(: hUuMoRiGalLup :)

kuunteleva_kirkko

mitäs mieltä olette seuraavista vitseistä? Naurattiko mikään?

1. Venäläinen Sergei kuoli ja tuli taivaan portille.
Pietari totesi:
- Valitettavasti joudut helvettiin, mutta saat valita, haluatko kapitalistiseen vai kommunistiseen helvettiin.
- Tahdon kommunistiseen helvettiin, Sergei vastasi epäröimättä.
- Miksi ihmeessä, kysyi Pietari.
- No kun tunnen systeemin. Tiedän, että pätsissä on hyvä olla, koska hiili on loppu. Jos on hiiltä, niin kattila on remontissa. Ja jos kattila kunnossa, niin lämmittäjä on humalassa. Ja jos lämmittäjä on selvä, ei ole hiiltä...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

2. Mitä pappi huudahti uimahallissa?
- Klooria, klooria, halleluja!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

3. Mikä on Raamatun tottelemattomin eläin?
- ???
Kukko.
- ???
- Se lauloi, vaikka Pietari kolmesti kielsi!

(vitsit todennäköisesti kirjasta "Sakastissa nauretaan")
Muutenkin saa kommentoida aihetta huumori ja usko. Onko uskonnollinen huumori tarpeen?

Pirtsakoin perjantaiterveisin diakoni Meiju

29

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hönttä Pena

Jeesus ja Jumala pelasivat korttia. Kesken pelin, ovikello pärähti. Jumala sanoi: "Poika, menehän nuorempana avaavaan ovi". Jeesus täytti isänsä tahdon ja avasi oven ja ovella pönötti yllättäen Allah. Jeesus käänsi päätään ja huusi olkansa yli: "Faija, oletsä tilannut meille Pizzat?".

• j.j.j.j.j.j.j.j.j.

Pidän vitseistä ja eka oli mielestäni paras. Ja varmasti totta kommunistisessa taaivaassa :))

Tässä yksi vitsi jonka varmaan moni on luullutkin.

Kolme miestä kuoli ja joutui Pietarin eteen.
      Ensimmäiselle miehelle Pietari sanoi "Olet elänyt nuhteettomasti avioliitossa. Annan sinun käyttöösi Rolls Roycen".
      Toiselle miehelle Pietari sanoi "Jonkun verran olet pettänyt vaimoasi. Saat käyttöösi Volvon".
      Kolmannelle miehelle Pietari sanoi "Sinä olet loikkinut vieraissa kuin arokani. Sinulle en voi antaa kuin Ladan"
      Siinä taivaassa huristellessaan nämä kolme miestä sattuivat samoille punaisille valoille. Ladan ja Volvon kuskit ihmettelivät kun Rolls Roycen saanut mies itki vuolaasti autossaan. "Hei mikä hätänä, sinähän sait Rollssin?" Mies pyyhki kyyneleitään ja sanoi "Näin juuri vaimoni, hänellä oli vain potkulauta".

Laittakaa muutkin vitsejä tulemaan.

• Shrink

Eihän huumorissa mitään pahaa ole.....
      Lehdistön "helmiä"......

Hakijaryntäys Espoon hautausmaille.

Espoon seurakuntasanomat Esse 11.3.

Ne, jotka ovat päivittäin jutelleet vainajan kanssa selviävät
      tablettilääkityksellä.
      Savon Sanomat 7.1.

Kuoppakorotus Kuhmon hautainhoitomaksuihin.
      Kainuun Sanomat 26.1.

Jollei haudasta oteta yhteyttä, hautaa hoidetaan 25 vuotta
      veloituksetta.
      Turkulainen 28.8.

Malmin hautausmaan liikenne yksisuuntainen.
      Ilmoitus Helsingin Sanomissa 24.12.

Esimerkiksi luterilaiset ja ortodoksit elävät monilla
      Itäsuomalaisilla hautausmailla kauniisti rinta rinnan.
      Kotimaa 31.10.

Etelä-Karjalan ensimmäinen krematorio tuotantokäyttöön.
      Etelä-Saimaa 15.5.

