Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiova oli paljon ennen Moskovaa.
28.11.2022 16:55
>>Sodissahan ei ole tehty juurikaan niin, että molemmat osapuolet perääntyvät omille mailleen ja sitten vasta ryhdytään neuvottelemaan rauhasta.
Höpsistä, Japani ja Saksa pakotettiin ehdottomaan antautumiseen. Näin pitää tehdä kaikille roistovaltioille, jotka syyllistyvät hyökkäyssotaan ja rikoksiin ihmisyyttä vastaan. Neuvottelut alkavat siitä kun ryssä on kokonaan pois Ukrainan maaperältä loukkaamasta sen suvereniteettia.
28.11.2022 16:28
>>Jumala on luonut verisuonet ja sydämen ja geenit.
Tästä ei ole yhtään ainoaa todistetta.
>>jotka olivat ainoat tarjolla olevat aineet?
Älä jauha paskaa. Ota asioista selvää, ennen kuin häpäiset itsesi näillä aivopieruilla.
28.11.2022 16:24
Melko tekopyhää teistiltä keskustella ateistien vihamielisyydestä kun hänen uskonsa vuoksi on tapettu, ryöstetty, raiskattu, kidutettu ja orjuutettu miljoonia ihmisiä mitä julmimmilla tavoilla…enkä nyt tarkoita vuohipaimenten sepitelmiä VT:ssa vaan ihan kristittyjen tekemiä raakuuksia viimeisen vajaan parin tuhannen vuoden aikana. Ateismin nimissä ei ole tapettu yhtään ainoaa ihmistä eikä ateismissa ole vihamielisyyttä. Mahdollinen ateistin vihamielisyys johtuu ihmisestä itsestään, ei ateismista…ehkä syynä on myös uskontojen tuputtaminen, suvaitsemattomuus, syrjintä ja ulkopuolelle jättäminen.
27.11.2022 08:31
”Mitä ateismissa pitää tehdä, että tiedostamattomuuteen päästään?”
Olla normaali ja mieleltään terve ihminen. Sama kuin mielisairas kysyy, että mitä pitää tehdä, että harhattomuuteen päästään.
27.11.2022 08:25
”Selitä elämän synty, älä jo olemassa olevaa, muka itsestään putkahtanutta suonetonta verta.”
Avauksen aiheena on verenkierto niin siitä sitten keskustellaan.
26.11.2022 22:16
Ateismi ei ole tietoisuutta vaan sen olemattomuutta. Ateistin käsitys todellisuudesta ei pidä sisällään tietoisuutta jumalista. Teistillä tämä tietoisuus on ja se on osoittautunut deluusioksi.
26.11.2022 20:53
Ateisti on ihan normaali ihminen ja ateistilla on ihan normaali käsitys todellisuudesta. Teisti on sen sijaan epänormaali ihminen, jonka todellisuuskäsitykseen kuuluu lisäksi deluusio jumalista.
26.11.2022 17:26
Jos teistejä ei olisi, olisi kuitenkin ateisteja, mutta heitä ei kutsuttaisi ateisteiksi. Ateistien käsitys olisi sama vaikka teistejä ei olisi ollut koskaan olemassa.
26.11.2022 17:25
Howard Conder on tämä kaveri. Melkein vetää vertoja Ray ”banana man” Comfortin tyhmyydelle.
https://m.youtube.com/watch?v=BXLqDGL1FSg
25.11.2022 11:24
Tuo virtsaamiskysymys on ihan oikeasti esitetty Richard Dawkinsille tässä debatissa. En pystynyt kännykällä kopioimaan linkkiä ihan täsmällisestä kohdasta mutta noin 25:20 kohdassa alkaa putoamaan kreationistin idiotismia, joka vetää terveen ja älykkään ihmisen sanattomaksi.
https://m.youtube.com/watch?time_continue=1498&v=Bb5uuMskioo&feature=emb_logo
25.11.2022 11:12
Sitten kun loputtoman laajasta universumista löydetään elämää niin Raamattu on helppo päivittää niin, että juudealaisten vuohipaimenten heimojumala loi elämän myös taivaankappaleisiin. Raamatun kirjoittaneet vuohipaimenet nimittäin luulivat taivaankappaleita eläviksi olennoiksi (koska ne liikkuivat itsestään taivaankannessa). Elävä olento on riittävän lähelle osunut harhaluulo, joka voidaan sepittää nerokkaaksi ja aikaansa edellä olleeksi vertauskuvaksi.
25.11.2022 07:16
”Nutta eiköhän se Mooses kohta laita englannin kielistä linkkiä jostain romaanista kopsattuna, joten hauskaa tiedossa.”
Uskovainen kun alkaa ajattelemaan niin tyhmyys nostaa painetta päässä ja pitää päästää tällaisia avauksen kaltaisia aivopieruja. Miksi ei yritetä selvittää mitään itse? Jos näitä asioita tutkii miljoonat ammattibiologit niin miten ihmeessä joku peräkylän suuhengittävä ikkunankuolaaja muka löytäisi totuuden ja miljoonat ammattitutkijat ovat väärässä? Tässä on esimerkki avoimesta kierrosta. Veri tai aineenvaihduntaneste on ollut ennen verisuonia. Ihan ensimmäiset systeemit ovat olleet vain sitä, että eläimen liike on saanut nesteen virtaamaan. Sitten on tullut pelkästään pumppaamiseen erikostuneita lihaksia ja putkia, joissa neste on virrannut.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Circulatory_system#Open_circulatory_system
Kaikkien eläinten sydämen yhteisestä alkuperästä todistaa tinman -geeni (nimi tulee Ihmemaa Ozin tinamiehestä, jolta puuttuu sydän), joka on sydämen kehitystä ohjaava geeni ja löytyy kaikilta eläimiltä. Ihmisellä ja banaanikärpäsellä siis sama geeni ohjaa sydämen kehityksen. Paljon hienompi syntyhistoria kuin joku vuohipaimenten sepitelmä, jossa raivoava ja kostonhimoinen Jahve leipoo savesta ihmisen ja eläimet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tinman_(gene)
25.11.2022 06:52
Miten isoisäsi kävi pissalla kun hänen pissausvehkeet oli keskeneräiset sinuun verrattuna?
24.11.2022 21:05
Muistelen kyykyttäneeni sinua pari, kolme vuotta sitten epigenetiikasta. Liittyi Bailey Kirkpatrickin artikkeliin epigenetiikan vaikutuksesta kasvonpiirteisiin. Kumpikaan ei ymmärrä epigenetiikasta hölkäsen pöläystä. Kirkpatrick viittasi hiirikokeisiin, jossa todettiin histonideasetylaasin (HDAC) vaikuttavan hiiren kallon muodostumiseen. Kokeissa vaimennettiin GEENIT Hdac1, Hdac2 ja Hdac3. Tämä luonnollisesti esti vastaavien entsyymien (eli epigeneettisten markkerien) tuotannon. Hdac1 deletoinnin seurauksena alkio kuoli varhaisessa vaiheessa. Hdac2 deletointi johti sydämen vakaviin epämuodostumiin ja kuolemaan. Hdac3 deletointi johti myös alkion varhaiseen kuolemaan.
Epigenetiikka siis vaikuttaa alkionkehitykseen, mutta näiden entsyymien perusta on geeneissä eli DNA:ssa. Tässä piilee järjestelmän hienous - mutaatiot HDAC -geenien koodittavissa osissa ovat letaaleja (koska HDAC entsyymejä ei tuoteta lainkaan tai ne ovat toimimattomia) mutta geenien säätelyosan mutaatiot säätelevät hienovaraisesti kuinia paljon HDAC:a tuotetaan ja tämä vaikuttaa hienovaraisesti mm. eläimen pääkallon muotoihin.
Toinen huomionarvoinen seikka epigenetiikasta on se, että alkionkehitykseen vaikuttaa ulkoiset tekijät. Jos äiti saa alkionkehitysvaiheessa HDAC entsyymiä estävää kemikaalia, seuraus voi olla yhtä vakava kuin HDAC -geenin deletointi. Käytännön esimerkki tästä on Talidomid -lääke, joka ei aiheuttanut mutaatioita vaan esti TNF:n mudostumisen. Aikuisella TNF on tulehdustekijä, mutta alkionkehityksessä vaikuttaa mm. raajojen kehitykseen.
