Sergel Oy

Mikä firma?

Joku perintätoimisto kai, mutta kun ei oikeen löydy tietoo että mitä nää heput on? Pitäisköhän käydä kattoon.

237

89855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nörttix
      • Timbold

        Sika ahne ja räyhkeä perintäfirma! MAhdollisimman monta muistutusta vaan ja lisää läskiä laskuihin korkokulut! - VErenimijät elävät näin. Toivottavasti saavat viimeisellä tuomiolla
        ansionsa mukaan. Ahneus ja vääryydellä hankittu raha on perkeleestä...


      • Anonyymi
        Timbold kirjoitti:

        Sika ahne ja räyhkeä perintäfirma! MAhdollisimman monta muistutusta vaan ja lisää läskiä laskuihin korkokulut! - VErenimijät elävät näin. Toivottavasti saavat viimeisellä tuomiolla
        ansionsa mukaan. Ahneus ja vääryydellä hankittu raha on perkeleestä...

        Mulle on tullut laskut tästä firmasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on tullut laskut tästä firmasta...

        Samat sanat ,lasku on tullut Telialta. Älkää ostako mitään Telian kivijalka kaupasta ilman omaa keskustelun äänitystä.Ei myös netistä ilman puhelun nauhoitusta. Sieltä lähtee lasku ilmoitukset ripeästi Sergelille >haastemiehelle>kärjäjäoikeuteen.Olkaa Teliassa tarkkoja mitä ne myy ilman Sinun suostumusta ?!


      • yksi kirjeen saajista

        vaikuttaa ufo hommalta, oliskos ihan huijausta


      • Minäpä minä

        Sain laskun myös ja summa vaatimattomat 49,37€!

        Olen kuitenkin viime vuonna omistanut SONERAN INTERNET-liittymän (ihmettelen syvästi) ja aktiv kapital ilmoitti Teliasoneralle että saatavia ei ole ja kaikki on maksettu.

        Edellinen tämä Aktiv Kapital ilmoitti jo että toissa vuonna että minulla ei ole mitään maksettavaa heille.

        Ilmoitin Sergel Oy:lle että en aio maksaa "velkaa" koska se ei perustu mihinkään.Aktiv Kapitalilla ei ole ollut "saatavia" jäljellä enää vuonna 2005! Laskujen eräpäivä on ollut vuoden 2001 lopulla.

        Lopuksi vaadin heiltä KIRJALLISESTI että Sergel Oy:llä ei ole minkäänlaisia vaatimuksia ja perittävää minulta.

        Huijausta koko homma (Taitaa Teliasoneran yrityksen arvot olla hukassa kun käyttää tämäntyylistä "perintäyhtiötä". Kertoo Teliasonerasta yrityksenä todella paljon.)

        PS! Nykyisin Elisan asiakas.


      • taani
        Minäpä minä kirjoitti:

        Sain laskun myös ja summa vaatimattomat 49,37€!

        Olen kuitenkin viime vuonna omistanut SONERAN INTERNET-liittymän (ihmettelen syvästi) ja aktiv kapital ilmoitti Teliasoneralle että saatavia ei ole ja kaikki on maksettu.

        Edellinen tämä Aktiv Kapital ilmoitti jo että toissa vuonna että minulla ei ole mitään maksettavaa heille.

        Ilmoitin Sergel Oy:lle että en aio maksaa "velkaa" koska se ei perustu mihinkään.Aktiv Kapitalilla ei ole ollut "saatavia" jäljellä enää vuonna 2005! Laskujen eräpäivä on ollut vuoden 2001 lopulla.

        Lopuksi vaadin heiltä KIRJALLISESTI että Sergel Oy:llä ei ole minkäänlaisia vaatimuksia ja perittävää minulta.

        Huijausta koko homma (Taitaa Teliasoneran yrityksen arvot olla hukassa kun käyttää tämäntyylistä "perintäyhtiötä". Kertoo Teliasonerasta yrityksenä todella paljon.)

        PS! Nykyisin Elisan asiakas.

        Ihmeellistä tässä tosiaan on se, että kaikki
        Sergel -epäselvyydet on näköjään tapahtuneet
        Teliasoneran kanssa. Itse olen vaihtanut
        Dna:han.


      • Kuvio on vähän sama kuin autobisneksessä vakuutusyhtiö/merkkiliike/valittu sijaisautovuokraamo. Kaikki ovat kimpassa. Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi. Umpikierous valtaa alaa


      • Perintäluvat
        yksi kirjeen saajista kirjoitti:

        vaikuttaa ufo hommalta, oliskos ihan huijausta

        Hei Perintälupia valvoo Etelä Suomen lääninhallitus. Paavo Kokkarinen 017 - 873 2229 Hänen on virkamiehenä puututtava virheellisyyksiin. Tehkää kantelu jos ei valitus ei johda mihinkään. Te valvotte Kokkarista


      • sergel perkel
        taani kirjoitti:

        Ihmeellistä tässä tosiaan on se, että kaikki
        Sergel -epäselvyydet on näköjään tapahtuneet
        Teliasoneran kanssa. Itse olen vaihtanut
        Dna:han.

        sergel on teliasoneran firma, erittäin epäpätevä hoitamaan mitään perintäasioita.
        Kenelläkään firman johto/työntekijöistä ei alan koulutusta


      • sergel 1
        Perintäluvat kirjoitti:

        Hei Perintälupia valvoo Etelä Suomen lääninhallitus. Paavo Kokkarinen 017 - 873 2229 Hänen on virkamiehenä puututtava virheellisyyksiin. Tehkää kantelu jos ei valitus ei johda mihinkään. Te valvotte Kokkarista

        Jos Kokkarinen ei ala hoitaa valvontatehtäviään mikä virkamiehelle kuuluu tehkää
        kantelu virkavelvollisuuden laiminlyönnistä


      • Anonyymi
        Tiktaktoe kirjoitti:

        Kuvio on vähän sama kuin autobisneksessä vakuutusyhtiö/merkkiliike/valittu sijaisautovuokraamo. Kaikki ovat kimpassa. Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi. Umpikierous valtaa alaa

        Täysin epärehellinen firma,laskuttaa ja maksaattaa samat laskut moneen kertaan ja moninkertaisesti.Ihmettelen että pystyssä ja tollasta toimintaa köyhien kustannuksella.Hirteen tommoset roistot mutta sitä ennen korvaukset niille jotka turhaan maksaneet noitten hyypiòitten lähettämiä laskuja.


      • Anonyymi
        sergel perkel kirjoitti:

        sergel on teliasoneran firma, erittäin epäpätevä hoitamaan mitään perintäasioita.
        Kenelläkään firman johto/työntekijöistä ei alan koulutusta

        Tosi taitamaton on Sergel kirjanpitohommissa, sotkee asioita ja laskuttaa mitä sattuu, välillä lähettää paperikirjeitä, että on maksettu liikaa ja toisena päivänä sähköpostia, että velka erääntyy ja korot kilisee ja toimistokulut päälle ja vain yhdestä velasta kyse, itse täytyy pitää tosi tarkkaa kirjanpitoa, pitää pystyä todistamaan Sergelille miten maksut oikeasti ovat menneet ja eivät edes pahoittele.


    • täältäkin, eli
      • yx saajista

        Miksi se puh.numero on tuolla eri ku täs paperis mikä tuli...???


      • EPÄMÄÄRÄISTÄ!!

        Yritin soitella kaikki etsimäni ko yritystä koskevat nrot läpi, ja yksikään ei ole käytössä...MINULLA EI OLE LASKUTTAVAN firman kanssa mtn tekemistä (teliasonera). Ei ole koskaan ollut edes liittymää sieltä!!!!

        Yritän selvittää parhaani mukaan että mistä mua velotetaan turhaan!!!!

        Vittu mitä kusetusta!!!


      • sergel
        EPÄMÄÄRÄISTÄ!! kirjoitti:

        Yritin soitella kaikki etsimäni ko yritystä koskevat nrot läpi, ja yksikään ei ole käytössä...MINULLA EI OLE LASKUTTAVAN firman kanssa mtn tekemistä (teliasonera). Ei ole koskaan ollut edes liittymää sieltä!!!!

        Yritän selvittää parhaani mukaan että mistä mua velotetaan turhaan!!!!

        Vittu mitä kusetusta!!!

        mul sama homma telia soneran kymmenen vuotta vanha lasku joka ei voi olla mahdollista.


      • marse
        EPÄMÄÄRÄISTÄ!! kirjoitti:

        Yritin soitella kaikki etsimäni ko yritystä koskevat nrot läpi, ja yksikään ei ole käytössä...MINULLA EI OLE LASKUTTAVAN firman kanssa mtn tekemistä (teliasonera). Ei ole koskaan ollut edes liittymää sieltä!!!!

        Yritän selvittää parhaani mukaan että mistä mua velotetaan turhaan!!!!

        Vittu mitä kusetusta!!!

        ihmettelen kanssa telia soneraa.. mieheni sanonut jo kaksi vuotta sitten irti numeron täältä.
        vaan laskuja vaan menee ulosottoon.. kysuin telia soneralta että kuinka näin voi käydä.. vaisu vastaus kuului että en tiedä..


      • laskua
        EPÄMÄÄRÄISTÄ!! kirjoitti:

        Yritin soitella kaikki etsimäni ko yritystä koskevat nrot läpi, ja yksikään ei ole käytössä...MINULLA EI OLE LASKUTTAVAN firman kanssa mtn tekemistä (teliasonera). Ei ole koskaan ollut edes liittymää sieltä!!!!

        Yritän selvittää parhaani mukaan että mistä mua velotetaan turhaan!!!!

        Vittu mitä kusetusta!!!

        olisko telia sonera (saunalahti)


      • Anonyymi
        EPÄMÄÄRÄISTÄ!! kirjoitti:

        Yritin soitella kaikki etsimäni ko yritystä koskevat nrot läpi, ja yksikään ei ole käytössä...MINULLA EI OLE LASKUTTAVAN firman kanssa mtn tekemistä (teliasonera). Ei ole koskaan ollut edes liittymää sieltä!!!!

        Yritän selvittää parhaani mukaan että mistä mua velotetaan turhaan!!!!

        Vittu mitä kusetusta!!!

        No voi helkkari! Sain sieltä perinnän vuodelta kivi miekka! Mulla oli kuulemma ollut joskus Telian liittymä!! Mä sitä ihmettelin, mutta tyhmänä maksoin!! Oma moka, mut kun niin häkellyin!!


    • huihai hiiisi

      Jotain ruotsalaisheppuja näyttäis olevan johtajina.

      Kirjeen sain minäkin, mutta vaikuttaa vähän epämääräiseltä, kun ei ollut erillistä laskua, vaan summa ja viite oli huolimattomasti tekstien seassa...

      • hmmmm

        Juuri sain minäkin Sergeliltä laskun, mutta tulin tänne heti etimään tietoa yhtiöstä, kun eipä minullakaan ole ollut mitään tekemistä TeliaSoneran kanssa kohta seitsemään vuoteen, enkä todellakaan ole heille penniäkään velkaa. Tosi hämy kirje muutenkin. Pitäskös tästä ilomottaa poliisille, miten muut on toiminu?


      • hanna

        siis, mitä? mieki sain laskun ja mikään puh.nro ei ole heillä käytössä? Köysikö joku toimivan numeron?


      • ---
        hmmmm kirjoitti:

        Juuri sain minäkin Sergeliltä laskun, mutta tulin tänne heti etimään tietoa yhtiöstä, kun eipä minullakaan ole ollut mitään tekemistä TeliaSoneran kanssa kohta seitsemään vuoteen, enkä todellakaan ole heille penniäkään velkaa. Tosi hämy kirje muutenkin. Pitäskös tästä ilomottaa poliisille, miten muut on toiminu?

        Soittelin paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle, koska minullekin tuli soneran lasku.. Sama vika, sillä en ole ollut heidän asiakkaansa, kohta kymmeneen vuoteen.


      • ei mikään hyväuskoinen
        hanna kirjoitti:

        siis, mitä? mieki sain laskun ja mikään puh.nro ei ole heillä käytössä? Köysikö joku toimivan numeron?

        Lasku tuli muttei meillä ole kymmeneen vuoteen mitään tekemistä soneran,ja varsinkaan ´Teliasoneran kanssa.Soitan poliisilaitokselle.
        Heitetään roskiin,homma haisee.Ei löydy puhelintakaan mokomilta nilkeiltä.


      • Pintaan
        ei mikään hyväuskoinen kirjoitti:

        Lasku tuli muttei meillä ole kymmeneen vuoteen mitään tekemistä soneran,ja varsinkaan ´Teliasoneran kanssa.Soitan poliisilaitokselle.
        Heitetään roskiin,homma haisee.Ei löydy puhelintakaan mokomilta nilkeiltä.

        Kyllä tässä mun laskussa on puhelinnumero ja osoite Lahteen.
        Ja muuten, muistaakseni, se minunkin lasku, ettei vain olis kans Sonera...


      • AnAtAAS
        Pintaan kirjoitti:

        Kyllä tässä mun laskussa on puhelinnumero ja osoite Lahteen.
        Ja muuten, muistaakseni, se minunkin lasku, ettei vain olis kans Sonera...

        Taitaa olla kusetus kampanja meneillään.Tsain myös laskun -Telia-Sonera 40,39€.äs on semmosia kummalisia tekstejä kuin: "Jos saatava on ulosotossa on suoritukset maksettava ulosottoviraston tilille". ja "Sergel oy perii itse alla mainittua saatavaansa teiltä eikä aktiv kapital finland toimi asiassa enää asiamiehenä.
        Ekassa lauseessa ei tiedetä ulosotosta mutta seuraavassa se onkin siirretty toiselta perintäpuljulta.
        Mitähän pitäs tehä, kyttiä ei kai kiinnosta tämmöset?


      • Pintaan!
        hmmmm kirjoitti:

        Juuri sain minäkin Sergeliltä laskun, mutta tulin tänne heti etimään tietoa yhtiöstä, kun eipä minullakaan ole ollut mitään tekemistä TeliaSoneran kanssa kohta seitsemään vuoteen, enkä todellakaan ole heille penniäkään velkaa. Tosi hämy kirje muutenkin. Pitäskös tästä ilomottaa poliisille, miten muut on toiminu?

        Tarkistin äsken sen mun laskun, ja se on kans niin että kysymys on Teliasoneran velasta, joka on siirtynyt heille AktivKapitalilta mukamas.. Tämä täytyy nyt tarkistaa.
        Siis tämä vaatisi ihan oikeasti yhden ihmisen, joka setvisi nämä asiat. Menee kaikki aika tällaiseen..


      • Pintaan!
        AnAtAAS kirjoitti:

        Taitaa olla kusetus kampanja meneillään.Tsain myös laskun -Telia-Sonera 40,39€.äs on semmosia kummalisia tekstejä kuin: "Jos saatava on ulosotossa on suoritukset maksettava ulosottoviraston tilille". ja "Sergel oy perii itse alla mainittua saatavaansa teiltä eikä aktiv kapital finland toimi asiassa enää asiamiehenä.
        Ekassa lauseessa ei tiedetä ulosotosta mutta seuraavassa se onkin siirretty toiselta perintäpuljulta.
        Mitähän pitäs tehä, kyttiä ei kai kiinnosta tämmöset?

        Siis mun kirjeessä lukee ihan samalla tavalla, että Sergel Oy perii itse alla mainittua saatavaansa Teiltä, eikä Aktiv Kapital Finland Oy/Lakimiesten Perintätoimisto asiassa enää asiamiehenä.
        Summa on 113,83 ? ja plus perintäkulut 53 e.
        ja sitten että Kyseisen velan maksu voidaan suorittaa vain Sergel Oy:lle.
        Mä olen ainakin ihan pihalla nyt... Onko tässä nyt jotakin hämärää? Vaatii selvityksen.


      • Pintaan
        Pintaan! kirjoitti:

        Siis mun kirjeessä lukee ihan samalla tavalla, että Sergel Oy perii itse alla mainittua saatavaansa Teiltä, eikä Aktiv Kapital Finland Oy/Lakimiesten Perintätoimisto asiassa enää asiamiehenä.
        Summa on 113,83 ? ja plus perintäkulut 53 e.
        ja sitten että Kyseisen velan maksu voidaan suorittaa vain Sergel Oy:lle.
        Mä olen ainakin ihan pihalla nyt... Onko tässä nyt jotakin hämärää? Vaatii selvityksen.

        että tämä minunkin lasku olis TeliaSoneralta!


      • pitääsaadalisää
        Pintaan kirjoitti:

        että tämä minunkin lasku olis TeliaSoneralta!

        Eiköhän kannata viskata roskiin,Jos lasku on perintä firmalla mitä tekemistä ulos-otolla on (vielä) tekemistä jutussa?!No,yrittäjiä löytyy,mutta ihme on jos joku vielä nykyään näihin juttuihin lankeaa.Olis asiallista laittaa pojille takasin päin lasku ajasta joka meni heidän postiinsa tutustumisesta,n.10 min=10€ min=100€.maksuaika 3 vko.2*muistutus lasku(8€ per muistutus lisää).Sitten perintään.Oi sitä pientä iloa.Mutta kun ei jaksa vaivautua.


      • LeGres
        pitääsaadalisää kirjoitti:

        Eiköhän kannata viskata roskiin,Jos lasku on perintä firmalla mitä tekemistä ulos-otolla on (vielä) tekemistä jutussa?!No,yrittäjiä löytyy,mutta ihme on jos joku vielä nykyään näihin juttuihin lankeaa.Olis asiallista laittaa pojille takasin päin lasku ajasta joka meni heidän postiinsa tutustumisesta,n.10 min=10€ min=100€.maksuaika 3 vko.2*muistutus lasku(8€ per muistutus lisää).Sitten perintään.Oi sitä pientä iloa.Mutta kun ei jaksa vaivautua.

        Sergel Oy, PL 223, 15101 Lahti, puh. 020-4042882 Laskussa puh=020013113 fax0204042887 mätäämätäämätää


      • paavo...
        --- kirjoitti:

        Soittelin paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle, koska minullekin tuli soneran lasku.. Sama vika, sillä en ole ollut heidän asiakkaansa, kohta kymmeneen vuoteen.

        Kun laskusta soitti teliasoneran asiakaspalveluun niin siellä kerrottiin että sergel oy on todellakin heidän perintätoimisto vai mikä se nyt oli.. Mutta asiakastietojani ei heiltä löytynyt, johtuisikohan siitä etten ole koskaan ollut heidän asiakkaana.. :) Itse veikkaisin että jotkut huijarit käyttävät sergelin "pohjaa" laskussa, johon on vain tilinumero vaihdettu tai jotain..


      • frustrated
        pitääsaadalisää kirjoitti:

        Eiköhän kannata viskata roskiin,Jos lasku on perintä firmalla mitä tekemistä ulos-otolla on (vielä) tekemistä jutussa?!No,yrittäjiä löytyy,mutta ihme on jos joku vielä nykyään näihin juttuihin lankeaa.Olis asiallista laittaa pojille takasin päin lasku ajasta joka meni heidän postiinsa tutustumisesta,n.10 min=10€ min=100€.maksuaika 3 vko.2*muistutus lasku(8€ per muistutus lisää).Sitten perintään.Oi sitä pientä iloa.Mutta kun ei jaksa vaivautua.

        Ja nyt tuli minullekin sitten lasku Sergeliltä, ja kas kummaa; eräpäivät olivat olleet 1998 ja 2000...eiköhän noin vanhat asiat olisi jo hoidettu aikoja sitten, varsinkin kun velan pääoma on alle sata euroa? Taidan jaksaa vaivautua ja lähetän vastalaskun kuluneesta ajastani!!!!


      • jepjepjep

        Tulipahan mieleen vaan että onkohan kaikilla jotka on laskun saanu niin viitenro eri mulla? Vai onko joku huviksensa kopioinu jonkun lapun ja randomina lähetelly sitä jos joku tyhmä erehtyy maksamaan! Vituttaa tälläset laskut joista ei saa mitään tolkkua, soitin sonerallekin mutta siellä ei ollu mitään tietoja enää mun laskuista eikä nähty sitä onko laskuja menny perintään. Käskettiin vaan soittaa Sergelille! Noh, huomenna sen näkee mitä siellä sanotaan, tänään kun ei enää ehtiny sinne soittaa. Ja soitto myös Aktiv Kapitalille, luulis että sieltä olis joskus huomautus tullu jos jotain olisi maksamatta. Jännä juttu ku liittymä on ollu suljettuna pian kuus vuotta...


      • ----
        --- kirjoitti:

        Soittelin paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle, koska minullekin tuli soneran lasku.. Sama vika, sillä en ole ollut heidän asiakkaansa, kohta kymmeneen vuoteen.

        Vastauksena tuli: ilmoittaa _kirjallisena_ Sergelille asiasta, jotta jää mustaa valkoiselle..

        Tuossa tuli vain mieleen, että pitäisi tuo tilinumero selvittää. Vissiin jos kellään ei ole sukulaista pankissa, niin ainut tapa hoitaa homma, on ottaa yhteys poliisiin.

        Veikkaisin, että kaikki muut tiedot sergelistä on ok, mutta tilinumero ja puhelinnro eivät..

        Onko ketään, jolla olisi intoa alkaa virittämään joukkokannetta pystyyn?


      • AHT
        frustrated kirjoitti:

        Ja nyt tuli minullekin sitten lasku Sergeliltä, ja kas kummaa; eräpäivät olivat olleet 1998 ja 2000...eiköhän noin vanhat asiat olisi jo hoidettu aikoja sitten, varsinkin kun velan pääoma on alle sata euroa? Taidan jaksaa vaivautua ja lähetän vastalaskun kuluneesta ajastani!!!!

        Mulle tuli ulosotosta kirje, jossa Sergel on laittanut seuraavan summan ulosottoon: 1485,52 euroa. Ja tämäkin on TeliaSoneralta...
        Nyt alkaa riittämään tää kusetus!


      • R.L
        hmmmm kirjoitti:

        Juuri sain minäkin Sergeliltä laskun, mutta tulin tänne heti etimään tietoa yhtiöstä, kun eipä minullakaan ole ollut mitään tekemistä TeliaSoneran kanssa kohta seitsemään vuoteen, enkä todellakaan ole heille penniäkään velkaa. Tosi hämy kirje muutenkin. Pitäskös tästä ilomottaa poliisille, miten muut on toiminu?

        Terve vaan kaikille jotka ovat saaneet Sergeliltä laskun,niin sain minäkin 24.4.07 ajttelin kyllä käydä poliisilaitoksella kyseisen laskun kans,en ole koskaan ollut tekemisissä Teliasoneran kanssa.


      • Sergel
        AHT kirjoitti:

        Mulle tuli ulosotosta kirje, jossa Sergel on laittanut seuraavan summan ulosottoon: 1485,52 euroa. Ja tämäkin on TeliaSoneralta...
        Nyt alkaa riittämään tää kusetus!

        Kuluttajaviraston sivuilta: Jos yritys ei ole kolmen vuoden kuluessa muistuttanut tai vaatinut saataviaan kuluttajalta, ei niitä tämän jälkeen tarvitse maksaa. Siksi ainakin suurimmista ostoksista kannattaa säilyttää kuitit ja tiliotteet tämän ajan. Näin on helpompi todistaa maksaneensa ostoksensa, jos yritys jostain syystä laskuttaa jo maksetusta hankinnasta uudelleen.
        Myös kaikkia kuitteja luottokorttiostoista on syytä säilyttää siihen saakka, kunnes luottoyhtiö on laskuttanut ostoksen - ja edelleen vielä kolmen vuoden ajan.


      • kaka007

        Täällä myös yksi kirjeen saanut! Hiukan haiskahtaa koko homma. Ja lisäksi velka vanhenee jo 3 vuodessa, mulla muka maksamattoman laskun eräpäivä 12.2.2004 ja nyt perintäkirjeen päiväys 24.4.2007. Eikä mitään erillistä laskua tosiaan! Kukaan ei oo välillä perinyt yhtään mitään eli sen mukaanhan asia on jo vanhentunutkin!! En ainakaan heti suosiolla ajatellut maksaa....


      • Suuttunut
        kaka007 kirjoitti:

        Täällä myös yksi kirjeen saanut! Hiukan haiskahtaa koko homma. Ja lisäksi velka vanhenee jo 3 vuodessa, mulla muka maksamattoman laskun eräpäivä 12.2.2004 ja nyt perintäkirjeen päiväys 24.4.2007. Eikä mitään erillistä laskua tosiaan! Kukaan ei oo välillä perinyt yhtään mitään eli sen mukaanhan asia on jo vanhentunutkin!! En ainakaan heti suosiolla ajatellut maksaa....

        Soitin kans Sergelille, aika kauan joutu odottaa ennenkuin vastattiin. Täällä myös lasku oli vanhentunut ja kullemma laki velvoittaa ilmoittamaan Velkojan vaihdosta. Otin puhelun nauhalle varmuuden vuoksi, käy kyllä ketuttamaan tämmöset sekoilut.


      • almie
        ---- kirjoitti:

        Vastauksena tuli: ilmoittaa _kirjallisena_ Sergelille asiasta, jotta jää mustaa valkoiselle..

        Tuossa tuli vain mieleen, että pitäisi tuo tilinumero selvittää. Vissiin jos kellään ei ole sukulaista pankissa, niin ainut tapa hoitaa homma, on ottaa yhteys poliisiin.

        Veikkaisin, että kaikki muut tiedot sergelistä on ok, mutta tilinumero ja puhelinnro eivät..

        Onko ketään, jolla olisi intoa alkaa virittämään joukkokannetta pystyyn?

        Joo mullekkin tuli tänään lasku ja menin sit maksaan sen. Verkkopankista kun maksoin muutti sen nimeksi SERKEL. Vaikka lapuissa lukee SERGEL. No nyt oon sit 12,85euroo köyhempi.


      • Velaton, nyt velallinen
        paavo... kirjoitti:

        Kun laskusta soitti teliasoneran asiakaspalveluun niin siellä kerrottiin että sergel oy on todellakin heidän perintätoimisto vai mikä se nyt oli.. Mutta asiakastietojani ei heiltä löytynyt, johtuisikohan siitä etten ole koskaan ollut heidän asiakkaana.. :) Itse veikkaisin että jotkut huijarit käyttävät sergelin "pohjaa" laskussa, johon on vain tilinumero vaihdettu tai jotain..

        Olen ollut sujut Sergein kanssa ja Sonerankin.
        Kelle nää rahat menee? Ei ainakaan Soneralle tai
        perintätoimistolle. Tällainen ATK-Firma löytyy
        eri PL osoitteella ja eri puh.numerolla, eikä email-osoitetta eikä nimeä allekirjoituksena.

        ÄLKÄÄ VAIN MAKSAKO!!!! Rikosilmoitus ja heti!

        Mun laskussa;

        Perintäsumma: 0,00 ???

        Korko: 5,64

        Perintäkuluja ei senttiäkään eli 0,00!!!

        Ei laskutunnusta, asiakasnumeroa tai eräpäivää!!!

        JOKU NYT ON TEHNYT HYVÄN BISNEKSEN!!!

        Olen ollut jo kauan Elisan asiakas.

        Joskus 1999 Soneran asiakas. Ja Kaikki on maksettu!


      • jatkunut pitkään
        AnAtAAS kirjoitti:

        Taitaa olla kusetus kampanja meneillään.Tsain myös laskun -Telia-Sonera 40,39€.äs on semmosia kummalisia tekstejä kuin: "Jos saatava on ulosotossa on suoritukset maksettava ulosottoviraston tilille". ja "Sergel oy perii itse alla mainittua saatavaansa teiltä eikä aktiv kapital finland toimi asiassa enää asiamiehenä.
        Ekassa lauseessa ei tiedetä ulosotosta mutta seuraavassa se onkin siirretty toiselta perintäpuljulta.
        Mitähän pitäs tehä, kyttiä ei kai kiinnosta tämmöset?

        Vilkaiskaapa vaikka jonkun perintäyhtiön kotisivuja, niin näette, että siellä tehdään kauppaa teidän veloillanne. Tämä sama tyyli on ollut viime lamasta asti käytössä. Väsynyttä ja masentunutta velallista käytetään surutta hyväksi ja alkuperäisen velan jäljittämisestä tehdään todella vaikeaa.

        Tän saman systemmin on annettu jatkua jo 15 vuotta ja esim. demareiden toimesta kehotettu vaan "luusereita" hakemaan töitä. Suomessa mikään laki ei puolla velkaista, vaan hänet pistetään maksamaan vaikka hengellään ne, kiduttamalla henkisesti ihmisiä.


      • rikosko
        R.L kirjoitti:

        Terve vaan kaikille jotka ovat saaneet Sergeliltä laskun,niin sain minäkin 24.4.07 ajttelin kyllä käydä poliisilaitoksella kyseisen laskun kans,en ole koskaan ollut tekemisissä Teliasoneran kanssa.

        Tulin eilen töistä ja paniikki iski kun kirjeen avasin. Velkoja ei oo eikä lainoja ja Sergeliltä napsahti TeliaSoneran 1992,65 euron lasku, joka ajoittuu v. 1996. En oo ollu kyseisen firman asiakas tuolloin. RIKOSILMOITUS paikallaan, vai?


    • Pintaan!

      Joo, pikkasen ottaa päähän kun katsoo tätä Sergelin laskua, niin ei yhtään käsitystä, mistä summa vois olla tullut, kun mistään ei löydy mitään konkreettista, mitä rahalla olis aikoinaan hankittu. Pelkkiä numeroita vain. Pitää siis vain taas soittaa ja kysyä....Voi, joskus toivoo, että olisi joku edes osa-aikainen raha-asioiden järjestelijä. Olen aivan pää pyörällä näistä laskuista.

    • HzQz

      Mullekkin tuli tällainen Sergel Oy:n lasku, Joka oli päivätty lähetettäväksi 20.4.2007.En ole ollut teliasoneran asiakkaana seitsemään vuoteen. Maksamattoman laskun päiväys on vuodelta 2002,ja summa on 132,85. Pikkaisen epäilyttävää. Miten muut laskun saajat ovat hoitaneet asian?

    • kusetusta

      siis tänne tuli kanssa. soitin aktiv kapitaliin ja sanoi että monta soittoa on tullut. mistä ihmeestä tätä voisi alkaa selvittämään? jonoon tänne sergeliin pääsin muttei mitään tapahtunut yli viiteen minuuttiin. en maksa ennen ennenkuin tiedän että tämä ei ole kusetusta. tälläsen löysin http://www.suomenyritykset.fi/SERGEL OY/11299559/ atk alan yritys?

    • mitä hemmettiä

      hei eikö joku media jeesais, esim iltapäivälehti tai ihan joku uutistoimitus? kukaan ei edes teliasoneralla tiedä tästä mitään!

    • näin on

      Mulle tuli myös lasku, vaikka en ole koskaan ollut edes teliasoneran asiakas...
      Tämä juttu menee kyllä poliisille...
      ihme kusetusta.

      • jepjepjep

        Soitin sinne Aktiv kapitalille että näkyykö siellä mitään että aikaisemmin olisi huomautuksia lähetetty mutta siellä sanottiin että koko tietokanta on myity Sergelille. Soitin sitten Sergelille ja selitti koko asian kuinka se nyt on menny. TeliaSonera tosiaan nykyään toimittaa perittävät laskut Sergelille joka perii niitä sitten asiakkailta. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa että miksi kyseinen lasku nyt sitten oli lähtenyt (olisko tullu tiltti kantojen myynnin yhteydessä?!). Laskua ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska asia oli vanhentut. Perinnässä oli lasku 2002 vuoden tammikuulta. Ihmettelen kuitenkin että kuinka näin on käynyt koska voin olla sata varma että mitään ei oo jäänyt maksamatta mutta näin se nyt kuitenkin oli mennyt. Ja eikös perintätoimistot lähetä saatavat sitten ulosottoon jos maksuja ei saada perittyä? Sergelillä kuitenkin mulle sanottiin että ulosottoon maksuja ei ole kuitenkaan mennyt ja asia on vanhentunut. Pyysin vielä saada tämän asian kirjallisena mutta hän vakuutti asian olevan tällä selvä ja lupasi poistaa tietoni heidän kannastaan. Veikkaan että ainakin suurimmalla osalla laskun saaneista asia on mennyt samalla lailla, mutta kannattaa silti soittaa ja varmistaa... Ja se numero mikä siinä laskussa oli niin vastaa kyllä kunhan sitkeästi vaan jaksaa roikkua jonossa.


      • mitä hemmettiä
        jepjepjep kirjoitti:

        Soitin sinne Aktiv kapitalille että näkyykö siellä mitään että aikaisemmin olisi huomautuksia lähetetty mutta siellä sanottiin että koko tietokanta on myity Sergelille. Soitin sitten Sergelille ja selitti koko asian kuinka se nyt on menny. TeliaSonera tosiaan nykyään toimittaa perittävät laskut Sergelille joka perii niitä sitten asiakkailta. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa että miksi kyseinen lasku nyt sitten oli lähtenyt (olisko tullu tiltti kantojen myynnin yhteydessä?!). Laskua ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska asia oli vanhentut. Perinnässä oli lasku 2002 vuoden tammikuulta. Ihmettelen kuitenkin että kuinka näin on käynyt koska voin olla sata varma että mitään ei oo jäänyt maksamatta mutta näin se nyt kuitenkin oli mennyt. Ja eikös perintätoimistot lähetä saatavat sitten ulosottoon jos maksuja ei saada perittyä? Sergelillä kuitenkin mulle sanottiin että ulosottoon maksuja ei ole kuitenkaan mennyt ja asia on vanhentunut. Pyysin vielä saada tämän asian kirjallisena mutta hän vakuutti asian olevan tällä selvä ja lupasi poistaa tietoni heidän kannastaan. Veikkaan että ainakin suurimmalla osalla laskun saaneista asia on mennyt samalla lailla, mutta kannattaa silti soittaa ja varmistaa... Ja se numero mikä siinä laskussa oli niin vastaa kyllä kunhan sitkeästi vaan jaksaa roikkua jonossa.

        kiitos teidoistasi! eikun soittamaan


      • ...
        jepjepjep kirjoitti:

        Soitin sinne Aktiv kapitalille että näkyykö siellä mitään että aikaisemmin olisi huomautuksia lähetetty mutta siellä sanottiin että koko tietokanta on myity Sergelille. Soitin sitten Sergelille ja selitti koko asian kuinka se nyt on menny. TeliaSonera tosiaan nykyään toimittaa perittävät laskut Sergelille joka perii niitä sitten asiakkailta. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa että miksi kyseinen lasku nyt sitten oli lähtenyt (olisko tullu tiltti kantojen myynnin yhteydessä?!). Laskua ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska asia oli vanhentut. Perinnässä oli lasku 2002 vuoden tammikuulta. Ihmettelen kuitenkin että kuinka näin on käynyt koska voin olla sata varma että mitään ei oo jäänyt maksamatta mutta näin se nyt kuitenkin oli mennyt. Ja eikös perintätoimistot lähetä saatavat sitten ulosottoon jos maksuja ei saada perittyä? Sergelillä kuitenkin mulle sanottiin että ulosottoon maksuja ei ole kuitenkaan mennyt ja asia on vanhentunut. Pyysin vielä saada tämän asian kirjallisena mutta hän vakuutti asian olevan tällä selvä ja lupasi poistaa tietoni heidän kannastaan. Veikkaan että ainakin suurimmalla osalla laskun saaneista asia on mennyt samalla lailla, mutta kannattaa silti soittaa ja varmistaa... Ja se numero mikä siinä laskussa oli niin vastaa kyllä kunhan sitkeästi vaan jaksaa roikkua jonossa.

        sain itse nyt asiakaspalvelun langan päähän ja nollasivat "laskuni". Vanhentunut lasku kuulemma. Outoa, ihan älyttömän outoa etten ole saanut karhulaskua 5-6 vuoteen ja nyt sitten yhtäkkiä. Asiakaspalvelija joka oli kyllä ystävällinen sanoin että he ovat lain velvoittamia lähettämään kirjeen asiamiehen vaihdosta, ja ilmeisesti tietokannat jotka aktiv myi, sisälsi jostain kumman syystä tietoni. Ei kyllä hajua miksi... noh nyt on soitettu #%&"!


      • LeGres
        jepjepjep kirjoitti:

        Soitin sinne Aktiv kapitalille että näkyykö siellä mitään että aikaisemmin olisi huomautuksia lähetetty mutta siellä sanottiin että koko tietokanta on myity Sergelille. Soitin sitten Sergelille ja selitti koko asian kuinka se nyt on menny. TeliaSonera tosiaan nykyään toimittaa perittävät laskut Sergelille joka perii niitä sitten asiakkailta. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa että miksi kyseinen lasku nyt sitten oli lähtenyt (olisko tullu tiltti kantojen myynnin yhteydessä?!). Laskua ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska asia oli vanhentut. Perinnässä oli lasku 2002 vuoden tammikuulta. Ihmettelen kuitenkin että kuinka näin on käynyt koska voin olla sata varma että mitään ei oo jäänyt maksamatta mutta näin se nyt kuitenkin oli mennyt. Ja eikös perintätoimistot lähetä saatavat sitten ulosottoon jos maksuja ei saada perittyä? Sergelillä kuitenkin mulle sanottiin että ulosottoon maksuja ei ole kuitenkaan mennyt ja asia on vanhentunut. Pyysin vielä saada tämän asian kirjallisena mutta hän vakuutti asian olevan tällä selvä ja lupasi poistaa tietoni heidän kannastaan. Veikkaan että ainakin suurimmalla osalla laskun saaneista asia on mennyt samalla lailla, mutta kannattaa silti soittaa ja varmistaa... Ja se numero mikä siinä laskussa oli niin vastaa kyllä kunhan sitkeästi vaan jaksaa roikkua jonossa.

        Välttämättä ei kannata soitella tohon laskussa olevaan numeroon.kuka sen tietää paljonko on veloitus siinä.Toisekseen,jokainen varmaan on tietoinen jos lasku on joskus mennyt perintään.Lappu roskiin.Ja vielä:katselkaa hyväksyttyjen perintä toimistojen listaa: http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/oik/home.nsf/Pages/9C1993E475EA654AC225720B0046B370 Pahasti on tiedot ristiriidassa.


      • Oy !
        LeGres kirjoitti:

        Välttämättä ei kannata soitella tohon laskussa olevaan numeroon.kuka sen tietää paljonko on veloitus siinä.Toisekseen,jokainen varmaan on tietoinen jos lasku on joskus mennyt perintään.Lappu roskiin.Ja vielä:katselkaa hyväksyttyjen perintä toimistojen listaa: http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/oik/home.nsf/Pages/9C1993E475EA654AC225720B0046B370 Pahasti on tiedot ristiriidassa.

        On ko. listassa. Mutta eipä siinä kummia ole...


      • hmmmm
        jepjepjep kirjoitti:

        Soitin sinne Aktiv kapitalille että näkyykö siellä mitään että aikaisemmin olisi huomautuksia lähetetty mutta siellä sanottiin että koko tietokanta on myity Sergelille. Soitin sitten Sergelille ja selitti koko asian kuinka se nyt on menny. TeliaSonera tosiaan nykyään toimittaa perittävät laskut Sergelille joka perii niitä sitten asiakkailta. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa että miksi kyseinen lasku nyt sitten oli lähtenyt (olisko tullu tiltti kantojen myynnin yhteydessä?!). Laskua ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska asia oli vanhentut. Perinnässä oli lasku 2002 vuoden tammikuulta. Ihmettelen kuitenkin että kuinka näin on käynyt koska voin olla sata varma että mitään ei oo jäänyt maksamatta mutta näin se nyt kuitenkin oli mennyt. Ja eikös perintätoimistot lähetä saatavat sitten ulosottoon jos maksuja ei saada perittyä? Sergelillä kuitenkin mulle sanottiin että ulosottoon maksuja ei ole kuitenkaan mennyt ja asia on vanhentunut. Pyysin vielä saada tämän asian kirjallisena mutta hän vakuutti asian olevan tällä selvä ja lupasi poistaa tietoni heidän kannastaan. Veikkaan että ainakin suurimmalla osalla laskun saaneista asia on mennyt samalla lailla, mutta kannattaa silti soittaa ja varmistaa... Ja se numero mikä siinä laskussa oli niin vastaa kyllä kunhan sitkeästi vaan jaksaa roikkua jonossa.

        soitit sitten siihen numeroon joka on siinä laskussa? ties kuka siellä vastaa ja minkälaista pajunköyttä yrittää syöttää!! luottaisin tohon Etelä-Suomen lääninhallistuksen rekisterin numeroon enemmän... sekä puhelinnumero et PL laskussa ihan eri kuin rekisterissä. jännintä mun laskussa oli se etten asunut kyseisenä ajankohtana edes Suomessa enkä ole moisia laskuja saada aikaan.


      • mullekinlasku
        LeGres kirjoitti:

        Välttämättä ei kannata soitella tohon laskussa olevaan numeroon.kuka sen tietää paljonko on veloitus siinä.Toisekseen,jokainen varmaan on tietoinen jos lasku on joskus mennyt perintään.Lappu roskiin.Ja vielä:katselkaa hyväksyttyjen perintä toimistojen listaa: http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/oik/home.nsf/Pages/9C1993E475EA654AC225720B0046B370 Pahasti on tiedot ristiriidassa.

        Tai pikemminkin mun miehelle. Tuli jo viime vuonna muttei olla maksettu ja nytkun löysin tämän ketjun - niin EI myös makseta. Eikö tämmösesta kusetuksesta voi ilmottaa mihinkään?? :o Olen ihan äimänä.

        Niillä on ton listan mukaan voimassaolevat luvat periä - lista on siis päivitetty.


    • Aasiihaa

      Mullekkin tuli lasku.Koitin ekaks soittaa Sergelille, tuloksetta.Sitten teliaSoneralle,joissa ei näy minuun liittyviä mitään tietoja.Oli joskus Soneran liittymä,vuonna 97-99.Ja taas soitto Sergelille,nyt jo vastattiin.Tiesi kertoa numeronkin joka minulla on kuulemma ollu vuonna 99.Ihan kitskuna papatin tätille,joka sitten kerto että sitä ei oikeestaan tarttee maksaa.Kun se on jo vanhentunu.Tivasin et miks sitten laittaa,täähän on ihan huijausta kaikin puolin.Sano vaan et se on lain takia pakko laittaa lasku perään.Joten otappa selvää miten menee...ja kenen se liittymä on/oli?????

      • Nepi

        Joo, tänään mun jätkäkaverille tuli samanlainen lasku. Alkuperäsen laskun päiväys oli 7.7.2003, se jo herätti epäilyksiä. Luulis et TeliaSonera ois jotain karhuja jo aikasemmin lähettäny. Ja jätkäkaveriki sano et ei hän muistaakseen oo ees ollu kyseisen firman asiakkaana tuolloin. Kivaa huijausta!!


    • teukka--

      Siskoni sai myös Sergeliltä laskun jossa yritetään periä vuodelta 2002 olevia TeliaSoneran saatavia, vaikkei siskollani ole 2000-luvulla Soneran liittyymää ollutkaan.
      Lähetin sitten siskoni pyynnöstä Iltalehteen juttuvinkin, vaikka sen on luultavasti joku muukin jo tehnyt.
      Niin tai näin, tämä lasku on selvää kusetusta, eikä sitä ihan helpolla suostuta maksamaan.

    • Maksako

      Jos saatavat ovat vanhentuneet ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSAKO!

      Soittakaa sinne Sergeliin ja kysykää laskusta mihin perustuu!

      Ja jos saatavat "vanhentuneet", VAATIKAA KIRJALLISENA SERGEL OY:LTÄ ETTÄ HEILLÄ EI OLE MINKÄÄNLAISIA SAATAVIA JÄLJELLÄ.

      Kiusaus se pienikin - minusta aiheettoman laskun lähettäminen täyttää rikoksen kriteerit - HÄIRINTÄ.

      • Turun Poika

        Sain myös perintäkirjeen, jossa eräpäivät olivat muka olleet 25.9.2002 ja 30.10.2002. Soitin ainakin 10 kertaa,ei vastausta, mihinkähän nekin eurot kertyivät. Älkää soittako, vaan tehkää rikosilmoitus VÄLITTÖMÄSTI.


      • sumutettu
        Turun Poika kirjoitti:

        Sain myös perintäkirjeen, jossa eräpäivät olivat muka olleet 25.9.2002 ja 30.10.2002. Soitin ainakin 10 kertaa,ei vastausta, mihinkähän nekin eurot kertyivät. Älkää soittako, vaan tehkää rikosilmoitus VÄLITTÖMÄSTI.

        Rikollista toimintaa!
        Luottotietoni pilattiin kuukautta ennen laskun
        lähettämistä. Laskussa ei eräpäivää ja vanhentu-
        nut saatava.
        TARKISTAKAA HYVÄT IHMISET LUOTTOTIETONNE HETI!!!!


    • Oulun poika

      No ompa ihmeellistä! Itse sain tänään 25.pv laatikkooni SERGEL OY:ltä kirjeen, jossa ilmoitetaan että TeliaSonera on siirtänyt jotkin saatavat Sergelille. Summa 40,43. Perivät mukamas pari n.4 vuotta sitten maksamatonta laskua. Miksi tähän päivään mennessä ei ole tullut minkäänlaisia muistutuksia kautta maksukehoituksia myöhästyneistä laskuista kuin vasta nyt neljän vuoden päästä. Ei mitään jakoja muistaa noin kauas ja kun laskut tulee tunnollisesti hoidettua. Lähdin etsimään tietoa tästä firmasta ja kuinka ollakkaan täällä on moni muukin saanu kirjeen.. voipi jäädä maksamatta

    • teukka--
      • Pippuri

        Olipa mielenkiintoinen keskustelu tästä Sergel Oy:sta. Sain tänään karhulaskun, jonka alkuperäinen maksupäivä oli 10.12.2002. En ole ollut tuolloin Soneran enkä TeliaSoneran asiakkaana, joten huijaustahan tämä lasku on. Toivottavasti kukaan ei mene maksamaan saamaansa laskua. Ilmeisesti tämä huijari ei tiedä tai olettaa etteivät laskun saaneet tiedä, että saatava vanhenee kolmessa vuodessa. Kyllä tässä hyvinkin olisi rikosilmoitukseen aihetta, koska aika moni näyttää saaneen lasku.


    • sirppi

      Minäkin sain laskun Sergel oy:ltä.Lasku muka erääntynyt jo 2003.Sergel on Soneran eläkesäätiön työnantaja.Onkohan Soneran ukoilta rahat loppu kun lähetellään olemattomia laskuja.

      • mitä tehdä.

        sain laskun tänään kanssa.saatavat olisi 2003 vuodelta.olen ollu soneran asiakas joskus.mutta ei ole tullu aikaisemin muita laskuja.että olis jotain maksamatta.


      • Jäätimantti
        mitä tehdä. kirjoitti:

        sain laskun tänään kanssa.saatavat olisi 2003 vuodelta.olen ollu soneran asiakas joskus.mutta ei ole tullu aikaisemin muita laskuja.että olis jotain maksamatta.

        Sain myös laskun Sergel Oy:lta, saatava 24,73. Ei perintäkuluja lainkaan ja korkoa 6,03€, joka on kertyny perittävän laskun eräpäivästä lähtien, 29.10.2002.

        Löysin onneksi maksetuista laskuista tällä päiväyksellä olevan laskun ja summat ei todellakaan täsmää.

        Onko kellään eräpäivää laskussa mihin mennessä maksaa? Mulla ei ainakaan oo, eli laskua ei tartte maksaa ;)

        Jotain hämärää tässä on. Ja mielenkiinnosta kysysin minäki että mikä viitenro teillä on? Mulla 37864 28 ja tilinro OKO 500001-20236673.


      • viitenumero
        Jäätimantti kirjoitti:

        Sain myös laskun Sergel Oy:lta, saatava 24,73. Ei perintäkuluja lainkaan ja korkoa 6,03€, joka on kertyny perittävän laskun eräpäivästä lähtien, 29.10.2002.

        Löysin onneksi maksetuista laskuista tällä päiväyksellä olevan laskun ja summat ei todellakaan täsmää.

        Onko kellään eräpäivää laskussa mihin mennessä maksaa? Mulla ei ainakaan oo, eli laskua ei tartte maksaa ;)

        Jotain hämärää tässä on. Ja mielenkiinnosta kysysin minäki että mikä viitenro teillä on? Mulla 37864 28 ja tilinro OKO 500001-20236673.

        laskussa oli 33577 05. Tili numero sama kuin sinulla.
        Soneralla ei osata kertoa yrityksestä muuta kuin puhelin ja faksinumerot sekä osoite? OUTOA ! ! !

        Huomenna marssin tekemään rikosilmoituksen poliisille huijauksesta ja häirinnästä. (Sergel Oy:n "asiakaspalvelussa" minulle hetken jaarittelun ja selvittelyn jälkeen sanottiin että ei tarvitse maksaa, vanhentunut) Huijaustahan se on lähetellä "laskuja", joissa ei ole edes eräpäivää???

        Sitä ennen aattelin yrittää selvittää tilinumeron omistaja pankista.

        EN MAKSA "laskua" koska ei siinä edes lue LASKU!


      • Jäätimantti
        viitenumero kirjoitti:

        laskussa oli 33577 05. Tili numero sama kuin sinulla.
        Soneralla ei osata kertoa yrityksestä muuta kuin puhelin ja faksinumerot sekä osoite? OUTOA ! ! !

        Huomenna marssin tekemään rikosilmoituksen poliisille huijauksesta ja häirinnästä. (Sergel Oy:n "asiakaspalvelussa" minulle hetken jaarittelun ja selvittelyn jälkeen sanottiin että ei tarvitse maksaa, vanhentunut) Huijaustahan se on lähetellä "laskuja", joissa ei ole edes eräpäivää???

        Sitä ennen aattelin yrittää selvittää tilinumeron omistaja pankista.

        EN MAKSA "laskua" koska ei siinä edes lue LASKU!

        Ja eikös KAIKISSA laskuissa pitäis näkyä firman Y-tunnus?

        Missään kohtaa papereissa sitä tunnusta ei näy.

        Ja PL osotteet oli ainaki kolmessa paikassa erilaiset.


      • ...keleus...
        viitenumero kirjoitti:

        laskussa oli 33577 05. Tili numero sama kuin sinulla.
        Soneralla ei osata kertoa yrityksestä muuta kuin puhelin ja faksinumerot sekä osoite? OUTOA ! ! !

        Huomenna marssin tekemään rikosilmoituksen poliisille huijauksesta ja häirinnästä. (Sergel Oy:n "asiakaspalvelussa" minulle hetken jaarittelun ja selvittelyn jälkeen sanottiin että ei tarvitse maksaa, vanhentunut) Huijaustahan se on lähetellä "laskuja", joissa ei ole edes eräpäivää???

        Sitä ennen aattelin yrittää selvittää tilinumeron omistaja pankista.

        EN MAKSA "laskua" koska ei siinä edes lue LASKU!

        Sain myös laskun Sergeliltä. Virallisessa listassa on Sergel, mutta eri puh ja PL nro. Kun sinne 020013113 soittaa ei siellä ole edes vastaajaa kun heti alkaa musa soida ja raksuttaa väh 0.81sent/min että älkää soitelko. Ottakaa yhteys kirjeellä, minä ainakin teen niin. Olen käynyt poliisiasemalla, soittanut teliasoneraan ja aktivkapitalille (heihin jopa saa yhteyden, sergeliin ei!) Pankkitili jolle pitäisi maksaa on sama kuin teillä, ja muutenkin koko "lasku"on niin epämääräinen, että ei pelitä. Kunnon firmat tekee selkeitä laskuja ja ilmoittaa tarkasti mistä on kyse. Uskomatonta että tuon tilinumeronkin saa hakea kaiken muun tekstin keskeltä ja viitenumeron, haloo?!
        __Tehkää nyt joku viisas asialle jotakin__
        Poliisissa sanottiin että ei kannata maksaa ennenkuin on saanut faktat Sergeliltä. He tarkistivat vain onko firma olemassa :(


      • poliisiasia
        Jäätimantti kirjoitti:

        Sain myös laskun Sergel Oy:lta, saatava 24,73. Ei perintäkuluja lainkaan ja korkoa 6,03€, joka on kertyny perittävän laskun eräpäivästä lähtien, 29.10.2002.

        Löysin onneksi maksetuista laskuista tällä päiväyksellä olevan laskun ja summat ei todellakaan täsmää.

        Onko kellään eräpäivää laskussa mihin mennessä maksaa? Mulla ei ainakaan oo, eli laskua ei tartte maksaa ;)

        Jotain hämärää tässä on. Ja mielenkiinnosta kysysin minäki että mikä viitenro teillä on? Mulla 37864 28 ja tilinro OKO 500001-20236673.

        Olen katkaissut Soneran sopimuksen 10.8.2002, siitä on Soneran lähettämä kirjallinen ilmoitus vuoden 2002 mapissamme, johon talletamme kaikki viralliset laskut ja sopimukset, jne. Sergel Oy vai onko nimi Sergei oy oikeampi perii nyt laskuja,jotka on päivätty 24.4.2003 51,50€; 22.5.2003 10,23€; 19.6.2003 30,18€; 24.7.2003 24.70€. Asiakasnumero joka laskussa on, on aivan kummallinen. Heidän asiakasnumerollaan ei ole mitään tekemistä sen asiakasnumeron kanssa, joka alkuperäisessä Soneran laskussa oli aikanaan. Tässä laskussa viitenumero on 4155689 pankkitilinumero on oko 500001-20236673.Ei ole mitään perimiskuluja! Miten rehellinen yritys voi toimia jollei se peri toiminnastaan maksua?? Laskusta puuttuu allekirjoitus! Miksi laskussa mainostetaan suomenkieliselle asiakkaalle englannin ja ruotsinkielistä palvelua? Ei tässä voi muuta tehdä, kuin rikosilmoituksen huijauksesta. Tehkää muutkin samoin.


      • Tosi On heh,heh
        poliisiasia kirjoitti:

        Olen katkaissut Soneran sopimuksen 10.8.2002, siitä on Soneran lähettämä kirjallinen ilmoitus vuoden 2002 mapissamme, johon talletamme kaikki viralliset laskut ja sopimukset, jne. Sergel Oy vai onko nimi Sergei oy oikeampi perii nyt laskuja,jotka on päivätty 24.4.2003 51,50€; 22.5.2003 10,23€; 19.6.2003 30,18€; 24.7.2003 24.70€. Asiakasnumero joka laskussa on, on aivan kummallinen. Heidän asiakasnumerollaan ei ole mitään tekemistä sen asiakasnumeron kanssa, joka alkuperäisessä Soneran laskussa oli aikanaan. Tässä laskussa viitenumero on 4155689 pankkitilinumero on oko 500001-20236673.Ei ole mitään perimiskuluja! Miten rehellinen yritys voi toimia jollei se peri toiminnastaan maksua?? Laskusta puuttuu allekirjoitus! Miksi laskussa mainostetaan suomenkieliselle asiakkaalle englannin ja ruotsinkielistä palvelua? Ei tässä voi muuta tehdä, kuin rikosilmoituksen huijauksesta. Tehkää muutkin samoin.

        Onneksi laskuun on lisätty korkosumma valmiiksi, ei tarvitse kiirehtiä maksamisen kanssa, kun tuo laskun eräpäiväkin näyttää unohtuneen. Ajattelin pantata maksamista 10-20 vuotta.


      • Jutun aihetta?
        Tosi On heh,heh kirjoitti:

        Onneksi laskuun on lisätty korkosumma valmiiksi, ei tarvitse kiirehtiä maksamisen kanssa, kun tuo laskun eräpäiväkin näyttää unohtuneen. Ajattelin pantata maksamista 10-20 vuotta.

        Minä nyt sitten otin ja laitoin Iltasanomiin juttu vihjettä. En tiedä ottavatko ko. asian tapetille, mutta olenpahan ainakin yrittänyt!

        Toivotaan kaikki parasta, että jonkun pvän lööpeissä olisi Sergel/TeliaSonera!


      • huijaus
        poliisiasia kirjoitti:

        Olen katkaissut Soneran sopimuksen 10.8.2002, siitä on Soneran lähettämä kirjallinen ilmoitus vuoden 2002 mapissamme, johon talletamme kaikki viralliset laskut ja sopimukset, jne. Sergel Oy vai onko nimi Sergei oy oikeampi perii nyt laskuja,jotka on päivätty 24.4.2003 51,50€; 22.5.2003 10,23€; 19.6.2003 30,18€; 24.7.2003 24.70€. Asiakasnumero joka laskussa on, on aivan kummallinen. Heidän asiakasnumerollaan ei ole mitään tekemistä sen asiakasnumeron kanssa, joka alkuperäisessä Soneran laskussa oli aikanaan. Tässä laskussa viitenumero on 4155689 pankkitilinumero on oko 500001-20236673.Ei ole mitään perimiskuluja! Miten rehellinen yritys voi toimia jollei se peri toiminnastaan maksua?? Laskusta puuttuu allekirjoitus! Miksi laskussa mainostetaan suomenkieliselle asiakkaalle englannin ja ruotsinkielistä palvelua? Ei tässä voi muuta tehdä, kuin rikosilmoituksen huijauksesta. Tehkää muutkin samoin.

        minulle tuli lasku joka oli 17.82.
        siinä oli perintäkuluja 225,20.
        ei eräpäiviä eikä tietoa milloin lasku on erääntynyt eikä muutenkaan mikään virallinen lappu.


      • -xola-
        huijaus kirjoitti:

        minulle tuli lasku joka oli 17.82.
        siinä oli perintäkuluja 225,20.
        ei eräpäiviä eikä tietoa milloin lasku on erääntynyt eikä muutenkaan mikään virallinen lappu.

        Mulla "pääoma" 64,84e, perintäkulut 252,80e ja korko 103,65e. Varmasti maksan joo..


      • sööder
        viitenumero kirjoitti:

        laskussa oli 33577 05. Tili numero sama kuin sinulla.
        Soneralla ei osata kertoa yrityksestä muuta kuin puhelin ja faksinumerot sekä osoite? OUTOA ! ! !

        Huomenna marssin tekemään rikosilmoituksen poliisille huijauksesta ja häirinnästä. (Sergel Oy:n "asiakaspalvelussa" minulle hetken jaarittelun ja selvittelyn jälkeen sanottiin että ei tarvitse maksaa, vanhentunut) Huijaustahan se on lähetellä "laskuja", joissa ei ole edes eräpäivää???

        Sitä ennen aattelin yrittää selvittää tilinumeron omistaja pankista.

        EN MAKSA "laskua" koska ei siinä edes lue LASKU!

        Paljonkohan on näitä laskun saajia.Jaksaako kukaan laskea paljo tällä foorumilla on ja sitte paljonkohan on sitte niitä jotka ei lue/osallistu tähän keskusteluun


      • sööder kirjoitti:

        Paljonkohan on näitä laskun saajia.Jaksaako kukaan laskea paljo tällä foorumilla on ja sitte paljonkohan on sitte niitä jotka ei lue/osallistu tähän keskusteluun

        Olen itsekkin eilen saanut laskun ja soittanut sergel oy.n ja sain vaan tietoa että laskuni on vanhentunut eli mun ei tarvitse maksaa niitä, mutta en kyllä aijo heittää noita"laskuja"pois jos vaikka joskus jotain jälkikäteen selvii.
        olen sivussa seurannut tätä keskustelua toivon että jossain lehdessä tai jossain tiedottetaisiin kunnolla että älkää maksako..
        kaverini sai yli 400e laskun kanssa samalta firmalta!!


      • kaka007
        Jäätimantti kirjoitti:

        Sain myös laskun Sergel Oy:lta, saatava 24,73. Ei perintäkuluja lainkaan ja korkoa 6,03€, joka on kertyny perittävän laskun eräpäivästä lähtien, 29.10.2002.

        Löysin onneksi maksetuista laskuista tällä päiväyksellä olevan laskun ja summat ei todellakaan täsmää.

        Onko kellään eräpäivää laskussa mihin mennessä maksaa? Mulla ei ainakaan oo, eli laskua ei tartte maksaa ;)

        Jotain hämärää tässä on. Ja mielenkiinnosta kysysin minäki että mikä viitenro teillä on? Mulla 37864 28 ja tilinro OKO 500001-20236673.

        Viite on eri mut tilinro täsmää. Perintäkulut myös 0 € eikä eräpäivää joten ootellaan... =)


      • kaka007
        viitenumero kirjoitti:

        laskussa oli 33577 05. Tili numero sama kuin sinulla.
        Soneralla ei osata kertoa yrityksestä muuta kuin puhelin ja faksinumerot sekä osoite? OUTOA ! ! !

        Huomenna marssin tekemään rikosilmoituksen poliisille huijauksesta ja häirinnästä. (Sergel Oy:n "asiakaspalvelussa" minulle hetken jaarittelun ja selvittelyn jälkeen sanottiin että ei tarvitse maksaa, vanhentunut) Huijaustahan se on lähetellä "laskuja", joissa ei ole edes eräpäivää???

        Sitä ennen aattelin yrittää selvittää tilinumeron omistaja pankista.

        EN MAKSA "laskua" koska ei siinä edes lue LASKU!

        Otsikolla "Ilmoitus velkojan asiamiehen vaihdosta" mullekin kirje tuli eikä missään kohtaa lue "Lasku". Ja aika pieni korkoprosentti niillä on ollakseen perintätoimisto kun 3 v:n 54 €:n summaan on tullut korkoa vaan 13,15 ja perintäkulut tosiaan nolla!


      • se vaa
        huijaus kirjoitti:

        minulle tuli lasku joka oli 17.82.
        siinä oli perintäkuluja 225,20.
        ei eräpäiviä eikä tietoa milloin lasku on erääntynyt eikä muutenkaan mikään virallinen lappu.

        Mul oli jopa perintä kulut öpaut 300 e ja laku oli reippaat sata eeroo.Ja toskin on puh nrot vituillaa.Mun lasku on jo ilmeisesti vanhentunu.


      • mitä tehdä. kirjoitti:

        sain laskun tänään kanssa.saatavat olisi 2003 vuodelta.olen ollu soneran asiakas joskus.mutta ei ole tullu aikaisemin muita laskuja.että olis jotain maksamatta.

        Sergelille, Telialle tai Telia/Soneralle. Ilmoita asiasta minulle. Sähköposti: [email protected]. Harkitaan vastatoimia yhdessä


    • sööder

      Laittakaa lehteen uutisvihjettä esim. iltalehteenite laitoin jo mutta jos moni muukin laittaa niin vois olla kait parempi!!!!!!!!

      • Jäätimantti

        Täältä lähti Ilta-sanomiin vihje :)


      • huvittunut!
        Jäätimantti kirjoitti:

        Täältä lähti Ilta-sanomiin vihje :)

        Ei hemmetti,taisit vitsin murjasta?
        Et ole maksanut puhelinlaskuja,mennyt perintään.Et edelleenkään halua maksaa-->juttu lehteen :D

        Maksakaa ne laskut ajoissa,niin ei tule sitten perintätoimistojen kanssa ongelmia.


      • Jäätimantti
        huvittunut! kirjoitti:

        Ei hemmetti,taisit vitsin murjasta?
        Et ole maksanut puhelinlaskuja,mennyt perintään.Et edelleenkään halua maksaa-->juttu lehteen :D

        Maksakaa ne laskut ajoissa,niin ei tule sitten perintätoimistojen kanssa ongelmia.

        "Löysin onneksi maksetuista laskuista tällä päiväyksellä olevan laskun ja summat ei todellakaan täsmää."

        Sanonko tässä että en laskua oo maksanu?

        "MAKSETUISTA laskuista" tarkottanee sitä että se lasku on maksettu. Kyllä mua nyt naurattaa että ihan selvää suomen kieltä ei ymmärretä :D


    • huijausta

      Onkohan tässä kyseessä huijari joka käyttää Sergel;in nimeä ja kirjeen ulkoasua hyväkseen; näyttää oikealle, mutta tilinumerot eivät ole oikean Sergelin?? Kuittaa muina miehinä rahat taskuun kaikilta niiltä, jotka ovat laskun maksaneet. Pakkohan sellainen on saada vastuuseen ja tutkintaan. Kaikilla näyttää olevan yhteinen piirre, että laskut mitä peritään, ovat muka yli 3 vuotta sitten jääneet maksamatta. Näitähän ei tarvitse maksaa kun ovat yli kolme vuotta vanhoja. Mutta kuin moni lie mennyt lankaan ja maksanut?!... joku nostelee kenties jossain rahoja tililtään tyytyväisenä.. toivottavasti tämä paljastuu huijausyritykseksi ja tekijä saadaan vastuuseen.

      • heippa

        mun mielestä koko "yritys" on ihan huijausta kun ei niillä oo edes y-tunnusta eikä mitään sähköposti osoitetta mikä yleensä löytyy melkein kaikista laskuista. sain ite kanssa 2.viikkoa sitten niiltä laskun missä perittävä summa on 126 euroa ja jääny maksamatta viime vuoden lopulla, ihmetten vaan sitä kun en oo käyttäny koko liitymää ollenkaan että miten siihen on voinu edes kerääntyä noin isoa laskua ja että jos olisin jättäny laskut maksamatta niin eihän mulla olis enään koko liittymä edes auki.ja sitten mun kaks ystävää on saanu kyseiseltä firmalta kanssa laskun ja niiltäkin peritään yli sataa euroa mutta kummallakaan niistä ei edes oo ollu telia soneran liittymää.. että en voi muuta kun ihmettellä mutta pakko selvittää asia..


    • Tarsu

      Hei,

      Olisiko mahdollista saada kuva skannatusta kirjeestä( sutatkaa omat yhteystiedot ), joita olette saaneet Sergel Oy:ltä ?

      Kiitokset jo etukäteen, jos joku onnistuu tässä !

      - Tarsu

    • heh

      ihan hämärää... pääoma 21,95 korko 9,43 perintäkuluja 0,00.vuodelta 2002.
      ei kannata maksaa,soitin aktiville ja eivät osanneet kertoa sergelistä enempää kuin että teliasonera on siirtänyt sinne perintä hommat. Sain yhteyden sergeliin ja velka on vanhentunut. Asiakaspalvelija selitti kuin lapselle nämä siirtymiset. Ja sanoi että hyvin minimaalinen osa on vanhentuneita laskuja :D. Pyysin kirjallista selvitystä tästä että lasku on vanhentunut. Huvittavaa...:) Iltasanomille lähti vinkki.

    • no just!

      Minäkin jonon jatkoksi tähän ketjuun..mulle tuli eilen kirje sergeliltä ja tänään miehelleni. Mun laskun summa oli 128 e ja miehelläni 138 e ja vuodelta 2002. Yritin eilen soittaa useaan otteseen, mutta kukaan ei vastannut. Musat vaan pauhasi täysillä korvaan. Taitaa todellakin olla ihan huijausta koko homma!

      • laskua pukkas myös

        joo ukolle tuli lasku.. vähän kyl on hämärä!! mistä tietää ettei mee luottotiedot kun ei maksa??


    • sergel

      otin yht. polisiin aikovat alkaa tutkia hommaa. älkää maksako laskuja jos ne on outoja. menee rahat huijarille.

      • sööder

        Jos viittit niin paa tänne tietoo jos jotain selvii . KIItos


      • Iso D
        sööder kirjoitti:

        Jos viittit niin paa tänne tietoo jos jotain selvii . KIItos

        Summa 25 eskoa, olin Soneran asiakas vuonna -99, jonka jälkeen kilpailevan yrityksen palveluksessa. Saatava on vuodelta 2003, en maksa, laitan selvitykseen. Kuka laittaisi luottotietonsa kuralle moisen summan takia?


      • Aku Rixusta

        Lasku kilahti tänään postiluukusta. Summa n.70 eeroa ja maksamatta vuodelta 2003. Käsittämätön laskukaavake, alko varoituskello kilkattaa, joten ajattelin hakea firmasta jotain tietoa netin kautta.. ja päädyin tänne muiden "velkojansa pakenevien" nettisaitille kirjoittelemaan. Nayttäisi olevan huijausta koko lasku!


      • huijausta
        Aku Rixusta kirjoitti:

        Lasku kilahti tänään postiluukusta. Summa n.70 eeroa ja maksamatta vuodelta 2003. Käsittämätön laskukaavake, alko varoituskello kilkattaa, joten ajattelin hakea firmasta jotain tietoa netin kautta.. ja päädyin tänne muiden "velkojansa pakenevien" nettisaitille kirjoittelemaan. Nayttäisi olevan huijausta koko lasku!

        huomenna poliisit alkaa tutkii hommaa ku vien laskun sinne. sanoivat että elä maksa menetät rahat. soittaa ei kannata ku ei tiedä onko sergelin numero joku viihde numero.


      • hayat
        huijausta kirjoitti:

        huomenna poliisit alkaa tutkii hommaa ku vien laskun sinne. sanoivat että elä maksa menetät rahat. soittaa ei kannata ku ei tiedä onko sergelin numero joku viihde numero.

        sain kuin sainkin saman kirjeen. ajattelin ensin maksaa laskun pois ja unohtaa koko asian, mutta jostain tuli sellanen kutina, että mikä vietävän lasku tää on, mulla kun ei laskut perintään mene!! sergeliä en epäilly, ajattelin vaan selvittää mitä laskua perintä koskee. kuitenkin googlasin sergeliä, ja kappas, päädyin tänne :)


    • Veloistaan selvinnyt

      Sain myös laskun.
      Saatava 43,95
      Korko 6,43
      perintäkulu 98,00 euroo HUOM!!!
      Saatava vuodelta 2004,Kaiken piti olla ulosoton kautta hoidettu!!!
      Kirje haiskahtaa,ei eräpäivää,paljon kirjoitusvirheitä jne...
      Harkitsen rikosilmoitusta.

      • Sivusta seuraaja

        Jos sonera harjoittaa näin törkeää velallisen hyväksikäyttöä niin aion kyllä vaihtaa perheeni kaikki liittymät ensitilassa johonkin muuhun operaattoriin.


    • KERRAN TÄNNE PÄÄTYNYT

      ...KOKEILIN taas googlen kautta tulla lukeen tätä asiaa SERGELISTÄ ja en päässytkään enää suoraan...Minne se linkki sieltä on kadonnut?? Onneksi tänne pääsee suomi24 kautta ajattelin et nää sivut on kokonaan vedetty pois kun ihmiset tääl purnaa. Olen kijoitellut täs jo pari kertaa ja myös laitoin iltikseen vihiä, mut ei siel taida mitään lukee???!!!

      • kokemusta on

        Tämähän oli siis ilmoitus ei lasku.Seuraavaksi tulee varmaan lasku johon on lisätty ilmoituskulut.Jos perintäkulut on noin huikeet niin ei tämä kirjeitten lähetttelykään ole ilmaista ja arvatkaas kuka ne maksaa.


      • mutta
        kokemusta on kirjoitti:

        Tämähän oli siis ilmoitus ei lasku.Seuraavaksi tulee varmaan lasku johon on lisätty ilmoituskulut.Jos perintäkulut on noin huikeet niin ei tämä kirjeitten lähetttelykään ole ilmaista ja arvatkaas kuka ne maksaa.