• toi "ellei haudasta oteta yhteyttä" meinasi pudottaa minut tuolilta...
        Noi tahattomat vitsit on kyllä hurmaavia!

Meiju (pyrskähdellen)

• hihittäjä...

Aivan ehdottomia!

• Shrink

Vuodepotilaan syöminen voi olla hankalaa.
        Sydän-Satakunta 8.12 .

Hankasalmen terveyskeskuksen pitkäaikaispotilaat eivät jää syömättä.

Hankasalmen Sanomat 18.2.

Naistohtorien osuus kaksinkertaistui Tampereella, enemmistö
        professorinpalleista pysyy silti miehillä vielä kauan.
        Aamulehti 13.9.

Lääkäreille ohjeet lapsen pahoinpitelystä.
        Aamulehti 3.2.

Sairaankuljettajan arkeen kuuluu väkivallalla uhkaaminen eri
        muodoissaan.
        Pohjolan Sanomat 19.11.

Hammashoidossa vielä paikattavaa.
        Kaleva 12.1.

Päihdetyö vaatii selviämistä.
        Kaleva 23.1.

Aivoleikkausten päänavaajalle tunnustuspalkinto.
        Savon Sanomat 5.12.

Pahoinpitely aiheutti aivovamman ja vei työkyvyttömyyden.
        Länsi-Suomi 4.10.

Iloisten ihmisten elinkauppaa vuodesta 2003!
        Ilmoitus Oulu-lehdessä 11.5.

• Shrink

Kauppiaan sydän on lihatiskillä.
        Kauppalehti 23.2.

Huonokuuloisten maailmankongressissa huippupuhujia.
        Kuulonhuoltoliiton tiedote 13.5.

Eurot näytettiin etukäteen vain sokeille.
        Aamulehti 31.12.

Eläkeläiset tekevät puista lentokonetta mielisairaalan vintillä.

Helsingin Sanomat 18.6.

Hän on joutunut mielisairaalaan, koska tappoi 12-vuotiaan
        äitinsä ja tämän rakastajan.
        Kansan Uutiset 27.3.

Mies löi liikuntarajoitteista miestä pankkiautomaatilla.
        Koti-Kajaani 15.1.

Ex-vaimonsa tuolin alla räjäyttänyt vangittiin.
        Otsikko Keskisuomalaisessa 17.7.

Naisen puseron alle tunkeutunut löi miestä tuopilla.
        Aamulehti 13.3.

Tutkijalautakunta kaipaa vielä lisää tsunamikokemuksia.
        Hämeen Sanomat 23.2.

Nainen kestää heikosti peräänajoa.
        Aamulehti 29.1

• kenkri

Tämä vitsi on ekumeenisesti epäkorrekti, pahoittelen.

Jeesus, Pyhä Henki ja Neitsyt Maria miettivät lomakohdetta. Jeesus ehdotti Beetlehemiä, mutta Maria ei ollut kiinnostunut, koska muisteli siellä olevan heikot majoitusmahdollisuudet. Pyhä Henki ehdotti Jerusalemia, josta taas Jeesuksella oli ikäviä muistoja. Maria puolestaan kannatti Vatikaania, jolloin Pyhä Henki huudahti: "Sinne ! Siellä en ole koskaan vielä käynytkään!"

• nicander

Hellari, metodisti ja luterilainen olivat yhdessä veneretkellä, kun keskellä järveä huomattiin, että veneen pohja oli mennyt rikki. Pikaisen rukoustuokion jälkeen hellari nousi seisomaan, astui täysin itsevarman näköisenä laidan yli ja juoksi rantaan. Jalanpohjat vain vähän kastuivat. Sen jälkeen metodisti nousi seisomaan, astui laidan yli ja juoksi rantaan. Ihan keveästi hänkin. Vene oli jo melkein puolillaan täynnä vettä. Luterilainen katseli vähän hämillään ympärilleen ja lopulta oli pakko astua laidan yli. Luterilainen upposi heti veden alle ja räpiköi siitä rantaan. Kaverit auttoivat ylös ja totesivat: "Kyllä sinulla vahva usko, mutta näitä rantakiviä et näköjään tunne."

