Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+vastauksestasi,+Torre.+Nyt+minulla+on+aikaa+etsiä+ne+Raamatun+kohdat,+joilla+voidaan+perustella+avioliiton+hengellisyyttä.+Raamatussa+tosiaankin+verrataan+miehen+ja+naisen+välistä+avioliittoa+siihen+liittoon,+minkä+Jumala+on+tehnyt+ensin+Israelin+kansan+kanssa+ja+myöhemmin+myös+"pakanoiden"+kanssa+Jeesuksessa+Kristuksessa:Jesaja+54:5-6:"...+sillä+nyt+sinun+aviomiehesi+on+hän,+joka+sinut+loi+--+Herra+Sebaot+on+hänen+nimensä+--+ja+sinun+lunastajasi+on+Israelin+Pyhä+--+häntä+kutsutaan+koko+maanpiirin+Jumalaksi.+Nyt+Herra+kutsuu+sinua,+hylättyä+vaimoa,+joka+on+toivonsa+menettänyt.+--+Kuka+voisi+hylätä+nuoruutensa+vaimon,+sanoo+sinun+Jumalasi."Tästä+Jesajan+kirjan+kohdasta+löytyy+"aviomies"+kuvaamaan+Jumalaa.Paavalin+kirje+Efesolaisille+5:21-26:"Alistukaa+toistenne+tahtoon,+Kristusta+totellen.Vaimot,+suostukaa+miehenne+tahtoon+niin+kuin+Herran+tahtoon,+sillä+mies+on+vaimonsa+pää,+niin+kuin+Kristus+on+seurakunnan+pää;+onhan+hän+seurakunnan,+oman+ruumiinsa,+pelastaja.+Niin+kuin+seurakunta+alistuu+Kristuksen+tahtoon,+niin+myös+vaimon+tulee+kaikessa+alistua+miehensä+tahtoon.Miehet,+rakastakaa+vaimoanne+niin+kuin+Kristuskin+rakasti+seurakuntaa+ja+antoi+henkensä+sen+puolesta+pyhittääkseen+sen."Tässä+Efesolaiskirjeessä+tulee+varsin+selväksi+avioliiton+hengellinen+puoli.Joten+jos+ajatellaan+väitettäsi,+että+minä+keksin+aina+asioita,+voisin+näiden+todisteiden+valossa+todeta,+että+minä+en+keksi+asioita.+Sen+sijaan+ihmettelen+sinun+hienoista+tietämättömyyttäsi+Raamatun+sanasta.+Olet+sanonut,+että+tunnet+Raamatun+hyvin,+mutta+en+ole+varma+pitääkö+se+paikkaansa.+Ehkä+se,+että+olet+ateisti+ja+lisäksi+homoseksuaali,+estää+sinua+tulkitsemasta+Raamatun+sanaa+viisaasti.+Tämä+on+tietenkin+vain+olettamus+minun+puoleltani,+mutta+siinä+saattaa+olla+jotain+perää.+:)
  2. Hyvä+ja+tosi+mielenkiintoinen+aloitus.+Kiitos+siitä.+Olen+samaa+mieltä,+että+tämä+ei+voi+tarkoittaa+sadomasokismia+tai+ekshibitionismia.+Kultaisen+säännön+pitää+tarkoittaa+jotain+yleistä+hyvää,+jotain+jota+voi+soveltaa+kaikkiin+ihmisiin.+Tässähän+puhutaan+ihmisistä+monikossa,+"minkä+te+tahdotte+ihmisten+teille+tekevän..."+,+ei+yksilöistä.+Siten+esim.+seksuaaliset+teot+jäävät+säännön+ulkopuolelle,+kuten+myös+kaikki+seksuaaliset+vähemmistöt+ja+heidän+halunsa+tai+vaatimuksensa.+Nehän+eivät+voi+koskea+kaikkia+ihmisiä+vastavuoroisesti."+Vai+kuka+teistä+on+se+ihminen,+joka+antaa+pojallensa+kiven,+kun+tämä+pyytää+häneltä+leipää,+taikka,+kun+hän+pyytää+kalaa,+antaa+hänelle+käärmeen?Jos+siis+te,+jotka+olette+pahoja,+osaatte+antaa+lapsillenne+hyviä+lahjoja,+kuinka+paljoa+ennemmin+teidän+Isänne,+joka+on+taivaissa,+antaa+sitä,+mikä+hyvää+on,+niille,+jotka+sitä+häneltä+anovat!+Sentähden,+kaikki,+mitä+te+tahdotte+ihmisten+teille+tekevän,+tehkää+myös+te+samoin+heille;+sillä+tämä+on+laki+ja+profeetat.+"(+Matteus+7:9-12+)Edellisistä+jakeista+voi+huomata,+että+pahakin+ihminen+osaa+antaa+lapselleen+hyviä+asioita.+Lapset+saavat+ruokaa,+siis+ruumiin+ravintoa.+Jumala+ei+tietenkään+ole+paha,+vaan+Jumala+on+rakkaus+ja+Hän+voi+ravita+myös+sielun,+antaa+hengellistä+ravintoa.+Se+on+isompi+hyvä+kuin+pelkkä+ruumiin+ravitseminen,+koska+hengellinen+ravinto+pitää+sisällään+sielun+pelastumisen+Jumalan+sanan+ja+Jeesuksen+kautta.Yksi+tulkinta+Kultaisesta+Säännöstä+olisi+siis+tämä:+meidän+tulisi+julistaa+evankeliumia+ja+jakaa+kaikille+hengellistä+hyvää,+Raamatun+tervettä+oppia.+Se+koskee+kaikkia,+myös+uskovaisia.+Samaten+meidän+tulisi+huolehtia+että+ihmisten+fyysisen+elämän+perusteet+toteutuvat.+Janoisille+juotavaa,+nälkäisille+ruokaa,+kodittomille+suojaa+jne.+Nämä+ovat+itseasissa+hyvin+pitkälle+Pelastusarmeijan+ja+evlut+kristinuskon+diakoniatyön+perusteet:+huolehditaan+ihmisen+henkisesti+ja+fyysisesti.+Tämä+voi+tapahtua+eri+kristillisten+järjestöjen+toimintaan+osallistumisen+kautta,+joko+työntekijänä+tai+rahallisena+avustajan,+tai+sitten+ihan+yksityishenkilönä+auttaen+ketä+tahansa+henkisen+tai+fyysisen+avun+tarvitsijaa,+joka+kadulla+sattuu+vastaan+kävelemään.