Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Syndroomaan saattaa liittyä se, että pidän kiinni periaatteista. Minä myös ajattelen omalta näkökulmaltani. Minä en pysty ymmärtämään ihmistä, joka suostuu bulkin käyttöön.

Minulle bulkki edustaa vastenmielistä, ratkojaa halveksivaa ylimielistä toimintatapaa. Jos itse käyttäisin bulkkia, halveksisin itseäni todella paljon, suorastaan inhoaisin itseäni ja minulle tulisi oksettavia itseinhokohtauksia. Halveksisin itseäni siksi, että käyttäisin apua, jossa saan ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin en sen paremmin vinkkiä tai ratkaisusanaa halua.

Haluan omalla kohdallani minua autettavan juuri sen verran kuin on aivan välttämätöntä. Vastaavalla tavalla ajattelevia on muitakin. Heitä haluan palvella niin hyvin kuin pystyn. Bulkkia kaipaavaa en halua auttaa enkä halua antaa omilla sivuillani tilaa bulkille.

Haluan auttaa ratkojaa kehittymään. En siksi anna ratkojan mennä siitä, mistä aita on matalin. Annan ensin vinkkejä, jotta ratkojalle jää omaakin pohdintaa vinkin antamisen jälkeen . Jos vinkit ei auta, olen valmis antamaan ratkaisusanoja. Ratkaisusanoja kuitenkin vain yksitellen niihin vihjeisiin, joissa ratkoja oikeasti tarvitsee apua.

Haluan kohdata jokaisen apua tarvitsevan yksilönä, en ylimielisen bulkin kohteena.

Haluan antaa avun myös tavalla, jossa en pilaa niiden ratkontaa, jotka eivät halua vihjeisiin vinkkejä tai ratkaisusanoja. Kun vinkit ja vihjeet annetaan SPOILER-tägeillä, kenenkään ratkontaa ei pilata.

Sen kertominen, mitä joku kokee vaikeana vihjeenä, en pidä spoilaamisena. Näin siksi, että eri vihjeet ovat eri henkilöille vaikeita. Yleisarvioinnissakin toki on syytä välttää vihjeiden antamista. Olen joskus täällä kertonut, mitä vihjeet koin vaikeina. Niiden kertomista en itse kokenut vinkkien antamisena kuten en myöskään yleisluonteista kokemuksen jakoa. Tällaista on Sanarisin foorumissa ja sen sallin sivustollanikin.

Vasta tänä vuonna voin tarjota avun tavalla, joka toteuttaa ihanteeni. Millään muulla sivustolla kuin omallani en ihanteitani voi toteuttaa. Sanarisinkin foorumin tyyli on varsin kaukana tavoitteistani.