Alun kysymykseen. Onko uskonnollinen huumori tarpeen. On. Minusta huumori uskossa on tarpeen. Ja uskon Jumalalla olevan hyvän huumorintajun.
        Itse pidän eniten tilannekomikasta ja jonkinlaisesta "vakavalla naamalla" esitetystä parodiasta.

Käytännössä olen jopa huomaavinani, etä missä on uskoa, siellä on huumoria.
        Siksi hiukan suomalainen luterilainen vakavuus mietityttää.

Mutta hyvän maun rajat on aika kuitenkin ...en naura esim. Jumalan halventamiselle koskaan.

• kenkri
        nicander kirjoitti:

Hellari, metodisti ja luterilainen olivat yhdessä veneretkellä, kun keskellä järveä huomattiin, että veneen pohja oli mennyt rikki. Pikaisen rukoustuokion jälkeen hellari nousi seisomaan, astui täysin itsevarman näköisenä laidan yli ja juoksi rantaan. Jalanpohjat vain vähän kastuivat. Sen jälkeen metodisti nousi seisomaan, astui laidan yli ja juoksi rantaan. Ihan keveästi hänkin. Vene oli jo melkein puolillaan täynnä vettä. Luterilainen katseli vähän hämillään ympärilleen ja lopulta oli pakko astua laidan yli. Luterilainen upposi heti veden alle ja räpiköi siitä rantaan. Kaverit auttoivat ylös ja totesivat: "Kyllä sinulla vahva usko, mutta näitä rantakiviä et näköjään tunne."

Alun kysymykseen. Onko uskonnollinen huumori tarpeen. On. Minusta huumori uskossa on tarpeen. Ja uskon Jumalalla olevan hyvän huumorintajun.
        Itse pidän eniten tilannekomikasta ja jonkinlaisesta "vakavalla naamalla" esitetystä parodiasta.

Käytännössä olen jopa huomaavinani, etä missä on uskoa, siellä on huumoria.
        Siksi hiukan suomalainen luterilainen vakavuus mietityttää.

Mutta hyvän maun rajat on aika kuitenkin ...en naura esim. Jumalan halventamiselle koskaan.

Tuon nicanderin kertoman vitsin lopun voi kertojan intressien mukaan kertoa muutettavat halutusti muuttaen niinkin, että kahdesta ensimmäisestä rantaan juoksijasta toinen lopuksi kysyy: "Mitä kiviä?"

• taivaan riemussa

Tämä on vanhoillislestadiolaisuutta tunteville sen verran tuttu vitsi, että kai sen voi panna tähänkin.

Vanhoillislestadiolaiset uskovat, että vain heillä on oikea usko ja vain he pääsevät taivaaseen.

Tavallinen luteriainen oli päässyt sisälle taivaan portista, ja Pietari lähti esittelemään hänelle paikkoja. Kuljettiin pitää käytävää, jonka varrella oli saleja. Salien ovet olivat auki, ja sisältä kuului riemukasta laulua ja soittoa. "Tässä salissa ovat helluntailaiset", Pietari selitti, "ja tässä salissa taas anglikaaneja."
      Erään salin ovi oli kiinni, ja Pietari kehotti kulkemaan sen ohi hyvin hiljaa. "Miksi ihmeessä?" tavallinen luterilainen hämmästeli. "Siellä ovat vanhoillislestadiolaiset, ja he luulevat, ettei täällä ole ketään muita", Pietari selitti.

• Yxi

Pastorin auto oli tehnyt tenän ja toinen autoilija pyshätyi auttamaan. Huomattuaan että oli kirkon miehestä kyse, avustaja ehdotti että eikös tuon pitäisi rukoilemallakin hoitua. Pastori ryhtyi tuumasta toimeen ja miten ollakkaan, auto hyrähti käyntiin. Ja siihen pastori: "Kattos perkelettä!".

• a-teisti

Mitä Jeesus sanoi nähtyään ensimmäisen kerran sukset? Tietenkin Jeesukset!

Ja hiukan pidempi:

Joukko kuolleita saapui taivaaseen ja enkeli esitteli tulokkaille paikkoja.

Enkeli esitteli erilaisia huoneita joita taivaassa oli:

Nämä ihmiset täällä ovat helluntailaisia -sen tunnistaa ylistyslauluista ja kielillä puhumisesta. Nämä polvistuneet tässä seuraavassa huoneessa ovat taas rukoilevaisia. Huivipäiset tässä huoneessa puolestaan esikoislestadiolaisia. Ja nyt hiivitään ihan hiljaa tämän tämän seuraavan lukitun huoneen ohi.

Hetken päästä joku uusista tulokkaista ihmettelee että miten taivaassa on jotain vaarallista tai varottavaa?

Ei siellä lukitussa huoneessa toki mitään vaarallista ollut, enkeli toteaa. Siellä on vain joukko
      vanhoillislestadiolaisia, jotka uskovat olevansa ainoina täällä, emmekä me halua pahoittaa heidän mieltään.

• Voi että mä täällä hekottelen! Ihania vitsejä ja moni ihan uusia mulle. Kiitos näistä!

Mulla oli kerran vihkiminen yhdessä puutarhassa. Morsiamen ja kaason luona piipahdin vielä ja kaaso sanoi, että häntä jännittää se raamatuntekstin lukeminen ihan hirveästi, kerro hänelle joku vitsi! Siinä hetkessä mieleeni tuli vain yksi ainoa vitsi:
      Pastori: Tiedätkö miksi blondi riisui ratikassa pikkuhousunsa?
      Kaaso: No?
      P: No kun se kuuli kun joku sanoi että tuolta se vitun tarkastaja tulee!

Hetken aikaa kaaso katsoi monttu auki mua, repesi sitten totaalisesti ja jälkeenpäin kiitti että jännitys meni sen sileän tien. Itse mietin myöhemmin että olikohan tuo nyt fiksua vai ei, mutta valitettavasti usein sanon ensin ja ajattelen vasta seuraavalla viikolla.

Aija-pappi

• jhlhlhlkhlk
    • ..........

Sillin hajusta:

Aatami ja Eeva olivat juuri harrastaneet aviollisia velvollisuuksia, kun Jumala tuli paikalle. - Missä Eeva on, Jumala kysyi.
      - Joella pesytymässä, vastasi Aatami.
      - Voi minkä teki, se haju ei lähde kaloista ikinä, huokasi Jumala.

Sitten:

Pastori lopetti saarnansa kertoen seuraavan sunnuntain saarnassaan käsittelevänsä valheen syntiä. Sitä varten hän kehotti kaikkia lukemaan ennalta Markuksen evankeliumin 17. luvun.
      Seuraavana sunnuntaina hän kysyi saarnansa aluksi ketkä ovat lukeneet Markuksen evankeliumin 17. luvun. Noin puolet seurakuntalaisista nosti kätensä.
      - Juuri teille minun pitääkin puhua. Markuksen evankeliumissa on vain 16 lukua.

• Gagarin

Kirkkoherra on metsästysretkellä maaseudulla. Hän tähtää ja ampuu ankan. Lintu putoaa talonpojan pellolle, ja talonpoika ilmoittaa, että se on hänen.

Koska molemmat haluavat linnun, talonpoika ehdottaa, että he ratkaisevat riidan perinteisellä maaseudun tavalla:

"Minä potkaisen sinua munille niin kovaa kuin pystyn, ja sitten sinä teet samoin minulle. Se joka huutaa vähemmän, saa pitää linnun."

Kirkkoherra suostuu ehdotukseen. Talonpoika potkaisee häntä kaikin voimin jalkoväliin, ja kirkkoherra lyyhistyy maahan. Kahdenkymmenen minuutin kuluttua hän kykenee vihdoin kompuroimaan ylös ja ähkäisee kyynelten läpi: "Minun vuoroni."

"Äh", sanoo talonpoika ja kääntyy lähteäkseen. "Tarkemmin ajateltuna... Pidä se helvetin sorsa."
      __________________________________________________________________________________________________

Hannu haluaa kaiken olevan täydellistä, kun hän ja hänen vaimonsa menevät juhlistamaan 30-vuotishääpäiväänsä samaan hotelliin, jossa he viettivät kuherruskuukauttaan. Siksi hän menee sinne päivän aiemmin valmistelemaan juhlaa. Illalla hän lähettää vaimolleen sähköpostin, mutta kirjoittaa osoitteen väärin, ja viesti menee vastikään leskeksi jääneelle naiselle.

