Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Nyt taas ristikkosadisti iski vieläpä spämäämällä sadismilistansa moneen paikkaan.
    Tällainen toiminta on puhdasta sadismia. Sadismin ymmärrän hyvin laajasti. Sadismia on kaikki sellainen toiminta, jonka päämäärä on toisen nöyryyttäminen ja toisen nöyryyttämisestä nauttiminen.

Sadistisen listan ideahan on se, että jos ratkoja haluaa yhteen kohtaan ratkaisusanan, hän saattaa saada ratkaisun kohtiin, joissa ei apua tarvitse. Jokainen vihje tai vinkki, jossa saa avun kohtaan, jossa ei apua tarvitse, on ratkonnan pilaamista. Kun kaikki on sikin sokin, ristikkosadisti pyrkii pilaamaan toisen nautintoa niin laljin kuin mahdollista.

Joku sanoo, että sijoittelee sanoja ja tykkää sellaisesta. Mutta tällöin hän tukee ristikkosadistin toimintaa. Ristikkosadismin tukijaa en voi arvostaa enkä ymmärrä miksi hän sietää sitä, että hän käyttää listaa tietäen olevansa nöyryytyksen kohteena.

Tarjosin aidosti ristikkosadismivapaan vaihtoehdon, mutta täällä tunnutaan ennemminkin kehuttavan ristikkosadistia. Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa, En ikinä olisi uskonut, että jonkun ristikoita käsittelevän foorumin henkinen taso voi mennä niin alas kuin on mennyt.

Sanarisin foorumi on minua nöyryyttänyt, hyvinkin arvostettukin ratkoja on niin tehnyt. Toisen ratkojan ratkontataidon haukkuminen on myös nöyryyttämistä. Sanarisin foorumissakin minusta oli ristikkosadismia, mutta sen luonne oli erilaista. Jos saman tapaisesta vihjeestä erehtyi toistamiseen kysymään, sai mollausta. Olen kuitenkin huomannut, että samantapaisesta vihjeestä muutkin kysyvät.

Haluan auttaa tavalla, jossa ratkojaa ei nöyryytetä. En aina onnistu auttamaan optimaalisesti, mutta parhaani teen. Teen myös kaikkeni, ettei kenenkään tarvitse sanoa, että pilaan jonkun ratkontaa vinkeilläni. Sivustoni on ristikkosadismi- ja mollausvapaa vyöhyke.
    Olen täällä raivonnut siksi, että täällä ristikkosadismi saa tilaa. Suututtaa aivan hirveästi sellainen tilanne. Olen halunnut kapinaa ristikkosadismia vastaan, mutta täällä asetutaan ristikkosadistin puolelle. Todellinen häpeä hienolle harrastukselle. Harrastuksen vieminen häpeälliselle tasolle myös suututtaa hirveästi.

Täällä kai huudetaan "Täällä ristikkosadismi saa vapaasti jyllää, hurraa".
    Tämä sivusto kaiketi haluaa olla jollakin lailla radikaali, mutta se johtaa toisten epäkunnioittamiseen.

Ristikkosadismi on minusta yhtä vastenmielistä toimintaa kuin Koraanin poltto. Koraanin poltto menee sananvapauden nimissä vastenmieliseen toisten ihmisten epäkunnioittamiseen.
  2. Googlella saa vastaukset HENKILÖKOHTAISESTI, julkisella sivulla ratkaisun näkee vaikka kuinka moni ihminen. Jos hakee ratkaisusanoja ratkojat.fi-sivustolta, pilaa mahdollisdsti vain omaa ratkontanautintoaan, ei toisten ratkojien ratkontanautintoja.

Hyvin monet ratkojat eivät halua saada vinkkejä, saati ratkaisusanoja vihjeisiin, jotka he hauavat täysin itse ratkaista.

Ratkaisusanojen suora kertominen sekä vähemmässä määrin vinkit voivat pilata jonkun ratkkntanautintoa. Vinkitkin siis ovat joillekin ratkojille huonoja asioita, sillä vahingossa vinkin saaminen pilaa ratkontanautintoa.

Suorassa vastaukessa ratkojalle ei jää mitään omaa pohdittavaa ratkaisun löytämiseksi (logiikka voi kyllä jäädä hämäräksi). Sivustoni käyttäjät eivät suoria vastauksia halua. Olen joiltakin ratkojilta saanut kiitosta onnistuneista vinkeistä. Löheskään kaikkia vinkkejäni en pidä onnistuneina.

Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa.

Kun olen ennen antanut vinkkejä ilman SPOILER-tägejä, minua on aina kiusannut se, että saatan tahtomattani pilata jonkun ratkontanautintoa. Minulla on vasta nyt tekniikka, jolla voi riittävän vaivattomalla tavalla piilottaa oletuksena niin vinkit kuin ratkaisusanat.

Kaikessa on vain yksi ohjenuora: "Auta toista riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän äläkä koskaan pilaa toisen ratkontanautintoa tahallasi".

Kaikkinainen ratkoisusanojen ja vinkkien kertominen ilman SPOILER-tägejä on potentiaalista toisen ratkonan pilaamista. Tosin jotkut osaavat hypätä mahdollisesti ratkontanautinnon pilaavat kommentit.

En voi enää ajatella toimivani toisin kuin miten toimin PuPe 4/2023. Kaikki muut tavat ovat minulle toisen tai kolmannen luokan auttamistapoja.

Sanarisin foorumi on kakkoskuokan foorumin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen vinkkejä tai ratkaisusanoja antamalla (oma sivustomi edusti ennen tätä tasoa). Tämä sivusto on kolmoskategoriaa,
  3. Pyrin kaikin tavoin välttämään alistamista ja pyrin niin pitkälle kuin mahdollista välttämään sitä, että ratkoja kokisi tulevansa nöyryytetyksi. Tässä minua nyt auttaa SPOILER-tägit. Jos virheitä on useita, piilotan virheet ihan kunnioittaakseni ratkojaa. Kuks kn kinnksrunut toisrn virheratkknnoista?

Sanoin täyden totuuden HP:n toiminnan päämääristä. Juuri hän pyrkii siihen, että hänellä on alistettavia alamaisia, jotka hänen spoilauslistojaan kinuavat. Jis ei olisi kinuajia, tuskin HP listojaan jaksaisi ylläpitää. Juuri kinuajat listojen luomisen jatkamiseen häntä kannustavat. Näin hän saa jatkuvasti sairasta mielihyvää. On kinhajien vadtuulla saako sairas spoilauslistojen jakelu jatkua.

Olen yrittänyt myös sanoa, että jos kovikset ovat yleisesti ottaen liiam vaikeita, on järkevämpää ratkoa helpompia ristikoita. On vaikea nähdä mieltä sillä, että kun saa 20-30 ratkaisusanaa valmiina ja ristikon vaikeustaso putoaa kolmosesta kakkosen tietämille.

Eräs pyytäjä tosin o'perustelee sillä, että hän sijoittelee sanoja. Aivovoimistelua toki se, mutta mielekkäämpänäplidän itselleen sopivan vaikeustason ristikoiden ratkontaa.

Kun autan. yritän enemmän tai vähemmän onnistuneesti auttaa ratkojia ymmärtämään vihjeiden ideaa, jotta he jatkossa tarvitsisivat vähemmän apua. Helppoa ei ole löytää tässä asiassa sopivaa auttamistasoa, mutta juuri tältä näkökulmalta pidän auttamistani mielekkäänä.

Autan kuitenkin aina niisdä vihjeisdä joita kysytään, vaikka en aina jokaista kysymystä mielekkäänä pitäisikään. Jätän kysyjän vastuulle sen, mitä hän kysyy.
  4. Ne, jotka apuani käyttävät, sitä arvostavat.

Kyse ei ole ylimielisyydestä. Itse rykkään siitä, jos joku osaa minua ongelmIssani vinkata niin, että minulle itselleni jää jotain pohdittavaa. Niin tykkää moni muukin. Kyse ei ole mistään lapsellisuudesta vaan pyrkimyksestä auttaa ratkojaa niin, että hän keksii ratkaisusanan suurimmalta osalta itse ja ratkojalle jää onnistumisen iloa.

Näin minun foorumillani toivotaan tekevän. Useimmin foorumiani käyttävät eivät halua, että kertoisin heille ratkaisusanat. Onko niin vaikea ymmärtää tätä asiaa?

Arvostan ratkojaa niin, että en heti paukauta ratkaisusanoja. Autan tarvittaessa ymmärtämään vihjeiden logiikkaa. Pyrin välttämään tarpeetonta logiikkojen selittämistä.

Kyllä auttamista oikeasti kaivataan. Sitä pyydetään vähän väliä Sanarisinkin foorumissa. Pyrin auttamaan niin, etten vie ratkojilta itsekunnioitusta.

Pyrin saamaan ratkojilta tarkkoja kysymyksiä. En tykkää ollenkaan siitä, että minä päättäisin, mikä vihje on jollekulle liian vaikea. Jos niin tekisin, kokisin olevani ylimielinen.

Minulta saa kysyä paljonkin - ja niin myls välillä tehdään.

Mutta jos tyylistäni ei tykkää, pysyköön poissa sivuiltani.

Minusta HP on ylimielisin persoona. Hän "suuressa viisaudessaan" määrittelee, mitä ratkaisusanoja joku hänen mielestään tarvitsee. Ei ylimielisempää asennetta voi olla. Hän on mjnusta tosi lapsellinen narsisti, joka ei mitään kunnioitusta ansaitse. Hän ikävä trolli, joka spämmää paljastuksiaan moneen paikkaan. Minä ja Sanarisin foorumi on niistä saanut kärsiä.

En ymmärrä, miten jollakulla voi olla mitään itsekunnioitusta jäljellä, jos hän joutuu läpikäymään HP:n ratkojia nöyryyttäviä listoja löytääkseen ratkaisusanan muutamaan etsittyyn kohtaan? Miten jonkun itsekunnioitus voi kestää sen, että nöyryyttävässä listassa tarjotaan ratkaisusanoja, jotka ratkoja itse olisi voinut keksiä. Ratkojia nöyryyttävämpää tapaa ei mielestäni ole olemassa. Tämä sivusto in HP-tyylin takia ristikoiden ratkonnan häpeäpilkku.

SPOILER-tägien avulla tarjottu apu on täydellinen vastakohta HP:n nöyryyttävälle tavalle.

Huomioin joka kerta muutkin kuin vain henkilön, joka minulta apua kysyy.

Joku toinen ratkoja saattaa tarvita apua vain muutamaan kohtaan.

Jos ei halua saada mitään apua johonkin vihjeeseen, ei sitten avaa vinkkiä. Vahingossa kenenkään ratkontaa en pilaa.

Tägien käytön avulla jokainen ratkoja voi poimia juuri ne vihjeet, joihin oikeasti tarvitsee apua.