        Mullekin tuli ilmoitus Sergeliltä, että velkoja ja asiamies vaihtuu. Miksi ihmeessä ilmoitukseen on laitettu tilinumero ja viitenumero, että käyttäkää näitä? Ja miksi ei ollut mitään mainintaa, että "oikea" lasku tulee perässä? Kyse on perintätoimistosta, jonka perintäkulut on 0 €, ainakin mun ilmoituksessa. Kyllähän perintätoimisto ottaa perintäkuluja! Myöskin ihmetyttää se, että miksi perintätoimisto haluaa periä näitä saataviaan, kun mun osalta ja ilmeisesti aika monen muunkin osalta ne ovat käyneet vanhaksi? Luulisi ainakin heidän tietävän milloin saatavat vanhenee!! Paljoa en näistä asioista ymmärrä eikä kokemustakaan moisesta juuri ole, mutta minuun makuuni on aika outoa toimintaa!


      • taivaspaikka

        Lasku tuli 1995 vuodelta 236 euroa korkolasku melkein 700 euroa ja perintäkulut 300 euroa. Koronkiskonta on laitonta. Itsellä ei ollut TeliaSoneran kanssa tuolloin liittymää ja mikäli laskut olisi maksamatta niin eipä taitaisi mikään puhelinliittymä olla auki joka kaiken lisäksi on nyt TeliaSoneralla. Lähdenpä poliisilaitokselle.


      • Närästää...
        kokemusta on kirjoitti:

        Tämähän oli siis ilmoitus ei lasku.Seuraavaksi tulee varmaan lasku johon on lisätty ilmoituskulut.Jos perintäkulut on noin huikeet niin ei tämä kirjeitten lähetttelykään ole ilmaista ja arvatkaas kuka ne maksaa.

        Noi kaikki laskut jotka ihmisille on tullut, on ihan outoja. Toisilla on laskut uudempia ja perintäkulut ihan huikeita. Minulla laskun summa on vain 50 €, korkoa 27 €, mutta perintäkuluja ei ollenkaan. Laskut mukamas vuodelta 2002.

        Ja seuraavaksi arvomme tämän viikon oikeat perintäkulut....


    • Skwel

      Samanmoinen lasku tuli minullekkin.

    • no just!

      Soitin kotikaupunkini kuluttajaneuvojalle ja hän halusi nähdä saamani laskun. Asiaa ruvetaan tutkimaan, koska oli heistäkin aika hämärää hommaa. Kuluttajaneuvoja aikoi olla yhteyksissä minuun jahka jotakin selviää.
      Ottakaa muutkin yhteyttä kuluttajaneuvojaan tai muuhun vastaavaan tahoon, ei todella kannata jättää asiaa lojumaan! Olisi kiva kuulla miten muiden asiat edistyy, joten laittakaahan kommenttia tulemaan.

    • Kitska

      Minä myös sain laskun, en kyllä ymmärrä että jos siellä on tällainen virhe käynyt, että vahingossa lähtee ihmisille vanhentuneita laskuja, niin tässä vaiheessa pitäisi jo uutisissa ym olla ilmoitus että ei tarvitse maksaa.

      Voi niitä jotka sen menee maksamaan, tuskin koskaan saavat rahojaan takaisin.

      Jatkakaa ilmoittelua mitä tämän kanssa pitää tehdä, ei uskalla vaan heittää roskiin ja unohtaa kun kohta se on sitten ulosotossa??

    • laskuja pelkäävä...

      Mä tyhmä(?)maksoin sen laskun,kun vietin yhden pvän puhelimessa kaikkiin mahdollisiin tahoihin,ja kukaan ei oikein tiennyt mitään.Kyseinen lasku kuulemma mun kohdalla ei ole vanhentunut,kun käräjäoikeudessa käyneet
      laskut vanhenevat vasta 15 vuoden jälkeen.Please
      jos joku saa jotain järkevää selville laittakaa
      tänne viestiä että voin alkaa periin jotain kautta rahoja takaisin...Hyvät Vaput enivei!

      • kokemusta on

        Yleensä laskuista tulee muutama huomautuslasku ennenkuin uhataan periä ulosotto/oikeustoimilla ja minun kokemuksella ennen noita toimia tulee viimeinen tiedote/lasku jossa vielä mahdollisuus sopia asiasta koska monesti perintäkulut ovat isommat kuin velka.Eli sanoisin että todella hämäräperäisiä nuo Sergelin lähettämät ilmoitukset/laskut jollaisen myös minä sain.


      • viidessä vuodessa

        kun on tullut oikeudesta päätös, eli ulosottoperuste, eikä velkaa ole tämän jälkeen peritty tai käytetty ulosotossa vähintään 5 vuoden välein.


      • niin....
        viidessä vuodessa kirjoitti:

        kun on tullut oikeudesta päätös, eli ulosottoperuste, eikä velkaa ole tämän jälkeen peritty tai käytetty ulosotossa vähintään 5 vuoden välein.

        Näin se menee, MUTTA käytäntö on ihan toinen. Onko täällä paljonkin velkaisia, joille näin olisi käynyt. Luuletko tosiaan, että ihmiset uskovat tällaiseen paskapuheeseen. Kyllä siellä puolin ja toisin tarpeeksi aikaisin tiedotetaan, että kohta tyypin velat vanhenee, ja eiku uudelle kierrokselle.


    • laskuja pelkäävä...

      ja mä en oo myöskään saanut moniin vuosiin mitään laskuja,toi tuli ihan puun takaa.tosin
      olin aikoinaan soneran asiakas ja silloin nuorena
      ei paljo raha-asioista tullut pidettyä huolta,
      että periaatteessa tollanen lasku on ihan mah-
      dollinen.Tosin en tajua miksei aiemmin oo kuulunut mitään...

    • Pumbah

      Mä sain kans laskun sergeliltä, yllättäin sekin TeliaSoneran saatavia. Soneralla ei mitään tietoas asiasta ja liittymäkin on edelleen auki ja velaton vaikka tämä lasku on muka vuodelta 2003.
      Ajattelin käydä tekemässä rikosilmoituksen. Meinaako joku muu tehdä saman? Voisi laittaa joukkokanteena, tämä on selvästi joku isompi huijaus. Meinaan myös ajastani ja soitetuista puheluista yms vaatia hyvitystä, kun työaikana joutuu tällaista selvittämään!

      • laskuja pelkäävä...

        Ja mä tyhmä maksoin sen jo kun ei mistään saanu
        mitään selville ja en haluais jatkossa vastaavia
        kun oon jo monta vuotta hoitanut raha-asiani hyvin...


      • ihme homma
        laskuja pelkäävä... kirjoitti:

        Ja mä tyhmä maksoin sen jo kun ei mistään saanu
        mitään selville ja en haluais jatkossa vastaavia
        kun oon jo monta vuotta hoitanut raha-asiani hyvin...

        Tuliko sulle sieltä sergeliltä ihan lasku vai ilmoitus, että velkoja vaihtuu? Kun mulle on tullut ilmoitus, että velkoja vaihtuu ja ajattelin, että tuleeko sieltä vielä erikseen laskua. Kun mun ilmoituksesta saa kyllä sellaisen kuvan, että se olisi myös lasku kun siinä on ilmoitettu viitenro ja tilinro, kokonaissumma ym. Saanko vielä kysyä miten suuresta summasta on kyse?


      • sekä soneraan
        ihme homma kirjoitti:

        Tuliko sulle sieltä sergeliltä ihan lasku vai ilmoitus, että velkoja vaihtuu? Kun mulle on tullut ilmoitus, että velkoja vaihtuu ja ajattelin, että tuleeko sieltä vielä erikseen laskua. Kun mun ilmoituksesta saa kyllä sellaisen kuvan, että se olisi myös lasku kun siinä on ilmoitettu viitenro ja tilinro, kokonaissumma ym. Saanko vielä kysyä miten suuresta summasta on kyse?

        että Sergelille. Taisin tehdä pohjat kun sain yhteensä lähes neljän tonnin laskut ja kuitenkin tässä Soneran liittymällä tätä kirjottelen enkä kuulemma soneran mukaan oo yhtään heille velkaa.
        Sergelillä väitettiin mulle että perintä on Aktiv Kapitalilta heille PÄIVITETTYNÄ, eli Soneran tarkastamana ja ohjeistettuna siirretty.
        Tämän mukaan jäljet KUITENKIN johtavat sylttytehtaalle eli Soneraan.
        Eilen muuten myös pätkäistiin Soneran tietoturva poikki ja ilmoitettiin tylysti että tee uusi tilaus tuplahintaan, vaikka minulla oli toistaiseksi voimassa oleva palvelu ja kuten sanoin velkaa ei penniäkään...... Outoa...... eikö olekin?


      • laskuja pelkäävä...
        ihme homma kirjoitti:

        Tuliko sulle sieltä sergeliltä ihan lasku vai ilmoitus, että velkoja vaihtuu? Kun mulle on tullut ilmoitus, että velkoja vaihtuu ja ajattelin, että tuleeko sieltä vielä erikseen laskua. Kun mun ilmoituksesta saa kyllä sellaisen kuvan, että se olisi myös lasku kun siinä on ilmoitettu viitenro ja tilinro, kokonaissumma ym. Saanko vielä kysyä miten suuresta summasta on kyse?

        Tuli ilmoitus mikä sisälsi juurikin tän velkojan
        vaihdosta,alkuperäisten laskujen summat jne.
        Reilu tonni...Tosiaan yhden pvän vietin puhelimessa,ja ei riitä energiat enempään...
        Sergeliltä sit sanottiin etteivät voi kumota laskua,kun se on käräjäoikeudessa määrätty mun
        maksettavax.Eli minkäs teet...sain sovittua osan koroista pois,enkä niitä olis maksanutkaan,sillä
        olisin hoitanut tän laskun jo useita vuosia sitten jos olisin siitä tiennyt...


      • laskuja pelkäävä...
        sekä soneraan kirjoitti:

        että Sergelille. Taisin tehdä pohjat kun sain yhteensä lähes neljän tonnin laskut ja kuitenkin tässä Soneran liittymällä tätä kirjottelen enkä kuulemma soneran mukaan oo yhtään heille velkaa.
        Sergelillä väitettiin mulle että perintä on Aktiv Kapitalilta heille PÄIVITETTYNÄ, eli Soneran tarkastamana ja ohjeistettuna siirretty.
        Tämän mukaan jäljet KUITENKIN johtavat sylttytehtaalle eli Soneraan.
        Eilen muuten myös pätkäistiin Soneran tietoturva poikki ja ilmoitettiin tylysti että tee uusi tilaus tuplahintaan, vaikka minulla oli toistaiseksi voimassa oleva palvelu ja kuten sanoin velkaa ei penniäkään...... Outoa...... eikö olekin?

        Sama mulla et sonera ei peri multa enää mitn,
        mut witustako mä tiedän kuka sen laskun vois mitätöidä jos kukaan...senpä takia maksoin,kun
        ei oo aikaa/rahaa selvitellä enempää.Jos/ja kun
        selviäiskin että tää onkin jtn kusetusta ni tuskinpa nään niitä rahoja enää...


      • selviytyjä?
        ihme homma kirjoitti:

        Tuliko sulle sieltä sergeliltä ihan lasku vai ilmoitus, että velkoja vaihtuu? Kun mulle on tullut ilmoitus, että velkoja vaihtuu ja ajattelin, että tuleeko sieltä vielä erikseen laskua. Kun mun ilmoituksesta saa kyllä sellaisen kuvan, että se olisi myös lasku kun siinä on ilmoitettu viitenro ja tilinro, kokonaissumma ym. Saanko vielä kysyä miten suuresta summasta on kyse?

        Otin ensin yhteyttä Soneraan ja ne sanoi sieltä Sergel oyn olevan heidän perintäfirmansa ja varmistivat puhelinnumeronkin olevan oikea Sergelille. Soneralta osasivat vastata sen verran, että kyseessä saattaa olla jokin vanhempikin saatava, eikä kieltänyt puhelimessa, että laskua koskaan olisivat siitä lähettäneet. Jäin siihen kuvaan et saattaa olla jotain ei aiemmin laskutettuakin. Soitin sitten Sergel oy:lle, josta sain tiedon että kyseessä on ilmoitus ei lasku. Vaadin perinnän poistamista, koska saatava on vanhentunut, sillä se on vuodelta 2003, enkä ole saanut perintäkirjeitä Aktivilta tai Soneralta tämän jälkeen (voidaan periä 3 vuotta viimeisestä perintäyrityksestä). Vaadin myös kirjallisena ilmoituksen perinnän poistamisesta. Ainakin he lupasivat sellaisen laatia, mutta saa nähdä tuleeko. Haluan itselleni jonkin todisteen siitä, että asia on loppuun käsitelty, enkä enää toistamiseen joudu tämän asian eteen neuvottomana. Itselläni summa oli pieni alle 30 euroa ja vakuuttivat ettei sitä lähdetä oikeuden kautta ulosmittaamaan koskaan. Kiitos Teille kaikille tästä asiasta kirjottaneille, teidän ajatusten avulla sain hoidettua tätä asiaa paremmin.


      • Kitska
        selviytyjä? kirjoitti:

        Otin ensin yhteyttä Soneraan ja ne sanoi sieltä Sergel oyn olevan heidän perintäfirmansa ja varmistivat puhelinnumeronkin olevan oikea Sergelille. Soneralta osasivat vastata sen verran, että kyseessä saattaa olla jokin vanhempikin saatava, eikä kieltänyt puhelimessa, että laskua koskaan olisivat siitä lähettäneet. Jäin siihen kuvaan et saattaa olla jotain ei aiemmin laskutettuakin. Soitin sitten Sergel oy:lle, josta sain tiedon että kyseessä on ilmoitus ei lasku. Vaadin perinnän poistamista, koska saatava on vanhentunut, sillä se on vuodelta 2003, enkä ole saanut perintäkirjeitä Aktivilta tai Soneralta tämän jälkeen (voidaan periä 3 vuotta viimeisestä perintäyrityksestä). Vaadin myös kirjallisena ilmoituksen perinnän poistamisesta. Ainakin he lupasivat sellaisen laatia, mutta saa nähdä tuleeko. Haluan itselleni jonkin todisteen siitä, että asia on loppuun käsitelty, enkä enää toistamiseen joudu tämän asian eteen neuvottomana. Itselläni summa oli pieni alle 30 euroa ja vakuuttivat ettei sitä lähdetä oikeuden kautta ulosmittaamaan koskaan. Kiitos Teille kaikille tästä asiasta kirjottaneille, teidän ajatusten avulla sain hoidettua tätä asiaa paremmin.

        Mä en kyllä ala sinne soittelemaan tuolla puheluhinnalla ja jonottamaan ties kuinka kauan.

        Millä ihmeellä sen sitten selvittää kun jotkut näköjään oikeasti joutuvat jotain maksamaan??

        Kyllä on sairasta että voivat pitää laskuja kasvamassa korkoja monen vuoden ajan ja sitten yht äkkiä laittaa sen perintään... Tai nämä laskuthan ilmeisesti ovat jo olleet Aktiv Kapitalilla perinnässä, mutta minkä ihmeen takia ei kenellekään ole tullut laskua jo aikaisemmin, ei sieltä eikä Soneralta?

        Nyt jos tuon vaan jättää maksamatta niin kohta se on sitten ulosotossa?

        En käsitä...

        Joo, ja ei todellakaan huvita soittaa sinne ja pyytää kirjallista ilmoitusta perinnän poistamisesta kun summa on vähän reilu 11€, joudun luultavasti maksamaan paljon enemmän jo pelkästä puhelusta.

        Kyllä nykypäivänä jokaisen firman kanssa pystyy asioimaan sähköpostillakin, mutta ei vaan näköjään tämän Sergelin.

        Loistavaa mainosta Soneralle, toivottavasti jokainen joka kynnelle kykenee vaihtaa kaikki asiakkuutensa pois Soneralta kun eivät kerran sielläkään päässä mitään kantaa osaa asiaan ottaa.

        Ole Soneran asiakas ja saa perättömiä perintälaskuja kymmenen vuoden kuluttua.

        Jospa siellä sitten herätään omat sotkunsa selvittämään kun asiakkaita alkaa kadota pilvin pimein.

        Sonera sitten varmaan korvaa kaikki puhelinkulut, soittaminen sinne kun maksaa muista kuin heidän liittymistään ja vielä enemmän kun laittavat jokaisen asiakkaan soittamaan Sergelille.


      • yhä ihmettelevä
        selviytyjä? kirjoitti:

        Otin ensin yhteyttä Soneraan ja ne sanoi sieltä Sergel oyn olevan heidän perintäfirmansa ja varmistivat puhelinnumeronkin olevan oikea Sergelille. Soneralta osasivat vastata sen verran, että kyseessä saattaa olla jokin vanhempikin saatava, eikä kieltänyt puhelimessa, että laskua koskaan olisivat siitä lähettäneet. Jäin siihen kuvaan et saattaa olla jotain ei aiemmin laskutettuakin. Soitin sitten Sergel oy:lle, josta sain tiedon että kyseessä on ilmoitus ei lasku. Vaadin perinnän poistamista, koska saatava on vanhentunut, sillä se on vuodelta 2003, enkä ole saanut perintäkirjeitä Aktivilta tai Soneralta tämän jälkeen (voidaan periä 3 vuotta viimeisestä perintäyrityksestä). Vaadin myös kirjallisena ilmoituksen perinnän poistamisesta. Ainakin he lupasivat sellaisen laatia, mutta saa nähdä tuleeko. Haluan itselleni jonkin todisteen siitä, että asia on loppuun käsitelty, enkä enää toistamiseen joudu tämän asian eteen neuvottomana. Itselläni summa oli pieni alle 30 euroa ja vakuuttivat ettei sitä lähdetä oikeuden kautta ulosmittaamaan koskaan. Kiitos Teille kaikille tästä asiasta kirjottaneille, teidän ajatusten avulla sain hoidettua tätä asiaa paremmin.

        Kiitos sinulle, kun olet jaksanut olla noin toimelias! Tuosta on varmasti taas apua meille muille saman asian kanssa painiskeleville.
        Sitä en vaan millään käsitä, että minullakaan ei ole ollut yhtään Soneran liittymää 2002 lokakuun jälkeen ja silti minulta karhutaan 2003 huhti- ja toukokuun laskuja! Eikä minullekaan ole tullut yhtään perintäkirjettä Aktiv Kapitalilta.


      • burgenpils
        selviytyjä? kirjoitti:

        Otin ensin yhteyttä Soneraan ja ne sanoi sieltä Sergel oyn olevan heidän perintäfirmansa ja varmistivat puhelinnumeronkin olevan oikea Sergelille. Soneralta osasivat vastata sen verran, että kyseessä saattaa olla jokin vanhempikin saatava, eikä kieltänyt puhelimessa, että laskua koskaan olisivat siitä lähettäneet. Jäin siihen kuvaan et saattaa olla jotain ei aiemmin laskutettuakin. Soitin sitten Sergel oy:lle, josta sain tiedon että kyseessä on ilmoitus ei lasku. Vaadin perinnän poistamista, koska saatava on vanhentunut, sillä se on vuodelta 2003, enkä ole saanut perintäkirjeitä Aktivilta tai Soneralta tämän jälkeen (voidaan periä 3 vuotta viimeisestä perintäyrityksestä). Vaadin myös kirjallisena ilmoituksen perinnän poistamisesta. Ainakin he lupasivat sellaisen laatia, mutta saa nähdä tuleeko. Haluan itselleni jonkin todisteen siitä, että asia on loppuun käsitelty, enkä enää toistamiseen joudu tämän asian eteen neuvottomana. Itselläni summa oli pieni alle 30 euroa ja vakuuttivat ettei sitä lähdetä oikeuden kautta ulosmittaamaan koskaan. Kiitos Teille kaikille tästä asiasta kirjottaneille, teidän ajatusten avulla sain hoidettua tätä asiaa paremmin.

        sulla siis on ollut lasku soneralta perinnäs?kö?iteltäni ei ikinä.on vittu sotkune juttu mutta ei väliä,lappu on jo kaatiksella


      • yhä ihmettelevä
        sekä soneraan kirjoitti:

        että Sergelille. Taisin tehdä pohjat kun sain yhteensä lähes neljän tonnin laskut ja kuitenkin tässä Soneran liittymällä tätä kirjottelen enkä kuulemma soneran mukaan oo yhtään heille velkaa.
        Sergelillä väitettiin mulle että perintä on Aktiv Kapitalilta heille PÄIVITETTYNÄ, eli Soneran tarkastamana ja ohjeistettuna siirretty.
        Tämän mukaan jäljet KUITENKIN johtavat sylttytehtaalle eli Soneraan.
        Eilen muuten myös pätkäistiin Soneran tietoturva poikki ja ilmoitettiin tylysti että tee uusi tilaus tuplahintaan, vaikka minulla oli toistaiseksi voimassa oleva palvelu ja kuten sanoin velkaa ei penniäkään...... Outoa...... eikö olekin?

        Olisikohan nyt Soneralla, Sergelillä tai Aktiv Kapitalilla joku "pöpö" sekoitellut tiedostoja?
        Tämä vaikuttaa nyt niin sekavalta hommalta, että on vaikea löytää mitään järjellistä selitystä tälle. Tai sitten on kyseessä niin monimutkainen kusetus, että tavallisen tallaajan käsityskyky ei riitä. Kirjoitelkaahan muuten Lahtelaiset, tiedättekö mitään tämmöisestä Sergelistä? Osoitteessa Askonkatu 4 näyttäisi olevan tämän lisäksi joku Soneran yritysmyynti ja Finnforestin tehdas.


      • ei ole tullut laskua
        burgenpils kirjoitti:

        sulla siis on ollut lasku soneralta perinnäs?kö?iteltäni ei ikinä.on vittu sotkune juttu mutta ei väliä,lappu on jo kaatiksella

        eläissänni en ole yhtään laskua jättänyt maksamatta eikä ensimmästäkään muistutusta ole koskaan tullut. En siis tiedä mistä hyvästä nyt sain laskun eikä kyllä sonerakaan tiedä. Mutta ne vihjaili soneralta että saattaa olla myös jotain, jota ei ole laskutettukaan. Ymmärsin että ovat unohtaneet laittaa laskun.. No jaa, ei taida koskaan tulla lopullista selvyyttä siihen.. Mutta en kyllä suostu uskomaan että olisin jättänyt joskus maksamatta.. Hyvin täsmällinen olen ollut aina laskujen suhteen


      • Jäätimantti
        selviytyjä? kirjoitti:

        Otin ensin yhteyttä Soneraan ja ne sanoi sieltä Sergel oyn olevan heidän perintäfirmansa ja varmistivat puhelinnumeronkin olevan oikea Sergelille. Soneralta osasivat vastata sen verran, että kyseessä saattaa olla jokin vanhempikin saatava, eikä kieltänyt puhelimessa, että laskua koskaan olisivat siitä lähettäneet. Jäin siihen kuvaan et saattaa olla jotain ei aiemmin laskutettuakin. Soitin sitten Sergel oy:lle, josta sain tiedon että kyseessä on ilmoitus ei lasku. Vaadin perinnän poistamista, koska saatava on vanhentunut, sillä se on vuodelta 2003, enkä ole saanut perintäkirjeitä Aktivilta tai Soneralta tämän jälkeen (voidaan periä 3 vuotta viimeisestä perintäyrityksestä). Vaadin myös kirjallisena ilmoituksen perinnän poistamisesta. Ainakin he lupasivat sellaisen laatia, mutta saa nähdä tuleeko. Haluan itselleni jonkin todisteen siitä, että asia on loppuun käsitelty, enkä enää toistamiseen joudu tämän asian eteen neuvottomana. Itselläni summa oli pieni alle 30 euroa ja vakuuttivat ettei sitä lähdetä oikeuden kautta ulosmittaamaan koskaan. Kiitos Teille kaikille tästä asiasta kirjottaneille, teidän ajatusten avulla sain hoidettua tätä asiaa paremmin.

        Laitoin Sergel Oy:lle sähköpostia ja selitin tilanteen. Sieltä tuli vastaus että mun saatava on vanhentunut ja näin ollen sitä ei tarvii maksaa.