Seuraavana päivänä lesken poika löytää äitinsä sydänkohtauksen saaneena ja pyörtyneenä tietokoneen äärestä. Ruudulla näkyy viesti:

"Vaimokulta, olen juuri saapunut tänne ja kaikki on valmista, kun saavut huomenna. Toivottavasti matkasi sujuu yhtä hyvin kuin omani. P.S. Täällä on tosi kuumaa."

• a-teisti

Yksi vanha mieleen tullut ja pari netistä kopioitua:

Kirkkoherra oli keskellä kirkkoneuvoston kokousta,
      kun hänen kännykkänsä soi.

Pyydettyään anteeksi keskeytystä hän siirtyy
      toiseen huoneeseen puhumaan. Muutaman minuutin päästä kirkkoherra
      palaa hiukan hämmentyneen näköisenä:

Siellä oli Messias. Minulla on teille hyviä ja huonoja uutisia.
      Hyvät uutiset ovat siinä, että Jeesus on viimeinkin palannut.

Entä huonot, kysyy yksi kirkkoneuvoston jäsen

Hän soitti jehovan todistajien valtakunnansalilta.

------------

Minkki oli joutunut taivaaseen.

Sinä olet ollut niin hyvä ja kaunis eläin maan päällä, että saat toivoa mitä haluat, Pietari lupasi. - Mitä siis toivot?

Haluaisin sellaisen turkin, joka on tehty vanhojen akkojen nahoista, vastasi minkki.

--------------------

Kahdeksankymmentä ja kuolemavälillä oleva tutajava ukkeli käppäilee katoliseen kirkkoon tunnustamaan syntinsä:

Isä, olen 82-vuotta, naimisissa olen ollut yli 40 vuotta. Koko tämän ajan olen ollut uskollinen kuin aasi, mutta eilen rakastelin 21-vuotiaan blondin kanssa.

Milloin kävit viimeksi ripillä?

ukkeli: En ole käynyt koskaan

Miksi sitten kerrot tämän kaiken minulle?

Ukkeli tähän: Kerron tämän kaikille...

• --------------

Jenkki ja venäläinen kuolivat yhtäaikaa, olivat olleet onnettomuudessa yhtäaikaa. Taivaan portilla Pietari totesi:
      - No way boys, molemmat helvettiin!
      Molemmille annettiin kuitenkin mahdollisuus valita mihin helvettiin joutuisi - jenkkiläiseen vaiko venäläiseen.
      Helvettien ero oli melko yksinkertainen: Jenkkien helvetissä joutui syömään joka aamu lapiollisen paskaa, venäläisessä joutui syömään joka aamu kaksi lapiollista paskaa.
      No jenkki ei ollut mikään turhan tyhmä, vaan laski nopeasti pääs-sään, että yksi on vähemmän kuin kaksi ja valitsi jenkkien helvetin.
      Venäläinen mietti vähän aikaa ja päätti lähteä kuitenkin omiensa joukkoon, eli hän valitsi venäläisen helvetin.
      No, kului aikaa muutama ikuisuusvuosi ja sattumalta miehet tapasivat jossain helvettien välimaastossa ja kyselivät kuulumisia. Jenkki kehui:
      - No problem, joka aamu tosin joutuu syömään sen lapiollisen, mutta sitten on koko loppupäivä vapaata.
      - Vot, sanoi venäläinen, meillä on asiat niin huonosti, että puolet ajasta ei ole lapioita ja loput ajasta ei ole paskaa.

• Dara

suurperheen isä, joka teki pitkiä työpäiviä kehnolla palkalla perheensä leivässä pitääkseen. Kaikki rahat upposivat ihan perusruokaan, kovin ankean ja liian pienen kodin kuluihin ja muihin pakollisiin menoihin. Mitään ylimääräistä ei koskaan jäänyt. Mies itse ja hänen vaimonsa eivät olleet vuosiin saaneet itselleen edes uusia vaatteita ja lapsetkin kulkivat sisaruksilta perityissä tai kirpparilta ostetuissa rytkyissä. Lomillakaan ei ollut varaa koskaan matkustaa mihinkään.

