Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

231

Kommenttia

5719

1. Ongelma+on+se+etten+ole+kiitoksen+kipeä,+totuudenpuhujan+osa+on+aina+sama.Joh.+15:20+Muistakaa+se+sana,+jonka+minä+teille+sanoin:+'Ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi.'+Jos+he+ovat+minua+vainonneet,+niin+he+teitäkin+vainoavat;+jos+he+ovat+ottaneet+vaarin+minun+sanastani,+niin+he+ottavat+vaarin+teidänkin+sanastanne.Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Matt.+10:24+Ei+ole+opetuslapsi+opettajaansa+parempi,+eikä+palvelija+parempi+isäntäänsäMatt.+24:9+Silloin+teidät+annetaan+vaivaan,+ja+teitä+tapetaan,+ja+te+joudutte+kaikkien+kansojen+vihattaviksi+minun+nimeni+tähden.Joh.+13:16+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.Joh.+16:2+He+erottavat+teidät+synagoogasta;+ja+tulee+aika,+jolloin+jokainen,+joka+tappaa+teitä,+luulee+tekevänsä+uhripalveluksen+Jumalalle
  2. Tyhjentyneille+rauhanyhdistyksille+voitaisiin+laittaa+tosi+isot+aulatelevisiot+ja+vl-nuoriso+voisi+kokoontua+valvotusti+katsomaan+tv.tä+.+Silloin+voitaisiin+olla+varmoja+että+he+eivät+katso+huonoja+ohjelmia.Toinen+puoli+asiassa+olisi+ettei+kukaan+voisi+pilkata+enää+että+he+katsovat+huoltoasemilla+tv,täTämä+menettely+olisi+rehellistä+ja+järkevää.+Pragmaattista+jos+hienosti+sanotaan.+Senpä+takia+se+ei+tule+SRK,n+huru-ukoille+kysymykseenkään.