että palautus/korjaus jono on aina pitkä mutta itse kaupassa ei ketään...mistäköhän johtuu? Painotan nyt että Kotkan omassa on meno tälläistä.

      Musta pörssi rulettaa ainakin täällä päin! Myyjät erittäin ammatti taitoisia, ystävällisiä ja tulevat heti auttamaan jos näytät vähänki empivältä. Eivätkä yritä myydä mitä vain vaan ovat minullekin sanoneet suoraan jos joku tuote on ylihinnoiteltu tai vaan ihan paskaa laatua. Yrittävät oikeasti myydä asiakkaan tarpeita vastaavia tuotteita eivätkä niitä kaupan kalleimpia härveleitä.

      Uskon että muualla suomessa on varmasti ihan tasokkaita Gigantti liikkeitäkin mutta Kotkan omaan ei kannata tulla.

      • ...

        käsittääkseni vaihto/palautus tiski on myös tavaran nouto tiski.


    • tikkarillinenkin

      Jep. Gigantista en osta enää koskaan mitään, en edes taikinakulhoa.

      Aivan liian paljon olen kuunnellut tuttavien kertomuksia vasta ostetuista tuotteista, joiden korjaus- ja kaupanpurkuoperaatiot vievät kohtuuttomasti aikaa ja voimavaroja. Itse olin tarinoiden suhteen skeptinen, ajattelin että jestas, kyllähän sitä nyt välillä sattuu paremmillekin liikkeille.

      Mutta sitten jouduin itse mukaan samanlaiseen tarinaan.

      Juttuhan menee niin, että luvataan korjata. Vihjaillaan, että vika on käyttäjässä. Maristaan maahantuojasta ja ilmoitetaan että "mehän otettaisiin takkiin, jos me purettaisiin kauppa aina kun tuotteet on rikki." Korjausrumba jatkuu ja jatkuu, eikä vaatimuksiani kaupan purusta oteta todesta, ei edes katsota silmiin kun pyydän rahojani takaisin. Korjausmies kertoo minulle, että tämä on ihan tyypillistä Gigantilta (takuuhuollot menevät siis tosiaan ainakin paikallisessa gigantissa toisen yrityksen kautta, ja tästä toisesta putiikista onkin vain hyvää sanottavaa). Kolmannen hajoamisen jälkeen otan mukaani pätäkän yrittäjätuttavani, joka ilmoittaa kuinka monelle asiakkaalleen hän aikoo ihmetellä Gigantin toimintaa. Tämän jälkeen saan liikkeeseen vihdoin lahjakortin, jonka myyn eteenpäin. Laitteella pitäisi olla kuluttajasuojalautakunnan mukaan elinikää vähintään kolme vuotta, vaan minulla normaalikäytössä tuote hajosi kolme kertaa yhdeksän kuukauden sisällä.

      Haluan nyt huomauttaa Gigantin myyjille (joita näköjään väistämättä ilmestyy jostain natisemaan että itse olen hajottanut), että kyseisenlaisia tuotteita olen käyttänyt monta, monta vuotta aikoinani vanhempieni luona ilman minkäänlaisia ongelmia.

      Ja Gigantissa olevat tuotteet eivät ole samoja kuin laatuyrityksissä. Kun myöhemmin ihmettelimme uuden kodinkoneita myyvän tuttavuuteni kanssa tätä tarinaani, päätimme vertailla heidän ja Gigantin verkkokaupan tarjontaa. Laajasta valikoimasta löytyi vain pari tuttua merkkiä, joista niistäkään ei kuitenkaan löytynyt tuttuja malleja.

    • Lakimies..

      Et voi palauttaa käytettyä tuotetta. Et voi väittää tuotetta toimimattomaksi, jos et ole sinä käyttänyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      578
      3537
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      43
      1567
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1367
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      36
      1334
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      169
      1305
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1239
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      105
      1083
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      992
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      932
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      854
    Aihe