Elämä tuntui kovin ankealta ja kurjalta raatamiselta miehen mielestä, joten omien keinojen loputtua, hän päätti kokeilla josko Jumala auttaisi. Eräänä iltana hän risti kätensä ja rukoili hartaasti:

"Rakas Jumala, koko ikäni olen rehellinen ja ahkera ollut ja aina töitä kovasti tehnyt. Sinuun olen aina uskonut ja olen lapsenikin yrittänyt kunnollisiksi kristityiksi kasvattaa. Mutta kun rahat ei vaan tunnu riittävän mihinkään! Olisi se kiva näin monen vuoden jälkeen itsekin uusi vaatekerta hankkia, ja vaimollekin tekisi nätti mekko hyvää. Lapsetkin tarvitsisivat yhtä ja toista... Isompi asuntokin olisi tarpeellinen ja ehkä toinen auto. Vaikka toisaalta voisi tätä vanhaakin kotia kunnostaa ja remontoida. Joten Jumala, etkö voisi auttaa ahkeraa ja hyvää lastasi ja sallia vaikka lottovoiton, niin vihdoin meidänkin perhe saisi iloa elämään?"

Kului viikko ja toinenkin. Ei tullut lottovoittoa. Kuukauden kuluttua mies arveli, että ehkä Jumala oli niin kiireinen, ettei ollut ehtinyt kuunnella hänen rukoustaan. Niinpä hän päätti rukoilla uudestaan, mutta tällä kertaa hän teki sen entistä hartaammin ja lisäsi joukkoon hieman enemmän anelua.

Kului taas kuukausi ilman tulosta ja mies alkoi hieman hermostumaan. Sitten hän ajatteli, että toisaalta, ehkä hän oli pyytänyt kerralla liikaa, ja rukoili uudestaan:

"Rakas Jumala, et ehkä kiireiltäsi joutanut minua auttamaan ja äidyin itsekin varmaan liikaa vaatimaan. Mutta kun elämä on oikeasti vaikeaa. Jospa vaikka sallisit minulle pienemmän lottovoiton, vaikkapa sata tuhatta? Silläkin saisimme remontoitua kotia ja uuden auton hankittua. Ja pääsisimme ehkä vielä vaikka etelänmatkalle koko perhe. Sekin jo antaisi voimaa arjen pyöritykseen!"

Jälleen viikot vierivät, mutta lottovoittoa ei vain kuulunut. Nyt mies rupesi tosissaan hermostumaan ja pohti että eikö se Jumala vain välitä hänen hädästään yhtään mitään. Lopulta hän jo tuohtuneena risti kätensä ja kivahti rukouksensa:

"Jumala! On se nyt kumma että koko maan ja taivaan olet luonut ja ihmisetkin, mutta et sitten taidakaan välittää luoduistasi! Onko tosiaan liikaa vaadittu, että edes pienen voiton lotossa soisit ahkeralle ja hurskaalle kristitylle, joka koko elämänsä parhaansa on tehnyt muiden ihmisten hyväksi ja Sinun sanaasi kunnioittaen??"

Ja kas, silloin alkoikin tapahtua! Kuului jyrähdys, taivas aukeni, ja sieltä kuului ylen kyllästynyt ääni:

"NO LOTTOA SENKIN IDIOOTTI!!"