        Ovat laittamassa kirjallisena tulemaan dokumenttia niille joilla lasku on aiheeton. Mutta suosittelen ottamaan yhteyttä sinne Sergelille. Sähköpostiin vastasivat jo seuraavana päivänä.


      • minäkin!
        Jäätimantti kirjoitti:

        Laitoin Sergel Oy:lle sähköpostia ja selitin tilanteen. Sieltä tuli vastaus että mun saatava on vanhentunut ja näin ollen sitä ei tarvii maksaa.

        Ovat laittamassa kirjallisena tulemaan dokumenttia niille joilla lasku on aiheeton. Mutta suosittelen ottamaan yhteyttä sinne Sergelille. Sähköpostiin vastasivat jo seuraavana päivänä.

        Otin yhteyttä Sergeliin sähköpostilla, kun en luluisista soittoyrityksistä huolimatta päässyt läpi asiakaspalveluun. Ja eilen oli asiakaspalvelu jostain syystä "kiinni". Sähköpostiin vastattiin parin tunnin päästä ja siinä kerrottiin, että ei tarvitse maksaa laskua ja aikovat lähettää kirjeen niille joiden kohdalla saatava on vanhentunut. Samalla myös mainittiin, että ne jotka ovat aiheettoman laskun maksaneet saavat rahat takaisin.
        Oli kyllä helpottava tieto, vaikka arvelinkin ettei tarvitse laskua maksaa.


      • v-aa niin hitosti

        tuli äsken samanlainen,muka telia-soneran saatavia vaikkei mulla koskaan ollut liittymää siellä. haiskahtaaa todella tämä tapaus. on näköjään muitakin. täyttä kusetusta koko firma! mä en ala maksaa mitään, en ole velkaa minnekään ja aina laskuni huolehtinut muutenkin. telia-sonerasta ei mun tietoja löytynyt, ei tele-finlandiastakaan, kuten asiaan kuuluu enhän ole koskaan ollut heidän asiakas.mitä aiotte muut tehdä? mä alan tutkia asiaa.


    • laskuja pelkäävä...

      Nyt pääsee töistä hän,että hyvät vkonloput kaikille sergelin ystäville,hauska tulla ma-aamuna tsiigaan paljon tullut lisää tekstiä...

    • AasiIhaa

      Onkohan kukaann joka on kirjoittanut ottavansa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ottanut yhteyttä.Itse olisin mutta en ole päässy koko päivänä puhelimeen.Että mitä sieltä sanottiin? Kannattaako itse ottaa yhteyttä vai jäädä vaan odottamaan Sergelin seuraavaa siirtoa?

      • puutunut

        soitin ilmoittaakseni huijauksesta,sano vaan että jos et ole velkaa sinne päin niin unohda koko juttu.siis hyvät ihmiset,oletteko joutuneet perintään teliasoneran laskuista?ei se ole niin vaikeaa..


      • maksoin

        Maksoin pois, kun oli alle kahden kympin lasku kaikkiaan. Alkuperäinen lasku vuodelta 2002 ja ei mitään huomautuksia ole tullut.
        Soneran eikä Sergelin "palvelunumeroissa" eivät päässeet näkemään mistä lasku peräisin.
        Tää ei jää tähän...


    • Kitska

      Tuli vaan mieleen, kun tuolla ylempänä joku laittoi että puhelu maksaa minimissään 0,81snt/min niin oliko siellä joku nauha missä se hinta kerrottiin?
      Mulla nimittäin laskussa lukee että pvm tai mpm.

      Jos se tosiaan on ihan normaali hintaista sinne soittaa niin voisin jopa maanantaina yrittää saada sieltä jonkun kiinni.

    • sirppi

      Sergel on Soneran Eläkesäätiön alainen,eli eläkkeellä olevilta herroilta on rahat loppu.

      • Pumbah

        Siis tavallaan tän vois antaa olla kun on aiheeton ja vanhentunutkin jo, ei ne mitään mulle mahda. Mut periaatteesta haluan laittaa tämänkaltaiset yrittäjät vastuuseen, koska moni on tässäkin tapauksessa maksanut seurausten pelossa. Turhat rahastukset pitää lopettaa, toihan on jo ihan sinällään ihmisten kiusaamista.


      • yhä ihmettelevä
        Pumbah kirjoitti:

        Siis tavallaan tän vois antaa olla kun on aiheeton ja vanhentunutkin jo, ei ne mitään mulle mahda. Mut periaatteesta haluan laittaa tämänkaltaiset yrittäjät vastuuseen, koska moni on tässäkin tapauksessa maksanut seurausten pelossa. Turhat rahastukset pitää lopettaa, toihan on jo ihan sinällään ihmisten kiusaamista.

        on lähetetty kirje kuluttaja asiamiehelle, sekä annettu juttuvinkki paikalliselle sanomalehdelle.


      • Tosi on heh,heh
        yhä ihmettelevä kirjoitti:

        on lähetetty kirje kuluttaja asiamiehelle, sekä annettu juttuvinkki paikalliselle sanomalehdelle.

        Nyt kaikki kipin kapin rikosilmoituksia tekemään. huijausta kaikki.


    • wtf!

      Sergel oy muisti myös minua "laskulla", päivätty 24.4.07 ja laskun eräpäivä ollut heidän mukaansa 30.12.2003. ei perintäkuluja, pelkkä korko vaan kolmelta vuodelta eli ihan sama kuvio kuin ilmeisesti muillakin. Pitäisikö tästä ottaa yhteyttä johonkin viralliseen tahoon vai heittää koko paperi vaan mäkeen?

      • p...kele

        Just jonotan Soneran asiakaspalveluun....eivät vastaa. Minun laskussa summa 110,31.


      • Vittuuntunut

        Tuli kanssa lasku, 48,41e, eräpäivä 18.12 2002. Korko 16,49, yhteensä 64,90e.
        Lähden tästä tekemään rikosilmoitusta, jos jollain tavalla nää vitun idioottihuijarit sais lopettamaan tän "helpon rahan" valmistamisen.


    • Sergel oy

      Otin yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, josta sanoivat että ei tarvitse maksaa kyseistä "laskua". Perintätoimiston vaihdon yhteydessä on kuulemma ilmoitettava asiakkaille että pulju vaihuu uuteen. Ilmoitus on kuulemma jonkin tietokoneohjelman valmis pohja (?) johon jostain syystä tulee merkintänä vanhoja tapahtumia, jotka ovat jo kuitenkin vanhentuneet tms. Eli ymmärsin tämän niin, ettei Sergel ole huijausta, mutta heidän tietokonejärjestelmänsä/-automaattinsa on kyllä ilmeisen toimimaton...
      Eli kannattaa varmaan soitella sinne Soneralle suoraan jos on saanut tämän "laskun" ja varmistaa ettei tarvitse sitä maksaa.

      • histamiini

        Mullekin tuli lasku, pelkkää korkoa reilu 40 €. Soneralla ei alkaneet ees tutkimaan asiaa, mut Sergeliltä sanottiin että aiheeton lasku on, joku järjestelmähäiriö kuulemma ;o)
        Eli ei tartte maksaa mitään. Vähän kyllä tuntuu omituiselta koko juttu, miten tollanen "häiriö" voi tulla näin monelle henkilölle.


      • yhä ihmettelevä

        Pääsin vihdoin puhelimella Sergelille. Sehän on näköjään Soneran oma perintäfirma! (Katso netistä luettelo Soneran eläkesäätiöön kuuluvista firmoista.) Keskustelu kyseisen firman asiakaspalvelijan kanssa oli vähän, niinkuin olisi keskustellut automaattisen puhelinvastaajan kanssa! Hän toisti vain, että teillä näkyy täällä olevan kaksi maksamatonta laskua vuodelta 2003, joiden tarkempaa sisältöä pitäisi tiedustella Soneralta. Vaikka kuinka yritin selittää, että en ole ollut tuolloin edes Soneran asiakas, joten ei ole mahdollista, niin hän vain toisteli samaa! Sitten kysyin, että voisitko vastata ihan rehellisesti suoraan kysymykseen, että onko joku virus järjestellyt teidän tiedostoja vai joku henkilökunnasta yrittänyt ihan omaa kusetusta? Vastaus oli, että mitän virusongelmia ei ole ollut. Kysymyksen loppuosaan jäi vastaamatta...Aika outoa hommaa on, jos tietokone syytää tuollaista soopaa ja se pistetään noin vain postiin! Siihen kysymykseen, mihin joutuvat ne rahat, kun jotkut ovat näitä olemattomia saatavia maksaneet, asiakaspalvelija "ei ota kantaa".


      • kiitos rahoistasi
        yhä ihmettelevä kirjoitti:

        Pääsin vihdoin puhelimella Sergelille. Sehän on näköjään Soneran oma perintäfirma! (Katso netistä luettelo Soneran eläkesäätiöön kuuluvista firmoista.) Keskustelu kyseisen firman asiakaspalvelijan kanssa oli vähän, niinkuin olisi keskustellut automaattisen puhelinvastaajan kanssa! Hän toisti vain, että teillä näkyy täällä olevan kaksi maksamatonta laskua vuodelta 2003, joiden tarkempaa sisältöä pitäisi tiedustella Soneralta. Vaikka kuinka yritin selittää, että en ole ollut tuolloin edes Soneran asiakas, joten ei ole mahdollista, niin hän vain toisteli samaa! Sitten kysyin, että voisitko vastata ihan rehellisesti suoraan kysymykseen, että onko joku virus järjestellyt teidän tiedostoja vai joku henkilökunnasta yrittänyt ihan omaa kusetusta? Vastaus oli, että mitän virusongelmia ei ole ollut. Kysymyksen loppuosaan jäi vastaamatta...Aika outoa hommaa on, jos tietokone syytää tuollaista soopaa ja se pistetään noin vain postiin! Siihen kysymykseen, mihin joutuvat ne rahat, kun jotkut ovat näitä olemattomia saatavia maksaneet, asiakaspalvelija "ei ota kantaa".

        Poimitko "sergelin" puhelinnumeron laskusta? Kyllä kai siellä vastataan ja jutustellaan mukavia kun numero ei ole oikean sergelin vaan huijarin joka laskuttaa puheluista hunajaista minuuttitaksaa.


      • yhä ihmettelevä
        kiitos rahoistasi kirjoitti:

        Poimitko "sergelin" puhelinnumeron laskusta? Kyllä kai siellä vastataan ja jutustellaan mukavia kun numero ei ole oikean sergelin vaan huijarin joka laskuttaa puheluista hunajaista minuuttitaksaa.

        Minäkin epäilin sitä laskussa olevaa puhelinnumeroa, mutta kun löysin sen aika monesta luotettavan näköisestä luettelosta netistä, niin aloin uskoa, että se olisi oikea numero Sergelille. Kuka tietää??? Aktiv Kapital oli ainakin ihan oikea, mihin soitin ja sieltä kerrottiin, että Soneran perinnät on siirretty Sergelille vuoden vaihteessa. Miksiköhän tuo "lain velvoitattama" ilmoituskirje lähetetään vasta neljän kuukauden kuluttua siirrosta?


      • että on tapahtunut virhe jä...

        odottelen edelleen uutisia siitä, että näitä kirjeitä on lähetetty ja niissä on tarpeetonta tietoa. ihmetyttää, koska varmsti moni on maksanut laskun sen kummemmin sitä ajattelematta... eikö jossain pitäisi ilmoittaa, että laskut ovat vanhentuneita?!?!


      • myös perintälistalla
        että on tapahtunut virhe jä... kirjoitti:

        odottelen edelleen uutisia siitä, että näitä kirjeitä on lähetetty ja niissä on tarpeetonta tietoa. ihmetyttää, koska varmsti moni on maksanut laskun sen kummemmin sitä ajattelematta... eikö jossain pitäisi ilmoittaa, että laskut ovat vanhentuneita?!?!

        ovat näköjään nettisivut laittaneet.

        Suomeksi löytyy vain etusivu!!!

        http://www.sergel.fi/


      • toimintaa
        että on tapahtunut virhe jä... kirjoitti:

        odottelen edelleen uutisia siitä, että näitä kirjeitä on lähetetty ja niissä on tarpeetonta tietoa. ihmetyttää, koska varmsti moni on maksanut laskun sen kummemmin sitä ajattelematta... eikö jossain pitäisi ilmoittaa, että laskut ovat vanhentuneita?!?!

        Joo on kyl kumma kun eivät ilmoita mitenkään asiasta yleisesti..Ja miten ihmiset jotka on maksanut laskut ja ne on vanhentuneita niin eiks kuuluis saada rahat takaisin??
        Onko mahdollista menettää luottotiedot jos ei maksa laskua? Mikä on toimiva numero sinne Sergelille? Ja tietääkö kukaan paljon sinne soittaminen maksaa?? Itselläni on prepaid ni vaikee soittaa jos jo jonotus maksaa maltaita.


      • yhä ihmettelevä
        toimintaa kirjoitti:

        Joo on kyl kumma kun eivät ilmoita mitenkään asiasta yleisesti..Ja miten ihmiset jotka on maksanut laskut ja ne on vanhentuneita niin eiks kuuluis saada rahat takaisin??
        Onko mahdollista menettää luottotiedot jos ei maksa laskua? Mikä on toimiva numero sinne Sergelille? Ja tietääkö kukaan paljon sinne soittaminen maksaa?? Itselläni on prepaid ni vaikee soittaa jos jo jonotus maksaa maltaita.

        Numeroita ym. löytyy www.sergel.fi sivulta.
        Itse soitin 3.5. (katso kirjoitukseni) palvelunumeroon 0200 13113 ja siitä ei juuri tullut hullua hurskaammaksi. Kannattaisikohan kokeilla tuota toista numeroa, 020 40 40732 ja kysyä, jos sieltä löytyisi joku, joka osaa ja haluaa vastata, mihin väärillä perusteilla maksetut rahat joutuvat. Eihän tähän kuluttaja asiamieskään puutu, kun ei tule mitään erimielisyyttä Sergelin kanssa, kun kaikille toistellaan samaa laulua, että vanhentuneita ovat saatavat, eikä niitä peritä. Poliisi ei myöskään puutu, kun "pieni virhe" ei ole vielä rikos. Ainoastaan ne, jotka ovat tämän aiheettoman velan maksaneet, voivat nyt jotenkin toimia asiassa. Luottotietojen menetyksestä en ihan tarkkaan tiedä, miten se menee ihan oikeasti. Tässä jutussa ei voi olla mistään varma, kun olemattomia velkoja ilmestyy noin vain!


      • Topias5
        yhä ihmettelevä kirjoitti:

        Numeroita ym. löytyy www.sergel.fi sivulta.
        Itse soitin 3.5. (katso kirjoitukseni) palvelunumeroon 0200 13113 ja siitä ei juuri tullut hullua hurskaammaksi. Kannattaisikohan kokeilla tuota toista numeroa, 020 40 40732 ja kysyä, jos sieltä löytyisi joku, joka osaa ja haluaa vastata, mihin väärillä perusteilla maksetut rahat joutuvat. Eihän tähän kuluttaja asiamieskään puutu, kun ei tule mitään erimielisyyttä Sergelin kanssa, kun kaikille toistellaan samaa laulua, että vanhentuneita ovat saatavat, eikä niitä peritä. Poliisi ei myöskään puutu, kun "pieni virhe" ei ole vielä rikos. Ainoastaan ne, jotka ovat tämän aiheettoman velan maksaneet, voivat nyt jotenkin toimia asiassa. Luottotietojen menetyksestä en ihan tarkkaan tiedä, miten se menee ihan oikeasti. Tässä jutussa ei voi olla mistään varma, kun olemattomia velkoja ilmestyy noin vain!

        Helvetti,muakin rupes tässä ihmetyttään toi kyseinen perintäfirma kun MAKSOIN sen lähettämän laskun.Ehdin jo repiä laskun ja laittaa roskiin mutta muistaakseni siinä oli puhe kahdesta laskusta vuodelta 2003 tai 2004 jotka on jäänyt soneralle maksamatta.Ja summa oli jotain 143 pennit päälle...pitääköhän ottaa se tiliote ulos missä näkyy kyseinen suoritus ja lompsia kyttäasemalle?? kyllähän tuolla rahalla köyhä jo muutaman mäyräkoiran hankkii:-) jotenkin on vaan semmoinen olo että nyt on kustu silmään ja pahasti...


      • Topias5
        yhä ihmettelevä kirjoitti:

        Minäkin epäilin sitä laskussa olevaa puhelinnumeroa, mutta kun löysin sen aika monesta luotettavan näköisestä luettelosta netistä, niin aloin uskoa, että se olisi oikea numero Sergelille. Kuka tietää??? Aktiv Kapital oli ainakin ihan oikea, mihin soitin ja sieltä kerrottiin, että Soneran perinnät on siirretty Sergelille vuoden vaihteessa. Miksiköhän tuo "lain velvoitattama" ilmoituskirje lähetetään vasta neljän kuukauden kuluttua siirrosta?

        No niinhän tuota piti soittaa tänään sergelille ja tiedustella omaa laskuani.Ensin kyllä soitin suoraan soneralle ja kyselin sieltä,eivät osanneet vastata kysymykseeni kyseisistä laskusta koska niiden tiedot oli siirretty joskus johonkin...sitten soitto sergelille,siellä sanoivat että erääntynyt soneralle silloin ja silloin.No tämänhän jo tiesinkin siitä laskusta ja kun sanoin että nämä laskuthan ovat jo vanhentuneet jos aktiv kapital ei ole yrittänyt periä aikaisemmin niitä niin sanoivat että sitä he eivät näe täältä ovatko vaiko eivät,kehotti soittamaan aktiv kapitalille.Soitimpa sitten sinne kysyäkseni että ovatko yrittäneet periä sitä niin vastaus oli sieltä että kaikki heidän tiedostot on "myyty" sergelille...mutta sanoi myös että ei kannata maksaa ennen kunnollista selvitystä,kuulemma tullut paljon soittoja sergelin laskuista ja varoitteli huijareista:-) joku hänen mukaansa oli saanut laskun vaikka ei ollut koskaan ollutkaan soneran asiakas...no soitimpa taas sergelille kertoaksenni että ne ei tiedä asiasta ja että kuluttaja-asiamies on sanonut että sergelin pitää antaa selvitys onko peritty aiemmin.Niin ylläri ylläri,nytpä he näkivätkin sieltä että ois yritetty periä aiemmin,no minä tietysti sanoin että tehän puhutte aivan ristiin tässä asiassa,koska hetki sitten ette nähneet minun laskuni "vaiheita" ja nyt näettekin...Siellä meni ns.siimat sekaisin ja rupes puhumaan esimiehestä kun pyytelin että rahani on palautettava täysimääräisenä ja kohta se puhuikin heidän lakimiehestä että se käsittelee jutun...mutta ei ole enää tällä viikolla töissä:-) Lupasi palata asiaa heti ensviikon alussa johon sanoin että jos ei ole ens keskiviikkoon kuulunut mitään niin teen tutkintapyynnön poliisille.Ja enkä muuten toivotellu hyvää päivänjatkoa puhelun päätteeksi:-) nyt vaan odottelen että tuleeko soittoa vai ei.


      • laskuja pelkäävä...
        histamiini kirjoitti:

        Mullekin tuli lasku, pelkkää korkoa reilu 40 €. Soneralla ei alkaneet ees tutkimaan asiaa, mut Sergeliltä sanottiin että aiheeton lasku on, joku järjestelmähäiriö kuulemma ;o)
        Eli ei tartte maksaa mitään. Vähän kyllä tuntuu omituiselta koko juttu, miten tollanen "häiriö" voi tulla näin monelle henkilölle.

        mua vituttaa kyl nyt niin paljon ku menin maksaan sen laskun...hohhoijaa.sinne tais mennä tonni...


      • viiskyt euroa
        laskuja pelkäävä... kirjoitti:

        mua vituttaa kyl nyt niin paljon ku menin maksaan sen laskun...hohhoijaa.sinne tais mennä tonni...

        Minusta sinun kannattaisi nyt kysyä kuluttaja-asiamieheltä onko mitään tehtävissä. Minä sain kirjeen 50 euron tekaistusta Soneran velasta pari viikkoa sitten. Laitoin sen sähköpostilla kuluttaja-asiamiehelle ja kerroin tilanteesta.
        Silloin oli vastaus, että kuluttajavalituslautakuntaan ei ole tullut yhtään valitusta Sergel Oy nimisestä firmasta, joten mitään isompia ongelmia ei näyttäisi olevan!
        Nämä kirjeethän on varmaan lähetelty niin, ettei niitä montaa samalle paikkakunnalle ole mennyt, joten aina on kysymys yksittäistapauksesta, joka ei aiheuta viranomaisissa mitään toimenpiteitä.
        Jos olet tosiaan maksanut ison summan olematonta velkaa, niin kannattaisi jotakin yrittää, edellyttäen, että sinulla on tallessa kirje ja tiliote, jossa maksu näkyy.


      • yhä ihmettelevä
        Topias5 kirjoitti:

        No niinhän tuota piti soittaa tänään sergelille ja tiedustella omaa laskuani.Ensin kyllä soitin suoraan soneralle ja kyselin sieltä,eivät osanneet vastata kysymykseeni kyseisistä laskusta koska niiden tiedot oli siirretty joskus johonkin...sitten soitto sergelille,siellä sanoivat että erääntynyt soneralle silloin ja silloin.No tämänhän jo tiesinkin siitä laskusta ja kun sanoin että nämä laskuthan ovat jo vanhentuneet jos aktiv kapital ei ole yrittänyt periä aikaisemmin niitä niin sanoivat että sitä he eivät näe täältä ovatko vaiko eivät,kehotti soittamaan aktiv kapitalille.Soitimpa sitten sinne kysyäkseni että ovatko yrittäneet periä sitä niin vastaus oli sieltä että kaikki heidän tiedostot on "myyty" sergelille...mutta sanoi myös että ei kannata maksaa ennen kunnollista selvitystä,kuulemma tullut paljon soittoja sergelin laskuista ja varoitteli huijareista:-) joku hänen mukaansa oli saanut laskun vaikka ei ollut koskaan ollutkaan soneran asiakas...no soitimpa taas sergelille kertoaksenni että ne ei tiedä asiasta ja että kuluttaja-asiamies on sanonut että sergelin pitää antaa selvitys onko peritty aiemmin.Niin ylläri ylläri,nytpä he näkivätkin sieltä että ois yritetty periä aiemmin,no minä tietysti sanoin että tehän puhutte aivan ristiin tässä asiassa,koska hetki sitten ette nähneet minun laskuni "vaiheita" ja nyt näettekin...Siellä meni ns.siimat sekaisin ja rupes puhumaan esimiehestä kun pyytelin että rahani on palautettava täysimääräisenä ja kohta se puhuikin heidän lakimiehestä että se käsittelee jutun...mutta ei ole enää tällä viikolla töissä:-) Lupasi palata asiaa heti ensviikon alussa johon sanoin että jos ei ole ens keskiviikkoon kuulunut mitään niin teen tutkintapyynnön poliisille.Ja enkä muuten toivotellu hyvää päivänjatkoa puhelun päätteeksi:-) nyt vaan odottelen että tuleeko soittoa vai ei.

        Saas nähdä, soittaako "lakimies" sinulle, vai otetaanko tässä vaan lisäaikaa rahojen hävittämiseen ja jälkien peittelyyn! Olisi hyvä, jos saisit jonkun poliisin kiinnostumaan asiasta sen verran, että olisi valmis vastaanottamaan materiaalia meiltä muiltakin. Minä ainakin voisin lähettää kopion kirjeestä, jossa väitetään, että minulla on maksamatta kaksi Soneran puhelinlaskua vuodelta 2003. Olen siirtänyt lokakuussa 2002 kaikki puhelinliittymäni pois Soneralta! Minulla summa ei ollut suuri, jotain 50 euroa, mutta kun näyttää jotkut saaneen tosi suuriakin ja vieläpä maksaneetkin niitä!


