Oletko napakka ja spontaani

Anonyymi-ap

vai veltto ja hidas?

21

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Harkitseva.

      En sanoisi sitä kohdallani nimenomaan velttoudeksi, Mietin mikä kannattaa missäkin tilanteessa ja mikä ei. Aina ei kannata, ei ole hyötyä, voi vain syntyä turhaa riitaa. Harkitsevuus on myös toisen kunnioitusta. Sekä kieltäymystä keskustelusta esim. epäasiallisen ihmisen kanssa ja jonka mielipiteillä ei lopultakaan ole edes väliä.

      Napakkuus ei ole hyvätapaista.

      • Miten käsität napakkuuden?
        Minun mielestäni se ei ole huonotapaisuutta, vaan pikemmin luonteenpiirre: ottaa härkää sarvista, sanoa suoraan, loukkaamatta, mutta ilman vihjailuja tai kiertoilmaisuja.


      • Anonyymi00005
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten käsität napakkuuden?
        Minun mielestäni se ei ole huonotapaisuutta, vaan pikemmin luonteenpiirre: ottaa härkää sarvista, sanoa suoraan, loukkaamatta, mutta ilman vihjailuja tai kiertoilmaisuja.

        Sinähänn nimenomaan käytät paljon kiertoilmaisuja kuten metaforaa . Samalla syytät kun ei ymmärretä sitä. Huumoriksi välilä selität myös sammakoitasi.


      • Anonyymi00007
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten käsität napakkuuden?
        Minun mielestäni se ei ole huonotapaisuutta, vaan pikemmin luonteenpiirre: ottaa härkää sarvista, sanoa suoraan, loukkaamatta, mutta ilman vihjailuja tai kiertoilmaisuja.

        Minä käsitän "napakkuuden" huonotapaisena ja hyökkäävänä suorasanaisuutena.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Minä käsitän "napakkuuden" huonotapaisena ja hyökkäävänä suorasanaisuutena.

        Voi olla myös napakka mutta asiallinen.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sinähänn nimenomaan käytät paljon kiertoilmaisuja kuten metaforaa . Samalla syytät kun ei ymmärretä sitä. Huumoriksi välilä selität myös sammakoitasi.

        Ei metafora ole kiertoilmaisu.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Minä käsitän "napakkuuden" huonotapaisena ja hyökkäävänä suorasanaisuutena.

        Minä taas näen sen asiallisena, mutta täsmällisenä tapana sanoa jotain, mennä asian ytimeen. En koe sitä huonotapaisena tau hyökkäävänä. Sanoa mitä tarkoittaa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sinähänn nimenomaan käytät paljon kiertoilmaisuja kuten metaforaa . Samalla syytät kun ei ymmärretä sitä. Huumoriksi välilä selität myös sammakoitasi.

        Tiedoksesi:
        Metafora on kielikuva, jossa kahta erilaista asiaa verrataan toisiinsa ilman "kuin"-sanaa. Se on suora samastaminen, jossa yhden asian ominaisuudet siirretään toiseen uuden merkityksen luomiseksi

        Metaforan keskeiset piirteet:
        Esimerkiksi lause "Hän on perheen musta lammas" on metafora.
        Jos sanottaisiin "Hän on kuin musta lammas", kyseessä olisi vertaus

        Metaforat auttavat havainnollistamaan monimutkaisia asioita tai tunteita elävällä tavalla Niitä käytetään laajasti niin arkikielessä, runoudessa kuin tieteessäkin [

        Esimerkkejä:
        "Elämä on matka."
        "Hänellä on kivisydän."
        "Talous on syöksykierteessä."

        Voit lukea lisää metaforista ja muista tyylikeinoista Kielitoimiston ohjepankista.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ei metafora ole kiertoilmaisu.

        Ei niin, vaan kielikuva , jonka tarkoituksena on valottaa tai laajentaa jonkun sana merkitystä. Ei muuntaa sitä muuksi tai salata, peittää sitä. Käytämme arkikielessä lukemattomia metaforia, joita emme edes tiedosta metaforiksi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Tiedoksesi:
        Metafora on kielikuva, jossa kahta erilaista asiaa verrataan toisiinsa ilman "kuin"-sanaa. Se on suora samastaminen, jossa yhden asian ominaisuudet siirretään toiseen uuden merkityksen luomiseksi

        Metaforan keskeiset piirteet:
        Esimerkiksi lause "Hän on perheen musta lammas" on metafora.
        Jos sanottaisiin "Hän on kuin musta lammas", kyseessä olisi vertaus

        Metaforat auttavat havainnollistamaan monimutkaisia asioita tai tunteita elävällä tavalla Niitä käytetään laajasti niin arkikielessä, runoudessa kuin tieteessäkin [

        Esimerkkejä:
        "Elämä on matka."
        "Hänellä on kivisydän."
        "Talous on syöksykierteessä."

        Voit lukea lisää metaforista ja muista tyylikeinoista Kielitoimiston ohjepankista.

        kiva kopioida tänne pskaa kielitoimiston tietämättä ite mitään


      • Anonyymi00015
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä taas näen sen asiallisena, mutta täsmällisenä tapana sanoa jotain, mennä asian ytimeen. En koe sitä huonotapaisena tau hyökkäävänä. Sanoa mitä tarkoittaa.

        No joo, onhan tuo noinkin. Viimeaikoina etenkin iltalehdissä sanaa on kuvattu sanallisen väkivallan aseena kuten: "joku läpäytti / sanoi Trumpille napakasti..." / "esitti napakan kysymyksen" = kuvaa esim. toimittajien röyhkeää ja sivistymätöntä ilmaisutapaa.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Minä käsitän "napakkuuden" huonotapaisena ja hyökkäävänä suorasanaisuutena.

        Jota se ei tietenkään missään nimessä ole. Tiukka, tomera, topakka, selkeäsanainen, naseva, osuva, piukka ...


    • Anonyymi00002

      Sitaatti armeijan kantakortistani.
      Vilkas, helposti kiihtyvä. Hyvä käskijä, erinomainen johtaja, alaisistaan huolehtiva.
      Sanomattakin on selvää, että noissa kuvioissa on kyettävä tekemään nopeita ja tilanteen vaatimia, oikeita päätöksiä.

      • Anonyymi00003

        Samahan se on palstan lähitaisteluisss. Lyö vaikka paistinpannulla !


      • Anonyymi00013

        Trump on kateellinen kun lukee tuon


    • Anonyymi00004

      Napakan ja kireän välillä on hyvin pieni ero, häilyvä.

      • Anonyymi00006

        joo, meillä on uhmatauti touretten syndrooma ylein tik-häiriö ...
        kyllä niiltä aikuisena aina turpiin saa suullisesti


    • Anonyymi00008

      Mekko istuu napakasti. Annas olla, pullakaffeet juotuasi vyötärö kirraa!
      Kireen tädin suusta tulee tulikivenkatkuista tekstiä.

    • Anonyymi00010

      Eiköhän meissä kaikissa ole vähän kaikkea, riippuu tilanteesta ?
      Minä ainakin saatan velttoilla ja hidastella, mutta kun on aika pistän tuulemaan.
      Joskus innostun spontaanisti ja jos on aihetta sanon napakasti.

    • Anonyymi00014

      alottajalle :
      ihan napakka olin tänään,

      otin ja kävin kaupassa
      lujille otti,

      veikkasinki huijareitten mieliksi,
      ties vaikka voitan,

      huijareitten harmiksi.

      • Anonyymi00017

        Minkä huijareitten mieliksi tai harmiksi ?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe