Sinkkuna voi syödä suoraan kattilasta vaikkapa keittoa, koska ei
sinkun tarvitse ajatella ja miettiä, että ei kattilasta voi syödä, koska
joku muukin voi syödä.
Tällainen kattilasta syönti ei olisi hyväksyttävää, jos ei olisi sinkku ja muutkin
söisivät samaa keittoa/ruokaa.
Sinkkuna voi syödä suoraan kattilasta
49
158
Vastaukset 49
- Anonyymi00001
Itse laitan aina koko pään kattilaan ja sanon brrthhhllll. Sitäpaitsi kyllä Teppokärpänenkin välillä syö.
>Simiti< - Anonyymi00002
Heikentää kovasti keiton säilyvyyttä, jos sitä lappaa lusikalla suuhun ja taas sama lusikka sinne keittoon.
- Anonyymi00003
Tosimiehellä 5 litraa keittoa kestää korkeintaan 2 päivää. Siis jos se ei ole laihaa keittoa.
>Simiti< - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tosimiehellä 5 litraa keittoa kestää korkeintaan 2 päivää. Siis jos se ei ole laihaa keittoa.
>Simiti<Kaikki sinkut eivät ole miespuolisia.
- Anonyymi00008
Puhumattakaan siitä, että joutuu joka syöntikerralla lämmittämään sen koko kattilallisen keittoa ja sitten myös jäähdyttämään sen. Tuohon kuluu hirveästi hukkaenergiaa (eihän kattilaa voi edes laittaa mikroon, vaan joutuu lämmittämään liedellä) ja jokainen lämmitys ja jäähdytys pilaannuttaa keittoa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että joutuu joka syöntikerralla lämmittämään sen koko kattilallisen keittoa ja sitten myös jäähdyttämään sen. Tuohon kuluu hirveästi hukkaenergiaa (eihän kattilaa voi edes laittaa mikroon, vaan joutuu lämmittämään liedellä) ja jokainen lämmitys ja jäähdytys pilaannuttaa keittoa.
Oletkos kuullut keiton laittamisesta lautaselle ja mikroon?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Oletkos kuullut keiton laittamisesta lautaselle ja mikroon?
Ja sen jälkeen kaadat sen takaisi kattilaan, voidaksesi syödä sen kattilsta, niinkö? Mitä järkeä siinä on? Vai etkö huomannut vastaavasi aloitukseen, jonka otsikkokin on "Sinkkuna voi syödä suoraan kattilasta" ja koko aloitusviesti koskee ruoan syömistä kattilasta?
- Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei kun keittoa lämmitetään toisessa pienemmässä kattilassa ja siitä sitten kauhotaan suoraan suuhun, ei tarvi lautasia sotkea.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ei kun keittoa lämmitetään toisessa pienemmässä kattilassa ja siitä sitten kauhotaan suoraan suuhun, ei tarvi lautasia sotkea.
Eli sotket kaksi kattilaa = tiskiä tulee yhtä paljon kuin jos söisit lautaselta.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tjaa, oletin että sulla on vaikka jääny hernerokka kattilaan. Siitä on jo syöny muut, jos muita on ja sen keiton lopun syö sitten kattilasta pois kuleksimasta.
En minäkään keittoa enää säilyttele mihinkään, jos sen kattilasta syönnin otan käyttöön. Se on sen sapuskan menoa sitten. Suuhun ja loput bioon sitten, jos kaikkea ei jaksa vetää.
Hyviin ruokailu- ja pöytätapoihin kuuluu annostella ruoka lautaselle, eikä ahmia suoraan kattilasta kuin jokua barbaari luolaihminen.
Sinkkujen(kin) tulee muistaa, että hyviä käytöstapoja tulee noudattaa, vaikka kukaan ei olisi katsomassa.
Hyvät käytöstavat, ilman yleisöä, kumpuavat aidosta itsekunnioituksesta, empatiasta ja vastuullisuudesta omasta itsestä.
En ole tarkoitus saarnata.
Minä vain hyväntahtoisesti neuvon ja opastan. ☝️☺️- Anonyymi00005
Minulla on huono taipumus joskus yksin ollessani pureskella ruokaa siten, että sitä on hampaiden sivuilla poskissa. Siis hamsterityyliin. 😄🐹
Sitten aina säpsähdän ja totean, ettei niin ole hyvä tehdä edes yksin syödessä. 😄
🦄 Anonyymi00005 kirjoitti:
Minulla on huono taipumus joskus yksin ollessani pureskella ruokaa siten, että sitä on hampaiden sivuilla poskissa. Siis hamsterityyliin. 😄🐹
Sitten aina säpsähdän ja totean, ettei niin ole hyvä tehdä edes yksin syödessä. 😄
🦄Tuosta voi jäädä huonoksi totuttu tapa, jonka voi vahingossa toistaa myös julkisesti ruokaillessa.
Suosittelen pyrkimään siitä eroon. 😜- Anonyymi00009
tosi.typy kirjoitti:
Tuosta voi jäädä huonoksi totuttu tapa, jonka voi vahingossa toistaa myös julkisesti ruokaillessa.
Suosittelen pyrkimään siitä eroon. 😜En usko että niin tapahtuisi koskaan julkisesti. 😄
Ja nykyinenkin sisäinen "hälytyjärjestelmäni" kyllä havaitsee toiminnan melko pian. 🤭
🦄 Anonyymi00009 kirjoitti:
En usko että niin tapahtuisi koskaan julkisesti. 😄
Ja nykyinenkin sisäinen "hälytyjärjestelmäni" kyllä havaitsee toiminnan melko pian. 🤭
🦄Meillä jokaisella pitäisi olla kovaääninen, sisäinen hälytysjärjestelmä.
Tämä olisi suureksi avuksi. Monissa tilanteissa erittäin tarpeellinen. 🚨🔔😁- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
🦄Voi sinua. Muistan kun oli lemmikkihamsteri. Se oli uskomaton määrä jutskaa mitä se piilotti poskiinsa.
Välillä ajattelin, että räjähtääkö tuo? Ei se räjähtänyt. Eli ihan mukavat 3 vuotta.
>Simiti< - Anonyymi00017
Se tapa kuuluu silloin, jos on muitakin syömässä saman pöydän ympärillä.
Nainen keittää keiton, vieraat istuvat pöydässä ja nainen kiertää keittokattilan kanssa ja kauhalla laittaa vieraille keittoa.
Vieras antaa käsimerkin, kun keittoa on riittävästi.
Se kuuluu hyviin vierastapoihin, että nainen annostelee vieraille keittoa, jotka pöydässä istuvat.
Ei siinä mitään tule, että pöytävieraan jonossa jonottavan keittokattilalle ja keittolautasen kanssa kanssa tallustelevat omalle paikallee, siinä jos keittolautasen kanssa kompastuu, niin keittoa on ympäri keittiön lattiaa ja taloa, kun vierailla on sukat keitossa. Anonyymi00017 kirjoitti:
Se tapa kuuluu silloin, jos on muitakin syömässä saman pöydän ympärillä.
Nainen keittää keiton, vieraat istuvat pöydässä ja nainen kiertää keittokattilan kanssa ja kauhalla laittaa vieraille keittoa.
Vieras antaa käsimerkin, kun keittoa on riittävästi.
Se kuuluu hyviin vierastapoihin, että nainen annostelee vieraille keittoa, jotka pöydässä istuvat.
Ei siinä mitään tule, että pöytävieraan jonossa jonottavan keittokattilalle ja keittolautasen kanssa kanssa tallustelevat omalle paikallee, siinä jos keittolautasen kanssa kompastuu, niin keittoa on ympäri keittiön lattiaa ja taloa, kun vierailla on sukat keitossa.Nainen ei tee mitään. Nainen ei nosta pikkusormeaankan, vaan istuu valmiiseen pöytään palveltavaksi. Että silleen ..... 😅
Fakta tieto!- Anonyymi00029
Älä nyt hirmu tosikko ole. Jotkut vain haluavat höpsöttää.
>Simiti< Anonyymi00005 kirjoitti:
🦄Puolisoni syö aina silleen, kuin lepakot. Ahmii pisketkin täyteen ja möhnystää vähitellen kurkusta alas. Suu on todella täynnä ruokaa, todella täynnä.
Mua lähinnä huolettaa ettei tukehdu. Muutenhan tommonen ei haittaa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Puolisoni syö aina silleen, kuin lepakot. Ahmii pisketkin täyteen ja möhnystää vähitellen kurkusta alas. Suu on todella täynnä ruokaa, todella täynnä.
Mua lähinnä huolettaa ettei tukehdu. Muutenhan tommonen ei haittaa.Siis video miten. Lepakko ahmii banaania ja posket on täynnä. Noin..
https://youtu.be/S8zhnXZdTFM?is=_EmQgsqU0FHMI2Cy
Puolisonikin syö.- Anonyymi00037
Tökstöksnöö kirjoitti:
Siis video miten. Lepakko ahmii banaania ja posket on täynnä. Noin..
https://youtu.be/S8zhnXZdTFM?is=_EmQgsqU0FHMI2Cy
Puolisonikin syö.Tuo on hauska video. 😄 Olen nähnyt tuon.
Ajankäytöllisesti tuo ei ole tehokasta. Ruuan saa pureskeltua nopeammin pienissä erissä.