      • mallunen
        Topias5 kirjoitti:

        Helvetti,muakin rupes tässä ihmetyttään toi kyseinen perintäfirma kun MAKSOIN sen lähettämän laskun.Ehdin jo repiä laskun ja laittaa roskiin mutta muistaakseni siinä oli puhe kahdesta laskusta vuodelta 2003 tai 2004 jotka on jäänyt soneralle maksamatta.Ja summa oli jotain 143 pennit päälle...pitääköhän ottaa se tiliote ulos missä näkyy kyseinen suoritus ja lompsia kyttäasemalle?? kyllähän tuolla rahalla köyhä jo muutaman mäyräkoiran hankkii:-) jotenkin on vaan semmoinen olo että nyt on kustu silmään ja pahasti...

        Noi maksetut laskut löytyvät pankin historiikistä,
        Ainakin kuuden vuoden takaa maksetut:tsemppiä.


    • Myös laskun saanut

      Soitin kuluttaja-asiamiehelle, koska sain myös ilmoituksen, että TeliaSonera on siirtänyt asiansa Sergelille. Soitin kuluttaja-asiamiehelle, ja hän sanoi, että pitää vaatia Sergeliltä todiste siitä, että viimeisen kolmen vuoden sisällä on tullut muistutus joko Aktiv Kapitalilta tai TeliaSoneralta. Jos he eivät pysty asiaa todistamaan, asia on vanhentunut.
      Kuluttaja-asiamies sanoi, että kuluttajasaatavat vanhenevat nykyään kolmessa vuodessa.
      Kaikesta päätellen TeliaSoneralla menee huonosti, kun tällaisia on alettu yhtäkkiä viiden vuoden takaa perimään.

      • Turha pelätä

        Luottotiedoista sen verran, että asiat saa olla jo aika pitkällä jos luottotiedot menee.
        Ensiksi sinua pommitetaan saatavan takia monella laskulla, ja jos et hoida tai sovi maksujärjestelyä, niin sitten asia menee haastemiehelle.
        Kun saat nuo haastemiehen laput käteesi, sinulla on siitä päivästä kaksi viikkoa aikaa hoitaa tuo asia. Jos et sinä aikana sovi asiaa jollakin tapaa velkojan kanssa, asia menee käräjäoikeuteen ja sitten vasta menee luottotiedot.
        Eli ei ne ihan pienestä mene.


    • Aasiihaa

      Kaikkein kätevin oli laittaa asiallinen pyyntö Sergelille sähköpostitse,laittaat kirjeen jossa näkyy että perittävä vanhentunut jne....Nyt siis vikaa TeliaSonerassa joka laskenut liikkeelle virheellistä tietoa.Sergel ostanut AktivKapitalilta ns.tiedot....Mut ihan asiallisesti sai hoidettu homman sähköpostillakin.

    • Serkeliperkeli
      • laskuja pelkäävä...

        saas nähdä miten tänkin jutun käy!ihan persereikä
        toimintaa kyllä kyseiseltä "firmalta"...jos selviää että munkin lasku oli jtn kusetusta ni haen vaikka ite rahani takas...stana


    • hommaa

      on siinäkin yritys ku ei viitsi edes tarkistaa asioita kunnolla....yritetään ottaa vaa rahat ja katotaan perästä mitä tuuli tuo....vois iteki väsätä niille laskun .....

      • fil

        Onko kukaan saannut kyseisestä firmasta laskua joka on koskenut uudempia perimisiä?(alle 3v vanhoja) Onko näissä ollut epäselvyyksiä vai osaako tämä firma myös oikeasti periä saatavia.


      • Vihdoinkin....

      • Informator
        Vihdoinkin.... kirjoitti:

        ...alkaa asia selkeytymään!!!
        http://www.taloussanomat.fi/oma-talous/2007/05/18/Virasto%3A Varokaa Sonera-r%E4stien karhuajaa/200712136/105?rss=4

        Kuluttajaviraston lehdistötiedote 18.5.2007:

        "Soneran vanhojen laskujen perintä: Osa laskuista voi olla vanhentuneita

        Kuluttajat ovat saaneet Sergel Oy –nimiseltä perintätoimistolta kirjeitä, joissa peritään 2000-luvun alkupuolelta peräisin olevia Soneran velkoja. Sergel Oy on ostanut Telia-Soneralta noin 140 000 kappaletta saatavia. Niiden joukossa on kuitenkin myös vanhentuneita saatavia, joita ei voi enää periä.

        Kuluttajan velka elinkeinonharjoittajalle vanhenee kolmessa vuodessa laskun eräpäivästä lukien. Jos saatavalle on haettu tuomio, vanhentumisaika on viisi vuotta tuomiosta. Velkoja voi katkaista tämän yleisen vanhentumisajan vapaamuotoisesti esimerkiksi lähettämällä velalliselle yksilöidyn ilmoituksen tai perintäkirjeen.

        Jos kuluttaja epäilee, että Sergel Oy:n kirjeessä mainittu saatava on vanhentunut, hän voi pyytää Sergel Oy:ltä kirjallista selvitystä siitä, onko vanhentuminen katkaistu. Kuluttaja voi myös ilmoittaa, että hän ei maksa velkaa, ennen kuin saatavan pätevyys on selvitetty. Jos kuluttaja on tietämättään maksanut vanhentunutta velkaa, hänellä on vanhentumislain perusteella oikeus saada maksu takaisin viivästyskoron kera.

        Sergel Oy:n on vastattava kuluttajan tiedusteluun. Sillä on myös näyttötaakka siitä, että velan vanheneminen on katkaistu.

        Jos asiasta ei päästä sopuun, siihen voidaan hakea ratkaisua tuomioistuimesta. Jos kuluttaja häviää jutun oikeudessa, hän voi joutua maksamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Tämän kuluriskin takia kuluttajalle turvallisempi tapa hakea oikeutta on maksaa ensin lasku ja viedä tämän jälkeen asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttaja voi vaatia summan palauttamista, tuottokorkoa ja korvausta asian selvittelystä aiheutuneista ylimääräisistä kustannuksista. Kunnalliset kuluttajaneuvojat auttavat tarvittaessa kuluttajia valituksen tekemisessä."

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=19757&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc


      • Informator
        Informator kirjoitti:

        Kuluttajaviraston lehdistötiedote 18.5.2007:

        "Soneran vanhojen laskujen perintä: Osa laskuista voi olla vanhentuneita

        Kuluttajat ovat saaneet Sergel Oy –nimiseltä perintätoimistolta kirjeitä, joissa peritään 2000-luvun alkupuolelta peräisin olevia Soneran velkoja. Sergel Oy on ostanut Telia-Soneralta noin 140 000 kappaletta saatavia. Niiden joukossa on kuitenkin myös vanhentuneita saatavia, joita ei voi enää periä.

        Kuluttajan velka elinkeinonharjoittajalle vanhenee kolmessa vuodessa laskun eräpäivästä lukien. Jos saatavalle on haettu tuomio, vanhentumisaika on viisi vuotta tuomiosta. Velkoja voi katkaista tämän yleisen vanhentumisajan vapaamuotoisesti esimerkiksi lähettämällä velalliselle yksilöidyn ilmoituksen tai perintäkirjeen.

        Jos kuluttaja epäilee, että Sergel Oy:n kirjeessä mainittu saatava on vanhentunut, hän voi pyytää Sergel Oy:ltä kirjallista selvitystä siitä, onko vanhentuminen katkaistu. Kuluttaja voi myös ilmoittaa, että hän ei maksa velkaa, ennen kuin saatavan pätevyys on selvitetty. Jos kuluttaja on tietämättään maksanut vanhentunutta velkaa, hänellä on vanhentumislain perusteella oikeus saada maksu takaisin viivästyskoron kera.

        Sergel Oy:n on vastattava kuluttajan tiedusteluun. Sillä on myös näyttötaakka siitä, että velan vanheneminen on katkaistu.

        Jos asiasta ei päästä sopuun, siihen voidaan hakea ratkaisua tuomioistuimesta. Jos kuluttaja häviää jutun oikeudessa, hän voi joutua maksamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Tämän kuluriskin takia kuluttajalle turvallisempi tapa hakea oikeutta on maksaa ensin lasku ja viedä tämän jälkeen asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttaja voi vaatia summan palauttamista, tuottokorkoa ja korvausta asian selvittelystä aiheutuneista ylimääräisistä kustannuksista. Kunnalliset kuluttajaneuvojat auttavat tarvittaessa kuluttajia valituksen tekemisessä."

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=19757&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc

        Hämeen Sanomat 14.5.2007:

        "Sergel Oy perii vanhentuneita laskuja

        Perintätoimisto Sergel Oy on alkanut periä velallisiltaan vuosien takaisia saatavia. Massapostituksena lähteneiden laskujen joukkoon on päässyt myös aiheettomia laskuja.

        - On kieltämättä ollut muutama, jotka ovat olleet vanhentuneita, emmekä ole pystyneet osoittamaan, että asiakas on saanut maksumuistutuskirjeen, Sergel Oy:n Suomen vastaava Kristiina Airaksinen sanoo.

        Kuluttajavirasto aikoo selvittää, onko Sergel rikkonut hyvää perintätapaa. Virasto on saanut neljä ilmoitusta Sergelin velkomisista.

        - Hyvään perintätapaan kuuluu, että saatavaa perittäessä on varmistuttu saatavan perusteesta, eikä lähetetä isoa massaa ja aleta vasta sitten selvittää asiaa, kun kuluttajat reklamoivat, Kuluttajaviraston lakimies Juha Jokinen sanoo."

        http://www.hameensanomat.fi/telegram.jsp?article=55331


      • yhä ihmettelevä
        Vihdoinkin.... kirjoitti:

        ...alkaa asia selkeytymään!!!
        http://www.taloussanomat.fi/oma-talous/2007/05/18/Virasto%3A Varokaa Sonera-r%E4stien karhuajaa/200712136/105?rss=4

        Lehtikirjoituksissa puhutaan vain vanhentuneista saatavista. Minä sain ainakin kirjeen täysin tekaistusta saatavasta! Sellaisista ei puhuta missän mitään! Laitan kirjeen kuluttajaviraston lakimiehelle. Tehkää muutkin samoin! Tutkintaan tarvitaan todistusaineistoa. Kuluttajaviraston osoite on PL 5 00531 Helsinki ja Hämeensanomissa haastatellun lakimiehen nimi Juha Jokinen.


      • samoin
        yhä ihmettelevä kirjoitti:

        Lehtikirjoituksissa puhutaan vain vanhentuneista saatavista. Minä sain ainakin kirjeen täysin tekaistusta saatavasta! Sellaisista ei puhuta missän mitään! Laitan kirjeen kuluttajaviraston lakimiehelle. Tehkää muutkin samoin! Tutkintaan tarvitaan todistusaineistoa. Kuluttajaviraston osoite on PL 5 00531 Helsinki ja Hämeensanomissa haastatellun lakimiehen nimi Juha Jokinen.

        Sain myös tälläisten tekaistun laskun. Omista kirjanpidoista tälläistä laskua ei löydy eikä myöskään soneran nettilasku paikasta.


      • minä itte
        fil kirjoitti:

        Onko kukaan saannut kyseisestä firmasta laskua joka on koskenut uudempia perimisiä?(alle 3v vanhoja) Onko näissä ollut epäselvyyksiä vai osaako tämä firma myös oikeasti periä saatavia.

        pitää vaatia Sergeliltä todiste siitä, että viimeisen kolmen vuoden sisällä on tullut muistutus joko Aktiv Kapitalilta tai TeliaSoneralta. Jos he eivät pysty asiaa todistamaan, asia on vanhentunut.


      • C81
        fil kirjoitti:

        Onko kukaan saannut kyseisestä firmasta laskua joka on koskenut uudempia perimisiä?(alle 3v vanhoja) Onko näissä ollut epäselvyyksiä vai osaako tämä firma myös oikeasti periä saatavia.

        Minä sain sellaisen maksumuistutuksen jossa karhuavat alle 3 vuotta vanhaa velkaa... Käy lue toi minun toinen kirjoitus, siinä tarkemmin asiasta... Mutta en kyllä ainakaan vielä tee yhtään mitään...


      • Kulut maksaa Sergel ja Teli...
        Informator kirjoitti:

        Hämeen Sanomat 14.5.2007:

        "Sergel Oy perii vanhentuneita laskuja

        Perintätoimisto Sergel Oy on alkanut periä velallisiltaan vuosien takaisia saatavia. Massapostituksena lähteneiden laskujen joukkoon on päässyt myös aiheettomia laskuja.

        - On kieltämättä ollut muutama, jotka ovat olleet vanhentuneita, emmekä ole pystyneet osoittamaan, että asiakas on saanut maksumuistutuskirjeen, Sergel Oy:n Suomen vastaava Kristiina Airaksinen sanoo.

        Kuluttajavirasto aikoo selvittää, onko Sergel rikkonut hyvää perintätapaa. Virasto on saanut neljä ilmoitusta Sergelin velkomisista.

        - Hyvään perintätapaan kuuluu, että saatavaa perittäessä on varmistuttu saatavan perusteesta, eikä lähetetä isoa massaa ja aleta vasta sitten selvittää asiaa, kun kuluttajat reklamoivat, Kuluttajaviraston lakimies Juha Jokinen sanoo."

        http://www.hameensanomat.fi/telegram.jsp?article=55331

        Hei Kopio tuomiosta teille alla tiedoksi. Sergel Oy hävisi ja joutui maksamaan Internet kirjoittelua Sergel Oy:stä http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2007/05/sergel-oyn-aiheettomat-perintlaskut.html http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000479&posting=22000000025115815 Terveisin Timo Koivistoinen --------------------------------------------------------------------------- Hei! Sain tuon alla olevan tuomion s-postilla, josta ilmenee, että TeliaSonera/TeleFinland hävisi juttunsa. Olihan se selvää kanteen peruuttamisesta lähtien, mutta nyt se on virallisissa "kirjoissa ja kansissa". Ystävällisin terveisin, Aleksi Forsström ------------------------------------------------------------------------- HELSINGIN KÄRÄJÄOIKEUS TUOMIO 09/14847 4. osasto 12.5.2009 E 08/36548 Kantaja TELIASONERA FINLAND OYJ TELEFINLAND 15714161 c/o Sergel Oy Askonkatu 4 15100 LAHTI Vastaaja Koivistoinen, Timo Antero sosiaaliturvatunnus poist c/o Laki ja Yrityspalvelu Hannu Koski PL 58 61301 KURIKKA Asia Velkomus, palvelussopimus ym. Vireille 8.12.2008 Viite: 67678306 SELOSTUS ASIASTA Kantaja on peruuttanut kanteen 20.3.2009. Vastaaja on vaatinut kanteen hylkäämistä tuomiolla. Vastaaja on lisäksi vaatinut oikeudenkäyntikulujensa korvaamista. KANNE Vaatimukset Kantaja on vaatinut vastaajan velvoittamista suorittamaan kantajalle: 1. Pääoma: 728,45 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava 09.12.2008 alkaen. 2. Korkojäämä: 260,93 euroa. 3. Oikeudenkäyntikulut: 222,00 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava kuukauden kuluttua ratkaisupäivästä alkaen. 4. Kulut: 135,00 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava kuukauden kuluttua ratkaisupäivästä alkaen. Perusteet Vastaaja on solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa ja samalla sopimuksella sitoutunut noudattamaan palvelun toimitusehtoja. Vastaaja ei ole kehotuksesta huolimatta suorittanut erääntyneitä toimitusehtojen mukaisia palvelusta aiheutuneita maksujaan kantajalle. Laskutunnus Eräpäivä Summa Suoritettu Suoritettava 20288913 27.06.2005 213,66 0,00 213,66 20382630 27.07.2005 286,34 0,00 286,34 20508031 26.08.2005 228,45 0,00 228,45 Perintäkuluja Perintäkulu 07.11.2008 45,00 45,00 Perintäkulu 24.06.2008 45,00 45,00 Perintäkulu 23.10.2008 45,00 45,00 Kaikki korot ovat viivästyskorkoa. VASTAUS Vaatimukset Vastaaja on kiistänyt kantajan vaatimukset ja vaatinut niiden hylkäämistä tuomiolla. Vastaaja vaatii kantajan velvoittamista suorittamaan vastaajan oikeudenkäyntikulut 683,20 euroa korkolain 4 § 1 momentin mukaisine korkoineen, kun kuukausi on kulunut ratkaisun antamisesta. Perusteet Vastaajan mukaan hänellä ei ole ollut palvelusopimusta kantajan kanssa. Vastaaja on faksannut selvityspyynnön asiasta kantajalle 5.2.2009, mutta ei ole saanut vastausta selvityspyyntöönsä. Vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus 683,20 euroa muodostuu 4 tunnista työtä tuntipalkkion ollessa 140 euroa alv. KÄRÄJÄOIKEUDEN RATKAISU Kirjallinen menettely Asia on ratkaistu oikeudenkäymiskaaren 5 luvun 27a §:n perusteella kirjallisessa menettelyssä, koska se on ollut laadultaan sellainen, ettei sen ratkaiseminen ole edellyttänyt pääkäsittelyn toimittamista. Asianosaisille on ennen asian ratkaisemista kirjallisessa menettelyssä varattu mahdollisuus lausua asiasta laaditusta yhteenvedosta sekä mahdollisuus vastustaa asian ratkaisemista kirjallisessa menettelyssä. Asianosiaset eivät ole vastustaneet kirjallista menettelyä. Asiassa ei ole myöskään kuultu asinosaisia, todistajia tai muita henkilöitä henkilökohtaisesti. Perustelut Asiassa on riitaa siitä, että onko vastaaja solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa ja samalla sopimuksella sitoutunut noudattamaan palvelun toimitusehtoja. Kantajan mukaan vastaaja on solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa. Vastaajan mukaan hän ei ole palvelusopimusta solminut. Näyttötaakka asiassa on kantajalla. Kantaja ei ole esittänyt mitään todistelua asiassa väitteensä tueksi. Näytön puuttuessa käräjäoikeus katsoo, että kanne on hylättävä. Oikeudenkäyntikulut: Kantaja on hävinnyt asian. Oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 1 §:n mukaan hävinnyt osapuoli on velvollinen korvaamaan kaikki vastapuolensa tarpeellisista toimenpiteistä aiheutuneet kohtuulliset oikeudenkäyntikulut. Vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus on 683,20 euroa, joka muodostuu 4 h työtä tuntiveloituksen ollessa 140 euroa/tunti lisättynä alv:lla. Käräjäoikeus katsoo, että tehtyjä toimenpiteitä voidaan pitää asiassa tarpeellisina ja niistä vaadittuja määriä kohtuullisina. Näin ollen vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus hyväksytään. Tuomiolauselma Kanne hylätään. Kantaja velvoitetaan korvaamaan vastaajan oikeudenkäyntikulut 683,20 euroa korkolain 4 § 1 momentin mukaisine korkoineen, kun kuukausi on kulunut ratkaisun antamisesta. Lainkohdat Oikeudenkäymiskaari 21 luku 1§ Muutoksenhaku Tähän ratkaisuun saa hakea muutosta valittamalla hovioikeuteen. Annetaan muutoksenhakuohjaus. käräjäviskaali Katriina Luhtanen


    • Tietoa

      Kts. internet, www.sergel.fi

      • tuli mullekkin

        sergeliltä postia, roskiin meni suoraan.yleensäkkää minkää perintätoimiston perintäkuluja ei kannata maksaa, niillä ei oo minkäänlaista lainvoimaa eikä ne oo ulosotto kelposia. maksatte vaan velkasumman korkoineen velan alkuperäselle saajalle, ne soittelee kyl perintätoimistosta perään ja lähettelee lappuja et jollet maksa ni tulee kalliisk jnejen mut se on paskaa se.


    • En ymmärrä tätä

      Hei! Mullekin tuli kirje tuolta perintätoimistosta jostain ihan mystisestä laskusta (Telefinland). Miten te muut kun ette ole laskua maksaneet, onko tullut seuraamuksia? Olisi kiva tietää, että pitääkö tuo maksaa vai ei? Telefinlandilta kyllä sanoivat etteivät löydä multa sieltä mitään maksamattomia laskuja. Kiitos!

      • C81

        Minulle napsahti 6.5.2009 maksuhuomautus Sergeliltä, päivätty lappu oli 27.4.2009. Summa 92,74€. Summat eritelty, ovat vuodelta 2007 mutta ei mitään tietoa mistä yhtiöstä on alunperäiset laskut heille tulleet. Soitin ja kertoivat olevan Soneralta. Soneralla ei näy tietoja ollenkaan, en ole ollut heidän asiakkaansa yli kahteen vuoteen. Maksuhuomautuksessa ei ole eräpäivää... Soitin jälleen Sergelille ja kysyin miksi en aiemmin ole saanut heiltä yhtään laskua, vaan heti pamahtaa maksumuistutus. Nainen kertoi etteivät he joka kuukausi lähettele laskuja, mutta kyllä niitä 2007 vuonna on minulle muutama lähetetty. Yhtään lappua ei tätä ennen ole minulle tullut, en ole koskaan kuullutkaan moisesta perintäyhtiöstä. Pyysin naista lähettämään minulle kopiot lähetetyistä laskuista, tuumasi vaan että se ei ole heillä käytäntö ja aiheuttaa paljon lisähommaa. No varmasti aiheuttaa, mutta mitään en maksa ennenkuin kopiot lähetetyistä lasksuista löytyy koska minulle ne eivät ainakaan perille ole tulleet!! Todella hämärä pulju...


      • juupajuu00000
        C81 kirjoitti:

        Minulle napsahti 6.5.2009 maksuhuomautus Sergeliltä, päivätty lappu oli 27.4.2009. Summa 92,74€. Summat eritelty, ovat vuodelta 2007 mutta ei mitään tietoa mistä yhtiöstä on alunperäiset laskut heille tulleet. Soitin ja kertoivat olevan Soneralta. Soneralla ei näy tietoja ollenkaan, en ole ollut heidän asiakkaansa yli kahteen vuoteen. Maksuhuomautuksessa ei ole eräpäivää... Soitin jälleen Sergelille ja kysyin miksi en aiemmin ole saanut heiltä yhtään laskua, vaan heti pamahtaa maksumuistutus. Nainen kertoi etteivät he joka kuukausi lähettele laskuja, mutta kyllä niitä 2007 vuonna on minulle muutama lähetetty. Yhtään lappua ei tätä ennen ole minulle tullut, en ole koskaan kuullutkaan moisesta perintäyhtiöstä. Pyysin naista lähettämään minulle kopiot lähetetyistä laskuista, tuumasi vaan että se ei ole heillä käytäntö ja aiheuttaa paljon lisähommaa. No varmasti aiheuttaa, mutta mitään en maksa ennenkuin kopiot lähetetyistä lasksuista löytyy koska minulle ne eivät ainakaan perille ole tulleet!! Todella hämärä pulju...

        Sergel on yksi alansa johtavista yrityksistä Pohjoismaissa ja Baltiassa, joka tarjoaa saatavien valvontapalveluita, luottokelpoisuuden arviointia, laskutusta, reskontrapalveluita, perintää ja valvontaa paljon maksutapahtumia hoitaville yhtiöille. Yritys kuuluu TeliaSonera-konserniin, ja sillä on toimistot Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa.

        Suomessa Sergel Oy aloitti toimintansa vuonna 2006. Yrityksellä on henkilökuntaa 55 ja toimintaa kolmella eri paikkakunnalla.
        [muokkaa] Historia

        Vuonna 1988 ruotsalaisen Anrike Televerketin ydintoiminta muokattiin uudelleen, muun muassa perustamalla perintäosastosta itsenäinen yritys. Muutto toimistotaloon keskelle Tukholmaa Sergelin torin varrelle ratkaisi yrityksen nimikysymyksen. Yhtiön nimeksi tuli Sergel Inkasso AB.

        Vuonna 1996 Sergel laajensi toimintaansa tarjoamalla myös luottokelpoisuuden ja maksukykyisyyden arviointipalveluja. Samalla yrityksen nimeksi tuli Sergel Kredittjänster AB. Pari vuotta myöhemmin palveluihin liitettiin maksupalvelut, reskontrapalvelut, lakipalvelut ja Aktiv-perintäpalvelut. Saatavien valvontapalveluketju tuli täydelliseksi vuonna 2000. Silloin Sergel alkoi tarjota laskutuspalvelukokonaisuutta, johon kuuluivat koonti-, hinnoittelu-, laskutus- ja CRM-palvelut.


    • vierailija

      Mulla taas ihmetytti yritys kun olivat käyneet asiakstiedosta tarkistelemassa luottotietojani vaikka ei ole heidän kanssa mitään tekemistä..

      • Mallunen

        Kuinka tällainen roskayhtiö voi yleensä saada henkilötietoni?en ole koskaan ollut tekemisissä tollaisen yrityksen kanssa mutta tonnin lasku tuli.ulosotosta.Miten tällaiset rosvot voivat rällästää suomessa?voihan vi u!
        Tämä ei tähän jää.
        tästä lähtee kantelu oikeus ministeriöön.
        eiköhän noille rosvoille laki löydy:katsellaan..


      • Mallunen kirjoitti:

        Kuinka tällainen roskayhtiö voi yleensä saada henkilötietoni?en ole koskaan ollut tekemisissä tollaisen yrityksen kanssa mutta tonnin lasku tuli.ulosotosta.Miten tällaiset rosvot voivat rällästää suomessa?voihan vi u!
        Tämä ei tähän jää.
        tästä lähtee kantelu oikeus ministeriöön.
        eiköhän noille rosvoille laki löydy:katsellaan..

        Aluksi tarvitaan henkilöstöluettelo. Voisiko joku järjestää? Sähköposti: [email protected]


    • Sergel maksoi kaikki kulut

      ------------------------------------------------------------------------- HELSINGIN KÄRÄJÄOIKEUS TUOMIO 09/14847 4. osasto 12.5.2009 E 08/36548 Kantaja TELIASONERA FINLAND OYJ TELEFINLAND 15714161 c/o Sergel Oy Askonkatu 4 15100 LAHTI Vastaaja Koivistoinen, Timo Antero sosiaaliturvatunnus poist c/o Laki ja Yrityspalvelu Hannu Koski PL 58 61301 KURIKKA Asia Velkomus, palvelussopimus ym. Vireille 8.12.2008 Viite: 67678306 SELOSTUS ASIASTA Kantaja on peruuttanut kanteen 20.3.2009. Vastaaja on vaatinut kanteen hylkäämistä tuomiolla. Vastaaja on lisäksi vaatinut oikeudenkäyntikulujensa korvaamista. KANNE Vaatimukset Kantaja on vaatinut vastaajan velvoittamista suorittamaan kantajalle: 1. Pääoma: 728,45 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava 09.12.2008 alkaen. 2. Korkojäämä: 260,93 euroa. 3. Oikeudenkäyntikulut: 222,00 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava kuukauden kuluttua ratkaisupäivästä alkaen. 4. Kulut: 135,00 euroa. Viivästyneelle määrälle on maksettava vuotuista viivästyskorkoa, jonka määrä on kulloinkin voimassa oleva korkolain mukainen viitekorko lisättynä 7 prosenttiyksiköllä. Korkoa on maksettava kuukauden kuluttua ratkaisupäivästä alkaen. Perusteet Vastaaja on solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa ja samalla sopimuksella sitoutunut noudattamaan palvelun toimitusehtoja. Vastaaja ei ole kehotuksesta huolimatta suorittanut erääntyneitä toimitusehtojen mukaisia palvelusta aiheutuneita maksujaan kantajalle. Laskutunnus Eräpäivä Summa Suoritettu Suoritettava 20288913 27.06.2005 213,66 0,00 213,66 20382630 27.07.2005 286,34 0,00 286,34 20508031 26.08.2005 228,45 0,00 228,45 Perintäkuluja Perintäkulu 07.11.2008 45,00 45,00 Perintäkulu 24.06.2008 45,00 45,00 Perintäkulu 23.10.2008 45,00 45,00 Kaikki korot ovat viivästyskorkoa. VASTAUS Vaatimukset Vastaaja on kiistänyt kantajan vaatimukset ja vaatinut niiden hylkäämistä tuomiolla. Vastaaja vaatii kantajan velvoittamista suorittamaan vastaajan oikeudenkäyntikulut 683,20 euroa korkolain 4 § 1 momentin mukaisine korkoineen, kun kuukausi on kulunut ratkaisun antamisesta. Perusteet Vastaajan mukaan hänellä ei ole ollut palvelusopimusta kantajan kanssa. Vastaaja on faksannut selvityspyynnön asiasta kantajalle 5.2.2009, mutta ei ole saanut vastausta selvityspyyntöönsä. Vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus 683,20 euroa muodostuu 4 tunnista työtä tuntipalkkion ollessa 140 euroa alv. KÄRÄJÄOIKEUDEN RATKAISU Kirjallinen menettely Asia on ratkaistu oikeudenkäymiskaaren 5 luvun 27a §:n perusteella kirjallisessa menettelyssä, koska se on ollut laadultaan sellainen, ettei sen ratkaiseminen ole edellyttänyt pääkäsittelyn toimittamista. Asianosaisille on ennen asian ratkaisemista kirjallisessa menettelyssä varattu mahdollisuus lausua asiasta laaditusta yhteenvedosta sekä mahdollisuus vastustaa asian ratkaisemista kirjallisessa menettelyssä. Asianosiaset eivät ole vastustaneet kirjallista menettelyä. Asiassa ei ole myöskään kuultu asinosaisia, todistajia tai muita henkilöitä henkilökohtaisesti. Perustelut Asiassa on riitaa siitä, että onko vastaaja solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa ja samalla sopimuksella sitoutunut noudattamaan palvelun toimitusehtoja. Kantajan mukaan vastaaja on solminut palvelusopimuksen kantajan kanssa. Vastaajan mukaan hän ei ole palvelusopimusta solminut. Näyttötaakka asiassa on kantajalla. Kantaja ei ole esittänyt mitään todistelua asiassa väitteensä tueksi. Näytön puuttuessa käräjäoikeus katsoo, että kanne on hylättävä. Oikeudenkäyntikulut: Kantaja on hävinnyt asian. Oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 1 §:n mukaan hävinnyt osapuoli on velvollinen korvaamaan kaikki vastapuolensa tarpeellisista toimenpiteistä aiheutuneet kohtuulliset oikeudenkäyntikulut. Vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus on 683,20 euroa, joka muodostuu 4 h työtä tuntiveloituksen ollessa 140 euroa/tunti lisättynä alv:lla. Käräjäoikeus katsoo, että tehtyjä toimenpiteitä voidaan pitää asiassa tarpeellisina ja niistä vaadittuja määriä kohtuullisina. Näin ollen vastaajan oikeudenkäyntikuluvaatimus hyväksytään. Tuomiolauselma Kanne hylätään. Kantaja velvoitetaan korvaamaan vastaajan oikeudenkäyntikulut 683,20 euroa korkolain 4 § 1 momentin mukaisine korkoineen, kun kuukausi on kulunut ratkaisun antamisesta. Lainkohdat Oikeudenkäymiskaari 21 luku 1§ Muutoksenhaku Tähän ratkaisuun saa hakea muutosta valittamalla hovioikeuteen. Annetaan muutoksenhakuohjaus. käräjäviskaali Katriina Luhtanen

      • APUAAPUA

        Väitti että on pari vuotta sitten jäänyt maksamatta jotain teli soneran laskuja ja kysy että pystyisinkö nyt maksamaan ne ??? vähän arvelutti se ja mut sanoin et laskun voi lähettää 15.1.2010. sit pistin puhelin numeron google hakuun ja löyty tää.. ELIKÄS mun ei varmaan kannata maksaa sitä ?? ? ? ? esim mulla ei ollu mitään tekemistä koko soneran kanssa pari vuotta sitten...


      • Riku Rikas
        APUAAPUA kirjoitti:

        Väitti että on pari vuotta sitten jäänyt maksamatta jotain teli soneran laskuja ja kysy että pystyisinkö nyt maksamaan ne ??? vähän arvelutti se ja mut sanoin et laskun voi lähettää 15.1.2010. sit pistin puhelin numeron google hakuun ja löyty tää.. ELIKÄS mun ei varmaan kannata maksaa sitä ?? ? ? ? esim mulla ei ollu mitään tekemistä koko soneran kanssa pari vuotta sitten...

        Joo, kuluttaja-asiamies tuumasi, että jos ovat kolmen vuoden välein muistaneet karhuta, niin sitten perintä on aktiivisena. Pyydän lähettämään kirjallisena tuon vanhenemistodistuksen. Väittivät, että ovat olleet yhteydessä 2007.. Laskut on 2004 kevät puolelta. Lindorffin kanssa ovat Suomen toinen yritys, jotka eivät tunne maksuvapaita kuukausia edes työttömyyden ja muuton sattuessa päällekäin. Ja Nordeahan se sieltä Lindorffin takaa löytyy. Kohtuuttoman aggressiivista ja epäasiallista toimintaa. Pistän rikastuttuani sellaiset listat pystöön, että asiakkaat karttaa liikkeitä kuin ruttoa, jotka tekee bisnestä näiden firmojen kanssa. Svealla ja Optumilla aivan toisenlainen palvelu ja maksut sujuu.


    • micado2

      hassua... Mulle tytteli soitti tänään (06.04-2010) että on kuulemma nettilaskut maksamatta!!! Nettikin on kuulemma katkaistu ja pitäis äkkiä maksaa lasku pois. Heh-he. Netti toimii ja laskutkin on maksettu, mutta pyysin tytöltä paperilla tämän kyseisen laskun jonka olen "mukamas" velkaa....Toivottavasti se nopeasti tulee koska palan halusta kiikuttaa sen poliisi-sedän hyppysiin.

      • melkeinhuijatuksitul

        just soitteli tännekkin tosta 020013113 numerosta. En vissiin ole vastaamassa olisin ollu aika pihalla jos jostain laskuista olis alkanu kyselee. Nää on näitä loistavia ketjuja, jotka pelastaa suurelta ****utuksen määrältä... Iso kiitos!!


      • murot
        melkeinhuijatuksitul kirjoitti:

        just soitteli tännekkin tosta 020013113 numerosta. En vissiin ole vastaamassa olisin ollu aika pihalla jos jostain laskuista olis alkanu kyselee. Nää on näitä loistavia ketjuja, jotka pelastaa suurelta ****utuksen määrältä... Iso kiitos!!

        jatkuu vaan :(


    • blaaahhhhhh

      On muuten ihan toimiva perintätoimisto , ja suhteellisen joustavakin vielä . Sain siirrettyä pariin otteeseen laskuerän eräpäivää , ilman erillistä maksusopimuslaskua. Tietty korkoja tupsahti muutaman euron verran.

      • efegs

        Tämä firma yritti minulta saada vuonna 2008 vanhoja Soneran laskuja jotka olivat 2005 vuodelta. Olin laskuni maksanut mutta Sergel väitti että en. Lisäksi totesin heille, että kaiken lisäksi lasku on vanhentunut sillä en ole saanut kolmeen vuoteen mitään heiltä. Väittivät, että ovat karhunneet 2006,2007. lisäksi väittivät, että olisin 2006 maksanut laskua 10e edelliselle perintätoimistolle Aktiv Kapitalille. Sanoin etten maksa ja he veivät sen summaarisena velkomusasiana käräjäoikeuteen.

        Annoin käräjäoikeudelle vastauksen jossa kerroin, että en ole saanut kirjeitä 2005 jälkeen ja lisäksi laskut on hoidettu. Totesin myös, etten ole maksanut tätä väitettyä velkaa 2006 Aktiv Kapitalille. Vaadin vastineessa Sergeliä toteennäyttämään väitteensä sillä kantajalla ON AINA näyttövastuu. Kerroin, että Sergel voi ensin kertoa oikeudelle pääkäsittelyssä mihin ovat huomautuksia laittaneet ja sen jälkeen minä osoitan henkilötodistelulla missä olen asunut. Lisäksi totesin, etten ole tilitetojeni mukaan koskaan maksanut 2006 väitettyä maksua joka Sergelin mukaan katkaisee velan vanhentumisen. Vaadin Sergeliä korvaamaan hieman yli 900e kuluni asiassa.

        Kas kummaa meni reilu kuukausi ja Sergel halusi sopia asian. Ensin ehdottivat, että maksavat minulle 100e asianhoitokuluina. Vastasin että siinä tapauksessa etenee oikeuteen normaalia kaavaa noudattaen. Samana päivänä Sergel vastasi, että maksavat vaaditut 900e. Asia ei edennyt pääkäsittelyyn kun asia sovitiin.

        ELI Sergel kusettaa Soneran vanhoilla laskuilla.


      • Ärsyyntynyt
        efegs kirjoitti:

        Tämä firma yritti minulta saada vuonna 2008 vanhoja Soneran laskuja jotka olivat 2005 vuodelta. Olin laskuni maksanut mutta Sergel väitti että en. Lisäksi totesin heille, että kaiken lisäksi lasku on vanhentunut sillä en ole saanut kolmeen vuoteen mitään heiltä. Väittivät, että ovat karhunneet 2006,2007. lisäksi väittivät, että olisin 2006 maksanut laskua 10e edelliselle perintätoimistolle Aktiv Kapitalille. Sanoin etten maksa ja he veivät sen summaarisena velkomusasiana käräjäoikeuteen.

        Annoin käräjäoikeudelle vastauksen jossa kerroin, että en ole saanut kirjeitä 2005 jälkeen ja lisäksi laskut on hoidettu. Totesin myös, etten ole maksanut tätä väitettyä velkaa 2006 Aktiv Kapitalille. Vaadin vastineessa Sergeliä toteennäyttämään väitteensä sillä kantajalla ON AINA näyttövastuu. Kerroin, että Sergel voi ensin kertoa oikeudelle pääkäsittelyssä mihin ovat huomautuksia laittaneet ja sen jälkeen minä osoitan henkilötodistelulla missä olen asunut. Lisäksi totesin, etten ole tilitetojeni mukaan koskaan maksanut 2006 väitettyä maksua joka Sergelin mukaan katkaisee velan vanhentumisen. Vaadin Sergeliä korvaamaan hieman yli 900e kuluni asiassa.

        Kas kummaa meni reilu kuukausi ja Sergel halusi sopia asian. Ensin ehdottivat, että maksavat minulle 100e asianhoitokuluina. Vastasin että siinä tapauksessa etenee oikeuteen normaalia kaavaa noudattaen. Samana päivänä Sergel vastasi, että maksavat vaaditut 900e. Asia ei edennyt pääkäsittelyyn kun asia sovitiin.

        ELI Sergel kusettaa Soneran vanhoilla laskuilla.

        Sain tänään kirjeen Sergeliltä. Kirje sisälsi saatavia telia-soneralta n. 60 € lisäksi laskuun oli lisätty perintäkuluja 3 kertaa 10€. Kirje oli lähetetty osoitteeseen jossa en ole asunut yli 6vuoteen. Olin yhteydessä Soneran josta löytyi tietoa että saatavat löytyy heidän koneelta. Kyseessä on jonkunmoinen dataliittymän perusmaksuja, irtisanoin sen tietenkin välittömästi. Asiaskaspalvelussa ei osattu sanoa sen enempää koska kyseessä on niin vanhalta kuulostava liittymä??? Sergeliltä sanoivat että Sonera voi vetää laskut pois perinnästä koska ovat laittaneet ne perintään väärillä tiedoilla (osoite). (Soneralla oli minun tuore osoitteeni jossa olen asunut vajaa 2kk:tta.) Sonera jäi nyt selvittämään tykönänsä asiaa ja lupas palata asiaan. Todella ärsyttävää...


      • ewgerhbe
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Sain tänään kirjeen Sergeliltä. Kirje sisälsi saatavia telia-soneralta n. 60 € lisäksi laskuun oli lisätty perintäkuluja 3 kertaa 10€. Kirje oli lähetetty osoitteeseen jossa en ole asunut yli 6vuoteen. Olin yhteydessä Soneran josta löytyi tietoa että saatavat löytyy heidän koneelta. Kyseessä on jonkunmoinen dataliittymän perusmaksuja, irtisanoin sen tietenkin välittömästi. Asiaskaspalvelussa ei osattu sanoa sen enempää koska kyseessä on niin vanhalta kuulostava liittymä??? Sergeliltä sanoivat että Sonera voi vetää laskut pois perinnästä koska ovat laittaneet ne perintään väärillä tiedoilla (osoite). (Soneralla oli minun tuore osoitteeni jossa olen asunut vajaa 2kk:tta.) Sonera jäi nyt selvittämään tykönänsä asiaa ja lupas palata asiaan. Todella ärsyttävää...

        En tiedä mitä ne lupasivat sinulle tarkalleen Soneralta mutta Sergel ei tule sinua jättämään rauhaan se on varma. Seuraavaksi alkaa tulla perintäkirjeitä jossa uhataan oikeudenkäyntikuluilla, luottotietojen menettämisellä yms.

        Jos maksumuistukset/perintäkirjeet eivät ole tulleet sinulle 3 vuoteen niin saatava on vanhentunut.

        Älä mene heidän lankaan kuten "velallisen velvollisuus on päivittää osoitetiedot velkojalle" paskaan tai muuhun.

        Jos haluat, että jelppaan niin laita postia mulle.

        Totuus on, että Sergel uhoaa tietämättömille ja monet maksavat. Kirjoitin tuon aiemman Sergel jutun joka on ennen sinun viestiä.


        [email protected]


      • Ärsyyntynyt
        ewgerhbe kirjoitti:

        En tiedä mitä ne lupasivat sinulle tarkalleen Soneralta mutta Sergel ei tule sinua jättämään rauhaan se on varma. Seuraavaksi alkaa tulla perintäkirjeitä jossa uhataan oikeudenkäyntikuluilla, luottotietojen menettämisellä yms.

        Jos maksumuistukset/perintäkirjeet eivät ole tulleet sinulle 3 vuoteen niin saatava on vanhentunut.

        Älä mene heidän lankaan kuten "velallisen velvollisuus on päivittää osoitetiedot velkojalle" paskaan tai muuhun.

        Jos haluat, että jelppaan niin laita postia mulle.

        Totuus on, että Sergel uhoaa tietämättömille ja monet maksavat. Kirjoitin tuon aiemman Sergel jutun joka on ennen sinun viestiä.


        [email protected]

        Siis lupasivat Soneralta palata asiaan kun selvittävät asiaa miten he saisivat vedettyä sen pois perinnästä. Kun heidän mielestä ei pysty ja Sergeliltä sanoivat että kyllä pystyy. Asiaskaspalvelusta sanoivat soittavansa nyt alkuviikosta takaisin. Sergeliltä sanottiin että laittavat homman jäihin Marraskuun loppuun saakka jotta kerkiin selvittää asian ja sanoivat että jos Sonera vetää laskun takaisin niin perintäkulut putoovat automaattisesti pois. Oositejutusta en ole huolissani koska Soneralta siis löytyi koneelta ihan tuoreista tuorein osoite. Katsotaan kuinka homma etenee. Eräpäivän joka alkuperäisessä laskussa Soneran mukaan oli ollut niin olisin vielä maksuvelvollinen ja toki jos näin on laskun voisinkin maksaa mutta en niitä ekstra perintäkuluja... kun en ensimmäistäkään kirjettä ole saanut.


      • dfsdfvds
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Siis lupasivat Soneralta palata asiaan kun selvittävät asiaa miten he saisivat vedettyä sen pois perinnästä. Kun heidän mielestä ei pysty ja Sergeliltä sanoivat että kyllä pystyy. Asiaskaspalvelusta sanoivat soittavansa nyt alkuviikosta takaisin. Sergeliltä sanottiin että laittavat homman jäihin Marraskuun loppuun saakka jotta kerkiin selvittää asian ja sanoivat että jos Sonera vetää laskun takaisin niin perintäkulut putoovat automaattisesti pois. Oositejutusta en ole huolissani koska Soneralta siis löytyi koneelta ihan tuoreista tuorein osoite. Katsotaan kuinka homma etenee. Eräpäivän joka alkuperäisessä laskussa Soneran mukaan oli ollut niin olisin vielä maksuvelvollinen ja toki jos näin on laskun voisinkin maksaa mutta en niitä ekstra perintäkuluja... kun en ensimmäistäkään kirjettä ole saanut.

        Sonera suoraan sanoen kusettaa sinua asiassa. Mikäli he haluavat niin voivat peruuttaa perintätoimeksiannon koska hehän sen ovat sinne perintään laittaneetkin toimeksiantajina. Perintätoimistot saavat siis toimeksiantajilta nämä toimeksiannot ja jos toimeksiantaja peruuttaa perinnän niin perintätoimet lakkaavat.

        Mikäli lasku on vähintään 3 vuotta vanha etkä ole siis siitä kuullut kolmeen vuoteen niin saatava on vanhentunut. Ymmärrän toki jos haluat välttämättä olla rehti ja maksaa.

        MUTTA asiahan ei ole niin yksinkertainen sillä kun sinä tunnustat velan olemassaolon Sergelille niin silloin he toteavatkin, että selvä ja sinä maksat myös perintäkulut asiassa. Sen jälkeen kun olet saatavan tunnustanut siten, että Sergel voi sen todistaa niin sitten on turha enää peruutella sanomisiaan asiassa.

        Maailma on kylmä paikka ja perintäyhtiöt elävät perintäkuluilla joten miksi he vain antaisivat asian olla. Suosittelen sinua miettimään tarkkaan aiotko tunnustaa saatavan voimassaolon vai teetkö kuten moni tekisi: Ilmoittaisi, että velka on vanhentunut perustuen lakiin velkojen vanhentumisesta etkä ole velvollinen maksamaan mitään saatavaa tahi perintäkuluja. Jos Sergel haluaa asiassa jatkaa vieköön asian käräjäoikeuteen kuten perintälaki vaatii sillä kiistettyä saatavaa ei saa enää periä vapaaehtoistoimin.


      • Ärsyyntynyt
        dfsdfvds kirjoitti:

        Sonera suoraan sanoen kusettaa sinua asiassa. Mikäli he haluavat niin voivat peruuttaa perintätoimeksiannon koska hehän sen ovat sinne perintään laittaneetkin toimeksiantajina. Perintätoimistot saavat siis toimeksiantajilta nämä toimeksiannot ja jos toimeksiantaja peruuttaa perinnän niin perintätoimet lakkaavat.

        Mikäli lasku on vähintään 3 vuotta vanha etkä ole siis siitä kuullut kolmeen vuoteen niin saatava on vanhentunut. Ymmärrän toki jos haluat välttämättä olla rehti ja maksaa.

        MUTTA asiahan ei ole niin yksinkertainen sillä kun sinä tunnustat velan olemassaolon Sergelille niin silloin he toteavatkin, että selvä ja sinä maksat myös perintäkulut asiassa. Sen jälkeen kun olet saatavan tunnustanut siten, että Sergel voi sen todistaa niin sitten on turha enää peruutella sanomisiaan asiassa.

        Maailma on kylmä paikka ja perintäyhtiöt elävät perintäkuluilla joten miksi he vain antaisivat asian olla. Suosittelen sinua miettimään tarkkaan aiotko tunnustaa saatavan voimassaolon vai teetkö kuten moni tekisi: Ilmoittaisi, että velka on vanhentunut perustuen lakiin velkojen vanhentumisesta etkä ole velvollinen maksamaan mitään saatavaa tahi perintäkuluja. Jos Sergel haluaa asiassa jatkaa vieköön asian käräjäoikeuteen kuten perintälaki vaatii sillä kiistettyä saatavaa ei saa enää periä vapaaehtoistoimin.

