Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

524

1. ((+😂+ha+hah,,,,+nyt+sait+nauramaan,..eipähän+synny+toistokopioita+edes+ajattelulukkoutumissa..ja+uusia+geenejä+saapi++suku,+jos+vielävauvoja+tärppää,..aah+kiitos+ajatuslennosta!
  2. Totta+tuo+kuorossa+esitetty+sanonta+on.+Liikuntahan+se+++elimistön+hyvinvoinnin+tae+on,+mutta+niissä+rajoissa+kun+hyvältä+tuntuu!+Itselläni+on+nyt+ilmennyt+sydämen+vajaatoiminta,+jonka+uskon+olleen+jo+jonkin+aikaa+ennen+toteamista.+En+minä+ole+sitä+huomioinut,+intoa+täynnä+kun+olen+aamuisin+ollut,+ja+tehnyt+joskus+lähes+uuvuksiin,+minkä+entiseen+tahtiin+aloitin+😊))Jo+olen+oppinut+ottamaan+rennommin,+saavuttanutkin+kodinhoidon++parannuksissa+vaivattomampaa+selviämistä,...en+helteellä+viivy+paistosten+tai+monimutkaistren+ruokien+parissa,...päinvastoin.+Valmisruokia+len+maistellut+mieltymyksellä+todeten:+Miten+monta+järkevän+kevyttä+keittolaatua+olen+nauttinut,+bataatti,+tomaatti+ja+vuohejuustokeittoa.Ehdin+kylmänä+vuodenaikana+nauttia+uuni+ja+laatikkoruuista,+korkea+pallikin+on+istua+työpöydän+äärellä+näpräämässä.Sauvakävelyn+jätin+jo+syksyllä,+ei+tuo+edestakaisin+liike+sopinut+pitkällä+tähtäimellä,+joten+jos+corona+taas+hellittäisi,+voisin+parhaiten+saada++taas+liikuntani+Ison+Omenan+sisätilojen+pitkillä+käytävillä.+Lähes+valmis+on+Uusi+uljas+Lippulaiva+tuossa+vastapäätä,..krväällä+jos+elää+saa+on+se+tutustumisen+vuorossa.+Kevään+siitepölyaika+oli+astamalle+hankala,+en++vilkkaan+liikenteen+takia+halua/+edes+nyt+voi+kaduilla+kävellä,++omalla+pihalla+ja+viheralueilla+on+paljon++helpompi+hengitellä.Onneksi+kaikki+arvot+ovat+loistavat+sanovat,+minusta+veriarvot+on+liian+matalat+117.+mutta+eipä+kai+ihminen+kulumatta,+tai+perintötaipumuksia++vailla,+täysin+kirkkaasti+edes+selviä+😂+!Ja+tarvinneeko+edes+olla+kuin+nuoruuden+aikoina,..tulihan+sitä+tehtyä+monen+moista+!+iloinen+olen,+kiitollinen++saavutetusta+iästäkin,..osa+Leinon++Aurinkolaulusta++on+nuoresta+asti+löytänyt+minustakin+kiitokseen+yhtyjän,.."Kun+annoit+sä+tervettä+kättä+kaks'kaks'+silmää+mun+sieluni+ikkunaks.,Ja+hengen+herkän+ja+avoimenjoka+tuutia+tuulonen*Tässä+sitä+hörpitään+kylmää+kahvia+ja+puolet+kylmää+vettä+virkistykseksi,..sen+opin+jo+toimistoaikana,+ei+ehtinyt+aina++asiakaspalvelussa+juoda+kahviaan+heti,+vaan+opin+pitämään+jäähtyneestäkin!+Nyt+löpäytin+vielä+hunajaa+mukaan+tilkan,..yllättävän++hyvää+sekin.OLi+muuten+vahvan+kannaoton++Suomifilmi+tänään,+hyi+kamala+on+ihminen,++ottaessaan+uskonnossa+"oman+roolinsa",...+hirveine,+vääristyneine+tuomioineen!+Olihan+siinä+huvittaviakin+komediapiirteitä,+munkin+viaton++ilo,.genevepullosta,++hortoilut+kellarisokkeloissa+pulloaan+kallistellen,+mutta+kuoripojalle+(+Anneli+Sauli)+juomaa+kaataminen,+sai+jo+varoituskellot+kilkattamaan,..Nyt+on+pitää+tuuletin+jo+sammuttaa,+ihan+mukavan+tuntuista+on+jo,+joskin+kuumin+aika+on+vasta++klo17,00+ja+19,00+aikoihin.+Aurinkoa+onkin++tänä+kesänä++riittänyt,...vaan+huomenna++VIHDOIN++on+luvassa+sadetta,..luonto++kaipaa+ihan+muutaman+päivän+++virkistystä!+++Ja+niin+kuin+luonto,++niin+piristymmehän++jo+ajatuksesta++mekin,+...+moikka!
