Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

245

Kommenttia

7328

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Torstai on toivoa täynnä, toiveet toteutetaan ja toteutus työn takana.

Hil-lalle ensiksin, pahoittelen jos pahoitin mielesi, minunkin mieleni pahoitettiin kerran toisensa jälkeen kun olin rohjennuit ajatella jotain niin alhaista, että sinua oli harmittanut kun aloituksesi liukui alavirtaan, kun tein yhtenä aamuna oliko peräti kolme alotusta kun minulla oli sellainen vikkelien sormien-aamu syndrooma päällä. Olen jo saanut rangaistukseni moninkertaisesti, joten antaa mennä kun on alamäki.

Pimeä on aamu alavirrassalla, pari raidallista amaryllistä avanneet monet kukkanuppunsa olohuoneen illalla ja juon aamukahvia, jonka tein juuri uudella kahvinkeittimelläni, jonka sain eilen. Joululahjanikin tuli etuajassa (meillä ei niin ole niin nuukaa että päivät osuu juuri kohdalleen), sellaisen hampaiden pesuun käytettävän aparaatin joka ruiskuttaan vettä, ihan kätevä juttu ja jättää suun puhtaan ja raikkaan tuntuiseksi.

Tällä viikolla keskityn joululahjojen tilaamiseen pienelle perheelleni, suuri osa on jo tilattu ja paketit tulossa postinjakelupaikkaan lähikauppaan. Olen myös tilannut Eskilstunan kotileipomasta joulupullat, munkkipossut, revityt ruisleivät, kaneliässät, karjalanpiirakat, korvapuustit jjne suomalaiset herkut niin ei tarvi leipoa, kuin paitsi jos huvittaa. Pehmeän puolukkapiparkakun leivon itse kotona, minun paras jouluelivonnaiseni, samoin tähtitortut teen itse ne tekee nopeasti valmiista voitaikinasta.

Korppiikselle jaksamista ja energiaa joulunaluspuuhiin. Kolumbiassa sanotaan että ei ole pahaa joka kestää sata vuotta eikä kroppaa joka sitä kestää ja minä uskon vahvasti tähän sielun ja ruumiin väliseen somaattiseen harmoniaan. Sinä ammennat voimaa läheistesi rakkaudesta ja sisukkuudellasi selviät ikävistäkin "fanituksista".

Demeter1, tsemppiä ja hyvää mieltä sinulle myöskin tässä marraskuisessa apeudessa. Vatakkainasettelu on päivän teema; mikään hyvä teko ei jää rankaisematta sanotaan ja minäkin koen itseni täysin voimattomaksi kaiken pahansuopaisuuden, väärien tulkintojen ja ikävien kommenttien kohteensa. Mutta jos sittenkin yrittäisin jaksaa elää sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla, josta oma rakas edesmennyt äitinikin minua kehui.
  2. En minä tiedä ihmisten sielunmaisemista juuri mitään. Kyllä minulle suomalaiset ovat aina puhuneet, jotkut enemmän jotkut vähemmän.
    Mutta joku tutkija voi olla niin syventynyt oman mielensä maisemiin, että kaikki mitä tapahtuu hänen kroppansa ulkopuolella on pelkkää taustahälinää, josta on parempi päästä eroon.

Olen katsellut telkkarista Allt för Sverige- ohjelmaa jossa ryhmä amerikkalaisia on etsimässä juuriaan Ruotsissa. Voi sitä itkupillien määrää! Miten sentimentaalista, monisanaista ja pintaa rapsauttavaa juttua niiltä tulee ja taustalla koko ajan se että ME nyt kuitenkin siellä AMERIKASSA niin ja näin. Yksikin tyyppi kieltäytyi lausumasta sukunimeään oikein, alkuperäiseen ruotsalaiseen tapaan, RYDBERG. koska oikea ääntäminen on RIDEBERG.

En oikein pääse sisälle enää amerikkalaiseen mentaliteettiin, olen ollut liian kauan poissa nyt. Kysykää joltain muulta osastolta.