Asasatin lääkitys

kisuliini

Onko kokemuksia tästä verenkiertolääkkeestä onko ollut haittavaikutuksia tai muuta. Kasvaakohana tän käytön yhteydessä aivoverenvuoto riski.

8

3160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susu............

Olen popsinut Asasantinia vuosikaudet. Annostukseni on pieni, yksi kapseli päivässä. Muistelen, että alussa pää jyskytteli muutaman päivän mutta mitään muita sivuvaikutuksia siitä ei ole tullut. Leikkauksiin mennessä kannattaa huomioida, että verenvuotoriski lisääntyy. Mm. hampaanpoistojen yhteydessä hammaslääkärille pitää muistaa kertoa, että syö Asasantinia. En ole kuullut, että lääke lisäisi aivoverenvuotoriskiä. Itseltäni myös operoitu 5 kpl vuotamattomia aivovaltimoaneurysmia, joten jos riski vuotoihin
      lisääntyisi, tuskin söisin enää Asasantinia. Mutta, asia tietysti kannattaa tarkistaa omalta lääkäriltä.

• kisuliini

Uskaltaako tämän asasantin hoidon aikana ottaa alkoholia en tarkoita runsasta käyttöö.Voimistaako se sen tehoa tai muuta vaikutusta.

• Susu.
        kisuliini kirjoitti:

Uskaltaako tämän asasantin hoidon aikana ottaa alkoholia en tarkoita runsasta käyttöö.Voimistaako se sen tehoa tai muuta vaikutusta.

Juu uskaltaa :). Olen viettänyt ihan normaalia elämää, vaikka Asasantinia on mennyt vuosien ajan.

• avh05
        Susu. kirjoitti:

Juu uskaltaa :). Olen viettänyt ihan normaalia elämää, vaikka Asasantinia on mennyt vuosien ajan.

Minä olen syönyt asasantinia nyt 2 vuotta ja kun se on mulle määrätty nimenomaan ennaltaehkäisemään uusia tukoksia, en oo aivoverenvuotoa osannu edes pelätä. Alussa varoiteltiin päänsäryn mahdollisuudesta ja sitä muistaakseni olikin. Ei enää pitkään aikaan enää sitäkään. Otan 2 kapselia päivässä. Kun kysyin sairaalasta kotiutuessani alkoholin käytöstä, sitä ei varsinaisesti kielletty. Olenkin "uskaltanutkin" alkoholia käyttää koko ajan, vaikka pyrin tietysti kohtuuteen. Olen ennen jotain toimenpidettä jättäny lääkkeen pariksi päiväksi tauolle, kuten on neuvottukin.

• topias
        avh05 kirjoitti:

Minä olen syönyt asasantinia nyt 2 vuotta ja kun se on mulle määrätty nimenomaan ennaltaehkäisemään uusia tukoksia, en oo aivoverenvuotoa osannu edes pelätä. Alussa varoiteltiin päänsäryn mahdollisuudesta ja sitä muistaakseni olikin. Ei enää pitkään aikaan enää sitäkään. Otan 2 kapselia päivässä. Kun kysyin sairaalasta kotiutuessani alkoholin käytöstä, sitä ei varsinaisesti kielletty. Olenkin "uskaltanutkin" alkoholia käyttää koko ajan, vaikka pyrin tietysti kohtuuteen. Olen ennen jotain toimenpidettä jättäny lääkkeen pariksi päiväksi tauolle, kuten on neuvottukin.

mites kun on ollut 1kk ja2vk sitten aivoinfarkti meni kahden pienen suonen haaraumasta läpi, niin uskaltaako milloin napata helmen pienet tai humalat rentoutuakseen..
        asasantinia syön mut hemo noussut taas 168 oli välissä 164 röökin lopetin sillo

• Rasabol

Olen syönyt nyt 3 kk Asasantin Retardia 1 kapselin aamuin illoin, koska sain lievän TIA -kohtauksen (vain toisen käsivarren yllättävä puutuminen ja täydellinen voimattomuus siinä). Alussa oli pientä päänsärkyä, jota minulla ei oikeastaan muuten ole koskaan, meni ohi ajan kanssa. Kahvinkulutus kyllä on kasvanut, se auttoikin.

Mutta nyt luulen, että ko aikana tapahtunut verenpurkaus 2x voi olla lääkkeen syytä? Se mainitaan harvinaisena sivuvaikutuksena.

Minulla on myös jano kasvanut aivan hillittömiin mittoihin, yön aikanakin saattaa mennä 1/2 litraa, ja yhdellä tunnin ajomatkalla saman verran ja päivän mittaan tasaisen paljon. Kapselin kanssa olen vahingossa ottanut vain n 1 dl vettä, suositellaa tuplana, huomasin sen tänään. Toisaalta juon kyllä vähän väliä vettä.

Syön myös 5 mg Rosuvastatinia. Määrättiin 1 pilleri/pv, mutta pian huomasin se väsyttävän ja otin vain jokatoinen päivä. Viimeviikolla päätin ottaa vain joka 3. pv, koska taas se tuli nähtyä. Lyhytmuistini huononee rajusti lääkityksestä johtuen.

Vuosia sitten söin sekä Sim-, että Atorvastatinia. Paljon ikäviä sivuvaikutuksia tuli. Siirryin redricevalmisteeseen, mutta ei muutosta. Kolesterolin (kok. arvo 6,7) pudottaminen lääkkeillä ei tunnu sopivan minulle. Taidan lopettaa taas käytön, käyn ensin mittauttamassa lukemat.

Geeneistä kiinni nuo arvoni, syön varsin terveellisesti, en ole koskaan tupakoinut.

• Rasabol

"Mutta nyt luulen, että ko aikana tapahtunut verenpurkaus 2x voi olla lääkkeen syytä? Se mainitaan harvinaisena sivuvaikutuksena."

Huom! Tarkoitan samassa silmässä, valkuaisessa tapahtunutt verenpurkausta.

• RamiW

Kiitos kaikille, tänään aloitin ja eka kertaa lääkkeitä syön, mutta vanha mies oon..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      4155
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      81
      1494
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      53
      1397
    4. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      36
      1347
    5. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1312
    6. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      37
      1288
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      67
      1258
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      68
      1081
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      55
      990
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      962
    Aihe