• Shrink

En tiedä, pystyykö tätä tositarinaa kertomaan, mutta yritän ;
        Yhtenä kauniina päevävänä, ku oli helevetin kuuma, miä lähin siihe lammelle uimaan, päevä ol hieno eikä kettään näkynä missään.
        Heitin vuatteet poes piältä ja sammaan kassaan laetoin lompakon ja piällimmäisenä roleksin, jonka ostin pattajalta käyvessäin. Rahhoo ol niät jonnii verran, eikä se roleksikaan ilimane ollu.
        No miä roolasin alsti keskelle selekee ja aloin kellummaa, ni kuulin pusikosta rutinoo ja rupesin kahtomaan, mikä siellä oekeen rutisoo.
        Kolome sälliä tul siihen ja miä kuulin, ku ne puhu miun vuatteista ja kellosta ja alako hipelöimään niitä.
        Per.....le miä vetäsin yheksänmillisen povarista ja poltin lippaan tyhjäks sinne lepikkoon, kyllä kollit läks, ku lepikko raeko ja jättivät miu vuatteet raohaan...
        Kaveri, jolle tarinaa kerrottiin, kallisti päätään ja kysyi, mistä siä sen yheksänmillisen kaevoit, ku olit alasti ?
        Toininen mietti hetken ja huomasi virheensä, löi nyrkin pöytään ja sanoi; per.....le sattupaha vua olemaan.

• Dara
        Shrink kirjoitti:

Yhtenä kauniina päevävänä, ku oli helevetin kuuma, miä lähin siihe lammelle uimaan, päevä ol hieno eikä kettään näkynä missään.
        Heitin vuatteet poes piältä ja sammaan kassaan laetoin lompakon ja piällimmäisenä roleksin, jonka ostin pattajalta käyvessäin. Rahhoo ol niät jonnii verran, eikä se roleksikaan ilimane ollu.
        No miä roolasin alsti keskelle selekee ja aloin kellummaa, ni kuulin pusikosta rutinoo ja rupesin kahtomaan, mikä siellä oekeen rutisoo.
        Kolome sälliä tul siihen ja miä kuulin, ku ne puhu miun vuatteista ja kellosta ja alako hipelöimään niitä.
        Per.....le miä vetäsin yheksänmillisen povarista ja poltin lippaan tyhjäks sinne lepikkoon, kyllä kollit läks, ku lepikko raeko ja jättivät miu vuatteet raohaan...
        Kaveri, jolle tarinaa kerrottiin, kallisti päätään ja kysyi, mistä siä sen yheksänmillisen kaevoit, ku olit alasti ?
        Toininen mietti hetken ja huomasi virheensä, löi nyrkin pöytään ja sanoi; per.....le sattupaha vua olemaan.

Savolaisvitsit on sitten haaskoja ;) Varsinkin kun mun mieheni on kotoisin Savosta.

Näin kevättä odotellessa, tiedätkö muuten mitä talitintti laulaa Savossa?

- Titipähyvinniityy

• Gagarin
        Shrink kirjoitti:

Bussilastillinen savolaisia oli matkalla Pattajalla ja matkaopas kertoi paikallisen slummin oloista:

"Hyvät matkustajat, puolella slummin asukkaista on AIDS ja puolella tuberkuloosi...".

Huonosti kuuleva vanha savolaisäijä kysyi paremmin kuulevalta vierustoveriltaan:

"MITTEE SE OEKIN SANO?", vierustoveri käänsi ukon päätä ja huusi korvaan:

"Eäp oekkeen mitteen muuta, kö et naijjaan vuan niitä jokka köhhii!!!"

• Dara
        Shrink kirjoitti:

mutta pakko laittaa:

Mitä savolainen sanoi kun anoppi hukkui?

- Nyt ei naarata.

--------

Mikä on Tarzan savoksi?

- Pöhheikön piällysmies

-----

Lopuksi K18 -savolaisvitsi:

Mikä on esileikki savossa?

- Kiänny

;DDDDDDD

• suberb

Sami Tammisalo oli toisessa ketjussa sitä mieltä, ettei ihmisille herkistä aiheista, kuten uskonnosta tai politiikasta saa tehdä pilkkaa.

• häirikköuskis

vaan elämän suola . Vielä lissee,jos suan pyytee.
        Ja syvämmelliset kiitokset näistä. Tekivät syvämmelle hyvvöö. Luven vielä monneen kertaan.

Ja mikä herkkä aihe se politiikka muka on. Sen enempi kuin uskontokaan. Elämässä on opittava kestämään kaikkea.

jos ei oo huumorin lahjaa suotu , niin hyppää vappaasti yli tosikkotarinoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      87
      5926
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3537
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      160
      2059
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      228
      1987
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1751
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      1503
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1031
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1021
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      1000
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      937
    Aihe