Minua kylläkin ärsyttävät suunnattomasti ihmiset, jotka pitävät nisäkästä SELÄLLÄÄN syöttäessään sitä. Sehän on kuin kutsu vetää ruokaa henkitorveen. 😠
🦄
- Anonyymi00004
Ei käy jos olet nainen, niille ei vaan sovi mikään helppo tapa.
- Anonyymi00007
Mitä vaikeaa on syödä lautaselta? Kuulostaa todella huolestuttavalta, jos jopa noin yksinkertaiset asiat ovat miesten mielestä liian vaikeita.
- Anonyymi00015
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä vaikeaa on syödä lautaselta? Kuulostaa todella huolestuttavalta, jos jopa noin yksinkertaiset asiat ovat miesten mielestä liian vaikeita.
Tässä sen nyt taas näkee, heti on joku kana kotkottamassa!
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
No kotkota nyt sitten ja kerro mikä siinä on muka vaikeaa?
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
:)
Naisväki ei aina ymmärrä, että silloin kun säästetään tiskiä, niin harraste otetaan tosissaan!
Mulla on puukuksa jota ei ole tiskattu koskaan. Poikamiesaikoina käytin sitä jatkuvasti. Ja käytännössä vain tuota kuppia. Ei sitä pieneen opiskelijaboksiin mitään astiastoja hankita tai varsinkaan tiskailla.
Kyllä minä olen melkoinen ekologi. :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Naisväki ei aina ymmärrä, että silloin kun säästetään tiskiä, niin harraste otetaan tosissaan!
Mulla on puukuksa jota ei ole tiskattu koskaan. Poikamiesaikoina käytin sitä jatkuvasti. Ja käytännössä vain tuota kuppia. Ei sitä pieneen opiskelijaboksiin mitään astiastoja hankita tai varsinkaan tiskailla.
-keinovaginamies-Juuri tuolla edellä tuo yksi tyyppi selitti sotkevansa toisen kattilan, voidaksensa syödä keiton siitä. Eihän tuo mitenkään vähennä tiskiä. Kattila on muutenkin veemäisempi pestä kuin lautanen. Tietysti, jos aina tekee tasan vain sen yhden annoksen ja syö sen sitten siitä ruoanlaittoastiasta. Se säästäisi tiskissä. Sitten se taas toisaalta lisää vaivaa sen ruoan laittamisessa, kun pitää kokata joka kerta se yksi ainoa annos. Vaivan määrä pysyy melkolailla vakiona.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
-keinovaginamies-Ja siis eihän kuksaa ylipäänsä ikinä tiskata. Korkeintaan vähän vettä ja huljautus puhtaaksi tai jos on oikein hienopieru, niin pyyhkii paperilla kuivaksi. Miten tämä asia muka sukupuoleen liittyy? En ole ikänä nähnyt, enkä kuullut, naisen, joka oikeasti käyttää kuksaa, toimivan toisin.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Juuri tuolla edellä tuo yksi tyyppi selitti sotkevansa toisen kattilan, voidaksensa syödä keiton siitä. Eihän tuo mitenkään vähennä tiskiä. Kattila on muutenkin veemäisempi pestä kuin lautanen. Tietysti, jos aina tekee tasan vain sen yhden annoksen ja syö sen sitten siitä ruoanlaittoastiasta. Se säästäisi tiskissä. Sitten se taas toisaalta lisää vaivaa sen ruoan laittamisessa, kun pitää kokata joka kerta se yksi ainoa annos. Vaivan määrä pysyy melkolailla vakiona.
Totta kai vain yksi pieni kattila. Ja sama lusikka toimii sekä hämmentimenä että syömiseen.
Mutta kun ei siitä hernaripurkista tule kuin se yksi annos?
-keinovaginamies- - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Totta kai vain yksi pieni kattila. Ja sama lusikka toimii sekä hämmentimenä että syömiseen.
Mutta kun ei siitä hernaripurkista tule kuin se yksi annos?
-keinovaginamies-Tosi ekologi lämmittäisi ja söisi sitten siitä purkissa.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tosi ekologi lämmittäisi ja söisi sitten siitä purkissa.
Taino siis noin ainakin tämä naishenkilö toimii, jos on yksinään jotain purkkimuonaa syömässä. Siinä mitään kattiloita aleta sotkea.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tosi ekologi lämmittäisi ja söisi sitten siitä purkissa.
Kyllä,
Ja vielä risunuotiolla.
Minulla on siis vielä kehityskohteita tälläkin saralla :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä,
Ja vielä risunuotiolla.
