Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Orvaskesi
profiilit
Orvaskesi
Orvaskesi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
15
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikeita+kysymyksiä+mulle,+en+tunne+asiaa+tolta+osin.
Niin+mulle+vain+on+ilmaistu+ASUSin+taholta++että+kyseessä+on+vika+joka+ei+kuulu+takuun+piiriin,+ja+myyjän+taholta+että+kone+ei+ole+identtinen+muiden+hyllyssä+olevien+samanlaisten+koneiden+kans,+mutta+sitä+ei+voi+vaihtaa+toiseen,+koska++myyjän+pitää+saada+menetetystä+koneesta+korvaus+ASUSilta,+ja+ASUS+ei+siihen+suostu,+koska+kyse+ei+ole+takuun+piiriin+kuuluvasta+asiasta.
Viime+yönä+katselin+Areenaa,+ja+kone+ei+nyt+sentään+(onneksi)+jäätynyt+tai+kadottanut+osoitinta+tai+kosketuslevyä,+mutta+pimeni/sammuili+välillä.+Oletan+sen+johtuvan+siitä,+että+se+todellakin+on+alimitoitettu+elävälle+kuvalle.+Harmi.+Myyjä+olis+voinut+sanoa+konetta+valitessani,+että+jos+aiot+katsoa+elävää+kuvaa+niinkuin+kerroit,+niin+tämä+kone+ei+jaksa+sitä+suorittaa+tyydyttävästi.
Mikä+specsi+koneessa+sitten+kertoo+sen,+että+kone+pystyy+toistamaan+elävää+kuvaa+häiriöttä+?+Pitäis+vilkaista+tuonne+alottelijoiden+osastolle,+onko+siitä+ollut+puhetta.
24.05.2019 13:28
Hyvä+kirjaidea!
24.05.2019 01:29
Anyway,+vika+on+sellainen+josta+maahantuoja+eikä+jälleenmyyjä+näköjään+ota+vastuuta.
Hyvinkin+voi+olla+verrattavissa+noihin+merkkeihin!+Toisaalta+ajattelin+että+jos+käyttö+on+vähäistä,+ja+että+olen+aiemminkin+selvinnyt+saman+hintaluokan+vehkeillä,+niin+mikä+ettei.++Kaipa+pitäisi+laittaa+enemmän+rahaa+tiskiin.
No,+eiköhän+tästä+selvitä+eteenpäin!+:)
PS.+Kirjoitan+nyt+tän+viestin+tällä+kyseisellä+koneella.+Yhden+kerran+tän+istunnon+aikana+se+pimeni,+ja+heräsi+taas.++Kokeilen+vielä+elokuvaa,+miten+se+sen+kestää.
24.05.2019 00:58
Naisia+on+erilaisia,+ja+niin+kai+parejakin.++Mulla+on+ollut+muutamia+naisia+elämässäni,+ja+yksi+on+saanut+heti+mennessäni+sisään,+ja+toinen+taas+pitkään+yrittämällä.+En+tiedä,+mistä+noi+erot+johtuu.+Useinkin+olen+miettinyt+heidän+persoonallisuutensa+eroja+tän+asian+suhteen,+mutta+en+ymmärrä+asiaa+silti.
24.05.2019 00:13
Hyvin+sanottu!
24.05.2019 00:07
Juttu+meneekin+näin:
Olin++taas+yhteydessä+ASUSiin+ja+sitten+jälleenmyyjään.+ASUS+oli+lähettänyt+viestin+jälleenmyyjälle,+jossa+mainittiin,+että+"laite+on+turhaan+lähetetty++kaksi+kertaa+huoltoon,+koska+ongelman+ratkaisuna+on+näytönohjaimen+ajurin+päivittäminen+-------+jos+mahdollista,+niin+jälleenmyyjä+auttaa+tässä+asiassa.++Ohjelmistovirheet+eivät+kuulu+takuunalaisiin+töihin".
Joten+ASUS+ei+tee+asialle+mitään,+eikä+muuten+halunnut+tehdä+jälleenmyyjäkään.+++ASUSin+viestissä,+josta+sain+jälleenmyyjältä+kopion,+oli+linkit+noihin+ajureihin.
Siis+jos+nyt+vikaa+taas+ilmenee,+niin+ajureiden+lataamista+opettelemaan.+Ihmettelen+vaan,+miksei+huolto+ajuroinut+konetta+kuntoon,+jos+kerran+arvasivat+missä+vika.
Kysyin+myös+Carlsonin+myyjältä,+onko+kaikissa+näissä+malleissa+ilmennyt+samaa+vikaa.+Ei+ole.+Onko+siis+kyseessä+on+tavallaan+yhden+koneen+yksilöllinen+vika,+josta+kumpikaan+ei+ota+vastuuta?
23.05.2019 22:32
Hyvä+jos+tuollaista+osaa.
Mun+suhde+tietotekniikkaan+on+kyllä+se+että+en+ole+kiinnostunut+niitä+fiksaamaan+millään+tavalla.+Enkä+edes+osaisi.+Mielummin+vain+käytän+niitä.
(Mutta+perinteisten+autojen+&+muiden++sähkö/mekaanisten+laitteiden+suhteen+olen+DIY-mies.+Myös+hitsaus+ja+metalli-+ja+puutyöt+sujuu+-+sääli+kun+niitä+taitoja+ei+voi+hyödyntää+tietotekniikan+tapauksessa).
23.05.2019 11:33
Mä+käytän+konetta+niin+yksinkertaisesti,+että+on+sama+onko+8+vai+10.+Kone+käyntiin,+tunnussanalla+auki,+Googlella+menen+minne+milloinki,+sitten+lehdet+ruksataan+pois,+ja+sit+sammuta+ja+kirjaudu+ulos.+Asetussäädöt+toimii+yhtä+hyvin+kuin+kasissakin.+Muusta+en+tiedä...
23.05.2019 07:46
Ja+toisaalta+käytetyn+koneen+kans+tulee+todennäköisesti+jotain+räpläämistä.+Tykkään+siitä+että+on+uus+kone,+joka+toimii++(niinkuin+yleensä)+mun+itseni+puuttumatta+asiaan,+eikä+vaadi++erkoisasiantuntemusta.++Halua+käyttää+konetta,+enkä+puuhastella+sen+tenisissä+ongelmissa.+Hyvin+toimi+mun+aiemmat+kaksi+uutena+hankittua+läppäriä.
23.05.2019 07:39
Pidän+tuon+mielessä,+kun+vien+tänään+koneen+kolmannen+kerran+liikkeeseen!
23.05.2019 07:31
Koneessa+on+vuoden+takuu,+ja+eipä+tuo+ehjä+ole+kuin+ajoittain+lyhyinä+hetkinä.+Nytkin+tokan+huollon+jälkeen+toimi+päivän,+nyt+ei++herää+enää+ollenkaan.+
Koneeseen+ei+ole+liitetty+mitään+ulkoista+laitetta,+paitsi+optinen+hiiri+sen+jälkeen+kun+koneen+osoitin+ja+kosketulevy+olivat+jo+kadonneet+lopullisesti,+sekä+muutaman+kerran+kameran+kortti+koneen+sd-lukijaan.
Kone+on+aina+tasaisessa+huonelämpötilassa.+Tuuletusaukko+pohjassa+ei+ole+peittynyt.
23.05.2019 07:29
Kenties+saisi+joo.+
Ajattelin+vaan,+että+käytetyssä+on+vanhuuden+vaivat+lähempänä,+eli+käyttöikä+lyhempi.+Oletan,++että+uusi+kestää+jotain+5+-7+vuotta+mun+käytöllä,+niinkuin+kaks+aikasempaakin.
Tää+mun+ostamani+rakkine+lienee+poikkeus.,.++ei+toiminut+kunnolla+edes+kahta+kuukautta.++Kaksi+palautusta+ja+kaksi+huoltoa,+ja+nyt+lakkasi+heräämästä+kokonaan.++Vien+sen+huomenna+kolmannen+kerran+takaisin,+toivottavasti+viimeisen+kerran.
22.05.2019 23:36
Joo,+tosiaan+eilen+hain+koneen+tokasta+huollosta,+ja+kävin+Facessa,+Wikissä+ja+sensellasessa.+Ei+elokuvia.+Toimi+normaalisti.
Kokeilin+äsken+taas+miten+kone+toimii.++Ei+enää+edes+käynnisty.++
Huomenna+kolmas+palautus+Carlsonille,+toivottavasti+viimeinen.
Jotain+hämärää+laitteessa+on.+En+mä+oikeestaa+väärin+voi+sitä+käyttää.+Mulla+on+10+vuoden+aikana+ollut+kaks+läppäriä.+Samalla+tavalla+toimin+kuin+ennekin:+Käynnistän+koneen,+kirjaudun+sisään+ja+meen+Googlen+kautta+minne+milloinkin,+ja+sitten+kirjaudun+ulos+ja+sammutan+koneen.
Tietysti+voin+laittaa+foliohatun+päähän+ja+kuvitella+onko+kenties+joku+taho+kaapannut+koneen.+Mutta+ei...
Onneksi+vanha+rikkinäyttöinen+HP+toimii,+telkku+näyttönä.
22.05.2019 23:28
Hmmm...+no,+täytyy+katsoa+mitä+kone+tekee+seuraavaksi.
22.05.2019 20:30
Kiitos!
Ekan+huollon+toimenpiteet:+"Korjattu+tasohiiren++kaapelin+kontakti,+päivitetty+bios+ja+asennettu+ajuri-+ja+windows-päivityksiä.+Ajettu+valmistajan+laitetestit+ok,+rasitustestit+ok."+
Toka+huolto:+"NFT,+levy-+muisti-+akku-+ja+emotestit+läpi+ongelmitta,+päivitetty+bios.+Asennettu+ajuri-+ja+windows-päivityksiä.++TP+toimi+nyt+ok.++Laite-+ja+rasitustestit+ok.+E+i+laitevikaa."
Onhan+tuo+halpa,+mutta+aiempi+koneeni+350+euron+HP+toimi+7+vuotta++kaikissa+tehtävissä+(kunnes+näyttö+halkesi).+Panasonic-kuvankäsittelyohjelmani+toimii+tässä+ASUSissa+nopeammin+kuin+vanhassa+HPssa,+joten+luulis+tämän++olevan+tehokkaampi.+HP+hoiti+tehtävänsä+tyydyttävästi,+joten+ajattelin+että+kaipa+uusi+saman+hintaluokan+kone+tekee+sen+saman.
Näitä+koneita+on+myyty+varmaan+muillekin+kuin+mulle,+joten+voisi+olettaa+että+ne+muutkin+jossain+vaiheessa+katsovat+koneellaan+jotain+videota+tai+elokuvaa.++Absurdi+ajatus+on+että+naksahtaakohan+niidenkin+koneet+siitä+pimeeksi,+vai+onkohan+mulle+vaan+sattunut+joku+maanantaiversio.+Kuka+tietää.
Täytyy+tänään+katsoa+joku+leffa+Areenalta,+ja+jos+kone+siitä+pimenee+niin+pakko+kai+on+marssia+liikkeeseen++kolmannen+kerran+ja+ehdottaa+että+tämä+rumba+voitais+lopettaa+vaikkapa+koneen+palautuksella.
22.05.2019 16:44
1 / 1