Vapaa kuvaus

Populismin vastustaja. Olipa se sitten oikealta, keskeltä tai vasemmalta.

Aloituksia

461

Kommenttia

3213

  1. Pitäisiköhän+ilmastonmuutosta+tarkastella+laajemmin+kuin+parin+paikallisen+hellepäivän+perusteella?Tosin+jos+provo+tuotti+mielihyvää,+niin+hyvä+sinulle.
  2. Ihailetko+Unkaria?
  3. Minulla+on+työkaveri+joka+on+Iranista.+Hän+muutti+Suomeen+noin+neljännesvuosisata+sitten.+Oppi+kielen,+veti+Nokialla+projekteja+ja+väitteli+tohtoriksi.+Satun+tuntemaan+muitakin+menestystarinoita+maahanmuuttajista.+Tämä+on+saanut+minut+miettimään+kahta+asiaa:a)+Miksi+suomalaiset+edellyttävät+maahanmuuttajilta+menestystarinoita,+kun+usein+nämä+samat+henkilöt+ovat+itse+yhteiskunnan+autettavia.+Mikä+saa+heidät+vaatimaan+muilta+sellaisia+asioita+joita+eivät+ole+itse+kykeneviä+toteuttamaan?b)+Jos+maahanmuuttaja+Kemissä+ei+työllisty,+niin+voidaanko+olettaa+hänen+työllistyvän+jos+paikkakuntalaisetkaan+eivät+työllisty?+Ja+taas+palataan+kohtaan+a.+Kun+paikkakuntalaisille+on+maksettu+koulutus+ja+muut+hyvinvointipalvelut,+niin+silti+ovat+työttöminä.Kysyin+näitä+asioita+varsin+perussuomalaisten+vaaliteltoilla.+Jostain+kumman+syystä+näistä+asioista+ei+puhuttu.Perussuomalaisia+ja+muita+äärioikeistolaisia+puolueita+äänestäville+voin+kertoa+sen,+että+prosessi+heidän+kanssaan+menee+seuraavasti:1.+Ensin+leimataan+jokin+ryhmä+ja+luodaan+käsite,+esim.+haittamaahanmuutto.+Sitähän+ei+määritellä+mitenkään,+joten+sitä+voidaan+käyttää+missä+tahansa+tilanteessa.2.+Sitten+kun+haittamaahanmuuton+vastaisia+toimenpiteitä+tehdään,+niin+käsitettä+laajennetaan+vaivihkaa+myös+kotimaan+kansalaisiiin.+Haittasuomalainen+ei+ole+se+termi,+mutta+siihen+liittyy+vähäosaisten+ja+valtavirrasta+poikkeavien+kansanryhmien+syyllistäminen+jolla+kerätään+ääniä.+Tätä+kutsutaan+autoritääriseksi+ja+poliittiseksi+populismiksi.+Vaiheessa+yksi+kerätään+kriittinen+massa+äänestäjiä+ja+vaiheessa+kaksi+tämä+suuntaus+valtavirtaistuu,+jolloin+on+ihan+ok+ja+hyväksyttävää+toimia+myös+kantasuomalaisia+väestöryhmiä+vastaan.Ääriliikkeitä+tukeville+sellainen+maininta+tähän+oheen+että++kannattaa+varmistaa+ettei+vahingossakaan+kuulu+itse+siihen+kantasuomalaiseen+väestönosaan+jota+aletaan+vaiheessa+kaksi+syyllistämään.+Oman+viiteryhmäsi+tunnistat+sosiaaliluokasta,+etnisistä+tekijöistä++ja+vaikkapa+mielipiteistäsi+tai+kulutuskäyttäytymisestäsi.