Minulla on siis vielä kehityskohteita tälläkin saralla :)
-keinovaginamies-No jos on metsässä, niin sitten nuotiolla. En minä mökkiin sisälle ala kuitenkaan mitään nuotiota väsäämään. Enkä takkaankaan tulia vain tuota varten tekemään. Sinä saat, jos haluat.
- Anonyymi00030
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitenhän tämäkin muka sukupuoleen liittyy? Kyllä minä (naispuolinen suomijuntti), elän oikein innolla täysin pellossa, syön kiusauksenloppuni suoraan paistovuoasta kylmänä, seisten keittiössä ja sitten piereskelen yksinänin sohvalla, kun mieheni, huomattavasti minua hienostuneempi, keski-eurooppalainen sivistysihminen, ei ole kotona.
- Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mitenhän tämäkin muka sukupuoleen liittyy? Kyllä minä (naispuolinen suomijuntti), elän oikein innolla täysin pellossa, syön kiusauksenloppuni suoraan paistovuoasta kylmänä, seisten keittiössä ja sitten piereskelen yksinänin sohvalla, kun mieheni, huomattavasti minua hienostuneempi, keski-eurooppalainen sivistysihminen, ei ole kotona.
Oletkin tosi suomijunttinainen. Tuollaisista miehet haluaa pysyä tosi kaukana.
Kyllä mäkin syön, vaikken sinkku olekkaan ja on kotona asuvat lapsetkin. Se ruoka vaan on jääny tilaan, muut ei enää halua. Joten jos minä haluan syön sen kattilasta tai vuokasta, pelliltä.
- Anonyymi00013
Mökilläkin voi, kun kukaan ei ole motkottamassa :)
Säästyy tiskiä ja maailma pelastuu!
-keinovaginamies-- Anonyymi00032
Tökstöksnöö kirjoitti:
Motkottaako sinun vaimoke?
No ainahan sitä jotain narinaa nurkista kuuluu vanhassa rakenteessa.
Liittyneekö ikään vai luonteen laatuun?
Parisuhteessa valikoiva kuulo on ydintä :))
-keinovaginamies-
- Anonyymi00018
Vähän aikaa sitten otin uuden tavan käyttöön, nuolen syömisen jälkeen lautasen puhtaaksi.
Siitä tulee yllättävän puhdas ja kaikki ruoanrippeet tulee syötyä.- Anonyymi00020
Juu, kotona voi tehdä ja tuleekin tehtyä. Mitä sitä hyvää ruokaa hukkaamaan. Vieraissa sitten ehkä ottaa sen leivän ja pyhkäsee lautasen sillä puhtaaksi.
- Anonyymi00031
Anonyymi00020 kirjoitti:
Juu, kotona voi tehdä ja tuleekin tehtyä. Mitä sitä hyvää ruokaa hukkaamaan. Vieraissa sitten ehkä ottaa sen leivän ja pyhkäsee lautasen sillä puhtaaksi.
Vierailulla huudetaan täysillä: "lisää"!
Kotona sitten himmaillaan.
>Simiti< - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
>Simiti<No joo, jos haluaa varmistaa, ettei toiste enää kutsuta. Kotona on turhaa huutaa lisää, kun ei sitä kuitenkaan kukaan tule naapurista lisää tuomaan.
- Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
>Simiti<Voiskin miehen vanhempien luona kyläillessä kokeilla. Josko tuolla pääsisi siitä riesasta lopullisesti.
- Anonyymi00036
Anonyymi00020 kirjoitti:
Vieraissa niistetään siihen servettiin.
- Anonyymi00038
Minä syön mielelläni sohvalla risti-istunnassa siten, että lautanen on siinä sylissä. 😄 On mukavaa olla aikuinen, kun kukaan ei vaadi syömään pöydän ääressä. 😄
Risti-istunnassa syöminen tuntuu luonnolliselta. Tuoli-istunta syödessä on jotain länsimaisten hapatuksia. 😄 Toki kodin ulkopuolella on sitten syötävä niin kuin muutkin.
🦄 - Anonyymi00039
Voi, jos syö keiton nopeasti pois. Muutenhan saastutat sen.
🕳️ - Anonyymi00040
Ilman muuta kattilasta. Laitan aina vain yhden annoksen, yksi pieni porkkana, peruna, pala lanttua/parsakaalta, rusennettuja suppiloita ja nokkosia, linssejä, eri sipuleja. Kun siihen sitten mäiskäsee kaksi rlk raejuustoa, tai puoli tonnikalapurkkia tms. se viilenee heti hotkittavaksi. Ja maha tykkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 651008
- 69742
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40716- 145702
- 72666
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve46653Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37645- 43570
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)73541Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k194530Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19520Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18471Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto63409Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail109408- 47402
- 52383
- 17382
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline101375- 76368