  3. Tämän+ajan+ihmiset+eivät+reagoi+juhlimalla++oppivelvollisuuden+ottamista+lain+valvontaan+100+vuotta+sitten!++Niin+pitkä+on+taival+siitä+ajasta,+mahduttaen+monenlaista+turvenuijan+ja+mosatramppaajan+vesaa+jotka+viattomat+silmät+ymmyrkäisinä,+lujasti++pestyinä+ja+suittuina+ahdettiin+yhteen+huoneeseen.+Siitähän+se+alkoi,+pitäjien+kartanonväen++ja++ulkomaila+tietonsa+opiskelleiden+johdolla,+ja+hyvä+niin+!Peruskoulun+tuntevat+jo+kaikki+lasten+ja+lastenlastensa+elämää+seuranneina,++joten+enemmänkin+uutisoinnit+koulun/oppilaiden++vaikeuksista+on+tätä+päivää.+Omakohtaisesti+kokeneena+oli+jo+40-50+luvulla+monia+tapoja+avartaa+näkemyksiään+lukemalla.++Samat+,+jos+ei++laajemmatkin++tiedonlähteet+on+kehittyneet+palvelemaan+tiedonhaluisia+nuoria+ja+varttuneimpiakin.+Samoin+harrastusmahdollisuuksia+löytyy+nuorison+kitarakerhoja,+bändien+treenikellareita,+puhumattakaan+vanhempien+itse+kustantamista+kannustusista+erikoislahjakkusilleen!+Kehittynyt+kirjastolaitoksemme+toi+ennen+koulunsa+lopettaneelle+nuorelle++mahdollisuuksia+tiedonhakuun+alasta+taiaiheesta+joka+kiinnosti+nuorta.+Internet++onkin++tänä+päivänä+nuorten+etusijassa+käyttämä.+Kirjaselaamisen++pitkävetisyys,+haku+ja+vaivanäkö+ei+yksittäisen+tiedon+'nopeaan'+saamiseen+juuri+sovi.Niin+nuorisomme+kuin++varttuneemmatkin+,+++omaamme+erilaisia+kykyjä,++löytyyhän+++kanavia+osallistua+mihin+into+vetää.+Yleensä++hyvä+opettaja+huomaa+lapsen+lahjakkuuden+ja+saattaa+keskustella+huomiostaan+vanhempien+kanssa.++Luovuus++löytää+elämässä++paikkansa,+jo+niilläkin++virikkeillä+mitä+ympäristö++sinänsä+tarjoaa.+Kodin+ja+ympäristön+anti+kulttuuritarjonnassa,+onkin+aivan+etusijalla.Jokaisen+yksilön+oma+halu+ja+kyky,++hyvän+peruskoulumme++jälkeen+ratkaisee+tulevan+suuntamme..Työelämän+aikana+on+monen+moni+jatko-opiskellut,+vaatimustason+kasvettua+nykymittoihin.+Tietokoneen+käyttö+on+jo+arkipäivää+lähes+koko+maassa.Toivoa+voi++opettajakunnan+pysyvän+++villien+nuorten+rinnalla,+joiden++kotikasvatus+on+ehkä+olosuhteiden+pakosta+puutteellista.+Kunnioitettava+erityisopetuskin+kuuluu++lapsia+tukeviin+kehitystarpeisiin++-onneksi.
  4. Oi'+miten+ihanan+supisuomalaista+😋)),+en+ihmettele+nostalgiaasi,+lähes+voi+sen+myötäelää+lukiessa.Ihanan+sunnuntaipäivän+sain+kokea+minäkin+eilen+,+perehtyessäni++jo+aikuiseen+tyttärenpoikaani.++Pyysin+ammattilaisena+häntä+siirtämään+sukukirjat+jälkipolvieni+näyttöpäätteille,+ja++niinpä+loppupäivä+olikin+vilkkaan+keskustelun+aikaa.+Nuori+mies+on+luova,+yhtymäkohtia+löytyi+arvomaailmassamme+uskomattoman+paljon,..ihan+kiitollisuudella+tajusin+saaneeni+kuin+lahjan+(+molemmin+puolista+tunsin+sen+olevan)+Niin+t.poika+suunnittelee/valmistaa+videopelejä+ja+aloittaa+nyt+omassa+yrityksessään+tänään.Raikkaimpien++aamutuulien+myötä:+antoisaa+lomailua!++kotimaassa+Paloma,..+😋+🛶🌲🏠
  5. Kivan+viileä+aamupäivä,+menneisiin+päiviin+verrattuna+.+Ihan+virkistyy+lukiessa+luonnollisesta+pihapiiristä+😃+Tietty+ero+on+maankäytöllä+kaupunkioloissa,+ei+sitä+arvokasta+rakennusmaata+jää+kovin+paljon+asukkien+käyttöön.+Sittenkin+se+on+heille+tärkeä+tuulahdus+luonnosta.Harvaan+asuttua+maata+meillä+on+riittämiin,+järviä+järvien+perään,..ihanaa+onkin++antaa+katseen+vaeltaa+kaukana+sinertäviin+saariin.+Merellä++sulautuu+ulappa+rannattomana++taivaanrantaan,..lokkien+kaarrellessa+korkeuksissa.+Milloin+syöksyvät+napatakseen+kalan+nokkaansa,+josta+seuraa+usein+ryöstökilpailu+kirkumisineen,..Minua+huolestuttaa+kaupunkien+liian+tiheä+leviäminen+asvaltoimisineen+!!!+Miten+laajoja+alueita+jää+silloin+asvaltin+alle,+on++luonnotonta+ettei+vesi+pääse+imeytymään+maahan+enää+normaalisti.+höh++Mukavuutta+tallustella+kuivin+jaloin+tasaisella,+on+varmaan+opittu+jo+vaatimaan+asuin+ympäristöltä.+Koko+ikäni+olen+rakastanut+paljain+jaloin+kulkemista+kesäisin,+en+osaa+pitää+sukkiakaan+helteellä,..ihanaa+on+ollut+kävellä+luonnossa,++tuntea+maaperä+jalan+alla,+varpaineen+päivineen.+Nythän++olen+jo+vanha,+mutta+paljain+jaloin+yhä+nautin+olostani,+ja+mahd,+kevyet+ja+ilmavat++jalkineet,+otan+käyttöön+näin+pandemian+aikaanHelsingin+keskustan+toimistodaamit+saivat+todeta+paljasjalkakreivittären+pyyhkäisevän+ketterästi+ohi+korkokenkä+sipsuttelijat+😅+Onhan+siitä+kirjoitettu,+miten+asvaltointi+ohjaa+vedet+virtaamaan,+jokin+laaksoalue+ihmiparkoineen+++joutui+saksassa+syyttöminä+uhreiksiVoi+miten+hiljallen++tihkuttava+vesisade+olisikin++paikallaan+!+++Upean+vehmas+on+ikkunanäkymä+tosin+edessäni,+saattaa+olla+hyvä+maaperä+paksuine+multakerroksineen.+Hyvin+laaja+ja+metsäinen+on+Espoo+kauttaaltaan,+Tapiola+vain+liian+tiheään+ahdettu+nykyisin,...ei+vedä+asioida+rakentamisen+lomaan.+Avarat+pelto+ja+rantamaisemat+on+minulla+silmänilona,+ja+pikkuisten+poikasten+hauskat+lentopyrähtelyt.+Ei+ole+ämpärikaupalla+kasteltavia+parvekkeella+nyt,+tytär+sai+viedä+laajemmalle+pihalleen+ihanat+yrtit+ja+suureksi+kasvaneet+äitienpäivän+Malvapuun+ja+ruusupensaan,..+upeine++uusine+nuppuineen.+Lannoitus+joka+toinen+viikko+sai+ne+hyvään+kasvuun.+++++++++++Ei+niiltä+päässyt+helteellä++kuin+päiväreissulle,+enpä+taida+sitoutua+ylikuuman+partsin+kaunistajaksi+enään+😂+"Aikansa+kutakin"+sanoi+tämä+mummeli,++lähtiessään+nyt+toiveena+löytyiskö+suuhunpantavaa.++Hei+då+poppoolle+iloiseen!
  6. 😂))