”Gene knockout studies of three of the four class I Hdacs (Hdac1, Hdac2, and Hdac3) in mice have shown that these enzymes play specific roles in development. Deletion of Hdac1 leads to demise of the embryo early in embryogenesis. Loss of Hdac2, on the other hand, leads to specific cardiac malformations and perinatal lethality. Global deletion of Hdac3 leads to early embryonic lethality, whereas tissue-specific deletion leads to perturbation of metabolic gene programs in heart and liver.”
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2714711/
23.11.2022 08:36
Markkeri, histonia modifioiva entsyymi.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Histone-modifying_enzymes
23.11.2022 06:30
Unohdit kertoa, että nämä histoneita modifioivat epigeneettiset markkerit on ihan vaan entsyymejä, joita tuotetaan DNA:n ohjaamassa proteiinisynteesissä. Mahdollisen histonikoodin lähde on siis DNA:ssa eikä niitä markkereita tiputtele soluun mikään ulkopuolinen yliluonnollinen taikuri.
23.11.2022 00:02
Tässä yhdistyy useampia myyttejä:
-pronssikautiset jumalat olivat verenhimoisia ja tappoivat erityisesti vastasyntyneitä esikoisia (koska evoluutio karsii heikosti synnyttämiseen sopivat naiset pois jo 1. kerralla)
-Pronssikautiset vuohipaimenet suojasivat vastasyntyneitä vauvoja ja karitsoja teurastamalla keväisin karitsan, jonka verellä sudittiin talon ovenpielet ja paha henki ohitti talon koska veri oli niin vahva aine (pesach, passover)
-Muinaisessa Lähi-idässä oli jumalia, jotka taistelivat pahaa jumalaa vastaan, kuolivat ja nousivat ylös, tällä selitettiin vuodenkiertoa (talvella kaikki lakastuu ja kuolee, keväällä luonto herää, nousee ylös)
Jeesusmyytissä yhdistyi Jahven verenhimo omaa esikoistaan vastaan. Jeesuksen veri pirskotellaan ympäriinsä niin, että paha henki (Jahve) ohittaa (antaa anteeksi) eikä tapa syntisiä. Tapettu uhrikaritsa nousee kuolleista muutaman päivän kuluttua kuten muutkin Lähi-idän jumalat.
22.11.2022 17:41
"No mutta faktahan tässä on se, että minä olen sinua älykkäämpi."
Ei saatana, kahvit näppäimistölle 🤣🤣🤣
Jos minä olisin sinua tyhmempi niin miksi vain minä olen päässyt sinun ihon alle ja räyhäät vain minulle? Et räyhännyt samalla tavalla Mirkalle tai ateisti1982:lle. Ihon alle pääsy ja raivoaminen on merkki siitä, että olen kyykyttänyt sinua älykkäillä argumenteilla.
"Ja minulla on korkeakoulututkinto, mutta sinulla ei."
Totta kai minulla on ylempi korkeakoulututkinto.
"Mahtaa se vituttaa kaltaistasi ripulivajakkia? :=)"
Päivän parhaat naurut saa kun seuraa toilailujasi tällä palstalla. Näet minut kaikissa anonyymeissä kommentoijissa ja hyökkäät heitä vastaan kuin raivotautinen koira. 99% vainoharhailuistasi on pelkkää paranoiaa. Näet minut joka paikassa, vaikka kirjoita vain omalla nikilläni, poisluettuna jos sivusto on joskus ehtinyt kirjata minut ulos.
22.11.2022 17:18
”Ja sellainen sinä saatanan tyhmä lestapiru olet... tunnustaisit nyt edes sen ilmiselvän faktan, että minä olen sinua superiompi kaikilla tavoilla mitattuna. Mulkkunikin on pidempi kuin sinulla, neitiseni. :)”
😂😂😂
Onko Mortonin demoni mielisairautta? Kieltäydyt näkemästä sitä, että Saunatonttu on yhtä todennäköinen kuin tuntematon luojasi. Olkapäälläsi istuu Mortonin demoni, joka estää ajattelemasta objektiivisesti. Vaikka olisit kuinka älykäs niin tuo demoni tekee sinusta tyhmemmän ja sairaamman kuin esim. minä.
22.11.2022 15:21
47 / 138