Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Et halua tietenkään kunnioittaa toisia ratkojia. Useimmat PuPen ratkojat tuskin haluavat tietää ratkaisusanoja ennen palkintokisaan osallistumisen päättymistä. Monet eivät sen jälkeenkään halua niitä tietää.' vaan jälkikäteenkin haluavat vain vinkkejä.

Vinkkejäkin monet haluavat maltillisesti. Vinkkien lukemisenkin monet kokevat ratkonnan spoilaamisena.

Minua on omalla sivustollani kiusannut se, että voin pilata vinkeilläni jonkun ratkontaa.

Olen pitkään kaivannut spoiler-toimintoa, mutta en ole osannut sitä järkevästi koodata enkä ollut löytänyt aiemmin järkevästi toimivaa ratkaisua.

Spoiler-toimintoa olen alkanut käyttää ja teen sen toisia ratkojia kunnioittaakseni. Jos joudun avaamaan jollekulle vihjeen logiikkaa tai antamaan melko paljon faktatietoa vihjeeseen liittyen, laitan vinkit spoiler-toiminnan taakse. Näin se, joka ei vinkkiä halua, ei edes vahingossa sitä lue.

Vain minun foorumillani pystytään kunnioittamaan täysin toisia ratkojia. Toisten ratkojien kunnioitus on nimittäin sitä, että ei tahallaan eikä edes vahingossa spoilata toisten ratkontaan. Siihen päästään vain ja ainoastaan siten, että vähänkin yksityiskohtaista asiaa sisältävät vinkit ja ratkaisusanat laitetaan oletuksena piiloon.

Sanarisin foorumissa aika paljon pyritään kunnioittamaan toisia ratkojia, mutta kun spoiler-toiminta puuttuu, sielläkin on täysin mahdotonta kunnolla kunnioittaa toisia ratkojia.

Täällä ei ole joissakin säikeissä pienintäkään yritystä kunnioittaa toisia ratkojia. Jos joku pyytää vain vinkkiä, joku pamauttelee ratkaisusanoja ja kerskuu brutaalilla käytöksellään, että täällä on karu meninki. Tämä on erittäin epäkunnioittavaa toimintaa.

Täällä nyt ei tunnuta ymmärtävän sanaristikkofoorumien erityisluonnetta. Erityisluonne vaatii kunnolla toimiakseen spoiler-toiminnon. Jos se puuttuu, foorumi ei voi olla käyttäjiään täysin kunnioittava.

En aiemmin ollut tyytyväinen omaan foorumiini. Nyt olen. Se on paras foorumi niille ristikoiden ratkojille, jotka eivät halua ratkontojaan spoilattavan. Jos joku ei välitä siitä, että oma tai muiden ratkojien ratkontoja spoilataan, käyttäkööt toiminnallisesti ja asenteellisesti huonompia foorumeita.

Spoiler-toiminnan käyttö ei ole lapsellisuutta vaan on hyvin kaukana lapsellisuudesta. Se on aikuismaista vastuullisuutta. Sen käytön syy on toisten kunnioitus ja vain se. Toiminnon haukkuminen lapsellisski osoittaa vain se, että kommentoija ei ymmärrä lainkaan ristikkofoorumeiden erityisluonnetta.

Ratkaisusanojen bulkkipaljastuksia pidän äärimmäisen lapsellisena toimintana. Tällaista lapsellisuutta täällä paljon esiintyy.
  2. Suurin osa käyttäjistä ei hyödynnä editorin tarjoamia ominaisuuksia. E i niitä ole pakko käyttää, mutta auttamisessa ainakin minä voin niitä käyttää. Kyllä mahdollisuutta käsitellä ristikko-ongelmia on minulla ihan omassa kategoriassaan, josta muualla voi vain kateellisina haaveilla.

Ja kun ollaan kateellisia, kaikkia mahdollisia asioita sivustollani sitten haukutaan.

En kiistä, että uusien ominaisuuksien lisääminen tuo toisinaan väliaikaisia ongelmia, mutta ne ovat vain väkiaikaisia.

Kysyin netustä. Lisäosaa, jolla foirumilla oleviin editoreihin saisi lisää painikkeita, ei eräs paljon lisäosia luova ohjelmoija tiedä lisäosaa.

Jos merkkaa koodit huolellisesti, ne on varsin helppo raahata editoriin. Alla on raahattava koidi. Mukana on yksi, joka ei näy muille kuin minulle.
    https://imgbox.com/puH0BgPp