        Sepä siinä mun velassa taitaa olla että soneralta sanottiin alkuperäisen laskun eräpäiväksi heinäkuu 2009 eli ei ole vanhentunu vielä tämä lasku. Tämä on ilmeisesti ollu joku dataliittymä josta on sitten lähetetty useamman kuukauden perusmaksu sillon Heinäkuussa.Jos lasku oliskin vanhentunu niin unohtaisin koko jutun. Täytyy Soneralta pyytää vielä kirjalinen selvitys mistä velka koostuu.
        Näin se Sergeliltäki sano että Sonera voi sen kyllä vetä takaisin mutta tämän "asiakaspalveluhenkilön" piti ottaa selvää esimieheltä miten toimia ja soittaa minule takaisin nyt alkuviikosta. Ajattelin huomenna soittaa sinne Soneralle jos sieltä ei kuulu mitään.


      • Ärsyyntynyt
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Sepä siinä mun velassa taitaa olla että soneralta sanottiin alkuperäisen laskun eräpäiväksi heinäkuu 2009 eli ei ole vanhentunu vielä tämä lasku. Tämä on ilmeisesti ollu joku dataliittymä josta on sitten lähetetty useamman kuukauden perusmaksu sillon Heinäkuussa.Jos lasku oliskin vanhentunu niin unohtaisin koko jutun. Täytyy Soneralta pyytää vielä kirjalinen selvitys mistä velka koostuu.
        Näin se Sergeliltäki sano että Sonera voi sen kyllä vetä takaisin mutta tämän "asiakaspalveluhenkilön" piti ottaa selvää esimieheltä miten toimia ja soittaa minule takaisin nyt alkuviikosta. Ajattelin huomenna soittaa sinne Soneralle jos sieltä ei kuulu mitään.

        Nyt sitten soneralta sanottiin että voin maksaa suoraan sinne ja he laittaa sergelille tiedon tästä. Sitten pitäs kaikki olla kuulemma ok ?!! ja tosiaan eräpäivät ollu tässä vuoden sisään joten ei ole vanhentunut. Sano että pitäs sergeliltä tulla postitse että asia oli siinä... näinköhän tää meni näin helposti :)


    • A A A

      Avuton, Aivoton; Aiakzinen

    • khögguruu

      Itsellä positiivinen yllätys Sergelin kanssa

      Pelästyin kun heiltä tuli kirje kotiin mutta avattaessa paljastui että olin maksanut liikaa laskusta ja halusivat palauttaa tilille yli menneen osan. Tarkistin laskut ja mielestäni aivan oikea summa oli mennyt mutta en aio valittaa.

      Rahat tuli tilille (huimat ~15€) pari päivää myöhemmin.

      Kerrankin näin päin. Yleensä pelkkia paskoja kokemuksia noista

      • Hyi saatana

        Älä puhu paskaa! Sieltä ei todellakaan tule koskaan mitään takas, kaikki niiden lähettämät laskutkin on keksittyjä. Taidat olla mukana tässä kusetuksessa?


    • MITVIT

      Onkohan näitä alkanut tulla lisää?

    • p.sergei

      kyllä tuli muutama päivä sitten,telia soneran lasku muka maksamatta,eräpäivä joskus toukokuu 2007.summa 121€ mistä hitosta muistan onko minulla ollut ollenkaan mitään soneran liittymää.viime keväänä sergel laittoi laskun 76€ jonka maksoin,ei ollut mitään tietoa kenelle olisi velkaa

    • Paskat

      Jaa että taas alkaa tippuun näitä.. Tännekin tuli vanha soneran lasku kesäkuu 2006.. Lama nostaa päätään=) Voi olla että jää meiltä maksamatta. Kannattaa kysyy ekaks kuluttajaasiamieheltä ennen ku maksaa.. Tuntuu kusetukselta

    • Sergel - Blow me

      Mullekkin tuli.
      vuonna 2008, 13.6 kuulema ensimmäinen lappu tullut. Sen jälkeen 11.11.2011 eli myöhässä kuitenkin...

      sitten laitoin selvityksen niille, niin laittoivat mailitse vielä 3 lappua lisää vaikka ei niitä tuossa viimeisimmässä edes ole (eli ei ole tietoja, että olisivat muistuttaneet)
      Siinä kun vielä sanoin, en ole asunut osoitteessa A.
      No nissä kolmessa joka ovat lähetetty mukamas 2009-2010 vuosina on tämänhetkinen osoite. Ja tänne mä muutin 3 kk sitten.

      Eli ihan vitun hyvin vetävät. Annoin asian olla ja jätin vastaamatta viesteihin. Tehkööt mitä haluaa, kusetustahan tuo on.

    • laillinen kusetus

      Ihan samaahan ne lailliset perintäfirmat tekevät. Pitävät huolen siitä että ihminen ei pääse niistä enään ikinä eroon, ja lähettelevät vuoden-parin välein aina jonkin keksityn perintäkulun maksettavaksi. Ja tällaisia sontafirmoja suomen sontaoikeuslaitos suojelee.

    • Sergel - Blow me

      Joo mut tässä tapauksessa pystyn todistamaan, että en ole asunut k.o osoitteessa siihen aikoihin kun nuo ovat lähetetty. Joten kyllä voin sitten oikeudessa todeta, että mitäs vittua!..

    • 566565grr

      Noniin nyt paukahti 841 euron lasku Sergeliltä TeliaSoneran vanhoista laskuista, jossa oli eritelty 9 laskua 2009-2010 ajalta jotka ei ole mitenkään mahdollisia. Katsotaan selviääkö asia.

    • bbbn441

      24.4.2013 pamahti sergeliltä vähän yli 1200 euron lasku. Vuodelta 2001 kuulemma jääny maksamatta...tai eihän se sergeliltä tullut vaan oli menny suoraan ulosottoon,ilman mitää ilmotusta tai aiempia laskuja.Ja kukaan ei tienny mitää vaikka soitti mihin

    • huijattuko

      Minullekin on tullut ulosottolasku hakijana Sergel Oy ilman että olisin saanut ko. firmalta minkäänlaista laskuerittelyä aiemmin ja soitettuani ulosottovirastoon ilmeni että olisi Telia-Soneran lasku vuodelta 1998. onko kenellkän tietoa miten menetellä tästä eteenpäin??? Auttakaa hyvät ihmiset työtöntä

    • ex_vippaaja

      Soita firmaan ja kysy laskusta. Ei tod. kannata maksaa tosta vaan. Pyydä joku todistus sergeliltä ja UO:sta ettei ole saatavia...

      Ainakin minulla vain hyviä kokemuksia Sergelistä, hyvät nettisivutkin josta näkee
      myös mitä saatvia niillä on.

    • jorolla73

      Sergei lähetää soneran laskuja 12.4.2012 kuoleen äitini perikunnalle pankin lakimies hoitanut mm. liitymän irtisanomisen 14.4.2012 mutta nyt tulee näit perintä kului ym maksui. Viimeisin oli 4.4.2013 erääntynyt lasku 3012€ Rikostutkinta käynistetty!

      • Moi "jorolla73"

        Oletko jo ollut yhteydessä meihin (http://bit.ly/W4Q7RJ) tämän asian puitteissa? Haiskahtaa, että liittymä olisi vielä irtisanomatta? Saataisiin tämä asia päätökseen nopeasti.

        Lauren@SoneraPartio


    • Kiskontaa

      Hei ainakin Sonera käyttää tätä Sergelia, joten vaihtakaahan puhelinliittymää.

      Myös kannattaa katsoa mitä firmaa käyttää ja laskuthan menevät perintätoimistoille nykyään yllättävän helposti. Ilmeismmin heillä jotkin rahankeruutalkoo, joten ei muuta jatkossakuin pannaan tällaiset firmat eli tuotteita ei osteta heiltä.

      Eikö Hesarissa ollut esimerkiksi Lindorff, joka kiertää veroja ja maksaa veroja veroparatiiseihin.

      Joakinen firma, josta tuote on ostettu ja jos laittavat laskuja hyvinkin helposti perintään niin ieltä en osta sen jälkeen enää mitään.

      Yleensä näissä perintätoimistoissa lasku tuplaantuu ja jos se menee käräjäoikeuteen tulee vielä sievoiset oik.käyntikulut ja ajatelkaa perintätoimistot saavat sen määritellä.

      Tämä on kiskontaa ja rahastusta muutenkin heikossa taloudellisessa asemassa olevilta.

      • josnyoikaastaanvähä

        Vanha kommentti, mutta ah, niin typerä, että on pakko kommentoida.

        "Joakinen firma, josta tuote on ostettu ja jos laittavat laskuja hyvinkin helposti perintään niin ieltä en osta sen jälkeen enää mitään."
        -> Jännä ajattelumalli. Ostaa tuotteen, ei maksa, muistutuslaskullakaan, mutta perintään ei saisi missään nimessä laittaa. Teet palveluksen niille firmoille, joita välttelet, kun maksamatta jättämäsi lasku meni perintään (yllätyskö?). Luultavasti eivät muutenkaan myisi sinulle enää mitään, laskulla ainakaan.

        "Yleensä näissä perintätoimistoissa lasku tuplaantuu ja jos se menee käräjäoikeuteen tulee vielä sievoiset oik.käyntikulut ja ajatelkaa perintätoimistot saavat sen määritellä."
        -> Kirjoituksen julkaisuvaiheessa oli jo astunut voimaan perintälain uudistus, joka määrittelee maksimikulut vapaaehtoisessa perinnässä. Kalleimmassa "maksuluokassa", eli yli 1000€ pääomassa perintäkulua otetaan enintään kahdesta kirjeestä (50€ 25€). En siis ihan sanoisi kulujen tuplanneen velkasumman, jos pääoma on yli tonnin.
        Ja aatteles, perintätoimisto ei itse määrittele oikeudenkäyntikuluja, vaan ne on kyllä ihan virallisesti määritellyt ja perustuvat saatavan pääoman suuruuteen sekä siihen, onko käytössä perustaksa (yleensä on) vai korkeampi taksa (haastavampi asia, lausumia, selvittelyitä jne).

        Oikeusministeriön asetus oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta löytyy esim. täältä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20011311
        Viranomaiset veloittavat tuon lisäksi kulun 65€/86€, joka tulee perus- tai korkeamman taksan mukaisen summan lisäksi vielä. Enintään velkomusasiassa perustaksalla siis 65€(/86€) 110€.
        Edelleenkään ei tonnin pääomassa saatava tuplaantunut. Mutuilua parhaimmillaan tässä ketjussa.


    • voihan helvata

      en ole saanut sergeliltä yhtään perintäkirjettä ja nyt meni ulosottoon 1300e lasku - en tiedä mistä ja sergelin as.palvelu ei vastaa mitään. Edes puheluihin..
      mitähän lie tehdä? Makselen nyt palkasta kun UO vain pyörittelee sormiaan.

    • zx11

      Tuliko tätä ennen käräjiltä mitään ilmoitusta/haastetta? onko kyseessä mikä lasku?

    • voihan helvata

      No eipä ole tullut mitään kirjettä käräjiltäkään / haastetta ja laskusta ei mitään tietoa. Eipä ole UO:kaan kertonut mitä lasku koskee. Kirjeessä (UO:n kirjeessä) luki vaan että SERGEL OY

      soitin kys.firmaan - en saanut mitään tietoa ja laitoin s.postia - en saanut mitään vastausta.. Vähän outo juttu kyllä.. Vituttaa vaan nyt palkasta sitkuttaa!

      • pilipalipöö

        Sinänsä paskapuhetta että käräjäoikeus ei anna päätöstä ilman että olet allekirjoittanut tiedoksiannon tai haastemies on kasvotusten tullut kertomaan tilanteesta..


    • ajiikooäl

      Mulla meni soneran puhelinliittymä kiinni maaliskuussa 2013 170e laskun takia, muutin myös huhtikuussa uuteen kämppään ja ilmoitin kyllä osoitteeni ihan normaalisti kaikille tarvittaville että posti kulkee oikeeseen osoitteeseen, no ei kulkenut, sonera laittoi silti vaikka liittymä oli jo kiinni kuukausilaskun 20e minule vanhaan osoitteeseen eikä sitä kukaan sieltä kääntänyt minulle, no tulos, selgelin persefirmalta tuli muistutus että oisin velkaa(se kirje tuli tässä kuussa sentään oikeeseen osoitteeseen) että velekani on nyt 359euroa, siinä sitten soittelin sergeliin ja soneraan ja sergel ei halunnut mitään selvittää,robotteja töissä vain, sonera sen verran sanoi että pahoittelut mutta soneranliittymäni ei ollutkaan kiinni vaikka sillä ei mihinkään voinu soittaa eikä kukaan voinu siihen numeroon enää soittaa,eli kiinnni mutta silti joka vitun kuukausi tuli kuukausilasku soneralta ja tässä on tulos, pitäis tuolle paskafirmalle nyt hoitaa 359e siitä että 170e jäi maksamatta teliasonera liittymään...taitaa jäädä maksamatta kun tuloja ei suomessa ole kun kelan verran, ulkomailla on sitten tuloja mutta niihinhän nämä perintäfirmat eivät pääse.

    • STiMY06

      Kappas kepulia, Sergel muistuttaa taas.
      Parisataa pitäisi maksaa ja ovat kuulemma muistuttaneet avoimista laskuista pari vuotta sitten... Vanhin lasku melkein 6v vanha.

      No, vaadin sitten sähköpostilla velkaerittelyn ja todistuksen muistutuslaskun lähettämisestä.

    • ärsyyntynyt

      Sergel on taas herännyt tännekkin suuntaan. Kirje näyttää yhtä epäilyttävältä kun kuvailut aiempien vuosien kirjeistä. Esimerkiksi kaksi eri postinumeroa ja toimialatunnuksella ei löydy yhtään mitään. Lasku muutenkin todella epäilyksiä herättävä, ei mitään selvityksiä esimerkiksi koron määräytymisajasta tai siitä milloin muistutuskulut ovat tulleet (eli milloin niiden eräpäivä on ollut, missä kirjeessä ne on lähetetty),. Aikomuksena ottaa yhteyttä Soneraan, sillä emme ko firmassa edes ole olleet asiakkaina.

    • aikamoista....

      Joo tännekin tupsahti kirje. Useaan kertaan olen yrittänyt laittaa sähköpostia pyytääkseni muistutuslaskuja. Heidän sähköpostiosoitteensa ei ota vastaan viestejä, vaan palautuvat takaisin toimittamattomina. Huoh...En todellakaan tuollaisista laskuista tiedä mitään. Täytyypä laittaa kunnon kirje perään.

    • KÖYHÄ--KÖYHÄ

      laskuni 800 euroa sergel oy.....RAISKAAJIA KIRISTÄJIÄ SIKOJA SIKOJA

    • KöyhäOpiskelija0592

      Itselle napsahti Myös Sergelin lasku postissa, tosin lasku ei liity soneraan millään tavalla vaan CMS Santasporttiin, jossa siis käyn kuntoilemassa. Ongelman tässä muodastaa se, että CMS laittaa laskut pankin kautta e-laskuna ja mitään erääntyviä laskuja ei siellä näy tämän osalta.

      Myös puhelinnumero (0200-13113 ), faxi (02040-42887) ja osoite (Askonkatu 4, PO Box 401, FI-15101, Lahti) ovat sama. Lasku hurjat 62,44 euroa ja mukamas perintää 15.05.2017.

      Soitto numeroon vain laittoi perus vastaajaan mitä tulee kun soittaa esim DNA:n asiakaspalveluun. Ei mitään vastausta asiakaspalvelusta. En vaivautunut kokeilemaan sähköpostia, sillä ilmeisesti tämä koko roska on vain valetta.

      Heittäkää Sergelin perinnät roskiin.

      • kyllltteraaaaa

        No jos Sergel toimii sen Santasportin laskuttajana/muistuttajana, niin toki laskussa on Sergelin puhelin- ja osoitetiedot. Santasportin osoite näyttää olevan Santasport Lapin Urheiluopisto | Hiihtomajantie 2 | 96400 Rovaniemi | Vastaanotto 020 798 4202
        Monet firmat ulkoistavat systeemit laskutuksesta tai muistutuksesta lähtien perintätoimistoille, joilla laskutuspalveluita. Tässä vaiheessa kertyy vaan muistutuskulua (a 5€), mutta jos muikkarilla ei hoida, niin siirtyy perintään ja normaalit pääoman mukaiset perintäkulut.

        En nyt ihan roskiin heittäisi ennen selvittämistä.


    • TarkkanaNyt

      Jos Sergel lähettelee epämääräisiä laskuja etenkin Telian/Soneran nimissä niin ekana ilmoitus verottalle. He tehtailevat veropetosta eli käyttävät ihmisten henkilötietoja ja valhelaskuja nyhtääkseen Suomen verotuloista lisätienestejä ns. luottotappioina jne.

      Tätä tekee moni muukin perintätoimisto. Poliisi on yleensä piittaamaton näistä jutuista. Sipilähän tätä toimitaa tukee, sillä hänen toimesta hallitus päätti, että talousrikospuolelta (poliisi ja verotarkastaja) vähennetään reilusti porukkaa.

      Näitä asioita ei hoideta tämän hallituksen aikana kuntoon. Toivossa on hyvä elää, joten ehkä seuraavan hallituksen aikana nämä loiset saavat pitkän tuomion.

    • HeiApua

      Mulle tuli viesti sergel oy:lta et "hei! tiesithän, että voit myös tehdä saatavalle maksusopimuksen osoitteessa serger.fi. mikäli olet jo maksanut on tämä viesti aiheeton" Hauskin juttu tässä on että en tiedä yhtään mitä tää viesti tarkottaa. missään kohassa ei lukenut mikä tuö "saatava" sisältää tai edes hintaa... laskua ei ole tullut. Enkä ole ikinä kuullut Sergel oy nimisestä perintö toimistosta. Ja olen alle 20v ja jos sieltä tulee jotain 2003 vuoden laskuja nii vien suoraa poliisille koska olen ollut tulloin alle kouluikäinen!!!

    • LaskutettuApina

      Itse sain tältä Sergeiltä myös laskun. Olen kiitollinen että saatiin vaimon kanssa muistella kaikki nuoruutemme asunnot ja ensi kännykkämme läpi. Hienoja muistoja vuosien takaa. Soneraa ei muistettu käyttäneemme ainakaan tällä vuosituhannella. Laskua oltiin kuitenkin näköjään tehty ihan perinnäksi asti kahden kuun ajalta vuonna 2014... Mikä firma ylipäätään huolehtii taloudestaan niin huonosti, että laiminlyö laskutuksensa neljäksi vuodeksi?

      No maksamattahan tämä jää. Palatkoon asiaan vuonna 2034 uudestaan.

    • Sergerlhuijaus2018

      Sergel huijas jatkuu 2018
      Ovat yrittäneet saada tilinumeroniAkaisemmin maksukorrtti tietojani.
      Velkojina ovat sonomiensa mukaaan Claes Olsson, Biltema ja Klarna.
      Seuraavaksi tulee Telia .Olen edelleen telian asiakas,eikä laskutuksessa ole ongelmia.
      Asiakkaan laskunumerona on henkilötunnukseni,jonka olen antanut onneton Oma Sergelissä.
      Viestintävirasto on varoittanut Elisaa antamasta huijarivirmoille 0200 alkuisia numeroita.Vaan mistäpä tiesivät.
      Monta rikosta vai mitä.Ja tämä on minun henkilökohtainen.Varmaan muita löytöö lisää

      • perintätoimistofani

        Henkilötiedon käsittely perintätoimistossa perustuu aina lailliseen perusteeseen ja käsittelyllä on aina tarkoitus.

        Kun henkilötietojen käsittelyn perusteena on rekisterinpitäjän oikeutettu etu, EU-sääntely edellyttää tasapainotestin tekemistä, jossa rekisterinpitäjän oikeutettua etua punnitaan suhteessa niihin vaaroihin ja seurauksiin, joita rekisteröidylle voi käsittelystä aiheutua.

        Perintätoimistola on oikeutettu etu laillisen liiketoiminnan harjoittamiseen. Saatavien perintä on erityislainsäädännöllä säänneltyä ja siten laillista liiketoimintaa.

        Velallisella on toisaalta oikeus siihen, ettei hänen henkilötietojaan käsitellä tarpeettomasti. Perintätoimien kohdistaminen velalliseen ei kuitenkaan ole mahdollista ilman velallisen henkilötietojen käsittelyä.

        Velallisen oikeus yksityisyyden suojaan ei siten syrjäytä perintätoimiston oikeutta hänen henkilötietojensa käsittelyyn perinnässä, ellei velallinen pysty esittämään perustetta, jolla velallinen voi ylipäätään lopullisesti vapautua maksuvelvollisuudesta.


      • Anonyymi

        Laittoimia rekistereitä ei saa käyttää vaan heidän pitää ilmoittaa sinulle mistä rekisteristä on tiedot saaneet.


    • Anonyymi

      Ei mitään tietoa saa . Puhelin ei vastaa eikä muutenkaan saa yhteyttä. tietääkö joku miten saisi yhteyden.

      • Anonyymi

        Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, Samalla ilmoita Etelä-Suomen Aluehallintovirastoon heidän toiminnastaa,


    • Anonyymi

      Hei ,

      Olen ollut yhteydessä YLE:en ja Hbl:iin koskien näitä epäselvyyksiä. Ideana on aluksi saada pieni kuva kuinka laaja näiden Sergeleiden ja Annomen/Alektumien huijaus on ollut. Sergelin osalta he ovat osoittaneet kiinnostusta erityisesti siihen, mikä rooli Teliasoneralla/Telialla on ollut tässä. Jos täältä vielä löytyy henkilöitä, joita tämä epäselvyys alkaen 2007 on koskettanut, pyytäisin laittamaan viestiä osoitteeseen [email protected] niin kerromme lisää projektistamme.

    • Anonyymi

      Minua vaaditaan nyt vuoteen 2018. Telia Finland. Se on vain huijaus, minulle ei ole semmoista laskua lähetetty vuodelta 2018 . jotain, jota en olisi maksanut, joten Telia otti minulta petollisesti rahaa 2 vuoden ajan, kaikki väärin.
      Telian Internet-asiakkaana en koskaan ollut. Minulle ei ole annettu tällaista korttia, mutta puhuminen ei auttanut, ja laskutus jatkui. Olin vain heidän puhelinasiakkaansa lyhyen aikaa, mutta epärehellisten laskujen takia lopetin sen pian. Saamani laskut ovat kaikki maksettu. Olen henkilökohtaisesti saanut vastauksen Telian työntekijöiltä ja myös tämä maksu keskeytettiin Sergel Finans Oy. Uuden rahanpesun avulla petokset eivät lakkaa.

    • Anonyymi

      Sergei koetti periä minulta kymmenen vuotta vanhaa saatavaa. He eivät tarkasta ihmisten osoite tietoja, vaan luottavat velkojan antamiin tietoihin.

      • Anonyymi

        Sama havainto, lähettävät jopa Telefinlandin aikaisiin osoitteisiin laskujaan, sitten käräjäoikeus kaivelee näitä tietoja esille.


    • Anonyymi

      Vieläkö firma toimii?

      • Anonyymi

        Täällä tuli perintää väärään osoitteeseen Telefinlandin aikaisesta liittymästä, käräjäoikeuteen olivat viemässä. Kun vähän kovisteli takaisin, peruivat tämän.


    • Anonyymi

      Mie en saanut laskusta minkäänlaista dokumenttia sergeliltä, jolla olisin voinut kiistää laskun, mutta luulen sen liittyvän siihen ettei Telia hyväksynyt toimimattoman internet sopimuksen purkua ja otin uuden nettiyhteyden elisalta joka toimii moitteettomasti. Telialla on ilmeisesti pari ämmää, jotka puuhastelevat omiaan. Aika vaikea uskoa nykyisin mihinkään paperilaskuihin, kun mulla tulee eri kiinteistönomistajien jätelaskut ja kiinteistöverotkin maksettavaksi. Olen kyllä päättänyt että muutan toiseen maanosaan, kun tämä on niin stressaava maa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe