Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TiuhtinWau
profiilit
TiuhtinWau
TiuhtinWau
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
955
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tätä+toivon+sinulle!
18.04.2021 23:26
Siskot,+meille+on+annettu+mahdollisuus,+käytetään+se+viisaasti...
Hienosti+sanottu!+👍
Mietin+vaan,+että+itse+olen+ollut+alusta+asti+ahne,+elämän+nälkäinen,+oikein+ahmatti+😅.+Omat+voitot+saanut+kokea+niissä+tilanteissa,+joissa+olen+pystynyt+laittamaan+arvot+ahneuden+edelle,+kasvanut+ihmisenä.
18.04.2021 22:35
Piti+mennä+hänelle,+joka+sanoi+itseään+araksi.
18.04.2021 22:20
Itsetuntemusta+vaatii,+että+huomaa+milloin+alkaa+mennä+kolahtamisen+puolelle.+On+kait+joku+veteen+piirretty+viiva,+jonka+jälkeen+tunteet+ottaa+vallan+(ainakin+minulla).+
Jos+on+varomaton+tai+heikko+itsetuntemus+asiat+riistäytyvät+helposti+käsistä.+Itsepetosta+on+selittää,+että+ystäviä+tässä+ollaan,+vaikka+raja+ylitetty.+Saahan+niinkin+elää,+mutta+en+tiedä+kuinka+vahva+itsekunnioitus+sellaisella+ihmisellä+on.++
Mulla+oli+hyvin+lähellä+sotkuinen+kipeä+ero,+olin+ihastuksen+tunteissa+pitkällä+yli+rajojen,+kuitenkin+asiat+meni+toisin+(minusta+riippumattomista+syistä).++Sain+pitää+itsekunnioitukseni,+mutta+en+voi+siitä+ylpeillä,+koska+itse+olisin+sen+yhtään+miettimättä+rikkonut.+
Kuitenkin+opin+tilanteesta+sen,+missä+rajani+kulkee,+enkä+halua+niitä+ylittää.+En+halua+rikkoa+toista+ihmistä+ja+haluan+pystyä+katsomaan+peiliin.+
Mielummin+olen+tarkka+sellaisissa+tunneasioissa,+joissa+tekoni+voi+satuttaa+muita.
18.04.2021 22:07
Juu,+näin+olisi+minullekin+käynyt,+oli+onni+matkassa.
18.04.2021 21:54
The+Real+L+Wordin+yksi+hahmoista+sanoi+mielestäni+aika+hyvin:
”Rakkautta+romantisoidaan.+Missä+rajat+kulkevat?+Tietääkö+sen?+Himo+on+minulle+helppoa,+rakkaus+vaikeaa.+Himo+on+jännittävää,+rakkaus+pelottavaa.”
Parasta+on+tietenkin+himon+ja+rakkauden+sekoitus,+ristiriita+tulee+silloin,+kun+on+toista+luvannut+rakastaa+ja+toista+jo+(seksuaalisesti+haluaa)+himoaa.+Silloin+on+päätettävä+miten+rakastaa+sen+edellisen+suhteen+loppuun,+jos+se+on+loppu.+Sattumaan+tulee,+mutta+kuinka+paljon.+Voiko+erota,+niin+että+luottamus+ei+mene+rikki.+Omakohtainen+kokemus+on+ehdottomasti+KYLLÄ+voi!
18.04.2021 21:50
Tunteiden+näyttäminen+on+uskaliasta,+mutta+vasta+tunteiden+vastaanottamisen+kyvyssä+rohkeus+punnitaan.+Se+vaatii+syvää+luottamista+ja+antautumista+satutetuksi+tulemiselle.
18.04.2021 21:40
Jaa+a++luulen,+että+viime+aikojen+kasvun+näen+vasta++muutaman+vuoden+kuluttua.+Etäämmältä+näkee+millaista+tulevaisuutta+tämän+päivän+valinnoilla+tuli+itselleen+luotua😊.
Omien+arvojen+mukaan+eläminen+vaatii+sisäistä+kamppailua+(arvovalintojen+tekoa)+ja+hyvää+tuuria,+että+tielle+sattuu+oikeat+tyypit.
18.04.2021 21:08
Olet+ehkä+vahvempi,+kuin+minä.+Olen+herkkä+ja+tiedän+rajani+näissä+ihastus+jutuissa.+Tiedän+milloin+riski+toimia+omien+arvojen+vastaisesti,+joten+kyllä+välttelisin,+jos+olisin+parisuhteessa+toisen+kanssa+ja+alkaisin+ihastua.+Itse+kuitenkin+kannan+vastuun,+etten+satuta+määräänsä+enempää+toista+osapuolta.+Mun+seksuaalisuus+on+päänsisällä+ja+alkaa+hyrräämään+kauan+ennen+kosketusta.+(On+toki+ei+seksuaalista+kosketusta+ystävien+kesken,+mutta+se+on+eri+asia.)+
Olin+ihastuksen+kanssa+(minusta+riippumattomista+syistä)+2vuoden+ajan+päivittäin+tekemisissä.+Oli+minun+onni,+että+hän+lopulta+torjui+minut+(,vaikka+oli+välittämistä+ja+koskettamista+hänen+puolelta).+Tietenkin+sydämeni+murtui+ja+se+sattui,+mutta+oli+myös+helpotus,+sillä+nyt+saatoin+rauhassa+alkaa+järjestää+elämääni+otolliseen+tilaan.+Nyt+ei+minun+mies+tai+lapset+joutuneet+pahimpaan+välikäteen+ja+saatan+elää+arvojen+mukaan.
18.04.2021 20:53
Kuulostaa+siltä,+että+joudut+punnitsemaan+tarkkaan+miten+toimit+tästä+eteenpäin.+Eteenpäin+kuitenkin+näyttää+suuntasi+olevan.+Kysymys+taitaa+olla+siitä,+kauanko+kasvatat+lapsia+miehen+kanssa+ja+millä+avoimuudella+puhut+asioista.+Uskallan+oman+kokemuksen+kautta+sanoa,+että+kannattaa+olla+miestä+kohtaan+lojaali+ja+kertoa+avoimesti+omista+ajatuksista,+että+haluat+tulevaisuuden+olla+naisen+kanssa.+
Minulle+kävi+niin,+että+nainen+johon+hullaannuin+antoi+kohteliaat+pakit,+jos+hän+olisi+vastannut+myöntävästi+luulen,+että+ero-prosessista+olisi+tullut+kivulias,+sillä+olin+niin+sieluani+myöden+ihastunut,+että+se+olisi+ollut+menoa+ja+varmaan+tuntunut+miehestä+pettämiseltä,+vaikka+hän+oli+alusta+asti+hyvin+tietoinen+minun+ihastuksesta+kyseiseen+naiseen.+
Tapahtuman+johdosta+oma+suuntautuminen+kirkastui+ja+laitoimme+asiat+eteenpäin.+Elämäntilanteet+ovat+erilaisia,+minun+oli+helpompi+tehdä+päätös,+kun+lapset+jo+isoja.+Avoimuutta+suosittelen,+viimeksi+tänään+tuleva+ex-mies+sanoi,+että+arvostaa+minussa+lojaalisuutta.+Kerroin+hänelle,+silloin+rehellisesti,+etten+olisi+pystynyt+vastustamaan+ihastusta,+jos+olisin+saanut+tunteisiin+vastakaikua.+Se+loukkasi+miestä,+mutta+silloin+hän+viimeistään+ymmärsi,+että+ero+on+meidän+kohdalla+ainoa+oikea+vaihtoehto.
18.04.2021 20:35
Lueskelin+näitä+ja+löysin+paljon+samoja+tunteita,+kun+itsellä+ollut.+
Kiitos,+kun+jaoit!
17.04.2021 22:01
Varmaan+ihan+totta,+että+teini-ikä+on+pahin+kohta+tutustuttaa+uutta+kumppania+ja+lapsia+toisiinsa.+Mitä+pienemmät+lapsen+sen+läheisemmät+suhteet+he+voi+keskenään+luoda.
Rakkaudessa+lapset+ovat+osa+pakettia,+kaiken+ikäisinä.+Itse+haaveilen+rakkaussuhteesta+ja+koen+helpotusta+lasten+enenevästä+itsenäistymisestä.
16.04.2021 22:07
Kivoja+kommentteja:
”Lapsilla+on+monesti+mielenkiintoisia+ajatuksia+ja+näkökulmia+asioihin.”
Tämä+on+niin+totta!+Pieniltä+lapsilta+tulee+ihania+oivalluksia+ja+isojen+kanssa+voi+keskustella+jo+syvällisempiä.+Aikuiset+2000+luvun+lapset+antavat+ihan+uusia+näkökulmia+asioihin.+
Lasten+ihanuudesta+huolimatta,+vastuu+ja+työ+on+melkoinen.+Juteltiin+tänään+työkaverin+kanssa,+että+kohta+voi+jo+onneksi+huokaista+helpotuksesta.+Esikoiselle+tuli+juuri+postia+Suomen+puolustusvoimista+ja+kaikki+lapsista+täysi-ikäisiä+neljän+vuoden+sisällä.+
Vapaus+häämöttää😅
16.04.2021 21:49
”Eniten+kuitenkin+vaikuttaa+persoonallisuus,+toiset+katselevat+maailmaa+jo+nuorena+laajemmasta+näkökulmasta+ja+pohtivat+asioita+enemmän.”+
Tämä+ja+ikä,+hyvä+kommentti👍
Lapseton+voi+hyvin+ymmärtää+lasten+maailmaa+omien+kokemusten+kautta,+jos+on+edellä+kuvatun+lainen.
16.04.2021 21:32
Amicitia_Pura+mitä+ajattelet+kirjasta?
23.03.2021 19:04
Hyvin+ilmaistu,+tuo,+että+meillä+ihmisillä+on+helposti+taipumus+ongelmien+kanssa+alkaa+kiertämään+kehää!+Siksi+ammattiapu,+ystävät+ja+muut+ihmiset+tärkeitä+ihan+meille+jokaiselle.
20.03.2021 21:33
Lukukokemuksena+ei+mieltä+ylentävä,+yhteiskunnallisesti+tärkeä+kannanotto+mielenterveysongelmien+tunnistamiseen!+Julian+Honkasalon+kuunnellessa,+tuli+vastaan+tutkimustietoa,+jonka+mukaan+sukupuolivähemmistöissä+on+huomattavasti+enemmän+mielenterveysongelmia,++kuin+muussa+väestössä.+Eikä+ihme,+kun+miettii+millainen+yhteiskunta+meillä+on.+
Sitten+itse+kirjaan:+Rakkautta+uppeluksiin+asti,+miksi+lähteä+sellaisesta+elämästä?+En+osannut+päättää+oliko+alun+intohimo+tukahduttavaa+vai+ihanaa,+ehkä+molempia.+Seksissä+korostui,+luottamus,+villi+huuma,+huomaavaisuus+ja+rajuus+”+Hänen+ilonsa+teki+minun+ilostani+syvemmän”.+Pikin+ja+Janen+elämässä+oli+liikaa+toiseen+uppoutumista,+omat+rajat+menettävää+rakkautta+ja+mielenterveyden+hoitoa+alkoholilla.+
He+olivat+kumpikin+itsetuhoisia.+Piki+ei+arvostanut+sitä+mitä+heillä+oli,+kun+alkoi+arkipäiväisen+oloisesti+parittamaan+Janea.+Turtunutta,+matalaliitoista+elämää.+Janen+itsetuhoisuus+ilmeni,+hänen+asuessa+Joonatanin+luona.+Tässä+kohtaa+kirjaa,+mietin,+että+nyt+Oksanen+teki+epäuskottavan+juonelliset+virheen.+Mitä+ihmettä+Jane+teki+Joonatanin+luona,+tai+yhdenkään+miehen,+sen+jäljet+mitä+oli+saanut+Pikin+sylissä+kokea!+Lukiessa+kävi+selväksi,+että+itsetuhoista+käytöstä,+ei+muuta.+Joonatanin+kanssa+asuessa+Janen+sydämen+viivasta+tuli+vanha+risuinen+haava,+jota+hän+meni+hellitään+pitkiin+lämpimiin+kylpyihin...+muistoissa+Pikin+lämpöön.+Piki+oli+rakastellut+Janelta+sydämen.+
Ehkä+Piki+häpesi+sairauttaan+(oma+mielipide:+turhaan!)+Ei+halunnut+taakoittaa+muita,+siksi+Bosse+sai+hoitaa+asioita.+Salailu+oli+myrkkyä+Janen+alkujaan+huonolle+itseluottamukselle+ja+näin+noidankehä+oli+valmis.+Piki+halusi+olla+Jenelle+se+joka+pitää+huolta,+vahva.+Se+lisäsi+häpeää+paniikkihäiriöstä+ja+salailun+tarvetta.+
Aluksi+ajattelin,+että+Bosse+on+symppistyyppi.+Traaginen+loppu+paljasti,+että+Bosse,+vaan+pahensi+Pikin+asioita+mahdollistajana.+Ennen+loppua,+Pikillä+oli+epätoivon,+harmin+ja+myös+hyvän+turhautumisen+tunteita.+
Yhteiskunnallisena+kannanottona+Oksasen+ratkaisu+Pikin+elämästä,+oli+kirjallisesti+perusteltu+ratkaisu.+Lukukomuksellisesti+Oksasen+ratkaisu+oli+pettymys...+olisin+niin+toivonut,+että+Pikin+pelästyminen+Bossesta,+kun+jätti+tulemasta+ja+mietti+lähteekö+tarkistamaan+missä+Bosse+on+ja+muu+totaalinen+turhautuminen+olisi+työntänyt+negatiivinen+kautta+Pikiä+pois+juoksuhiekasta.+
Paljon+tunteita+ja+ajatuksia+herättävä+kirja,+mutta+myös+sellainen,+että+en+yksin+uudelleen+lukisi.
20.03.2021 21:29
Luin+kirjan+puoleenväliin+ja+nyt+taas+mun+pitkä+kommentti+hävisi.+En+jaksa+kirjoittaa+uusiksi.+Jatkan+lukemista.+Risaisuudesta+huolimatta+symppiksiä+hahmoja!+Ihanaa+huolenpitoa,+huumaa+ja+riipivää+takertumista+ja+salailua+(häpeää).
Mitä+ajatuksia+muilla?
14.03.2021 13:15
Tykkään+Sofin+kirjoitustyylistä,+sitä+on+helppo+lukea.+Odotan,+että+pääsen+käsiksi!
En+muista+minä+oli+juoni+tai+miksi+petyin+aikoinaan+leffaan.+Siinä+oleva+rappioromantiikka+tais+silloin+vain+lannistaa.+M.+Ylipäässä+laittaa+vastaan+jonkinlainen+kliinisyys.+Hänen+rooli+suoritus+oli+virheetön.+Pikin+rooliin+olisi+tarvittu+näyttelijä+jolla+persoonassa+jokin+särö,+inhimillinen+samaistumisen+kohta+(+tämä+oli+mun+mielipide+jo+silloin,+vaikken+ole+lukenut+kirjaa+ja+luonut+päässäni+henkilökuvaa+).+M.+Ylipäätään+olen+miettinyt+aikaisemmin,+miksi+ihmeessä+en+saa+hänestä+mitään+(+edes+etäisiä+😅)+fiboja,+vaikka+on+luova,+persoonallinen+ja+ulkoisesti+hyvä.+Joku+siinä+perfektionismissa+tökkii.+No+joo,+meni+jo+vähän+ohi+aiheen+😄.
12.03.2021 23:02
Katri+tuli+löydetyksi,+miksi+hän+lähtisi+pois,+sellaisen+naisen+luota+jolle+hän+on+todellisena+ihmisenä+kaikkine+puolineen+huolen+pitämisen+arvoinen.+Sitähän+tarina+ei+kerro,+jos+Katrilla+ei+löytynyt+kykyä+vastaanottaa+sitä+mitä+Annalla+oli+hänelle+antaa.++Kirjassa+Anna+tai+Mats+(en+muista+kumpi)+sanoi+Katrille,+että+koiralle+kuuluu+osoittaa+lämpöä.+Katri+oli+kylmä+ja+armoton+itseään+kohtaan,+hänellä+oli+vaativa+yliminä.+Ajattelen,+että+kirja+kertoi+kahdesta+naisesta.+Koira+ja+Mats+molemmat+osa+Katrin+roolihahmoa.+Ajattelen+että,+Katrin+eri+puolet+tuotu+tarinan+muodossa+esiin+kolmelta+kannalta,+Mats+kuvasti+eriytynyttä+Katrin+sisäistä+lasta,+haaveita+ja+haluja,+leikkiä+ja+seikkailumieltä,+joka+ei+kuitenkaan+saanut+olla+täysipainoisesti+olemassa+(asui+palvelijan+komerossa)+ja+oli+laitettu+yksinkertaisen+veljen+rooliin.+Koira+Katrin+sielun+kipuja+ja+ankaruutta+itseään+kohtaan+ja+lopussa+hänessä+tapahtunutta+muutosta,+sudeksi+muuttumista.+Alistettu+osa+persoonaa+(koira)+jalostui+(hävisi+kuvasta)+ja+vapautui+osaksi+laumaa.
Olen++ihan+innoissani+tälläisestä+lukupiiristä+ja+sitä+parempi+mitä+enemmän+erilaisia+näkökulmia,+siispä+kaikki+mukaan+Baby+Jane+kirjan+viestittely+ketjuun!+Kiva+lukea+kirjana,+leffaan+olin+silloin+lievästi+pettynyt.+Ja+tosi+kiva,+että+viitsit+nähdä+vaivaa+ja+ehdottaa.+Itsellä+intoa+lukea,+mutta+ei+yhtään+jaksamista+miettiä+mitä...+niin+järjetön+elämäntilanne+menossa,+näin+pääsen+helposti+pääsen++hetkittäin+sitä+näihin+kirjoihin.+Kiitos+kirjasta!
12.03.2021 07:37
2 / 48